eitaa logo
نهج البلاغه و زندگی
4هزار دنبال‌کننده
23.9هزار عکس
11.8هزار ویدیو
368 فایل
💌اجتماعی که علی (علیه السلام) را کنار گذاشت، علی (علیه السلام) را از علی(علیه السلام)بودن منع نکرد، بلکه خود را از علی(علیه السلام) داشتن محروم کرد. اینجا کلاسی است برای مرور تفکرات امیرالمومنین (علیه السلام) باشد که مقبول حضرتش افتد. ساجدی نسب
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
👆ظاهراً دشمنان جمهوری اسلامی هنوز هم حاج قاسم را نشناخته‌اند؛ زمانی که حاج قاسم در دل داعش بود، کسی سایه‌ی او را هم ندید. چه رسد به نقشه‌ی ترور سردار...💪😊 ♦️انهدام باند تروریستی علیه حاج قاسم سلیمانی از زبان رئیس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی... ✅ به افسران بپیوندید: @Afsaran_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✴️ پنجشنبه👈11 مهر 1398 👈3 اکتبر 2019 👈4 صفر 1441 🕋 مناسبت های دینی و اسلامی. ⏺خارج کردن بدن زید بن علی بن الحسین علیهم السلام از قبر و دار زدن او به شکل عریان به مدت 4 سال در این مدت عنکبوت ها بر بدن او تار تنیدند و عورت او را پوشاندند. 🎇امور اسلامی و دینی. ❇️روز بسیار مبارک و خوبی است و برای. امور زیر مناسب است. ✅تجارت و داد و ستد. ✅کشاورزی. ✅شکار و دام گذاری. ✅آغاز بنایی و ساخت و ساز. ✅ازدواج و عقد . 👶نوزاد مبارک و صالح و خوش قدم برای پدر و مادرش باشد.ان شاءالله. 🤒مریض امروز زود خوب می شود. 🚘 مسافرت: مسافرت همراه با صدقه باشد حتما. 🔭احکام نجوم. 🔘برای ختنه نوزاد. 🔘دیدار بزرگان و صاحبان ریاست و قدرت. 🔘و امور تعلیم و تعلم نیک است. 👩‍❤️‍👩امروز (روز پنجشنبه) مباشرت استحباب ویژه دارد و فرزند حاصل از ان اقا و بزرگوار عاقل و سیاستمدار و هیچگونه انحراف و نادرستی در وی نخواهد بود و شیطان نزدیک وی نگردد تا پیر شود.ان شاءالله. 💑 امشب: امشب (شبِ جمعه) مباشرت مباشرت امشب پس از وقت فضیلت نماز عشا خوب و امید می رود فرزند از ابدال و یاران امام زمان گردد . 💇‍♂💇 اصلاح سر و صورت : طبق روایات، (سر و صورت) در این روز ماه قمری خوب نیست غم و اندوه در پی دارد. 💉💉حجامت فصد خون دادن زالو انداختن یا و فصد در ان روز خوب نیست و سبب درد سر است. 😴 تعبیر خواب امشب: اگر شب جمعه خواب ببیند تعبیرش از ایه ی 5 سوره مبارکه مائده الیوم احل لکم الطیبات .... وچنین برداشت میشود که از کسی منفعتی به خواب بیننده برسد و شاید به شکل دیگری خوشحال گردد.ان شاءالله. در این مضامین قیاس شود. 💅 ناخن گرفتن: 🔵 پنجشنبه برای ، روز خیلی خوبیست و موجب رفع درد چشم، صحت جسم و شفای درد است. 👕👚 دوخت و دوز: پنجشنبه برای بریدن و دوختن روز خوبیست و باعث میشود ، شخص، عالم و اهل دانش و علم گردد. ✴️️ وقت استخاره : در روز پنجشنبه از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعد از ساعت ۱۲ ظهر تا عشاء آخر ( وقت خوابیدن) ❇️️ ذکر روز پنجشنبه نیز: لا اله الا الله الملک الحق المبین ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۳۰۸ مرتبه موجب رزق فراوان میگردد . 💠 ️روز پنجشنبه طبق روایات متعلق است . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نامه۴۴
از نامه هاى امام(علیه السلام) به زیاد بن ابیه است در هنگامى که به آن حضرت گزارش رسید معاویه مى خواهد با ملحق ساختن زیاد به فرزندان ابوسفیان، وى را بفریبد.(۱) شرح و تفسیر مراقب باش عقل تو را نفریبند! مطابق آنچه در کتاب تمام نهج البلاغه آمده، امام(علیه السلام) در آغاز این نامه زیاد بن  ابیه را مخاطب قرار داده و او را تشویق به صبر و استقامت در مقابل وسوسه هاى این و آن مى کند. سپس مى فرماید: «اطّلاع یافتم که معاویه نامه اى براى تو نوشته تا عقلت را بفریبد (و گمراه سازد) و عزم و تصمیمت را (در پایمردى بر وظیفه اى که بر عهده گرفته اى) سست کند و در هم بشکند. از او بر حذر باش که او به یقین شیطان است!»; (وَقَدْ عَرَفْتُ أَنَّ مُعَاوِیَةَ کَتَبَ إِلَیْکَ یَسْتَزِلُّ(۲) لُبَّکَ(۳)، وَیَسْتَفِلُّ(۴) غَرْبَکَ(۵)، فَاحْذَرْهُ، فَإِنَّمَا هُوَ الشَّیْطَانُ). از این تعبیر و تعبیرات دیگرى که در نامه هاى پیشین گذشت به خوبى استفاده مى شود که مأموران اطّلاعاتى امام(علیه السلام) در تمام جوانب کشور اسلامى حضور داشتند و حتّى نامه اى خصوصى را که براى بعضى از فرمانداران از سوى دشمن مى رسید به امام(علیه السلام) اطّلاع مى دادند تا به موقع جلوى خطر گرفته شود. امام(علیه السلام)در آغاز این نامه به زیاد بن ابیه هشدار مى دهد که معاویه شیطان است مراقب او باش.
وَقَدْ عَرَفْتُ أَنَّ مُعَاوِیَةَ کَتَبَ إِلَیْکَ یَسْتَزِلُّ لُبَّکَ، وَیَسْتَفِلُّ غَرْبَکَ، فَاحْذَرْهُ، فَإِنَّمَا هُوَ الشَّیْطَانُ: یَأْتِی الْمَرْءَ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَمِنْ خَلْفِهِ، وَعَنْ یَمِینِهِ وَعَنْ شِمَالِهِ، لِیَقْتَحِمَ غَفْلَتَهُ، وَیَسْتَلِبَ غِرَّتَهُ. وَقَدْ کَانَ مِنْ أَبِی سُفْیَانَ فِی زَمَنِ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ فَلْتَةٌ مِنْ حَدِیثِ النَّفْسِ، وَنَزْغَةٌ مِنْ نَزَغَاتِ الشَّیْطَانِ: لاَ یَثْبُتُ بِهَا نَسَبٌ، وَلاَ یُسْتَحَقُّ بِهَا إِرْثٌ، وَالْمُتَعَلِّقُ بِهَا کَالْوَاغِلِ الْمُدَفَّعِ، وَالنَّوْطِ الْمُذَبْذَبِ. فَلَمَّا قَرَأَ زِیَادٌ الْکِتَابَ قَالَ: شَهِدَ بِهَا وَرَبِّ الْکَعْبَةِ، وَلَمْ تَزَلْ فِی نَفْسِهِ حَتَّى ادَّعَاهُ مُعَاوِیَةُ. قال الرضی، قوله(علیه السلام): «الواغِل» هُوَ الَّذی یَهْجُمُ عَلَى الشُّرْبِ لِیَشْرِبَ مَعَهُمْ، وَلَیْسَ مِنْهُمْ، فَلا یَزالُ مُدَفِّعاً مُحاجِزاً. و«النَّوْطُ الْمُذَبْذَبِ»: هُوَ ما یُناطُ بِرَحْلِ الرّاکِبِ مِنْ قُعْب أوْ قَدَح أوْ ما أشْبَهَ ذلِکَ، فَهُوَ أَبَداً یَتَقَلْقَلُ إذا حَثَّ ظَهْرَهُ وَاسْتَعْجَلَ سَیرُهُ.
اطّلاع يافتم که معاويه نامه اى براى تو نوشته تا عقلت را بفريبد (و گمراه سازد) و عزم و تصميمت را (در پايمردى بر وظيفه اى که بر عهده گرفته اى) سست کند و در هم بشکند. از او بر حذر باش که او به يقين شيطان است! او از پيش رو و پشت سر و از راست و چپ انسان مى آيد تا او را در حال غفلت تسليم خود سازد و درک و شعورش را غافل گيرانه بدزدد. (آرى) در زمان عمر بن خطاب ابو سفيان سخنى بدون انديشه از پيش خود و با تحريکى از تحريکات شيطان گفت (ولى اين سخن کاملا بى پايه بود) که نه با آن، نسب ثابت مى شود و نه استحقاق ميراث را همراه دارد و کسى که به چنين سخن واهى و بى اساس تمسک جويد همچون بيگانه اى است که در جمع مردم وارد شود و بخواهد از آبشخورگاه آنها آب بنوشد که همه او را کنار مى زنند و همانند ظرفى است که در کنار مرکب مى آويزند که به هنگام راه رفتن پيوسته تکان مى خورد و به اين طرف و آن طرف مى رود. هنگامى که زياد اين نامه را مطالعه کرد گفت: به پروردگار کعبه سوگند که امام(عليه السلام)با اين نامه اش آنچه را من در دل داشتم (که من از نطفه ابوسفيان نيستم) گواهى داد. و اين مطلب همچنان در دل او بود (تا زمانى که معاويه بعد از شهادت اميرمؤمنان(عليه السلام)بى اندازه زياد را وسوسه کرد تا سخن او در وى مؤثّر افتاد و) او را به خود ملحق ساخت. مرحوم سيّد رضى به تفسير چند لغت از لغات پيچيده ذيل اين نامه پرداخته مى گويد: «واغل» (از ريشه وَغْل بر وزن فصل) به معناى کسى است که براى نوشيدن آب از آبشخور ديگران، هجوم مى آورد در حالى که از آنان نيست و پيوسته آنها وى را عقب مى رانند و منع مى کنند; و «النَّوْطُ الْمُذَبْذَبِ» ظرف يا قدح يا مانند آن است که در کنار مرکب مى آويزند و دائماً از اين طرف و آن طرف مى افتد و هرگاه مرکب پشتش را حرکت دهد يا براى راه رفتن عجله کند، مى لرزد. (اشاره به اينکه اين گونه الحاق نسب هاى مشکوک هرگز پايدار نيست و پيوسته متزلزل است).
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شب شهادت دردانه ابی عبدالله الحسین بر همه همراهان فرهیخته کلاس نهج البلاغه و زندگی تسلیت باد. ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از  عمار نیوز ... 📢
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دروغ های تکراری سال ۸۸ خیابون ایران زمین بودیم، اوج شلوغی ها و فضای به شدت ملتهب، توی اون وضعیت یه خانم معترضی داد میزد که از لبنان نیرو آوردن دارن جوانهای ما رو میکشن . بهش گفتم شما کجا دیدی؟ گفت بی بی سی فارسی نشون داده همه هیکلی بودن با لباس کاملا سیاه روی موتور! گفتم یعنی هرکی سیاه بپوشه و هیکلی باشه لبنانیه؟ . حالا دو روزه که عراق شلوغ شده، شبکه سعودی #ایران_اینترنشنال غیرت و تعصب عراقی ها را هدف گرفته است که نیروهای ایرانی، مردم عراق را سرکوب می‌کنند . از شایعه صیغه شدن در مشهد تا خروج دلارهای عراقی توسط #قاسم_سلیمانی و حالا ضرب و شتم مردم عراق توسط ایرانی ها! . طراحی قشنگی است آن هم نزدیک #اربعین برای ایجاد عصبانیت و نفرت بین ایرانی ها و عراقی ها . حریف موشک‌هایمان که نمیشوند باید با بازار شایعه و رسانه کار را پیش ببرند. #علیرضا_زادبر ✅ #عمار_نیوز 🆔 @ammar_newsir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت‌الله بهجت اطرافیان و شاگردان خود را بسیار به خواندن نماز روز پنجشنبه توصیه می‌کردند چهار رکعت (دو نماز۲رکعتی) 1⃣ در رکعت اول بعد از حمد ۱۱بار سورۀ توحید 2⃣ در رکعت دوم بعد از حمد ۲۱بار سورۀ توحید 3⃣ در رکعت سوم بعد از حمد ۳۱بار سورۀ توحید 4⃣ در رکعت چهارم بعد از حمد ۴۱بار سورۀ توحید 5⃣ بعد از سلام نماز دوم ۵۱بار سورۀ توحید 6⃣و ۵۱بار صلوات 7⃣ سپس به سجده برود و ۱۰۰بار «یاالله» بگوید. پیامبر اکرم(ص)فرمود: اگر از خدا بخواهد که کوهی را نابود کند کوه نابود می‌شود؛ نزول باران را بخواهد به‌یقین باران نازل می‌شود؛ همانا هیچ‌چیز مانع میان او و خداوند نیست؛ خداوند متعال بر کسی که این نماز را بخواند وحاجتش را از خدا نخواهد غضب می‌کند. کتاب بهجت_الدعا، ص٣٨٠ـ٣٨١ ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
💠امیرالمؤمنین عليه السلام 🔺أعقَلُ النّاسِ مَن كانَ بِعَيبِهِ بَصيرًا، وعَن عَيبِ غَيرِهِ ضَريرًا 🔰خردمندترينِ مردم، كسى است كه به عيبهاى خويش، بينا و نسبت به عيوب ديگران، نابينا باشد. #حدیث 📙غررالحكم، حدیث 3233 ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از نهج البلاغه و زندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ #کلیپ زیبا واحساسی شما حضرت رقیه رو می شناسی؟😔 ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
⭕️آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔸انسان در دنیا[نهایتا] به ده درصد خواسته‌های خود می‌رسد. کمتر کسی پیدا می‌شود که زندگی بر وفق مراد او باشد. هرگونه عیش و نوش دنیا با هزار تلخی و نیش همراه است. 🔹اگر کسی دنیا را این‌گونه پذیرفت و شناخت، در برابر ناگواری‌ها و بدی‌های همسر و همسایه و… کمتر ناراحت می‌شود؛ زیرا از دنیا بیش از اینکه خانه بلاست، انتظار نخواهد داشت. 📚در محضر بهجت، ج۲، ص۳۰۲ ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از جهان نیوز
●اصلا #رقیه نه به خدا دختر خودت یک شب میان کوچه بماند چه می‌کنی؟ ‌ ●در بین ازدحام و شلوغی بترسد و یک تن به او کمک نرساند چه می‌کنی؟ ‌ ●اصلا خیال کن که کسی #دختر تورا در بین جمعیت بکشاند، چه می‌کنی؟ ‌ ●یا که خدانکرده کسی روی صورتش سیلی محکمی بنشاند، چه می‌کنی؟‌ ●یا فرض کن که دخترتو جای بازی‌اش هرشب دعای مرگ بخواند چه می‌کنی؟😭‌ ●اَصلا کسی بیاید و با #تازیانه اش خاک از لباس او بتکاند چه می‌کنی؟ ‌ 🏴یا #رقیه_بنت_الحسین[سلام الله علیها] @jahaannews
#پانزده_صفت_مومن 💠اميرالمؤمنين علي عليه السلام: المؤمنُ بِشْرُهُ في وجهِهِ، وحُزنُهُ في قلبِهِ، أوسَعُ شَيءٍ صَدْرا، وأذَلُّ شَيءٍ نَفْسا، يَكْرَهُ الرِّفْعةَ، ويَشْنَأُ السُّمْعةَ، طويلٌ غمُّهُ، بَعيدٌ هَمُّهُ، كثيرٌ صَمتُهُ، مَشغولٌ وقتُهُ، شَكورٌ، صَبورٌ، مَغمورٌ بفِكرَتِهِ، ضَنينٌ بخَلّتِهِ، سَهلُ الخَليقةِ، لَيِّنُ العَرِيكةِ، نَفسُهُ أصْلَبُ مِن الصَّلْدِ، وهُو أذَلُّ مِن العبدِ. 💚امام على عليه السلام: مومن 🔷🔺شادی اش در چهره میباشد 🔷🔺و اندوهش در دلش، 🔷🔺سينه اش فراختر است 🔷🔺 و نَفْسش از هر چيز رامتر؛ 🔷🔺بلندپايگى را ناخوش مىدارد 🔷🔺وشهرت را دشمن مى شمارد 🔷🔺اندوهش دراز است 🔷🔺و همّتش بلند؛ 🔷🔺بسيار خموش است 🔷🔺اوقاتش به بيكارى نمىگذرد 🔷🔺شكور است و شكيبا؛ 🔷🔺غرق در انديشه خويش است 🔷🔺و در پايبندى دوستى حريص 🔷🔺نرمخو و مهربان است، 🔷🔺 اراده اش سختتر از سنگ 🔷🔺 و با اين حال از يك برده، خوارتر و افتاده تر است. 📚بحار الأنوار: ۶۹/۴۱۰/۱۲۷ ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🔺طاهر بن عبدالله دمشقی گوید: سر یزید روی زانوی من بود. سر پسر فاطمه هم در میان طشت بود، همین که شیون از خرابه بلند شد، دیدم سرپوش از طبق به کنار رفت، سر بلند شد تا نزدیک بام قصر، به صوت بلند فرمود: «أُخْتی سَکِّتی اِبْنَتی» «خواهرم زینب، دخترم را ساکت کن». طاهر گوید: دیدم آن سر برگشت رو به یزید کرد و فرمود: یا یزید، من با تو چه کرده بودم، که مرا کشتی و عیالم را اسیر کردی؟! یزید از این ندا و از آن صدا سر برداشت، پرسید: طاهر چه خبر است؟ گفتم: نمی دانم در خرابه چه اتّفاق افتاده ولی دیدم سر مبارک حسین را که از طشت بلند شد و چنین و چنان گفت. یزید غلامی فرستاد که خبری بیاورد. غلام آمد و واقعه را برای یزید نقل کرد. آن ملعون گفت: سر پدرش را برای او ببرید تا آرام گیرد. آن سر مطهّر را در طشت نهادند و رو به خرابه آوردند، و در حالی که پرده بر روی آن سر بود، در حضور آن مظلومه نهادند، پرده را برداشتند. آن معصومه چون متوجّه سر پدر شد، «فَانْکَبَّتْ عَلیهِ تقَبَّلُهُ و تَبْکی و تَضربُ علی رَأسُها و وَجْهِها حَتّی امْتَلأَ فَمُها بِالدَّم» «خود را بر آن سر انداخت و صورت پدر را می بوسید و بر سر و صورت خود می زد تا اینکه دهانش پر از خون شد». 🌸🔺و در «منتخب» آمده است که او پدرش را مخاطب قرار داده می فرمود: ⚫️▪️«یا أبَتاهُ، مَنْ ذَاالَّذی خَضبکَ بِدِمائکَ» «پدر جان، کی صورت منوّرت را غرق خون ساخته؟». ⚫️▪️«یا أبتاهُ، منْ ذَا الَّذی قَطع و ریدَیْکَ!» «پدر جان، چه کسی رگهای گردنت را بریده است؟». ⚫️▪️«یا أبتاه، منْ ذا الَّذی أیْتمنی علی صغر سِنّی» «پدر جان، کدام ظالم مرا در کودکی یتیم کرده است؟». ⚫️▪️«یا أبتاهُ، منْ لِلْیَتیمة حتّی تَکْبُر» «پدرجان، کی متکفّل یتیمه ات می شود تا بزرگ شود؟». ⚫️▪️«یا أبتاهُ، منْ للنّساءِ الحاسرات» «پدر جان، چه کسی به فریاد این زنان سر برهنه می رسد؟» ⚫️▪️«یا أبتاهُ، منْ للْأَرامِلِ المسْبیّاتِ» «پدر جان، چه کسی دادرسی از این زنان بیوه و اسیر می کند؟». ⚫️▪️«یا أبتاهُ، منْ للْعیونِ الْباکیاتِ» «پدر جان، چه کسی نظر مرحمتی به سوی این چشمهای گریان (ما کند که شب و روز در فراق تو گریه) می کند؟». ⚫️▪️«یا أبتاهُ، مَنْ لِلضّایعاتِ الْغریبات» «پدرجان، کی متوجّه این زنان بی صاحب، غریب خواهد شد؟» ⚫️▪️«یا أبَتاهُ، مَنْ لَلشُّعورِ الْمَنْشورات» «پدرجان، کی از برای این موهای پریشان خواهد بود؟». ⚫️▪️«یا أبتاهُ، منْ بَعْدکَ واخَیْبَتاهُ» «پدر جان، بعد از تو داد از نا امیدی!». ⚫️▪️«یا أبتاهُ، منْ بَعدکَ وا غُرْبَتاهُ» «پدر جان، بعد ا زتو داد از غریبی و بی کسی!». ⚫️▪️«یا أبتاهُ، لَیْتنی کُنت لَک الْفِداء» «پدر جان، کاش من فدای تو می شدم». ⚫️▪️«یا أبتاهُ، لَیْتنی کَنت قَبل هذا الْیَومِ عمیاءَ» «پدر جان، کاش من پیش از این روز کور شده بودم، و تو را به این حال نمی دیدم». ⚫️▪️«یا أبتاهُ، لَیْتنی وُسدتُ الثَّری و لا أری شَیبکَ مُخضَّباً بِالدّماء» «پدر جان، کاش مرا در زیر خاک پنهان کرده بودند و نمی دیدم که محاسن مبارکت به خون خضاب شده باشد». آن معصومه نوحه می کرد و اشک می ریخت تا آن که نَفَس او به شماره افتاد و گریه راه گلویش را گرفت، مثل مرغ سرکنده، گاهی سر را به طرف راست می نهاد و می بوسید و بر سر می زد، و زمانی به چپ می گذارد و می بوسید... پس آن نازدانه لب بر لب پدر نهاد، زمان طویلی از سخن افتاد گریست «فَنادیِ الرَّأسُ بِنْتَهُ، إلیَّ إلیَّ، هَلُمّی فَأنا لَک بِالانْتظار. فغُشیَ علیها غشْوةً لمْ تُفقْ بعدها، فحرَّ کوها فَإذا هیَ قدْ فارقتْ روحها الدُّنیا...» «آن رأس شریف دختر را صدا کرد که به سوی من بیا، من منتظرت هستم، او غش کرد و دیگر به هوش نیامد، چون او را حرکت دادند متوجّه شدند که روح شریفش از بدن مفارقت کرده و به خدمت پدر شتافته است» ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi