آموزش ترکیب ها با کد گذاری
#فوت_کوزه_گری
#پایه_اول
یادگیری جدول ترکیب از آموزش های مهم کلاس اول است.
برای اینکه دانش آموزان کلاس اولی ترکیب ها را به خوبی یاد بگیرند و ملکه ی ذهنشان شود بهتر است به چند نکته ی زیر توجه کنیم:
۱- هر ترکیب با یک کلمه یا ( کد) به آن ها آموزش داده شود مثلا، با مثل بابا، بـَ مثل بَستنی و... و هر روز در کلاس ترکیب ها با این کلمات یادآوری شود.
در هنگام کد گذاری به این نکته توجه داشته باشیم که کلمه مورد نظر جذابیت داشته باشد و به تجربیات روزمره ی آن ها نزدیکتر باشد. هم چنین در کنار هر کلمه، تصویر آن هم کشیده شود تا با کلمه و تصویر، ترکیب مورد نظر بهتر در حافظه ی دانش آموز ثبت شود.
۲- از والدین بخواهیم جدول ترکیب در خانه نیز نصب باشد و طبق آموزش کلاس، درس به درس توسط دانش آموز تکمیل شود هم چنین با توجه به اهمیت شناخت ترکیب برای خواندن و نوشتن کلمات، هر روز از فرزندشان بخواهند با ریتم و آواز برایشان از روی جدول بخواند، از ردیف بـ ب بخواند، از ستون آ ا بخواند و ...
با، دا، ما، سا، تا
بـَ، دَ، مـَ، سـَ، تـَ
با، بـَ، بو
سا، سـَ، سو
#تدوین: زهرا سالاری/ سرگروه استانی پایه اول
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar1
#پایه_اول #ابتدایی #مدرسه
📌بازی و یادگیری املا
#_فوت_کوزه_گری
#پایه_چهارم
📝نحوه اجرا بازی
در این بازی معلم از کتاب فارسی کلمات کلیدی را انتخاب می نماید و آن ها را در یک جدول می نویسید .(بعضی از کلمات به صورت نادرست نوشته می شود .)
‼️کلمات کلیدی :کلماتی هستندکه از نظر املایی مهم هستند مثلا تنوین دارند یا با یکی از حروف چند صدایی و چند شکلی نوشته می شوند.
📝جدول کلمات کلیدی بر روی تخته کلاس نصب می شود یا کشیده می شود .
🎲قانون بازی
دانش آموز اول تاس را می اندازد و به اندازه شماره تاس در خانه های جدول به سمت جلو حرکت می نماید و به کلمه نگاه می کند .اگر کلمه از نظر املایی صحیح بود با آن کلمه یک جمله می سازد و اگر کلمه از نظر املایی اشتباه نوشته شده بود صحیح آن کلمه را می نویسیدو نوبت به دانش آموز بعدی می رسد .
🟢در این بازی شیوه صحیح نگارش واژه هایی که داری ارزش املایی هستند در دانش آموز نهادینه می شود .
🟢 این بازی باعث افزایش هیجان در بین دانش آموزان می شود که یادگیری را تقویت می نماید.
🟢انجام این بازی حافظه دیداری دانش آموزان را تقویت می نماید.
#_تدوین :مهدیه بهفروز /سرگروه استانی پایه چهارم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای پانزده گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 دست ورزی ریاضی
🎯 هدف: آشنایی با خط تقارن
👨🏫 پایه: دوم ابتدایی
‼️ از این دستورزی میتوان جهت ایجاد انگیزه در شروع تدریس استفاده کرد.
🔹کارگروه فناوری آموزش ابتدایی استان اصفهان
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
معاونت آموزش ابتدایی استان اصفهان
کانال اداره تکنولوژی، گروه های آموزشی وبررسی محتوا ابتدایی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای ۱۵ گانه تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar2
هدایت شده از معلم یار
📌 آشنایی با شورای معلمان
🔹 #شورای_معلمان به عنوان یکی از ارکان ۵ گانه مدرسه، نقشی تعیین کننده در ارتقای کیفیت و اثربخشی فعالیت های آموزشی تربیتی مدرسه دارد و جایگاه آن در تسهیل فرایند یاددهی یادگیری، تربیت پذیری دانش آموزان و ایجاد زمینه همافزایی و مشارکت معلمان در امور مدرسه بیبدیل است.
🔹 شما تا چه میزان با شورای معلمان مدرسه، کارکردهای آن و شرح وظایف قانونی آن آشنایید؟
🔹 پوستر «آشنایی با شورای معلمان» فرصتی است تا به وسیله آن به بازخوانی نقش و وظایف این رکن از مدرسه بپردازیم.
══════❁💠❁══════
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#نکات مورد توجه در ارزشيابی کیفی _ توصیفی
📌قاب آموزشی شماره یک
▫️شیوه جمع آوری اطلاعات
▫️کاهش فضای رقابتی _ مقایسه ای
▫️ممنوعیت برگزاری امتحانات نوبت اول و دوم (بجز نوبت دوم پایه ششم)
══════❁💠❁══════
🇮🇷 دست در دست هم...
#برای_ایران #برای_مدرسه
☫ معاونت آموزش ابتدایی استان یزد
#سال_تحصیلی۱۴۰۴_۱۴۰۳
✅جهت سفارش #تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar
#فوت_کوزه_گری
#پایه_پنجم
آیا می خواهید شما و دانش آموزان از آموزش املا لذت ببرید؟!
📌بازی ➕آموزش املا 🟰یادگیری عمیق
برای آموزش ،بازی بهترین ،ساده ترین و جذاب ترین راه است.
✅ آموزش املا با بازی 🎲 بگرد و پیدا کن.
در برنامه درسی پایه پنجم دو زنگ🔔 به املا اختصاص دارد، یک زنگ آموزش املاو کلمات و دیگر ی ارزشیابی آن ها.
روش اجرا ⬅️
دو نفر از دانش آموزان🧕🧕 با هماهنگی معلم، بیست الی سی کلمه دارای ارزش املایی را در کارت هایی 📋 در منزل می نویسند.
کارت ها را به مدرسه 🏫 آورده و با اجازه مدیر و معلم مربوطه در فضای مشخص شده (نمازخانه یا حیاط مدرسه) در مکان های مختلف پنهان می کنند. بقیه دانش آموزان در زمان ⏱ معین شده توسط معلم، شروع به پیدا کردن کارت ها و نوشتن آن ها در دفتر آموزش املای 📖 خود می کنند، سه نفر اولی که تمام کلمات را پیدا کنند و صحیح و خوش خط در دفتر بنویسند، برنده بازی🎉🎉🎉 هستند.
تلفیق آموزش املا همراه با ورزش و تحرک دانش آموزان باعث پویایی و فعالیت جسمانی دانش آموزان می شود، همچنین آموزش به کمک بازی در ایجاد انگیزه ی بیشتر برای یادگیری و لذت یادگیری لغات جدید و تعمیق یادگیری نقش به سزایی خواهد داشت.
#تدوین: سمانه مرادی / سرگروه استانی پایه پنجم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar5