🔴عزت و پیشرفت ایران از منظر رونامه نگار مصری‼️
🔹فهوی حسین روزنامه نگار مصری و اتفاقا ضد ایرانی است که گرایش ناسیونالیستی عربی دارد و از پیروان جمال عبدالناصر است. وی طی یک مقاله مفصل در الشرق الاوسط، مقایسه ای بین مصر و کشورهای منطقه با ایران انجام می دهد.
♦️ایران و مصر دو مسیر مقاومت و سازش :
🔹فهوی حسین با مقایسه دو مسیر متفاوت ایران و مصر می نویسد : « ما و ایرانی ها بیش از سی سال پیش در فضای بین الملی در یک سطح بودیم .ایرانی ها راه مبارزه و مقاومت در برابر ابر قدرت ها ، بخصوص آمریکا را انتخاب کردند و ما مسیر سازش را برگزیدیم . ما هر سال مزد خیانت مان به اعراب را از طرف آمریکا در قالب 4 میلیارد کمک بلاعوض می گرفتیم و ایرانی ها از همان اول فشار سیاسی، اقتصادی و تحریم و جنگ داخلی و جنگ نابرابر را تجربه کردند.»
♦️اقتدار ایران از نگاه روزنامه نگار عرب :
🔹 وی در ادامه می نویسد : «....امروز ایران از یک قدرت منطقه ای به یک قدرت جهانی تبدیل شده که هیچ مشکلی در سطح منطقه و جهان بدون جلب نظر ایران قابل حل نیست. کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا 64 بار هر کدام عبارت ایران را در مناظره تلوزیونی خود بکار می برند. گویی حریفی جز ایران در سطح جهان ندارند»
🔹فهوی حسین می نویسد : «...دیگر اینکه ایرانی ها در تمام علوم استراتژیک، از هسته ای تا فضایی و تا نانو و شبیه سازی و پزشکی و .. جز ده کشور برتر جهان می باشند. در صنایع موشکی چهارمین قدرت دنیا و از نظر دقت و سرعت موشک هایش شاید اولین کشور دنیاست . در منطقه جزیره امن و ثبات است و ما علیرغم حمایت آمریکا و اخذ کمک های سالیانه دغدغه تهیه یک وعده قرص نان برای اکثر مردم مان داریم و ... !؟ »
♦️نقطه قوت ایران و ضعف کشورهای منطقه :
🔹وی در ادامه می نویسد : « وقتی در مملکتی رهبر درست وحسابی نباشد، خب! وضعیت می شود مصر، وقتی در جامعه ای وحدت نباشد می شود عراق، وقتی کشوری فرمانده استواری نداشته باشد می شود پاکستان، وقتی درکشوری به ظاهر مسلمان رهبر و رئیس آن مملکت، خود فروخته به شرق و غرب باشد می شود ترکیه، اما وقتی در کشوری شیعه، رهبر باج به زمین و زمان ندهد، با همه فشارها، سلیقه ها، جنگ 8 ساله ، 30 سال تحریم سیاسی و اقتصادی، جایی برای نفس کشیدن دشمن باقی نمی ماند. خوب آن وقت می شود ایران، در میان حصاری از آتش جنگ های منطقه که گرگ های زخمی پشت مرزهایشان بی قرار زوزه می کشند ... کسی جرات ندارد به خاکشان چپ نگاه کند ...»
♦️نتیجه :
🔹به راستی تفاوت ایران و کشورهای منطقه در کجاست ؟ پاسخ واضح و مبرهن است؛ حاکمیت اسلام ناب محمدی (ص) و انقلابی در ایران و حاکمیت اسلام آمریکایی در مصر، ترکیه، پاکستان و...ای کاش آقای روحانی و مشاورشان (سریع القلم) به اندازه این روزنامه نگار ضد ایرانی عرب زبان، به پیشرفت و عزت ایران واقف بودند.
☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 آیا اسلام به زور بر مردم ایران تحمیل شد؟
#استاد_توحیدی
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#قسمت_چهارم🔥 👌پس از اینکه دریافتیم اسلام اصل را بر این گذاشته که روابط زن و شوهر باید مسالمت آمیز
#قسمت_پنجم🔥
🖊اما با نظر در کتب فقهی امامیه،از کلام غالب فقها استفاده می شود که نشوز دو مصداق می تواند داشته باشد:
1⃣ مصداق اول:زن از رابطه جنسی با مرد امتناع می ورزد:
فَإِذَا نَشَزَتِ الْمَرْأَةُ كَنُشُوزِ الرَّجُلِ فَهُوَ خُلْعٌ فَإِذَا كَانَ مِنَ الْمَرْأَةِ 👈فَهُوَ أَنْ لَا تُطِيعَهُ فِي فراشه👉
📝 نشوز زن این است که درخواست همسرش مبنی بر همبستر شدن را رد کند و وی را اطاعت نکند.
📕روضه المتقین نویسنده جلد 9 صفحه 133
Ⓜ️http://bit.ly/2F2VsXu
2⃣ مصداق دوم: زن رفتار یا سخن گفتن خود با مرد را تغییر می دهد
🔰شهید اول در لمعه و شهید ثانی در شرح لمعه می گویند:
📝 وقتی علامات نشوز زن،برای مرد روشن شد، یعنی در مقابل حوائج مرد،ابرو در هم کشد و عصبانی شود مثل اینکه استنکاف کند از استمتاع،یا اینکه عادتش را تغییر دهد مثلا بعد از اینکه مرد با قول لین و مهربانانه با وی سخن بگوید،با قول خشن جواب بدهد یا بعد از اینکه مرد با خوشرویی برخورد کند،او چهره در هم کشد و ناراحت شود و مانند اینها...
📕الروضة البهية جلد 5 صفحه 428
Ⓜ️http://lib.eshia.ir/10102/5/428
_________________
🔆بنابراین نشوز زن قطعا مخالف زندگی مسالمت آمیز است و این دستور قرانی،برای برگرداندن زندگی به حالت عادی خود می باشد.
🔰در کتاب التحقیق فی کلمات القران الکریم آمده است:
فالنشوز منها حينئذ على خلاف العدل و الحقّ و العشرة السالمة
📝 نشوز از جانب زن بر خلاف عدالت و حق و زندگی سالم و مسالمت آمیز است
📕التحقيق في كلمات القرآن الكریم جلد 12 صفحه 125
Ⓜ️http://lib.eshia.ir/71460/12/125/
🍃✍نتیجه: وقتی برای مرد حق کتک زدن و اعمال خشونت ایجاد می شود که زن حقوق طبیعی مرد مثل حق همخوابی و حق خوش خلقی را پایمال کرده باشد و این یک حالت استثنایی است و طبیعتا مورد پسند اسلام نیست اما برای حفظ حقوق پایمال شده مرد لازم است.
ادامه دارد...
☑️ @naghdeelhad
4_6030606839224205541.pdf
991.8K
🔹 #کتاب
- مروری کوتاه بر فضایل و مناقب حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
📚کتابچه بانوی کرامت
☑️ @naghdeelhad
✴️ یکی دیگر از راه های محو برده داری، ⇍ آزاد سازیِ برده از محلِ ⇍ زکات است.
📖 آیه ۶٠ سورهٔ توبه
پرداخت زکات از واجبات مالی است
اسلام سهمی از زكات را برای ⇍ خريد برده ها و آزاد كردن آنان قرار داد كه بدين ترتيب یک بودجه دائمی برای اين كار از بيت المال در نظر گرفته شده و تا آزادی كامل همه بردگان ادامه خواهد يافت
🌐 http://bit.ly/2BqxdNN
🔥 در تصویر بالا دروغ پردازی کافران در اینباره را ببینید.
ما نیز اینگونه رسوایشان می سازیم 👇👇
@Antikafaar
کانال نقد الحاد
✴️ یکی دیگر از راه های محو برده داری، ⇍ آزاد سازیِ برده از محلِ ⇍ زکات است. 📖 آیه ۶٠ سورهٔ توبه پ
💥 آزادسازی بردگان از محل زكات 💥
🌐 jvan.me/1yEh
از واجبات مالی در دین اسلام⇍ پرداخت زکات است
که مسلمانها برای مصرف در زندگی فقرا و بدهکاران و آزادی بردگان، و ... باید بپردازند.
🌐 https://goo.gl/jyMdD1
💠 إِنَّمَا الصَّدَقٰاتُ لِلْفُقَرٰاءِ وَ الْمَسٰاکِینِ وَ الْعٰامِلِینَ عَلَیْهٰا وَ الْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَ 👈 فِی الرِّقٰابِ وَ الْغٰارِمِینَ وَ فِی سَبِیلِ اللّٰهِ وَ ابْنِ السَّبِیلِ فَرِیضَةً مِنَ اللّٰهِ وَ اللّٰهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ
صدقات (زکات) مخصوص فقراء و مساکین و کارکنانی است که برای (جمع آوری) آن کار می کنند، و کسانی که برای جلب محبتشان اقدام می شود، و 👈 برای (آزادی) بردگان، و بدهکاران، و صرف در راه خدا و به راه ماندگان است، و این قرارى از جانب خداست و خدا داناى شایسته کار است
📚 آیه ۶٠ ـ توبه
🌐 https://goo.gl/pjpdW6
🔥 بهانهٔ اسلام ستیزان برای مقابله با آیه فوق :
کلمه ⇍ الرِّقٰابِ، معانی مختلفی دارد ــ از جمله بدهکار است یا کسی که دیه بر گردنش است
کجای آیه گفته : خرید بردگان و آزاد کردن آنها ...
ببینید باز هم شیادی و تفاسیر من در آوردی
◾️▫️▪️◾️▫️▪️
💥 پاسخ :
1⃣ ترجمه واژه الرِّقٰابِ از کتاب لغت :
رِقاب : جمع رَقَبه : بندگان، بردگان
رَقَبه : گردن، کنایه از بنده است
📚 راغب، المفردات، ج ١، ص ٢٠١
🌐 https://goo.gl/JcsJZG
📚 نثر طوبی، ص۳۱۴
🌐 jvan.me/1yvi
📚 معجم الوسیط، ترجمه ریگی، ج ١، ص ٧٨٣
🌐 jvan.me/1yDV
💠 امام باقر (ع) :
فِي قَوْلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ 👈 فِي الرِّقٰابِ إِذَا جَازَتِ الزَّكَاةُ خَمْسَمِائَةِ دِرْهَمٍ اشْتُرِيَ مِنْهَا 👈 الْعَبْدُ فَأُعْتِقَ
در مورد سخن خداوند : وَ فِي الرِّقٰاب { و برای بردگان}
هرگاه زکات از ۵۰۰ درهم گذشت با آن برده خرید و آزاد می شود.
📚 مستدرك الوسائل، ج ٧، ص ١٢۶
🌐 https://goo.gl/LThw4h
2⃣ کافر به دروغ می گوید 👈 الرِّقٰابِ یعنی بدهکاران
حال آنکه در آیه مورد بحث، بعد از الرِّقٰابِ نوشته 👈 الْغارِمِينَ که به معنای ⇍ بدهکاران است.
یعنی طبق همین آیه ⇍ قرضِ بدهکاران هم باید از محل زکات پرداخت شود :
✍ علامه طبرسی :
«وَ الْغارِمِينَ» و آنها كسانی هستند كه زير بار قرض و بدهكاری رفتهاند، قرضهایی كه صرف در معصيت نشده و در خرج آنها اسراف كاری هم نكرده باشند، كه در اينصورت بدهكاری آنها را از زكات ميپردازند.
📚 ترجمه مجمع البیان، ج ۱۱، ص ۱۳۳
🌐 https://goo.gl/az1g7L
❇️ مطلب فوق را همهٔ علما تاکید کرده اند :
📚 طباطبایی، ترجمه تفسیر المیزان، ج ٩، ص ۴١٨
🌐 http://bit.ly/2EuLMEc
📚 ابن ادریس، كتاب السرائر، ج ١، ص ۴۵٧
🌐 http://bit.ly/2BlqHYz
📚 شیخ مفید، المقنعة، ج ١، ص ٢۴١
🌐 http://bit.ly/2BjTEEm
📚 شهید اول، اللمعة الدمشقيه، ص ۵١ ـ ۵٣
🌐 http://bit.ly/2QyXsMl
3⃣ سهم بردگان از زکات، صَرف آزادیِ آنها می شود.
✴️ سخن علما در باره آیه ۶٠ توبه :
[➊] علامه طبرسی :
«وَ فِي الرِّقاب» يعنی برای آزاد كردن بردگان، و منظور آن بردگان مُكاتب هستند.
برده مُكاتب ⇍ بردهای است كه روی قرار داد كتبی كه با مولای خود كرده ميتواند با پرداخت مبلغی بطور اقساط يا غير اقساط خود را آزاد كند.
📚 ترجمه مجمع البیان، ج ٢، ص ١٣٢
🌐 https://goo.gl/mBdCzr
[➋] شیخ مفید :
بَاب أَصْنَافِ أَهْلِ الزَّكَاةِ قَالَ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ
"وَ فِي الرِّقاب " وَ هُمْ المُكَاتَبُونَ، وَ يُعَاوِنُونَ بِالزَّكَاةِ عَلَى فَكِّ رِقَابِهِمْ، وَ فِي الْعِتْقِ أيْضاً عَلَى الِاسْتِئْنَاف
در باب گروه های مستحق دریافت زکات، خداوند فرمود :
فِي الرِّقٰاب ⇍ و این ها برده های مکاتبه ای هستند
که به وسیله زکات برای ازادی آنها کمک میشود.
همچنین آزاد سازی برده به طور مستقل
📚 المقنعة، ج ١، ص ٢۴١
🌐 https://goo.gl/hrNbfw
[➌] شهید اول :
وَ فِي الرِّقٰابِ وَ هُمُ الْمُكَاتَبُونَ وَ الْعَبِيدُ تَحْتَ الشِّدَّةِ
فی الرقاب⇍ همان برده هایی هستند که قرارداد مکاتبه نوشته اند و همچنین بردگانی که دچار سختی هستند و مورد ازار و اذیت قرار گرفته اند
📚 اللمعة الدمشقيه، ص ۵١ ـ ۵٣
🌐 https://goo.gl/SiaVfr
[➍] شهید ثانی :
فِي الرِّقٰابِ وَ هُمْ ثَلَاثَة : الْمُكَاتَبُونَ، وَ الْعَبِيدُ الَّذِينَ تَحْتَ الشِّدَّةِ، وَ الْعَبْدِ يَشْتَرِي وَ يَعْتِقْ، وَ إنْ لَمْ يَكُنْ فِي شِدّة، لَكِنْ بِشَرْطِ عَدَمِ الْمُسْتَحِق
فِي الرِّقٰابِ سه مصداق دارد
برده های مکاتبه ای
بردگانی که دچار سختی هستند و به شدت با آن ها برخورد می شود
و بردگان دیگر که خریده و آزاد می شوند، اگر چه در شدت و سختی نباشند، به شرطی که برده مستحق نباشد.
📚 مسالك الأفهام، ج ١، ص ۴١۴
🌐 https://goo.gl/3mF3ox
@Antikafaar
#مطبوعات_دوره_پهلوی
#۱۴_اردیبهشت_۱۳۵۴
💢 روزنامه اطلاعات: بدنبال #پیام فوری انورسادات(رئیس جمهورمصر) ایران ۱۲۵ میلیون #دلار به مصر کمک کرد!
☑️ @naghdeelhad