eitaa logo
نهج البلاغه؛《ادایِ حقِ کلام》
9.5هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
155 فایل
هَمین‌است؛هَمین‌است؛هَمین‌است‌ فَقط‌حِـیدر‌امیرالمؤمنیـن‌است'👌 🕊قال العلی علیه السلام: تــَخَــفــّفــوا تَــلـحَــقــُوا....🕊. 🌴 خــادم کــانــال 👈 @khosravi11253 ✔️کانال #رایــحه_احکـ📙ــام👈 @khosravi1253 ✅ تبلیغات در۱٠کانالمون👈 @mmmm1253
مشاهده در ایتا
دانلود
🔮وَصِدْقُهُ عَلَى قَدْرِ مُرُوءَتِهِ 🌕راستگویى و صداقتِ هر کس به اندازه شخصیت اوست ✍زیرا انسان با شخصیت این کار را براى خود ننگ مى داند که به دیگران دروغ بگوید. اضافه بر این، غالبا دیده شده است که دروغ ها بعد از مدتى فاش مى گردد; انسان با شخصیت حاضر نمى شود کارى انجام دهد که در آینده آبروى او را ببرد. 📘 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❄️رزق و روزی که خداوند به بنده‌هایش می‌دهد ▫️قَسَمَ أَرْزَاقَهُمْ 🟤خداوند روزى آنها (مخلوقات) را در ميان آنها تقسيم کرد. ✍ناگفته پيداست منظور از تقسيم ارزاق، تقسيم بر حسب تلاش ها و کوشش ها و لياقت هاست، نه اينکه خداوند تضمين کرده باشد رزق و روزى هرکس را به درِ خانه او آورده و تحويل دهد; گر چه گاهى انسان «مِنْ حَيْثُ لاَيَحْتَسِبُ» و از جايى که انتظار ندارد، بهره ها مى برد; ولى اين يک اصل و قانون نيست، بلکه اصل و قانون، تلاش و کوشش و مديريّت و ابتکار است. به تعبيرى ديگر: «رزق و روزى» بر دو گونه است: گونه اى از آن مشروط به تلاش و کوشش است که اگر انسان به دنبال آن نرود و تلاش معاش نکند، از آن محروم خواهد شد، و قسم دوم حتمى است و غيرقابل تغيير که اگر انسان به دنبال آن برود يا نرود، به او مى رسد. 📘 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 نکوهش بیتابی و نهی از ذلت 💠 امام علی علیه السلام فرمودند: 🔹روايت شده: آن حضرت زمانى كه از صفّين به كوفه آمد به شباميان عبور كرد، صداى گريه زنان را بر كشته هاى صفّين شنيد، حرب بن شرحبيل شبامى كه از سران قبيله اش بود به جانب حضرت آمد، امام به او فرمود: آيا زنان شما آنگونه كه مى شنوم بر شما چيره شده اند؟ آيا آنها را از اين ناله هاى بلند بازنمى داريد؟ در اين هنگام «حرب بن شرحبيل» پياده همراه امام عليه السلام حركت مى كرد در حالى كه امام عليه السلام سوار بر مركب بود. امام عليه السلام به او فرمود: باز گرد، زيرا پياده حركت كردن شخصى مانند تو در ركاب مثل من، مايه فتنه وغرور بر والى و ذلت و خوارى براى مؤمن است. 📚 حکمت 322 نهج البلاغه 📎 📎 📎 📎 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
💠هرگز كسى را به مبارزه دعوت مكن (و آغازگر جنگ مباش) ولى اگر كسى تو را به مبارزه فراخواند اجابت كن (و سستى در جهاد با دشمن مكن) زيرا دعوت كننده به مبارزه ستمكار و ستمكار در هر حال مغلوب است. 📘 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
233 ❣امیرالمومنین علیه‌السلام مى فرماید: ▫️لاَ تَدْعُوَنَّ إِلَى مُبَارَزَة، وَإِنْ دُعِيتَ إِلَيْهَا فَأَجِبْ، فَإِنَّ الدَّاعِيَ إِلَيْهَا بَاغ، وَالْبَاغِيَ مَصْرُوعٌ 💠هرگز كسى را به مبارزه دعوت مكن (و آغازگر جنگ مباش) ولى اگر كسى تو را به مبارزه فراخواند اجابت كن (و سستى در جهاد با دشمن مكن) زيرا دعوت كننده به مبارزه ستمكار و ستمكار در هر حال مغلوب است ✍«مبارزة» به معناى جنگ تن به تن است و «باغى» به معناى ستمگر و «مصروع» به معناى شكست خورده بر زمين افتاده است. شايد بعضى از شارحان چنين پنداشته اند كه اين سخن اشاره به جنگ هاى تن به تن در بيرون از دايره جهاد است در حالى كه هرگز چنين نيست. هرگاه كسى ما را در غير ميدان جهاد به مبارزه طلبد نه تنها پذيرش دعوت او مطلوب نيست بلكه حرام است، زيرا القاى نفس در تهلكه است تنها جايى كه مى توان دعوت به مبارزه را پذيرفت ميدان جهاد است، زيرا در بسيارى از ميدان هاى جهاد در آغاز، جنگ هاى تن به تن انجام مى شد; كسى از لشكر دشمن بيرون مى آمد و مبارز مى طلبيد، ديگرى در برابر او قرار مى گرفت و سرانجام يكى از آن دو بر خاك مى افتاد. 🔹مسلمانان دستور داشتند آغازگر مبارزه در ميدان هاى جنگ نباشند; ولى در صورتى كه كسى از لشكر دشمن در وسط ميدان قرار گرفت و مبارز طلبيد، سكوت در برابر او جايز نيست، زيرا چنين سكوتى مساوى با شكست به شمار مى آيد و مى دانيم اميرمؤمنان(عليه السلام) كرارا در ميدان هاى جنگ با دشمنان اسلام به مبارزه طلبيده شد و امام(عليه السلام) در برابر حريف خود قرار گرفت و او را از پاى در آورد كه بارزترين نمونه آن ميدان جنگ خندق و قرار گرفتن در مقابل «عمرو بن عبدود» است 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️با یاد خدا زندگی کن ▫️بِذِكْرِهِ آنِساً، 🌺با ياد خدا انس گير 📘 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪐شناخت دوست و دشمن ▫️لا يكون الصديق صديقا حتى يحفظ أخاه فى ثلاث: فى نكبته و غيبته و وفاته. 🟠دوست هنگامى به حقيقت دوست است كه دوستى برادر خويش را در سه حال نگاه دارد، در حال سختی و در حال زمان غيبت، و پس از رحلت. 📘 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝
38_Nahj_al_Balaghe_Naame_62.mp3
6.35M
🔉 بسیار زیبا و 🌐 نهج البلاغه 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🌴کانال نهج_البلاغه(ادای‌حقِ‌کلام) eitaa.com/joinchat/2855665682Cc04673bf9f ╚════🍃🌸═══╝