فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دست ورزی برای جمع کسر با مخرج متفاوت
✅دست ورزی
✅خلاقیت درتدریس
✅آموزش با بازی
✅افرایش_تمرکز
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#وسیله_کمک_آموزشی
اموزش کسر و جمع و تفریق کسر ها
#انیمیشن
دست ورزی
چهارم
✅دست ورزی
✅خلاقیت درتدریس
✅آموزش با بازی
✅افرایش_تمرکز
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ نشان دادن تساوی کسر ها با طلق
#ریاضی فصل ۲ کسرها
✅دست ورزی
✅خلاقیت درتدریس
✅آموزش با بازی
✅افرایش_تمرکز
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#دست_ورزی
#ماشین_ورودی_خروجی
✅دست ورزی
✅خلاقیت درتدریس
✅آموزش با بازی
✅افرایش_تمرکز
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#دست_ورزی
#ضرب_گیلاسی
✅دست ورزی
✅خلاقیت درتدریس
✅آموزش با بازی
✅افرایش_تمرکز
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
4_5938350877281621473.pdf
193K
#فایل_پیوست_دست_ورزی_اعداد_اعشاری
✅ قابلیت چاپ رنگی
✅دست ورزی
✅خلاقیت درتدریس
✅آموزش با بازی
✅افرایش_تمرکز
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
4_5938350877281621474.pdf
176.2K
#فایل_پیوست_دست_ورزی_اعداد_اعشاری
✅ قابلیت چاپ بدون رنگ
✅دست ورزی
✅خلاقیت درتدریس
✅آموزش با بازی
✅افرایش_تمرکز
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
💁♂دست ورزی
جمع و تفریق کسری➕➖➕
موضوع:#دست_ورزی_کسر_با_کاغذ_رنگی
بچهها باتوجه به اشکالی که در اختیار دارند برای هر شکل یک عبارت جمع یا تفریق کسری می نویسند.
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
#کاربرگ_دستورزی_ساعت
پرینت گرفته با یک طاق شفاف بکشید روش و باماژیک وایت برد شروع به تمرین کنید
✅دست ورزی
✅خلاقیت درتدریس
✅آموزش با بازی
✅افرایش_تمرکز
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
235_64300330873489.pdf
81.8K
#بازی_و_یادگیری(ارزش عددی کسر و مقایسه کسرها)
#پایهی_ششم
✅دست ورزی
✅خلاقیت درتدریس
✅آموزش با بازی
✅افرایش_تمرکز
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese
بازی هایی برای تقویت مهارت خواندن در دانش آموزان ابتدایی
لذا در راستای تقویت مهارت خواندن و رفع اختلالات یادگیری دانش آموزان بازی های آموزشی برای پایه های اول، دوم و سوم دبستان پیشنهاد می شود . (ذوفن ، 1380 )
1 : آموزش حروف الفبا از راه لمس کردن
معمولا در آموزش ، بیشتر از حواس شنوایی و بینایی استفاده می کنند که این نوع آموزش را آموزش سمعی و بصری نامیده اند. برای این که آموزش عمیق تر باشد. باید از حواس دیگر هم استفاده کرد، یکی از این حواس ، حس لامسه است
در آموزش الفبا با حس لامسه ، لازم است حروف الفبا را در اشکال مختلف از جسم جامدی مثل چوب یا نایلون بسازیم سپس چشم بچه ها را ببندیم و یکی از حروف مثل «ص» را به دست کودک بدهیم و از او بخواهیم پس از لمس ، نام آن حرف را همراه با نوع آن ، آخر یا غیرآخر و غیره بگوید
در بازی از طریق لمس می توان حروف را وارونه به دست کودک داد یا پس از دادن حروف ، تعدادی نقطه در اختیارش بگذاریم تا با استفاده از نقطه «سین» را «شین» و یا «ب» را «پ» کند؛ البته آموزش از طریق لمس برای نابینایان نقش اساسی دارد. ولی برای کودکان سالم ، نقش تفریح و تنوع در آموزش و تمرین می تواند داشته باشد . (اديب ،1392 )
2 :بازی روش جدا کردن کلمات
شناخت اجزای یک کلمه ، یکی از اهدافی است که معلمان درصدد آموزش آن به دانش آموزان هستند. برای این که آموزشی مفید و لذت بخش داشته باشید، از دانش آموزان بخواهید در منزل ، کلمات جدید را روی کارت های کوچکی بنویسند، سپس هر یک از حروف آن را با قیچی جدا کنند . به آنان کمک کنید اجزای جدا شده کلمات را بخوبی بررسی کنند و با کنار هم قرار دادن آن ، مجددا کلمه را بسازند. پس از آن که دانش آموزان اجزای کلمه را خوب یاد گرفتند با مخلوط کردن حروف و صداهای به دست آمده یا حذف بعضی از آنها، کلمه جدیدی بسازند و آن را باصدای بلند بخوانند. از این روش ، می توانید برای ساختن جمله هم استفاده کنیدبه این ترتیب که با جدا کردن حروف چند کلمه ، جمله جدیدی تشکیل می دهید. با این روش هم قدرت خلاقیت دانش آموزان افزایش می یابد و هم با کلمات و جملات با معنا و گاه بی معنایی که ساخته می شود، لحظات شاد و نشاط انگیزی فراهم خواهد آمد. ( حاجي محمدي،1390 )
3 :بازی جعبه شن
این بازي روش مناسبي برای تقویت مهارت دیداری دانش آموزان و رفع مشکلات املایی آنهاست . اگر حیاط مدرسه شما، بزرگ است ، می توانید مقداری شن و ماسه در گوشه ای از حیاط مدرسه بریزید، ابتدا یک کلمه روی تخته بنویسید وسپس دانش آموزان را به بيرون از كلاس ببريد از دانش آموزان بخواهید با راه رفتن روی شن ها، آن کلمه را بنویسند
دانش آموزان می توانند اثر پای خویش را روی شن ها ببینند و ضمن مقایسه کلمه نوشته شده با کلمه روی تخته ، صحت نوشته خود را بررسی کنند. پس از اتمام فعالیت ، باید اثر پای خود را از بین ببرند تا زمینه برای فعالیت نفر بعدی آماده شود . ( حاجي محمدي،1390 )
4- بازی جمع آوری حروف اول
لوازم مورد نیاز برای این کار، فقط یک کیسه است که داخل آن ۳۲حروف الفبا وجود دارد. هر دانش آموز یک کارت از داخل کیسه بیرون می آورد و سعی می کند چیزی را در كلاس یا محیط پیدا کند که اسمش با آن حرف شروع می شود. اگر دانش آموز توانست چنین شیئی را نام ببرد، حرف درآورده شده را نگه می دارد در غیر این صورت ، آن را به داخل کیسه برمی گرداند. هنگامی که کیسه خالی شد، دانش آموزی که تعداد حروف بیشتری را جمع آوری کرده ، برنده است . (ذوفن ، 1380 )
5 - بازی سوپر مارکت
برای این بازی نیاز به ۳سبد خرید است . روی هر سبد، یک حرف بنویسید، حالا مجموعه ای از خواربار و اقلامی که با آن ۳حرف شروع می شوند، در کنار شما قرار گرفته است ، حال وانمود کنید که با دانش آموزتان تان به خرید می روید و از او بخواهید تا اقلام را بردارد و طبق حرف اول شان داخل سبد مناسب بگذارد. ( ارژنگ ،1389 )
6 بازی ساختن حروف با سیم
کودکان از خم کردن سیم های رنگی ، نرم و پوشش دار و ساختن اشکال مختلف لذت می برند. در این بازی ، از سیم برای تقویت مهارت حرف نویسی دانش آموزان استفاده می شود. به دانش آموزان چند سیم نرم بدهید وآنها را تشویق کنید تا با نگاه به حروف الفبا روی کارت یا هر نوشته ای که برای آنها تهیه کرده اید با سیم ها شکل حروف را بسازند. هنگامی که بازی تمام شد، می توانید ازآنها بخواهید تمام سیم ها را صاف کنند و برای استفاده های بعدی کنار بگذارد. (اديب ،1392 )
7- بازی گوش کن و بگو :
کلمه ای را بیان می کنیم مثلا اسم دختر (زیبا ) ، دانش آموز با صدای آخر کلمه ای که می شنود کلمه جدید می سازد . نفر اوّل :آرزو ، نفر دوّم : ونوس ، نفر سوّم سحر و... ( آكا ، 1392 )
8- بازی فکر کن و بنویس :
دانش آموزان را گروه بندی می کنیم و برای هر گروه تکلیفی به این
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
38.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اول یه تثبیت داشته باشیم برای...
#می_کاری
چون خیییییلی مهمه😨
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
هدایت شده از تدریس یار پایه اول
فلش کارت نشانه ز
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@naghashi_ghese