eitaa logo
کانال نقد الحاد
352 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
990 ویدیو
555 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
34.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۸_بابای_زئوس - پاسخ به زئوس و جناب توهم درباره گزارش ایستگاه فضایی ☑️ @naghdeelhad
4_581777492319141991.pdf
2.97M
💎 معرفی کــتاب 📕 کتاب ماتریالیسم و متافیزیک گفتمان خداپرستان با مادّی گرایان 📝تألیف: استاد آیت الله محمد صادقی تهرانی ☑️ @naghdeelhad
❌ شبهه 🔸وقتی در کشور کافران زلزله میشود ، به این نتیجه میرسند که باید خانه های ضد زلزله بسازند در کشور مسلمانان به این نتیجه می رسند که خدا از آسمانها آنها را تنبيه کرده است... 🔸وقتی خشکسالی میشود کافران به این نتیجه میرسند كه آب و هوا تغییر کرده و برای آن باید راه و چاره ای بیابند مسلمانان به این نتیجه میرسند كه نماز کم خوانده شده و موی زنان بیرون بوده و خدا از آنان انتقام گرفته است... 🔸در جامعه کافران وقتی وضعیت اقتصادی خراب شود به این نتیجه میرسند که سازماندهی و مدیریت اقتصادی كشور اشکال داشته و صادرات و واردات تنظیم نبوده و باعث رکود اقتصادی شده است در جامعه مسلمانان به این نتیجه میرسند که خدا آنها را در فقر قرار داده تا ایمان آنها را ازمایش کند... 🔸در جامعهٔ کافران وقتی یک بیماری همه گیر شود ، علت بیماری را کشف کرده و برای درمان آن واکسن و آنتی ویروس و دارو اختراع میکنند در جامعهٔ مسلمانان تصور میکنند بلای آسمانی نازل شده و دلیل آن کفر گویی بوده است... به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم ✅پاسخ 🔹نمیدانم به چه دلیل برخی نویسندگان سعی میکنند ذهنیات خود را به نام اسلام و مسلمانان منتشر کنند. کدام آیه یا روایت یا عالم اسلامی گفته است خانه ضدزلزله نسازید؟ این روایات متعدد است که میگوید در انجام کارهای خود از جمله بنای ساختمان باید نهایت "اتقان" و استواری را رعایت کنید. (رَحِمَ اللَّهُ اِمرَأً عَمِلَ عَمَلاً فَاَتقَنَه) این قرآن است که در داستان حضرت یوسف نمونه ای از مدیریت بحران را آموزش میدهد تا جامعه به سلامت از خطر خشکسالی عبور کند. (ﯾﻮﺳﻒ/۴۷) 🔹ﻭﺟﻮﺩ ﺳﺎﺯﻣﺎﻧﻬﺎﯼ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﻭ ﺑﻼ‌ﯾﺎﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﮐﻪ ﻧﺸﺎﻥ ﺍﺯ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺑﻮﺩﻥ ﺑﺮﺍﯼ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺑﻼ‌ﻫﺎﯼ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﺍﺭﺩ: 🔺ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻫﺎﯼ ﺗﺨﺼﺼﯽ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮﺍﻥ 🔺ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﻼ‌ﻝ ﺍﺣﻤﺮ 🔺ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﺤﺮﺍﻥ کشور 🔺ﻭﺟﻮﺩ ﺍﯾﻦ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻫﺎ ﻭ ﺩﯾﮕﺮ ﻧﻬﺎﺩﻫﺎﯼ ﻏﯿﺮ ﺩﻭﻟﺘﯽ ( ﺳﺘﺎﺩ ﻫﺎﯼ ﻣﺴﺎﺟﺪ ﻭ ...) ﺩﻻ‌ﻟﺖ ﺑﺮ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﯾﺎ ﺑﯽ ﺗﻔﺎﻭﺗﯽ ؟ 🔹ﭘﯿﺸﺮﻓﺖ ﻋﻠﻢ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺩﺭﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻣﺪﯾﻮﻥ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻧﯽ ﭼﻮﻥ ﺍﺑﻮﻋﻠﯽ ﺳﯿﻨﺎ ، ﺭﺍﺯﯼ ، ﻓﺎﺭﺍﺑﯽ ، ﺍﺑﻦ ﻧﻔﯿﺲ ﻭ..... ﻣﯽ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﺍﯾﻦ ﺧﻮﺩ ﻧﺸﺎﻥ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ ﮐﻪ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﺗﺼﻮﺭ ﻧﮑﺮﺩﻧﺪ ﮐﻪ «ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺑﻼ‌ﯼ ﺁﺳﻤﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﮐﻔﺮ ﮔﻮﯾﯽ ﺍﺳﺖ». پس از انقلاب اسلامی نیز پیشرفت علم پزشکی با قبل انقلاب که حتی پزشکان ما از هند تامین میشد، قابل مقایسه نیست. 🔹ﺍﺩﻋﺎ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﮐﺎﻓﺮﺍﻥ ﺿﺮﯾﺐ ﺍﻣﻨﯿﺖ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﯼ ﺟﻠﻮﮔﯿﺮﯼ ﺍﺯ ﺗﻠﻔﺎﺕ ﺑﺎﻻ‌ ﺑﺮﺩﻩ ﻭﻟﯽ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺍﺳﻼ‌ﻣﯽ ﺗﺼﻮﺭ ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ ﻗﺴﻤﺖ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﺎﯾﺪ ﮐﺸﺘﻪ ﻣﯽ ﺷﺪﻩ. در حالیکه اولین مخالف این تفکر پیشوایان دین هستند. بطور نمونه ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ (ﻉ) وقتی دیدند دیواری که زیر سایه اش هستند کج است، از کنار آن دور شدند و در رد تفکر کسی که این را فرار از قضای الهی دانست، به لزوم تدبیر در برابر حوادث اشاره فرمودند. (توحید صدوق/ ۳۳۷) 🔹ﺍﺯ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ ﻗﺮﺁﻥ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﻭ ﺑﻼ‌ﯾﺎ ، ﻫﻢ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﻫﻢ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﻌﻨﻮﯼ. ﺑﺸﺮ ﺗﻨﻬﺎ ﻗﺎﺩﺭ ﺍﺳﺖ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻃﺒﯿﻌﯽ ﺭﺍ ﺑﺸﻨﺎﺳﺪ ﻟﺬﺍ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﻗﺮﺁﻥ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﻣﻌﻨﻮﯼ ﺭﺍ ﻣﻌﺮﻓﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭﻟﯽ ﻫﯿﭽﮕﺎﻩ ﻧﮕﻔﺘﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﺣﻞ ﻣﻌﻀﻼ‌ﺕ ﻭ ﻣﺸﮑﻼ‌ﺕ ﺗﻼ‌ﺷﯽ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ. ♦️مثال ❇️ در روشن شدن یک لامپ، هم امر نادیدنی دخیل است (تامین انرژی توسط نیروگاه برق و ارسال به رشته های سیم برق)، و هم امور محسوسی چون خود سیم، لامپ، کلید برق، حرکت کلید توسط یک انسان و... اگر نیروگاه به کنتورهای برق انرژی ارسال نکند، هزاران لامپ و کلید و... هیچ نوری تولید نمیکند. و البته آن برق هم بدون لامپ و کلید، فشار کلید توسط انسان و...، فایده ای نمیبخشد. توجه به نیز اینگونه است 🔹در پایان لازم به تذکر است که خرابی و تلفات زلزله به جامعه ما اختصاص ندارد. در زلزله سال ۲۰۱۱ کشور کافر و پیشرفته ژاپن، ۱۵۰۰۰ نفر جان باختند ☑️ @naghdeelhad
14.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پاسخ به شبهه وهابیت در مورد اینکه آیا در زمان پیامبر خانه ها درب چوبی نداشتند با استناد به منابع روایی اهل سنت که اخیرا توسط آقای دهباشی هم مطرح شده است! - مربوط به حمله به خانه وحی و در نتیجه شهادت حضرت صدیقه طاهره (س) قسمت دوم پاسخ ☑️ @naghdeelhad
4_5920328820845447086.ogg
572.1K
🔈 سلسله ویس های نقد سخنان آقای ایمان سلیمانی امیری ادعای ایشان در مورد پوشش لباس امام حسین (ع) قبل از ورود به میدان نبرد ارائه دهنده جناب شهرام - این صوت ها را گوش دهید زیرا بر اطلاعات دینی و تاریخیتان می افزاید و شما را در بحث های عامیانه مجهز میکند؛ همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید ☑️ @naghdeelhad
⭕️جشن تکلیف یا هالویین؟ 🔻چند روز پیش کلیپی از جشن تکلیف به ظاهر لاکچری منتشر شده، بعد مسیح علینژاد پست گذاشته نوشته " بچه هاتونو شستشوی مغزی ندین نذارین با روان کودکانتون بازی کنن." سه تا عکس کنار هم گذاشتم. خودتون قضاوت کنین تفکر مزخرف شما روان کودکانو بازی میده یا عبادت خدا!!!!؟؟! ❌پ.ن: گودبای پمپرز بگیرید خوبه جشن تشخیص جنسیت خیلیم هیجان انگیزه جشن تولد که وحی منزله جشن طلاق هم خیلی روشنفکرطوره هالووین و بالماسکه هم که ملزومات زندگی مدرنه فقط جشن عبادت نگیرین که خار میشه میره تو چشم اونایی که مدعین اسلام همش غم و عزاست و برنامه حساب کتاب شده ای برا شادی نداره خب چشم ندارید ببینید کور بشید...والا! ☑️ @naghdeelhad
✍️ جملات دروغین منسوب به : ( قسمت ❶) 1️⃣ دستانی که کمک می‌کنند پاک تر از دستهایی هستند که رو به آسمان دعا می‌کنند.! 🔆 واقعیت: ✍️ این جمله متعلق به رابرت‌ جی‌اینگرسول سیاست مدار آمریکایی🇺🇸 هست و اصل جمله عبارت است از : The hands that help are holier than the lips that pray ☑️ @naghdeelhad
4_838576885481865243.pdf
411.8K
💎مقاله: ✍🏼نـقد و بررسی • کدام فلسفه مرده است؟ • رابطه ی علم و دین • اصل بطلان تسلسل • آیا جهان می تواند خودش را پدید آورد؟ ☑️ @naghdeelhad
⛔️ شبهه: امام علی در زمان خلافت، سپاه به ایران فرستاد و مردم ایران را قتل عام کرد. (فارسنامه ابن بلخی برگ 116و117 و تاریخ ایران، زرینکوب برگ 350-351) ❇️ پاسخ: 🔸عبدالحسین زرینکوب در بخشی از کتاب "تاریخ ایران بعد از اسلام" می نویسد: «بعد از کشته شدن عثمان باز اهل سر به شورش برآوردند و عبدالله بن عباس به فرمان (ع) عصیان آن ها را در سیل خون فروشست.»(۱) ❗️ زرینکوب برای این سخن خود به ی استناد کرده است. 🔸اما آنچه ابن بلخی آورده چنین است: «پس حادثه ی (مرگ) امیرالمومنین عثمان افتاد و نوبت خلافت به امیرالمومنین علی(ع) آمد. ولایت عراق و جمله به عبدالله بن عباس (رض) سپرد و در آن فور مردم دیگر باره سر برآوردند و غدر کردند. عبدالله بن عباس لشکر آنجا کشید و اصطخر به قهر بگشاد و خلایق بی اندازه بکشت...»(۲) می دانیم که ابن بلخی کتاب خود را در سال ۵۱۰ یا ۵۲۰ هجری نوشته و یکی از مهم ترین منابع او نیز تاریخ طبری بوده است.(۳) پس باید سراغ اصل این روایت را از طبری پی بگیریم. ❗️طبری درباره ی شورش ناحیه ی در زمان خلافت (ع)، چند روایت ذکر کرده است. از جمله: 🔸وقتى مردم فارس از دادن خراج ابا ورزيدند على (ع) درباره ی كسى كه ولايتدار فارس شود با كسان مشورت كرد، جاريه بن قدامه گفت: اى امير مؤمنان! مى‏ خواهى مردى سخت سر و سياستدان و با كفايت را به تو نشان دهم؟ گفت: كى؟ گفت: زياد. گفت: اين كار از او ساخته است. و او را ولايتدار فارس و كرمان كرد و با چهار هزار كس آنجا فرستاد كه بر ولايت تسلط يافت و به استقامت آمدند. 🔸وقتى مردم جبال بشوريدند و خراج دهان طمع آوردند كه خراج را بشكنند و سهل بن حنيف را كه عامل على(ع) بود از فارس برون كردند، ابن عباس بدو گفت: كار فارس را كفايت مى‏ كنم. آنگاه سوى بصره رفت و زياد را با گروهى بسيار سوى فارس فرستاد كه به كمك آنها بر فارس تسلط يافت و خراج دادند. 🔸پيرى از مردم استخر گويد: پدرم مى‏ گفت: زياد را ديدم كه سالار فارس بود و ولايت يك پارچه آتش بود، زياد چندان مدارا كرد كه مانند پيش به اطاعت و استقامت آمدند و به جنگ نپرداخت. طبری، پیش از این روایات، یادآوری می کند که: در همین سال (۳۹ هجری) ابن عباس پس از بازگشت به بصره، به دستور امام علی(ع)، زیاد را به سوی فارس و کرمان فرستاد.(۴) 🔺 با توجه به مطالب پیشین، روشن شد‌ زرینکوب مطلبی به استناد فارسنامه آورده و درباره ی صحت و سقم آن اظهارنظری نکرده است. ابن بلخی نیز مدعی شده است در زمان امام علی (ع)، شورش مجدد مردم استخر به شدت توسط ابن عباس سرکوب شده و بسیاری کشته شده اند. اما گزارش ابن بلخی دارای اشکالات جدی است، زیرا : 1⃣ عبدالله بن عباس از سوی امام (ع) مدتی والی بصره بوده است و خود هرگز به فارس نرفته است. آنکه به آنجا لشکر کشیده تا به اوضاع آن سامان سر و سامان دهد، بوده است. 2⃣ زیاد با وجود آنکه پس از شهادت امام علی (ع) و پیوستن به ، جنایات بسیاری در حق پیروان آن حضرت مرتکب شد، اما در مدت امارت بر فارس و در ایام شورش استخر، به جنگ و خشونت متوسل نشد و با سیاست کارها را پیش برد. 3⃣ طبق تاریخ طبری، پس از آنکه عبدالله بن عامر از سوی عثمان والی بصره شد، مردم فارس سر به شورش برداشته و حاکم آنجا عبیدالله بن معمر را کشتند. ابن عامر نیز به تلافی آن، به استخر حمله کرد "و بسیار کس از آنها بکشت که هنوز از آن به ذلّت درند."(۵) 👈پس کسی که در شورش نخست مردم فارس دست به کشتار زده "عبدالله بن عامر" بوده و ظاهراً ابن بلخی وی را با "عبدالله بن عباس" که در رفع ناآرامی بعدی در زمان امام علی(ع) نقش نظارتی داشته، اشتباه گرفته است. ❗️بنابرین برخلاف ادعای اسلام ستیزان، آن حضرت هیچ فرمانی برای کشتار مردم فارس صادر نکرده است و شورش مجدّد آن دیار، بدون خشونت پایان یافته است. 🔺ناگفته نماند بلاذری نیز در کنار روایاتی که به فتح استخر و کشتار شورشیان به دست ابن عامر دلالت دارند، روایتی آورده که طبق آن پیمان شکنی اهل استخر در زمان امارت ابن عباس بر عراق رخ داده و او بوده که آنجا را مجدداً گشوده است.(۶) اما در این روایت هم (با فرض صحت آن) هیچ اشاره ای به قتل عام شورشیان توسط ابن عباس نشده است! 📚 پی نوشت ها: ۱.تاریخ ایران بعد از اسلام، چاپ ۱۳۸۳، ص ۳۵۰ و ۳۵۱ ۲.فارسنامه، چاپ ۱۳۸۵، ص ۱۱۶ و ۱۱۷ ۳.مصطفی ندیم، ارزش تاریخی کتاب فارسنامه، کتاب ماه تاریخ و جغرافیا، اسفند ۱۳۸۰، ص ۳۳ _ لیلی محمدی، فارسنامه و ابن بلخی، همان، مهر ۱۳۸۲، ص ۵۴ ۴.ترجمه ی تاریخ طبری، ج ۶، ص ۳۲۵ ۵.‌تاریخ طبری، ج ۳، ص ۳۲۰ و ترجمه ی تاریخ طبری، ج ۵، ص ۲۹۳ ۶.رک به ترجمه ی فتوح البلدان، ص ۵۴۳ و ۵۴۴ ✍ اکبر عزیزیان ☑️ @naghdeelhad
12.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پاسخی دندانشکن به ایمان سلیمانی امیری غول پوشالی آتئیستها آیا قرآن کریم در آیه 5 سوره توبه دستور به ترور داده است؟ پاسخ موشکافانه و بسیار زیبای استاد رستم نژاد به این شبهه مشهور را در کلیپ فوق ببینید👆 ☑️ @naghdeelhad
4_5920328820845447088.ogg
1.25M
🔈 سلسله ویس های نقد سخنان آقای ایمان سلیمانی امیری ادعای ایشان در مورد آیا مسلمانان لباس ابوجهل را غارت کرده اند؟! (قسمت اول) ارائه دهنده جناب شهرام - این صوت ها را گوش دهید زیرا بر اطلاعات دینی و تاریخیتان می افزاید و شما را در بحث های عامیانه مجهز میکند؛ همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید ☑️ @naghdeelhad
💢 شبهه: «اگر پولی را که صرف ساختن مسجد کردیم، صرفِ ساختن بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها می‌کردیم، برای این بحران کنونی ما (کرونا) بهتر بود.» ▫️پاسخ: تفکر مادّیِ سکولاریسم پیوسته پر از افکار باطلی است که بیانگر حجم بالای انحرافی‌ می‌باشد که از اصول فکری‌شان سرچشمه گرفته است و پیروانش هم از آن می‌نالند. این شبهه نیز، نه بر پایه‌ی اصول عقلی بوده و نه ریشه در قاعده‌ای معرفتی دارد؛ بلکه تنها سخنی عاطفی است که هیچ دلیل و برهانی آن را پشتیبانی نمی‌کند. ☑️ در وهله‌ی اول، این شبهه بر پایه‌ی فرضیه‌ای موهوم است و این تصور را القا می‌کند که بین ساختن مسجد و ساختن بیمارستان تعارض وجود دارد؛ چنین تصوری هم تنها از جانبِ افراد کوته‌نظر صادر می‌شود! چرا که در تفکر اسلامی هیچ تعارضی بین این دو مسأله وجود ندارد و همانطور که ساختنِ مسجد کاری مهم و ضروری است، به همان شیوه، ساختن بیمارستان و آزمایشگاه هم کاری مهم و ضروری است و هردو، نقشی اساسی در خدمت به جامعه‌ی انسانی دارند. کم‌کاری و تفریط در هر کدام از این دو، کم‌کاری و تفریط در حاصل‌شدنِ مقاصدِ شریعت مبارک است. ☑️ ثانیاً این حرف، مخفیانه و موذیانه سعی دارد بگوید که دلیل کم‌کاری در ساختِ بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها به‌خاطر صرف پولِ آن در ساختنِ مساجد است!! این ادعا هم عوام‌فریبی و خلاف واقعیت است. در واقع، کشورهای اسلامی که دچار نقص در خدمات پزشکی هستند، مشکل‌شان این نیست که اموال و دارایی‌هایشان صرف ساختنِ مساجد شده باشد، بلکه ریشه‌ی این مشکل به فقر این کشورها یا صرف دارایی‌های آن برای کارهایی دیگر که در درجه‌ی اهمیت بیمارستان‌ها قرار ندارند، بر می‌گردد. ☑️ ثالثاً اگر شخص شبهه‌پرداز نگاهی به آمارها می‌انداخت، پی می‌برد که پول بسیاری صرف اموری می‌شود که در مقایسه با بیمارستان‌ها هیچ ارزشی ندارند و هیچ تأثیری در نجات و کمک به مردم در این بحران کرونا ندارند! چه‌ بسا پول‌هایی که صرف ساختن رقاص‌خانه‌ها و سینما و عیاش‌خانه‌ها و سالن‌های بازی و... می‌شود! واقعا مردم از آن‌ها در جریان مقابله با این بحرانِ کنونی چه استفاده‌ای می‌برند؟ هم‌چنین بسیاری از مردم مقدار زیادی از اموال و پول‌هایشان را صرف کارهای تفریحی می‌کنند که نفع خاصی برای زندگی و آینده‌شان ندارد و چه بسا پول‌هایی که صرف عیش‌و‌نوش‌های امروزی می‌شود؟!!! چرا عقلیّت سکولار بین ساختن مسجد و بیمارستان تعارض می‌بیند، ولی بین ساختن رقاص‌خانه‌ها، کاباره‌ها و تفریح‌گاه‌ها با بیمارستان‌ها تعارضی نمی‌بیند؟ که این هم بیانگر آن است که تفکر این افراد همیشه ضد نمادهای دینی و هر آنچه که جلوه‌گر آن است، می‌باشد. ☑️ رابعاً اگر فرض کنیم بین ساختن مسجد و بیمارستان تعارض وجود دارد و فرضاً مسلمانان به مرحله‌ای رسیده‌اند که هیچ انتخاب دیگری جز این ندارند که یا مسجد بسازند یا بیمارستانی احداث کنند، اصول فقه اسلامی مانعی نمی‌بیند که در این حالت، ساختن بیمارستان در اولویت قرار بگیرد؛ زیرا آنچه که در مسجد انجام می‌گیرد، ممکن است در غیر آن هم انجام بگیرد، چراکه الله متعال زمین را محل عبادت خود قرار داده و برای مسلمین پاک گردانیده است. ☑️ خامساً بحرانی که امروزه بشریت به آن دچار شده است، فقط دامن‌گیر کشورهایی نشده است که در آن‌جا پولی برای ساختن مسجد اختصاص داده شده باشد! بلکه بحرانی جهانی است که همگان در آن، دچار ضرر شده‌اند و کشورهایی که بیشتر از همه در جریان آن متضرر شده‌اند، کشورهایی هستند که پولی را صرف ساختن مسجد و هیچ‌یک از مظاهر دینی دیگر نکرده‌اند! با این حال عقل‌های متحجّرِ سکولاریسم چه می‎‌گویند؟ ☑️ سادسا این شبهه چیزی فراتر از توهین و دهن‌درازی به مساجد و مظاهر دینی از سوی سکولارها و دیگر اسلام‌ستیزان نیست! چراکه دغدغه‌ی ساختن بیمارستان‌ها و باقی چیزهایی که به مردم سود می‌رسانند، با این نوع مقایسه‌های نادرست که بر پایه‌ی توهم وجود تعارض بین مسجد و بیمارستان هستند، شکل نمی‌گیرد؛ بلکه با ایجاد پروژه‌ها و راهنمایی و همکاری انجام می‌شوند. اگر سکولارها واقعا دغدغه‌ی ایجاد تأسیسات سودرسان برای مردم را دارند، پس باید با فساد مالی بجنگند و دیگران را به ایجاد پروژه‌های مناسب و صرفه جویی و بهینه‌سازی مصرف اموال دعوت کنند. مشکل این است که بسیاری از این افراد هیچگونه سهمی در پروژه‌های عمرانی و مفیدی چون ساخت مدارس و بیمارستان‌ها ندارند و فقط در خانه‌ی خود لم داده‌اند و منتظر فرصتی هستند تا چنین مقایسه‌های نادرست و عوام‌فریبانه‌ای انجام دهند. ادامه دارد... ☑️ @naghdeelhad