eitaa logo
نهادرهبری دانشکدگان فارابی
961 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
145 فایل
⚪️نهادنمایندگی مقام معظم رهبری🇮🇷 دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران @ryas68 📣اخبارواطلاع رسانی برنامه‌های فرهنگی ومناسبتی، ازدواج... ● ارتباط مستقیم بامسئول نهاد: @mohsenkehtari ●گروه دانشجویی دورهمی اندیشه ها https://eitaa.com/joinchat/2965897307C2a904
مشاهده در ایتا
دانلود
💥مراسم هفتگی قرائت زیارت عاشورا 📆 هر هفته چهارشنبه ها 🔰ساعت 7.45 صبح 🎤بانوای برادر گوهریان 🕌 در مسجد امام علی (ع ) •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ‎ 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/244187150Cdeca759346
هدایت شده از حجت مدیا
🔴 💠 یکی از اساتید دانشگاه می‌گفت: یک بار داشتم برگه‌های امتحان را تصحیح می‌کردم. به برگه‌ای رسیدم که نام و نام خانوادگی نداشت. با خودم گفتم ایرادی ندارد. بعید است که بیش از یک برگه نام نداشته باشد. از تطابق برگه‌ها با لیست دانشجویان صاحبش را پیدا می‌کنم. تصحیح کردم و ۱۷/۵ گرفت. احساس کردم زیاد است. کمتر پیش می‌آید کسی از من این نمره را بگیرد. دوباره تصحیح کردم ۱۵ گرفت. 💠 برگه‌ها تمام شد. با لیست دانشجویان تطابق دادم اما هیچ دانشجویی نمانده بود. تازه فهمیدم کلید آزمون را که نوشته بودم تصحیح کردم. آری، گاهی ما نسبت به همسر و فرزندمان سخت‌گیرتر هستیم تا نسبت به خودمان و بعضى وقت‌ها اگر خودمان را تصحيح كنيم مي‌بينيم به آن خوبي كه فكر مي‌كنيم، نیستیم. ‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ https://eitaa.com/joinchat/2306146497Ce3169dffed
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️❤️دومی مهم است این کلیپ زیبا است. با دیدن این کلیپ متوجه میشوید. چرا رهبری هم در «نوزده دی» ، قیام قم را پاس میدارد و هم در «بیست و نه بهمن»، قیام آذربایجان را. در فراگیر شدن یک امر اولی و دومی هر دو مهمند. اولین نفر اهمیت دارد که «کشف» میکند. دومین نفر اهمیت دارد که «بسط» میدهد. در اندیشه اهل معرفت، جریان سازی اجتماعی و سلوک معنوی هر دو بوسیله این دو بال رشد میکند؛ کشف و بسط. دومین نفر کسی است که بسط میدهد. در لسان آیات و روایات به این دومی میگوییم «تابع». السلام علی من التبع الهدی. تابع بیش از همه بر نفر دوم صادق است. تابعین پشت سر «السابقون الاولون» هستند. «اتبعوهم باحسان» هستند. «یتبعون احسنه» هستند. ما معمولا این نفر دوم را به لحاظ رشد معنوی و تسلیم حق بودنش توصیف کرده ایم. حال آنکه او نقش مهمی به لحاظ اجتماعی و گسترش حق دارد. نفرهای دوم مهمند. چه هارون برای موسی علیهما السلام. چه حواریین برای عیسی ع ، چه خدیجه س و علی ع برای پیامبر ص، در امور ناشایست و سنتهای باطل و غصبها و خلافها نیز «دومی» ها نقش مهمتری در بسط دارند. آری نقش قیام آذربایجان در بسط انقلاب و ملی شدنش مهم است. و البته نقش رهبر حکیم سیدعلی خامنه ای نیز در بسط ولایت و امامت و بسط رهبری انقلاب بعد از امام روح الله خمینی ره مهم است. امروز هم نقش «نسل دو» و «گام دو» از همین جهت مهم است. @ali_mahdiyan @gamedovomenghelab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ | امام کاظم علیه‌السلام و مبارزه با زره تقیّه رهبرانقلاب: در اتاق خصوصى حضرت موسى‌بن‌جعفر که جز اصحابِ خاصِ آن حضرت کسى به آن اتاق دسترسى ندارد، نشانه‌هاى یک آدم جنگىِ مکتبى، مشاهده مى‌شود. شمشیرى هست که نشان مى‌دهد هدف، جهاد است. لباس خشنى هست که نشان مى‌دهد وسیله، زندگى خشونت‌بارِ رزمى و انقلابى است؛ و قرآنى هست که نشان مى‌دهد هدف، این است، مى‌خواهیم به زندگى قرآن برسیم با این وسائل و این سختی‌ها را هم تحمل کنیم. ۱۳۶۴/۱/۲۳
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | رهبر انقلاب: مباحثه و مناظره در مورد مسائل اختلافی خوب است اما منازعه و دشمنی خوب نیست. ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | رهبر انقلاب: به ضعف‌ها با نگاه انقلابی نگریسته شود و نه با نگاه ارتجاعی. ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از گام دوم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 بعضی، وقتی ضعفها را نگاه میکنند، اصل انقلاب را انکار میکنند! 🔷گفتیم که ما پیشرفت کردیم امّا آیا در کنار این پیشرفتها ضعف نداریم؟ چرا، الی‌ماشاء‌الله؛ ضعف داریم، کمبود داریم؛ کمبودهای زیادی [هم] داریم؛ دلایل مختلفی هم دارد. 🔷بعضی‌اش را مردم احساس میکنند، میفهمند؛ خب گرانی هست، تورّم هست، کاهشِ ارزشِ پولِ ملّی هست؛ اینها ضعف است. 🔷یک طرف، پیشرفتها، موفّقیّتها، دستاوردها است، یک طرف هم ضعفها است؛ دو جور میشود نگاه کرد: 1⃣ یک جور این است که به دستاوردها نگاه کنیم، بفهمیم که ما توانش را داریم و بگوییم: خیلی خب، با همان همّتی که اینها را به دست آوردیم، این ضعفها را هم با همان همّت برطرف خواهیم کرد؛ این نگاه، نگاهِ انقلابی است. 2⃣ یک نگاه دیگر این است که به ضعفها نگاه کنیم و بگوییم: «آقا! فایده‌ای ندارد. نگاه کن، ببین ما چه ضعفهایی داریم؛ فایده ندارد، نمیشود کاری کرد»؛ یا بنشینیم، دست روی دست بگذاریم، یا نق بزنیم یا فریاد علیه این وضع بزنیم یا ضعفها را با صدای بلند، چند برابر بزرگ کنیم؛ این نگاه، نگاه‌ ارتجاعی است. ⛔️ بعضی، وقتی ضعفها را نگاه میکنند، اصل جمهوری اسلامی را انکار میکنند، اصل انقلاب را انکار میکنند! چرا؟ یک ملّتی اگر ضعف داشت، باید دستاوردهای او را فراموش کرد؟ راه حل این نیست که وقتی ما دیدیم ضعفی وجود دارد، فوری شروع کنیم اصل و ریشه و پایه را خراب کردن. 📋متن کامل بیانات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚜صلی الله علیک یا ابا عبدلله الحسین 🔅هرکس از تو خوند 🔅غمی تو قلبش نموند 🔅آی آدما بی حسین مگه میشه زنده موند ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱بهار من بود آندم؛ که یار برگردد...🌸 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ سلام ای قرار دل بی‌قرار/ سلام ای طلوع شب انتظار/ بیا ای عزیز دل فاطمه/ به زخم دل شیعه مرهم بذار ❇️ نجوای بسیار زیبا با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈• ‎ 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/244187150Cdeca759346
هدایت شده از گام دوم انقلاب
🌟تحلیل تاریخی امام خامنه ای از جاهلیت مدرن ⏳ بعثت برای مقابله‌ی با «جاهلیّت» آمد «ما به درسهای برای همیشه نیازمندیم؛ بعثت فقط یک حادثه‌ی تاریخی برای یک برهه‌ی معیّنی از زمان نبود؛ برای همه‌ی است... 🌻 بعثت برای مقابله‌ی با «جاهلیّت» آمد. در ادبیات اسلامی، دوران قبل از طلوع نبوّت پیامبر مکرّم است. نباید تصوّر کرد که این جاهلیّت، مخصوص جزیرةالعرب و عربهای مکّه و حجاز و بقیّه‌ی نقاط بود؛ نه، آن جاهلیّتْ داشت... 🌺 بخشی از جاهلیّت، فقدان علم و نداشتن علم است امّا جاهلیّت به معنای وسیع عبارت است از غلبه و حاکمیّت نیروی و غضب انسانی بر محیط زندگی؛ این میشود جاهلیّت. 🍁 یعنی جوامع انسانی، تحت تأثیر تمایلات شهوی و غضبیِ عمدتاً فرمانروایان خود به شکلی دربیاید که فضائل در آن گم بشود و رذائل حاکم بشود؛ این میشود جاهلیّت. ⚡️یک عرصه‌ی وسیعی از گمراهی در زندگی مردم جاهلی وجود داشت: از یک طرف مهارگسیختگیِ شهوات نفسانی، شهوات جنسی و امثال آن و از آن طرف، همین انسانهای تابع شهوت خود، در مقام قساوت و ویرانگری و خون‌ریزی، باز تا نهایت حدّومرزی که قابل تصوّر است می رفتند، یعنی کودکان خودشان را می کشتند... 🌀 از آن طرف شهوت، از این طرف ؛ آن‌وقت محیط زندگی، اسیر این دو احساس سرکشِ بی‌مهار قرار میگیرد. آمد این وضعیّت را دگرگون کند... ⚜جاهلیّت، امروز هم در دنیا وجود دارد؛ ما باید چشممان را باز کنیم و جاهلیّت را بشناسیم؛ امروز هم عیناً همین معنا وجود دارد؛ شهوت‌رانیِ بی‌حساب، بی‌مهار، بی‌منطق... نوبت به قساوت که می رسد، همان وضعیّت را انسان اینجا هم مشاهده می کند: انسانها را می کُشند، بی‌گناه‌ها را می کُشند، بدون هیچ جرمی ملّتها را مورد سرکوب قرار میدهند؛ این جاهلیّتی است که امروز وجود دارد؛ . 👈فرق این جاهلیّت با جاهلیّت صدر اوّل - جاهلیّت اولی‌ به تعبیر قرآن - این است که 👈 امروز جاهلیّت، و است به ، به ... ♨️ 💢 امروز جاهلیّت شده است؛ با توان بسیار بالا، با خطر صدها بلکه هزارها برابرِ جاهلیّت روزهای اوّل و دوران اوّل اسلام.» ۱۳۹۴/۰۲/۲۶ 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
هدایت شده از گام دوم انقلاب
🔰 اطلاع‌نگاشت | جاهلیت مدرن 🔺 مروری بر ابعاد و تفاوتهای جاهلیت اولیه و جاهلیت مدرن از دیدگاه رهبر انقلاب
هدایت شده از گام دوم انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: تجربه تاریخی بعث باز هم امکان‌پذیر است؛ انقلاب اسلامی نمونه همین تجربه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از گام دوم انقلاب
🔸 نبوت را بعضی این‌جور خیال می‌کنند: ❌ مثل‌اینکه واعظی مثلاً، وارد شهری می‌شود تا برای مردم آن شهر یک‌قدری مطالبی از دین یا غیر دین بیان بکند؛ ❌ یا فرض کنیم مسئله‌گویی در میان مردمی بلند می‌شود، می‌ایستد چندتا مسئلۀ فرعی به آنها بگوید؛ ❌ یا یک سخنرانی، یک ناطقی، فرض کنید یک میتینگ‌بدهی در یک اجتماعی وارد می‌شود که یک‌خرده های‌وهوی راه بیندازد و میتینگ بدهد؛ پیغمبر را معمولاً این‌جور آدمی فرض می‌کنند؛ ❌ مثل یک آدمِ عالمِ روحانیِ نجیبِ سربه‌زیرِ سربه‌پایینی، در میان یک عده مردم. منتها این مردم هم گاهی قدر او را می‌دانند، مردمان خوبی‌اند، به اینها می‌گویند مؤمن؛ گاهی قدر او را نمی‌دانند، اینها می‌شوند کافر، و مشرک به آنها می‌گویند، خیال کردیم پیغمبر یک‌چنین چیزی است. 💢 [اما] در پیغمبری، یک تحول و دگرگونی هست، باید بگویم دو تحول و دگرگونی: 1⃣ اول در وجود خود پیغمبر. 2⃣ ..بعد از آنکه خلاصه خودِ نبی مسلمان شد، وقتی‌که خود او تحت تأثیر تحول وحی الهی قرار گرفت؛ بعد همین سرچشمه، همین تحول، همین شور، همین انقلاب، همین رستاخیز، از این چشمۀ فیّاضِ جوشان، که روح نبی و باطن نبی است، می‌ریزد به اجتماع، منتقل می‌شود به متن جامعۀ بشری. ✨ بعد از آنکه در او تحول به‌وجود آمد، در جامعه تحول به‌وجود می‌آید. ✨ بعد از آنکه در باطن او رستاخیز عظیمی به پا شد، رستاخیز عظیم‌تری در متن جامعه برپا می‌شود. ✨ بعد از آنکه در دل او انقلاب به‌وجود آمد، به دست او، در جامعه انقلاب به‌وجود می‌آید و بعثت به‌معنای واقعی تحقق پیدا می‌کند. ✅ پس می‌بینید که در نبوت هرچه که هست، شور و تحول و دگرگونی و بعث و انبعاث است. ۱۳۵۳/۷/۱۱ 📚 کتاب طرح کلی اندیشۀ‌اسلامی در قرآن 🌾🌼🌾🌼🌾🌼🌾 ☄ به گام دومی ها بپیوندید👇 🆔 eitaa.com/joinchat/4048814097C98a7538217 دنبال هستی👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
13891202_2837_128k.mp3
6.45M
درخشان ترین حکومت تاریخ بشریت | حضرت محمد مصطفی صلوات‌الله‌علیه‌وآله
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📸 صبح امروز؛ تصویری از رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی 🔻 همزمان با خجسته عید مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلّی‌الله‌علیه‌و آله‌وسلّم، صبح امروز (شنبه) جمعی از مسئولان نظام، نمایندگان و سفیران کشورهای اسلامی و میهمانان شرکت کننده در مسابقات بین‌المللی قرآن با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
🧐 تفاوت نهضتهای پیامبران و سایر نهضتها 1️⃣ تفاوتی که میان نهضتهایی که پیغمبران به وجود آورده‌اند و نهضتهایی که رهبرانی از قبیل مارکس به وجود آورده‌اند، وجود دارد در همین است که این رهبران انگشت روی منافع بشر گذاشته‌‏اند، البته روی نقطه حساسی هم انگشت گذاشته‌‏اند، روی عناصر خودخواهی بشر انگشت گذاشته‌‏اند: ای انسان! ای طبقه کارگر! ای طبقه رنجبر! تو مورد بهره کشی یک طبقه دیگر قرار گرفته‌ای، حقت را دیگران ربودند،حقت را از دیگران بگیر، آن کسی که تو را پایمال کرده است دهانش را با مشت خرد کن، چنین کن، چنان کن؛ و توانستند با این وسیله طبقه‌‏ای را علیه طبقه دیگر برانگیزند. 2️⃣ در نهضت انبیا بدون شک این عنصر وجود دارد. مخصوصاً اگر ما به قرآن و منطق قرآن تکیه کنیم، می‌بینیم در قرآن این عنصر (یعنی عنصر احقاق حق، عنصر برانگیختن طبقه محروم و مظلوم و پایمال شده علیه طبقه ظالم، مترف و حق پایمال کن) وجود دارد، و قرآن با یک لحن و آهنگ شعارآمیزی هم این مطالب را بیان می‌کند که واقعاً احساسات طبقه مستضعف را برمی‏‌انگیزد: وَ نُریدُ انْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفوا فِی الْارْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ ائِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ. وَ نُمَکنَ لَهُمْ فِی الْارْضِ وَ نُرِی فِرْعَوْنَ وَهامانَ وَ جُنودَهُما مِنْهُمْ ماکانوا یحْذَرونَ‏ [1]. پس در این مطلب که در این حدود، انبیا هم از این عنصر استفاده کرده‌اند جای بحث نیست. 💎💎 ولی تفاوتی که در روش انبیا با این رهبران هست (و در نتیجه کاری که آنها یا پیروان مکتب آنها کرده‌اند کس دیگری نکرده) این است که انسان را علیه نفس خودش هم برانگیخته‌‏اند و فرد را علیه خودش برانگیخته‏‌اند، و این ریشه‏‌ا‌‌ش وجدان انسانی است که مستقل از منافع طبقاتی است. اگر انسان دارای چنین وجدان مستقل نمی‏بود، چنین موفقیتی برای انبیا محال بود. واقعاً این موفقیتی بوده، تاریخ نشان می‌دهد که چنین بوده، الآن هم نشان می‌دهد. مثلاً می‌گویند: ای بشر! تو چنین ثروتی را از راه درست به دست نیاوردی، از راه ظلم به دست آوردی، حق دیگران را پایمال کردی... به گونه‌ای که وجدان او را تحریک می‌کنند که خودش علیه خودش قیام کند، و چقدر افرادی مال و ثروت و هستی و منافع خودشان را به پای انبیا ریختند و به دست خودشان تحویل طبقه مظلوم دادند. 📚 استاد مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج 2، ص 110 و 111 ‮ •┈┈••✾•🌺🦋🌺•✾••┈• ‎ 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/244187150Cdeca759346