فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نقد_انقلابی
#پاسخگوئی
#شفافیت
اولا یکی از مهمترین ویژگیهای تعالی یکجامعه علاوه بر سالم بودن مسئولینش سلامتی ادارات اون جامعه است
ثانیا در جامعه اسلامی یکی از مولفه های مورد تایید دین یقینا نظام سلامت اداری است
ثالثا در جامعه دینی ادارات حوزوی باید پیشگام در تحقق آرمانهای اخلاقی وانقلابی باشند .
رابعا یکی از مهمترین شاخصه های سنجش میزان سلامت اداری شفافیته و در جامعه اسلامی ادارات حوزوی باید پیشگام در تحقق این شاخص باشند
بنا بر انچه گفته شد یکی از مولفه های انقلابیگری شفافیت نظام اداری است .
در تمام دنیا برای تحقق این شفافیت مکاانیزمهایی طراحی شده است (البته متناسب با فرهنگ و قوانین همون کشور )
حال سوال اینجاست که حوزه انقلابی ما به چه میزان از نظام سلامت اداری برخوردار است ؟
شفافیت در این مجموعه چقدر تحقق یافته است ؟
مکانیزم تحقق شفافیت در مجموعه اداری حوزه چیست ؟
تازمانی که شفافیت بر مجموعه ای حاکم نباشه در ظلمتها شیاطین جن و انس به راحتی به اهدافشون خواهند رسید .
مطلب مفصلی در این زمینه را در سایت نقد انقلابی حوزه قسمت مقالات ببینید
👇👇👇👇
اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید .
آدرس سایت:
https://naghdkh.com/
آدرس کانال :
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
#نقد_انقلابی
#پاسخگوئی
#نقد_مصاحبه
#طرح_برنامه
نقدی بر مصاحبه مدیر دفتر طرح و برنامه حوزه (قسمت سوم)
جایگاه مدیر دفتر طرح و برنامه کجاست؟
آیا در مرکز مدیریت آشفتگی ماموریتی وجود دارد ؟
برخورد با منتقد ،تهدید یا تکریم؟
آیا موضعگیری و برداشت نیروهای حوزه علمیه الزاما سیره ارکان حوزه است؟
در کانال نقد انقلابی حوزه بخوانید 👇
https://eitaa.com/naghde_kh/184
آدرس سایت:
https://naghdkh.com/
#نقد_انقلابی
#پاسخگوئی
#نقد_مصاحبه
#طرح_برنامه
⏺نقدی بر مصاحبه مدیر دفتر طرح وبرنامه (قسمت سوم)
جناب دکتر ظهیری به عنوان مدیر دفتر طرح وبرنامه وفناوری حوزه درتبیین نامه مدیر محترم حوزه فرموده اند که :
❌هر فرد، گروه یا جریانی که بخواهد از موضوع نقد و مطالبات به حق سربازان امام زمان(عج) استفاده سوء نماید و آن را دستمایه انحصارطلبیها، معاملات شخصی، باند بازی ها و سهم خواهی های خود بکند و از سعه صدر این بزرگواران سوءاستفاده نماید برداشت حقیر این است که به زودی با اقتداری انقلابی مواجه خواهند شد.
🔊اولا آیا مرکز مدیریت بزرگتر ندارد که باید مدیر دفتر طرح وبرنامه وارد تبیین به اصطلاح منشور نقد شوند؟
✅اگر بگوئیم شان مدیریت محترم حوزه تبیین اینگونه نامه ها نیست
✅ مگرمرکز، مسئول حوزه ریاست ندارد؟
✅مگر مرکز روابط عمومی ندارد؟
✅مگر مدیر محترم مشاوران کارکشته ندارد؟
✅ مگر مرکز حراست ندارد؟
✅مگر مدیر محترم معاونین کارآمد ندارد که مقوله ای به این مهمی باید از جایگاه مدیر دفتر طرح وبرنامه وفناوری تبیین شد؟
✅در کجای دنیا مدیر دفتر طرح وبرنامه وفناوری اینقدر مبسوط الید دارای اختیار است که وارد اینگونه مقوله ها شود
🙏🏽برادر بزرگوار با اینگونه اقدامات مافوق شان وخارج از وظیفه خود ممکن است در ذهن مریض برخی مخاطبین متهم شوید که
✖شهوت دیده شدن دارید.
✖یا خدای ناکرده از امتیاز و رانت قوم وخویشی استفاده میکنید که اینگونه همه مسئولان ذیصلاح را کنار زده وخود وارد میدان شده اید.
✖یا خدای ناکرده از فعالیت جریان نقد احساس خطر کرده اید که خودتان سکاندارشده اید
.
💎البته کسانی که شما را میشناسند انشاء الله اینگونه احتمالات را ملحوظ نخواهند داشت لیکن بهتر است ازباب اتقوا من مواضع التهم این امور را به مسئول مربوطه واگذار نموده مشغول تدبیر امور طرح وبرنامه وفناوری شوید.
🔊ثانیا ملاک ومرجع تشخیص اینکه آیا فلان نقد ،مصداق سوء استفاده ،انحصار طلبی و...است چه کسی است؟
✔مدیر دفتر طرح وبرنامه حوزه ؟
✔مدیر دفتر فناوری حوزه؟
✔مدیریت محترم حوزه؟
✔دبیرخانه شورای عالی حوزه؟
✔حراست حوزه؟
🔊ثالثا منظورتان ازاقتدار انقلابی چیست؟
❌ برخورد امنیتی؟
❌حذف از مناصب؟
❌قطع شهریه؟
❌ابطال مجوز تدریس؟
❌بستن کانال وسایت؟
❌ خلع لباس؟
↩آیابه واقع این یک تهدید نیست؟
↩آیا تهدید کردن ناقد در منظومه فکری رهبری عزیز وسیره عملی ایشان مورد تائید است؟
↩آیا تا به حال نظر رهبری عزیز را درباره برخورد با منتقد نخوانده اید؟
✳حضرت آقا نسبت به برخورد با منتقد فرمودند:
براي شنيدن نقد، سينه گشاده و روي باز و گوش شنوا داشته باشيد. هيچ ضرر نمي كنيد از اينكه از شما انتقاد كنند.
گاهي به انسان يك نقدي مي شود، يك عيبجويي يا انتقادي از انسان مي شود كه آن طرف نيز دوست آدم نيست كه آدم به اعتماد دوستي او بخواهد بگويد كه خوب، ما گوش مي كنيم. نه، دوست هم نيست، اما دشمن هم نيست و دشمنياش هم ثابت نشده ولي نقد و انتقاد است. آن را هم حتي بايد گوش كرد. شايد در خلال اين نقدها حرفي وجود داشته باشد كه به درد ما بخورد و بايد به هر حال با سعه صدر برخورد بشود. 18/6/88
✳حتی بالاتر نسبت به منتقدی که خصمانه نیز هست فرمودند:
گاهي در انتقادهاي خصمانه هم حقايقي وجود دارد كه انتقاد كننده از روي خيرخواهي نميگويد، اما انتقادش واقعي است، چه برسد آن كساني كه از روي خيرخواهي از شما انتقاد ميكنند. اصلاً هيچ نرنجيد و از انتقاد استقبال كنيد.4/6/86
↩امر وسیره رهبری استقبال از نقد ولو نقد خصمانه است ولی سیره شما بزرگوار تهدید به برخورد انقلابی؟!!!
↩چگونه میشود ادعای انقلابیگری کرد ولی در سخن وعمل ضد سیره رهبری رفتار کرد؟
↩یقینا این برداشت حضرتعالی است نه برداشت مدیریت محترم حوزه یا ارکان دیگر حوزه و انصاف حکم میکند که برداشت ناصواب یک نیروی سطح پائین سیره حوزه وارکان آن تلقی نگردد.
📣البته در طی این سه ماه نیزسلوکتان خالی از اقتدار به اصطلاح انقلابی نبوده که در این برهه از زمان نیاز به توضیح آنها نمیبینم
↩کما فی السابق در این فقره (برخورد با منتقد درسیره وکلام امام خامنه ای) نیز آماده مناظره هستم.
↩یقینا امید به مذاکرات وتعاملات بی تنش داریم
والعاقبه للمتقین.
اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید .
آدرس سایت:
https://naghdkh.com/
آدرس کانال :
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پاسخگوئی
#نقد_انقلابی
#مسول_پاسخگو
#نقد_منصوبین_رهبری
#کلام_رهبری
آیا نقد عملکرد مجموعه های تحت امر رهبری تضعیف ولایته؟
آیا نقد عملکرد منصوبین رهبری مخالفت با انقلابه؟
آیا نقد منصوبینِ منصوبین رهبری هم تضعیف ولایته ؟؟!!!
آیا مسئولین ما مثل حضرت آقا فکر میکنند ؟
حتما این کلیپ رو ببینید تا با نظر رهبر معظم انقلاب آشنا بشید .
کاش برخی مسئولین عزیز حوزوی ما یک بار منظومه فکری حضرت آقا رو راجع به نقد و انتقاد مطالعه میکردند تا با توسل به برخی فرمایشات ایشون و برداشتهای کاریکاتوری ، جریان نقد انقلابی رو اینقدرررر نکوبند .
ومن الله التوفیق ...
اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید .
آدرس سایت:
https://naghdkh.com/
آدرس کانال :
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
#نقد_انقلابی
#شفافیت
#هویت
🔊ده بازدید برتر سایت نقد انقلابی حوزه به روایت آمار .
🔊آمار هر روز سایت حاکی از اینه که روزانه بیشترین بازدید از قسمت
*ما کیستیم؟*
صورت میگیره👇
https://naghdkh.com/درباره-ما
🔊نسبت به بقیه مطالب سه برابر بازدیدش بیشتره
✔این آمار نشون میده که برای مخاطب فهیم حوزه بیش از نوشته ها ، نویسنده ها مهمند .
📡در فضایی که حتی نیت انسانها میتونه یه جریان رو منحرف کنه ، انظر الی ما قال بدون توجه و شناخت من قال معنا نداره
چرا که بارها دیده اند که شعارهای زیبا با نیتهای پلید جز پلشتی و سیاهی زایشی نداشته .
🔊هویت یک مجموعه تبیین کننده عدم وابستگی ، حریّت و شجاعت ، صداقت در ورود به عرصه نقد رو نشون میده .
🔊مخاطب میخواد بدونه چه کسی نماینده و سخنگوش شده ؟ یک جریان مرموز و بدون هویت یا یک جریان شفاف ، صریح ، صادق و شجاع
🔊قابل توجه گروههایی که بدون هویت و اصالت و مشکوک فعالیت میکنه
آیا اینهاارتباط با اربابان رانت و قدرت ، دست در جیب دیگران ،اطلاعات طلاب و احتمالا پول بیت المال را گرفته و مزدوری میکنند؟
📡جریان مرموزی که گویا هدفی جز تخریب جریان اصیل و مشروع نقدانقلابی حوزه نداره .
🔊قبل از هر چیز باید هویت خودتون رو مشخص کنید تا مخاطب بسنجه که آیا میشه به شما اعتماد کنه یا خیر ؟
🙏🏽از همه دوستانی که به ما اعتماد کرده و ما را نماینده خود میدانند سپاسگزاریم ،امید است که بتوانیم با فعالیت جهادی و مستقل خود ، دردی از حوزویان بکاهیم و مشکلی رو رفع کنیم .
آدرس سایت:
https://naghdkh.com/
آدرس کانال :
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
#پاسخگوئی
#نقد_انقلابی
#شفافیت
#پذیرش
#پیام_مدیر (شماره ۱)
🔊پیام یکی از مدیران مدارس شهرستانها
❌بزرگواران کاش فقط یک ماه خودمون رو به جای استاد حوزه ای قرار میدادیم که با بی تدبیری برخی مسئولین همه چیزش رو از دست داده
✖اعتبارش رو در جامعه
✖اعتبارش رو در خانواده
✖زندگیش رو
✖شاگرداش رو
✖انگیزه اش رو
✖و...
🔊سیاست برنامه ریزان مرکز بر ابن قرار گرفته که به بهانه جذب نخبگانی ، هزینه های مرکز رو پایین بیارن
🔊عده زیادی از اساتید ، مسئولان آموزش ، و...بی کار خواهند شد .
↩یقینا این سیاست پاک کردن صورت مساله است به جای حل مساله .
↩به جای اینکه دنبال طرحهایی برای پویایی اقتصادی حوزه ، جذب بودجه و... باشند سعی در کاهش هزینه با اخراج اساتید و...دارند .
❌❌هر کسی هم که مخالف این سیاست بوده رو حذف کردن و گذاشتند مشاور .
🔊البته اخبار فاجعه بار دیگه ای هم در راهه که در سکوت کرونایی برخی کمال سوء استفاده رو از شرایط میکنند که به زودی بهش خواهیم پرداخت .
🙏🏽اللهم ولاتُسلّط عَلینا مَن لایَرحَمُنا ...
به حق این شب عزیز خدا توفیق خدمت به اساتید و طلاب رو به همه ما عنایت کنه .
اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید .
آدرس سایت:
https://naghdkh.com/
آدرس کانال :
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
#نقد_انقلابی
#حوزه_انقلابی_حوزه_پاسخگو
#پیام_استاد (شماره۱)
مکتوب یکی از اساتید انقلابی حوزه مبنی بر تائید وتکمیل نقد یکی از مدیران که در پست قبلی منتشر شد.
پ.ن: اعلام همکاری صمیمانه ومجدانه استاد عزیز مایه تقویت جریان نقد ، تقویت امید به اصلاح و باعث دلگرمی خدمتگذاران جریان نقده .
خدا خیرتون بده
نقد عالمانه استاد رو اینجا ببینید 👇
https://eitaa.com/naghde_kh/189
کمترین کاری که برای تقویت جریان نقد میتونید انجام بدید ،اشتراک گذاری کانال نقده
#حوزه_انقلابی_حوزه_پاسخگو
#پاسخگوئی
#نقد_انقلابی
#پذیرش
#پیام_استاد(شماره ۲)
با سلام
اسعد الله ایامکم
مضاف بر این نکات درتصویر؛
اساسا حق الزحمة تدریس _با همهی لوازم و مشقاتش_ در حوزه، حقیقتا در شأن عنوان ش نیست ومیزان ش بسیار نازله به شکلی که در مجموع و برای کسی که ۴تا۵درس داره در روز، حتی کفاف هزینه ی رفت و آمدش رونمی ده!!
این نه تنها با تکریم استاد که خروجیِ همین جریان (حوزه علمیه خراسان بزرگ) هستن، منافات داره، بلکه بعضا باعث شده یک طلبه ی فاضل و مؤثر در شاگرد پروری و تربیت، با چندین سال سابقه در تدریس، برای اینکه اغلب ساعاتش رو درگیر تدریس کرده و دریافتی ش از این طریق، کفاف مخارجش رونمی ده، عطای تدریس رو به لقاش می بخشه و روو میاره به کارهایی بعضا، خارج از بستر طلبگی! که مصادیق ش نیازی به بیان نداره....
طُرفه اینکه برخی از همین طلاب مستعد، با انصراف از تدریس، قصد حضور در عرصه ی تبلیغ رو دارن اما نه آموزشی هدف مند و با چشم انداز درست و قابل دفاع وجود داره و نه بستری برای رشد و اثرگذاری این بزرگوارا در طیف مخاطب!
نتیجه ش این میشه:
خالی شدن عرصه ی تدریس از حضور اساتیدی مؤثر و فاضل و تنزل و تضعیفِ سطح و شأن تدریس و ضعیف و کم عمق باراومدن نسل جدید و...
و از طرفی، ورود گُتره ای برخی طلاب _دردمندانه بعضا با نیت درآمد!!_ به عرصهی تبلیغ و شکل گیری ِ آسیب های متعدد در این عرصه که بیان ش مثنوی هفتاد من کاغذه...
و در نهایت نسلی از طلاب کم عمق، با مناعت طبع پایین، وابسته و غیر حُرّ و بعضا کاسب، تحویل جامعه میشه و دودش مستقیم توی چشم مردم و نظام میره...
وسؤال جدی اینه: چه کسی پاسخگوی این اتفاق باید باشه؟!...
حرف در این باره زیاده اما توقع تأثیر با این رویکرد فعلی حوزه علی الظاهر توقع بالایی ست مگر در صورت تغییر و تحولی ویژه در بستر مدیریت های حوزه ...
حقیر با تمام توان و ظرفیت، تا شکل گیری این تغییر و تحولِ واقعی _ونه شعاری_ حضور خواهم داشت إن شاء الله...
خدا عاقبت این مسیر رو ختم بخیر کنه...
اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید .
آدرس سایت:
https://naghdkh.com/
آدرس کانال :
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
#حوزه_انقلابی_حوزه_پاسخگو
#نقد_انقلابی
#پذیرش
#تعدیل_نیرو
پیام مسئول آموزش(شماره۱)
🔊این هم پیام یکی از مسئولین آموزش مدارس
🙏🏽امیدواریم مسئولین تجدید نظر کنند .
❌شما یا به این نیرویی که به کار گرفتید نیاز داشتید یا نداشتید
❌اگر نیاز نداشتید ، چرا بیخود جذب کردید ؟
❌اگر نیاز داشتید و دارید چرا باید به خاطر سوءمدیریت در جذب بودجه، و طرح و برنامه های اقتصاد ساز حوزه رو بی کیفیت کنید ؟
❌اگر قبلا نیاز بوده و الان نیست ، چه اتفاق خاصی افتاده که دیگر نیاز نیست ؟
✖طلاب کاهش پیدا کردند ؟
✖نیاز طلاب به تربیت و آموزش کاهش پیدا کرده ؟
❌چرا به جای جذب بودجه دارید طلاب و خانواده ها رو قلع و قمح میکنید ؟
↩مدیر دفتر طرح و برنامه چه طرحی برای بی نیازی حوزه از بودجه دولتی دادند ؟
🔊تا حالا متاسفانه ایشون حتی یک بار برای رایزنی بودجه تهران نرفته ، انتظار داره که بودجه خودش بیاد حوزه
🔊به زودی به جایگاه مهم طرح و برنامه ونقشش در این فجایع خواهیم پرداخت .
↩البته هنوز امیدواریم تا با مذاکرات ، این امور در فضای حقیقی پیگیری بشه .
اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید .
آدرس سایت:
https://naghdkh.com/
آدرس کانال :
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
#حوزه_انقلابی_حوزه_پاسخگو
#پاسخگوئی
#نقد_انقلابی
#اساتید
#معیشت
#هویت
#پیام_استاد(شماره۳)
🔊نقدی بر نظام جذب اساتید ، جایگاه و هویت اساتید و دغدغه های معیشتی اساتید
✏به قلم حجت الاسلام عاشوری استاد حوزه علمیه
💡حوزه برای ارتقاء هویت اساتید خود در مجموعه های حوزوی چه کرده است ؟
🔦حوزه برای ارتقاء جایگاه اساتید در مجموعه های غیر حوزوی چه اقدامی انجام داده است ؟
💰آیا نظام پرداخت اساتید عادلانه است ؟
🏇چرا برخی اساتید ، تدریس را رها کرده و به دنبال برخی شغلهای کاذب روی می اورند ؟
🔊در سایت نقد انقلابی حوزه انتقادات و پیشنهادات این استاد عزیز را بخوانید
لینک مطلب 👇
https://naghdkh.com/نقدی-برنظام-جذب-،جایگاه-ومعیشت-اساتید
⏺⏺⏺⏺⏺
اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید .
آدرس سایت:
https://naghdkh.com/
آدرس کانال :
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
#حوزه_انقلابی_حوزه_پاسخگو
#نقد_انقلابی
#پاسخگوئی
#تقدیر_تشکر
#نظر_دیگران
🔊تقدیر و تشکر از اساتید بزرگواری که اظهار لطف کردند .
✔تعداد زیادی از اساتید و مدیران محترم در ضمن تماس تلفنی ،پیامک ، شبکه های اجتماعی از مطالب اخیر تشکر کردند
✔این حجم از واکنش ، دلیل بر اینه که به معضل مهمی پرداخته شده ودرد بسیاری از اساتید و مدیران مورد توجه قرار گرفته .
❌البته به عزیزان عرض شد در سامانه انتقادات حوزه مطالبه کنید ، جواب بسیااار دردناک بود
🔊از طرفی میترسیم از برخوردهای تند واز طرفی اعتماد نداریم و از طرفی امید نداریم ...
🙏🏽ممنون از اعتماد همه بزرگواران به کانال نقد انقلابی .
🙏🏽پ.ن:ازاینکه مجال انعکاس همه پیامهای تقدیر و تشکر اساتید را نداریم پوزش میطلبیم.
اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید .
آدرس سایت:
https://naghdkh.com/
آدرس کانال :
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
#حوزه_انقلابی_حوزه_پاسخگو
#نقد_انقلابی
#پاسخگوئی
#پیام_مدیر(شماره۲)
🔊انتقاد و پیشنهاد یکی از مدیران باسابقه حوزه
❌آیا باید مدیر حوزه با بیش از ۱۲ ساعت فعالیت باید با خادم مدرسه یکسان دیده شوند ؟
❌آیا کارمندان مرکز حاضرند برای رضای خدا به اندازه مدیر مدرسه حقوق دریافت کند ؟
❌آیا مدیران مدارس واساتید امنیت شغلی دارند ؟
❌آیا توجیه اینکه در این چهار سال وضع مدیران و اساتید بهتر شده توجیه عاقلانه است؟
❌به نظر شما ملاک مقایسه اوضاع فعلی حوزه ، باید وضع مطلوب باشد یا گذشته حوزه؟
❌آیا عاقلانه است که هر نقدی میشود بلافاصله گفته شود ، از قبل که بهتر شده ؟!!!!
🙏🏽از مدیران مدارس و اساتید معظم خواهشمندیم در باره معضلات و مشکلاتشون حرف بزنند ،
گاهی سکوت به معنای انظلام است و انظلام (پذیرش ظلم) نامشروع
⏺⏺⏺⏺⏺
اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید .
آدرس سایت:
https://naghdkh.com/
آدرس کانال :
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
#حوزه_انقلابی_حوزه_پاسخگو
#نقد_انقلابی
#پاسخگوئی
پیام یکی از مدیران دلسوز حوزه 👇👇
باسلام وتشکر فراوان ازجنابعالی وهمکاران خوبتون به جهت دغدغه شمادرکانال نقد.بنده حقیریکی ازمدیران مدارس هستم وحدود13سال است درخدمت دوستان طلبه هستم وبه این نوکری افتخارمیکنم ولی حقا وانصافا ازجهت معیشتی وامنیت شغلی دائم فکرمان مشغوله که فرداکه به هردلیلی نتونستیم دراین مسولیت بمانیم چه کنیم، با چندسرعائله واین وضع اقتصادی بچه بزرگ وتهیه جهیزیه و... واینکه جوانیمون روبرای حوزه گذاشتیم والبته صدافسوس که جه مدیران واساتید زبده ای که دراین مسولیت استخوان خردکردندوکوه تجربه شدندولی دراثراین نامهربانی ها وبی عدالتی ها رهاکردندورفتند،ای کاش چند درصدازبهایی روکه به پرسنل مرکزمحترم مدیریت میدن به مدیران واساتید میدادندکه چنین نیروهایی ازدست نرن.واقعا خنده دار نیست یک مدیرباسابقه 12سال داره دو ونیم میگیره خادم حوزه هم همین مبلغ. مدیری که خودشون میدونن سه شیفته توحوزه حضورداره وساعت کاری هادرماه به بالای 200ساعت میرسه البته بدون یک ریال پرداخت حق اضافه کاری. یک مسول اداره تومرکزمدیریت حقوقش حدودسه ونیم هست بماند اضافه کاری ها وحق ماموریت ها و...(شنیدم تومرکز حقوق بالای 10میلیون هست خداشاهده اگه چنین چیزی صحت داشته باشه احتمال استعفای دسته جمعی مدیران هست)ماکه جوانیمون روگذاشتیم وکم نمیذاریم ولی خدایی هم هست فقط خواستم همین رومنتقل کنین. تابه آقایون حرفی میزنی میگن نیت خالص اگه واقعا چندروز حقوق خودشونو دیر بدن چه میکنن. یا میگن شهریه دارن اساتیدوکادرمدارس نخواستیم آقا ما عطاش روبه لقاش بخشیدیم(ظاهرا جدیداقراره شهریه هم قطع بشه) بیان برنامه پرداختی مدیران وکادر مدارس رو مثل خودشون کنن برای ماهمین کافیه. یکم امنیت شغلی ورسمیت داشته باشن کادرمدارس به همین راضی اند. حالا با اطلاعاتی که خودجنابعالی دارین درکم وزیادکردن مطلب یا اصلاح، مختارید. ممنونم خیلی لطف دارید.
⏺⏺⏺⏺
اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید .
آدرس سایت:
https://naghdkh.com/
آدرس کانال :
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
#نقد_انقلابی
#پیام_مدیر(شماره۳)
مسئولین محترم لطفا به دردها و دغدغه های مدیران رسیدگی کنند .
آیا در اجلاس مدیران، فرصتی برای شنیدن دغدغه های مدیران فراهم است؟
چند جلسه انتقاد و پیشنهاد برای مدیران برگزار شده است ؟
آیا مدیران از رفتار مسئولین مرکز راضی هستند؟
مدیران با چه شاخصه هایی جذب و به کارگیری و با چه شاخصه هایی حذف میشوند؟
#نقد_انقلابی
#مسول_پاسخگو
✳اگر شما به جای ایشون 👆 (رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی)میبودید چه اقداماتی میکردید ؟
✳سازمان تبلیغات چه وظایفی بر عهده دارد؟
✳مدیر جوان این اداره در این یک سال چه کرده است ؟
🙏🏽لطفا انتقادات خودتون رو نسبت به سازمان تبلیغات به ای دی زیر ارسال بفرمائید
@malakut
🔊حوزه علمیه منحصر در مرکز مدیریت نیست، همه مجموعه ها باید پاسخگو باشند .
https://eitaa.com/naghde_kh/199
#نقد_انقلابی
#گروههای_جهادی
تاملی در فعالیتهای جهادی
(زحمت از گروهها ،گزارش از مسئولین)
✔آیا گروههای جهادی متولی خاص دارد؟
✔مسئولین حوزوی برای حمایت از گروههای جهادی چه کرده اند ؟
✔چند درصد از مسئولین حوزه روحیه و فعالیت جهادی دارند ؟
✔آیا مسئولین حاضرند یک ماه بدون حقوق و جهادی کار کنند؟
✔آیابرخی مسئولین از فعالیتهای خالصانه گروههای جهادی سوء استفاده میکنند ؟
در لینک زیر بخوانید 👇
https://naghdkh.com/تاملی-در-فعالیتهای-جهادی-،زحمت-از-گروه
شما هم اگر عضو گروه جهادی هستید یا مدیریت گروهی را برعهده دارید لطفا نقدها و پیشنهاداتتون رو برای ما ارسال فرمائید .
به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید و به دوستانتان معرفی کنید 👇
https://eitaa.com/naghde_kh/200
#نقد_انقلابی
#پرونده_ویژه
#داماد_آیت_الله
#نفوذ
به مناسبت هفته
🌷سربازان گمنام امام زمان🌷
✳نیمه شعبان علاوه بر اینکه از نظر مذهبی و معنوی برای تمام شیعیان جهان جایگاه ویژه ای دارد لیکن از نظر ملی وانقلابی نیز به نام روز
سربازان گمنام امام زمان نامگذاری شده است که البته در شعاع ولادت امام عصر علیه السلام کم فروغ جلوه کرده است و متاسفانه خیلی به این مقوله پرداخته نمیشود.
✔شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین توطئه ها علیه انقلاب اسلامی پدیده نفوذ در بیت قائم مقام رهبری در دهه 60 باشد .توطئه ای که به انحراف آیت الله منتظری از خط انقلاب منجر شد .
📡نقش وابستگان منحرف ونفوذ آنها در بیوت برخی خواص ،در طی تاریخ اسلام ودر طی تاریخ انقلاب جزو تلخترین قصه های تاریخ بوده وهست
✳آنچه این تلخی رابه شیرینی مبدل میسازد تلاش ومجاهدت سربازان گمنام امام زمان علیه السلام در کشف وخنثی سازی این توطئه هاست.
🔊گذری بر پرونده داماد منحرف و تاثیر بر جریان انقلاب.
🙏🏽درخواست عاجزانه از مسئولین حوزه برای پاک سازی مجموعه ها از
❌ انتصابات هزینه ساز ❌
برای خود ، حوزه و نظام
🔊متن کامل وجذاب را در سایت نقد انقلابی حوزه بخوانید👇
https://naghdkh.com/تاملی-در-انحراف-خواصبه-مناسبت-هفته-سرب
اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید .
آدرس سایت:
https://naghdkh.com/
آدرس کانال :
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حوزه_انقلابی_حوزه_پاسخگو
#نفوذ
↩نفوذ در بیان مقام معظم رهبری
(حفظه الله تعالی)
🔊آماج نفوذ چه کسانی هستند ؟
✳عمدتا نخبگان
✳عمدتا تصمیم گیران
✳عمدتا تصمیم سازان
⏺پ.ن: هشدار به مسئولین عزیز لزوما به معنای وقوع یک اتفاق نیست بلکه برای علاج واقعه قبل از وقوعه .
🔊جامعه امن نعمتی است که محصول توجه جدی مسئولین به هشدارهای داهیانه امام خامنه ای عزیز ومجاهدتهای سربازان گمنام امام زمان علیه السلام است .
#نقد_انقلابی
#شایسته_سالاری
#معاونت_تبلیغ
آموزش اینستاگرامی ،نوآوری یا بی تدبیری؟!!
🔊علیرغم تاکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از شبکه های اجتماعی داخلی وعلیرغم وجود سامانه های آموزشی مطلوب در حوزه خراسان چرا اینچنین اقدامی آن هم با عنوان رسمی حوزه انجام میگیرد؟
❌آیا معاونت عزیز فضای اینستاگرام را میشناسد؟
❌آیا اینستاگرام بستر مناسبی برای آموزش است؟
❌آیا صفحه ای با 180 فالور (دنبال کننده) میتواند نتیجه مطلوب آموزشی را در پی داشته باشد؟
❌آیا تمام موضوعات آموزشی ،مفید برای همه دنبال کننده ها هست؟
❌آیا قدرت فیلتر مخاطب،ارزیابی برای حضور،ارزیابی کیفیت تعلیم و...در اینستاگرام وجود دارد؟
❌آیا مجریان طرح با مشورت مهندسین ومتخصصین فناوری حوزه دست به این اقدام زده اند؟
✳پ.ن: دستاوردهای فناوری به نام چه کسی و به کام چه کسی را نیز در ضمن همین پست در سایت مشاهده بفرمائید .👇👇
http://naghdkh.com/آموزش-اینستاگرامی-،نوآوری-یا-بی-تدبیر/
به کانال نقد انقلابی حوزه بپیوندید :
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
اقتضائات حضور در فضای مجازی استاد کهوند_Default_1587097412.mp3
10.48M
#نقد_انقلابی
#شایسته_سالاری
#معاونت_تبلیغ
#کهوند
✳پاسخهای دقیق استاد کهوند (متخصص رسانه،نویسنده رشته تخصصی رسانه)
رو درباره :
✔اقتضائات فعالیت در فضای مجازی
✔آموزش مجازی
✔وظایف حوزه علمیه
✔آموزش اینستاگرامی
✔جایگزینهای آموزشی بی آسیب
در این مکالمه بشنوید
🔊(مکالمه فیمابین مدیر کانال نقد و استاد کهوند )👇
https://eitaa.com/naghde_kh/205
اگر دغدغه اصلاح حوزه مبتنی بر مطالبات امام جامعه را دارید کانال و سایت را به دوستان خود معرفی کنید .
آدرس سایت:
https://naghdkh.com/
آدرس کانال :
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
#نقد_انقلابی
#شایسته_سالاری
#معاونت_تبلیغ
#آموزش_مجازی
🔊چوب حراج به حیثیت حوزه با اقدامات نامطلوب
✳یکی از دهها نظر مخاطبین کانال:
سلام استاد صابری؛ خدا قوت
چقدر این پیام آخری که گذاشتید، با عملکرد مرکز تناقض داره!!!!
من خودم طرفدار سر سخت اینستاگرام و تلگرام بودم، از آنجایی که حضرت آقا فرموده بودند اگر از فضای مجازی غافل بشیم و نیروهای مؤمن و انقلابی هم میدان را خالی کنند مطمئنا از دشمن ضربه خواهند خورد، من به عنوان یک طلبه، به اندازه وسع و توان خودم در این میدان حضور پیدا کردم و تا حدودی هم موفق بودم، تا اینکه سال گذشته از طرف معاونت فرهنگی کلاس های آشنایی با فضای مجازی برگزار شد، و حتی خود آقای مومن نسب و آقای کهوند طی جلساتی به مدرسه ما دعوت شدند، بنده اوایل خیلی با بزرگواران بحث می کردم که این فضا رو ما نباید خالی کنیم و باید بر علیه خود دشمن استفاده کنیم و....
به هر حال، بعد از جلسات متعدد بنده مجاب شدم، که بله این فضا را باید کسی وارد شود، که متخصص باشد، و تمام شروط وارده را داشته باشد، نه من طلبه که ممکنه حتی در این فضا آلوده هم بشوم، و من به فرموده اساتید از این فضا خارج شدم...
اما متاسفانه چند روز پیش از طرف معاونت تبلیغ اطلاع رسانی شد، که کلاس های فلان استاد در اینستاگرام ارائه میشه، این دیگه چه وضعیته!!!!!!
به نظر شما بهتر نیست قبل از تصمیم گیری کلاس ها مجموعه مرکز یک جلسه با هم بزارن که چه کلاس هایی ارائه بدهند، که چنین تناقضی پیش نیاد....
به سایت نقد انقلابی سر بزنید👇
https://naghdkh.com/
به کانال نقد انقلابی بپیوندید👇
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
شعار یا عمل؟
↩مشاور عالی مدیریت محترم حوزه کیست؟
↩آیاتا به حال کسی از حوزه خراسان جایزه نقد وپیشنهاد دریافت کرده است ؟؟
↩اگر کسی دریافت کرده برای چه نقد وپیشنهادی؟
↩اگر کسی نقد کرده ولی جایزه دریافت نکرده ،چرا؟
↩مسئول کمیسیون بررسی پیشنهادات کیه؟
↩کمیسیون بررسی تحت مدیریت مدیر محترمه یا شورای عالی؟
↩آیا این حرف درسطح شعار بوده ؟
شایدهم کسی اصلا نقدی نکرده و وپیشنهادی نداده
✏چون نا امید از اصلاح است
✏چون ترس از بگیر ببندها دارد
✏چون اصلاح حوزه اصلا برایش مهم نیست
و...
🔕هر کدام از فروض فوق خبر از یک فاجعه میدهد .
پ.ن۱: اگر کسی نقد کند وپیشنهاد دهد جایزه میگیرد ، اگر کسی کانال انعکاس نقد وپیشنهاد و مطالبه راه اندازی میکند به طریق اولی باید جایزه بگیرد .
نظر شما چیست؟
پ.ن۲: تنها خبری که حال ما را خوب میکند پاسخگوئی مسول مربوطه و بیان 👏آمار تعداد پیشنهادات
👏آمار تعداد نقدها
👏وآمار تعداد جایزه گرفته هاست
پ.ن۳: این پست در ۱۱ آذر منتشر شد و هیچ جوابی داده نشد ،
نه کسی اعلام کرد جایزه ای گرفته ،نه مسئولان حوزه در نشستهای مختلف ادعا کردند که جایزه ای داده شده .
سه جلسه مفصل با
داماد آیت الله عاملی و مدیر دفتر طرح و برنامه حوزه
درباره جریان نقد داشتیم ، در هیچ جلسه ای حتی ادعا نشد که به کسی جایزه داده شده .
#حوزه_انقلابی_حوزه_پاسخگو
تنها کانال نقد حوزه علمیه خراسان
فرصتی برای انتقال دردها به مسولین حوزه
لطفا ما را همراهی کرده به دوستان حوزوی خود نیز معرفی کنید .
https://eitaa.com/naghde_kh
جهت ارسال نقدها به آی دی زیر پیام بدید
@malakut
ژورنالیست ها از جان حوزه چه میخواهند؟
💠ژورنالیسم حیات خود را در حل نشدن #مساله میداند. ژورنالیست ها از #فهم درست مساله بیزارند. چرا که فهم درست مساله مقدمه حل آسان مساله است.
#ماموریت ژورنالیسم مشغول کردن انسانها به حل مسایل ساختگی است.
(نه مسائل حقیقی و دغدغه های واقعی حوزویان)
💠ژورنالیست ها از مشغول کردن آدمها به مسائلی که ساخته دست آنهاست لذت میبرند. ژورنالیسم نوعی #سادیسم نیز هست دیگر آزاری با مسائلی که واقعا مساله نیستند.
(مانند پرداختن به تخریب جریان رسمی و مقبول نقدانقلابی حوزه )
#اولوا_الابصار ژورنالیسم را می شناسند و به ژورنالیست ها همان گونه مینگرند که لایقند. شأن بزرگان برتر از ژورنالیسم است.
(لذا هرگز آنها را به حضور نپذیرفته و پاسخ به آنها نمیدهند )
تنها #افراد_میان_مایه اند که از بودن در کنار ژورنالیست ها خوشحالند.
💠سیره ژورنالیست ها بر همین پایه است. مینمایند که در کنارت هستند در حالی که تو در کنار آنهایی. بزرگان هیچ گاه در کنار کسی قرار نمیگیرند مگر آنکه بزرگتر باشد. هنر ژورنالیست ها این است که کسی را بزرگ کنند ودر کنارش بایستند (و هزینه فعالیت در سایت و کانالهای مخربشان را تامین کنند. )
💠اما بزرگی که خود و دیگران او را به بزرگی شناخته اند نیازی به ژورنالیست ها ندارد. انسانهای خُرد که سودای بزرگی دارند تمنای خود را از ژورنالیست ها میطلبند. آنها ژورنالیست ها را به #اندرونی خود راه می دهند تا بلکه در کنار آنها به نان و نوایی برسند غافل از آنکه پیشتر #شکار_ژورنالیسم شده اند.
(حتی حاضرند به انها وعده دادن مسئولیت در مجموعه خود بدهند)
💠ژورنالیست ها با این وعده که آنها را بزرگ خواهند کرد به اندرونی آنها راه پیدا میکنند و اینگونه از دل اندرونی برای بیرونی ها مساله میسازند.
💠 ژورنالیسم با اندرونیات #بیوت ارتزاق میکند. با مساله سازی مباحث اندرونی تغذیه میکند و اینگونه روز به روز فربه تر نیز میشود.
💠ژورنالیسم نوعی خاله زنک بازی مدرن است اما چون مدرن است مثل هر پدیده مدرن دیگر زشت نیست. از ژورنالیسم بیشتر در حوزه هنر و ورزش شنیدهایم. اما چندی است که پای نوع مبتذل آن به حوزه نیز باز شده است.
(بدون هویت قلم میزنند و ناشیانه با نیروهای درجه دوم مجموعه جلسات دارند)
فهم رابطه حوزه و ژورنالیسم دارای ظرافت هایی است.
💠بزرگان حوزه به احترام بزرگی خویش از ژورنالیسم در پرهیزند پس ژورنالیستها به سراغ چه کسانی در حوزه میروند؟ پای ژورنالیسم را چه کسانی به حوزه باز کرده است؟
ژورنالیسم با کدام عنصر حوزوی رابطه دوستانه دارد؟ ژورنالیست ها در حوزه به دنبال انجام کدام ماموریت هستند؟
(جواب شاید این باشد:
عناصر اثر گذار بر مدیران بدون شایستگی)
💠به نظر می رسد آنان که سودای بزرگی در سر دارند شکار اول این جریان ژورنالیسم هستند.
ژورنالیسم با زبان گویای بی زبانی به آنها وعده میدهد، وعده بزرگ شدن. بزرگ سازی میکنند و بعد بزرگان خودساخته را به جان هم می اندازند. اما چرا نمیدانند راه بزرگ شدن، دست کم در حوزه این نیست.
این را ژورنالیست ها نمیدانند، چون حوزه را نمیشناسند. چون حوزه را با فوتبال و سینما اشتباه گرفته اند. فکر کرده اند حوزه هم جای #سلبریتی_بازی است. سلبریتی ها احمق اند چون بازیچه ژورنالیست هایند.
(از سایه به آفتاب می آیند و مدام خود را در منظر دیگران قرار میدهند )
اما از آنها بدتر کسانی اند که در حوزه به دنبال سلبریتی بازی اند. راه بزرگ شدن را طیفی از حوزوی ها چرا نمیدانند؟ همین قدر بدانند که بودن در کنار ژورنالیست ها آنها را در #خُردی نگه خواهد داشت.
💠 لهو و لعب کار ژورنالیست هاست. اهل حوزه باید با چشم پوشی از چشم بندی ژورنالیست ها، به دنبال بزرگانی بگردند که ژورنالیست ها هیچ گاه به سراغ آنها نخواهند رفت و از آنها اسمی به بزرگی نخواهند برد.
💠آنان که آرزوی #تعالی و بزرگی در سر دارند باید به #خودسازی علمی و معنوی بپردازند. برای پیشینیان جز این نبوده برای ما هم جز این نیست و مباد که در آینده نیز جز این باشد.
خطرناکتر اینکه کسانی که اصلا حوزوی نیستند بنای بزرگی و مهتری در حوزه دارند
سعید شربیانی با اندکی تصرف در متن
اقتباس از روزنه
#پیشنهاد_سازنده
#پویش_مهربانی_مهدوی
🔊با توجه به مشکلات معیشتی طلاب در این شرایط سخت ،همانطور که در بسیاری اقشار عده ای فداکاری کردند و درصدی از دریافتی ماهیانه خودشونو به نیازمندان اختصاص دادند،(مانند فرماندهان سپاه)
پیشنهاد میشود که روحانیون شاغل در مجموعه های مختلف ۱۰٪از حقوقشون رو فقط به مدت سه ماه برای طلاب نیازمند هزینه کنند ،
✳یقینا کمک به تمام اقشار نیازمند اجر خواهد داشت لیکن اگر طلاب رو عضوی از خانواده امام عصر علیه اسلام میدانید که خود نیز عضو این خانواده اید ، این اقدام موجب رضایت حضرت خواهد شد .
✳پ.ن: پیشنهاد میشود در این پویش ،گام اول را کارمندان مراکز حوزوی بردارند که ولی نعمتشان همین طلاب هستند .
🔊مطلعیم که یکی از معاونین مرکز مدیریت حوزه ، تقریبا ۵۰٪از حقوق خودش رو برای همیشه وقف طلاب نیازمند کرده (طوبی له وحسن مئاب)
🙏🏽عزیزانی که مایلند به این پویش بپیوندند به ما اطلاع دهند
راه ارتباطی ما :
@malakut
سایت:
https://naghdkh.com/
کانال:
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55
#پویش_مهربانی_مهدوی
#مسئولین۱
(اختصاص ۱۰٪ از حقوق ماهیانه روحانیون شاغل به طلاب نیازمند)
حجت الاسلام صاحبقرانی ،ریاست اداره تبلیغات خراسان رضوی
به این پویش پیوست
پ.ن: عزیزانی که به این پویش میپیوندند خودشان به هر طلبه ای که صلاح میدانند کمک کنند .
ما بنای دریافت وجه از هیچ کس را نداریم . هر کس به هر طلبه ای که میشناسد کمک خواهد کرد .
سایت:
https://naghdkh.com/
کانال:
http://eitaa.com/joinchat/1898250270C5066987f55