eitaa logo
نهج البلاغه و زندگی
4هزار دنبال‌کننده
24.1هزار عکس
12هزار ویدیو
369 فایل
💌اجتماعی که علی (علیه السلام) را کنار گذاشت، علی (علیه السلام) را از علی(علیه السلام)بودن منع نکرد، بلکه خود را از علی(علیه السلام) داشتن محروم کرد. اینجا کلاسی است برای مرور تفکرات امیرالمومنین (علیه السلام) باشد که مقبول حضرتش افتد. ساجدی نسب
مشاهده در ایتا
دانلود
🌙 اعمال شب عرفه 🔸 شب نهم از شبهای متبرک و شب مناجات با قاضى الحاجات است و توبه در آن شب مقبول و دعا در آن مستجاب است. عبادت در این شب، اجر صد و هفتاد سال عبادت را دارد. خواندن زیارت امام حسین (ع) نیز در این شب وارد شده است. ✨ برای این شب، اعمال پر فضیلتی نیز در مفاتیح الجنان ذکر شده است. ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه ۱۶۹- وَ قَالَ ( عليه السلام ) : قَدْ أَضَاءَ الصُّبْحُ لِذِي عَيْنَيْنِ
نهج البلاغه و درود خدا بر او فرمود: صبحگاهان، براي آنكه دو چشم بينا دارد روشن است.
نهج البلاغه Amir al-Mu'minin, peace be upon him, said : For the man who has eyes the dawn has already appeared.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح و تفسير نشانه هاى حق آشكار است امام(عليه السلام) در اين كلام حكيمانه به كسانى كه حق را با تمام ظهور و بروز آن فهم نمى كنند هشدار مى دهد و مى فرمايد: «صبح براى آنها كه دو چشم بينا دارند روشن است»; (قَدْ أَضَاءَ الصُّبْحُ لِذِي عَيْنَيْنِ). اشاره به اين كه كسانى كه چشم بصيرت دارند حق را به خوبى درك مى كنند، زيرا نشانه هاى آن كاملاً آشكار است; خواه اين حق به معناى ذات پاك پروردگار باشد آن گونه كه قرآن مجيد مى فرمايد: «(سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِى الاْفَاقِ وَفِى أَنْفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ أَوَلَمْ يَكْفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ عَلَى كُلِّ شَىْء شَهِيدٌ); به زودى نشانه هاى خود را در اطراف عالم و در درون جانشان به آنها نشان مى دهيم تا براى آنان آشكار گردد كه او حق است. آيا كافى نيست كه پروردگارت بر همه چيز شاهد و گواه است» و يا اين كه مراد از صبح قرآن مجيد است، همان گونه كه مى فرمايد: «(قَدْ جَاءَكُمْ مِنَ اللهِ نُورٌ وَكِتَابٌ مُبِينٌ); (آرى) از طرف خدا نور و كتاب روشنگرى به سوى شما آمد». يا اين كه منظور آيين اسلام و آورنده آن باشد آن گونه كه قرآن مى فرمايد: «(لاَ إِكْرَاهَ فِى الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنْ الغَىِّ); اكراهى در قبول دين نيست. (زيرا) راه راست از راه انحرافى روشن شده است» و يا اين كه مراد رسول گرامى اسلام باشد همان گونه كه مى خوانيم: «(يَا أَيُّهَا النَّبِىُّ إِنَّا أَرْسَلْنَاكَ شَاهِداً وَمُبَشِّراً وَنَذِيراً * وَدَاعِياً إِلَى اللهِ بِإِذْنِهِ وَسِرَاجاً مُّنِيراً); اى پيامبر! ما تو را گواه فرستاديم و بشارت دهنده و بيم دهنده; و تو را دعوت كننده به سوى خدا به فرمان او قرار داديم و چراغى روشنى بخش». يا مقصود خود حضرت (و امامان اهل بيت) باشد، چنان كه در زيارت «جامعه» آمده است: «خَلَقَكُمُ الله أنواراً فَجَعَلَكُمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقينَ حَتّى مَنَّ عَلَيْنا بِكُمْ». و در خطبه ۸۷ نهج البلاغه نيز به اين معنا اشاره شده است. يا اين كه منظور تمام آنچه گذشت و تمام حقايق عالم هستى است. قرآن مجيد در سوره «اسراء» آيه ۷۲ نيز مى فرمايد: «(وَمَنْ كَانَ فِى هَذِهِ أَعْمَى فَهُوَ فِى الاْخِرَةِ أَعْمَى وَأَضَلُّ سَبِيلا); اما كسى كه در اين جهان (از ديدن چهره حق) نابينا بوده است در آخرت نيز نابينا و گمراه تر است». به هر حال اين جمله به صورت ضرب المثلى در آمده و واژه «صبح» كنايه از حق و «ذى عَيْنَيْن» كنايه از صاحبان بصيرت و آگاه و واژه «أضاء» اشاره به ظاهر بودن حق است. حال اگر كسانى گمراه شوند به علّت نابينايى آنهاست، يا اين كه چشم دارند و بر هم مى گذارند يا خفاش صفت از ديدن آفتاب حق به شب هاى تاريك و ظلمانى پناه مى برند. آنها سزاوار هرگونه سرزنش و مجازاتند آن گونه كه شاعر پارسى زبان مى گويند: راه است و چاه و ديده بينا و آفتاب *** تا آدمى نگاه كند پيش پاى خويش چندين چراغ دارد و بيراهه مى رود *** بگذار تا بيفتد و بيند سزاى خويش! ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
#رشد_فردی ⭕️ می دانی وقتی می میریم چگونه ما را صدا می کنند؟ 🔹اول درباره ما می گویند: جسد... 🔸و بعد از غسل دادن می گویند: جنازه... 🔹و بعد از خاک سپاری هم می گویند: میت... ✴️ همه لقب ها و پست هایی که در دنیا داشتیم بعد از مرگمان فراموش ميشه. ⚡️مدير، مهندس، مسئول، دکتر، استاد، حاج آقا، حجه الاسلام و... 💎 پس فروتن و متواضع باشیم، نه مغرور و متكبر.
🌺 هرگاه افکار مثبت داشته باشید، استعدادهای ذهنی و نیروهای درونی شما فعال می‌شوند و هرگاه افکار منفی و مخرب بر شما چیره شود، نیروها و استعداهایتان سرکوب شده و باعث شکست شما می‌گردد. ✨ وقتی می‌بینید که در احساسات منفی غرق شده‌اید، می‌توانید خیلی ساده از آن خارج شوید. 💎 کافی است مشغول کاری زیبا شوید و وقتی به این روش عادت کنید، زودتر از چیزی که فکر می‌کنید خالق زندگی خود خواهید شد. 🌺✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
🖼سخن‌نگاشت| رهبرانقلاب: یادم است هنوز بالغ نبودم که اعمال روز عرفه را بجا آوردم. مادرم خیلی اهل دعا و توجّه و اعمال مستحبّی بود. می‌رفتیم یک گوشه حیاط منزل و ساعتهای متمادی، اعمال روز عرفه را انجام می‌دادیم. مادرم می‌خواند، من و بعضی از برادر و خواهرها هم بودند، می‌خواندیم. دوره جوانی و نوجوانی من این‌گونه بود؛ دوره اُنس با معنویات و با دعا و نیایش. ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی
#کلام_علما ❓سؤال: مقصود از «مصیبت در دین» که در برخی دعاها آمده، چیست؟ نظیر: «لَا تَجْعَلْ مُصیبَتَنا فِی دِینِنا؛ خدایا مصیبت ما را در دینمان قرار مده». 💠 آیت‌الله بهجت قدس‌سره: همین مصیبتی که به آن مبتلا هستیم، یعنی فقد امام(عج). چه مصیبتی از این بزرگ‌تر؟! خدا می‌داند که به‌واسطۀ آن، چه محرومیت‌ها داریم؟! 📚 در محضر بهجت، ج٢، ص٢١٧ ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalagh
هدایت شده از روشنگری
حاج میثم مطیعی- دعای عرفه.mp3
20.87M
دعای عرفه (صحرای عرفات) حج تمتع 1392 🎧 حاج میثم مطیعی و حاج محمد رضا غلامرضا زاده #بسیار_دلنشین 🆘 @Roshangari_ir
هدایت شده از فرهنگ
🌷 حضرت آیت الله بهجت (ره): ❄️⇦ آنقدر راه را گم کرده ایم و آنقدر از قرآن و عترت کنار گرفته و دور افتاده و بیگانه شده ایم که نزدیک است به آمریکا و اروپا برویم و از آنها سؤال کنیم که (شما از قرآن و عترت چه فهمیده اید?) به ما یاد دهید! ❄️⇦ علت آن است که ما آنچه را که در دست داریم استفاده نمیکنیم و به آن عمل نمیکنیم، لذا وقتی کفار که مزایای اسلام را میدانند، چیزی میگویند تصدیق میکنیم و سخنانشان باورمان می آید. و دیگر اینکه ما عبید دنیا هستیم، لذا ما را با تطمیع از کتاب و عترت منحرف و منصرف کرده اند! می بینیم ولی گویا نمی بینیم! ❄️⇦ جلوی ضریح امام رضا (ع) در یک شب، پنج کرامت دیدم: شفای مریض و کرامت های دیگر... ولی این مطالب را برای ما نقل میکنند، گویا داستان رستم و افراسیاب میخوانند!... قرآن و عترت دوای همه ی دردهاست. اگر آن را کنار بگذاریم، در دنیا از این هم ذلیل تر میشویم. آیا ذلت از این بیشتر که مسلمانان با این همه قوت و ثروت، نوکر کفار هستند؟! ❄️⇦ یک روز به گرگ پناه میبریم، یک روز به روباه ، برای اینکه از قرآن عترت کنار نرویم و آنها را از ما جدا نکنند، از الان باید به فکر اصلاح باشیم. (علاج واقعه قبل از وقوع باید) 📘 در محضر بهجت، جلد ۲ ، صفحه ۱۶۷ @farhang 🌹 فرهنگ
🌷ای عزیزان به شما هدیه ز یزدان آمد / عید فرخنده ی نورانی قربان آمد 🌷حاجیان سعی شما شد به حقیقت مقبول / رحمت واسعه ی حضرت سبحان آمد 🌸 عید قربان بر همگان مبارک باد 🌸 ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از روشنگری
تنها 10 روز پس از نامه رئیس قوه قضائیه به رهبر انقلاب: 4 دادگاه ویژه 30 تنظیم کیفر خواست 120 متهم بازداشتی اتفاق افتاده ... راه درست همین است 🆘 @Roshangari_ir
💢 این متن را با بخوانید! 🔅 یادداشت تقی دژڪام ✳ فحش است؟ ۱. به گزارش سی‌ان‌ان در روز ۱۸ مردادماه ائتلاف تحت رهبری ، در حمله به بازار شهر واقع در استان شمالی و اتوبوس حامل دانش‌آموزان با بمب ۵۰۰ پوندی (حدود ۲۲۷ کیلوگرم) «ام‌کی۸۲»، ساخت شرکت «لاکهیلد مارتین» که آمریکا آن را فروخته بود، دست‌کم ۵۰ نفر از آنان را و ۷۷ نفر دیگر کرده است. ۲. پلیس تایید کرد که حوالی ساعت ۱۶ روز چهارشنبه ۲۴ مرداد انفجاری انتحاری در کلاس درس یک آموزشگاه خصوصی به نام در دشت برچی در غرب این شهر رخ داده است. بر اساس آخرین آمار رسمی منتشره از سوی وزارت صحت عامه بر اثر این انفجار ۴۸ دانش‌آموز کشته و ۶۷ نفر از آنان مجروح شده‌اند که بیشتر آنان و هزاره هستند. گزارش‌های بعدی این آمار را به ۷۰ کشته و حداقل ۷۰ مجروح افزایش داده است. مسئولیت این انفجار را به عهده گرفته است. ۳. ریزش یک پل هوایی در شهر در باعث کشته شدن ۳۵ نفر شد که ۱ نفر از آنان بود. این حادثه روز سه‌شنبه ۲۳ مرداد، ۱۴ اوت حدود ساعت ۱۱:۳۰ به وقت محلی و پس از بارندگی سیل‌آسا اتفاق افتاد و این پل هوایی که روی یک بزرگراه اصلی ایتالیا ساخته شده فرو ریخت. به گفته ماتئو سالوینی وزیر کشور ایتالیا بیش از آتش‌نشان در محله حادثه حضور دارند. 🔺دو سال پیش هم بعد از تیراندازی در یک در نوشتم که درست اول وقت فردای آن‌روز وقتی سایت را باز کردیم پیام تسلیت را که به مناسبت این حادثه به همتای فرانسوی‌اش صادر شده بود دیدیم(خیلی هم خوب). اما یکی دو روز بعد وقتی عربستانِ وحشی با حمله به یک مراسم در ، ۷۰۰ نفر (به عدد توجه کنید) از مردم مسلمان و مظلوم این کشور همسایه را به خاک و خون کشید، صدا از و سایت ریاست جمهوری در نیامد که نیامد. 🔻این روزها هم آقای روحانی ترجیح داد که درست یک روز بعد از حادثه در ایتالیا که بر اثر نقصان در معماری و ساخت پل بود و ۳۵ نفر از جمله یک کودک کشته شدند، به همتای ایتالیایی‌اش پیام تسلیت ارسال کند (این هم خیلی خوب)، اما با تا این لحظه ۱۱ روز از حادثه قتل‌عام ۵۱ دانش‌آموز یمنی و ۵ روز از فاجعه قتل‌عام ۷۰ دانش‌آموز شیعه افغانستانی می‌گذرد و باز هم دریغ از یک پیام تسلیت خشک و خالی و فرمایشی که معمولاً کار آن را هم نویسندگان دفتر رئیس‌جمهور انجام می‌دهند و زحمت خیلی زیادی! برای حسن روحانی ایجاد نمی‌کند. حتی اگر مواردی چون همسایگی و مسلمان بودن را هم در نظر نگیریم، زمان حادثه و تعداد کشته‌ها هم اولویت را به یمن و افغانستان می‌داد مگر اینکه یا دخالت بیشتری داشته باشد! 🔰دارم می‌گردم ببینم در میان این ۵۲ و که آقای روحانی و اعضای دولتش در این چندسال خطاب به منتقدان و معترضان و روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه و صاحبان فکر و اندیشه نثار کرده، جایی تعبیر را هم به کار برده است یا نه...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ امروز: شمسی: چهارشنبه - ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ میلادی: Wednesday - 22 August 2018 قمری: الأربعاء، 10 ذو الحجة 1439 🌹 امروز متعلق است به: 🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام 🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليهما السّلام 🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليهما السّلام 🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليهما السّلام 💠 اذکار روز: - یا حَیُّ یا قَیّوم (100 مرتبه) - حسبی الله و نعم الوکیل (1000 مرتبه) - یا متعال (541 مرتبه) برای عزت در دو دنیا ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹عید سعید قربان 🔹شهادت عبدالله محض و جمعی از آل حسن علیه السلام، 145ه-ق 🔹نماز عید امام رضا علیه السلام در خراسان 📆 روزشمار: ▪️5 روز تا ولادت امام هادی علیه السلام ▪️8 روز تا عید الله الاکبر، عید سعید غدیر خم ▪️21 روز تا آغاز ماه محرم الحرام ▪️30 روز تا عاشورای حسینی ▪️45 روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه ۱۷۰- وَ قَالَ ( عليه السلام ) : تَرْكُ الذَّنْبِ أَهْوَنُ مِنْ طَلَبِ الْمَعُونَةِ
نهج البلاغه و درود خدا بر او فرمود: ترك گناه آسانتر از درخواست توبه است.
نهج البلاغه Amir al-Mu'minin, peace be upon him, said : Abstention from sin is easier than seeking help afterwards.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سراغ من نمى آيد. (با لباس عابدان و پارسايان آمده اى) بگو ببينم چه خبر است. عابد جريان را به طور كامل براى آن زن تعريف كرد. آن زن گفت: «إنَّ تَرْكَ الذَّنْبِ أهْوَنُ مِنْ طَلَبِ التَّوْبَةِ وَلَيْسَ كُلُّ مَنْ طَلَبَ التَّوْبَةَ وَجَدَها; ترك گناه آسان تر از تقاضاى توبه است و تمام كسانى كه تقاضاى توبه مى كنند ممكن است موفق به توبه نشوند». سپس افزود: تصور مى كنم فردى كه اين دستور را به تو داده شيطانى بوده كه در برابر تو به صورت عابدى ظاهر شده است. برگرد كه من هرگز تسليم خواسته تو نخواهم شد. مرد عابد (از خواب غفلت بيدار شد و) بازگشت (و اثرى از آن شيطان نديد) اتفاقاً آن زن بدكاره آن شب از دنيا رفت و مردم ديدند بر در خانه او نوشته شده است به تشييع جنازه اين زن حاضر شويد كه از اهل بهشت است. مردم به شك افتادند سه روز دست نگه داشته و او را دفن نكردند، چون در كار او حيران بودند. خداوند به پيامبر آن زمان يعنى «موسى بن عمران» وحى فرستاد كه به سراغ فلان زن برو نماز بر او بخوان و به مردم بگو كه در نماز بر او شركت كنند كه من او را بخشيدم و بهشت را بر او واجب كردم، زيرا فلان بنده عابد مرا از گناه باز داشت.
شرح و تفسير راه نزديكتر! امام(عليه السلام) در اين گفتار حكيمانه به نكته مهمى در مورد ترك گناه و مقايسه آن با توبه از گناه اشاره كرده مى فرمايد: «ترك گناه آسان تر از تقاضاى توبه است»; (تَرْكُ الذَّنْبِ أَهْوَنُ مِنْ طَلَبِ التَّوبةِ ). امام(عليه السلام) فرمود ترك گناه از تقاضاى توبه آسان تر است اين نكته دلايل زيادى دارد، زيرا از يك سو ممكن است انسان پس از ارتكاب گناه توفيق توبه نيابد و از دنيا برود به خصوص اگر توبه را به تأخير بيندازد آن گونه كه سيره بسيارى از غافلان است. از سوى ديگر توبه شرايط زيادى دارد پشيمانى قطعى از گناه و تصميم بر ترك در آينده و پرداخت حق الناس و قضاى عبادات و پرداختن و كفاره اگر عملى است كه داراى قضا و كفاره بوده مانند ترك روزه واجب و جبران كردن خطاهاى گذشته با اعمال صالح آينده، زيرا در قرآن مجيد كرارا بعد از جمله «تابُوا» واژه «اَصْلَحُوا» ذكر شده است. از همه اينها گذشته گناه رسوباتى در روح انسان از خود بجاى مى گذارد كه برطرف ساختن آن بسيار مشكل است و درست به اين مى ماند كه به كسى بگويند مراقب باش بدنت مجروح نشود و دست و پايت نشكند. او بگويد مهم نيست اگر مجروح شد مداوا مى كنم و اگر شكست به شكسته بند مراجعه مى نمايم در حالى كه بعد از مداواى جراحات و جبران استخوان هاى شكسته آثارى از آن در ظاهر يا در باطن باقى مى ماند كه گاه تا آخر عمر همراه انسان است. مرحوم علامه مجلسى در روضه بحارالانوار در حديث معروف «هشام بن حكم» از امام موسى بن جعفر(عليه السلام) جمله اى از حضرت مسيح نقل مى كند و آن جمله اين است: «بِحَقِّ أقُولُ لَكُمْ إنَّ مَنْ لَيْسَ عَلَيْهِ دَيْنٌ مِنَ النّاسِ أرْوَحُ وَأقَلُّ هَمّاً مِمَّنْ عَلَيْهِ دَيْنٌ وَإنْ أحْسَنَ الْقَضاءَ وَكَذلِكَ مَنْ لَمْ يَعْمَلِ الْخَطيئَةِ أرْوَحُ هَمّاً (مِمَّنْ) عَمِلَ الْخَطيئَةَ وَإنْ أخْلَصَ التَّوْبَةَ وَأنابَ; به حق براى شما مى گويم. كسى كه بدهى به مردم ندارد راحت تر و كم غصه تر است از كسى كه دينى بر ذمه اوست، هرچند مى تواند به خوبى آن را ادا كند. همين گونه كسى كه گناهى نكرده راحت تر و كم اندوه تر است از كسى كه مرتكب گناهى شده، هرچند توبه خالصانه اى بعد از آن كند و به خدا باز گردد». مرحوم كلينى در كافى و مرحوم علامه مجلسى در بحارالانوار داستان جالبى از عابدى از بنى اسرائيل نقل مى كند كه ذكر آن در اينجا بسيار مناسب است. در اين حديث امام صادق(عليه السلام) مى فرمايد: «مرد عابدى در بنى اسرائيل بود كه هرگز مرتكب خلافى در امور دنيا نشده بود (و گناهى نكرده بود) به گونه اى كه ابليس از دست او ناراحت شد و فرياد كشيد و لشكرش نزد او حاضر شدند. ابليس گفت: چه كسى مى تواند براى من اين عابد را گمراه سازد؟ يكى از آنها گفت: من آماده ام. ابليس گفت: از كدام راه به سراغ او مى روى؟ گفت: از ناحيه زنان (و شهوت جنسى كه بسيار نيرومند است). ابليس گفت: كار تو نيست اين عابد مسائل مربوط به زنان را تجربه نكرده است. ديگرى از شياطين گفت: من آمادگى داردم. ابليس گفت: از كجا به سراغ او مى روى؟ گفت: به وسيله شراب و لذات. ابليس گفت: كار تو نيست او علاقه اى به اين امور ندارد. سومى گفت: من آماده ام (كه او را گمراه سازم). ابليس گفت: از چه راه به سراغ او مى روى؟ گفت: از طريق كارهاى نيك (و عبادت!) ابليس پسنديد گفت: برو، اين كار از تو ساخته است. او به صومعه عابد رفت و در برابر او ايستاد و مشغول نماز شد. عابد از عبادت خسته مى شد و مى خوابيد و آن شيطان چشمش به خواب فرو نمى رفت، عابد استراحت مى كرد ولى شيطان استراحت نمى كرد. عابد در حالى كه خود را در برابر او قاصر و عمل خود را كوچك مى ديد گفت: اى بنده خدا از چه راه اين همه قدرت و قوت بر نماز و عبادت پيدا كردى؟ شيطان جوابش را نداد. بار دوم و بار سوم تكرار كرد. شيطان در جواب او گفت: اى بنده خدا! گناهى از من سر زده و من از آن توبه كردم هر زمان كه گناه به خاطرم مى آيد قوتى بر نماز پيدا مى كنم. عابد گفت: اگر چنين است گناهت را به من بگو تا من هم انجام دهم و توبه كنم و هرگاه چنين كردم (و گناه به خاطرم آمد) قوت بر نماز پيدا كنم. شيطان به او گفت: به شهر مى روى (در محله بدنام) و سراغ فلان زن آلوده را مى گيرى دو درهم به او بده و مرتكب گناه شو. عابد گفت: من دو درهم ندارم اصلاً نمى دانم دو درهم چيست. شيطان دو درهم از زير پاى خود در آورد و به او داد. مرد عابد (ساده لوح) با همان لباس عبادت وارد شهر شد و سراغ منزل آن زن آلوده را گرفت. مردم او را راهنمايى كردند و تصورشان اين بود كه آمده است او را موعظه كند تا دست از كار زشت بر دارد. فرد عابد هنگامى كه به سراغ آن زن آمد دو درهم را نزد او افكند و گفت: برخيز! برخاست و به داخل منزلش شد و به عابد گفت: داخل شو. آن گاه زن آلوده گفت: تو با وضع و هيئتى به سراغ من آمده اى كه هيچ كس به اين صورت به
💢نوشته ای قابل تامل از علی علیزاده👌 🔸غائله پشت غائله، غشغرغ پشت غشغرغ، از این هیاهوی بی‌بی‌سی به آن جنجال سلبریتی‌ها، از این آشوب ساخته در فضای مجازی به آن خبر دروغ بزرگ شده توسط منوتو. طوفانهایی در فنجان. همگی بر سر هیچ. 🔹افکار عمومی رسانه-زده که حتی شش ماه پیش خودش را به یاد نمی‌اورد. به یاد نمی‌اورد به خاطر خبر دروغ دستگیری دختربچه‌های رقصنده در برج میلاد، چقدر اشفته شده بود و چه لعنتی به زندگی در ایران میفرستاد، افکار عمومی مثل کودکی که در هوا بالا و پایین پرتاب شود، دیگر هیچ کنترلی بر احساساتش ندارد. چرا که امروز اتاقهای فکر همان اتاقهای کنترل احساسات توده‌ها هستند. 🔸افکار عمومی میداند فقیرتر شده. میداند از فساد خسته و از اینهمه اختلاف طبقاتی خشمگین و از نداشتن افق ثبات اقتصادی در آینده مضطرب است. اما نمیپرسد چرا هر هفته مغزش با یک داستان پر میشود که هیچ ربطی به این امور ندارد. نمیپرسد چرا صدایش بیش از آنکه برای پرسش از نابرابریهای اقتصادی بلند شود برای وارد نشدن زنان به ورزشگاه‌ بلند میشود. برای کنسرت بلند میشود. افکار عمومی، یعنی شمای خواننده این متن، نمیپرسد چرا پنج سال بعد از روحانی هنوز همه چیز کشور به آینده برجام موکول میشود. 🔹و تا زبان به نقد روحانی باز کنی صدایی از داخل حنجره افکار عمومی جواب میدهد: «جناح مقابلش کارشکنی کرده، سپاه روی موشک شعار نوشته، دولت پنهان مانع شده، تندروها کارشکنی کرده‌اند، دولت که اصلا قدرتی در ایران ندارد.»‌ 🔸اگر اینطور بود چرا برای انتخابات و غبضه قدرت له له میزدند. چرا وقتی به معامله بر سر مصونیت قضایی برادران دولتیها میرسد همه گونه قدرت معامله دارند ولی بر سر مسایل و حقوق مردم قدرتی ندارند؟ 🔹دیروز نوشتم فقط یک فقره دزدی بواسطه فرار مالیاتی گروهی از پزشکان شش هزار و هشتصد میلیارد تومن در سال است. یعنی سی و چهارهزار میلیارد تومن از روزی که روحانی به قدرت رسید. ایا سپاه مانعی در اصلاح نظام مالیات و پس گرفتن این سی و چهار هزار میلیارد تومن بیت‌المال بود؟ 🔸دولتی با پیرترین، فشل‌ترین، بی‌انگیزه‌ترین، ناکارامدترین بوروکراتهای زهواردررفته‌ سوپرمیلیاردری که حتی در نظام اداری هم اصلاح بوجود نیاورد. 🔹و شما مردم، و شما افکار عمومی، و شما رای دهندگان که اجازه دادید ذهنتان هر هفته به بازی گرفته شود و روحانی را از پاسخگویی فراری دادید، شمایی که با مظلوم جلوه دادن دولت مانع پرسشگری و تمرکز روی مطالبات اقتصادی مردم عادی شدید، شما هم مقصرید. شما هم اگرچه بازنده پنج سال گذشته‌اید اما بی‌آنکه بدانید همدست برندگان ثروتمند شده این سالهایید.