❓سوال شماره ۲:
در کلاس دانش آموزانی هستند که خیلی بدخط و ناخوانا می نویسند، راهکار چیست؟
✅ نوشتن جزیی از مهارت های حرکتی است و یادگیری این مهارت ها به یادگیرنده این امکان را می دهد که حرکت ها و فعالیت های خود را هماهنگ سازد.
✏️📗✏️📗✏️📗✏️📗✏️📗✏️
نوشتن مهارتی است که علاوه بر قدرت کافی در عضلات دست به عواملی چون کنترل، وضعیت ستون فقرات، هماهنگی چشم و دست، ادراک بینایی، کنترل حرکات ظریف، کنترل حرکات چشم، نحوه دست گرفتن مداد، وضعیت قرار گرفتن کاغذ، طرز قرار گرفتن بدن نسبت به کاغذ، تابش نور و مهمتر از همه داشتن تصویر بدنی از خود و شناخت و جهت یابی درست بستگی دارد.
📚 پیشینه ی عملکرد مهارتهای حرکتی بر یادگیری:
فلاسفه، دانشمندان، روانشناسان و مربیانی چون ارسطو ، افلاطون ، پیاژه ، درباره ی ارتباط تنگاتنگ رشد حرکتی و یادگیری مطالب فراوانی نوشته اند و براین باورند که مداخله درمانی از طریق فعالیت های حرکتی میتواند پیشرفت های بسیار غیرمنتظره و بیشماری برای کودکان به ارمغان بیاورد.
📙📘📕📗📙📘📕📗📙📘
بنابراین کسب مهارت های حرکتی در هر مرحله به صورت زنجیره وار پایه ی یادگیری مرحله بعدی را فراهم می نماید و اطلاعات ادراکی فقط و فقط زمانی معنا دار می شود که با اطلاعات حرکتی از قبل یادگرفته شده منطبق باشد.
✅در ادامه با ما باشید تا ببینیم مشکلات دستخط چه چیزهایی است و راهکار چیه؟!🤔
#نارسا_نویسی
#بدخطی
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
❓سوال شماره ۱:
سلام
دانش آموزی دارم که اصلا به کلاس توجه نمیکنه کلا حواس پرت هست
من سال اول تدریسم هست، با ۳۲ دانش آموز پسر پایه اولی😢
یک دانش آموز دارم
اصلا روصندلی نمی نشیند 🚶♂🚶♂🚶♂
و مدام دوست داره جلب توجه برا دوستانش انجام بده 🕺🕺🕺
تشویق و تنبیه در او اثری ندارد هرجور برخورد میکنم برای چند ثانیه هست و......😒
✅پاسخ:
در خصوص دانش آموزان بیش فعال و چالش های این گروه از دانش آموزان سوالات زیادی دریافت شد که اکثر این سوالات حول محور علایم رفتاری و شناختی دانش آموزان میباشد و اکثر دوستان متقاضی راهبرد های آموزشی و رفتاری موفق در برخورد با این دانش آموزان می باشند.
برای هر دانش اموزی که از نظر معلم متفاوت از بقیه دانش اموزان است، دانستن چندین گام ضروری است:
1⃣ گام اول:معلم به صورت فردی اضطراب دانش آموز راارزیابی کند.
چگونه؟!!!!🤔
با سوال پرسیدن از وضعیت جسمی😃😃
مثلا:
👨🏫 معلم: علی جان! در کلاس گاهی شده دل درد، سردرد، تپش قلب یاحالت تهوع داشته باشی؟!
👦 علی: بله.
👨🏫 معلم: علت خاصی داره؟!! میتونی دلیلش رو به من بگی تا کمکت کنم؟!
با این نوع سوالات (که سوالات بیشتر در اولین فرصت در گروه ارائه میگردد) متوجه اضطراب😰 خواهید شد.
2⃣ گام دوم: ارزیابی محیط زندگی (آیا دغدغه و ناراحتی دارد؟)🤔🤔🤔
3⃣ گام سوم: تشخیص جای مناسب این دانش آموز درکلاس (گاهی دانش آموزان با نزدیک شدن به معلم و توجه سالم معلم به انها ،آرام می شوند😊❤️).
4⃣ گام چهارم: نیاز دانش آموز به جلب توجه را به مسیر کارآمد هدایت کردن (مثل دادن مسئولیت های کوچک در کلاس).🤩🤩
5⃣ گام پنجم:بررسی بیش فعالی. از آنجایی که تشخیص بیش فعالی بسیار تخصصی است، بهتر است به روان شناس یا روانپزشک ارجاع داده شود.
✅که دراین مرحله روان شناس👩💼 برای معلم یک پرسشنامه از طریق والدین💑 میفرستد(در اولین فرصت پرسشنامه را در گروه قرار میدهم) و معلم👨🏫 بر اساس مشاهدات خود در کلاس پاسخ می دهد و به روان شناس تحویل داده می شود و درصورت تایید بیش فعالی، در سطح کمبود دقت و تمرکز شدید و نوع ترکیبی معمولا نیاز به دارو دارند و معلم معمولا دستیار جهت مصرف دارو می شود و زمان دارو را به دانش آموز اعلام می کند.
🛑 "این پاسخ ها بصورت عمومی وکلی بود"
اگر فرض کنیم این دانش آموز بیش فعال باشد
یکسری راهکار را برای ایشان در نظر بگیرید 🛑
✅توصیه هایی که به این دانش آموز دارید را بصورت دیداری و هم به شکل شفاهی مطرح کنید.
✅انتظارات خودتان را بصورت فردی ورمزی به دانش اموز بگویید.
✅گاهی فرصت از جا بلندشدن و راه رفتن دانش اموز در کلاس را بوجود بیاورید.
✅تکالیفش را به بخش های کوچک تقسیم کنید.
✅معمولا برخی کودکان بیش فعال خیلی زود تشنه می شوند، شرایط کلاس را برای اینکه بتواند آب بنوشد فراهم کنید.
✅در تایمی که ساکت و آرام است فورا تشویق شود (علی خیلی خوشحالم که صبور هستی👏😍)
✅ مرتبا روند پیشرفت و تلاشش را بیان کنید
♦️فعلا این گام ها را عملیاتی کنید♦️
تا در روزهای بعد و پاسخگویی ها، از بیش فعالی اطلاعات بیشتری در گروه دریافت کنید.
🌸🌸🌸🌸
تجربه کاری من با دانش آموزان بیش فعال، آنها بسیار مهربان❤️ هستند.
🌿🌿🌿🌿🌿
ناهید کیوانمنش _ دکتر شیوا برزو
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
یک عمر باید بگذرد
تا بفهمیم بیشتر غصه هایی که خوردیم
نه خوردنی بود نه پوشیدنی،فقط دور ریختنی بود
و چقدر دیر می فهمیم که
زندگـی همین روزهاییست که
منتظـر گذشتنش هستیم !
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#حس_خوب🦆🦌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاردستی
#دوچرخه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به یاد قدیما.... 😢
یادش بخیر
مادربزرگاتون فقط میفهمن حال و هوای این شعر رو...
و پدربزرگا...
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تم
#تم_شیرینی😋
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#نقاشی زیبای #کیمیا خانم، دانش آموز عزیزم😍👌
#پاییز
#آکواریوم
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
https://eitaa.com/teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese