فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معلومه عوامل شبکه منوتو قبل از برنامه صنعتی و سنتی رو باهم میزنن و میان استودیو!
مجری منوتو داره از توصیه آیت الله بهجت به مبتلایان به کرونا میگه و از قول ایشون نقل قول هم میکنه 😐
یا مجریهای منوتو انقدر خنگن که نمیدونن آیتالله بهجت ده ساله فوت کرده و یا تو دروغ گفتن دارن درهایی جدیدی رو باز میکنن.
کسانی که خود را در همه مسائل اعم از سیاسی و دینی و اقتصادی و ورزشی و... متخصص میدانند ولی دروغ به این واضحی را به خورد مخاطبان ساده لوح خود میدهند
تف بر شما و شرف نداشته تان که در مواقع حساس و بحرانی این چند وقت خود را به در و دیوار میزنید تا یه جوری ایرادی از دین مردم بگیرید و آن را به استهزا بکشانید قافل از اینکه مثل عقاب کانالهایتان را رصد میکنیم و طبق معمول رسوایتان خواهیم کرد
☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
📝📝 چرا باید به #وجود روایات جعلی و ساختگی علیه پیامبر عظیم الشان اسلام رحمه للعالمین اعتقاد جدی داشت
📝📝 چرا باید به #وجود روایات جعلی و ساختگی علیه پیامبر عظیم الشان اسلام رحمه للعالمین اعتقاد جدی داشت:
https://bit.ly/3aoRqUX
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#قسمت_پنجم
https://eitaa.com/naghdeelhad/3207
#قسمت_ششم
👳♂استاد رسول جعفریان (اعلی الله مقامه) در کتابشان مینویسند:
📃 تحریف در سیره ؛
✍ عوامل چندی موجب گردید تا در کنار علاقه شدیدی که به حفظ سیره رسول خدا (ص) و جزئیات آن وجود داشت، تمایل به تحریف اخبار سیره نیز پدید آید. این تمایلات میتوانست ناشی از دسته بندی های سیاسی و فرقه ای و همچنین اختلافات قبیله ای باشد، همچنانکه بی توجهی عالمان سیره دان به جدا کردن اخبار درست و توجه به گردآوری هر چیز و هر خبر، سبب رسوخ کژی های فراوانی در کتب سیره گردید.
باید توجه داشت که پس از رحلت رسول خدا (ص) در مسائل سیاسی، اختلاف هایی میان قریش پدید آمد و جناح بندی های سیاسی که ریشه در نزاع های قبیله ای گذشته داشت، سبب جدا شدن منافع هر یک از جناح ها از دیگری شد. شدت این نزاع پس از روی کار آمدن بنی امیه (در سال ۴۱) و دفاع آنان از میراث خلفای نخست، در برابر امام علی علیه السلام و انصار، میتوانست نگرش این گروهها را درباره حوادث عهد آغازین اسلام و گروههای شرکت کننده، در موافقت و مخالفت با رسول خدا (ص)، متفاوت از هم، شکل دهد.
✍ نمونه هایی وجود دارد که نشان میدهد بخشی از تحریفها و کژی های موجود در سیره، ناشی از گرایشی است که در تعظیم برخی از جناحها و تخریب برخی دیگر تلاش کرده است. به عنوان مثال، آمده است که هشام بن عبدالملک اُموی، به اَعمش که گرایشهای شیعی داشت، نوشت: برای من فضائل عثمان و زشتی های علی (ع) را بنویس! اعمش در پاسخ، نامه هشام را در دهان گوسفندی گذاشت و پس از آن نوشت: که اگر تمام مناقب اهل زمین برای عثمان باشد و زشتی های آن برای علی (ع)، برای تو نفع و ضرری ندارد!
در نقلی دیگر آمده است که مُعمّر از ابن شهاب زُهری درباره کاتب معاهدة حديبيه سؤال کرد. او گفت: علی (ع). آنگاه خندید و ادامه داد: اگر از اینان (بنی امیه) چنین سؤالی بکنید خواهند گفت: عثمان! مدائنی نیز آورده است که ابن شهاب به من گفت: زمانی خالد بن عبدالله قُسری، حاكم اموی عراق، از من خواست تا کتابی در انساب برای وی بنویسم. من از نسب مضر آغاز کردم. چندی بعد گفت: آن را رها کن و برای من سیره بنویس. به او گفتم: درباره اخبار علی بن ابی طالب (ع) چه کنم، آیا آنها را بنویسم؟ گفت: نه، مگر آنچه که وی را در قعر جهنم نشان دهد! کنایه از آنچه که در مذمت وی باشد !!
✍ نمونه دیگر، روایتی است که درباره برخورد مروان بن حکم (اموی) با ابوسعید خدری گزارش شده. ابوسعید در نزد وی روایت کرد که پس از نزول سوره فتح، رسول خدا (ص) فرمود: پس از فتح مکه هجرت معنا ندارد و تنها جهاد و نیت میماند. مروان در حالی که دو صحابی دیگر زید بن ثابت و رافع بن خديج در کنارش روی تخت نشسته بودند، به ابوسعید گفت: تو دروغ می گویی! ابوسعید گفت: این دو نفر که در کنارت نشسته اند، اگر بخواهند برای تو روایت خواهند کرد. اما یکی از آنها ترس آن دارد تا وی را از سروری قبیله اش برگیری، و دیگری خوف آن دارد که از کار صدقات عزلش کنی. مروان شلاقش را بلند کرد تا او را بزند، وقتی که آن دو وضع را چنین دیدند، او را تأیید کردند!
📒منبع؛ تاریخ سیاسی اسلام، سیره رسول خدا (ص)، نوشته رسول جعفریان، صفحات ۶۸ ،۶۹
🌐https://bit.ly/2HFgeuD
ادامه دارد...
☑️ @naghdeelhad
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پاسخ جالب به شبهه 👈
اگر حضرت معصومه (س) شفا میدهد، چرا مردم قم کرونا گرفتن؟!
#سید_محمد_حسینی
ببینید و انتشار دهید
☑️ @naghdeelhad
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌معاند جاهل این قدر نمی داند که اسلام خوردن الکل را ممنوع کرده است آن هم به خاطر مفاسدی که دارد ، نه مطلق استفاده های غیر خوراکی از آن را ، در ذیل بیشتر بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2472
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2473
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند در مورد ایجاد محدودیت ها در حرم های مطهر و عدم انجام معجزه از جانب امامان را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/1971
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌پاسخ شبهه پراکنی معاند که می گوید روحانیون مردم را دعوت به توسل می کنند تا امراض از آنها برطرف شود اما خودشان به بیمارستان های مجهز رجوع می کنند را در ذیل بخوانید ؛
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2078
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/2079
🔵 تلنگر
بیندیش بدون تعصب
#تلنگر
🔴 کرونای لامذهب !!
🔺از عجايب ويروس ناقلای كرونا اين است كه همه شهرهای مختلف منطقه و همه شهرهای مختلف و مستعد پذیرش ايران را رها می كند و به طور کاملاً اتفاقی ، تاکید می کنم کاملاً اتفاقی!!! مذهبی ترین شهر ایران یعنی قم (که نه شهری مرزی است و نه فرودگاه دارد) را به عنوان اولين مقصد سفرش انتخاب می كند!!!
و به طور رسمی و غیر رسمی طلاب حوزه علمیه عامل انتقال معرفی می شوند!!!
گویا تنها خارجی هایی که در کشور رفت و آمد دارند طلاب حوزه علمیه قم هستند!!!
🔺جالب تر اینکه همین ویروس در سفرش به کشور عراق هم در یک اقدام خودجوش!!! شهر نجف را به عنوان اولین مقصدش انتخاب می کند آن هم حوزه علمیه نجف!!!
گویا در عراق هم تنها خارجی هایی که به این کشور رفت وآمد دارند طلاب حوزه نجف یا زوّار عتبات هستند!!
🔺از قرار معلوم این ویروس مثل تولید کننده اش ، آمریکا ، لامذهب و ضد دین است !
✍"قاسم اکبری"
⭕ آیا این اتفافات!!! عجیب نیست!!؟؟
☑️ @naghdeelhad
🔴 ایتالیا: 400 مبتلا به کرونا
🔴 عربستان: 240 مبتلا به کرونا (آمار یک هفته پیش)
🔴 اسرائیل: قرنطینه 1700 مبتلا به کرونا!!
اما خب ! از نظر بی بی سی و منوتو و بقیه هوچی گرا، فقط کرونای ایران، کروناس! بقیه موروناس 😐
☑️ @naghdeelhad
شرحی_بر_غزوات_پیامبر(ص)_5956116597.pdf
500.4K
- شرحی بر غزوات پیامبر(ص)
بخش اول
☑️ @naghdeelhad
#پاسخ_شبهه
💢 دوری #بلاء از شهر #قم و ویروس #کرونا
🔰برخی از دشمنان #شیعه از هر فرصتی برای ضربه زدن به ارزشهای دینی استفاده میکنند. اخیرا با شیوع بیماری کرونا در قم دشمنان تشیع دست به کار شده و اقدام #شبهه_پراکنی کرده اند و با ابراز خوشحالی نسبت به شیوع بیماری کرونا سعی درربط دادن این مسئله به مسائل اعتقادی دارند.
👈به عنوان نمونه روایاتی را بیان میکنند که در آنها بلاء از قم دور شده است و سعی میکنند با شیوع کرونا در قم روایات اهل بیت را زیر سوال برده و به زعم خود حقانیت تشیع را زیر سوال ببرند.
☑️روایات مورد بحث:
۱)أبي عبد الله قال: إذا عمت البلدان الفتن فعليكم بقم وحواليها ونواحيها، فإن البلاء مدفوع عنها.(بحارالأنوار -ط دارالاحیاء- ج۵۷ ص۲۱۴)
امام صادق فرمودند: هرزمان که فتنه ها شهرها را فراگرفت، بر شما باد به قم و نواحی و اطراف آن زیرا که بلاء از قم دفع شده.
۲)أبي عبد الله قال:...وسيأتي زمان تكون بلدة قم وأهلها حجة على الخلائق، وذلك في زمان غيبة قائمنا عليه السلام إلى ظهوره ولولا ذلك لساخت الأرض بأهلها، وإن الملائكة لتدفع البلايا عن قم وأهله...(بحارالأنوار -ط دارالاحیاء- ج۵۷ ص۲۱۳)
امام صادق فرمودند:...والبته زمانى آيد كه شهر قم ومردمش حجت بر همه آفريدهها باشند وآن درزمان غيبت امام #قائم تا ظهورش واگر آن نباشد زمين اهلش را فرو برد. وراستى كه فرشتهها بلاها را از قم ومردمش دور كنند وهيچ زورگو بدان سوء قصد نكند جز اينكه قاصم الجبارين اورا خرد كند و بوسيله گرفتاري ومصيبت ودشمنى اورا از آنها بازدارد...
🔰فارغ از بحث سندی در این روایات، درغالب چند نکته پاسخ این شبهه بیان میشود:
🔹پاسخ لغتی و اصطلاحی:
اهل بیت همواره #قرآن را محور فهم دین معرفی نموده اند پس بهترین روش برای فهمیدن معنای صحیح کلمات در احادیث، مراجعه به اصطلاحات قرآنی است البته در کنار آن مراجعه به کتب #لغت نیز خالی از لطف نیست لذا باید بررسی شود که بلاء در لغت واصطلاح قرآنی به چه معنا است تا کلام معصوم درست فهمیده شود.
ابن منظور و صاحب قاموس معنای اصلی بلاء را آزمایش و اختبار میدانند ودر اصطلاح قرآنی بلاء به سه معنا آمده است:
۱.آزمایش «إِن هذا لهو البلاء المبین»(صافات۱۰۶)
۲.نعمت «وفی ذلکم بلاءمن ربکم عظیم»(بقره۴۹)
۳.محنت و سختی «وبلوناهم بالحسنات والسیئات»(اعراف۱۶۸)
همانگونه که ملاحظه میکنید بلاء به معنای #بیماری هرچند شایع بیان نشده است. البته در زبان فارسی بلاء به معنای #عذاب بکار میرود؛ در حالی که در منابع اسلامی، بلاء به این معنا نیست. حتی هر بیماری، بلاء به معنای فارسی آن هم نیست در حالی که شبهه افکنان میخواهند این معنا را غالب نمایند.
🔹️پاسخ دلالتی:
با توجه به صدر این روایات و کنار هم قرار دادن این دو روایت واضح است که این دو روایت در ابتلاء و امتحان از نوع انحرافات دینی و اخلاقی و اعتقادی ظهور است.
بر اساس روایات اهل بیت، شهر قم آشیانه و حرم اهل بیت واهل قم یاوران آنها هستند. اهل قم در زمان حکومت مهدوی دارای جایگاه ویژه میباشند. این شهر به دلیل وجود علما و محدثین بزرگ همواره مورد توجه اهل بیت بوده است. در زمان امام صادق تا امام رضا فتنه ها و فرقه های انحرافی زیادی شیعیان را تهدید میکرد. ائمه برای در امان ماندن شیعیان از این فتنه ها، آنها را به پناه بردن به شهر قم سفارش میکردند. روایات فوق و روایت های مشابه دیگر، در صدد معیار قرار دادن علما و محدثین شهر مقدس قم در امور اعتقادی وفقهی واخلاقی است. خداوند با وجود علمایی که به وظیفه خود عمل میکنند، بلاهای فکری و اعتقادی را از شیعیان برطرف میکند و بدیهی است که بیماری کرونا و امثال آن هیچ ارتباطی با فتنه ندارد و حتی نمیتوان از آن به عنوان بلاء نیز یاد کرد.
🔹️ پاسخ جَدَلی:
اگر بلاء طبق نظر شبهه افکنان شامل بیماری ها شود پس وقتی پیامبراکرم دچار بیماری میشدند یعنی دچار بلاء یعنی عذاب شده اند که این مطلب قطعا صحیح نیست.
اگر این آزمایش های الهی عذاب تلقی شود، #وهابی ها باید بپذیرند «طاعون عَمواس» که در زمان خلافت عمربن خطاب آمد، عذاب الهی بود!
با این #طاعون ۲۵هزار مسلمان _در قرن اول که بهترین قرون میدانند_ وصدها صحابه مثل ابوعبیدة و معاذ و... به هلاکت و عذاب رسیدند. مگر صحابه و خلیفه آنها چه انحرافاتی داشتند که خداوند با طاعون آنها را عذاب کرد؟ (تاریخ الطبری، ج۳ ص۱۶۱)
همچنین خداوند در قرآن در مورد شهر مکه میفرماید ما این شهر را شهر امن قرار دادیم پس چگونه است که فقط در سال ۹۴ در جریان حج چند هزار حاجی کشته شدند؟
درباره سیل ها مخرب مکه و آتش گرفتن کعبه چه خواهند گفت؟
✅بنابراین بلاء به معنای عذاب نیست و هر بیماری هم بلاء نیست و دلالت روایات هم غیر از آنچه است که دشمنان شیعه در صدد بیان آن هستند.
🔖 فایل پاسخ به صورت عکس نوشته👇
https://b2n.ir/255144
☑️ @naghdeelhad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خبر
آتش زدن مساجد، تخریب خانههای مسلمانان و تجاوز به زنان مسلمان....
تاکنون بیش از سی مسلمان با قمه و سلاحهای گرم در دهلینو کشته شدهاند.
این جنایتها صرفا با اسامی فریبنده مانند "درگیری میان هندوها و مسلمانان" در رسانههای جهانی، اطلاع داده میشود اما اگر همین مسلمانان برای دفاع از دین و ناموس خود سلاح بردارند با القابی مانند: تروریست، تندرو، افراطی و... خطاب خواهند شد!
کانال تروریستی نقد اسلام و سایر کانالهای زیر مجموعه نظری در مورد اتفاقات این روزهای هند ندارند؟
#مسلمانان_قربانی_خشونت
☑️ @naghdeelhad
🔆 متن شبهه :
یه زمانی میگفتند برید تو حرم شفا بگیرید، حالا خود حرم را هم بستند و دارند ضد عفونی میکنند!
🔆 پاسخ :
1⃣ آیا باکتری و ویروس در کنار حرم اهلبیت اثر خودش رو از دست میده؟
یعنی اگه کسی کنار ضریح مقدس، سم بخوره مسموم نمیشه و نمی میره؟
در حالیکه خود صاحب ضریح با سم به شهادت رسیده است!
2⃣ یکی از سنتهای الهی مریض شدن با ویروس است. حتی اگر آن ویروس با میکروب یا سم وارد بدن ولی خدا شود.
بله در حالتهای خاصی که از کرامات و معجزات است ویروس و سم و حتی گلوله هم به برکت اهلبیت تاثیری نمیگذارند، اما آن یک استثناء است که البته تحت تاثیر قوانین ماورایی بوجود می آید.
3⃣ اینکه همواره حرم امامان توسط خدام گردگیری، جارو و ضدعفونی میشده است، اینها که بازی نبوده است. هیچ مؤمن و عالمی هم آن را نامناسب با شأن پیشوایان ندانسته است، چون همه سنت و قانون دنیا را میدانند.
4⃣ اینکه چاقویی که حضرت ابراهیم علیه السلام بر گردن فرزندش قرار میدهد اما نمیبُرد، این یک استثناء است وگرنه همان آهن به صورت شمشیر بر فرق امیرالمومنین و فرزندش امام حسین علیه السلام وارد میشود و اثر میگذارد، یا سم، جگر امام حسن مجتبی علیه السلام را پاره پاره میکند. روایات متعددی هم در بیمار شدن اهل بیت علیهم السلام از جمله امام حسن و امام حسین وجود دارد مانند آنچه در سوره انسان وجود دارد.
5⃣ اینکه دنیای مادی ما قواعد و سنتهای خودش را دارد و نمیتوان انتظار داشت قوانین جهان آخرت یا بهشت در آن جاری باشد، اگرچه یکی از آن قوانین هم دعا و توسل است منتها تاکید میشود که دعا و مناجات یکی از آن قوانین است و هیچ کس ادعا نداشته که ذکر و توسل جانشین همه قوانین زمینی میشود وگرنه خود اهل بیت علیهم السلام به جای کار کردن یا جنگیدن با دشمنان از این روش آسان استفاده میکردند.
☑️ @naghdeelhad