فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از جمله ویژگیهای امیرالمومنین علی علیه السلام در کلام امام خمینی ره
هدایت شده از محتوی خطبه ها
🏴 شرح حال رفتگان/بخش پنجم
خطرات آن جهان را وحشتناك تر از آنچه مى ترسيدند يافتند
و نشانه هاى آن را بزرگ تر از آنچه مى پنداشتند مشاهده كردند.
براى رسيدن به بهشت يا جهنّم، تا قرارگاه اصلى شان مهلت داده شدند
و جهانى از بيم و اميد برايشان فراهم آمد.
اگر مى خواستند آنچه را كه ديدند توصيف كنند، زبانشان عاجز مى شد.
خطبه ۲۲۱/۲
شرح حکمت 150 (بخش دوم)
بدیهى است اگر انسان کسى را به چیزى امر کند به یقین به سبب آثار خوب و برکات آن است.
با این حال اگر عاقل باشد چرا خودش از آن بهره نگیرد
و اگر دیگرى را از کارى باز مى دارد لابد به سبب زیان هاى آن است، با این حال چرا خودش پرهیز نکند.
آیا این بى توجهى دلیل بر آن نیست که ایمان درستى به گفته هاى خود ندارد؟…
این در واقع نوعى تناقض در فکر و عمل است;
از نظر تفکر عشق به صالحان دارند لابد به موجب اعمال صالح آنها; ولى از نظر عمل آنچه را بدان عشق مى ورزیده کنار مى گذارند.
همچنین در نقطه مقابل از ظالمان و عاصیان و فاسقان متنفرند که به یقین به سبب اعمالشان است در حالى که در مقام عمل آلوده به همان اعمال اند. ممکن است در آن درجه از شدت نباشد;
ولى به هر حال با دیدى کلى عمل آنها هماهنگ با اعمال کسى است که از وى متنفرند.
این تناقض به راستى عجیب، و نشانه ضعف ایمان و اراده و غلبه هواى نفس است…
این نیز تناقض دیگرى در زندگى آنهاست;
از یک سو هنگامى که سخن از مرگ به میان مى آید وحشت دارد، زیرا نامه اعمال خود را سیاه مى بیند ولى به جاى توبه و اصلاح مسیر خویش باز به همان گناهان ادامه مى دهند.
این تناقض نیز در فکر و عمل به سبب ضعف ایمان و غلبه هواى نفس است….
آرى آنها به هنگام بیمارى چون چهره مرگ را در نزدیکى خود مى بینند، ندامت به آنها دست مى دهد و به فکر توبه از گناه و جبران اعمال سابق خویش مى افتند; اما همین که از بستر بیمارى برخاسته و تندرستى به آنها باز گشت آن حالت به کلى زائل شده و خود را در هاله اى از امن و امان مى بینند و به لهو و لعب مشغول مى شوند.
این فراموشکارى سریع و تناقض در دو حال نزدیک به هم نیز نشانه سطح فکر کوتاه آنها و ضعف ایمان ایشان است.
خداوند انسان را در زندگى گرفتار مشکلات و مصائب و بیمارى ها مى کند تا به آنها هشدار دهد از خواب غفلت برخیزند;
اما افسوس که این بیدارى براى بسیارى از مردم زودگذر است.
هنگامى که آن مشکلات برطرف مى شود بلافاصله در خواب غفلت فرو مى رود….
این تناقض در احوال نیز که در زمان عافیت مغرور و در زمان ابتلا مأیوس مى شوند از عجایب است و اثر مستقیم همان ضعف ایمان و اراده و غلبه هواى نفسانى است.
این در حالى است که حالت عافیت قابل اعتماد نیست و «از نسیمى دفتر ایام بر هم مى خورد» و با گذشتن یک روز و حتى یک ساعت ممکن است همه چیز عوض شود و نیز حالت ابتلا و گرفتارى ابدى نیست که سبب یأس انسان گردد، زیرا گاه از دل گرفتارى ها گشایش برمى خیزد
💡شیعیان امیرالمؤمنین زنده و امید روشن به اینده:
#پروفسور هانری کوربن فرانسوی:
همه ادیان با مرگ پیامبران خود، مُردند.
👈 یهود با مرگ موسی
👈 مسیحیت با مرگ عیسی
👈 سُنیها با مرگ محمد (ص) مردند.
👈 فقط شیعیان (امیرالمؤمنین علی علیه السلام) از مرگ امتناع کردند.
⏪ آنها نامزد مرگ نیستند، چون حسین ( ع) را در ابتدا و مهدی(عج) را در انتهای راه دارند.
👈 امام حسین از عمق تاریخ آنها را هُل میدهد و امام مهدی آنها را به آینده دعوت میکند.»
🔚 «چنین جامعهای نمیتواند بمیرد، چون رهبری و آرمانهای آن زنده و در حال تجدید شدن است
➖➖➖➖
🌍 #انتشار_حداکثری_با_شما
🌐 به #پایگاه_خبری_مرصاد بپیوندید 👇
https://eitaa.com/joinchat/2273706174C41237230d4
🌱✨◇﷽◇✨🌱
🌼◇نهجالبلاغه در دیدگاه بزرگان ◇🌼
💥ما که ادعامی کنیم شیعه هستیم ومدعی سیروسلوک الی الله هستيم،چقدر با نهجالبلاغه آشنایی داریم⁉️
حضرت آیت الله العظمی بهجت (رحمت الله علیه)درخصوص مطالعه نهجالبلاغه فرمودند:⤵️⤵️
درمورد نهج البلاغه بايد عرض شود؛نهجالبلاغه کتاب شگفتانگیزی است که از لحاظ محتوا،فصاحت و بلاغت،شريک و همتایی ندارد.جناب جرج جرداق مسیحی که استاد ادبیات عرب در کشورلبنان است می گويد جاذبه کلمات امیرالمؤمنین علیه السلام چنان شوری در من ایجاد کرد که نهجالبلاغه را دویس۲۰۰ت مرتبه مطالعه کردم.
✍اگر مقداري به جمله جرج جرداق که یک مسیحی است دقت کنیم حسابی درفکر فرو خواهیم رفت وخیلی شرمنده خواهیم شد.ما که ادعامی کنیم شیعه هستیم ومدعی سیروسلوک الی الله هستيم و داریم دنبال دستورالعمل هایی می گردیم چقدر با نهج البلاغه آشنایی داریم ⁉️
⚜#پ_ن؛ما که مدعی محبت امیرالمؤمنین علیه السلام هستیم چقدر با نهجالبلاغه مآنوسیم؟
مطالعه نهج البلاغه باصرف ده دقیقه درشبانه روزآغازکنیم.⛱
📚: منبع: صاحبدلان،ج۱، ص۵۹
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
🆔️ @nahjolbalagheiha
10.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
گفتگو امیر المؤمنین با حضرت زهرا سلام الله علیها در ایام رنج و اندوه، روضه مفصل و درسی بزرگ... 🥀🥀🥀
🎙 بشنوید |زنی که از لحاظ فضایل و مناقب و حدّ وجودی میتوانست پیغمبر باشد
🔹 رهبرانقلاب: فاطمهی زهرا (سلاماللهعلیها) یک زن اسلامی است، زنِ در بالاترین طراز زن اسلامی، یعنی در حدّ یک رهبر، امّا همین زنی که از لحاظ فضایل و مناقب و حدّ وجودی میتوانست پیغمبر باشد، همین زن مادری میکند، همسری میکند، خانهداری میکند؛ ببینید اینها را باید فهمید. این فریفتگان غافلِ -انسان چه بگوید؟- حرفهای پوچ غربیها، اینقدر خانهداری را تحقیر نکنند. معنای خانهداری زن تربیت انسان است، معنایش تولید والاترین و بالاترین محصول و متاع عالم وجود است؛ یعنی بشر...
🎧 ادامه متن را در این #کلیپ_صوتی بشنوید.👇👇
🏴 ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
🌱 khamenei.ir
هدایت شده از محتوی خطبه ها
پيام مردگان/بخش اول
حال اگر چه آثارشان نابود
و اخبارشان فراموش شده
⬅️⬅️امّا چشم هاى عبرت بين، آنها را مى نگرد
و گوش جان اخبارشان را مى شنود
كه با زبان ديگرى با ما حرف مى زنند و مى گويند:
چهره هاى زيبا پژمرده و بدن هاى ناز پرورده پوسيده شد
و بر اندام خود لباس كهنگى پوشانده ايم
🔁 و تنگی قبر ما را در فشار گرفته
وحشت و ترس را از يكديگر به ارث برده ايم.
خطبه ۲۲۱/۳
حکمت ۱۵۰
(بخش سوم)
….آرى آنها به هنگام بیمارى چون چهره مرگ را در نزدیکى خود مى بینند، ندامت به آنها دست مى دهد و به فکر توبه از گناه و جبران اعمال سابق خویش مى افتند;
اما همین که از بستر بیمارى برخاسته و تندرستى به آنها باز گشت آن حالت به کلى زائل شده و خود را در هاله اى از امن و امان مى بینند و به لهو و لعب مشغول مى شوند.
این فراموشکارى سریع و تناقض در دو حال نزدیک به هم نیز نشانه سطح فکر کوتاه آنها و ضعف ایمان ایشان است.
خداوند انسان را در زندگى گرفتار مشکلات و مصائب و بیمارى ها مى کند تا به آنها هشدار دهد از خواب غفلت برخیزند;
اما افسوس که این بیدارى براى بسیارى از مردم زودگذر است.
هنگامى که آن مشکلات برطرف مى شود بلافاصله در خواب غفلت فرو مى رود….
این تناقض در احوال نیز که در زمان عافیت مغرور و در زمان ابتلا مأیوس مى شوند از عجایب است و اثر مستقیم همان ضعف ایمان و اراده و غلبه هواى نفسانى است.
این در حالى است که حالت عافیت قابل اعتماد نیست و «از نسیمى دفتر ایام بر هم مى خورد» و با گذشتن یک روز و حتى یک ساعت ممکن است همه چیز عوض شود و نیز حالت ابتلا و گرفتارى ابدى نیست که سبب یأس انسان گردد، زیرا گاه از دل گرفتارى ها گشایش برمى خیزد