4_838576885481865243.pdf
411.8K
💎مقاله:
✍🏼نـقد و بررسی #دیدگاه_هاوکینگ
• کدام فلسفه مرده است؟
• رابطه ی علم و دین
• اصل بطلان تسلسل
• آیا جهان می تواند خودش را پدید آورد؟
☑️ @naghdeelhad
⛔️ شبهه:
امام علی در زمان خلافت، سپاه به ایران فرستاد و مردم ایران را قتل عام کرد.
(فارسنامه ابن بلخی برگ 116و117 و تاریخ ایران، زرینکوب برگ 350-351)
❇️ پاسخ:
🔸عبدالحسین زرینکوب در بخشی از کتاب "تاریخ ایران بعد از اسلام" می نویسد:
«بعد از کشته شدن عثمان باز اهل #استخر سر به شورش برآوردند و عبدالله بن عباس به فرمان #علی (ع) عصیان آن ها را در سیل خون فروشست.»(۱)
❗️ زرینکوب برای این سخن خود به #فارسنامه ی #ابن_بلخی استناد کرده است.
🔸اما آنچه ابن بلخی آورده چنین است:
«پس حادثه ی (مرگ) امیرالمومنین عثمان افتاد و نوبت خلافت به امیرالمومنین علی(ع) آمد. ولایت عراق و #پارس جمله به عبدالله بن عباس (رض) سپرد و در آن فور مردم #اصطخر دیگر باره سر برآوردند و غدر کردند. عبدالله بن عباس لشکر آنجا کشید و اصطخر به قهر بگشاد و خلایق بی اندازه بکشت...»(۲)
می دانیم که ابن بلخی کتاب خود را در سال ۵۱۰ یا ۵۲۰ هجری نوشته و یکی از مهم ترین منابع او نیز تاریخ طبری بوده است.(۳) پس باید سراغ اصل این روایت را از طبری پی بگیریم.
❗️طبری درباره ی شورش ناحیه ی #فارس در زمان خلافت #امام_علی (ع)، چند روایت ذکر کرده است. از جمله:
🔸وقتى مردم فارس از دادن خراج ابا ورزيدند على (ع) درباره ی كسى كه ولايتدار فارس شود با كسان مشورت كرد، جاريه بن قدامه گفت: اى امير مؤمنان! مى خواهى مردى سخت سر و سياستدان و با كفايت را به تو نشان دهم؟ گفت: كى؟ گفت: زياد. گفت: اين كار از او ساخته است. و او را ولايتدار فارس و كرمان كرد و با چهار هزار كس آنجا فرستاد كه بر ولايت تسلط يافت و به استقامت آمدند.
🔸وقتى مردم جبال بشوريدند و خراج دهان طمع آوردند كه خراج را بشكنند و سهل بن حنيف را كه عامل على(ع) بود از فارس برون كردند، ابن عباس بدو گفت: كار فارس را كفايت مى كنم. آنگاه سوى بصره رفت و زياد را با گروهى بسيار سوى فارس فرستاد كه به كمك آنها بر فارس تسلط يافت و خراج دادند.
🔸پيرى از مردم استخر گويد: پدرم مى گفت: زياد را ديدم كه سالار فارس بود و ولايت يك پارچه آتش بود، زياد چندان مدارا كرد كه مانند پيش به اطاعت و استقامت آمدند و به جنگ نپرداخت.
طبری، پیش از این روایات، یادآوری می کند که: در همین سال (۳۹ هجری) ابن عباس پس از بازگشت به بصره، به دستور امام علی(ع)، زیاد را به سوی فارس و کرمان فرستاد.(۴)
🔺 با توجه به مطالب پیشین، روشن شد زرینکوب مطلبی به استناد فارسنامه آورده و درباره ی صحت و سقم آن اظهارنظری نکرده است.
ابن بلخی نیز مدعی شده است در زمان امام علی (ع)، شورش مجدد مردم استخر به شدت توسط ابن عباس سرکوب شده و بسیاری کشته شده اند.
اما گزارش ابن بلخی دارای اشکالات جدی است، زیرا :
1⃣ عبدالله بن عباس از سوی امام (ع) مدتی والی بصره بوده است و خود هرگز به فارس نرفته است. آنکه به آنجا لشکر کشیده تا به اوضاع آن سامان سر و سامان دهد، #زیاد_بن_ابیه بوده است.
2⃣ زیاد با وجود آنکه پس از شهادت امام علی (ع) و پیوستن به #معاویه، جنایات بسیاری در حق پیروان آن حضرت مرتکب شد، اما در مدت امارت بر فارس و در ایام شورش استخر، به جنگ و خشونت متوسل نشد و با سیاست کارها را پیش برد.
3⃣ طبق تاریخ طبری، پس از آنکه عبدالله بن عامر از سوی عثمان والی بصره شد، مردم فارس سر به شورش برداشته و حاکم آنجا عبیدالله بن معمر را کشتند. ابن عامر نیز به تلافی آن، به استخر حمله کرد "و بسیار کس از آنها بکشت که هنوز از آن به ذلّت درند."(۵)
👈پس کسی که در شورش نخست مردم فارس دست به کشتار زده "عبدالله بن عامر" بوده و ظاهراً ابن بلخی وی را با "عبدالله بن عباس" که در رفع ناآرامی بعدی در زمان امام علی(ع) نقش نظارتی داشته، اشتباه گرفته است.
❗️بنابرین برخلاف ادعای اسلام ستیزان، آن حضرت هیچ فرمانی برای کشتار مردم فارس صادر نکرده است و شورش مجدّد آن دیار، بدون خشونت پایان یافته است.
🔺ناگفته نماند بلاذری نیز در کنار روایاتی که به فتح استخر و کشتار شورشیان به دست ابن عامر دلالت دارند، روایتی آورده که طبق آن پیمان شکنی اهل استخر در زمان امارت ابن عباس بر عراق رخ داده و او بوده که آنجا را مجدداً گشوده است.(۶) اما در این روایت هم (با فرض صحت آن) هیچ اشاره ای به قتل عام شورشیان توسط ابن عباس نشده است!
📚 پی نوشت ها:
۱.تاریخ ایران بعد از اسلام، چاپ ۱۳۸۳، ص ۳۵۰ و ۳۵۱
۲.فارسنامه، چاپ ۱۳۸۵، ص ۱۱۶ و ۱۱۷
۳.مصطفی ندیم، ارزش تاریخی کتاب فارسنامه، کتاب ماه تاریخ و جغرافیا، اسفند ۱۳۸۰، ص ۳۳ _ لیلی محمدی، فارسنامه و ابن بلخی، همان، مهر ۱۳۸۲، ص ۵۴
۴.ترجمه ی تاریخ طبری، ج ۶، ص ۳۲۵
۵.تاریخ طبری، ج ۳، ص ۳۲۰ و ترجمه ی تاریخ طبری، ج ۵، ص ۲۹۳
۶.رک به ترجمه ی فتوح البلدان، ص ۵۴۳ و ۵۴۴
✍ اکبر عزیزیان
☑️ @naghdeelhad
12.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پاسخی دندانشکن به ایمان سلیمانی امیری غول پوشالی آتئیستها
آیا قرآن کریم در آیه 5 سوره توبه دستور به ترور داده است؟
پاسخ موشکافانه و بسیار زیبای استاد رستم نژاد به این شبهه مشهور را در کلیپ فوق ببینید👆
☑️ @naghdeelhad
4_5920328820845447088.ogg
1.25M
🔈 سلسله ویس های نقد سخنان آقای ایمان سلیمانی امیری
ادعای ایشان در مورد
آیا مسلمانان لباس ابوجهل را غارت کرده اند؟! (قسمت اول)
#قسمت_سوم
ارائه دهنده جناب شهرام
- این صوت ها را گوش دهید زیرا بر اطلاعات دینی و تاریخیتان می افزاید و شما را در بحث های عامیانه مجهز میکند؛ همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید
☑️ @naghdeelhad
💢 شبهه: «اگر پولی را که صرف ساختن مسجد کردیم، صرفِ ساختن بیمارستانها و آزمایشگاهها میکردیم، برای این بحران کنونی ما (کرونا) بهتر بود.»
▫️پاسخ: تفکر مادّیِ سکولاریسم پیوسته پر از افکار باطلی است که بیانگر حجم بالای انحرافی میباشد که از اصول فکریشان سرچشمه گرفته است و پیروانش هم از آن مینالند.
این شبهه نیز، نه بر پایهی اصول عقلی بوده و نه ریشه در قاعدهای معرفتی دارد؛ بلکه تنها سخنی عاطفی است که هیچ دلیل و برهانی آن را پشتیبانی نمیکند.
☑️ در وهلهی اول، این شبهه بر پایهی فرضیهای موهوم است و این تصور را القا میکند که بین ساختن مسجد و ساختن بیمارستان تعارض وجود دارد؛ چنین تصوری هم تنها از جانبِ افراد کوتهنظر صادر میشود! چرا که در تفکر اسلامی هیچ تعارضی بین این دو مسأله وجود ندارد و همانطور که ساختنِ مسجد کاری مهم و ضروری است، به همان شیوه، ساختن بیمارستان و آزمایشگاه هم کاری مهم و ضروری است و هردو، نقشی اساسی در خدمت به جامعهی انسانی دارند. کمکاری و تفریط در هر کدام از این دو، کمکاری و تفریط در حاصلشدنِ مقاصدِ شریعت مبارک است.
☑️ ثانیاً این حرف، مخفیانه و موذیانه سعی دارد بگوید که دلیل کمکاری در ساختِ بیمارستانها و آزمایشگاهها بهخاطر صرف پولِ آن در ساختنِ مساجد است!! این ادعا هم عوامفریبی و خلاف واقعیت است. در واقع، کشورهای اسلامی که دچار نقص در خدمات پزشکی هستند، مشکلشان این نیست که اموال و داراییهایشان صرف ساختنِ مساجد شده باشد، بلکه ریشهی این مشکل به فقر این کشورها یا صرف داراییهای آن برای کارهایی دیگر که در درجهی اهمیت بیمارستانها قرار ندارند، بر میگردد.
☑️ ثالثاً اگر شخص شبههپرداز نگاهی به آمارها میانداخت، پی میبرد که پول بسیاری صرف اموری میشود که در مقایسه با بیمارستانها هیچ ارزشی ندارند و هیچ تأثیری در نجات و کمک به مردم در این بحران کرونا ندارند! چه بسا پولهایی که صرف ساختن رقاصخانهها و سینما و عیاشخانهها و سالنهای بازی و... میشود! واقعا مردم از آنها در جریان مقابله با این بحرانِ کنونی چه استفادهای میبرند؟
همچنین بسیاری از مردم مقدار زیادی از اموال و پولهایشان را صرف کارهای تفریحی میکنند که نفع خاصی برای زندگی و آیندهشان ندارد و چه بسا پولهایی که صرف عیشونوشهای امروزی میشود؟!!!
چرا عقلیّت سکولار بین ساختن مسجد و بیمارستان تعارض میبیند، ولی بین ساختن رقاصخانهها، کابارهها و تفریحگاهها با بیمارستانها تعارضی نمیبیند؟
که این هم بیانگر آن است که تفکر این افراد همیشه ضد نمادهای دینی و هر آنچه که جلوهگر آن است، میباشد.
☑️ رابعاً اگر فرض کنیم بین ساختن مسجد و بیمارستان تعارض وجود دارد و فرضاً مسلمانان به مرحلهای رسیدهاند که هیچ انتخاب دیگری جز این ندارند که یا مسجد بسازند یا بیمارستانی احداث کنند، اصول فقه اسلامی مانعی نمیبیند که در این حالت، ساختن بیمارستان در اولویت قرار بگیرد؛ زیرا آنچه که در مسجد انجام میگیرد، ممکن است در غیر آن هم انجام بگیرد، چراکه الله متعال زمین را محل عبادت خود قرار داده و برای مسلمین پاک گردانیده است.
☑️ خامساً بحرانی که امروزه بشریت به آن دچار شده است، فقط دامنگیر کشورهایی نشده است که در آنجا پولی برای ساختن مسجد اختصاص داده شده باشد! بلکه بحرانی جهانی است که همگان در آن، دچار ضرر شدهاند و کشورهایی که بیشتر از همه در جریان آن متضرر شدهاند، کشورهایی هستند که پولی را صرف ساختن مسجد و هیچیک از مظاهر دینی دیگر نکردهاند! با این حال عقلهای متحجّرِ سکولاریسم چه میگویند؟
☑️ سادسا این شبهه چیزی فراتر از توهین و دهندرازی به مساجد و مظاهر دینی از سوی سکولارها و دیگر اسلامستیزان نیست! چراکه دغدغهی ساختن بیمارستانها و باقی چیزهایی که به مردم سود میرسانند، با این نوع مقایسههای نادرست که بر پایهی توهم وجود تعارض بین مسجد و بیمارستان هستند، شکل نمیگیرد؛ بلکه با ایجاد پروژهها و راهنمایی و همکاری انجام میشوند.
اگر سکولارها واقعا دغدغهی ایجاد تأسیسات سودرسان برای مردم را دارند، پس باید با فساد مالی بجنگند و دیگران را به ایجاد پروژههای مناسب و صرفه جویی و بهینهسازی مصرف اموال دعوت کنند.
مشکل این است که بسیاری از این افراد هیچگونه سهمی در پروژههای عمرانی و مفیدی چون ساخت مدارس و بیمارستانها ندارند و فقط در خانهی خود لم دادهاند و منتظر فرصتی هستند تا چنین مقایسههای نادرست و عوامفریبانهای انجام دهند.
ادامه دارد...
☑️ @naghdeelhad
درس ویروس #کرونا به ویروس #الحاد
کرونا به #ملحدین یاد داد نمیشود در جامعه زندگی کرد و گفت:
_به کسی ربط ندارد من چطور زندگی میکنم من میخواهم آزاد باشم و هرکاری دلم خواست انجام دهم.💢
کرونا یاد داد:
_نمیشود در اجتماع زندگی کرد و #الحادوارانه و بدون چهارچوب بود.💢
کرونا به #ملحدین آموخت:
_جامعه یک کشتی است که سوراخ شدنش به ضرر همهست.💢
کرونا به #ملحدین یاد داد:
_بیبندوباری های شخصی قطعا روی جامعه تأثیر دارد.💢
انسان با محدودیتهای درخور شأن آدمیت است که از کرگدن و اسب متمایز میشود.✅
چهارچوب و باید و نبایدهاست که باعث برتری انسان از سایر حیوانات میشود.✅
🧟♂🧟♀ملحد میگوید که:
من اگر کافر و بی دین و خرابم؛ به تو چه؟
من اگر مست می و شرب و شرابم ؛ به توچه؟
تو اگر مستعد نوحه و آهی٬ چه به من؟
من اگر عاشق سنتور و ربابم ؛ به تو چه؟
تو اگر غرق نمازی٬چه کسی گفت چرا؟
من اگر وقت اذان غرقه به خوابم ؛ به تو چه؟
تو اگر لایق الطاف خدایی٬ خوش باش.
من اگر مستحق خشم و عتابم ؛به تو چه؟
دُنیا گر چه سراب است به گفتار شما
من به جِد طالب این کهنه سرابم ؛به تو چه؟
تو اگر بوی عرق میدهی از فرط خلوص!
و من ار رایحه ی مثل گلابم؛ به تو چه؟
من اگر ریش٬ سه تیغ کرده ام از بهر ادب .
و اگر مونس این ژیلت و آبم ؛ به تو چه؟
تو اگر جرعه خور باده کوثر هستی!
من اگر دُردکش باده ی نابم ؛ به تو چه؟
تو اگر طالب حوری بهشتی٬ خب باش!
من اگر طالب معشوق شبابم ؛ به تو چه؟
تو گر از ترس قیامت نکنی عیش عیان.
من اگر فارغ از روز حسابم ؛ به تو چه؟
👾ولی کرونا آموخت که:
کفر و بی دینی ات ای یار , به ما مربوط است,
بشنو این پند گهربار , به ما مربوط است.
تو که با لهو و لعب در پی مستی هستی,
میکنی جمع، گرفتار , به ما مربوط است.
بی خیالت بشوم بارش طوفان بلا,
میرسد از درو دیوار , به ما مربوط است.
آنچه آمد به سر طایفه نوح نبی ,
میشود واقعه تکرار , به ما مربوط است.
من اگر لایق الطاف خدایم , به تو چه؟
تو کنی جامعه بیمار , به ما مربوط است.
تو به این کوه گنه عامل شیطان گشتی ,
شده ای نوکر دربار به ما مربوط است.
گر تو سوراخ کنی کشتی این جامعه را ,
میشود غرق به ناچار، به ما مربوط است.
تو که با چنگ و ربابت همه مردم را ,
میکنی مستعد نار , به ما مربوط است.
دین من داده اجازه که دخالت بکنم ,
تا نبینم زتو آزار , به ما مربوط است.
امر معروف کنم , نهی زمنکر بپذیر ,
تا ابد , ترمز اشرار , به ما مربوط است….
#ویروسالحاد = #ویروسکرونا
☑️ @naghdeelhad
🔴 ژاپن کشور مورد علاقه ی آتئیست های سایبری، یکی از ایزوله ترین و تنهاترین مردم جهان را دارد!
#گزارش_بیزینس_اینسایدر : سالانه بیش از 500 هزار ژاپنی در اصلی خانه شان را عملا از درون قفل میکنند چون حوصله برآورده ساختن توقعات و تحمل سرزنش های جامعه را ندارند!
◾️ پزشکان معتقدند ترکیبی از تأثیرات روانی و تفاوت های فرهنگی در برخی از جوانان این احساس را در آنها به وجود میآورد که نیاز به عقب نشینی و پنهانشدن از دیگران دارند.
🌐 https://www.google.com/amp/s/www.businessinsider.com/hikikomori-worrying-mental-health-problem-traps-japanese-at-home-2018-1%3famp
📃 نکته : به این عزلت نشین ها ( hikikomori ) میگویند.
☑️ @naghdeelhad
4_691232122517585993.pdf
2.69M
💡 معرفی کتاب
نقد کتاب دکتر سُها با عنوان نقد قرآن
📝 تبار شناسی شبهه
📝 اصول بحث علمی
📝 ادعاهای بدون علم
✍🏻 تالیف: دکتر رضایی اصفهانی
ده ها مقاله و کلیپ در نقد کتاب نقد قرآن دکتر سُها در کانال بارگزاری شده است الحمدالله به مدد و توفیق الهی نسخه این کتاب هم بارها و بارها توسط محققین اسلامی پیچیده و مطالبش به زباله دانی همانجایی که ارزشش را دارد منتقل شد
برای دستیابی به این مطالب فقط کافیست واژه "سها" را در کانال سرچ کنید
این کتاب اولیش نیست و قطعا آخرین آن هم نخواهد بود
☑️ @naghdeelhad
⛔️ متن شبهه ⛔
ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺯﻫﺮﺍ، ﺯﻧﯽ ﮐﻪ ﺟﻤﻬﻮﺭﯼ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﮐﻮﺷﺶ ﺩﺍﺭﺩ ﺍﻟﮕﻮﯼ ﺯﻧﺎﻥ ﻣﯿﻬﻨﻤﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ . -۱ ﻫﻨﮕﺎﻣﯿﮑﻪ ﺗﻨﻬﺎ ۹ ﺳﺎﻝ ﻗﻤﺮﯼ ﺩﺍﺷﺖ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺷﻮﻫﺮ ﺩﺍﺩﻧﺪ . -۲ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺯﻧﺎﻧﺸﻮﺋﯽ، ﺑﺎ ﺷﻮﻫﺮﺵ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﺯﯾﺎﺩﯼ ﺩﺍﺷﺖ ﺗﺎ ﺟﺎﺋﯽ ﮐﻪ ﻋﻠﯽ ﻗﺼﺪ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺑﺎ ﺟُﻮﯾﺮ، ﺩﺧﺘﺮ ﺍﺑﻮﺍﻟﺤﮑﻢ ( ﺍﺑﻮﺟﻬﻞ) ﺭﺍ ﻧﻤﻮﺩ ﮐﻪ ﭘﺪﺭﺵ، ﻣﺤﻤﺪ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﻣﺎﻧﻊ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﺷﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﻋﻠﯽ ﮔﻔﺖ \" ﻓﺎﻃﻤﻪ ﭘﺎﺭﻩﯼ ﺗﻦ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ ﻫﺮ ﮐﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﯿﺎﺯﺍﺭﺩ ﻣﻦ ﺭﺍ ﺁﺯﺭﺩﻩ ﺍﺳﺖ .\" -۳ ﺍﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻣﻬﺎﯼ ﺣﺴﻦ، ﺣﺴﯿﻦ، ﺯﯾﻨﺖ ﻭ ﺍﻡ ﮐﻠﺜﻮﻡ ( ﺯﻥ ﻋﻤﺮ ﺍﺑﻦ ﺧﻄﺎﺏ) ﻭ ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺷﯿﻌﻪ ﻣﺤﺴﻦ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺿﺮﺑﻪﺍﯼ ﮐﻪ ﻋﻤﺮ ﺩﺭ ﺣﻀﻮﺭ ﻋﻠﯽ ﺑﻪ ﺷﮑﻤﺶ ﺯﺩ ﺳﻘﻂ ﺷﺪ . -۴ ﺍﻭ ﺩﺭ ﺳﻦ ۱۸ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺍﺯ ﺩﻧﯿﺎ ﺭﻓﺖ ( ﺑﻪ ﻗﻮﻝ ﺷﯿﻌﻪ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﻋﻤﺮ ﺷﻬﯿﺪ ﺷﺪ ). ﺍﺯ ﺑﺮﺭﺳﯽ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﯾﺎﺩ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﻻ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻧﺘﯿﺠﻪ ﻣﯽﺭﺳﯿﻢ ﮐﻪ ﻧﺎﻣﺒﺮﺩﻩ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻋﻤﺮﺵ ﺭﺍ ﯾﺎ ﺑﺎﺭﺩﺍﺭ ﺑﻮﺩ ﻭ ﯾﺎ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺷﯿﺮ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﺶ ﻭ ﺍﮔﺮ ﻓﺮﺯﻧﺪﯼ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﻣﺤﺴﻦ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺍﺳﺖ ﭘﺲ ﺩﺭ ﻣﺪﺕ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ۸ ﺳﺎﻝ ﻗﻤﺮﯼ ۵ ﻓﺮﺯﻧﺪ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺯﺍﺩﻩ ﺷﺪﻧﺪ ( ﻫﺮ ۱ ﺳﺎﻝ ﻭ ۷ ﻣﺎﻩ ﯾﮏ ﻓﺮﺯﻧﺪ) -۵ او درسن ۱۸ سالگی شبیه پیرزن ۶۰ بود ﺁﯾﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﭼﻨﯿﻦ ﺯﻧﯽ ﺍﻟﮕﻮﯼ ﺯﻧﺎﻥ ﺳﺮﺯﻣﯿﻨﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ؟ ﺳﺮﻣﺸﻖ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻥ ﺍﻭ ﻭ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﺍﺯﺩﻭﺍﺝ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ۹ ﺳﺎﻟﻪ ﭼﯿﺰﯼ ﺟﺰ ﺗﺮﻭﯾﺞ ﻭ ﺗﺸﻮﯾﻖ ﭘﺪﻭﻓﯿﻠﯽ ﻧﯿﺴﺖ، ﺁﯾﺎ ﭼﻨﯿﻦ ﺯﻧﯽ ﻣﯽﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺮﺍﯼ ﺯﻧﺪﮔﯽﺍﺵ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺩﺭﺳﺘﯽ ﺑﮕﯿﺮﺩ؟ "
🔴 در پاسخ به شبهه
"فاطمه زهرا(س) الگوی اجباری زنان ایران !!"
1⃣ اسوه بودن حضرت زهرا(س) مربوط به زمان یا حکومت و کشور خاصی نیست و از زمان حیاتشان بنا به فرمایش پیامبر(ص) سرور زنان جهان از اوّلین و آخرین بوده اند. حتی امام زمان(عج) ایشان را الگوی خود می دانند.
http://yon.ir/Motahare5
http://yon.ir/Motahare6
2⃣ قولهای معتبر برای سن ازدواج ایشان حدود ۱۰ سال یا بیشتر است. این سن ازدواج در عرف آن زمان امری رایج بود که مقایسه با عرف کنونی باطل است.
http://yon.ir/ezdevaj2
3⃣ میانگین سن ازدواج دختران حتی در ایران نیز تا حدود 40 سال پیش زیر 20 سال و نرخ فرزند آوری نیز بالاتر بوده که با تغییر فرهنگ و سبک زندگی تغییر یافته است.
http://yon.ir/soonmarri2
4⃣ حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین همسران بودند و زندگی ایشان بهترین الگو برای زندگی مشترک در گذشته و حال است. علی(ع) در پاسخ به پرسش پیامبر(ص) همسر خود را «بهترین یاور برای طاعت خداوند» خوانده و حضرت زهرا(س) نیز او را «بهترین شوهر» می داند.
بحار الانوار، ج 43، ص 117 و 133
5⃣ حدیث "فاطمه پاره تن من است..." در چند مناسبت از پیامبر(ص) نقل شده که تنها یک مورد که از اهل تسنن بوده آن را به علی(ع) مرتبط دانسته است! این نقل با دلایل مختلف حتی توسط بزرگان اهل سنت نیز رد گردید! علی(ع) معصوم بود و مبرا از ترک اولی، چه رسد به ناراحت کردن پیامبر(ص)!
http://yon.ir/hadis4
http://yon.ir/hadis5
6⃣ عمر داماد حضرت علی(ع) نبوده است. تفصیل این ماجرا در صحاح سته اهل سنت و منابع معتبر شیعی موجود نبوده و وجود دختری به این نام از حضرت زهرا(س) نیز معتبر نیست. ام كلثومی كه همسر عمر بن خطاب شد، را دختر خوانده حضرت علی(ع) و در اصل دختر ابوبكر از اسماء بنت عمیس می دانند؛ یعنی عمر داماد ابوبكر شد نه داماد علی(ع)!
http://yon.ir/damad2
7⃣ شهادت حضرت زهرا(س) بنابر اسناد قطعی امری مسلم است و نه فقط شیعه بلکه بزرگان اهل سنت نیز به نقش مستقیم خلیفه دوم در شهادت حضرت فاطمه(س) اذعان دارند.
http://yon.ir/shahadat2
http://shayeaat.ir/post/172
8⃣ حضرت زهرا(س) خودشان، پدرشان، همسرشان و دو فرزندشان معصوم بودند. ایشان فضائل دیگری نیز نسبت به سایر زنان عالم داشتند؛ چون: برترین بانوی جهان، نطفه بهشتی، محبوب ترین افراد نزد پیامبر(ص)، مقربترین در پیشگاه خدا، زاهدترین و ایثارگرترین بانو، دانشمندترین بانو، با کرامت ترین بانو، نخستین فرد بهشتی، نامگذاری توسط خداوند، دریافت هدیه از پیامبر به فرمان خدا و...
http://yon.ir/fazael2
9⃣ بر مبنای کدام سند ایشان شبیه پیرزنی ۶۰ ساله بودند؟! شیعیان برای احترام، لقب بی بی به ایشان داده اند که نشان بزرگواری و فضل است نه کهولت سن!
http://yon.ir/bibizahra
🔟 تجلی صفات و وجود نورانی حضرات معصومین(ع) علاوه بر مسلمانان، موجب بهره بردن و الگو گیری سایر ملتها و ادیان نیز شده است. اهل خرد با تحقیق و تفکر بهترینها را انتخاب می کنند.
☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 پاسخ به شبهه وهابیت در مورد اینکه آیا در زمان پیامبر خانه ها درب چوبی نداشتند با استناد به منابع روایی شیعه که اخیرا توسط آقای دهباشی هم مطرح شده است!
- مربوط به حمله به خانه وحی و در نتیجه شهادت حضرت صدیقه طاهره (س)
قسمت سوم پاسخ
☑️ @naghdeelhad
4_5920328820845447089.ogg
756.2K
🔈 سلسله ویس های نقد سخنان آقای ایمان سلیمانی امیری
ادعای ایشان در مورد
آیا مسلمانان لباس ابوجهل را غارت کرده اند؟! (قسمت دوم)
#قسمت_چهارم
ارائه دهنده جناب شهرام
- این صوت ها را گوش دهید زیرا بر اطلاعات دینی و تاریخیتان می افزاید و شما را در بحث های عامیانه مجهز میکند؛ همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید
☑️ @naghdeelhad
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌پاسخ وهابی را که مدعی است جمع کردن بین نمازها ، همانند آنچه که شیعه انجام می دهد ، بدعت و حرام است را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3359