eitaa logo
نقد انقلابی حوزه
2.2هزار دنبال‌کننده
349 عکس
26 ویدیو
1 فایل
نقد مجموعه های حوزوی خراسان مبتنی بر اندیشه های مقام معظم رهبری . جهت ارسال انتقادات به آی دی زیر پیام بدهید @malakut
مشاهده در ایتا
دانلود
🙏🏽با سلام به همه مخاطبین و اعضاء محترم کانال نقد انقلابی حوزه 🔎از آنجایی که عالم را محضر خداوند بزرگ دانسته و نظارت دائمی وجود مقدس صاحبمان امام عصر ارواحنا فداه را نصب العین خود قرار داده ایم و همچنین خود را ملزم به رعایت قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میدانیم . ✔عزم خود را برای انتقال صادقانه دردها به مسئولین جزم کرده و حتی احتیاطات را نیز در این مقوله ،تمام و کمال رعایت کرده و خواهیم کرد . از طرفی معتقدیم که عده ای برای حفظ منافعشان دست به هر عمل غیر اخلاقی خواهند زد و اگر در مسیر جبهه حق دشمنی نباشد، در حق بودن آن حرکت باید شک کرد که به فرموده قرآن کریم هر حق طلبی دشمنی دارد . وَكَذٰلِكَ جَعَلنا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَياطينَ الإِنسِ وَالجِنِّ يوحي بَعضُهُم إِلىٰ بَعضٍ زُخرُفَ القَولِ غُرورًا ۚ انعام ۱۱۲ کذالک:یعنی سنت همیشگی است جعلنا: خدا گاه برای امتحان و گاه برای اتمام حجت و...اختیار انتخاب خوب و بد را به انسان میدهد لکل نبی: استثناء ندارد شیاطین الجن والانس: گاه مرئی و گاه نامرئی(بدون ادمین و غیر قابل روئیت) یوحی بعضهم الی بعض: برای یکدیگر پالس میفرستند ، در کانالهای هم ، یکدیگر را تبلیغ میکنند ، نون به هم قرض میدن،البته از یک جا دستور میگیرند زخرف القول: حرف بی مبنا و بی ارزش میزنند غرورا: هدفشان فریب مخاطب است ↩حرکتِ جریان نقد انقلابی نیز به عنوان یک حرکت بی سابقه و مویَّد از طرف مسئولین حوزه خراسان یقینا با این موانع روبه روست . 🔊چرا که عده ای نقدصریح، شفاف وصادقانه را به ضرر منافع خود دانسته و برای بقاء خود در مسند و وصول به منویات دنیوی دست به جبهه سازی در برابر این حرکت میزنند (البته خود را انقلابی میدانند و این از غربت انقلاب است) ↩با رجوع به تاریخ انبیاء وائمه علیهم السلام میبینیم که دشمنانشان گاه با تکذیب ، گاه با تحریف ،گاه با تخریب اعم از ✖برچسب زنیها ✖تهمتها ✖بدل سازیها ↩سعی در ایجاد انفعال جبهه حق و ایجاد بد بینی در مومنین و حق طلبان داشته اند ( به خدا پناه میبریم از مقایسه در مقام ، لیکن مقایسه در اقدام وظیفه است) 🔊لذا با اطمینان به اقدامات اخلاق مدار و قانون محور کانال نقد انقلابی عرض میشود هرکس فقط و فقط ✖ یک غیر واقع ودروغ✖ در کانال دیده و معرفی نماید ۱۰میلیون تومان جایزه دریافت خواهد کرد . ↩پ.ن۱: تحلیل و سوال با خبر فرق دارد ، ممکن است کسی تحلیل را قبول نداشته باشد یا مثلا سوال و استفهام را حقیقی نداند (البته انکاری یا حقیقی بودن یک سوال به نیت گوینده برمیگردد که هیچ کس نمیتواند ادعا کند که فلانی با چه نیتی سوال کرده است) ↩پ.ن۲: هزینه جایزه کاملا شخصی بوده و با توجه به عدم وابستگی جریان نقد انقلابی به هیچ فرد، جریان، مجموعه و گروهی تمام جایزه توسط ادمین پرداخت خواهد شد . ↩پ.ن۳: هر کسی مطلبی را فرستاد که گمان کرد مطلب غیر واقع است و از ادمین کانال جواب گرفت میتواند جواب را رسانه ای کرده تا دیگر مخاطبین قضاوت کنند ↩پ.ن۴: در حقیقت این اقدام، فرصتی برای رسواسازی جریانهای مجهول الهویه ، حقیقت یابی مخاطبین ،و البته تشویق مخاطبین به مرور پیامهای کانال است . منتظر پیامهاتون هستیم آی دی همیشگی ما : @malakut 🔻تنها کانال نقد حوزه علمیه 🔴 فرصتی برای انتقال دردها به مسولین حوزه . ✏️ شعار ما : نقد سازنده حوزه به ما اعتماد کنید و به ما بپیوندید👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55 https://eitaa.com/naghde_kh
نقدشماره۱ 📡اخیرا مدیر محترم دفتر طرح و برنامه مرکز نکاتی راجع به جوابیه آیت الله عاملی ناظر به سوال مدیر کانال نقد انقلابی را در ضمن مصاحبه ای مطرح کرده اند که به نقد یک فراز از این مصاحبه خواهیم پرداخت ، البته بقیه نکات نیز نقدهای جدی لازم دارد که مجال دیگری میطلبد. ❌ایشان فرموده اند که اولا این نامه منشور است ثانیا این نامه تایید یک جریان خاص نیست .❌ ✔اصل پاسخ مدیر محترم حوزه به نامه منتقدی شناخته شده پس ازسه ماه رایزنی، خود گامی مهم در پذیرش نقد تلقی میشود ✔اینکه جناب مدیر دفتر طرح وبرنامه انتساب نامه را به مدیر محترم تائید کرده است نیز نقطه قوت است چون در برخی گروههای مجهول اللهویه در انتساب این نامه به مدیر تشکیک شده بود خدارا شکر که این تائید به رسوائی آنها منجر شد. ⏺نقدهای فرمایش دکتر ظهیری بزرگوار ✔اولا نامه مدیر حوزه در پاسخ به سوالی مشخص است وآن سوال این است که: آیا خود را پاسخگو به سوالات ونقدهای واصله به کانال نقد انقلابی میدانید؟ ایشان هم با استناد بنا برفرمایش حضرت آقا که پاسخگوئی را واجب دانسته اند جواب مثبت داده اند. (این خود تائید همین مورد خاص است) علاوه بر این در ادامه فرموده اند نقدها را دسته بندی کنید وارسال کنید (این جمله خطاب به چه کسی است ؟یقینا به سوال کننده ✔ثانیادر ابتدای نامه ایشان مخاطب خود را شخص مدیرکانال نقد انقلابی دانسته اند وفرموده اند جناب آقای صابری تولائی سلام علیکم وبعد پاسخ داده اند (این نیزمنتقل کننده پیام تائید است) ✔ثالثادر هیچ کجای نامه هیچ اشاره ای به جریانهای دیگر نشده است چرا که اساسا در آن تاریخ هیچ گروه شناخته شده ای در این عرصه فعالیت نداشته (حتی اگر همه جریانها مورد خطاب باشند که نیستند ،جریان مشهور و معروف نقد انقلابی حوزه که مخاطب مستقیم است به طریق اولی مورد تائید است) ✔رابعا کجای نامه تصریح کرده اند که منشور است؟ ✔خامسااگر این نامه منشور است وخطاب به همه جریانهای نقد ،چرا در هیچ یک از رسانه های حوزه انعکاس نیافته وفقط در پاسخ به سوال مدیر کانال نقد آن هم فقط در قسمت انتقادات و پیشنهادات مرکز منعکس شده ؟ کدام مجموعه تا به حال منشوربه این مهمی را اینگونه منعکس میکند؟ ✔سادسا تدوین منشور نقد حوزه علمیه ،وظیفه شورای عالی حوزه است یا مدیر اجرائی؟ جنس منشور نویسی سیاست گذاری است نه برنامه ای پس لازم است که شورای عالی در این مورد اظهار نظرفرمایند البته آیین نامه اجرائی نقد حوزه را میتواند دفتر طرح وبرنامه تدوین نماید(لازم به ذکر است که درخواست تدوین منشور نقد حوزه درضمن نامه ای تدوین شده که بعد از تعطیلات به شورای عالی ارسال خواهد شد ) ✔سابعا بالفرض که بپذیریم تدوین منشور از شئون مدیر اجرائی حوزه است، آیا مدیر محترمی که میخواهد نقد شود معقول است که برای نقد خود وزیرمجموعه اش منشور تدوین کند وشرط و شروط بگذارد؟ (مثل اینکه بگویند اول سوالات را بدهید ما بررسی کنیم هرکدام که ما صلاح دانستیم را بپرسید) این است معنای نقد آزادانه وسازنده؟!!! ✔ثامنا بالفرض که بپذیریم این منشورصدوراً مشروعیت داشته باشد ولی از نظر محتوا پر از آسیب است ،چه اینکه اگرمنظورهمان پنج فرازی است که از فرمایشات رهبری عزیز اخذ شده ، این پنج نکته اصول اخلاقی نقد است نه مبانی(احتمالا مدیرمحترم در مقام تدوین منشور نبوده اند والا اصول اخلاقی را با مبانی خلط نمیفرمودند) اگر منظور از منشور پنج نکته پایانی است ،که آنها ملاحظاتی درباب شرایط بحران کرونائی است وتسری آن به بقیه مواقع نیاز به دلیل دارد ❌به نظر میرسد مدیر محترم دفتر طرح وبرنامه جوابیه مدیر محترم را تفسیر به رای نموده و منشور تلقی کرده اند والا هم از حیث صدور هم از حیث محتوا جوابیه نه مشروع است ونه اتقان دارد و نه جامعیت ، ↩یقینا مدیر محترم حوزه در مقام بیان منشور نبوده اند والا با شناختی که ازعلمیت و کیاست ایشان داریم دقت عمل بیشتری برای تدوین منشور به خرج میدادند . ✔✔البته تائید کانال نقد انقلابی از طرف مدیر محترم حوزه در قالب تفویض اختیار به آیت الله علم الهدی نیز مشهود است (ایشان فرمودند هرچه آیت الله علم الهدی بفرمایند برای ما حجت است) و آیت الله علم الهدی نیز اصل جریان نقد انقلابی را تائید نموده ومدیر کانال را مسئول برگزاری جلسات معرفی کردند. 🔊🔊مدیرکانال نقد انقلابی حوزه جهت بررسی نامه آیت الله عاملی واثبات تائید جریان نقد انقلابی جناب دکتر ظهیری (مصاحبه کننده درباره این نامه) را به مناظره دعوت مینماید .امید است باپذیرش این مناظره مسیر صواب برای اساتید وطلاب روشن گردد. 🔻تنها کانال نقد حوزه علمیه 🔴 فرصتی برای انتقال دردها به مسولین حوزه . ✏️ شعار ما : نقد سازنده حوزه به ما اعتماد کنید و به ما بپیوندید👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
جریان نقد باعث تفرقه یا انسجام و وحدت؟ نقش سلیقه ها در ایجاد تفرقه در مجموعه های حوزوی چیست؟ اصولا چه کسانی از تفرقه ارکان حوزه سود میبرند ؟ آیا اختلاف نظر ارکان حوزه را میتوان تفرقه نامید؟ آیا جریان نقد از طرف برخی عناصر مرکز مدیریت تهدید شده است؟ دومین نقد به گفتگوی مدیر دفتر طرح و برنامه مرکز مدیریت را در کانال نقد انقلابی حوزه بخوانید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/178 🔻تنها کانال نقد حوزه علمیه 🔴 فرصتی برای انتقال دردها به مسولین حوزه . ✏️ شعار ما : نقد سازنده حوزه به ما اعتماد کنید و به ما بپیوندید👇👇 https://eitaa.com/naghde_kh
نقدشماره۲ مدیرمحترم دفتر طرح وبرنامه وفناوری حوزه در مصاحبه خود در تاریخ 4فروردین امسال فرمودند : ❌وحدت ارکان حوزه از دستاوردهای حوزه تحولی حوزه است وهرآنچه بخواهد خلاف این وحدت حرکت کند مورد تامل جدی ارکان حوزه قرار خواهد گرفت. 🔊جناب آقای ظهیری عزیزاگر منظورتان از"هرآنچه خلاف این وحدت حرکت کند" جریان نقد انقلابی است (چرا که در پاسخ به سوالی مبنی بر اخذ تاییدیه از نامه آیت الله عاملی این جواب را داده اید) باید چند نکته را محضرتان متذکر شویم: ↩1-مگر بین دبیر شورا و مدیر محترم تفرقه ای بوده که اتحاد آنان را دستاورد جدید معرفی نموده اید ؟ این دو بزرگوار تا جائی که ما اطلاع داریم و از خودشان شنیده ایم رفقای 30 ساله بودند وهیچ گونه اختلافی نداشتند .چه کسانی بین این دو بزرگواربه عنوان ارکان حوزه تفرقه ایجاد کرده بود که حالا وحدت را دستاورد حوزه تحولی میخوانید. ↩2-حقیر در جلسات مکرر از حضرتعالی شنیده ام که چرا شورای عالی را نقد نمیکنید که ما در پاسخ شما گفته ایم چون دبیرمحترم شورا با نقد حضوری موافقت کرده اند و بارها اعضای دبیرخانه درخواست کرده اند که اگر نقدی برما وارد است ما حاضریم پاسخگو باشیم دیگرچه نیازی به نقد در فضای مجازی است؟ واقعا چه کسی برطبل تفرقه میکوبد. ↩3-گاه برخی از عزیزان با ابزار تهمت سعی در این داشته اند که جریان نقد را منسوب به دبیر شورای عالی کنند و جنابتان نیز صراحتا گفتید که گزارشاتی در دست دارید وشنیده اید که جریان نقد توسط دبیرخانه حمایت میشود که این دروغ بَیّن است. ⏺جریان نقد به هیچ فرد ،گروه وجریانی وابسته نیست وکاملا خودجوش توسط مدیران ،اساتید و طلاب انقلابی فعالیت میکند. ↩4-اگر بنا بود به شنیده ها و گزارشات توجه شود ،علیه حضرتعالی شنیده های فراوانی وجود دارد که برخی از آنها را حضورا خدمت شما عرض کرده ایم ✔شنیده شده است که حضرتعالی از اعتماد مدیر محترم سوء استفاده کرده وبا گزارشات وتحلیلهای غیر واقعی نظر ایشان را کانالیزه میکنید ✔شنیده شده که هر کس با شما (نه حتی بامدیر محترم )مخالفت کند پس از چندی تبدیل به مشاور میشود ✔شنیده شده که مهره چینی در مرکز توسط شما صورت میگیرد ✔شنیده شده که شما حقوقهای آنچنانی میگیرید ✔شنیده شده که شما در ساختارهای غیر مصوب از ناحیه شورای عالی و غیر قانونی عملیات میکنید ✔شنیده شده است که حضرتعالی حامی گروههای نقدی هستید که سایت راه انداخته (علیرغم مخالفت مدیر محترم حوزه با نقد در فضای مجازی آن هم سایت که در منظر و مرئای طلبه و غیر طلبه هست )و علیه شورای عالی مطلب میگذارد . اگر اینگونه شنیده ها صحیح باشد که انشاءالله نیست ،آیا این گونه رفتارها مصداق وحدت شکنی نسیت؟ ودهها شنیده دیگر... ✖آیا جریان نقد انقلابی به صرف یک گزارش و شنیده باید علیه حضرتعالی مطلب درج کند؟ اصلا وابدا 🔊ما این کار را خلاف تقوا و انصاف میدانیم و هرگز اینگونه شنیده ها را محور موضع گیری خود قرار نداده ونخواهیم داد. ↩5-از هر چه بگذریم از این تهمت نخواهیم گذشت .برادر عزیز آنقدر که اینگونه رفتارها به وحدت شکنی منجر میشود،نقد محترمانه هرگز وحدت شکن نبوده ونخواهد بود . ↩6-حتما باید با هر کسی که مترصد وحدت شکنی است برخورد شود ولی سوال این است که وحدت شکن کیست ؟ کسی که سه ماه تمام در پی تعامل با ارکان مجموعه های حوزوی بوده وبدون پنهان شدن پشت دیگران با صراحت وصداقت نقدهایش را منتقل میکند یا کسانی که با اجتهاد های شخصی از پیام رهبر معظم انقلاب در پی تضعیف شورای عالی است؟ 🙏🏽مدیر کانال نقد انقلابی در این فقره نیز حاضر به مناظره با جنابعالی هست که در جلسه حضوری بررسی شود که آیا جریان نقد وحدت شکن بوده یا جریانات دیگر... اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.... ادامه دارد ... 🔻تنها کانال نقد حوزه علمیه 🔴 فرصتی برای انتقال دردها به مسولین حوزه . ✏️ شعار ما : نقد سازنده حوزه به ما اعتماد کنید و به ما بپیوندید👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55 https://eitaa.com/naghde_kh
به توفیق الهی سایت نقد انقلابی حوزه با تلاش جهادی کارگروه رسانه وفضای مجازی راه اندازی شد . تلاش ما برای نهادینه شدن جریان نقد با هدف اصلاح حوزه ادامه دارد . پیوستن هر چه بیشتر اساتید،مدیران و طلاب به این جریان باعث تقویت و اثرگذاری بیشتر خواهد بود . اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات رهبری عزیز را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید . آدرس سایت: https://naghdkh.com/ آدرس کانال ما کماکان : http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اولا یکی از مهمترین ویژگیهای تعالی یک‌جامعه علاوه بر سالم بودن مسئولینش سلامتی ادارات اون جامعه است ثانیا در جامعه اسلامی یکی از مولفه های مورد تایید دین یقینا نظام سلامت اداری است ثالثا در جامعه دینی ادارات حوزوی باید پیشگام در تحقق آرمانهای اخلاقی وانقلابی باشند . رابعا یکی از مهمترین شاخصه های سنجش میزان سلامت اداری شفافیته و در جامعه اسلامی ادارات حوزوی باید پیشگام در تحقق این شاخص باشند بنا بر انچه گفته شد یکی از مولفه های انقلابیگری شفافیت نظام اداری است . در تمام دنیا برای تحقق این شفافیت مکاانیزمهایی طراحی شده است (البته متناسب با فرهنگ و قوانین همون کشور ) حال سوال اینجاست که حوزه انقلابی ما به چه میزان از نظام سلامت اداری برخوردار است ؟ شفافیت در این مجموعه چقدر تحقق یافته است ؟ مکانیزم تحقق شفافیت در مجموعه اداری حوزه چیست ؟ تازمانی که شفافیت بر مجموعه ای حاکم نباشه در ظلمتها شیاطین جن و انس به راحتی به اهدافشون خواهند رسید . مطلب مفصلی در این زمینه را در سایت نقد انقلابی حوزه قسمت مقالات ببینید 👇👇👇👇 اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید . آدرس سایت: https://naghdkh.com/ آدرس کانال : http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
نقدی بر مصاحبه مدیر دفتر طرح و برنامه حوزه (قسمت سوم) جایگاه مدیر دفتر طرح و برنامه کجاست؟ آیا در مرکز مدیریت آشفتگی ماموریتی وجود دارد ؟ برخورد با منتقد ،تهدید یا تکریم؟ آیا موضعگیری و برداشت نیروهای حوزه علمیه الزاما سیره ارکان حوزه است؟ در کانال نقد انقلابی حوزه بخوانید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/184 آدرس سایت: https://naghdkh.com/
⏺نقدی بر مصاحبه مدیر دفتر طرح وبرنامه (قسمت سوم) جناب دکتر ظهیری به عنوان مدیر دفتر طرح وبرنامه وفناوری حوزه درتبیین نامه مدیر محترم حوزه فرموده اند که : ❌هر فرد، گروه یا جریانی که بخواهد از موضوع نقد و مطالبات به حق سربازان امام زمان(عج) استفاده سوء نماید و آن را دست‌مایه انحصارطلبیها، معاملات شخصی، باند بازی ها و سهم خواهی های خود بکند و از سعه صدر این بزرگواران سوءاستفاده نماید برداشت حقیر این است که به زودی با اقتداری انقلابی مواجه خواهند شد. 🔊اولا آیا مرکز مدیریت بزرگتر ندارد که باید مدیر دفتر طرح وبرنامه وارد تبیین به اصطلاح منشور نقد شوند؟ ✅اگر بگوئیم شان مدیریت محترم حوزه تبیین اینگونه نامه ها نیست ✅ مگرمرکز، مسئول حوزه ریاست ندارد؟ ✅مگر مرکز روابط عمومی ندارد؟ ✅مگر مدیر محترم مشاوران کارکشته ندارد؟ ✅ مگر مرکز حراست ندارد؟ ✅مگر مدیر محترم معاونین کارآمد ندارد که مقوله ای به این مهمی باید از جایگاه مدیر دفتر طرح وبرنامه وفناوری تبیین شد؟ ✅در کجای دنیا مدیر دفتر طرح وبرنامه وفناوری اینقدر مبسوط الید دارای اختیار است که وارد اینگونه مقوله ها شود 🙏🏽برادر بزرگوار با اینگونه اقدامات مافوق شان وخارج از وظیفه خود ممکن است در ذهن مریض برخی مخاطبین متهم شوید که ✖شهوت دیده شدن دارید. ✖یا خدای ناکرده از امتیاز و رانت قوم وخویشی استفاده میکنید که اینگونه همه مسئولان ذیصلاح را کنار زده وخود وارد میدان شده اید. ✖یا خدای ناکرده از فعالیت جریان نقد احساس خطر کرده اید که خودتان سکاندارشده اید . 💎البته کسانی که شما را میشناسند انشاء الله اینگونه احتمالات را ملحوظ نخواهند داشت لیکن بهتر است ازباب اتقوا من مواضع التهم این امور را به مسئول مربوطه واگذار نموده مشغول تدبیر امور طرح وبرنامه وفناوری شوید. 🔊ثانیا ملاک ومرجع تشخیص اینکه آیا فلان نقد ،مصداق سوء استفاده ،انحصار طلبی و...است چه کسی است؟ ✔مدیر دفتر طرح وبرنامه حوزه ؟ ✔مدیر دفتر فناوری حوزه؟ ✔مدیریت محترم حوزه؟ ✔دبیرخانه شورای عالی حوزه؟ ✔حراست حوزه؟ 🔊ثالثا منظورتان ازاقتدار انقلابی چیست؟ ❌ برخورد امنیتی؟ ❌حذف از مناصب؟ ❌قطع شهریه؟ ❌ابطال مجوز تدریس؟ ❌بستن کانال وسایت؟ ❌ خلع لباس؟ ↩آیابه واقع این یک تهدید نیست؟ ↩آیا تهدید کردن ناقد در منظومه فکری رهبری عزیز وسیره عملی ایشان مورد تائید است؟ ↩آیا تا به حال نظر رهبری عزیز را درباره برخورد با منتقد نخوانده اید؟ ✳حضرت آقا نسبت به برخورد با منتقد فرمودند: براي شنيدن نقد، سينه گشاده و روي باز و گوش شنوا داشته باشيد. هيچ ضرر نمي كنيد از اينكه از شما انتقاد كنند. گاهي به انسان يك نقدي مي شود، يك عيبجويي يا انتقادي از انسان مي شود كه آن طرف نيز دوست آدم نيست كه آدم به اعتماد دوستي او بخواهد بگويد كه خوب، ما گوش مي كنيم. نه، دوست هم نيست، اما دشمن هم نيست و دشمني‏اش هم ثابت نشده ولي نقد و انتقاد است. آن را هم حتي بايد گوش كرد. شايد در خلال اين نقدها حرفي وجود داشته باشد كه به درد ما بخورد و بايد به هر حال با سعه صدر برخورد بشود. 18/6/88 ✳حتی بالاتر نسبت به منتقدی که خصمانه نیز هست فرمودند: گاهي در انتقادهاي خصمانه هم حقايقي وجود دارد كه انتقاد كننده از روي خيرخواهي نمي‏گويد، اما انتقادش واقعي است، چه برسد آن كساني كه از روي خيرخواهي از شما انتقاد مي‏كنند. اصلاً هيچ نرنجيد و از انتقاد استقبال كنيد.4/6/86 ↩امر وسیره رهبری استقبال از نقد ولو نقد خصمانه است ولی سیره شما بزرگوار تهدید به برخورد انقلابی؟!!! ↩چگونه میشود ادعای انقلابیگری کرد ولی در سخن وعمل ضد سیره رهبری رفتار کرد؟ ↩یقینا این برداشت حضرتعالی است نه برداشت مدیریت محترم حوزه یا ارکان دیگر حوزه و انصاف حکم میکند که برداشت ناصواب یک نیروی سطح پائین سیره حوزه وارکان آن تلقی نگردد. 📣البته در طی این سه ماه نیزسلوکتان خالی از اقتدار به اصطلاح انقلابی نبوده که در این برهه از زمان نیاز به توضیح آنها نمیبینم ↩کما فی السابق در این فقره (برخورد با منتقد درسیره وکلام امام خامنه ای) نیز آماده مناظره هستم. ↩یقینا امید به مذاکرات وتعاملات بی تنش داریم والعاقبه للمتقین. اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید . آدرس سایت: https://naghdkh.com/ آدرس کانال : http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا نقد عملکرد مجموعه های تحت امر رهبری تضعیف ولایته؟ آیا نقد عملکرد منصوبین رهبری مخالفت با انقلابه؟ آیا نقد منصوبینِ منصوبین رهبری هم تضعیف ولایته ؟؟!!! آیا مسئولین ما مثل حضرت آقا فکر میکنند ؟ حتما این کلیپ رو ببینید تا با نظر رهبر معظم انقلاب آشنا بشید . کاش برخی مسئولین عزیز حوزوی ما یک بار منظومه فکری حضرت آقا رو راجع به نقد و انتقاد مطالعه میکردند تا با توسل به برخی فرمایشات ایشون و برداشتهای کاریکاتوری ، جریان نقد انقلابی رو اینقدرررر نکوبند . ومن الله التوفیق ... اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید . آدرس سایت: https://naghdkh.com/ آدرس کانال : http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
🔊ده بازدید برتر سایت نقد انقلابی حوزه به روایت آمار . 🔊آمار هر روز سایت حاکی از اینه که روزانه بیشترین بازدید از قسمت *ما کیستیم؟* صورت میگیره👇 https://naghdkh.com/درباره-ما 🔊نسبت به بقیه مطالب سه برابر بازدیدش بیشتره ✔این آمار نشون میده که برای مخاطب فهیم حوزه بیش از نوشته ها ، نویسنده ها مهمند . 📡در فضایی که حتی نیت انسانها میتونه یه جریان رو منحرف کنه ، انظر الی ما قال بدون توجه و شناخت من قال معنا نداره چرا که بارها دیده اند که شعارهای زیبا با نیتهای پلید جز پلشتی و سیاهی زایشی نداشته . 🔊هویت یک مجموعه تبیین کننده عدم وابستگی ، حریّت و شجاعت ، صداقت در ورود به عرصه نقد رو نشون میده . 🔊مخاطب میخواد بدونه چه کسی نماینده و سخنگوش شده ؟ یک جریان مرموز و بدون هویت یا یک جریان شفاف ، صریح ، صادق و شجاع 🔊قابل توجه گروههایی که بدون هویت و اصالت و مشکوک فعالیت میکنه آیا اینهاارتباط با اربابان رانت و قدرت ، دست در جیب دیگران ،اطلاعات طلاب و احتمالا پول بیت المال را گرفته و مزدوری میکنند؟ 📡جریان مرموزی که گویا هدفی جز تخریب جریان اصیل و مشروع نقدانقلابی حوزه نداره . 🔊قبل از هر چیز باید هویت خودتون رو مشخص کنید تا مخاطب بسنجه که آیا میشه به شما اعتماد کنه یا خیر ؟ 🙏🏽از همه دوستانی که به ما اعتماد کرده و ما را نماینده خود میدانند سپاسگزاریم ،امید است که بتوانیم با فعالیت جهادی و مستقل خود ، دردی از حوزویان بکاهیم و مشکلی رو رفع کنیم . آدرس سایت: https://naghdkh.com/ آدرس کانال : http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
(شماره ۱) 🔊پیام یکی از مدیران مدارس شهرستانها ❌بزرگواران کاش فقط یک ماه خودمون رو به جای استاد حوزه ای قرار میدادیم که با بی تدبیری برخی مسئولین همه چیزش رو از دست داده ✖اعتبارش رو در جامعه ✖اعتبارش رو در خانواده ✖زندگیش رو ✖شاگرداش رو ✖انگیزه اش رو ✖و... 🔊سیاست برنامه ریزان مرکز بر ابن قرار گرفته که به بهانه جذب نخبگانی ، هزینه های مرکز رو پایین بیارن 🔊عده زیادی از اساتید ، مسئولان آموزش ، و...بی کار خواهند شد . ↩یقینا این سیاست پاک کردن صورت مساله است به جای حل مساله . ↩به جای اینکه دنبال طرحهایی برای پویایی اقتصادی حوزه ، جذب بودجه و... باشند سعی در کاهش هزینه با اخراج اساتید و...دارند . ❌❌هر کسی هم که مخالف این سیاست بوده رو حذف کردن و گذاشتند مشاور . 🔊البته اخبار فاجعه بار دیگه ای هم در راهه که در سکوت کرونایی برخی کمال سوء استفاده رو از شرایط میکنند که به زودی بهش خواهیم پرداخت . 🙏🏽اللهم ولاتُسلّط عَلینا مَن لایَرحَمُنا ... به حق این شب عزیز خدا توفیق خدمت به اساتید و طلاب رو به همه ما عنایت کنه . اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید . آدرس سایت: https://naghdkh.com/ آدرس کانال : http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
(شماره۱) مکتوب یکی از اساتید انقلابی حوزه مبنی بر تائید وتکمیل نقد یکی از مدیران که در پست قبلی منتشر شد. پ.ن: اعلام همکاری صمیمانه و‌مجدانه استاد عزیز مایه تقویت جریان نقد ، تقویت امید به اصلاح و باعث دلگرمی خدمتگذاران جریان نقده . خدا خیرتون بده نقد عالمانه استاد رو اینجا ببینید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/189 کمترین کاری که برای تقویت جریان نقد میتونید انجام بدید ،اشتراک گذاری کانال نقده
(شماره ۲) با سلام اسعد الله ایامکم مضاف بر این نکات درتصویر؛ اساسا حق الزحمة تدریس _با همه‌ی لوازم و مشقاتش_ در حوزه، حقیقتا در شأن عنوان ش نیست ومیزان ش بسیار نازله به شکلی که در مجموع و برای کسی که ۴تا۵درس داره در روز، حتی کفاف هزینه ی رفت و آمدش رو‌نمی ده!! این نه تنها با تکریم استاد که خروجیِ همین جریان (حوزه علمیه خراسان بزرگ) هستن، منافات داره، بلکه بعضا باعث شده یک طلبه ی فاضل و مؤثر در شاگرد پروری و تربیت، با چندین سال سابقه در تدریس، برای اینکه اغلب ساعاتش رو درگیر تدریس کرده و دریافتی ش از این طریق، کفاف مخارجش رو‌نمی ده، عطای تدریس رو به لقاش می بخشه و روو میاره به کارهایی بعضا، خارج از بستر طلبگی! که مصادیق ش نیازی به بیان نداره‌.... طُرفه اینکه برخی از همین طلاب مستعد، با انصراف از تدریس، قصد حضور در عرصه ی تبلیغ رو دارن اما نه آموزشی هدف مند و با چشم انداز درست و قابل دفاع وجود داره و نه بستری برای رشد و اثرگذاری این بزرگوارا در طیف مخاطب! نتیجه ش این میشه: خالی شدن عرصه ی تدریس از حضور اساتیدی مؤثر و فاضل و تنزل و تضعیفِ سطح و شأن تدریس و ضعیف و کم عمق باراومدن نسل جدید و... و از طرفی، ورود گُتره ای برخی طلاب _دردمندانه بعضا با نیت درآمد!!_ به عرصه‌ی تبلیغ و شکل گیری ِ آسیب های متعدد در این عرصه که بیان ش مثنوی هفتاد من کاغذه... و در نهایت نسلی از طلاب کم عمق، با مناعت طبع پایین، وابسته و غیر حُرّ و بعضا کاسب، تحویل جامعه میشه و دودش مستقیم توی چشم مردم و نظام میره... وسؤال جدی اینه: چه کسی پاسخگوی این اتفاق باید باشه؟!... حرف در این باره زیاده اما توقع تأثیر با این رویکرد فعلی حوزه علی الظاهر توقع بالایی ست مگر در صورت تغییر و تحولی ویژه در بستر مدیریت های حوزه ... حقیر با تمام توان و ظرفیت، تا شکل گیری این تغییر و تحولِ واقعی _ونه شعاری_ حضور خواهم داشت إن شاء الله... خدا عاقبت این مسیر رو ختم بخیر کنه... اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید . آدرس سایت: https://naghdkh.com/ آدرس کانال : http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
پیام مسئول آموزش(شماره۱) 🔊این هم پیام یکی از مسئولین آموزش مدارس 🙏🏽امیدواریم مسئولین تجدید نظر کنند . ❌شما یا به این نیرویی که به کار گرفتید نیاز داشتید یا نداشتید ❌اگر نیاز نداشتید ، چرا بیخود جذب کردید ؟ ❌اگر نیاز داشتید و دارید چرا باید به خاطر سوءمدیریت در جذب بودجه، و طرح و برنامه های اقتصاد ساز حوزه رو بی کیفیت کنید ؟ ❌اگر قبلا نیاز بوده و الان نیست ، چه اتفاق خاصی افتاده که دیگر نیاز نیست ؟ ✖طلاب کاهش پیدا کردند ؟ ✖نیاز طلاب به تربیت و آموزش کاهش پیدا کرده ؟ ❌چرا به جای جذب بودجه دارید طلاب و خانواده ها رو قلع و قمح میکنید ؟ ↩مدیر دفتر طرح و برنامه چه طرحی برای بی نیازی حوزه از بودجه دولتی دادند ؟ 🔊تا حالا متاسفانه ایشون حتی یک بار برای رایزنی بودجه تهران نرفته ، انتظار داره که بودجه خودش بیاد حوزه 🔊به زودی به جایگاه مهم طرح و برنامه ونقشش در این فجایع خواهیم پرداخت . ↩البته هنوز امیدواریم تا با مذاکرات ، این امور در فضای حقیقی پیگیری بشه . اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید . آدرس سایت: https://naghdkh.com/ آدرس کانال : http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
(شماره۳) 🔊نقدی بر نظام جذب اساتید ، جایگاه و هویت اساتید و دغدغه های معیشتی اساتید ✏به قلم حجت الاسلام عاشوری استاد حوزه علمیه 💡حوزه برای ارتقاء هویت اساتید خود در مجموعه های حوزوی چه کرده است ؟ 🔦حوزه برای ارتقاء جایگاه اساتید در مجموعه های غیر حوزوی چه اقدامی انجام داده است ؟ 💰آیا نظام پرداخت اساتید عادلانه است ؟ 🏇چرا برخی اساتید ، تدریس را رها کرده و به دنبال برخی شغلهای کاذب روی می اورند ؟ 🔊در سایت نقد انقلابی حوزه انتقادات و پیشنهادات این استاد عزیز را بخوانید لینک مطلب 👇 https://naghdkh.com/نقدی-برنظام-جذب-،جایگاه-ومعیشت-اساتید ⏺⏺⏺⏺⏺ اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید . آدرس سایت: https://naghdkh.com/ آدرس کانال : http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
🔊تقدیر و تشکر از اساتید بزرگواری که اظهار لطف کردند . ✔تعداد زیادی از اساتید و مدیران محترم در ضمن تماس تلفنی ،پیامک ، شبکه های اجتماعی از مطالب اخیر تشکر کردند ✔این حجم از واکنش ، دلیل بر اینه که به معضل مهمی پرداخته شده ودرد بسیاری از اساتید و مدیران مورد توجه قرار گرفته . ❌البته به عزیزان عرض شد در سامانه انتقادات حوزه مطالبه کنید ، جواب بسیااار دردناک بود 🔊از طرفی میترسیم از برخوردهای تند واز طرفی اعتماد نداریم و از طرفی امید نداریم ... 🙏🏽ممنون از اعتماد همه بزرگواران به کانال نقد انقلابی . 🙏🏽پ.ن:ازاینکه مجال انعکاس همه پیامهای تقدیر و تشکر اساتید را نداریم پوزش میطلبیم. اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید . آدرس سایت: https://naghdkh.com/ آدرس کانال : http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
(شماره۲) 🔊انتقاد و پیشنهاد یکی از مدیران باسابقه حوزه ❌آیا باید مدیر حوزه با بیش از ۱۲ ساعت فعالیت باید با خادم مدرسه یکسان دیده شوند ؟ ❌آیا کارمندان مرکز حاضرند برای رضای خدا به اندازه مدیر مدرسه حقوق دریافت کند ؟ ❌آیا مدیران مدارس واساتید امنیت شغلی دارند ؟ ❌آیا توجیه اینکه در این چهار سال وضع مدیران و اساتید بهتر شده توجیه عاقلانه است؟ ❌به نظر شما ملاک مقایسه اوضاع فعلی حوزه ، باید وضع مطلوب باشد یا گذشته حوزه؟ ❌آیا عاقلانه است که هر نقدی میشود بلافاصله گفته شود ، از قبل که بهتر شده ؟!!!! 🙏🏽از مدیران مدارس و اساتید معظم خواهشمندیم در باره معضلات و مشکلاتشون حرف بزنند ، گاهی سکوت به معنای انظلام است و انظلام (پذیرش ظلم) نامشروع ⏺⏺⏺⏺⏺ اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید . آدرس سایت: https://naghdkh.com/ آدرس کانال : http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
پیام یکی از مدیران دلسوز حوزه 👇👇 باسلام وتشکر فراوان ازجنابعالی وهمکاران خوبتون به جهت دغدغه شمادرکانال نقد.بنده حقیریکی ازمدیران مدارس هستم وحدود13سال است درخدمت دوستان طلبه هستم وبه این نوکری افتخارمیکنم ولی حقا وانصافا ازجهت معیشتی وامنیت شغلی دائم فکرمان مشغوله که فرداکه به هردلیلی نتونستیم دراین مسولیت بمانیم چه کنیم، با چندسرعائله واین وضع اقتصادی بچه بزرگ وتهیه جهیزیه و... واینکه جوانیمون روبرای حوزه گذاشتیم والبته صدافسوس که جه مدیران واساتید زبده ای که دراین مسولیت استخوان خردکردندوکوه تجربه شدندولی دراثراین نامهربانی ها وبی عدالتی ها رهاکردندورفتند،ای کاش چند درصدازبهایی روکه به پرسنل مرکزمحترم مدیریت میدن به مدیران واساتید میدادندکه چنین نیروهایی ازدست نرن.واقعا خنده دار نیست یک مدیرباسابقه 12سال داره دو ونیم میگیره خادم حوزه هم همین مبلغ. مدیری که خودشون میدونن سه شیفته توحوزه حضورداره وساعت کاری هادرماه به بالای 200ساعت میرسه البته بدون یک ریال پرداخت حق اضافه کاری. یک مسول اداره تومرکزمدیریت حقوقش حدودسه ونیم هست بماند اضافه کاری ها وحق ماموریت ها و...(شنیدم تومرکز حقوق بالای 10میلیون هست خداشاهده اگه چنین چیزی صحت داشته باشه احتمال استعفای دسته جمعی مدیران هست)ماکه جوانیمون روگذاشتیم وکم نمیذاریم ولی خدایی هم هست فقط خواستم همین رومنتقل کنین. تابه آقایون حرفی میزنی میگن نیت خالص اگه واقعا چندروز حقوق خودشونو دیر بدن چه میکنن. یا میگن شهریه دارن اساتیدوکادرمدارس نخواستیم آقا ما عطاش روبه لقاش بخشیدیم(ظاهرا جدیداقراره شهریه هم قطع بشه) بیان برنامه پرداختی مدیران وکادر مدارس رو مثل خودشون کنن برای ماهمین کافیه. یکم امنیت شغلی ورسمیت داشته باشن کادرمدارس به همین راضی اند. حالا با اطلاعاتی که خودجنابعالی دارین درکم وزیادکردن مطلب یا اصلاح، مختارید. ممنونم خیلی لطف دارید. ⏺⏺⏺⏺ اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید . آدرس سایت: https://naghdkh.com/ آدرس کانال : http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
(شماره۳) مسئولین محترم لطفا به دردها و دغدغه های مدیران رسیدگی کنند . آیا در اجلاس مدیران، فرصتی برای شنیدن دغدغه های مدیران فراهم است؟ چند جلسه انتقاد و پیشنهاد برای مدیران برگزار شده است ؟ آیا مدیران از رفتار مسئولین مرکز راضی هستند؟ مدیران با چه شاخصه هایی جذب و به کارگیری و با چه شاخصه هایی حذف میشوند؟
✳اگر شما به جای ایشون 👆 (رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی)میبودید چه اقداماتی میکردید ؟ ✳سازمان تبلیغات چه وظایفی بر عهده دارد؟ ✳مدیر جوان این اداره در این یک سال چه کرده است ؟ 🙏🏽لطفا انتقادات خودتون رو نسبت به سازمان تبلیغات به ای دی زیر ارسال بفرمائید @malakut 🔊حوزه علمیه منحصر در مرکز مدیریت نیست، همه مجموعه ها باید پاسخگو باشند . https://eitaa.com/naghde_kh/199
تاملی در فعالیتهای جهادی (زحمت از گروهها ،گزارش از مسئولین) ✔آیا گروههای جهادی متولی خاص دارد؟ ✔مسئولین حوزوی برای حمایت از گروههای جهادی چه کرده اند ؟ ✔چند درصد از مسئولین حوزه روحیه و فعالیت جهادی دارند ؟ ✔آیا مسئولین حاضرند یک ماه بدون حقوق و جهادی کار کنند؟ ✔آیابرخی مسئولین از فعالیتهای خالصانه گروههای جهادی سوء استفاده میکنند ؟ در لینک زیر بخوانید 👇 https://naghdkh.com/تاملی-در-فعالیتهای-جهادی-،زحمت-از-گروه شما هم اگر عضو گروه جهادی هستید یا مدیریت گروهی را برعهده دارید لطفا نقدها و پیشنهاداتتون رو برای ما ارسال فرمائید . به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید و به دوستانتان معرفی کنید 👇 https://eitaa.com/naghde_kh/200
به مناسبت هفته 🌷سربازان گمنام امام زمان🌷 ✳نیمه شعبان علاوه بر اینکه از نظر مذهبی و معنوی برای تمام شیعیان جهان جایگاه ویژه ای دارد لیکن از نظر ملی وانقلابی نیز به نام روز سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شده است که البته در شعاع ولادت امام عصر علیه السلام کم فروغ جلوه کرده است و متاسفانه خیلی به این مقوله پرداخته نمیشود. ✔شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین توطئه ها علیه انقلاب اسلامی پدیده نفوذ در بیت قائم مقام رهبری در دهه 60 باشد .توطئه ای که به انحراف آیت الله منتظری از خط انقلاب منجر شد . 📡نقش وابستگان منحرف ونفوذ آنها در بیوت برخی خواص ،در طی تاریخ اسلام ودر طی تاریخ انقلاب جزو تلخترین قصه های تاریخ بوده وهست ✳آنچه این تلخی رابه شیرینی مبدل میسازد تلاش ومجاهدت سربازان گمنام امام زمان علیه السلام در کشف وخنثی سازی این توطئه هاست. 🔊گذری بر پرونده داماد منحرف و تاثیر بر جریان انقلاب. 🙏🏽درخواست عاجزانه از مسئولین حوزه برای پاک سازی مجموعه ها از ❌ انتصابات هزینه ساز ❌ برای خود ، حوزه و نظام 🔊متن کامل وجذاب را در سایت نقد انقلابی حوزه بخوانید👇 https://naghdkh.com/تاملی-در-انحراف-خواصبه-مناسبت-هفته-سرب اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید . آدرس سایت: https://naghdkh.com/ آدرس کانال : http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↩نفوذ در بیان مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) 🔊آماج نفوذ چه کسانی هستند ؟ ✳عمدتا نخبگان ✳عمدتا تصمیم گیران ✳عمدتا تصمیم سازان ⏺پ.ن: هشدار به مسئولین عزیز لزوما به معنای وقوع یک اتفاق نیست بلکه برای علاج واقعه قبل از وقوعه . 🔊جامعه امن نعمتی است که محصول توجه جدی مسئولین به هشدارهای داهیانه امام خامنه ای عزیز ومجاهدتهای سربازان گمنام امام زمان علیه السلام است .
آموزش اینستاگرامی ،نوآوری یا بی تدبیری؟!! 🔊علیرغم تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی وعلیرغم وجود سامانه های آموزشی مطلوب در حوزه خراسان چرا اینچنین اقدامی آن هم با عنوان رسمی حوزه انجام میگیرد؟ ❌آیا معاونت عزیز فضای اینستاگرام را میشناسد؟ ❌آیا اینستاگرام بستر مناسبی برای آموزش است؟ ❌آیا صفحه ای با 180 فالور (دنبال کننده) میتواند نتیجه مطلوب آموزشی را در پی داشته باشد؟ ❌آیا تمام موضوعات آموزشی ،مفید برای همه دنبال کننده ها هست؟ ❌آیا قدرت فیلتر مخاطب،ارزیابی برای حضور،ارزیابی کیفیت تعلیم و...در اینستاگرام وجود دارد؟ ❌آیا مجریان طرح با مشورت مهندسین ومتخصصین فناوری حوزه دست به این اقدام زده اند؟ ✳پ.ن: دستاوردهای فناوری به نام چه کسی و به کام چه کسی را نیز در ضمن همین پست در سایت مشاهده بفرمائید .👇👇 http://naghdkh.com/آموزش-اینستاگرامی-،نوآوری-یا-بی-تدبیر/ به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید : http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
اقتضائات حضور در فضای مجازی استاد کهوند_Default_1587097412.mp3
10.48M
✳پاسخهای دقیق استاد کهوند (متخصص رسانه،نویسنده رشته تخصصی رسانه) رو درباره : ✔اقتضائات فعالیت در فضای مجازی ✔آموزش مجازی ✔وظایف حوزه علمیه ✔آموزش اینستاگرامی ✔جایگزینهای آموزشی بی آسیب در این مکالمه بشنوید 🔊(مکالمه فیمابین مدیر کانال نقد و استاد کهوند )👇 https://eitaa.com/naghde_kh/205 اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید . آدرس سایت: https://naghdkh.com/ آدرس کانال : http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55