eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
297 دنبال‌کننده
835 عکس
161 ویدیو
378 فایل
🔹️فایلهای ناب درباب نهج البلاغه خادم کانال: @Khomool تبادل نداریم
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ استاد ازغدی؛ ❌ما نمى تونيم با نهج البلاغه كنيم و بدون نهج البلاغه كنيم. ❎نميشه! نميشه وقتى قراره بچه مذهبى هاى اين مملكت برن روى مين يا انقلاب شروع بشه تو مبارزات و زندانها شلاق بخورند و كتك بخورند، تو جزيره مجنون آنطرف ساحل دجله ٧٠ ساعت مقاومت كنن زير بمباران شيميايى با و ولى بعد نحوه مديريت تو جامعه و نحوه حرف زدن با مردم، غير از ادبيات نهج البلاغه باشه. ❌نميشه با ادبيات على ابن ابيطالب انقلاب كنيم و بدون ادبيات على ابن ابيطالب حكومت كنيم. 🔰نتيجه اش شكست است. 🔰يا و عريان و فروپاشى و فروريزى است، 🔰يا و استحاله است. ⛔️يعنى حواست نيست، همه چيز ظاهرش هست اما باطنش ديگر هيچ چيز نيست.
💯 سی شب ، سی موعظه علوی 🇮🇷امام خامنه ای : 👈«باید کاری کنیم که نظام و کشور و جامعه‌ی ما، یک باشد»۱۳۶۹/۱۱/۱۰ ✅ شب دهم : انقلابی گری 👈امیرالمؤمنین (علیّه السّلام) خطاب به فرزندش محمد ابن حنفیه : تَزُولُ الْجِبَالُ وَ لَا تَزُلْ عَضَّ عَلَى نَاجِذِكَ أَعِرِ اللَّهَ جُمْجُمَتَكَ تِدْ فِي الْأَرْضِ قَدَمَكَ ارْمِ بِبَصَرِكَ أَقْصَى الْقَوْمِ وَ غُضَّ بَصَرَكَ وَ اعْلَمْ أَنَّ النَّصْرَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ سُبْحَانَهُ .(خطبه ۱۱ ) ترجمه: اگر كوهها از جاى بجنبد تو ثابت باش. دندان بر دندان بفشار. سر خود را به خداوند بسپار. قدمهايت را بر زمين ميخكوب كن. ديده به آخر لشگر دشمن بينداز. به وقت حمله چشم فروگير. و آگاه باش كه پيروزى از جانب خداى سبحان است 🇮🇷امام خامنه ای : این تعبیر امیرالمومنین یعنی جوان : 🔹بایستی ایمان داشته باشد، 🔹سواد داشته باشد، 🔹غیرت داشته باشد، 🔹شجاعت داشته باشد، 🔹 خودباوری داشته باشد، 🔹انگیزه‌ی کافی برای حرکت داشته باشد، 🔹توان جسمی و فکریِ حرکت داشته باشد، 🔹هدف را در نظر بگیرد، چشم را به اهداف دور متوجّه بکند و به تعبیر امیرالمؤمنین «اَعِرِ اللهَ جُمجُمَتَک»؛ زندگی خودش و وجود خودش را بگذارد در راه این هدف و با حرکت کند؛ 👈 یعنی
💯 سی شب ، سی موعظه علوی 🇮🇷امام خامنه ای : 👈«باید کاری کنیم که نظام و کشور و جامعه‌ی ما، یک باشد»۱۳۶۹/۱۱/۱۰ ✅ شب دوازدهم : راه میانه انقلابی گری 🖐 اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی‌ٰ هِیَ الجادَّة ...(خطبه ۱۶ ) 🇮🇷امام خامنه ای : 👈 میانه یعنی راه مستقیم، . اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. پس در مقابل میانه‌رو نیست؛ در مقابل میانه‌رو است. آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است... آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند ، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در مصمّم‌تر و پایدارترند؛ را میگویند تندرو. میانه‌رو [هم‌] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد. در ادبیّات سیاسی و و امثال اینها، معنای تندرو و میانه‌رو این است: ❌ تندرو کسی است که است، میانه‌رو کسی است که در مقابل خواسته‌های آنها است. (۱۳۹۴/۱۲/۰۵)
💯 سی شب ، سی موعظه علوی 🇮🇷امام خامنه ای : 👈«باید کاری کنیم که نظام و کشور و جامعه‌ی ما، یک باشد»۱۳۶۹/۱۱/۱۰ ✅ شب سیزدهم : تقوا 🖐و إِنَّ التَّقْوَى مَطَايَا ذُلُلٌ حُمِلَ عَلَيْهَا أَهْلُهَا.. آگاه باشيد كه مركب‏هاى راهوار است كه مهارشان به دست سواره‏هاى آنها سپرده شده، در نتيجه آنان را وارد مى‏نمايند.(خطبه ، ۱۶) 🇮🇷امام خامنه ای: امیرالمؤمنین(علیه السلام ) را به در اختیار تشبیه می‌کند که صاحبش بر آن می‌نشیند و آن را می‌کند و آن اسب هم بدون هیچ دغدغه‌ای، صاحب خود را به آن‌جایی که باید ببرد، می‌برد. آن‌گاه را که مقابل تقواست، به و نانجیب و ناهمواری تشبیه می‌کند که وقتی صاحبش نشست، افسار را از دست او می‌کَند و او را به جایی می‌برد که نمی‌خواهد و اراده ندارد برود؛ مثلاً او را به زمین می‌کوبد. ( ۱۳۷۶/۰۶/۲۶)
💯 سی شب ، سی موعظه علوی 🇮🇷امام خامنه ای : 👈«باید کاری کنیم که نظام و کشور و جامعه‌ی ما، یک باشد»۱۳۶۹/۱۱/۱۰ ✅ شب چهاردهم : نصرت خدا 🖐 فبَعَثَ فِيهِمْ رُسُلَهُ ... لیثیروا لهم دفائن العقول»(خطبه ۱) تا گنجینه‌های خرد را در درون مردم استخراج کند و به فعلیت برساند. 🇮🇷امام خامنه ای : امیرالمؤمنین (علیه‌الصّلاةوالسّلام) در نهج‌البلاغه، هدف از بعثت نبی مکرم اسلام را این‌گونه معین می‌کند: «لیثیروا لهم دفائن العقول» تا گنجینه‌های خرد را در درون مردم استخراج کند و به فعلیت برساند. در زیارت اربعین سیدالشهداء (علیه‌السّلام) هم می‌خوانیم: «لیستنقذ عباده من الجهالة و حیرة الضلالة» قیام حسینی برای این است که ابرهای و غفلت را از افق زندگی انسان‌ها برطرف کند و آنها را عالم کند؛ آنها را به هدایت حقیقی برساند. متعال در واقع معنایش این است که در جهت الهی قدم برداریم؛ در طبیعت و جامعه اثر بگذاریم؛ در اثر بگذاریم؛ برای از مجموعه‌ی عوامل بدبختی و تیره‌روزی تلاش کنیم. این، برای .۱۳۸۵/۰۳/۱۴
چهل حدیث حسنی.rar
9.94M
🔸مولایمان حسن ابن علی (علیه السلام): 🔹ان احسن الحسن ، الخلق الحسن. همانا بهترین نیکی ، خلق نیک😊 است.
💯 سی شب ، سی موعظه علوی 🇮🇷امام خامنه ای : 👈«باید کاری کنیم که نظام و کشور و جامعه‌ی ما، یک باشد»۱۳۶۹/۱۱/۱۰ ✅ شب شانزدهم : روحانی انقلابی 🖐 «و ما اخذ اللَّه علی العلماء ان لا یقارّوا علی کظّة ظالم و لا سغب مظلوم»؛ یعنی عالم دین در مقابل ظلم، بی‌عدالتی، تجاوز انسانها به یکدیگر نمیتواند ساکت و بیطرف بماند.(خطبه ۳ ) 🇮🇷امام خامنه ای : در اسلام، پیشروان اصلاح و ترقی و پیشرفت ملتند. این مسئولیت بر عهده‌ی عالمان دین گذاشته شده است.عالم دین در مقابل 🔹 ظلم، 🔹بی‌عدالتی، 🔹تجاوز انسانها به یکدیگر نمیتواند و بیطرف بماند. 👌 در اینجا معنا ندارد . فقط مسئله این نیست که ما حکم شریعت و مسئله‌ی دینی را برای مردم بیان کنیم. است. «انّ العلماء ورثة الأنبیاء». 👌انبیاء کارشان فقط نبود. اگر انبیاء فقط به این اکتفا میکردند که حلال و حرامی را برای مردم بیان کنند، این که مشکلی وجود نداشت؛ کسی با اینها در نمی‌افتاد.۱۳۸۸/۰۲/۲۳
💯 سی شب ، سی موعظه علوی 🇮🇷امام خامنه ای : 👈«باید کاری کنیم که نظام و کشور و جامعه‌ی ما، یک باشد»۱۳۶۹/۱۱/۱۰ ✅ شب هفدهم : ایمان علوی 🖐 «انس للموت من الطّفل بثدی امّه». (خطبه ۵) به خدا قسم عشق پسر ابو طالب به مرگ از علاقه كودك شيرخوار به پستان مادر بيشتر است 🇮🇷امام خامنه ای : بدون هم ممکن نبود این [بیداری مردم در برای انقلاب] به وجود بیاید. ایمان مردم از درون مثل یک موتور فعال وجود آنها را به راه انداخت. اگر نبود، مرگ اینجور کوچک نمیشد در چشم مردم. آن چیزی که را حقیر میکند در مقابل چشم مردم، است. لذا هر چه ایمان بالاتر باشد، مرگ حقیرتر میشود. ایمانی مثل ایمان علی‌بن‌ابی‌طالب، آنقدر مرگ را تحقیر میکند و کوچک میکند که میگوید من از مرگ نه فقط وحشت ندارم، بلکه با او انس دارم. «انس للموت من الطّفل بثدی امّه»؛ انس دارم، علاقه دارم، اصلاً نه اینکه نمیترسم، استقبال میکنم؛ این ناشی از ایمان است. 👈 وقتی ایمان هست، مرگ پایان زندگی نیست.۱۳۸۶/۱۱/۲۸
🔸سلونی قبل ان تفقدونی 🔸 ✋ مولا جان شرایط استجابت دعا را بیان می فرمائید ؟ هرگز از تأخير اجابت دعا نا اميد مباش، زيرا بخشش الهى باندازه نيّت است، 👈گاه، در اجابت دعا تأخير مى شود تا پاداش درخواست كننده بيشتر و جزاى آرزومند كامل تر شود، 👈گاهى درخواست مى كنى امّا پاسخ داده نمى شود، زيرا بهتر از آنچه خواستى به زودى يا در وقت مشخّص، به تو خواهد بخشيد، 👈يا به جهت اعطاء بهتر از آنچه خواستى، دعا به اجابت نمى رسد، زيرا چه بسا خواسته هايى دارى كه اگر داده شود مايه هلاكت دين تو خواهد بود. 👌پس خواسته هاى تو به گونه اى باشد كه جمال و زيبايى تو را تأمين، و رنج و سختى را از تو دور كند، پس نه مال دنيا براى تو پايدار، و نه تو براى مال دنيا باقى خواهى ماند. 🔺نامه ۳۱ بند ۱۱ 👌در شب‌های قدر همدیگر را حلال کنیم و از دعای خیر محروم نکنیم.
با سلام خدمت شما همراهان کانال در محضر نهج البلاغه ، با توجه به محدودیت حجم بارگزاری مطالب در ایتا و همچنین از بین رفتن مطالب بارگزاری شده ، سابق ، کانال زیر در پیام رسان روبیکا راه اندازی شده است. 👇👇👇👇👇 🔹نسال الله معایشه السعدا... 🔸فایلهای نهج البلاغه ای https://rubika.ir/soada110
11.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 سخن تکان دهنده در «سوره؛ فصل » را از زبان دکتر زورق شنیدم. آنجا که گفت: «شوربختی معاویه این بود که مقابلش علی بن ابی‌طالب بود؛ که اگر نبود، ما امروز از معاویه چونان پادشاهی دانشمند، باتدبیر و قدرتمند یاد میکردیم.» همین. ✍🏼 حجت‌الاسلام «؛ فصل نهج‌البلاغه» را از اینجا⬇️ ببینید: https://rubika.ir/soada110
در محضر نهج البلاغه
💯 سی شب ، سی موعظه علوی 🇮🇷امام خامنه ای : 👈«باید کاری کنیم که نظام و کشور و جامعه‌ی ما، یک #جامعه
💯 سی شب ، سی موعظه علوی 🇮🇷امام خامنه ای : 👈«باید کاری کنیم که نظام و کشور و جامعه‌ی ما، یک باشد»۱۳۶۹/۱۱/۱۰ ✅ شب بیستم : اجرای عدل (قانون) «و من ضاق علیه العدل فالجور علیه اضیق» كسى كه عدالت او را در مضيقه اندازد ظلم و ستم مضيقه بيشترى براى او ايجاد مىكند.(خطبه ۱۵ ) 🇮🇷امام خامنه ای : این با نظام خود هیچ مشکلی ندارد. نباید این ملت یکپارچه را دو شقه کرد، تقسیم کرد، یک گروه را بر علیه آن گروه دیگر، آن گروه را بر علیه این گروه دیگر تحریک کرد. در همین جا هم برای حل و فصل قضایا، وجود دارد. اگر حاکم نشد، آن چیزی که از بی‌قانونی بر سرِ همه خواهد آمد، بسیار تلخ‌تر است از آنچه که اجرای قانون ممکن است در کام بعضی تلخی به وجود بیاورد؛ «و من ضاق علیه العدل فالجور علیه اضیق» همان رعایت قانون است. اگر ما از رعایت قانون احساس ضیق کردیم، نخواستیم به قانون تن بدهیم، آنچه که بر سر ما از بی‌قانونی خواهد آمد، بمراتب از این تلخیِ تحمل قانون، سخت‌تر است. این را باید همه توجه کنند.۱۳۸۸/۰۴/۰۷