🔻رابطه حکومت و علم
🔹دعواهای نامزدهای انتخابات برای مدیریت کشور از یک فقر عظیم علمی خبر می دهد ، متاسفانه امروز شاهد دعوای ایده های مدیریت کشور هستیم که به ادعای نامزدها ،توسط نخبگان کشور تدوین شده است.
بی شک اداره ی یک جامعه بدون علم مانند حرکت در دل ظلمات است و هر آن، بیم آن میرود دولتمردان خود و جامعه را در گودال جهالت فرو برند.
🔹ولی مصداق علم برای اداره ی جامعه کدام است؟
نظام کارشناسی حاکم بر جهان از اشیا و روابط آنها یک تعریف ناقص و گاه متناقض ارایه می کنند و از درک روابط و تاثیر این روابط بر سایر اشیا کم اطلاع هستند.
علم الاشیا که ذیل علم الاسما هویت می یابد مبدا روشنایی و تحول بنیادی در احصاء مدل مدیریت کشور است .
بدون توجه به علم السما و تفضیل دقیق از اشیا و روابط آنها امکان مدیریت صحیح از جانب حاکم و موالیش شبیه یک خیال خام است.
🔹نظام کارشناسی که دو نامزد انتخابات مدعی هستند می توانند مشکلات کشور را حل نمایند در واقع بدون توجه به درک درست علم الاشیا و روابط آنها ،مسیر سنگلاخی را پیشروی امت قرار می دهد که از نشانه هایش می توان به دلخوری ۸۰ درصدی مردم استدلال کرد.
🔹علم الاسما و علم الاشیا از علوم انحصاری است که در اختیار معصوم است و نهایتا بشر با فقاهت و کنش ،برای درک این مفاهیم ،گام به گام مسیر برایش روشن می شود و تدوین برنامه بدون توجه به فقاهت و راهکارهای فقهی در واقع نوشتن برنامه در یک جزیره است که فاقد توانایی برای حل مشکلات یک جامعه ی عظیم و پر مسئله است و نباید این شبه برنامه ها را بعنوان برنامه های جامع معرفی و به مردم وعده های نامعقول داد.
🔻بی شک حکومت در ایام غیبت با چالشهای زیادی روبرو است ولی کم کردن خسارتها با دقت در فهم تمدنی از آیات و روایات باعث کاهش این خسارتها خواهد شد.
👌حکومت بدون علم حرکت در تاریکی است.
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
record_۲۰۲۴-۰۷-۰۶_۱۷-۱۴-۰۶_۲۰۲۴_۰۷_۰۶_۱۷_۳۳_۰۲_۷۱۷.wav
14.56M
🔰تحلیل انتخابات ۱۴۰۳
🔻انتخابات نشان داد مردم ایران دیندار هستند.
🔻تحریف دین موضوع اختلاف است.
🔻بازخوانی دوباره ی دین
🎤استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
👌چون نمی فهمیم ، کلاه سرمان می رود.
👈کنترل نقدینگی یعنی چه ؟.
🔹خیلی ها ژست دانایی می گیرند ولی در واقع در حال توسعه ی جهل هستند.
متاسفانه خیلی از انقلابیها اصرار دارند بگویند دولت رئیسی در کنترل نقدینگی موفق بود و نقدینگی را به پایین ترین سطح ممکن رساند ولی درک نمی کنند که کنترل نقدینگی یعنی فقیر کردن مردم ،وقتی می گوییم که دولت نقدینگی را کنترل کرد یعنی دولت قدرت خرید مردم را کاهش داد یعنی دولت ثروت مردم را از دستشان خارج کرده است به شکل های مختلف دولتها وقتی برای پرداخت هزینه های خود پول چاپ می کنند و حقوق مردم و پیمانکاران را پرداخت می کنند ،جامعه دچار افزایشی نقدینگی می شود چون با کاهش ارزش پول امکان سرمایه گزاری مردم هم به حداقل رسیده بازار سرمایه با ترفندهای کثیف توسعه ی کسب و کارهای دلالی را توسعه می دهد و باعث تورم فزاینده می شود و دولتها برای جبران فاجعه ی که آفریده با راهکارهای شبیه دزدان دریایی ، برنامه ی برای باز پس گیری پول مردم را اجرا می کنند که می گویند کنترل نقدینگی.
👌مردم کار می کنند دولت به مردم بدهکار می شود، دولت پول ندارد حق مردم را بدهد ، دست به چاپ پول می زند ، کالا و خدمات برای پول مردم وجود ندارد ، باعث افزایش تقاضا می شود ، افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت می شود ، افزایش قیمت نارضایتی ایجاد می کند ، دولت برای کاهش نارضایتی برای باز پس گیری حقوقی که حق مردم بوده برنامه ریزی می کند به اینکار دولت می گویند کنترل نقدینگی.
🔹کنترل نقدینگی یعنی باز ستاندن درآمد کارمندان و پیمانکاران دولت در واقعه کنترل نقدینگی ترجمان خوشکل دزدی از جیب ملت است.
با این تعریف هر دولتی که توانسته باشد کنترل نقدینگی کند در واقع دزد حرفه ای تری بوده است که توانسته جیب مردم را خالی و کنترل نقدینگی کند.
🔻اگر چیزی را نمی دانیم پخش نکنیم بدون درک آن به منافع مردم آسیب نزنیم.
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
🔻از پزشکیان نباید ترسید.
👌چرا رهبری از منتخبین مردم حمایت می کند و ترسی از انتخاب مردم ندارد؟
🔹باید دانست در قانون اساسی راهکارهای شفافی برای توزیع قدرت وجود دارد و هیچ فردی در حاکمیت توان تصمیمات خودسرانه را ندارد، و هر تصمیمی در نهایت از فیلترهای متعددی عبور می کند و تایید و اجرا می شود. در واقع دولت توان کار خودسرانه را ندارد و به فرض اگر دولت خواست کار خودسرانه انجام دهد باز راهکارهای قانونی برای کنترل و مهار آن وجود دارد تا جائیکه می توان رئیس جمهور را عزل کرد ،در جمهوری اسلامی چنین نمونه ی داشته ایم که رئیس جمهور که بنی صدر بود فاقد صلاحیت تشخیص داده شد و عزل شد یا حتی احمدی نژاد که از طرف نهادهای دیگر مورد فشار واقع شده بود چند روز به نشانه ی اعتراض خانه نشینی کرد که اگر به این کارش ادامه می داد از قدرت خلع می شد.
سوال این است پس چرا با این همه قدرت برای کنترل مسئولین وضعیت کشور نابسامان است؟؟
🔹این قوانین نشان میدهد اگر دولتی ثصمیمی برخلاف منافع ملت گرفت و خواست آن را اجرا کند باید حتما تایید های لازم را بگیرد تا از اریکه قدرت خارج نشود.
مانند موضوع برجام که امروز فقط دولت روحانی و ظریف متهم هستند ولی در حقیقت برجام مراحل قانونی برای اجرا را طی نمود و مجلس آن را مصوب کرد ولی بدلیل شلوغ کاریهای رسانه ی فقط دولت روحانی به خیانت محکوم شد، در صورتی که اگر نظام به واقع با برجام مخالف بود به راحتی می توانست با راهکارهای قانونی حتی تا عزل رئیس جمهور و کابینه اش پیش برود.
حتی در موضوع گرانی بنزین هم باید صادقانه گفت که تصمیم نظام بود شاید بعضی ها بگویند که دولت روحانی با فشار به منافع مردم نظام را مجبور به اینکار کرد ولی با کمی دقت در تایید و رد صلاحیتها می توان گفت دلایل کافی برای این اخبار وجود ندارد جز اخبار غیر رسمی که قابل ارزش نیست.
در واقع باید گفت جریانی منویات نظام سرمایه داری را در کشور جلو می برد که در تمام ساختار رخنه کرده است و فقط مربوط به دولت نمی شود. در واقع نام این جریان ،نظام کارشناسی است .
🔹جریان کارشناسی حاکم بر کشور. مدیریت تمام جهت گیری ها و سیاستها را در کشور بر عهده دارد در واقع مافیای حاکم بر کشور در لوای برنامه ها و ایده های کارشناسی اهداف خود را پیش می برد و دولتها و رئیس مجلس و قوه قضائیه و ریاست جمهوری و همه مسئولین نظام زیر سلطه ی این نظام کارشناسی هستند.
باید گفت مسئولین در همه ی دنیا قربانی اهداف شوم نظام کارشناسی هستند.
مردم باید بدانند مسئولین کاره ی نیستند و فقط در حال اجرای سیاستهای هستند که به نام علم به خورد آنها داده شده است.
🔹به جای دوقطبی سازی های بی ارزش و غیر واقعی باید هوشیار بود و با منطق نظام کارشناسی حاکم بر جهان وارد نزاع شد.
اشخاص کارشناس در ادارات و نهادها و وزارتخانه ها و نویسندگان برنامه های کلان مانند برنامه هفتم و طرح تحول آموزش و پرورش ، خصوصی سازی و بسیاری از سیاستهای کلان راهبردی، متهم اصلی مشکلات کشور هستند که در سایه ی ناآگاهی مردم و نخبگان در سایه و بدون پرداخت هیچ هزینه ی حکومت را مدیریت کرده و برای حکومت هزینه تولید می کنند و افراد توانمند و شاخص قربانی اجرای سیاستهای آنها می شوند.
🔹هوشیاری ملت تنها راه نجات است.
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
🔻دشمن واقعی اسلام
🔹در طول تاریخ اسلام با دو دشمن روبرو بوده است.
#تحجر و #روشنفکری
🔹تحجر که معمولا از سوی دین و کفر حاکم در مقابل اسلام ایستاده است که مهمترین نمادش،مبلغان دین حاکم بوده است ، که خود را متولی دین معرفی می کرده و معاشش وابسته به دین بوده و از دین ارتزاق می کرده است. و با سنتهای جاهلی در مقابل سنتهای الهی مقابله می کرده و مهمترین دغدغه اش حفظ آداب و رسوم و سنتهای جاهلی است و محافظه کار است و از جاهل نگاه داشتن مردم برای ادامه ی حیات خود بهره می برد در ظاهر مخالف روشنفکری است ولی در نهایت برای حفظ منافع خود با روشنفکرها برای مقابله با اسلام به تفاهم می رسد.هنگامی که یک متحجر خود را در مواجهه با اسلام ناتوان می بیند به ناچار و از روی ضعف ایمان می آورد و با هنرمندی همان نقش را در قالب یک مبلغ اسلام ایفا می کند و اسلامی که به خورد خلق خدا می دهد یک اسلام خرافی و بی منطق است.
🔹در سوی دیگر جریان روشنفکری قرار دارد که دین ترویج شده از سوی جریان متحجر را مبنای قضاوت خویش قرارداده، و روی این موج سوار می شود. برای اینکه اثبات کند اسلام دین عقلانی نیست و خرافی است شروع به بازخوانی اسلام متحجر می کند و از نقد اسلام متحجر ارتزاق می کند.
جریان روشنفکری بیشترین سود را از اسلام متحجر برده است و توانسته با نقد این نگرش برای خود جایگاه اجتماعی بسازد.
🔹هر چه متحجرین پایگاه اجتماعی بیشتری پیدا کنند در طرف مقابل جریان روشنفکری هم قدرت پیدا می کند. و دو قطبی تحجر و روشنفکری بر سر سفره اسلام خرافی ارتزاق می کنند.
در واقع آن دو به هم محتاج هستند حذف یکی باعث قطع ارتزاق دیگری خواهد شد.
تاریخ پر است از تقابل تحجر و روشنفکری
و عجیب آن است که متحرین و روشنفکران مهمترین نقش را در قتل و حذف اهل بیت داشته اند.
👈ادامه دارد...
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
👌غار حرا ، پایان نظریه پردازی
🔻وقتی خدا به پیامبر گفت أقرا (بخوان) به فرصت بشر برای نظریه پردازی پایان داد،شیطان با نیروهای جن وانس خود توانسته بود دین را تحریف کند و دین تحریف شده توانایی مدیریت جامعه را نداشت و فرصت برای توسعه ی شبه علم فراهم شده بود.
مهم ترین کار پیامبران مبارزه با #نظریه پردازی و زندگی مبتنی بر اساس #آزمون و #خطاست.
#وحی بطلان شبه علم است و دیگر باید حق را جایگزین باطل کرد.
👌عصر #جاهلی عصر #شبه علم ها است، و خدا به پیامبر خویش گفت بخوان
الَّذِي عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ﴿۴﴾
همان كه با قلم [و كتابت انسان را] آموزش داد.
حال وحی پا را فراتر می گذارد و به سیطره ی شبه علم ها در حوزه ی نگارش هم پایان می دهد و تو باید علم را مکتوب کنی و خدا خودش قرآن که علم است را از تحریف مصون می دارد. و مدعیان نظریه بودن قرآن را به مبارزه می طلبد و می گوید اگر می توانید یک آیه مانندش بیاورید،تا من خدا ،خودم بطلان قرآن را اعلام کنم.ولی هنوز هیچ یک از مدعیان علم تا امروز توان ورود به این حوزه را نداشته اند.
عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ يَعْلَمْ ﴿۵﴾
به انسان چيزى را كه نمىدانست، آموخت
بشر مدعی ایده پرداز باز مورد هجمه ی خدا قرار می گیرد و خدا با قدرت می گوید وحی و علم چیزی است که از دسترس بشر عادی دور است و باید در مقابل برگزیده ی غار حرا زانو زد تا علم آموخت.
کلَّا إِنَّ الْإِنْسَانَ لَيَطْغَى ﴿۶﴾
چنين نيست، بىگمان انسان سر به طغيان برآورد (۶)
باز خدا از طغیان بشر در برابر علم الهی و بازگشت به شبه علم ها و خرافات خبر می دهد و از طغیان بشر پرده برداری می کند.
أنْ رَآهُ اسْتَغْنَى ﴿۷﴾
از اين كه خود را بىنياز [و توانگر] بيند (۷)
🔻بشر طاغی از نیاز به وحی و علم الهی اعلام بی نیازی و استغنا می کند. و در نهایت می پذیرد که این بشر طاغی بر حقیقت گردن نمی نهد بنابراین به او تا زمان مرگ و بازگشت فرصت طغیان می دهد.
إِنَّ إِلَى رَبِّكَ الرُّجْعَى ﴿۸﴾
همانا بازگشت به سوى پروردگار توست.
حال جریان تمدن اسلامی با آگاهی از این منطق قرآنی وارد کارزار علمی شده است. و با توکل بر مبعوث کننده ی غار حرا برای ترویج علم الهی پا پس نخواهد کشید.
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😱قطع اینترنت و برق عامل گرسنگی مردم غزه است.
🔻هوشمند سازی عامل گرسنگی مردم غزه
👈عجیب ولی واقعی
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
🎥استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
👌طب فراتر از ایدئولوژی
🔻انتخابات نشان داد بخش عمده ای از مردم با جریان انقلابی همراهی نمی کنند و فاصله ها رو به افزایش است.
برجسته ترین افراد جریان انقلابی فقط توانایی همراه کردن هم مسلکان خود را دارند و از جذب سایر اقشار مردم ناتوان هستند.
🔻تنها بخش جریان انقلابی که توانایی ارتباط با سایر اقشار را در سالهای اخیر داشته فعالان طب اسلامی هستند که بدلیل ظرفیت طب اسلامی، که رابطه ی مستقیم با سلامت مردم دارد، توانسته از این ظرفیت برای آشتی ملی بهره ببرد.
فعالان طب اسلامی علی رغم داشتن ایدئولوژی ، بدلیل رجوع مردم برای درمان، بیشترین سطح ارتباط را با همه ی مردم داشته و دارد. و عجیب تر اینکه فعالان طب اسلامی توانسته اند باعث آشتی بخش زیادی از جامعه با سبک زندگی دینی باشند.
🔻طبیب معتمد مردم است و اطبا از خصوصی ترین مسائل اشخاص مطلع می شود و در پی کمک به بیمار برای حل تمام مشکلات روحی و جسمی اوست و این نوع از ارتباط امکان نزدیک شدن و تحت تاثیر قرار دادن مردم را فراهم ساخته است.
به واسطه دینداری فعالان طب اسلامی برخلاف گروه عمده ی از پزشکان که دلبستگی به دین و باورهای دینی و اسلامی ندارند، نظام باید با تصمیمی درست و از سر آگاهی موانع موجود پیش روی فعالان این حوزه را مرتفع نماید، تا این ظرفیت با توسعه ی ارتباطات موثر خود، نظام را در تغییر سبک زندگی اسلامی مردم یاری نماید.
👌باید مسئولان دلسوز نظام با تصمیمی درست در مقابل تنگ نظریههای شکل گرفته ،با تعاملی سازنده برای آشتی مردم با آرمانهای انقلاب گامهای موثری برداشته و با گسترش طب اسلامی امکان آشتی ملی را فراهم نمایند.
🌸به امید هم افزایی جریانهای اسلامی
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
👌طب و خرافات
🔻بی شک یکی از مهمترین موضوعات در مواجهه با خرافات را باید ناکارآمدی نظام کارشناسی و در رأس آن طب شیمیایی دانست .
خرافات را از دو منظر می توان مورد واکاوی قرار داد، یک دلیل ترویج خرافات، حل نشدن مشکلات مردم مبتنی بر نظر کارشناسان است که سبب گردیده مردم برای حل مشکلاتشان به سوی راه حلهای خرافی پناه ببرند. ناتوانی نظام کارشناسی حاکم بر جهان برای چارهجویی مشکلات و حواله دادن آن به آینده ی نامعلوم ذیل نظریه تکامل تدریجی پیشرفت ، و فرصت طلبی خرافه پرستان برای ترویج خرافاتشان بعنوان راهکاری برای پایان دادن به این مشکلات ، مسیر را برای ترویج خرافات هموار نموده است.
🔻موضوع دیگر در رشد خرافه پرستی، ترویج شکاکیت و قطعی نبودن موضوعات، و اصالت نظریه پردازی و بطلان نظریات در سیر تاریخی پیشرفت می باشد.
با ترویج شکاکیت و عبور از قطعی نگری، زمینه رشد افکار خرافی در جوامع فراهم گردید. و خرافات بعنوان یک نظریه در جوامع خود را مطرح کرده است و وقتی مردم به همه چیز در فضای تردید نگریستند به خود اجازه دادند که به خرافات هم در کنار سایر فرضیات توجه کنند.
👈در واقع نظام کارشناسی حاکم بر جهان نقش مهمی در ترویج خرافات دارد.
ادامه دارد..
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
🔻طب و خرافات (۲)
🔹خرافات در همه ی ادوار تاریخی در زندگی بشر وجود داشته است، شیطان مهمترین عامل ترویج خرافات است. مهمترین ویژگی خرافات این است که مبتنی بر انسان شناسی در هر زمانی طراحی می شود.
🔹بی شک یکی از عوامل تولید و نشر خرافات منطق شکاکیت و نامعلوم بودن چگونگی خلقت هستی و بشر است.قصه ی آفرینش در ادیان ،بسیار شفاف و روشن است. خالق داشتن هستی و هستی را مخلوق دانستن و همه چیز را متکی به قدرت لایزال هستی نسبت دادن ،و خدا را تنها منبع علم دانستن و پیامبران را مسیر انتقال علم الهی به بشر دانستن، صیانت و حراست از علم توسط امامان و روشهای متقن تولید علم از مسیر فقاهت ، بهترین راهکارها برای صیانت از علم و عقلانیت و مبارزه با خرافات است ،که جریان پوزیتویستی با تغییر در این باورهای عمیق و نفی و تحریف خالق هستی و انتساب عالم به یک اتفاق و انفجار و همچنین تغییر مبدا و منشا علم از خدا و پیامبران و امامان به مدلهای دانشگاهی و تجربه گرایی و مشاهده محوری بیش از پیش امکان ترویج خرافات را در جهان گسترش داده است.
🔹رنسانس که با ادعای مبارزه با خرافات و دین شکل گرفت امروز با تشکیک به همه ی سنتها ،بستر ترویج خرافات را بیشتر از همه ادوار تاریخ گسترانده است.
البته نگارنده معتقد است اساس خرافات بر تحریف حقایق هستی موج سواری می کند و رخنه ی خرافات به دین باوران هم بر همین اساس شکل گرفته است. دین هم اگر تحریف شد ،می شود بستری برای ترویج خرافات و رنسانس قیامی بر علیه تحریف بود ،ولی مخالفان بنیاد گرایی به دلیل درک نادرست از هستی و تعاریف ناقص و پرخطا از هستی اسباب ترویج بیشتر خرافه پرستی را فراهم کردند.
بی شک تنها راه مواجهه با خرافه ،علم و علم گرایی است .
🔹 باید نخبگان و فرهیختگان برای حل بحران خرافه پرستی در بستر تعریف علم و مبدا و منشاء آن و همچنین راهکارهای رسیدن به مبانی یقین آور تلاش نمایند. تنها را کاهش خرافه پرستی یقین محوری به جای توسعه ی شکاکیت است.
ادامه دارد..
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
🔻رسانه و خرافه (۳)
🔹بنیانگذاری رسانه های جدید مبتنی بر افزایش سطح آگاهی عمومی و مبارزه و با جهل و خرافه بود. رسانه ها با ادعای روشنگری و تابانیدن نور به بخش های تاریک جامعه توسعه یافتند . ولی بدلیل توسعه ی فزاینده اخبار و علوم ناقص و بطلان پذیری و همچنین پراکندگی و متناقض بودن نظریات و فرضیات و مواجهه ی زیرکانه برای حذف دین و بنیاد گرایی و صف آرایی رسانه ها برای حذف و تحریف سنتهای الهی برای ترویج سنتهای جاهلی و خرافه پرستی در نهایت سبب توسعه خرافه پرستی در جهان شد.
🔹افزایش توان رسانه ی در جهان میل و سوق به خرافه پرستی را گسترش داد.
امروزه بخش اعظمی از خرافه پرستی و سنتهای جاهلی از طریق رسانه ها به آسانی و کمترین هزینه در دسترس بشر حسگرا و دنیا پسند قرار گرفته است و چنان رنگ و لعاب علمی با کمک ابزار رسانه ی به خود گرفته است که تفکیک خرافه و علم برای قاطبه ی مردم سخت می نماید.
🔹شاید اگر بخواهیم منطق حاکم بر رسانه های دنیا را بدون حب و بغض و فقط از سر یک مطالعه عمیق و دقیق مورد بررسی قراردهیم ، متاسفانه باید اقرار نمود که نقش رسانه در ترویج خرافه و شبه علم ها نقش بسیار مهم و تاثیر گذار است.زیرا رسانه ها در ید قدرت نظام سرمایه داری از جهل و ناآگاهی مردم ارتزاق می کند . باید پذیرفت، رسانه ها بهترین بستر ترویج خرافه و شبه علم ها هستند.
ادامه دارد...
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
🔻لواط ،قوم #لوط، بیماری مفعول بودن
امروزه بخش مهمی از ادعای فعالان حقوق بشر بر دفاع از حقوق همه اقشار مردم و نگاهی فراجنسیتی و دفاع از حقوق همجنسگرایان معطوف می باشد.
به رسمیت شناختن فعل لواط و میل به همجنسگرایی و به اصطلاح احترام به ازدواج با همجنس از بزرگترین موضوعات در توسعه ی جامعه ی مدنی از مطالبات مهم حقوق بین المللی از همه ی کشورهای ذیل سازمان ملل می باشد.
بزرگترین چالش فعالان حقوقی این حوزه ،برای گسترش لواط ، موانعی مانند ادیان، عقلانیت ، کراهت فطری و ذاتی ، حقیقت اندامی و آناتومی ،فرزندآوری و تولید مثل، شیوع بیماریهای مقاربتی و تنفر اکثریت انسانها نسبت به این سبک زندگی، اخلاق و عرفی و بسیاری دیگر از این موانع روبروست..
نگاه اسلام به لواط از چند جهت باید مورد دقت و توجه قرار گیرد
🔻لواط بعنوان یک بیماری
🔻لواط به مفهوم یک سبک زندگی
🔹در اسلام به گناه لواط از دو منظر توجه شده است، یک نگاه که این عمل شنیع را یک بیماری تلقی می کند و برای درمان آن راهکار ارایه می دهد و یک نگاه که در قرآن بدان توجه شده است که نشان از یک سبک زندگی شیطانی دارد.
از بررسی قرآن و روایات می توان فهمید موضوع هم جنس گرایی از شیطان آغاز شده است .
شیطان اولین مخلوقی است که خود ارضایی می کند و از خودش لذت می برد، عجیب است که بدانید بررسیها نشان داده همجنسگرایان با خودارضایی شروع و در نهایت به همجنسگرایی گرویدهاند .
🔹در واقع این عمل زشت توسط شیطان به انسان آموزش داده شده است و در بسیاری از ادوار تاریخ ،نوع بشر مبتلا به این گناه و بیماری بوده است. در این موارد حضرات معصومین راهکارهای برای درمان بیماران تجویز نمودهاند.
ولی در قصه ی قوم لوت ،لواط بعنوان یک بیماری مطرح نیست بلکه بعنوان یک سبک زندگی مورد نقد و بررسی قرار می گیرد. و ما با افراد بیمار روبرو نیستیم. بلکه در نگاه اسلام ف ردی که میل به مفعول شدن دارد علی رغم اعتیاد به این بیماری ،به زشتی و پلیدی رفتار خود آگاه است و از آن رنج می برد، ولی قوم لوط و همجنس گرایان در پی از بین بردن قبح و زشتی این عمل هستند.
🔹قوم لوط از پذیرش ارتباط با زنان پرهیز دارشتند و میل به ارتباط با جنس مخالف نداشتند .آنجائیکه حضرت لوط ازدواج با دختران خود را برای اتمام حجت بدانها پیشنهاد می دهد ،شاهد آن هستیم که آنها با وقاهت می گویند میل به ازدواج با دختران را ندارند و خواهان ارتباط با مردان هستند.
حالا بعد از گذشت قرنها، افکار قوم لوط بعنوان حقوق اقلیت و احترام به حقوق شهروندی از سوی مدعیان حقوق بشر در حال پی گیری است..
جالب است بدانید در رفرنسهای قدیم هاریسون مرجع تخصصی طب شیمیایی،لواط و میل به مفعول بودن بعنوان یک بیماری و اختلال جسمی و روانی مورد توجه پزشکان بود ولی در رفرنسهای جدید این مشکل از کتابها حذف و دیگر بعنوان یک پدیده ی طبیعی مورد توجه قرار گرفته است.
🔹بی شک گروهی از همجنسگرایان بیمار هستند و می توان با کمک خودشان مراحل درمانی راطی کنند. ولی امروزه آن بخش از همجنسگرایان که به دنبال احیای حقوق شهروندی خویش هستند از آیادی شیطان و بازماندگان قوم لوط هستند. و بجای پذیرش بیمار بودن این اشخاص و یافتن راه حل برای درمان آنها به دنبال رسمیت بخشیدن به این سبک زندگی شیطانی در لوای حقوق بشر هستند.
مراقب باشید با سوءاستفاده از تصور بیماری این اشخاص ،عواطف شما تحت تاثیر این تبلیغات قرار نگیرید.
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
36.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از وقتی که این فیلم منتشر شده، هواداران ظریف و روحانی به شدت عصبانی و در حال فحاشی در شبکه های اجتماعی هستند.
البته طبیعی است ، چون پاسخی برای این سخنان دقیق و منطقی ندارند. اصلا مگر کسی میتواند از عملکرد ظریف از جمله بند ۳۷ برجام دفاع کند؟
🇮🇷https://eitaa.com/naghdemashhorat
🔻نقد به سخنان امیر حسین ثابتی
👌بی شک عرصه ی دیپلماسی و سیاست خارجه ، عرصه ی پیچیده و دشواری است.
از زمان قدرت استعماری پرتغالیها در زمان صفویه و بعد ، فرانسه و انگلیس و بعدتر آمریکا کشور ایران در حوزه ی سیاست خارجه دچار یک ناکارآمدی و ناتوانی شده است. یک بخش از این ناکارآمدی مربوط به قدرت نظامی ،سیاسی استعمارگران بوده و هست و قسمتی دیگر ناتوانی در مدیریت سیاست خارجه و نابلدی و ناتوانی در حفظ منافع ملی در تیم مذاکره کننده در ادوار تاریخ ایران.
👌این ناتوانی در مذاکره اگر مورد دقت واقع نشود بی شک,باز هم از آن سوراخ گزیده خواهیم شد.
افراد دلسوزی در تاریخ ایران سعی کردند با خرید سلاح و استخدام مستشار و آوردن دانش و تکنولوژی و به روز رسانی و بالا بردن قدرت نظامی و فناوری ،مانع تسلط استعمارگران در کشور شوند و بتوانند در مذاکرات دست بالا را داشته باشند. حتی بعضی از آنها موفقیتهای را هم بدست آوردند ولی باز استعمار توانست بر منابع این کشور تسلط پیدا کند.
👌مدل جمهوری اسلامی در نیم قرن اخیر بر توانمند سازی نظامی و فناوری و رشد علمی برای حفظ منافع ملی در دستور کار قرار گرفت و دستاوردهایی هم نصیب کشور شد و در بعضی از حوزه ها باعث حفظ استقلال و عزت ملی شد.ولی در نهایت ما در عرصه بین المللی و سیاست خارجه مثل سابق منفعل و شکست خورده بودیم .
امروز جمهوری اسلامی بسیاری از خواستهای نظام سلطه را بعنوان برنامه های جهانی در دست اجرا دارد، که اگر با دقت و عمیق مورد توجه قرار گیرند مشخص خواهد شد ،به شدت خسارت بارتر از عهدنامه ی گلستان و ترکمنچای است.
برجام و fatf و بسیاری از قرار دادهای بین المللی در حال اجرا در کشور در حوزه ی غذا و دارو و کشاورزی و صنعت و معدن و تجارت و مسکن و استاندارد ،راهسازی و غیره اگر بخواهیم منصفانه حرف بزنیم هر کدامشان به تنهایی یک عهدنامه ی ترکمنچای هستند.
😱اگر بخواهیم تاریخ را خوانده و اشتباهات آن را تکرار نکنیم. باید دانست نقاطی که ما را ضربه پذیر ساخته است دقیقا کجاست؟؟
با مطالعه تاریخ می شود گفت یکی از مهمترین دلایل شکستهای حوزه سیاستهای خارجی ایران از گذشته تا به امروز نتیجه فاصله ی مردم با حکومت و بی اعتمادی مردم به حاکمان بوده است، که سبب شده در مواقع ضروری مردم بدلیل فاصله با حکومت نسبت به سرنوشت خود بی تفاوت باشند.
موضع دیگر ، ورود علم و فناوری به ایران از دو جهت باید مورد توجه واقع شود.
🔻تا امروز یک اشتباه استراتژیک از سوی نخبگان وجود دارد که علم و فناوری را خنثی فرض کردهاند ، واردات بی منطق علم و فناوری و حتی اگر عمیق تر بگوییم ناتوانی در درک علم و شبه علم و علم نافع و غیر نافع و علوم ضاله و علوم حیات بخش و در یک نگاه عمیق تر بی توجهی به تولید علم مبتنی بر الگوی اسلامی پیشرفت ، و بی توجهی به آیات و روایات و در نهایت بی توجهی به ترویج و بستر فقاهت در پاسخگویی درون دینی برای حل مشکلات دنیای جدید از مهمترین دلایل ضعف و ناتوانی در ادوار مختلف تاریخ ایران برشمرد.
🔻از بدو پیروزی انقلاب گروهی قدرت سیاسی کشور را در دست دارند که به دین نگاه سکولار دارند و دین را امری فردی تلقی و برای حل مشکلات دست به دامان شرق و غرب هستند.
بنی صدر، میرحسین،هاشمی،خاتمی ،روحانی و حالا پزشکیان به شدت و صریح و بی پروا برای حل مشکلات راه حلی جز تکیه به غرب ندارند، شهید رجائی ، احمدی نژاد، شهید رئیسی ، جلیلی هم علی رغم اعتقاد به توان ملی در نهایت عامل نجات را در بومی سازی علم و فناوری دانسته و سعی داشتند با ارتقاء رتبه ی علم و فناوری ایران در جهان مسیر سیاست خارجه را اصلاح نموده و بتوانند مشکلات کشور را حل نموده و دست بالا را در مذاکرات داشته باشند.
ولی با به قدرت رسیدن هر دو گروه در نهایت منافع ملی تامین نشد و فاصله حکومت با مردم بیشتر گردید،رجوع مردم به هر دو طیف مدعی حل مشکلات امروز به بن بست رسیده است.
🔻توسعه علم و فناوری علی رغم داشتن دستاوردهای غیر قابل انکار، باعث آشتی مردم و حکومت نگردید و متاسفانه بیش از گذشته شاهد افزایش این شکاف هستیم.
و هر چه این شکاف بیشتر شود، علی رغم میل باطنی بسیاری از نخبگان ،در نهایت منطق ذلت بر عزت خواهد چربید و مجبور به امتیاز دهی برای کنترل وضع موجود خواهیم بود.
باید از تاریخ درس گرفت و با احیای تمدن اسلامی و دل کندن از الگوهای معیوب و ناقص و متناقض شرق و غرب، و ترویج تمدن و سبک زندگی اسلامی، به آرامی در شیوه حکمرانی تغییرات بنیادی ایجاد نماییم.
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
سلام وقتتون بخیر
آموزش کامپیوتر
توسط
مهندس کامپیوتر
😍 تخفیفات تابستان برای کلاس ها شهریه بصورت قسط بندی
✨مدرس طراح سایت و کامپیوتر
برای فرزندان و خود شما والدین محترم
✅🖥🏆🏅آموزش کامپیوتر و آموزش طراحی سایت
بطور مبتدی تا پیشرفته
آموزش آفیس
آموزش فتوشاپ
آموزش برنامه نویسی
آموزش ایندیزاین
آموزش اکسل
آموزش کامپیوتر
آموزش طراحی سایت
و موارد دیگه
👌با تخفیفات ویژه بسیار پایین تر از آموزشگاه
خصوصی مجازی و حضوری
تا نیمه اول خرداد ماه ثبت نام کلاس ها😊😍🥳🥳🥳
برای هماهنگی
۰۹۲۰۳۱۰۲۶۱۷
@meshkatt110
🔻پزشکیان، ورژن اردوغانی ایران
😭جدایی دین از سیاست ، شعاری جذاب برای دین زدایی است، مسلمانانی که به اصول دین اعتقاد دارند ، برای اسلام شأن حکومتی قائلند، ولی در حقیقت کشور را بر اساس منطق مدرنیته و نظام سرمایه داری مدیریت می کنند.
نیم قرن تجربه ی سکولاریسم در جمهوری اسلامی، همه ی تقصیرها را به گردن اسلام انداخت.
از ابتدای انقلاب تا به امروز نسخه های شرق و غرب با کمی بومی سازی اجرا شده است .
👈اصلاحطلبان که بدون ترس، به وابستگی خود به نظام سرمایه داری و سکولاریسم معترفند ،ورژنهای متفاوتی از این باور را به نمایش گذاشته بودند ، چهرهای برحسته اصلاحات از میرحسین و خاتمی و روحانی یک تفاوت ویژه با پزشکیان دارند. پزشکیان اولین رئیس جمهور اصلاح طلب است که به کف خیابان آمده ، به هیئت های مذهبی می رود و از کاخ نشینی فاصله گرفته است و وعده داده برای غارت بیتالمال نیامده است، او بر خلاف همه ی روسای جمهور قبلی اصلاحات ، که قوانین کشور را مانع دمکراسی و مردمسالاری معرفی می کردند ،خود را بیش از همه وامدار قانون مداری معرفی می کند ، حتی ظریف پایبندی به اسناد بالادستی را از شرایط انتخاب وزیر اصلح دانست.
👈رفتار پزشکیان و اصلاح طلبان نشان میدهد ، آنها موانع قانونی حذف دین و توسعه ی سکولاریسم را با هدایت نظام کارشناسی حاکم بر کشور طی نیم قرن اخیر فراهم ساخته اند. حالا باید تیر خلاص را به دین عوام شلیک کرد ، رئیس جمهور سکولار از جنس مردم، حتی رفتن به هیات های مذهبی نشان میدهد می توان تا پوست و استخوان به امام حسین علاقه مند بود ولی به فقه حسینی برای اداره ی کشور باور نداشت. مردم در حال حاضر با سکولاریسم عریان روبرو شده اند ولی پزشکیان شیعه ی است که همچون اردوغان عمل می کند،به نظر میآید برای ریل گذاری پیوستن ایران به نظم نوین جهانی، به یک دیندار سکولار نیازمند هستیم.
👌موفقیت پزشکیان منافع نظام سرمایه داری را تامین می کند و ناکامیش ،تهدیدی است برای دین عوام.
آخرین مرحله ی دین زدایی و سخت ترین مرحله ی دین زدایی باید توسط مردی انجام شود که نهج البلاغه را حفظ است و قول داده است نهج البلاغه را ملاک مدیریت خویش قرار دهد و حال ناکامی پزشکیان یعنی ناتوانی راهکارهای امیرالمومنین برای اداره ی کشور.
تیر نظام سرمایه داری با انتخاب پزشکیان به هدف نشسته است و اعتقادات مردم هدف این تیر زهرآگین است.
پزشکیان بی شک ناکارآمد خواهد بود و این یعنی اسلام ناکارآمد است و مردم بیش از قبل در مقابل نظام کارشناسی حاکم سرتعظیم فرود خواهد آورد،مرذم در نهایت می پذیرند دین از سیاست جداست.
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
🔻شاید ایرانیها ظهور را به تاخیر بیندازند!!
🔹بیش از نیمی از مردم جهان از نظام کارشناسی حاکم بر دنیا نا امید شده اند.
و معتقدند دنیا به انتها رسیده و منتظر منجی آخرالزمان هستند چون آنها مثل ایرانیها مردم غرب را خوشبخت و برخوردار نمی دانند ، مردم انگلیسی و آمریکا میدانند دموکراسی و حقوق بشر ، سبک زندگی آمریکایی یک سراب است. غربیها سراب بودن دنیای غرب را با پوست و گوشت خود لمس کرده اند .
🔹 آمریکايیها ،انکلیسیها ، کاندائیها،سوئدیها و اکثر مردمی که در کشورهای سرمایه داری زندگی می کنند امروز مطمئن شده اند دیگر راه نجاتی ندارند یا از سر ناامیدی خودکشی می کنند یا از سر ناامیدی تن به بردگی داده اند و یا منتظر هستند خدا با فرستادن آخرین منجی نجاتشان دهد.
ولی امروز ۶۰ درصد مردم ایران منتظر هستند تا حکومتی بر سر کار بیایید تا اینجا را شبیه آمریکا کند، یا ایران مانند چین یک کشور پیشرفته شود یا آرزو دارند مانند مردم آلمان بنز سوار شوند.
اکثر مردم دنیا از نظام کارشناسی حاکم بر جهان ناامید شده است. غربیها که بیش از دو سده، فریب سردمداران خود را خورده اند دیگر مانند ایرانیها ولع سبک زندگی آمریکایی را ندارند.،این شرق و غرب پرستی ایرانیها ظهور را به تاخیر انداخته است. ظهور منتظر تجربه ی این جماعت دل بسته به غرب و شرق ایرانی است، اگر این جماعت از نسخه های معیوب کارشناسی شرق و غرب دل بکند و پازل ناامیدی از شرق و غرب جهان کامل شود ،قظار منجی به حرکت در خواهد آمد.
🔹ما قطار ظهور را با امید واهی به مدلهای شکست خورده متوقف کردهایم .
دنیا منتظر ماست ، کلید حل مشکلات مردم دنیا در دست ماست، ایرانیها باید از نظام کارشناسی حاکم بر دنیا ناامید شوند تا امید سایر مردم دنیا محقق شود.
تمام دنیا منتظر ناامیدی ماست ،هر چه زودتر از شرق و غرب دل بکنیم ، ظهور زودتر از آنچه فکر می کنیم محقق خواهد شد.
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
🔹نزول تدریجی قرآن نفی تجربه گرایی است.
🔶چرا قرآن تدریجی نازل گردید؟آیا نزول تدریجی قرآن به این مفهوم است که قرآن برای پاسخگویی به مردم آن زمان نازل شده است و پاسخگوی به نیاز و سوالات مردم همان زمان است؟؟گروهی از آیات قرآن حول سوالات و موضوعات اتفاق افتاده در آن زمان نازل شده است آیا این موضوع نشان نمی دهد اگر قرآن امروز نازل می شد با قرآنی که در مکه و مدینه نازل شده است ،متفاوت بود؟
🔶در پاسخ به این سوالات باید گفت دلایل زیادی وجود دارد که قرآن بر پیامبر دفعی نازل شده است ولی به تدریج برای مردم نازل شده است.در واقع اگر قرآن برای مردم به شکل دفعی نازل می شد مردم از درک آیات عاجز می شدند ،یعنی قبل از اتفاق و سوال ، شما بخواهید پاسخ دهید بی شک از عقلانیت به دور است..
اگر بگوییم اگر امروز قرآن بر پیامبر نازل می شد بسیاری از آیات تحت تاثیر سوالات و اتفاقات جدید تغییر می کرد باید گفت،آیلت قرآن جز گروهی که نسخ شده بقیه برای همه تاریخ ،جزء موضوعاتی است که مردم بدان مبتلا هستند و آیات منسوخ هم نشان می دهد که بشر از چه مراحلی عبور کرده و دیگر نباید بدان برگردد.
🔶موضوع دیگر که باید بدان توجه کرد قرآن در حال تعریف قواعد و استانداردهای است که باید جامعه ی ایدهآل با آن ساخته شود در واقع نه مکه و مدینه جامعه ی ایده آل قرآن نیست، قرآن نیازها و راهکارهای ساختن یک جامعه ی نبوی و اسلامی را نشان می دهد و از موانع پیش روی ایجاد این جامعه پرده برداری می کند. قصه ها و سوالاتی که در قرآن بدان پرداخته می شود یک ظاهر دارد و باطنی که راهگشای همه سوالات و قصه های بشری است،.قرآن در حال تبیین رذایل و محاسن جریان حق و باطل است، قرآن پرده از نزاعها و برخوردهای حق و باطل در تاریخ، بی تحریف سخن می گوید، قرآن سبک زندگی جاهلی را تبیین و جزئیات آن را شفاف و روشن گزارش می کند و از سوی دیگر سبک زندگی قرآنی و جزئیات آن را ،در همه ادوار تاریخ تبیین می کند ، سبک زندگی اهل حق در مواجهه با مسائل و شرایط و مشکلات بدر حال شبیه سازی است و همچنین شباهت رفتارها و برخوردهای جریان باطل را در گذشته و حال و آینده تبیین می کند.
🔶در رابطه با نزول تدریجی قرآن باید گفت که، تدریجی نازل شدن قرآن ،دلیلی است بر اینکه قرآن برنامه ی است برای همه تاریخ، قرآن در طی ۲۳سال به همه ی سوالات و نیازهای زمان خود پاسخ داده است این بدان معناست اگر بشر در هر زمان به قرآن رجوع کند پاسخ سوال خود را در آن خواهد یافت و یکی از دلایل معجزه بودن قرآن همین مطلب است.
قرآن و اهل بیت مخزن علم الهی هستند که مبتنی بر شرایط و سوال مخاطبین بدانها پاسخ می گویند.
🔶 تدریجی نازل شدن قرآن به مفهوم تعلق قرآن به زمان و مکان نیست بلکه به مفهوم ساری و جاری بودن در زمان برای هدایت و حل و پاسخگویی به سوالات و مشکلات مردم است و تجربه انگاری نظام کارشناسی حاکم و بریدن از وحی و روایات و رجوع به عقل بدون توجه به وحی و فطرت مصداق انحراف و از مصادیق سبک زندگی جاهلی است.
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی طپتا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
😭دختران کرجی در دسته عزاداری
😭باز رگ غیرت ها بیرون زده و حضور چند دختر بی حجاب را متهم می کنیم ولی هیچ کس منشا رشد و تربیت این دختران در کشور را متهم نمی کند.
وقتی در عصر جدید، نینجا بودن و شبیه مردان شدن را بزرگ می کنیم و مردم ایران به دختران نینجای کرجی رای می دهند تا مقام اول را بدست آورند ،وقتی مسئولین کرجی از دختران نینجا برای مراسمات خود دعوت می کنند و مرتب از آنها تقدیر و تشکر می کنند، وقتی نظام آموزش ما جز در آموزش دفاعی درک درستی از زنانگی و مردانگی ندارد ،وقتی بیشتر شرکت کنندگان در کنکور دختر هستند ،وقتی دکتر پزشکیان به زن بودن برای انتخاب وزیر امتیاز بیشتری می دهد، وقتی حزب اللهی ها اصرار دارند خود را مدافع حقوق زنان نشان بدهند و ژست روشنفکری می گیرند.وقتی زنان را در همه ی ادارات و سازمانهای دولتی و خصوصی بر جایگاه مردان نشاندیم،وقتی دختران را شبیه پسران تربیت کردیم ، دیگر آه و ناله و شیون سردادن برای حضور این دختران پسر شده در دسته عزاداری شبیه یک طنز نخ نما شده است.
😭باید بدانیم وقتی مظاهر تمدن غربی را پذیرفتیم ،باید با این اتفاقات مثل سایر اتفاقات با روشنفکری برخورد کنیم .روشنفکر باش آقا و خانم مذهبی آن وقت که باید معترض بودیم با حرفهای فمنیستی، جامع را به قهقراع بردیم . حال به جای ناله و آه و شیون باید از افکار فمنیستی که در ریشوها و چادری ها رخنه کرده توبه کنیم.
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
👌تفاوت آمار رسانه ها با یخچال درون خانه
بدون شرح
https://eitaa.com/naghdemashhorat
❤️ تفاوت مالیات با خمس و زکات
🔻بی شک نظام اقتصاد اسلامی برای رسیدن جامعه به عدالت و آبادانی نظام مالی تعریف کرده است و پرداخت خمس و زکات به رشد انسان ختم می شود ولی در نظام اقتصادی غربی مبتنی بر مالیات عدالت قربانی می شود و نه تنها رشدی اتفاق نمی افتاد بلکه ابزاری شده برای کنترل مردم در اینجا به چند تفاوت این دو شیوه اقتصادی می پردازیم تا تفاوت اقتصاد اسلامی با غیر آن مشخص شود.
🔻 1. برآورد خمس و زکات و تخمین حساب و کتاب آن، بر اساس اعتمادی است که به خود پرداخت کننده می شود و هیچ نیازی به بازرسی و نظارت دیگری نیست.
در حالی که مالیات مبلغی است که دولت تعیین و محاسبه و دریافت می کند.
🔻2. گیرندگان زکات، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و جانشینان آن بزرگوار و کسانی هستند که از طرف حضرت اجازه داشته باشند در حالی که در مالیات این گونه نیست.
🔻3. خمس و زکات باید بر اساس عقیده و ایمان و با قصد قربت و رضای خداوند متعال پرداخت شود؛ تا آنجا که اگر مسائل عاطفی، اجتماعی، سیاسی، قبیله ای یا کسب شهرت و عزت در نظر باشد، گویا حق خداوند پرداخت نشده است.
ولی در پرداخت مالیات این ایمان و قصد قربت و اخلاص لازم نیست.
🔻 4 . خمس و زکات از افرادی گرفته می شود که توان مالی دارند ولی در مالیات این گونه نیست و گاهی بر پارچه و کاغذ و ماشین و هر چیزی مالیات بسته می شود؛ خواه مصرف کنندگان فقیر باشند یا غنی.
🔻 5. خمس و زکات را مردم با اراده و اختیار به کسانی می دهند که محبوب آنها هستند ولی در مالیات نه دهنده اختیاری دارد و نه گیرنده آن محبوبیت و قداستی.
🔻6 مالیات نوعا برای هزینه های شخصی زندگی خود ما است، ولی خمس و زکات برای کمک به دیگران است.
🔻7 مالیات نوعا برای هزینه های شخصی زندگی خود ما است، ولی خمس و زکات برای کمک به دیگران است.
نظام مالیاتی به انسانها بی اعتماد است و یک ساختار عظیم نظارتی دارد تا مبادا کسی فرار مالیاتی کند در واقع حکومت در نظام مالیاتی همه را دزد فرض می کند مگر اینکه خلافش اثبات شود ولی در خمس و زکات فرد خود را در مقابل خدا پاسخگو می داند و حکومت در حال تجسس در امور اقتصادی مردم نیست.
خمس و زکات باعث تقویت حکومت و مالیات باعث نارضایتی عمومی می شود و مردم دولت را یک راهزن تلقی می کنند که باید تا حدامکان دارائیهای خود را از آن پنهان نگه دارند.
وقتی ادعا می کنیم اسلام دین کاملی است بی شک این حرف گزافه نیست در واقعیت عینی قابل لمس و تجربه است.
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
🔻مدرنیته و تصورات علما از آن
💧بی شک مدرنیته بر اساس نگاه انسان خدایی توسعه یافته است ،فرض انسان مدرن بر این قرار گرفته که خدا مرده است.
وقتی بشر دنیا را فاقد خدا فرض کرد ، تمام هم و غم خود را برای چگونگی مدیریت جهان قرار داد و مجبور شد خودش یکبار دیگر بدون توجه به وحی هستی را تعریف نماید. تعریف و تشریع و توصیف جهت دار و ناقص انسان خود خدا پندار از هستی،سبب شد بشر خود را در مقابل هستی ناتوان ببیند و برای پوشاندن این ضعف در مقابل هستی به فکر توسعه ی مدرنیته افتاد و بر این اساس برای تسلط بر هستی نیاز به ابزار و مدرنیته را برای خود ضروری دید. در واقع مدرنیته نتیجه تصور ناتوانی بشر در مقابل هستی بود. و هر چه بشر خود را ضعیف تر دید مدرنیته را بیشتر توسعه داد.
💧در سوی مقابل پیامبران به بشر آموخته بودند هستی مسخر انسان است و این تسخیر حول اراده ی خداست و هنگامی که بشر تن به اراده ی خدا دهد و فرستادگان او را به رسمیت بشناسد،پیامبران قدرت تسخیر بر هستی را به بشر عرضه خواهند کرد. بنابراین هرگاه بشر به اطاعت پیامبران تن داد خدا امکان تسخیر بر هستی را برای بشر امکان پذیر ساخت ، در واقع معجزات پیامبران نمونه ی از قدرت تسخیر انسان بر هستی بود که خدا به بشر می آموخت، راز تسخیر عالم از اطاعت خدا می گذرد.
حضرت سلیمان و قدرت حکمرانی او بر جن و انس یک جلوه ی دیگر از امکان تسخیر هستی توسط برگزیدگان الهی را برای بشر نمایان ساخت.
💧وقتی بشر خدا را در باور خود کشت و به خیال خود ،قدرت خدا را در مقابل قدرت خویش مانعی تصور کرد با حذف خداباوری و مخلوق بودن، تلاش کرد خود را بر اریکه ی قدرت بنشاند.
انسان بریده از وحی با آرزوی تسلط بر دنیا تصمیم گرفت با ساخت ماشین و ابزار به آرزوهای خود جامعه ی عمل بپوشاند و بتواند سیطره ی خود را بر همه ی هستی توسعه دهد .به ماه و کهکشانها سفر کند و هر چه که مانع تسلط او بر هستی است را از میان بردارد.
💧مدرنیته تحقق آرزوهای بشر برای تسلط به هستی را به ظاهر فراهم می کرد، توسعه مدرنیته امکان فخر فروشی بشر مدرن را فراهم می ساخت و با کمترین هزینه مردم و کشورهای که از قطار مدرنیته جا مانده بودند در مقابل هیمنه ی آن سر تعظیم فرو می آوردند ، حال مدرنیته می توانست ،بشر بریده از وحی، و خویش خداپندار را بر سایر موجودات مسلط سازد.
حالا معیار ارزشگذاری در دنیا در حال تغییر بود و ارزشهای الهی و وحی محور به سرعت جای خود را به نظامات ارزشی مدرنیته واگذار می کردند.
💧احساس عقب ماندگی و تحجر بیش از بیش مسلمان را آزار میداد ،گروهی از عالمان مسلمان از شیعه و سنی احساس خطر کردند ،فروپاشی کلیسا و رنسانس، احساس خطر را بیشتر می کرد.
🔻راه حل مقابله با مدرنیته چه بود؟
صف بندی علمای شیعه و سنی برای مقابله با تهاجم مدرنیته از زمان صفویان و علامه مجلسی و سیدجمالدین اسدآبادی ،محمد عبده و اقبال لاهوری ،بعد ترها علمای مشروطه آخوند خراسانی ،بهبانی،شیخ فضلالله و کمی بعدتر ،دکتر شریعتی، بازرگان و شهید مطهری ،شهید بهشتی و در رأس آنها آیت الله خمینی و بعد از آن آیت الله خامنه ی ابعاد تازه ی یافت.
حوزه های علمیه در مواجهه با مدرنیته دچار چند دستگی شد. گروهی همه مدرنیته را کفر مطلق تلقی کردند و سعی کردند با همه مدرنیته ستیز کنند و مردم را از عواقب مدرنیته برحذر دارند ،گروهی مدرنیته را به خوب و بد تقسیم کردند و علوم انسانی مدرنیته را منحط و علوم تجربی غرب را مصداق علم فرض گرفته و قائل به آن شدند که باید برای یادگیری علوم تجربی نزد غربیها شاگردی کرد ولی باید از علوم انسانی آنها پرهیز کرد. و راه مواجهه با مدرنیته تسلط مسلمانان بر مدرنیته است. که جمهوری اسلامی مصداق این نگرش واستراتژی مواجهه ی اسلام با مدرنیته بود.
💧بستر تاریخ نشان داد آن گروه که به مخالفت با مدرنیته به معنای کامل آن پرداختند،در بستر افکار عمومی فرصت حیات اجتماعی افکار خود را از دست دادند و حتی اگر درست فهمیده بودند که تمام مظاهر مدرنیته غلط است و فرقی بین علوم انسانی و تجربی مدرنیته نیست،بدلیل اینکه راهکار جایگزین برای نیازهای بشر مدرن شده نداشتند، فرصت عرض اندام در مقابل هجمه ی مدرنیته نداشتند و به پستوها رفته و پلاس نشینی را راهکار کار دیدند و منتظر هستند تا حضرت بیایید و با قدرت الهی که به او داده شده است بساط مدرنیته را برچینند. که شاید بتوان گفت احوال نیمی از علمای شیعه و حتی سنی در جهان به این منوال است.
💧راهکار جمهوری اسلامی برای تسلط بر مدرنیته و ابزار سازی و فراگیری دانش مدرن و بومی سازی آن نیز با ادله های قابل دفاع به بن بست رسیده است. امروز جمهوری اسلامی علی رغم اینکه به کشور مدرنی تبدیل شده است ولی با چالش بزرگ نارضایتی عمومی و توسعه ی نظام سرمایه داری دست و پنجه نرم می کند و با این فرمان که می رود امیدی به تغییرات اساسی برای حل مشکلات وجود ندارد.
از سوی دیگر با تجربه نیم قرن اسلام التقاطی در جمهوری اسلامی ،واحساس خطر علمای دلسوز و فرهیخته ی شیعه راهکاری دیگر برای ادامه حیات عزت مند دین در دنیا و همچنین اصلاح امور جامعه مسلمین، راهی جز امکان تسخیر بر عالم برای ادامه حیات طیب بر جهان نیست.
💧از این جهت الگوی بر اساس نگاه فقهی تمدنی چه در حوزه ی علوم انسانی و چه تجربی ذیل تعریف جدید از شی ،شکل گرفته است، که سبب تابیدن بارقه های امید به دل دینداران و آزادگان عالم گردیده است.
در این نگاه بشر به فطرت خویش باز خواهد گشت و دیگر برای تسخیر بر عالم قرار نیست خداباوری قربانی شود و بشر خدا را دشمن خویش فرض کند. بلکه او می آموزد راه قدرت یافتن و امکان تسلط بر هستی از مسیر سجده و خاکساری بر خدا بدون آسیب به هستی امکان پذیر است. مدرنیته هر چند توانسته در مواردی تسلط جزئی بر هستی پیدا کند، ولی به همان نسبت باعث نابودی و زوال آن گردیده است.
الگوی فقهی تمدنی پیشرفت قرار است انسان را به جایگاه واقعی خود بازگرداند و با تعریف درست رابطه ی خالق و مخلوق تا ظهور ،مسیر پر التهاب آخرالزمانی را مدیریت نماید.
والعاقبه للمتقین
🔰مرکز تحقیقات و پژوهش طب اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat
🔻آشتی عرفان و مدرنیته
🔹چرا شرق آسیا از غرب در توسعه ی مدرنیته در حال سبقت است.
اشاره کردیم که اساس مدرنیته بر باور انسان خدایی و اومانیسم پایه گذاری شده است.
نقطه اشتراک و تلاقی عرفان و مدرنیته در انسان خدایی است.
شرقیها بیشتر از غربیها برای شناخت انسان انگیزه داشته اند و انسان شرقی همیشه سعی کرده با اتکا به درون دنیا را مدیریت کند. بشر شرقی میل بیشتری به درون دارد و قدرت انسان را در یافتن و شناخت خویش می داند.
🔹بشر شرقی عرفان مسلک است و قدرت را از درون جستجو می کند ولی هر دو با یک خیال زیست می کنند تسلط بر هستی.
غربیها ابزار سازی و مدرنیته را عامل تسلط بر هستی می دانند ولی شرقیها قدرت درون انسان را عامل تسلط بر هستی می داند.
🔹ذات عرفان و مدرنیته خودخواهی و قدرت جویی است.
خودخواهی و میل به قدرت کافی است برای آشتی مدرنیته و عرفان.
آشتی سینمای شرق و بالیود با هالیود و همچنین توسعهی ورزشهای شرقی در غرب حول یک باور در حال تحقق است. توسعه ی قدرت انسان برای تسخیر جهان.
بشر سودای تسخیر بر عالم را دارد، تفاوتی بین بیل گیتس و ایلان ماسک و آن مرتاض و راهب هندی و چینی و حتی آخوند شیعه و سنی و عارف مسلکی که سودای تسخیر عالم را دارد نیست.
🔹همه در پی قدرت هستند ، قدرتی برای تسلط بر هستی، هر کدام از سبیل خود راه می پیماید ولی همه یک هدف مشترک را دنبال می کنند.
چه ابن عربی ، چه ملاصدرا،فارابی و ابن سینا ، چه بیل گیتس و چه قدیسهای کلیسا و چه راهبها و مرتاضها، همه می خواهند بر جای خدا بنشینند.
🔹چه آنکه نفخت و فیه من روحی را ،خود خویشتن، خدا پنداری ترجمه می کند، و خود را مغروق در دریای الهی می داند و برای خود الهامات پیامبرگونه قائل است و خود را مراد می داند و به دنبال مرید است. چه ایلان ماسکی که با ابر رسانه ها احساس خداگونه دارد و به فکر تسلط بر شرق و غرب است.
همه آنها دچار خود خدا پنداریند، چه آنکه نماز شب می خواند و چله نشینی می کند و سیر در آفاق و انفس می کند، تا خود را در حق فانی کند و خداگونه شود و ادعای خدایی کند و کوس اناالحق سر دهد.
و آنکه مدعی است که دیگر منی نیست و هر چه هست فقط خداست، شعر می سراید که رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند.و خود را وارسته به مقام فنا فی لله می داند ، در حال توسعه ی باور اومانیستی خویش است. او راه سیطره بر جهان را تصرف بر قلوب انسانهای حقیر می بیند که لذت زندگیشان تعظیم و دست بوسی و مریدی است.
🔹آنکس که فراموش می کند که رابطه ی حقیقی عالم ،رابطه ی خالق و مخلوقی است و هیچگاه مخلوق در خالق مستغرق نخواهد شد. خالق به مخلوق نخواهد پیوست.
آنکه توحید را نه در فنا بلکه در عبد شدن ترجمه می کند. و عمیق و دقیق لااله الا الله را درک می کند. و خود را هم کفو با خدا تلقی نمی کند و روح را جزئی از خدا تلقی نمی کند که تکه ی از آن را در خود بیابد که حال بخواهد عمر خود را برای پیوستن به این روح به تعب و سختی و مشقت تلف کند. او از مریدان گریزان است و در گمنامی و بی پیرایه و برای خود جایگاه تخیلی ساختن زیست نمی کند.
🔹ولی عابد ، زاهد و عارف مسلک را باید در میدان مواجهه با مدرنیته و مظاهر غرب آزمود.
حال این به ظاهر مرد خدا وقتی در مقابل مدرنیته قرار می گیرد ، چون مومی نرم شکل می گیرد، و سر تعظیم فرود می آورد.
چنان عنان از کف می دهد که گویی خدا را مشاهده می کند، اوکه مدعی مقام فنا فی الله بود ، فنا در غربزدگی و ابزاری است که بشر کوته فکر ساخته تا شاید بتواند ناتوانی خویش را در مقابل عظمت هستی ،مخفی سازد.
ادامه دارد...
🔰مرکز تحقیقات و تمدن اسلامی تپطا
✍استاد قربانپور
https://eitaa.com/naghdemashhorat