هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕معاند مدعی شده است که در قرآن حتی یک آیه در خصوص نحوه نماز خواندن نیست , در حالی که در این ادعایش صادق نیست و ما این قضیه را در ذیل بررسی کرده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/468
❕می گوید چرا در قرآن یک سوره به بحث از ابولهب پرداخته است , در حالی که بحث از ابولهب در سوره مسد , در بردارنده یکی از وجوه اعجازی قرآن است , چنان که در ذیل توضیح داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3463
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌پاسخ معاند را که مدعی است قرآن در بیان داستان ابراهیم علیه السلام دچار تناقض گویی شده است را در ذیل بخوانید :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3870
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
👌پاسخ معاند را در مورد نزول عذاب الهی بر قریش را در ذیل بخوانید :
💠https://eitaa.com/Rahnamaye_Behesht/3120
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
مقاومت و فرار نکردن امام علی علیه السلام از میدان احد !!!!
🤔#پرسش
❓تحدی عقیل هاشمی :
یک روایت ارئه دهید تا ثابت کند حضرت علی در جنگ احد فرار نکرده باشد ❗️❗️
💠#پاسخ💠
👌ما در ذیل بر اساس اسناد و مدارک اهلسنت , ثابت کرده ایم که ابوبکر و عمر و عثمان از میدان احد گریختند و پیامبر را تنها گذاشتند و خداوند در مذمت آنان آیه نازل کرد :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/2105
❕حال عقیل بی عقل وهابی تحدی کرده است که یک روایت ارائه دهیم که علی علیه السلام از میدان احد فرار نکرده است , او توجه ندارد که نصوص در این رابطه متواتر است و چنین تحدی های سستی , بار دیگر منطق پوشالی و سبک وهابیت را به رخ همگان می کشاند .
👌در نقل تفسیر قمی آمده است :
" اصحاب پیامبر جز علی ع از میدان احد گریختند و امیر مومنان بود که پیوسته با آنان نبرد می کرد تا آنکه صورت و سر و سینه و شکم و دو دست و پایش , نود جراحت و زخم برداشت "
"قَدِ انْهَزَمَ أَصْحَابُهُ فَلَمْ يَزَلْ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع يُقَاتِلُهُمْ حَتَّى أَصَابَهُ فِي وَجْهِهِ وَ رَأْسِهِ وَ صَدْرِهِ وَ بَطْنِهِ- وَ يَدَيْهِ وَ رِجْلَيْهِ تِسْعُونَ جِرَاحَة "
📚تفسير القمي، ج1، ص: 116
❕در نقل دیگر آمده است که علی ع در برابر دیگر اصحاب , چنین احتجاج می کرد :
" شما را به خدا سوگند می دهم که آیا جز من کسی است که در میدان احد به همراه فرشتگان ایستاده باشد , آن هم در وقتی که دیگران فرار کردند ? اصحاب گفتند خیر "
"نَشَدْتُكُمْ بِاللَّهِ هَلْ فِيكُمْ أَحَدٌ وَقَفَتِ الْمَلَائِكَةُ مَعَهُ يَوْمَ أُحُدٍ حِينَ ذَهَبَ النَّاسُ غَيْرِي قَالُوا لَا "
📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج20، ص: 69
❕و باز علی ع می فرمود :
" من با پیامبر در احد باقی ماندم , اما مهاجرین و انصار به سوی منازلشان در مدینه فرار کرده بودند و می گفتند که پیامبر و اصحابش کشته شدند "
" بَقِيتُ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ ص وَ مَضَى الْمُهَاجِرُونَ وَ الْأَنْصَارُ إِلَى مَنَازِلِهِمْ مِنَ الْمَدِينَةِ كُلٌّ يَقُولُ قُتِلَ النَّبِيُّ ص وَ قُتِلَ أَصْحَابُه "
📚الخصال، ج 2، ص: 368
❕یا امام صادق ع فرمود :
" روز احد , اصحاب پیامبر فرار کردند و کسی به همراه پیامبر نماند جز علی بن ابی طالب ع .... "
"لَمَّا كَانَ يَوْمُ أُحُدٍ انْهَزَمَ أَصْحَابُ رَسُولِ اللَّهِ حَتَّى لَمْ يَبْقَ مَعَهُ إِلَّا عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع .... "
📚علل الشرائع، ج1، ص: 7
👌و فرمود :
" مردم در جنگ احد از گِرد پيامبر خدا پراكنده شدند و ايشان، به شدّت خشمگين شد. پيامبر، هرگاه خشمگين مىشد، عَرَق از پيشانى او چون مرواريد مىچكيد.
پس نگريست و على را در كنارش ديد و به او فرمود: «به خويشانت ملحق شو، آنان كه از گِرد پيامبر خدا پراكنده شدند». على گفت: اى پيامبر خدا! سرمشق من، شما هستید .». پيامبر خدا فرمود: «پس مرا از اينان، آسوده كن!». على يورش برد و نخستينكسى را كه از آنان ديد، زد. جبرئيل گفت: «اى محمّد! بىگمان، اين كار، همان ازخودگذشتگى است». [پيامبر فرمود:] «بى گمان، او از من است و من از اويم». جبرئيل هم گفت: «اى محمّد! و من هم از شمايم». پس پيامبر خدا به جبرئيل نگريست كه بر تختى از طلا، ميان آسمان و زمين نشسته و مىگويد:
شمشيرى جز ذوالفقار، و جوان مردى جز على نيست. "
" انهَزَمَ النّاسُ يَومَ احُدٍ عَن رَسولِ اللّهِ فَغَضِبَ غَضَبا شَديدا، قالَ: وكانَ إذا غَضِبَ انحَدَرَ عَن جَبينِهِ مِثلُ اللُّؤلُؤِ مِنَ العَرَقِ، قالَ: فَنَظَرَ فَإِذا عَلِيٌّ إلى جَنبِهِ، فَقالَ لَهُ: الحَق بِبَني أبيكَ مَعَ مَنِ انهَزَمَ عَن رَسولِ اللّهِ، فَقالَ: يا رَسولَ اللّهِ، لي بِكَ اسوَةٌ .... "
📚الكافي: ج 8 ص 110 ح 90
💠ادامه 👇
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
💠ادامه 👇
❕در منابع اهلسنت هم به این مطلب تصریح شده است , چنان که بزرگان اهلسنت از ابن عباس نقل می کنند که گفت :
"على، چهار ويژگى داشت: او اوّلين فرد از بين عرب و غير عرب بود كه با پيامبر نماز گزارْد؛ و او كسى است كه پرچم پيامبر در هر جنگى با او بود؛ 👈و او كسى است كه در جنگ احد، با پيامبر پايدارى كرد و همه مردم بجز او فرار كردند؛ 👉و او همان كسى است كه پيامبر را غسل داد و همان كسى است كه او را در قبر گذاشت. "
" لِعَلِيٍّ أربَعُ خِصالٍ: هُوَ أوَّلُ عَرَبِيٍّ وعَجَمِيٍّ صَلّى مَعَ النَّبِيِّ صلى الله عليه و آله، وهُوَ الَّذي كانَ لِواؤُهُ مَعَهُ في كُلِّ زَحفٍ، وهُوَ الَّذي صَبَرَ مَعَهُ يَومَ المِهراس، انهَزَمَ النّاسُ كُلُّهُم غَيرَهُ، وهُوَ الَّذي غَسَّلَهُ، وهُوَ الَّذي أدخَلَهُ قَبرَهُ. "
📚تاریخ دمشق ج 42 ص 72
❕دیگران از علمای اهلسنت هم این روایت را نقل کرده اند :
📚 المستدرك على الصحيحين: ج 3 ص 120 ح 4582، الاستيعاب: ج 3 ص 197 الرقم 1875، المناقب للخوارزمي: ص 58 ح 26
❕قوشجی عالم بزرگ اهلسنت هم می گفت :
" در روز احد , تمام اصحاب فرار کردند به غیر علی ع " "«فانهزم الناس عنه سوى علي "
📚شرح التجريد للقوشجي ص 486
❕یا باز علمای اهلسنت نقل می کنند :
" پیروزی در روز احد به خاطر صبر و مقاومت علی ع بود " " كان الفتح يوم أحد بصبر علي "
📚 نور الأبصار شبلنجی (ط مصر) ص 80 و عن باكثير الحضرمي في وسيلة المآل (نسخة المكتبة الظاهرية بدمشق) ص 148.
❕طبری مورخ مشهور , رشادت علی علیه السلام در میدان احد را چنین نقل می کند :
" چون على بن ابى طالب ، پرچمداران [قريش] را كشت، پيامبر خدا گروهى از مشركان قريش را ديد و به على فرمود: «بر آنها يورش ببر!». او يورش بُرد و جمعشان را پراكنده كرد و عمرو بن عبد اللّه جمحى را كشت. سپس پيامبر خدا، گروهى [ديگر] از مشركان قريش را ديد و به على فرمود: «بر آنها يورش ببر!».پس يورش بُرد و جمعشان را پراكنده كرد و شيبة بن مالك، يكى از بنىعامر بن لُؤَى را كشت. پس جبرئيل گفت: اى پيامبر خدا! اين، فداكارى است. پيامبر خدا فرمود: «او از من است و من از اويم». جبرئيل گفت: و من هم از شمايم. پس صدايى شنيدند [كه مىگفت]: شمشيرى جز ذوالفقار نيست و جوان مردى جز على نيست. "
" لَمّا قَتَلَ عَلِيُّ بنُ أبي طالِبٍ أصحابَ الأَلوِيَةِ أبصَرَ رَسولُ اللّهِ جَماعَةً مِن مُشرِكي قُرَيشٍ، فَقالَ لِعَلِيٍّ: احمِل عَلَيهِم، فَحَمَلَ عَلَيهِم، فَفَرَّقَ جَمعَهُم، وقَتَلَ عَمرَو بنَ عَبدِ اللّهِ الجُمَحِيَّ.قالَ: ثُمَّ أبصَرَ رَسولُ اللّهِ جَماعَةً مِن مُشرِكي قُرَيشٍ، فَقالَ لِعَلِيٍّ: احمِل عَلَيهِم، فَحَمَلَ عَلَيهِم فَفَرَّقَ جَماعَتَهُم، وقَتَلَ شَيبَةَ بنَ مالِكٍ أحدَ بَني عامِرِ بنِ لُؤَيٍّ، فَقالَ جِبريلُ: يا رَسولَ اللّهِ! إنَّ هذِهِ لَلمُواساةُ، فَقالَ رَسولُ اللّهِ إنَّهُ مِنّي و أنَا مِنهُ، فَقالَ جِبريلُ: و أنَا مِنكُما، قالَ: فَسَمِعوا صَوتا: لا سَيفَ إلّا ذُو الفَقارِ ولا فَتى إلّا عَلِي "
📚تاريخ الطبري: ج 2 ص 514، الكامل في التاريخ: ج 1 ص 551 و 552
#پرسمان_اعتقادی
@Rahnamye_Behesht
#سایت_ما
ipasookh.ir
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕بیش از ٩٨ درصد شبهاتی که معاندین در فضای مجازی مطرح می کنند تکراری است و در گذشته پاسخ داده ایم , به عنوان نمونه :
👌وهابی مدعی است که طبق عقیده امام صادق علیه السلام , آیه تطهیر هیچ دلالتی بر عصمت ائمه ع ندارد , در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3450
هدایت شده از پرسمان اعتقادی ( شیعه پاسخ )
❕بیش از ٩٨ درصد شبهاتی که معاندین در فضای مجازی مطرح می کنند تکراری است و در گذشته پاسخ داده ایم , به عنوان نمونه :
👌معاند مدعی شده است که آیات قرآن مانند سوره توحید قبل از زمان پیامبر اسلام هم بوده است و ادعای تحدی و بی نظیر بودن آیات قرآن از اساس باطل است , در ذیل پاسخش را داده ایم :
💠https://eitaa.com/Rahnamye_Behesht/3514
10.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پاسخ به شبهه ای که همواره توسط وهابیون خبیث و ملحدین پلید منتشر میشود.
آیا امام زمان (عج) در چاه جمکران حضور دارند؟!+پاسخ به سوالات و شبهات حول این موضوع
این کلیپ جذاب را حتما تماشا کنید و همچنین برای آگاهی بخشی عموم آن را نشر دهید
☑️ @naghdeelhad
Jeld 1.pdf
14.2M
- کتاب خیانت در گزارش تاریخ نوشته استاد مصطفی حسینی طباطبایی(نقد ۲۳ سال علی دشتی)
#جلد_اول
این کتاب را بخوانید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید.
☑️ @naghdeelhad
📝📝📝شبهاتی در خصوص عذاب ابدی کافران
➖قسمت اول➖
📘سوال اول: عذاب «ابدی» برای چه کسانی است؟
🔺پاسخ:
برای کسانی که «ایمان نمی آورند»، وگرنه -آن گونه که از متون دینی بر می آید- مومنان گناهکاری که گناهان کبیره انجام داده اند و توبه نکرده اند، در جهنم جاودانه نخواهند بود.
📕سوال دوم: خوب چرا کسانی که ایمان نمی آورند، به صورت ابدی در آتش جهنم خواهند سوخت؟
🔺پاسخ اول:
▪️چون این قانون خداوند است و این افراد به صورت آگاهانه آن را انتخاب می کنند.
▪️فراموش نفرمایید، افرادی که نمی دانند، مکلف نیستند؛ و این تکلیف بر کسانی است که حقیقت را می دانند و به آن پشت می کنند.
خوب وقتی می دانند و خودشان این راه را می پذیرند، چرا باید انگشت اتهام به سمت شخص دیگری دراز شود؟
🔺پاسخ دوم:
▪️چون اگر به صورت جاودانه بر روی زمین زنده بمانند، باز هم ایمان نمی آورند (تصمیم گرفته اند ایمان نیاورند)، لذا مجازات آنها هم جاودانه خواهد بود.
بروید، از ناباوران بپرسید، بگویید چه زمانی ایمان می آورید، ببینید خیلی راحت می گویند هرگز ایمان نمی آوریم. بپرسید اگر 1000 سال زنده بمانید چه؟ می گویند اگر 10هزار سال هم زنده بمانیم، باز به این خرافات! ایمان نمی آوریم.
▪️ممکن است شخصی بگوید، اگر 30 سال بیشتر زنده بمانند و ایمان بیاورند چه؟ می گوییم:
🔸1. امروز همان آینده ای است که دیروز می گفتیم. چرا امروز ایمان نمی آورند؟ وقتی طرف مجراهای حق پذیری را مسدود کرده، امروز و فردا چه فرقی می کند؟
🔸2. خداوند مهربان همان فرصت هایی که قرار است در آن 30 سال برایشان ایجاد نماید را در طول زندگی خودشان هم فراهم کرده است... ولی این افراد بنای پذیرش ندارند. به بیان ساده تر، آنچه فکر می کنید در آن بازه ی اضافی پیش می آید، در زمان زندگی خودشان هم موجود است.
اگر توجه بفرمایید خداوند متعال در مورد این سخن کافران که درخواست بازگشت به دنیا را مطرح می کنند، می فرماید:
🌺ولَوْ تَرَىٰ إِذْ وُقِفُوا عَلَى النَّارِ فَقَالُوا يَا لَيْتَنَا نُرَدُّ وَلَا نُكَذِّبَ بِآيَاتِ رَبِّنَا وَنَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ* بَلْ بَدَا لَهُمْ مَا كَانُوا يُخْفُونَ مِنْ قَبْلُ ۖ وَلَوْ رُدُّوا لَعَادُوا لِمَا نُهُوا عَنْهُ وَإِنَّهُمْ لَكَاذِبُونَ🌺 (انعام: 27-28)
و اگر آنان را، آن هنگام كه بر لبهى آتش (دوزخ) نگه داشته شدهاند ببينى، پس مىگويند: اى كاش! (بار ديگر به دنيا) بازگردانده شويم و آيات پروردگارمان را تكذيب نكنيم و از مؤمنان (واقعى) باشيم. * (چنين نيست،) بلكه آنچه (از كفر و نفاق) قبلًا (در دنيا) پنهان مىكردند، (در آن روز) برايشان آشكار شده و اگر آنان (طبق خواسته و آرزويشان) به دنيا بازگردانده شوند، بىگمان باز هم به آنچه از آن نهى شدهاند بازمىگردند و آنان قطعاً دروغگويانند.
▪️آیا شک دارید در اینکه، خداوند متعال می داند در قلب های این افراد چه می گذرد...
ادامه دارد...
نویسنده جناب م.یوسفی
☑️ @naghdeelhad
29.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پاسخ_به_شبهات_غدیر
#دوستی #امامت
🔺 کلیپ شماره (۶)
✍ شبهه:
با توجه به جمله «وال من والاه و عاد من عاداه» در حدیث غدیر، آیا نمی توان گفت که منظور از «مولی» در حدیث غدیر همان دوستی و محبت می باشد؟
✅#پاسخ استاد ابوالقاسمی
❌ این کلیپ زیبا را از دست ندهید.
#نشر_دهید
- طی سالیان اخیر فعالیت ضد دین و وهابیون و کسانی که با پوشش های مختلف مثل روشنگری و مقابله با خرافات! سعی در نقد مبانی دین مبین اسلام و مذهب برحق شیعه را دارند زیاد شده است و متاسفانه عده ای هم دنباله روی این جماعت شده اند با به اشتراک گذاشتن این فایلها در روشنگری جامعه در مقابل خرافات منتشر شده توسط ملاحد و وهابیون سهیم باشید.
☑️ @naghdeelhad