eitaa logo
نهج البلاغه و زندگی
4هزار دنبال‌کننده
24.8هزار عکس
12.8هزار ویدیو
403 فایل
💌اجتماعی که علی (علیه السلام) را کنار گذاشت، علی (علیه السلام) را از علی(علیه السلام)بودن منع نکرد، بلکه خود را از علی(علیه السلام) داشتن محروم کرد. اینجا کلاسی است برای مرور تفکرات امیرالمومنین (علیه السلام) باشد که مقبول حضرتش افتد. ساجدی نسب
مشاهده در ایتا
دانلود
سالروز حماسه ۹ دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت گرامی باد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از طلوع زندگی
. اگر نمیخوای برای رسیدن به چیزی تلاش کنی و هیچ بهائی نپردازی!!! لطففففاً 🤚 غر نزن که چرا اونو بدست نمیاری.....
🔴 بهم گفت‌: 🔹️ با‌ این اوضاع گرونی هنوزم پای آرمان ها‌ی رهبرت هستی؟!‌ گفتم‌: ✅به ما‌ یاد‌ دادن‌ توۍ مکتب حسین‌ (ع) ممکنه، آب هم واسه خوردن نباشه...! 👈بصیرت یعنی این ‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢 توصیه امام زمان به خواندن حدیث کساء 🔵 العبد محمدتقی بهجت (ره): 🔴 خیلی دیده شده و گفته‌اند که حضرت حجت (عجل الله تعالی فرجه) را در مجالس توسل یا حدیث کساء حاضر دیده‌اند.ایشان هر روز بر خواندن حدیث کسا مداومت داشتند و برای برطرف شدن گرفتاری‌ها و شفای بیماران، قرائت مکرر این حدیث را توصیه می‌کردند. 📚 بهجت‌الدعاء، ص٢١٩
9.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍃🌸🍃🌸🍃🌸 قرائت زیبا ودلنشین حدیث کسا 🔹🔷 ((نهج البلاغه و زندگی)) 🔷🔹 روشی نوین در ارائه سبک زندگی علوی ❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁❅❁ 🆔 @nahjolbalaghehvazendegi
✨﷽✨ 🔸مرحوم حاج اسماعیل دولابی ✍اگر چهار مرتبه بگویی بیچاره ام و عادت کنی، اوضاع خیلی بی ریخت می شود... همیشه بگویید الحمدلله، شکر خدا ... بلکه بتوانی دلت را هم با زبانت همراه کنی. اگر پکر هستی دو مرتبه همراه با دلت بگو الحمدلله، آن وقت غمت را از بین می برد. 👌امیدوارم جلوی زبانت را بگیری که موثر است. 📙طوبای محبت
🔸تکیه گاه🔸 🔘 منْ سَعَادَةِ الرَّجُلِ أَنْ يَكُونَ القَيِّمَ عَلَى عِيَالِهِ 🔘 از سعادت مرد است كه تکیه گاه و مدیر خانواده‌اش باشد. 📚الکافي , جلد۴ , صفحه۱۳
🌸 بِسم‌ِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم 🕊 بر بال حکمت ۲۰۲ نهج‌البلاغه 🕊 وقد قال له طلحة والزبير: نُبايِعُكَ عَلى أَنّا شُرَكاؤُكَ في هذَا الاَْمْر:لاَ، وَلكِنَّكُمَا شَرِيكَانِ فِي الْقُوَّةِ وَالاِْسْتِعَانَةِ، وَعَوْنَانِ عَلَى الْعَجْزِ وَالاَْوَدِ. (طلحه و زبیر خدمت امام آمدند و گفتند: با تو بيعت کردیم که ما در حکومت شریک تو باشیم، فرمودند: نه هرگز! بلکه شما در نيرو بخشيدن و یاری خواستن شرکت دارید، و دو یاورید به‌هنگام ناتوانی و درماندگی در سختی‌ها.شرح حکمت: روزی كه زبير با امام (ع) بيعت كرد، حضرت فرمودند: من از اين می‌ترسم كه تو پيمان خود را بشكنى، زبیر گفت: هرگز بيم نداشته باش تا ابد چنين كارى را نخواهم كرد. چيزى نگذشت كه آن دو به اميرمؤمنان (ع) گفتند: می‌دانی در زمان عثمان چه اندازه به ما جفا شد و او همواره طرفدار بنى اميه بود؛ اكنون كه خداوند خلافت را به تو سپرده بعضى از اين فرمانداری‌ها را در اختيار ما بگذار، حضرت فرمودند: به قسمت الهى راضى باشيد تا فكر كنم، سپس افزودند: آگاه باشيد من كسى را در اين امانت شريك می‌كنم كه از دين و امانت او مطمئن باشم. از سويى ديگر هنگامی‌که اميرمؤمنان على (ع) به معاويه نامه نوشتند كه مردم با من بيعت كردند، تو هم از اهل شام براى من بيعت بگير... معاويه سخت دست پاچه شد و نامه‌ای براى زبير نوشت و او را به‌عنوان اميرالمؤمنين خطاب كرد و گفت: از تمام مردم شام براى تو بيعت گرفتم با سرعت به‌سوی كوفه و بصره برو و اين دو شهر را تسخير كن. از اين‌جا روشن می‌شود اين‌كه طلحه و زبير خدمت امام (ع) آمدند و گفتند: ما بيعت كرده‌ايم كه با تو شريك باشيم، منظورشان اين بود كه حكومت بصره و كوفه را حضرت به آنها بسپارند و به اين ترتيب بر تمام عراق مسلط شوند و دست به دست معاويه بدهند شام را هم در اختيار بگيرند. با اين توضيح می‌فهمیم چرا امام (ع) دست رد بر سينه آنها گذاشتند و اين جواب پرمعنا را به آنها دادند. در كتاب خلفاى ابن قتيبه (از علمای اهل سنت) آمده است: بعد از تمام شدن بيعت، طلحه و زبير نزد حضرت آمدند و گفتند: می‌دانی چرا با تو بيعت كرده‌ايم؟ فرمودند: آرى براى اين‌كه گوش به فرمان من باشيد و اطاعت كنيد، آنها با صراحت گفتند: نه ما با تو بيعت كرديم كه شريك تو در امر خلافت باشيم. امام (ع) فرمودند: چنين نيست. بلكه شما شريك در همكارى و كمك در سختی‌ها هستيد. اين درحالى بود كه زبير شك نداشت كه على (ع) حكومت عراق را به او می‌سپارند و حكومت يمن را به طلحه. هنگامی‌که براى آنها روشن شد كه على (ع) حكومتى را به آنها نمی سپارند، شكايت خود را از حضرت آشكار ساختند و زبير در ميان جمعيت قریش گفت: اين پاداش ماست از سوى على! ما در كار عثمان به نفع او قيام كرديم و گناهكارى او را ثابت نموديم و عوامل قتل او را فراهم ساختيم، درحالی‌که على در خانه خود نشسته بود و ما مشكل را حل كرديم؛ اما هنگامی‌که به وسيله ما به مقصودش رسيد و حكومت را در اختيار گرفت ديگران را بر ما مقدم داشت. بنابراين روشن است كه آنها واقعاً اهل توطئه و دور از تقوا بودند، آنها نه صلاحيت فرماندارى داشتند و نه به آن قانع بودند، می‌خواستند حكومت بر مسلمانان را به زور و از طريق دغل كارى به چنگ آورند که تقواى اميرمؤمنان على (ع) هرگز پذيراى چنين مطلبى نبود. 🌺 لطفا حکمت ها را دنبال کنید انشالله با عمل به حکمت ها: مرام علی (ع) پر رونق تر از نام علی (ع) باشد. 💫 🆔 @nahjolbalaghehvazendegi