ایجاد بانکی برای دانشآموزان با سیستم امتیازدهی به جای جدول تشویقی
در این شیوه هر دانش آموز در ازای فعالیتی که انجام میدهد (همکاری در انجام آزمایش، ساخت دست سازه، انجام پروژه، خلاقیت در کلاس و...) یک امتیاز میگیرد و در حساب خودش در بانک سرمایه گذاری میکند و هرموقع که به آن امتیاز نیاز داشت (مثلا در امتحان یا پرسش شفاهی) از آن اسفاده میکند؛ مثلا دانش آموز در امتحان خوب گرفته است و با دادن یک امتیاز نمره او خیلی خوب میشود یا قابل قبول گرفته است و با دادن یک امتیاز نمره او خوب میشود.
(در هر امتحان دانش آموز فقط حق استفاده از یک امتیاز را دارد.)
مزایای این روش:
۱_ دانش آموزان با انجام فعالیتهای مختلف و دریافت امتیاز، انگیزه بیشتری برای یادگیری و مشارکت در کلاس پیدا میکنند و حس رقابت مثبت در آنها تقویت میشود.
۲_ اضطراب دانش آموز هنگام امتحان کمتر میشود و به بهبود عملکرد آنها در امتحانات کمک کند.
۳_ باعث یادگیری فعال دانش آموزان میشود. با ارائه امتیاز به خاطر انجام پروژهها و آزمایشها، دانشآموزان تشویق به یادگیری عملی و شرکت در فعالیتهای عملی خواهند شد که میتواند به یادگیری بهتر مفاهیم کمک کند.
۴_ باعث ترویج کار گروهی میشود و دانشآموزان برای کسب امتیاز بیشتر، به همکاری با یکدیگر تشویق می شوند که باعث تقویت روحیه کار گروهی و مهارتهای اجتماعی در آنها شود.
۵_ این شیوه میتواند به جلوگیری از اتکای دانشآموزان به نمرات پایین و عدم تلاش کمک کند، زیرا آنها میدانند که با کسب امتیاز از فعالیتهای دیگر میتوانند نمره خود را بهبود دهند.
@naghashi_ghese
کاردستی کسر
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese