eitaa logo
نهادرهبری دانشکدگان فارابی
960 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
145 فایل
⚪️نهادنمایندگی مقام معظم رهبری🇮🇷 دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران @ryas68 📣اخبارواطلاع رسانی برنامه‌های فرهنگی ومناسبتی، ازدواج... ● ارتباط مستقیم بامسئول نهاد: @mohsenkehtari ●گروه دانشجویی دورهمی اندیشه ها https://eitaa.com/joinchat/2965897307C2a904
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💻 پوستر جدید رسانه KHAMENEI.IR از بیانات امروز رهبر انقلاب پس از شرکت در انتخابات 📣 چشم دنیا به شماست 🔹️رهبر انقلاب اسلامی: امروز بسیاری از مردم دنیا، چه آحاد مردم و چه افراد سیاسی، چشم‌شان به ایران است. می‌خواهند ببینند که شما چه می‌کنید در این انتخابات و نتیجه‌ی انتخابات شما چه می‌شود. دوستان را خوشحال و بدخواهان را ناامید کنید. ۱۴۰۲/۱۲/۱۱ 👏 مجموعه لوح « ، ، »
🇮🇷🗳 صف حضور دانشجویان خوابگاه برادران دانشکدگان فارابی جهت شرکت در انتخابات
🇮🇷🗳 صف حضور دانشجویان خوابگاه خواهران دانشکدگان فارابی جهت شرکت در انتخابات —————————————
رادیو هیئت (۲).mp3
11.89M
📍در مسیرِ...🏔️ 🎙️گویندگان: - حسین تیمورے - علیرضا مرادخانے 🖋️ نویسنده: محمد امین آبایے ┄┅┅┅┄❅💠❅┄┅┅┅┄ ╭━━━━⊰❀🇮🇷❀⊱━━━━╮ ایتا ╰━━━━⊰❀🇵🇸❀⊱━━━━╯
سنت الهی خوشبختانه/متاسفانه مبتنی بر این است که مردم، مستقیما خود نتیجه اقدامات خود را می‌چشند. هیچ مویی هم لای درز سنن الهی نرود. با کسی هم شوخی ندارد.
بنیان سنت الهی بر حمایت از جبهه حق است. در زمانه‌ی خود، اگر حامی جبهه حق نباشید، حتما پشتیبان جبهه باطل خواهید شد. هیچ راه سومی هم وجود ندارد.
خیال خام است اگر گمان کنیم می‌توانیم بین حق و باطل حرکت کنیم. نه این باشیم و نه آن. در نظرگاه الهی، مسئله درصدی است. به همان اندازه که از حق فاصله بگیرید، به باطل نزدیک شده‌اید. به همان اندازه که از باطل فاصله بگیرید، به حق نزدیک شده‌اید.
هیچ کسی نبوده، هیچ واقعه‌ای نبوده هیچ نمونه‌ای نبوده، که کسی از پذیرش عزت‌مندانه حق سرباز زده باشد، و ذلت‌مندانه به سمت باطل نرفته باشد.
یکی از وهله‌های نهیب‌انگیز، آن است که اگر به جبهه حق با عزت نگروی، با ذلت به باطل خواهی پیوست.
عبدالله بن عمر، کسی بود که در زمان خلافت حضرت امیر، از بیعت سرباز زد و گوشه‌نشینی برگزید. سال‌ها بعد، سنت الهی او را به جایی رساند که شبانه به دارالخلافه مراجعه کرد تا با حجاج بن یوسف بیعت کند. چرا شب رفت؟ تا اگر همان شب مرد، بی‌بیعت و به مرگ جاهلی نمرده باشد. در سمت مقابل هم حجاج او را بسیار تحقیر کرد و در پاسخ به درخواست بیعت‌ش، پایش را دراز کرد تا عبدالله با پای حجاج بیعت کند. آری. سنت الهی چنان سهمگین است که اگر با احترام و عزت کامل، با دست علی بیعت نکنی، تو را به جایی می‌رساند که ذلت‌مندانه پای حجاج را ببوسی.
عبدالله‌های تاریخ زیادند. حجاج‌ها هم. در سمت مقابل هم نور حضرت امیر، هنوز جاری و ساری است. انتخاب ماست که عبدالله بن عمرها در‌ گرد تاریکی حجاج بن یوسف‌ها باشیم یا در نور جبهه حق، به یاری ولی برخیزیم.
حکایت عبدالله، معطوف به بعد شخصی مجازات سنت الهی است. هشدار! سنن الهی، بعد اجتماعی هم دارد. بسیار مهم‌تر بسیار حساس‌تر بسیار جدی‌تر و البته بسیار خطرناک‌تر
قدرت حق باید در مکانیسم تعبیه شده‌ی الهی شیفت شود. زمانی که در حجة‌الوداع، بر اساس مکانیسم مشخص شده اعلام شد که "فهذا علي مولاه"، مردم باید بعد از نبی گرد علی می‌رفتند. نرفتند.
تنها دختر نبی با تمام وجود خود وسط میدان آمد. ایشان با جامعه‌سنجی، برای سه طیف مخاطب، هدف‌گذاری راهبردی کرد. 🔸طیف اول حامیان علی، هدف عملیاتی: تثبیت 🔸طیف دوم مخالفان علی،‌ هدف عملیاتی: تقلیل 🔸طیف سوم (مهم‌ترین) قشر خاکستری، هدف: تبیین
طیف اول و دوم که تکلیف‌شان مشخص بود. مهم، آن‌هایی بودند که تکلیف‌شان مشخص نبود. این‌ها بودند که دست طیف اول را بستند و راه را برای تازیدن و تازاندن طیف دوم باز گذاشتند.
تلاش‌های یگانه‌ترین زن جبهه حق به نتیجه نرسید. چون طیف سوم خود را کنار کشیده بودند، طیف مخالفان علی عرصه را برای جری‌تر شدن مهیا دیدند. اتفاق هولناک کوچه و در رخ داد.
حامیان علی دست به شمشیر بودند اما نگاه‌ها معطوف به اشاره‌ی ولی. مخالفان علی که آتش برافروختند. قشر خاکستری چه کردند؟ خوش‌بینانه: خبر نداشتند/مطلع نشدند بدبینانه: اهمیت ندادند
چند سال بعد، مسلم بن عقبه همان خیابان‌ها و همان مردمان را طوری به خاک و خون کشید که نقل است از کوچه‌های مدینه، خون جاری بود. به اموال و نوامیس و.. تجاوز شد. خیلی از تاریخ واقعه حرّه را حتی نمی‌توان نقل کرد.
این سنت الهی است. جریان حق را تنها بگذاری، صرفا عاملان نیستند که در همین دنیا نتیحه‌اش را می‌بینند. "همه" تبعات‌ش را نوش جان می‌کنند. چه حامیان علی چه مخالفان علی چه قشر خاکستری!
کشته‌شدن ۸۰ تن از صحابه یا ۷۰۰ حافظ قرآن یا... در حرّه یعنی با تنها گذاشتن حق: خوب و بد می‌رود. تر و خشک می‌سوزد.
در این میان، متضرر اصلی نه امام جامعه ‌که همان مردمند. هر چند که امام‌، دل‌سوزترین مردم عصر خود است اما او اگر حکومت نکند، پس از حکومت صاحب‌الزمان، رجعت خواهد کرد تا حق‌ش ادا گردد. مردم اما..
حال، نیازی به اشاره به ۹۲/۹۶ یا ۹۴/۹۸ نیست. همین کفایت است که مردم، خود نتیجه انتخاب‌شان را چشیدند/می‌چشند. چه درست باشد و چه غلط. حتی چه بدانند که "هر چه کنی به خود کنی" یا حتی ندانند که "إِنْ أَحْسَنْتُمْ أَحْسَنْتُمْ لِأَنْفُسِکمْ وَ إِنْ أَسَأْتُمْ فَلَها"
سنت الهی در همه تاریخ، جاری است.