eitaa logo
قصه و نقاشی و کاردستی و بازی و ایده کودکانه
8.6هزار دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
9هزار ویدیو
1.3هزار فایل
#قصه ها و کلیپ های کودکانه ایده و #نقاشی و #کاردستی #دستورزی مورد استفاده در پایه ابتدایی قابل استفاده برای معلمان و اولیا و دانش آموزان
مشاهده در ایتا
دانلود
اوریگامی کاغذ و تا بادبزن ساده جهت هماهنگی چشم و دست دست ورزی
‌ آیا حرکات فیزیکی در مهارت های ذهنی کودکان تاثیر می‌گذارد⁉️ 👈خانم جين آيرز،حركت و فعاليت را اساس يادگيری و پايه‌ای برای تحول ذهنی می‌داند. 🔺توانايی‌های امكان ندارد كه از حركتیِ پايه جدا باشند. 👈بنابراين، مطالعه‌ی اين‌گونه حركتها و فراهم ساختن امكان پرورش و رشد آنها سبب تقويت و حتی ترميم توانایی‌های ذهنی می‌شود..... 🔺ذهن كودك وقتی به خوبی تحول می‌يابد كه فعال باشد. كودك فقط چيزهايی را خوب فرا می‌گيرد كه از راه مشاهده، تعمق، تجربه و فعاليت شخصی آموخته باشد. 👈در اين ميان های كودكان شامل بازيهای سازمان يافته و بازيهای آزاد نقش مهمی در تسريع و تقويت توانايی‌هايشان ايفا می كند.
سوم ابتدایی کارت رنگی رنگی بازی با کلمات هم خانواده آموزش بهتر کلمات هم خانواده
❌بازی تمرکزی برای کودکان ۳ سال به بالا...... 🗣از کودک بخواهيد به اتاق با دقت نگاه کند بعد از اتاق خارج شود يا چشمانش را ببندد سپس بعضي از وسايل را جا به‌ جا يا مخفي کنيد و از او بخواهيد به اتاق برگشته و تغييرات را پيدا کند. 👀اين کار باعث تقويت کودکان می‌شود و به آن‌ها کمک می‌کند بتوانند اطلاعات بيشتري را در حافظه خود نگاه‌ دارند. 👈يکي ديگر از بازی‌ها اين است که چند کلمه را نام ببريد ابتدا از کلمات مرتبط استفاده کنید. مثلا:مداد،پاک کن،دفتر و.... سپس از او بخواهيد آن‌ها را تکرار کند ابتدا از سه کلمه اگر توانست سپس چهار و پنج کلمه..... در مرحله ی بعد از کلمات غیر مرتبط استفاده کنید. مثلا:میز،آسمان،آشپزخانه و.... 👂اين کار باعث تقويت حافظه شنيداري و...در او می‌شود.
🔸 نام بازی: حروف در هم ریخته 🎯 اهداف 🔻تقویت مهارتهای زبانی 🔻اگسترش دایره واژگان 👬 گروه سنی :۹ تا ۱۳ سال 📍کارگروه کشوری بازی و یادگیری 🌍 مستقر در معاونت آموزش ابتدایی استان خراسان رضوی 📌گروه برنامه ریزی ،فناوری و گروه های آموزش ابتدایی 🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈🌈 🔎 @baziyadgiri
یه دست سازه عااالی برای تقویت حافظه دیداری،تجسم فضایی و کلی اهداف دیگه....
🧨یکی از دلایل مهم سرگردانی چشم بین خطوط می باشد. 👀 سرگردانی چشم بین خطوط باعث از بین رفتن تمرکز شده و سرعت مطالعه را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. 🤏یکی از تمریناتی که منجر به بهبود کندخوانی دانش آموز می شود استفاده از است. 👈بهترین خط بر انگشت اشاره می باشد. دانش آموز باید با انگشت اشاره خط ها را دنبال کند‌. 🔴 یک باور قدیمی و اشتباه می گوید که خط بردن سرعت مطالعه را کاهش می دهد و یک کار ابتدایی است به طوری که بعضی از خانواده ها فرزندان خود را از خط بردن منع می کنند. ⛔️خط بردن و خواندن دانش آموز را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.
ریاضی و کاربردهای متفاوت دیداری
ریاضی و به کار گیری قصه و انیمیشن و استفاده از نماد آن مانند انیمیشن پینوکیو
🔰هفده تمرین عالی برای رفع مشکل کندنویسی: ۱. خط دفتر را رنگی کنید. یک خط در میان بنویسد، مثلاً یک خط زمینه سبز و یک خط نارنجی. ۲. انداختن کش اسکناس به دور انگشتان دستی که می‌نویسد و سپس باز کردن انگشتان تا کش به شکل النگو در مچ بیفتد. ۳. خمیر بازی، چنگ زدن و ورز دادن خمیر با دو انگشت سبابه و اشاره. ۴. جستجوی اشیاء ریز مثل تیله، نخود، تراش، هسته خرما و… در داخل کیسه پراز ماسه و نمک یا چوب اره شده با انگشتان دستی که مداد به دست می گیرد. ۵. غلط دادن گوی در داخل نمک و ماسه، با انگشتان دستی که به دست می گیرد. ۶. با انگشتان دستی که قلم می‌گیرد و می‌نویسد از روی زمین چوب کبریت پخش شده را با ثبت زمان دونه دونه جمع کند. ۷. چنگ زدن و فشردن توپ پلاستیکی با انگشتان دستی که قلم به دست می‌گیرد. ۸. چنگ زدن و شانه کردن مو با دست توسط کودک. ۹. ریش ریش کردن تارهای فرش یا نخ کاموا با انگشتان دستی که قلم به دست می گیرد. ۱۰. باز و بسته کردن درب بطری، پیچ و مهر، فقل در با کلید در سایز ها و اندازه های مختلف در زمان مشخص با انگشتان دستی که می نویسد. ۱۱. شمارش اسکناس با دو انگشتی که مداد را می‌گیرد. ۱۲. ورق زدن کتاب با دو انگشت. ۱۳ جمع کردن سوزن ته گرد از روی آینه با دوانگشت اشاره و سبابه که قلم را بدست می گیرد. ۱۴. دانه‌های کوچک (به عنوان دانه‌های تسبیح) را روی زمین ریخته و از او بخواهیم آن‌ها را با سر انگشت‌های شست و اشاره و میانه، جمع کند. ۱۵. هوا نویسی (نوشتن با قلم روی هوا و فضای اطراف): این روش در تند نویسی، کمک قابل توجّهی به دانش‌آموزان می‌کند؛ چرا که این عمل در تسریع حرکات عضلات دست، بازو و ساعد و هماهنگی مغز با چشم و دست، تأثیر بسیاری دارد. ۱۶. سینه‌ خیز رفتن: روزی چند دقیقه (حداکثر ده دقیقه) سینه‌خیز برود. این عمل در هماهنگی اعضای بدن بسیار مؤثّر است. ۱۷. ‌ها را به منظور کمک در تندنویسی به صورت حرکت افقی، عمودی و مورب رنگ آمیزی نماید.
حافظه دیداری اشتباهات حافظه فعال 🔥 مناسب برای دانش آموزانی که کلمات مشابه را اشتباه می نویسند(مثلا به جای منظور می نویسند :منزور) 💥 عزیزم 30 ثانیه به این صفحه دقت کن و تصاویر را بسپار . سپس تا پنج بشمار و هرچند مورد از تصاویر را که به من 💥 این تمرین را با حیوانات، میوه ها و و ... نیز در منزل می‌توانید انجام دهید.
🆔 عدم یکی از علل بروز می باشد. 🌱دو راهکار پیشنهادی ما👇👇 1⃣ يكی از راههای ساده و در عين حال بسيار مهم در شكل گيری اعتماد به نفس كودك، بازی او است.با فرزندتان کنید و یا هنگامی که بازی می کند، او را کنید .👌 2⃣ ️ چشم تو چشم به اين صورت که کودک با يکی از والدين مقابل هم بوده و به چشمهای هم نگاه ميکنند، و نبايد بخندند. اين تمرين برای کودکانی با اعتماد به نفس و بسيار توصيه ميشود چون اين افراد قدرت نگاه کردن در چشمان طرف را ندارند و اين موجب ضعفشان مي شود.👌
♦️ درمان وارونه و قرینه نویسی: برای این مورد بچه ها باید:👇 💎مفهوم راست را خوب یاد بگیرند, آنهارا نکنید .چپ و راست باهم اموزش داده نشود. آنقدر را تکرار کنید تا کاملا مسلط شود ,بعد خودش میفهمد چپ ,کدام طرف هست. دست راست بالا, دست راست روسر, دست راست کمر, دست راست رو لپ, و...... 💎تن آگاهی, یعنی اندام و بدنش را خوب . دست روی بازو, دست روی ران, دست به کمر, دست روی شانه ,دست روی زانو, دست روی چانه, دست روی گونه, دست روی پیشانی,و.... وقتی کاملا برجسم و وجودخودش آگاهی پیدا کندو فضایی او تقویت شود,دیگر اشتباه جهت یابی نمیکند. 💎کشیدن فلش و بازی روی تخته فلش بکشید و بخواهید دست روی هر فلشی گذاشتید به همانطرف با انگشت اشاره کند. نقطه چین بکشید و بگویید در جهت فلش ها آنهارا پررنگ کند 💎آدمکی از مقوا می سازیم به گونه ای که اندامهایش قابلیت داشته باشد .سپس گردن و دست های آدمک را یک به یک به سمت چپ و راست ،بالا و پایین می چرخانیم  واز کودک می خواهیم که همان حرکت را تقلید کند با انجام این بازی ،کودک مفهوم قرینه را تشخیص داده و قادر خواهد بود بین واژه هایی که خوانده است واژه ای که قرینه یا وارونه آن است را تمیز دهد. ‍ ‍ ‍ 💎از دانش آموز می خواهیم شکل های را پر کند. 💎تمرین ها یا آزمون را در اختیار کودک می گذاریم تا انجام دهد. یک سری خط های موازی با فاصله های کم و زیاد رسم می کنیم و از دانش آموز می خواهیم تا دو خط موازی ،یک خط راست کند