eitaa logo
نهج البلاغه و زندگی
4.1هزار دنبال‌کننده
23.6هزار عکس
11.4هزار ویدیو
367 فایل
💌اجتماعی که علی (علیه السلام) را کنار گذاشت، علی (علیه السلام) را از علی(علیه السلام)بودن منع نکرد، بلکه خود را از علی(علیه السلام) داشتن محروم کرد. اینجا کلاسی است برای مرور تفکرات امیرالمومنین (علیه السلام) باشد که مقبول حضرتش افتد. ساجدی نسب
مشاهده در ایتا
دانلود
اكنون اين سؤال پيش مى آيد كه چرا امام علیه السلام به عمر فرمود حلى كعبه را به حال خود واگذارد؟ در حالى كه به طور مداوم زيورآلات تازه اى به كعبه هديه مى كردند و انباشتن و نگهداشتن همه آنها وجهى نداشت. پاسخ سؤال اين است كه دستور آن حضرت به ظاهر دستورى موقت بوده است و هدف اين بوده كه حتى الامكان آن زيورآلات حفظ شود تا اگر نيازى براى مرمت كعبه يا مسجدالحرام پيدا شود از آنها استفاده كنند؛ به خصوص اينكه كعبه و مسجد الحرام، پيوسته در معرض سيلهاى سنگين بود، بنابراين دستور امام علیه السلام دستورى هميشگى به شمار نمى آيد. ۲. لَوْلا عَلِىٌّ لَهَلَکَ عُمَر آنچه در ذيل اين حديث شريف آمده كه عمر پس از شنيدن اين كلام حكيمانه خطاب به على بن ابى طالب علیه السلام عرض كرد: «لَوْلاکَ فَافْتَضَحْنا؛ اگر تو نبودى رسوا مى شديم». منحصر به اين مورد نيست، بلكه در طول خلافت خود بارها به مشكلات علمى و فقهى برخورد كه كسى جز اميرمؤمنان على علیه السلام آن را براى وى نگشود و اين اعتراف را به تعبيرات مختلف تكرار كرد كه مرحوم علامه امينى در جلد ششم الغدير در بحث «نوادر الاثر» آنها را با ذكر مدارك دقيق از كتب اهل سنت آورده است. تعبيراتى همانند آنچه در ذيل مىآيد : ۱. «لَوْلا عَلِىٌّ لَضَلَّ عُمَرُ؛ اگر على نبود عمر گمراه مى شد». ۲. «اللّهُمَّ لا تَبْقِنى لِمُعْضِلَةٍ لَيْسَ لَهَا ابْنُ أبيطالِبٍ؛ خدايا! هرگاه مشكلى پيش آيد كه على براى حل آن حضور نداشته باشد مرا باقى مگذار». ۳. «لا أبْقانِىَ اللهُ بِأرْضٍ لَسْتَ فِيها يا أبَاالْحَسَنِ؛ خدا مرا در سرزمينى زنده ندارد كه تو در آن نباشى». ۴. «أعُوذُ بِاللهِ مِنْ مُعْضِلَةٍ لا عَلِىٌّ بِها؛ به خدا پناه مى برم از اينكه مشكلى پيش آيد و على براى حل آن حضور نداشته باشد». ۵. «عَجَزَتِ النِّساءُ أنْ تَلِدْنَ مِثْلَ عَلِىِّ بْنِ أبيطالِبٍ لَوْلا عَلِىٌّ لَهَلَکَ عُمَرُ؛ مادران عاجزندازاينكه مثل على بن ابى طالب را بزايند اگر على نبود عمر هلاك مى شد». ۶. «يَابْنَ أبيطالبٍ ما زِلْتَ كاشِفُ كُلِّ شُبْهَةٍ وَمُوضِحُ كُلِّ حُكْمٍ؛ اى فرزند ابوطالب! تو همواره حل كننده شبهات و واضح كننده احكام بوده اى». ۷. «رُدُّوا قَوْلَ عُمَرِ إلى عَلِىٍّ. لَوْلا عَلِىٌّ لَهَلَکَ عُمَرُ؛ سخن عمر را به على بازگردانيد (و به وسيله او اصلاح كنيد) اگر على نبود عمر هلاك مى شد». تعبيرات ديگرى نيز از اين قبيل هست كه همه با اسناد دقيق از كتب اهل سنت ذكر شده است»
هدایت شده از دریچه
🔴عید غربزده ها حاج نِلسون . 👁🗨 @tribun_siyasi
اینایی که دارن واسه کریسمس خودشونو می کشن همونایین که عید غدیر میگفتن این عید عرباس به ما چه!!! ولی کریسمس عید باباشونه درخت كريسمس براى فروش به سلبریتی های هميشه در صحنه و جوگير ايران به قيمت حدودی دوميليون تومان! ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از 
🔸نخست‌وزیر پاکستان در گفتگو با روزنامه "واشنگتن پست": 🔹دولت پاکستان از آمریکا فرمان نمی‌گیرد، بلکه براساس منافع ملی خود عمل می کند. 🔹هرگز نمی‌خواهیم سرباز اجیر شده آمریکا باشیم و از این پس در جنگی شرکت نمی‌کنیم که در آن هزاران نفر از شهروندانمان کشته شوند و اقتصادمان میلیاردها دلار خسارت ببیند./جوان 🔮 مجله خبری عقیق 📰👇 http://eitaa.com/joinchat/1366032390C8fbb147e93
❇️ مهمترین ملاک دوست داشتن 🔹عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع) قَالَ: كُلُّ مَنْ لَمْ يُحِبَّ عَلَى الدِّينِ وَ لَمْ يُبْغِضْ عَلَى الدِّينِ فَلَا دِينَ لَهُ. 🔻امام صادق(علیه‌السلام) فرمود: هرکس دوست‌داشتن و نفرتش بر اساس ملاک دینی نباشد، دین ندارد. 📚 کافی، ج۲، ص۱۲۷ ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
هدایت شده از pedarefetneh | پدر فتنه
⭕️اندازه یه اپسیلون هم جناب @JZarif مقصر هستن؛ فقط با تماس کری، کشتی حامل کمک به مردم یمن رو برگردوند! 🔻مهم نیست محموله اون کشتی چند نفر رو نجات میداد ، مهم اینه که اگر اون کشتی میرسید و راه کمک رسانی بسته نمیشد، شاید این نسل کشی شنیع اینقدر طول نمیکشید! 🔻خون مسلمین رو با چی تاخت زد؟ احمد احمدزاده 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh 🔜
💢 بیسوادانِ صاحبِ مدرک ابتذال دَرهم و بَرهم در فضای مجازی را با یک نمونه عینی توضیح میدهم. فردی مدعیِ سواد در از فضایل رضاخان داستان سرایی میکرد، صفحه او را بالا و پایین که کردم، تصویری از مدرس دیدم. از او در مورد پرسیدم که چگونه مردی بود؟ با طعنه پاسخ داد: از معدود آخوندهای با شرفی بود که مردم قبولش داشتند!!! از این آقا که کَبّاده مدرک از فلان دانشگاه را بعنوان نخبه روشنفکر بر دوش میکشید، پرسیدم: چرا مدرس شد؟ بهرحال هر شهیدی قاتلی دارد، چه کسی دستور قتل مدرس را صادر کرد؟ ابتدا قاجار را قاتلان‌ مدرس معرفی کرد و سپس به انگلیسی ها اتهام زد! بعد که فهمید مدرس را از صحنه سیاسی و زندگی حذف کرده است، دنبال یک سری اراجیفی گشت تا شهید مدرس را تخطئه و کوچک سازد. اینها در خانه شان یک برگه مدرک با مُهر فلان دانشگاه دارند، هر کدام در ده کانال عضوند، صبح تا شب مستندهای و بی بی سی را نگاه میکنند. مدام تاریخ جدیدی را کشف و میکنند! این همان ابتذالِ اطلاعات در فضای مجازیست که فرد را گمراه می سازد و او آنچان بی تحقیق مدیحه سرای جانیانِ تاریخ میشود که هم قاتل(رضاخان) و هم مقتول(مدرس) را ستایش میکند.
هدایت شده از اخبار تهران20:20
🔺انتقاد مدیر مسئول روزنامه خراسان از تفریح لاکچری "سید احمد خمینی" #اخبار_2030 ☢️️ @Bisto30_IRIB
🔴 انتخابات آینده مجلس و مهم تر از آن... ⚫️ انتخابات مجلس یازدهم، سال آینده برگزار می شود. اهمیت مجلس (حتی فراتر از دولت) را می توان در روند اتفاقات همین یکی دو سال گذشته فهمید. 🔹رهبر انقلاب ۱۳۹۵/۰۳/۱۶ در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس فرمودند: 🔻"اوّل انقلاب، آن‌وقتی که صحبت انتخاب رئیس‌جمهور بود و مدام نامزدهای مختلف مطرح میشدند، بنده و یک نفر دیگر از دوستانمان، از تهران رفتیم قم خدمت امام -آن‌وقت ایشان قم بودند- در یک وقت تنگِ سختی هم بود، ایشان هم داخل بودند، بالاخره هرجور بود گفتیم باید ببینیم امام را. 🔻چون امام فرموده بودند که معمّمین مطرح نشوند، نامزد نشوند برای ریاست جمهوری؛ ما رفته بودیم با امام بحث کنیم، محاجّه کنیم که بگوییم نه، این منع را شما بردارید تا آقای بهشتی را ما مطرح کنیم؛ به نظر ما بهتر از همه، شهید بهشتی (رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) بود؛ رفته بودیم با ایشان بحث کنیم سر این قضیّه. 🔻یک قدری گفتیم و شنفتیم و ایشان یک چیزهایی گفت، ما یک چیزهایی گفتیم؛ بعد ایشان به ما گفتند شما بروید مجلس را نگه دارید؛ بروید دنبال مجلس؛ آن‌وقت هنوز انتخابات مجلس [برگزار] نشده بود؛ گفتند بروید سراغ مجلس، مجلس مهم است. توصیه‌شان به ما -به من و آن دوستمان- این [بود]؛ یعنی روی مسئله‌ دولت اصرار نکنید؛ مجلس از نظر ایشان مهم‌تر از دولت و قوّه‌ مجریّه بود". 🔸همان هم شد؛ مجلس انقلابی، بنی صدر را به زیر کشید و دست بزن نظام در برابر تحرکات سازمان یافته منافقین و لیبرال ها شد. این را مقایسه کنید با میزان جدیت و تدبیر طیف نیروهای انقلابی یا قلت آنها در انتخابات مجلس قبلی در سال 94. ♦️فاصله رای آقای حداد عادل با آقای عارف (نفر اول لیست امید) در تهران، حدود 500 هزار رای بود؛ یعنی انتخابات تهران صرفابه خاطر 250 هزار رای واگذار شد؛ به خاطر همه کم کاری ها و دلخوری ها و تعصب های ناروا و عدم تمهید لوازم و عدم استفاده از ظرفیت مساجد و هیئت ها و .... انواعی از عوامل و موانع ریشه دار در جاهلیت. 🔹اکنون یک سال مانده به انتخابات، یک دغدغه مهم وجود دارد. و آن اینکه فراتر از به روز رسانی تشکیلات، تشکل های وفادار به انقلاب (جمنا، جبهه پایداری، حزب موتلف، جمعیت رهپویان، حزب پیشرفت و عدالت، و ...) در این ماه ها و سال پر تلاطم کجای افکار عمومی بوده اند، و چه قدر به میدان آمده و موضع تبیینی گرفته اند تا در انتخابات سال بعد، بخش اعظم راه را طی کرده باشند؟ ✍ محمد ایمانی 💠 رسانه مردمی ثائر 🆔 @saeer_ir
هدایت شده از روشنگری
❌ کریمی قدوسی: ۵۰ درصد مجلس دنبال فروپاشی #نظام است !👆 #سیاسی 🆘 website: Roshangari.ir 🆘 channel: @Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰🔰راه حاجت گرفتن❗️❗️ 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): 🍃 « به حضرت نرجس خاتون مادر امام زمان متوسل شوید، ایشان چون مادر ولی وقت ما هستند به فرزندشان می‌فرمایند: که پسرم،این شخص به من متوسل شده خواسته‌اش را بده 🌸✨هزار صلوات یا یک ختم قرآن نذر ایشان کن تا گرفتاریت برطرف شود.» 🍃🍂 آقای الهی واعظ از قول بنده این مطلب را بر روی منبر نقل کرده بودند، شخصی پیش من آمد و گفت: «آقا من این کار را کردم و فورا حاجتم را گرفتم.» ✅  کلاس نهج البلاغه و زندگی 🆔https://eitaa.com/nahjolbalaghehvazendegi
💢انقلاب با ما چه کرد؟ آیا میدانستید ⁉️ 🔘تا قبل از سال ۱۳۵۷ حدود نیمی از جمعیت کشور بی سواد بودند، برای همین بعد از انقلاب اسلامی، یکی از اولین اقدامات نظام، تشکیل نهضت سواد آموزی بود تا بصورت جهادی عقب ماندگی های تاریخی ملت ایران در این زمینه را جبران کند. ▪️در زمان پهلوی با وجود اینکه ۵۰ درصد مردم باسواد بودند اما سطح علمی کشور بسیار پایین بود تا حدی که ایران نتوانسته بود در هیچ یک از المپیادهای جهانی که از سال ۱۳۳۷ در دنیا آغاز شده بود، مدالی کسب کند. ☀️اما رویکرد جهادی و سیاستگذاری های نظام جمهوری اسلامی باعث شد سطح علمی کشور با سرعت بسیار زیادی رو به فزونی بگذارد بنحوی که در این ۴۰ سال، بیش از ۶۰۰ مدال رنگارنگ در المپیاد های جهانی نصیب ایران شده است. ✨و همچنین ایران توانست در سال های اخیر، از نظر سرعت رشد علمی، در جایگاه اول جهان قرار بگیرد. ☝️جمهوری اسلامی ایران در شرایطی توانسته به این جایگاه پر افتخار دست یابد که برخلاف دوران پهلوی، چهل سال در شرایط تحریم و فشار قرار داشته و هشت سال از حیاتش را نیز درگیر یک جنگ تحمیلی خانمان برانداز بوده است. 📚منابع: http://yon.ir/ScoFO http://yon.ir/5eSMz http://yon.ir/snFG5 💠 رسانه مردمی ثائر 🆔 @saeer_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🌏🌕تقویم نجومی اسلامی🌕🌍 ✴️ دوشنبه 👈 19 اذر ۹۷ 👈 10 دسامبر ۲۰۱۸ 👈 2 ربیع الثانی ۱۴۴۰ 🌓 امروز. روز نحس هفته صدقه اول صبح فراموش نگردد 🔘 نوزادی که امروز به دنیا بیاید حالش خوب باشد و خوب تربیت گردد ان شاالله ✅مباشرت شب سه شنبه مستحب و فرزند حاصل از ان دستانی سخاوتمند دارد پاک زبان و پاک دل است ان شاالله 🔭 احکام نجوم امروز برای: 🌗دید و بازدید های سیاسی 🌓امور معالجات 🌔شکار صید و اموری از این قبیل ⚫️ طبق روایات، (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ،خوب است و باعث حاجت روایی میگردد. 🔴 یا در این روز از ماه قمری،خوب نیست 🔵 دوشنبه برای ، روز مناسبی است و برکات خوبی دارد. 👕 دوشنبه برای بریدن، دوختن ، خریدن و پوشیدن روز بسیار مناسبی است و آن لباس موجب برکت میشود. ✴️️ وقت در روز دوشنبه: از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعداز ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن) ❇️️ ذکر روز دوشنبه : یا قاضی الحاجات ۱۰۰ مرتبه ✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۱۲۹ مرتبه لطیف که موجب یافتن مال کثیر میگردد 💠 ️روز دوشنبه طبق روایات متعلق است به و . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. 😴تتعبیر خواب شب سه شنبه اگر کسی خواب ببیند تعبیرش از ایه سوم سوره مبارکه ال عمران نزل علیک الکتاب بالحق مصدقا لما بین یدیه.. و دلالت دارد که سه چیز خوب به خواب بیننده خواهد رسید ان شاالله 🌸زندگیتون مهدوی🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه ۲۷۱- رُوِيَ أَنَّهُ ( عليه السلام ) رُفِعَ إِلَيْهِ رَجُلَانِ سَرَقَا مِنْ مَالِ اللَّهِ أَحَدُهُمَا عَبْدٌ مِنْ مَالِ اللَّهِ وَ الْآخَرُ مِنْ عُرُوضِ النَّاسِ . فَقَالَ ( عليه السلام ) : أَمَّا هَذَا فَهُوَ مِنْ مَالِ اللَّهِ وَ لَا حَدَّ عَلَيْهِ مَالُ اللَّهِ أَكَلَ بَعْضُهُ بَعْضاً ، وَ أَمَّا الْآخَرُ فَعَلَيْهِ الْحَدُّ الشَّدِيدُ فَقَطَعَ يَدَهُ
نهج البلاغه و درود خدا بر او فرمود: (دو نفر دزد را خدمت امام آوردند كه از بيت المال دزديدند، يكي برده مردم و ديگري برده اي جزو بيت المال بود، امام فرمود:) برده اي كه از بيت المال است حدي بر او نيست، زيرا مال خدا مقداري از مال خدا را خورده است، اما ديگري بايد حد دزدي با شدت بر او اجرا گردد. (سپس دست او را بريد.)
نهج البلاغه It is related that two persons were brought to Amir al-Mu'minin, peace be upon him. They had committed theft of public property. One of them was a slave purchased from public money and the other had been purchased by someone among the people. Then Amir al-Mu'minin said : As for this one who is the property of public money, there is no punishment for him for it means one property of Allah having taken another property of Allah. As for the other, he should get the punishment. Consequently, his hand was cut.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح و تفسير حكم حكيمانه همانگونه كه در ترجمه اين كلام شريف آمد به گفته سيّد رضى؛، اين سخن را امام علیه السلام هنگامى فرمود كه «دو نفر را كه از بيت المال سرقت كرده بودند نزد آن حضرت آوردند؛ يكى غلامى بود مربوط به بيت المال و ديگرى غلامى متعلق به مردم»؛ (رُوِيَ أَنَّهُ علیه السلام رُفِعَ إِلَيْهِ رَجُلانِ سَرَقَا مِنْ مَالِ اللَّهِ أَحَدُهُمَا عَبْدٌ مِنْ مَالِ اللَّهِ وَالآْخَرُ مِنْ عُرُوضِ النَّاسِ). «عروض» ـ به گفته لسان العرب ـ جمع عَرض به معناى متاع است، بنابراين «عُرُوضُ النّاس» يعنى غلامى كه از امتعه و دارايى مردم محسوب مى شده نه بيت المال؛ ولى در بيشتر نسخ به جاى «عروض»، «عُرض» به معناى توده مردم يا ساير مردم آمده است. امام علیه السلام در اينجا حكم حكيمانه اى صادر كرد و فرمود: «اما اين يكى (كه برده بيت المال است) خود از مال الله به شمار مى آيد و حدى بر او جارى نخواهد شد»؛ (فقال علیه السلام: أمَّا هذَا فَهُوَ مِنْ مَالِ اللّهِ وَلاَ حَدَّ عَلَيْهِ). سپس به عنوان دليل افزود: «بخشى از مال الله بخش ديگرى را خورده»؛ (مَالُ اللّهِ أَكَلَ بَعْضُهُ بَعْضاً). اشاره به اينكه او فى الجمله حق داشته است كه از بيت المال چيزى بردارد، چراكه نفقه او بر بيت المال است، بنابراين اجراى حد درمورد او دليلى ندارد. اما نفر دوم بايد مشمول حد شديد باشد (كه در اينجا منظور حدّ سرقت است و به دنبال آن امام علیه السلام دستور داد) دست او را قطع كردند»؛ (وَأَمَّا الاْخَرُ فَعَلَيْهِ الْحَدُّ آلشَّدِيدُ فَقَطَعَ يَدَهُ). اين حكم در كتاب حدود در ميان فقهاى شيعه مسلم است كه اگر برده اى جزء غنائم جنگى باشد و چيزى از غنيمت را سرقت كند مشمول حكم قطع دست نمى شود. مرحوم صاحب جواهر بعد از ذكر اين حكم كه در متن شرايع آمده مى گويد : «بِلا خِلافٍ أجِدُهُ فيهِ»؛ (هيچ اختلافى در اين حكم در ميان فقهاى اصحاب نيافتم) و بعد به حديث بالا استدلال مى كند، سپس دليل ديگرى را كه در متن شرايع آمده ذكر مى كند كه اگر چنين برده اى قطع دست شود نه تنها به نفع بيت المال نيست، بلكه ضرر بيشترى به بيت المال مى خورد و مى دانيم يكى از فلسفه هاى اجراى اين حد، دفع ضرر است و ضرر را نبايد با ضرر دفع كرد. البته اين نكته جالبى است، خواه به عنوان علت پذيرفته شود و يا به عنوان حكمت و يا مؤيد. در پايان مى افزايد: حاكم شرع او را تأديب مى كند به گونه اى كه بار ديگر بر اين كار جرأت نكند. اين نكته نيز حائز اهميت است كه نفر دوم كه دستور قطع دست او داده شد در يك مورد از اجراى حد معاف مى شود و آن اين است كه از كسانى باشد كه سهمى در بيت المال داشته باشند در اين صورت اگر بيش از سهم خود به مقدار نصاب دزدى نكند قطع دست نمى شود. ولى فقهاى اهل سنت راه ديگرى را در اين مسئله پيموده و گفته اند كسى كه چيزى از مال غنيمت را پيش از قسمتش بدزدد، خواه بيش از حق او باشد يا نه، قطع دست نمى شود، چون مخلوط شدن حقش با بيت المال مصداق شبهه ومانع از قطع دست است. اين در صورتى است كه حقى در غنيمت داشته باشد به اين طريق كه با اذن صاحب خود در ميدان جنگ شركت كرده باشد. و اگر حقى نداشته باشد و صاحب آن غلام حقى در غنيمت داشته باشد باز قطع دست نمى شود، زيرا سهم مشاع صاحبش مصداق شبهه است كه مانع قطع دست مى شود. همانگونه كه ملاحظه مى كنيد اين فتوا با اينكه مخالف كلام اميرمؤمنان على علیه السلام است استدلال بسيار ضعيفى دارد، زيرا آميخته شدن حق انسان با بيت المال در صورتى كه بيش از حدِّ خود را به مقدار نصاب سرقت كند شبه هاى ندارد. همچنين آميخته شدن حق صاحب غلام با بيت المال، آن هم موجب شبهه مانع از اجراى حد نمى شود. فرض كنيد كسى پيدا شد كه صد برابر حق خود را از بيت المال سرقت كرد، باز هم بگوييم شبهه است و مانع اجراى حد؟ هيچ فقيه آگاهى مى تواند چنين سخنى را بپذيرد؟ به همين دليل در فقه ما بيشتر فقها پذيرفته اند كه در چنين صورتى حد جارى مى شود، بلكه بعضى معتقدند اگر شريك به اندازه سهم خود نيز سرقت كند در حالى كه مى داند مال مشترك است و تقسيم نشده است و پيش از تقسيم، تصرف در آن جايز نيست، در اين صورت نيز حد بر او جارى مىشود؛ ولى بسيارى آن را مصداق شبهه گرفته اند كه در اين فرض، حد اجرا نمى شود و كلام امام علیه السلام را بر غير اين صورت بايد حمل كرد. شايان توجه است كه اين حديث شريف با سند صحيح از امام باقر علیه السلام در ضمن قضاوت هاى اميرمؤمنان على علیه السلام نقل شده و در ذيل آن آمده است: «ثُمَّ أَمَرَ أَنْ يُطْعَمَ السَّمْنَ وَ اللَّحْمَ حَتَّى بَرَأَتْ مِنْهُ؛ امام علیه السلام بعد از قطع دست او دستور داد غذاهاى مقوى از گوشت و روغن به او بخورانند تا زمانى كه دستهايش التيام پيدا كند و بتواند به خانه خود بازگردد».