eitaa logo
"نقش مادری"
32 دنبال‌کننده
85 عکس
5 ویدیو
2 فایل
واحد مادران مجموعه فرهنگی مقداد اصفهان - خیابان ابن سینا مسجد دروازه نو/مسجد خان سامانه پیامکی: 30005026900143
مشاهده در ایتا
دانلود
#گزارش تصویری شب دوم جلسه محرم ویژه مادران ❇️مارا نسیم پرچم #تو زنده میکند... 💟 @naghshe_madari
#گزارش تصویری شب سوم و چهارم جلسه محرم ویژه مادران باحضور استاد رضایی به همراه جلسه پرسش،و پاسخ مارا نسیم پرچم تـو زنده میکند... 💟 @naghshe_madari
گزیده جلسه تربیتی مادرانه. حاج اقا رضایی شب اول ودوم محرم 98 مسجدخان 👇👇 📌📌ایه فاستقم کماامرت ومن تاب معک(سوره هود)پیامبرراپیرکرد وبعدازان کسی پیامبررا خندان ندید ایه اشاره به مقاومت دارد. 🔻درجامعه کنونی چگونه فرزندان رامقاوم کنیم؟دربرابرچه چیزمقاوم کنیم؟؟ برای پذیرش حجاب به فرزند میگوییم شکلات هم روکش داردوهدف حجاب مصونیت است. 🤔🤔کودک وقتی میبیند افرادی حجاب ندارن ومصون وایمن هستن درپذیرش حجاب تردید میکند. 👌👌مقاومت برای برخوردباهجمه هانیازاست پس باید هجمه هارابشناسیم. 🔺دوهجمه وجودارد 1⃣هجوم اندیشه های متضاد 2⃣هجمه های رفتاری مانند تمسخروتحقیر دیگران طبق مثال حجاب نوجوان دچارتوقف وتردیدمیشود0 ودربرابر تمسخردیگران کم می اورد 📌📌کودکان رابرای پذیرش مذهب بااستدلال جلونبرید چون نقیض ان رامیبیندومتوقف میشود. 🙄مثلا اگه گفتی نمازتشکرازخداست میپرسد چرا خدا نوع تشکررا معین کرده من نمازنمیخوانم وبه گونه دیگر تشکرمیکنم. 👌👌توقف درپذیرش مذهب به خاطراین است که فلسفه عبودیت رانمیداند. برای عبدشدن بایدببینی خدا چه چیزازتومیخواهدوهمان گونه رفتارکنی. پس علت پیرشدن پیامبرمشخص شدچراکه مقاومت دربرابرهجمه هاخیلی سخت است. 💟@naghshe_madari
"نقش مادری"
#گزارش تصویری شب سوم و چهارم جلسه محرم ویژه مادران باحضور استاد رضایی به همراه جلسه پرسش،و پاسخ م
گزیده جلسه تربیتی مادرانه شب سوم وچهارم محرم98👇👇 📌📌برای مقاوم کردن چند سلاح بایدبه فرزندداد 1⃣عزت نفس 👌برای تقویت عزت نفس چه کارهایی نبایدانجام داد؟ الف:تنبیه های غلط مثل مقایسه کردن مقایسه کردن رقابت نمی اورد ,حسادت می اورد. مقایسه مثبت هم داریم؟ باذکرخوبی های فرزند جنبه مقایسه ای را مطرح کنید. ب: سرزنش نکنید. ج:درمقابل جمع تنبیه نکنید. 👌برای تقویت عزت نفس چه کاری باید انجام دهیم؟ 🔺:تکریم واحترام فرزندان برای تکریم بایدچندچیزرارعایت کرد: 1⃣خوب صدازدن وتحویل گرفتن 2⃣خوب گوش کردن باتمام حواس 3⃣مشورت کردن اگر باکودک مشورت کردیدعمل کنید اگه نمیتونین هرچه گفت عمل کنین فرزندرابین چندگزینه محدود کنین 4⃣مسئولیت دادن برای مسئولیت دادن به این نکات توجه کنید: 🔺مسئولیت بایدبانظارت باشد 🔺چشم پوشی ازخطای ناخواسته 🔺مطرح کردن موفقیت فرزند درمسئولیت پذیری اش
گزیده جلسه تربیتی مادرانه شب پنجم وششم محرم98👇👇 📌📌سلاح های مقاوم سازی 1⃣عزت نفس 2⃣تفکر 3⃣حریت تفکریکی ازسلاح های مقاوم سازی است 👌👌چه بچه هایی تفکردارند؟ 🔺خوب نتیجه گیری میکنند 🔺عجله درجواب دادن ندارند 🔺نواوری وخلاقیت دارند 👌چگونه تفکررادرکودک ایجادکنیم؟ بایدبرای کودک به مدل های مختلف مسئله ایجادکرد 🔺قصه گویی یاقصه نیمه تمام 🔺بازی باکلمات(مثلا بااین 10 کلمه قصه بساز) 🔺بازیهای هیجانی 🔺نواوری وخلاقیت بچه هارابانوشتن واجرای نمایش فعال کنید 📌📌کارتربیتی درنوجوان فرمول خاص داردوباید اول محبت کنی ودل بدست اوری .فعل ماباید ازنظر فرزند محبت تلقی شود مثلا فرزند انجام کارهای منزل رامحبت نمیداند. هدیه بدون شرط رامحبت میداند 📌📌شاخص سوم مقاوم سازی حریت است. حریت درکودکی=قبول خطا واشتباه حریت درنوجوان=ترجیح اندیشه حق برباطل 👌👌راههای داشتن حریت: 1⃣پدرومادرحرباشند.عذرخواهی پدرومادر دربرابر اشتباهشان نشانه حریت است 2⃣باعوامل تربیت روحیه حریت درفرزندایجادکنیم .مثلا اگرفرزندعذرخواهی کرد ازتنبیه بگذریم.3⃣نقدگرایی ونقدپذیری بچه هارا بالا ببریم 📌چگونه تغییررفتاردرکودک ایجاد کنیم؟ ♦️تربیت درکودکی سواربراحساس است. ♦️راحت ترین عامل تربیت تنبیه است ♦️درتنبیه حس ترس فعال میشود ♦️ترس زمانی ایجاد میشودکه عشق موردتوجه کودک مثل امنیت به خطرافتد 💟 @naghshe_madari
گزیده جاسات تربیتی مادرانه شب هفتم وهشتم محرم98 📌📌کارکرد تنبیه چیست؟ درتنبیه ترس ایجاد میشودوترس بازدارندگی ایجاد میکندولی اصلاح نمیکند.چون جایی بدون پدرومادرکه ترس نیست فعل غلط را تکرار میکند. 😠😠انواع تنبیه الف:بدنی ب:قهر تنبیه بدنی دراسلام خیلی محدود است ودیه دارد پس کارایی ندارد درقهر فرزندترس ازمحروم شدن محبت والدین راداردواصلا ح رفتار ایجادمیشود درقهرعامل واسطه نیازاست 🔸🔸شرایط واسطه چیست؟ 🔺واسطه باید درجریان مسئله قهرباشد 🔺واسطه بایدمشاورباشدواجازه دهد کودک کامل توضیح دهد 🔺واسطه بایدعقل وعاطفه فرزندرادرگیرکند تاخودش به اشتباهش برسد 📌📌شرایط اثرگذاری تنبیه که بازدارنده باشد 1⃣فردموردتنبیه سزاوارتنبیه باشد 🔺وقتی علمی به خطا نداردنبایدتنبیه شود 🔺ازخطاهای سهوی نباشد 🔺اگرپشیمان شدتنبیه نشود 2⃣تنبیه به اندازه باشد 🔺متناسب بادرک وفهم کودک 🔺رنج تنبیه بیشترازرنج ترک فعل باشد 🔺متناسب با کارکودک باشد 3⃣راه فرارازتنبیه وجودنداشته باشد 🔺اگرگفتی تنبیه درتنبیه قاطع باش 🔺گریه کودک شمارادراجرای تنبیه مرددنکند 👌👌تنبیه چه موقع اثردارد؟ 🔺علت تنبیه رابداند 🔺بافاصله ازعمل زشت نباشد چون علتش را نمیداندووالدین راظالم میداند 🔺کلی نباشد 📌📌آسیبهای تنبیه ♦️به شخصیت بچه برگردد ♦️مقابل جمع باشد ♦️توهین وتحقیرباشد ♦️مقایسه غلط وبه رخ کشیدن ♦️افراط در سرزنش ♦️یاداوری اشتباهات پس ازمجازات 💟 @naghshe_madari
🔹پنجمین جلسه کارگاه مهارت های زوجین 🗓زمان:دوشنبه۲۵/۶/۹۸ 🕕ساعت:۱۷:۴۵الی۱۹ مکان:خیابان ابن سینا-خیابان سنبلستان-حوزه ۱۶خواهران لطفا رسانه باشید... 💟 @naghshe_madari
🍀 کودکی کردن با کودک 📌 بعضی بزرگ‌ترها وقتی با مواجه می‌شوند، پرستیژ خود را حفظ می‌کنند و با هم‌دل و هم‌راه نمی‌شوند. ✅ درحالی‌که از رسول خدا(ص) نقل شده است: «مَنْ كَانَ عِنْدَهُ صَبِيٌ فَلْيَتَصَابَ لَهُ» هرکس کودکی نزدش بود، باید با او کودکی کند. من‌لايحضره‌الفقيه، ج‏۳ ص۴۸۴ ✅ از امیر مؤمنان(ع) نیز نقل شده است: »مَنْ كَانَ لَهُ وَلَدٌ صَبَا« هرکس فرزندی داشت، (باید با او) کودکی کند. الكافي ج‏۶، ص۵۰ 💠 در سیره اهل‌بیت(ع) نیز زیاد مشاهده شده می‌شود که حضرات وقتی با کودکان مواجه می‌شدند، زانو می‌زدند، آن‌ها را در آغوش می‌گرفتند، به شانه و پشت خود می‌نشاندند، مرکبِ آن‌ها می‌شدند و با آن‌ها بازی می‌کردند. 🌸🌸🌸 💟 @naghshe_madari
هدایت شده از چشم انتظار
🚩گردهمایی بانوان فعال فرهنگی ✨نقش بانوان درحرکت تمدن ساز اربعین 🎙 سخنران :حجت‌الاسلام انجوی نژاد 🗓 دوشنبه ۸ مهرماه ⏳ساعت ۱۵:۳۰ 📍 فلکه احمدآباد خیابان بزرگمهر انتهای کوچه ۶۴، حسینیه قمر بنی هاشم (علیه السلام) ➕همراه با: ارائه بسته اربعيني 📜معرفی طرح های نائب الشهداء و زیارت اولی ها #موكب_فرهنگی_لبیک #فعالان_جبهه_فرهنگی_انقلاب_اصفهان 📲 @ChashmEntezar_ir
♨طعم شیرین مادریمان را بیشتر کنیم... 💫سلسله جلسات تربیتی مادران 📆سه شنبه های هرهفته ساعت۱۷:۱۵ 📍خ ابن سینا/مسجد خان (گروه تربیتی نقش مادری) 💟 @naghshe_madari
چهار عامل دروغگویی بچه‌ها: ۱- بی اعتمادی به پدر و مادر ۲- هراس از تنبیه ۳- آموختن دروغ از دیگران ۴- کمبود و جلب توجه به کمک دروغ. 💟 @naghshe_madari