🔷 *پای درس جهاد تبیین ره بر ، قسمت اول
🖋 حجةالاسلام سید علی موسوی
📌 1 روش تبیین*
رهبر انقلاب در یک مقدمه روش شناختی، خود با نگاه درجه دو، روش تبینی خودشان را در ابتدای سخنانشان شرح دادند : «امروز حوادثی در جریان است؛ هم این حوادث را باید درست فهمید، هم از این حوادث بایستی درس گرفت و عبرت گرفت. افکار عمومی کشور هم درگیر این مسائل است؛ سؤالاتی دارند، حرفهایی دارند، نظراتی دارند؛ لازم است ابهامها هم برطرف شود. من قصد ندارم تحلیل کنم قضایای سوریه را ــ تحلیل را دیگران میکنند ــ قصد من امروز «تبیین و ترسیم» است. منظورم از«تبیین» این است که آنچه واقع شده و احیاناً سعی میشود از چشمها مخفی بماند، تا آن جایی که ما میبینیم و میفهمیم بیان کنیم»
در این یادداشت رابطه میان «تبیین» با «تحلیل»، «افکار عمومی»، «درس و عبرت» و «ترسیم» را در بیان رهبر عزیزمان شرح می دهیم
📌2 تبیین و تحلیل
در این مقدمه «تبیین» از «تحلیل» جدا شده است. تحلیل وقایع سوریه، الزاما تبیین مورد نظر ایشان در جهاد تبیین نیست. تحلیل گران گاه در داده های جزئی شکست و یا عقب نشینی در میدان غرق می شوند و خود را موظف به ساخت روایت نمی بینند. تحلیلگران مسئله مرکزی شان «افکار عمومی» نیست. این دست تحلیل ها برای درس عبرت و بیان غفلت مفید اند اما از آنجایی که افکار عمومی را مورد توجه قرار نمی دهند، جهاد تبیین مورد اشاره رهبر معظم انقلاب نیستند.
📌3 تبین و افکار عمومی 1
«شعار دادن و رجز خوانی» نیز جهاد تبیین نیست. تبیین باید بتواند «سوالات» و «ابهامات» موجود در افکار عمومی را برطرف کند. جهاد تبینی که سوال و ابهام افکار عمومی را ندیده گرفته و از آن عبور کرده و به رجز خواندن و شعار دادن بسنده کند، جهاد تبیین نیست. تا وقتی مخاطبمان خودمان هستیم و برای یکدیگر شعار داده و با «افکار عمومی» مواجه نمی شویم، مشغول جهاد تبیین نیستیم.
📌4 تبیین و افکار عمومی 2
سوالات و ابهامات افکار عمومی عموما متوجه دستگاه فکری انقلاب اسلامی است. طیف صورتی به غلط تصور می کند افکار عمومی عمیقا با دستگاه فکری انقلاب اسلامی دشمنی دارد و از این رو به دنبال ندیده گرفتن سوالات و ابهامات افکار عمومی است. این طیف تلاش دارند مخاطب را اقناع کنندکه هیچ ایدئولوژی ای در پشت رفتارهای جمهوری اسلامی نیست و اساسا این سوالات غلط است. در حالی که مبدأیت سوالات و ابهامات افکار عمومی در تبیین، به معنای ندیده گرفتن مرجعیت دستگاه فکری انقلابی در تبیین نیست.
📌5 تبیین و عبرت
ایشان در این مقدمه «تبیین» را در مناسبت با «عبرت» معنا می کنند. تبیینی که شکست را منکر است، ضرورتی بر «عبرت» نمی بیند. پذیرش شکست در دل پیروزی ها، مقدمه ای مهم در «باورپذیری افکار عمومی» بر تبیین پیروزی هاست. منکر شکست، منکر سوال و ابهام است و نباید توقع داشته باشد افکار عمومی شعارهای او را بپذیرد. وی تنها مخاطب از پذیرش تبیین بر پیروزی ها منزجر می سازد و بر ابهامات او می افزاید.
📌 تبیین و ترسیم
عبرت گرفتن از شکست در دل پیروزی ها، امکان ترسیم حرکتی به مراتب گسترده تر، عمیق تر و تهاجمی تر را فراهم می کند. کسی که منکر شکست است عملا نیازی به ترسیم تهاجمی تر نمی بیند. در توهم شعاری این عده، حرکت طبق برنامه و به صورت پیروزمندانه ای پیش می رود و هیچ نیازی به ترسیم خط مشی جدید و حرکت آفرینی نویینی نیست
... ادامه دارد
منبع:
@maktabe_emaam
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🔰ما در این نبرد نقش داریم
🆔 http://ble.ir/naghshema_bot
🆔 @naghshe_ma
🔷 پای درس جهاد تبیین ره بر ، قسمت اول
🖋 حجةالاسلام سید علی موسوی
📌 1 روش تبیین
رهبر انقلاب در یک مقدمه روش شناختی، خود با نگاه درجه دو، روش تبینی خودشان را در ابتدای سخنانشان شرح دادند : «امروز حوادثی در جریان است؛ هم این حوادث را باید درست فهمید، هم از این حوادث بایستی درس گرفت و عبرت گرفت. افکار عمومی کشور هم درگیر این مسائل است؛ سؤالاتی دارند، حرفهایی دارند، نظراتی دارند؛ لازم است ابهامها هم برطرف شود. من قصد ندارم تحلیل کنم قضایای سوریه را ــ تحلیل را دیگران میکنند ــ قصد من امروز «تبیین و ترسیم» است. منظورم از«تبیین» این است که آنچه واقع شده و احیاناً سعی میشود از چشمها مخفی بماند، تا آن جایی که ما میبینیم و میفهمیم بیان کنیم»
در این یادداشت رابطه میان «تبیین» با «تحلیل»، «افکار عمومی»، «درس و عبرت» و «ترسیم» را در بیان رهبر عزیزمان شرح می دهیم
📌2 تبیین و تحلیل
در این مقدمه «تبیین» از «تحلیل» جدا شده است. تحلیل وقایع سوریه، الزاما تبیین مورد نظر ایشان در جهاد تبیین نیست. تحلیل گران گاه در داده های جزئی شکست و یا عقب نشینی در میدان غرق می شوند و خود را موظف به ساخت روایت نمی بینند. تحلیلگران مسئله مرکزی شان «افکار عمومی» نیست. این دست تحلیل ها برای درس عبرت و بیان غفلت مفید اند اما از آنجایی که افکار عمومی را مورد توجه قرار نمی دهند، جهاد تبیین مورد اشاره رهبر معظم انقلاب نیستند.
📌3 تبین و افکار عمومی 1
«شعار دادن و رجز خوانی» نیز جهاد تبیین نیست. تبیین باید بتواند «سوالات» و «ابهامات» موجود در افکار عمومی را برطرف کند. جهاد تبینی که سوال و ابهام افکار عمومی را ندیده گرفته و از آن عبور کرده و به رجز خواندن و شعار دادن بسنده کند، جهاد تبیین نیست. تا وقتی مخاطبمان خودمان هستیم و برای یکدیگر شعار داده و با «افکار عمومی» مواجه نمی شویم، مشغول جهاد تبیین نیستیم.
📌4 تبیین و افکار عمومی 2
سوالات و ابهامات افکار عمومی عموما متوجه دستگاه فکری انقلاب اسلامی است. طیف صورتی به غلط تصور می کند افکار عمومی عمیقا با دستگاه فکری انقلاب اسلامی دشمنی دارد و از این رو به دنبال ندیده گرفتن سوالات و ابهامات افکار عمومی است. این طیف تلاش دارند مخاطب را اقناع کنندکه هیچ ایدئولوژی ای در پشت رفتارهای جمهوری اسلامی نیست و اساسا این سوالات غلط است. در حالی که مبدأیت سوالات و ابهامات افکار عمومی در تبیین، به معنای ندیده گرفتن مرجعیت دستگاه فکری انقلابی در تبیین نیست.
📌5 تبیین و عبرت
ایشان در این مقدمه «تبیین» را در مناسبت با «عبرت» معنا می کنند. تبیینی که شکست را منکر است، ضرورتی بر «عبرت» نمی بیند. پذیرش شکست در دل پیروزی ها، مقدمه ای مهم در «باورپذیری افکار عمومی» بر تبیین پیروزی هاست. منکر شکست، منکر سوال و ابهام است و نباید توقع داشته باشد افکار عمومی شعارهای او را بپذیرد. وی تنها مخاطب از پذیرش تبیین بر پیروزی ها منزجر می سازد و بر ابهامات او می افزاید.
📌 تبیین و ترسیم
عبرت گرفتن از شکست در دل پیروزی ها، امکان ترسیم حرکتی به مراتب گسترده تر، عمیق تر و تهاجمی تر را فراهم می کند. کسی که منکر شکست است عملا نیازی به ترسیم تهاجمی تر نمی بیند. در توهم شعاری این عده، حرکت طبق برنامه و به صورت پیروزمندانه ای پیش می رود و هیچ نیازی به ترسیم خط مشی جدید و حرکت آفرینی نویینی نیست
... ادامه دارد
منبع:
@maktabe_emaam
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🔰ما در این نبرد نقش داریم
🆔 http://ble.ir/naghshema_bot
🆔 @naghshe_ma
🔷 پای درس جهاد تبیین ره بر ، قسمت اول
🖋 حجةالاسلام سید علی موسوی
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🔰ما در این نبرد نقش داریم
🆔 http://ble.ir/naghshema_bot
🆔 @naghshe_ma
پویش نقش ما 🇵🇸 🇱🇧 🇮🇷
🔷 پای درس جهاد تبیین ره بر ، قسمت اول 🖋 حجةالاسلام سید علی موسوی 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 🔰ما در این نبرد ن
🔷 پای درس جهاد تبیین ره بر ، قسمت اول
🖋 حجةالاسلام سید علی موسوی
📌 1 روش تبیین
رهبر انقلاب در یک مقدمه روش شناختی، خود با نگاه درجه دو، روش تبینی خودشان را در ابتدای سخنانشان شرح دادند : «امروز حوادثی در جریان است؛ هم این حوادث را باید درست فهمید، هم از این حوادث بایستی درس گرفت و عبرت گرفت. افکار عمومی کشور هم درگیر این مسائل است؛ سؤالاتی دارند، حرفهایی دارند، نظراتی دارند؛ لازم است ابهامها هم برطرف شود. من قصد ندارم تحلیل کنم قضایای سوریه را ــ تحلیل را دیگران میکنند ــ قصد من امروز «تبیین و ترسیم» است. منظورم از«تبیین» این است که آنچه واقع شده و احیاناً سعی میشود از چشمها مخفی بماند، تا آن جایی که ما میبینیم و میفهمیم بیان کنیم»
در این یادداشت رابطه میان «تبیین» با «تحلیل»، «افکار عمومی»، «درس و عبرت» و «ترسیم» را در بیان رهبر عزیزمان شرح می دهیم
📌2 تبیین و تحلیل
در این مقدمه «تبیین» از «تحلیل» جدا شده است. تحلیل وقایع سوریه، الزاما تبیین مورد نظر ایشان در جهاد تبیین نیست. تحلیل گران گاه در داده های جزئی شکست و یا عقب نشینی در میدان غرق می شوند و خود را موظف به ساخت روایت نمی بینند. تحلیلگران مسئله مرکزی شان «افکار عمومی» نیست. این دست تحلیل ها برای درس عبرت و بیان غفلت مفید اند اما از آنجایی که افکار عمومی را مورد توجه قرار نمی دهند، جهاد تبیین مورد اشاره رهبر معظم انقلاب نیستند.
📌3 تبین و افکار عمومی 1
«شعار دادن و رجز خوانی» نیز جهاد تبیین نیست. تبیین باید بتواند «سوالات» و «ابهامات» موجود در افکار عمومی را برطرف کند. جهاد تبینی که سوال و ابهام افکار عمومی را ندیده گرفته و از آن عبور کرده و به رجز خواندن و شعار دادن بسنده کند، جهاد تبیین نیست. تا وقتی مخاطبمان خودمان هستیم و برای یکدیگر شعار داده و با «افکار عمومی» مواجه نمی شویم، مشغول جهاد تبیین نیستیم.
📌4 تبیین و افکار عمومی 2
سوالات و ابهامات افکار عمومی عموما متوجه دستگاه فکری انقلاب اسلامی است. طیف صورتی به غلط تصور می کند افکار عمومی عمیقا با دستگاه فکری انقلاب اسلامی دشمنی دارد و از این رو به دنبال ندیده گرفتن سوالات و ابهامات افکار عمومی است. این طیف تلاش دارند مخاطب را اقناع کنندکه هیچ ایدئولوژی ای در پشت رفتارهای جمهوری اسلامی نیست و اساسا این سوالات غلط است. در حالی که مبدأیت سوالات و ابهامات افکار عمومی در تبیین، به معنای ندیده گرفتن مرجعیت دستگاه فکری انقلابی در تبیین نیست.
📌5 تبیین و عبرت
ایشان در این مقدمه «تبیین» را در مناسبت با «عبرت» معنا می کنند. تبیینی که شکست را منکر است، ضرورتی بر «عبرت» نمی بیند. پذیرش شکست در دل پیروزی ها، مقدمه ای مهم در «باورپذیری افکار عمومی» بر تبیین پیروزی هاست. منکر شکست، منکر سوال و ابهام است و نباید توقع داشته باشد افکار عمومی شعارهای او را بپذیرد. وی تنها مخاطب از پذیرش تبیین بر پیروزی ها منزجر می سازد و بر ابهامات او می افزاید.
📌 تبیین و ترسیم
عبرت گرفتن از شکست در دل پیروزی ها، امکان ترسیم حرکتی به مراتب گسترده تر، عمیق تر و تهاجمی تر را فراهم می کند. کسی که منکر شکست است عملا نیازی به ترسیم تهاجمی تر نمی بیند. در توهم شعاری این عده، حرکت طبق برنامه و به صورت پیروزمندانه ای پیش می رود و هیچ نیازی به ترسیم خط مشی جدید و حرکت آفرینی نویینی نیست
... ادامه دارد
منبع:
@maktabe_emaam
〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🔰ما در این نبرد نقش داریم
🆔 http://ble.ir/naghshema_bot
🆔 @naghshe_ma
36.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔒 #قفس_غزه
روایت داستان فلسطین از ابتدا تا 7 اکتبر (9 قسمت)
6⃣ قسمت ششم: از انتفاضه مسجدالاقصی تا خروج اسرائیل از غزه
کارگردان:امیرحسین قلی زاده
متن: محسن فایضی
#روایت_انتفاضه
〰〰〰〰〰〰
🔻ربات نقش ما آماده کمک به شما برای انجام فریضه فوری و قطعی تبیین است:
🌐 ble.ir/naghshema_bot
🆔 @naghshe_ma
〰▪️〰
🔘منابع رسانهای از درخواست تجدید نظر رژیم اشغالگر از دیوان بینالمللی کیفری در حکم بازداشت نخستوزیر و وزیر جنگ برکنار شده این رژیم به خاطر جنایت جنگی در نوار غزه خبر دادند.
〰▪️〰▪️〰
پ.ن: اگر ما افکار عمومی مردم دنیا رو به دادخواهی دعوت نکنیم، اونها کم کم تلاش میکنند که جنایتهاشون رو به فراموشی بره.
در سکوت اعراب و مسلمان سایر کشورهای اسلامی، مجامع بین المللی نسبت به این فجایعی که روز به روز افزایش پیدا میکنه هیچ اقدام موثری انجام نمیدن
رفقا وقتشه همدیگه رو از خواب بیدار کنیم
وقتشه حلقه مفقود اتصال بین مردم دنیا رو ایجاد کنیم و به جای اینکه فرد به فرد پای گوشی هامون خبر بخونیم تاسف بخوریم، همه با هم برای پایان دادن به این ظلم تلاش کنیم
〰▪️〰▪️〰▪️〰
🌐 ble.ir/naghshema_bot
🆔 @naghshe_ma
10.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وسائل الشیعه،ج ۱۱،ص۵۴
〰🔸〰🔸〰
🌐 ble.ir/naghshema_bot
🆔 @naghshe_ma
🕰 ساعت ۱۶
یاد آوری قرار روزانه
#به_وقت_فلسطین
🔹 ➿🔹➿🔹➿🔹
هرگز!
انجام کارهای فراوان و مهم؛
#توجیهی برای
ترک مسئولیت های کوچکتر نیست...
_مولایمان به مالک اشتر میفرمود.
| نهجالبلاغه،نامه۵۳
پ.ن: جهاد تبیین بخشی از مسئولیتها و وظایف ماست...
🌐 ble.ir/naghshema_bot
🆔 @naghshe_ma
📼#روایت
حضور در صحنه
گفت: ما خودمونو داخل این مسائل نکنیم برامون بهتره. امنیتش هم بیشتره.
گفتم: ما داخل جنگیم! اسرائیل مستقیم وغیر مستقیم هر کاری از دستش برمیاد سر ایران میاره، به آمریکا فشار میاره تحریم های ایران رو شدید کنه، میهمان ما رو در هر جایی غیر ایران میتونست بزنه، در ایران شهید کرد. به خاکمون تجاوز کرد. اونا مارو وارد جنگ کردند، سکوت امروزمون برامون امنیت نمیاره! ضعف و نابودی میاره!
گفت: خب بزنیم یک سره تا کلا نابود بشه اسرائیل، منتظر چی هستیم؟
گفتم: اول اینکه باید هممون بدونیم ما از این جنگی که درمنطقه راه انداختند جدانیستیم! حتی اگه فقط به منافع ملی خودمون فکر میکنیم باید هوشمندانه در میدان حاضر باشیم. هر طور میتونیم نشون بدیم از مقاومت فلسطین و لبنان حمایت میکنیم. دوم اینکه وقتی میتونیم تو این نبرد پیروز بشیم که به دشمن پیام قدرت بدیم! پیام قدرت از طرف ملت ایران!نه دولت نه نیروهای نظامی! اگه ملت آماده در میدان باشند نیروهای نظامی و دولت و ... به میدان میان و دشمن رو میترسونند، اگه ملت درمیدان نباشه نیروی نظامی هیچ کاری نمیتونه پیش ببره، سوخت موشک ها حضور مردم در صحنه است.
〰〰〰〰
🌐 ble.ir/naghshema_bot
🆔 @naghshe_ma
🔴 برای سوریه، شما چه کردید؟
🔹 پس از شکلگیری جنبشهای بیداری اسلامی در کشورهای منطقه، سوریه نیز درگیر شورشها و اعتراضاتی شد. بسیاری از مردم کشورهای عربی این حرکتهای اعتراضی را نیز مانند اقدام خودشان بیداری اسلامی در مقابل نظام استبدادی پنداشتند و از آن حمایت کردند. از جمله بخشی از حماس نیز با همین تصور به حمایت از آشوبهای سوریه پرداختند.
🔹 اما جمهوری اسلامی از همان ابتدا بهدرستی تفاوت ماهیت این جنبشهای اعتراضی را با جنبشهای بیداری اسلامی تشخیص داده و به مقابله با آن پرداخت. نهایتاً معارضین سوری با حمایت جمهوری اسلامی از دولت قانونی سوریه شکست خوردند اما در طول سالها به تقویت خود پرداختند و امسال موفق به اسقاط نظام سوریه شدند. پس از اسقاط نظام سوریه، بسیاری از جامعهی عربی در سوریه و کشورهای دیگر از جمله حماس این حادثه را تبریک گفتند و خوشحالی نمودند.
🔸 یکی از عبرتهای مهم این است که در تمام این سالها که دشمن به تقویت خود میپرداخت، ما چه میکردیم؟ چهقدر توانستیم نهضت عمومی تبیینی در جامعهی عربی ایجاد کنیم تا جوامع عرب نسبت به توطئهی آمریکا و اسرائیل در پس پردهی معارضین سوری آگاه شوند؟ و اگر این سالها جامعهی حامی مقاومت به جای توجه به جنبهی نظامی حوادث، توجه به تبیین فضای عربی میداشت و آنها را نسبت به این توطئه آگاه میکرد، آیا امروز شاهد این حوادث بودیم؟
✍️ امیر شعبانجولا
🌐 ble.ir/naghshema_bot
🆔 @naghshe_ma
12.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
*خون جای کلمه را پر نمیکند*
#حبیب_رحیمپور_ازغدی
🏢 مدرسه باید طرحی از هویت ملّی را پیگیری بکند.
🔸 اهمیت نقش تبیینگری معلمان
🔸 چه سیاستی در خصوص تعلیم و تربیت کودکان و نوجوان مورد غفلت قرار گرفته؟
📎 لینک فیلم کامل این سخنرانی ⬅️ (khattkesh.ir)
〰〰〰〰〰
🌐 ble.ir/naghshema_bot
🆔 @naghshe_ma
#وظیفه_تبیینی_بانوان
🔴 #خط_دیدار | دشمنان نظام جمهوری اسلامی فهمیدند با شیوههای سخت افزاری نمیشود انقلاب را شکست داد، به سراغ شیوههای نرم مثل تبلیغات، وسوسهها و بیصداقتیها رفتند.
🔹 جامعه زنان ما بایستی در زمینه دفاع از مسائل مربوط به زنان و حفظ ارزشها خودشان را موظف بدانند. ۱۴۰۳/۹/۲۷
〰〰〰〰
🌐 ble.ir/naghshema_bot
🆔 @naghshe_ma