رادیو هیئت (۲).mp3
11.89M
📍در مسیرِ...🏔️
🎙️گویندگان:
- حسین تیمورے
- علیرضا مرادخانے
🖋️ نویسنده: محمد امین آبایے
#تبیین
#رادیو_هیئت
#هیئت_دانشجویے_مهدویــون
┄┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┄
╭━━━━⊰❀🇮🇷❀⊱━━━━╮
ایتا
╰━━━━⊰❀🇵🇸❀⊱━━━━╯
سنت الهی خوشبختانه/متاسفانه مبتنی بر این است که مردم، مستقیما خود نتیجه اقدامات خود را میچشند.
هیچ مویی هم لای درز سنن الهی نرود.
با کسی هم شوخی ندارد.
بنیان سنت الهی بر حمایت از جبهه حق است.
در زمانهی خود، اگر حامی جبهه حق نباشید، حتما پشتیبان جبهه باطل خواهید شد.
هیچ راه سومی هم وجود ندارد.
خیال خام است اگر گمان کنیم میتوانیم بین حق و باطل حرکت کنیم.
نه این باشیم و نه آن.
در نظرگاه الهی، مسئله درصدی است.
به همان اندازه که از حق فاصله بگیرید، به باطل نزدیک شدهاید.
به همان اندازه که از باطل فاصله بگیرید، به حق نزدیک شدهاید.
هیچ کسی نبوده،
هیچ واقعهای نبوده
هیچ نمونهای نبوده،
که کسی از پذیرش عزتمندانه حق سرباز زده باشد،
و ذلتمندانه به سمت باطل نرفته باشد.
یکی از وهلههای نهیبانگیز، آن است که اگر به جبهه حق با عزت نگروی، با ذلت به باطل خواهی پیوست.
عبدالله بن عمر، کسی بود که در زمان خلافت حضرت امیر، از بیعت سرباز زد و گوشهنشینی برگزید.
سالها بعد، سنت الهی او را به جایی رساند که شبانه به دارالخلافه مراجعه کرد تا با حجاج بن یوسف بیعت کند.
چرا شب رفت؟
تا اگر همان شب مرد، بیبیعت و به مرگ جاهلی نمرده باشد.
در سمت مقابل هم حجاج او را بسیار تحقیر کرد و در پاسخ به درخواست بیعتش، پایش را دراز کرد تا عبدالله با پای حجاج بیعت کند.
آری.
سنت الهی چنان سهمگین است که اگر با احترام و عزت کامل، با دست علی بیعت نکنی، تو را به جایی میرساند که ذلتمندانه پای حجاج را ببوسی.
عبداللههای تاریخ زیادند.
حجاجها هم.
در سمت مقابل هم نور حضرت امیر، هنوز جاری و ساری است.
انتخاب ماست که عبدالله بن عمرها در گرد تاریکی حجاج بن یوسفها باشیم یا در نور جبهه حق، به یاری ولی برخیزیم.
حکایت عبدالله، معطوف به بعد شخصی مجازات سنت الهی است.
هشدار!
سنن الهی، بعد اجتماعی هم دارد.
بسیار مهمتر
بسیار حساستر
بسیار جدیتر
و البته بسیار خطرناکتر
قدرت حق باید در مکانیسم تعبیه شدهی الهی شیفت شود.
زمانی که در حجةالوداع، بر اساس مکانیسم مشخص شده اعلام شد که "فهذا علي مولاه"، مردم باید بعد از نبی گرد علی میرفتند.
نرفتند.