eitaa logo
نحو کاربردی/ سید حسین ایرانی
29.9هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
216 ویدیو
66 فایل
👇 @ostad_shoo سایت👇 https://ketabresan.net/w/U51Nt 📚محصولات👇 @mahsolatekarbordi 🎬 آموزش👇 eitaa.com/nahvekarbordi/6846 حمایت👇 6037697443586943 تبلیغات👇 https://eitaa.com/joinchat/3401646237C068eb0a641
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 نقطه‌ی افتراق عطف بیان و نعت ✅ الف. با توجّه به این روش در خیلی موارد می‌توان عطف بیان و نعت را از هم تشخیص داد. نعت در بیشتر موارد، اشاره به یک خصوصیّت و ویژگی متبوع دارد، در حالی‌که عطف بیان، تمام متبوع را به بیان دیگری توضیح می‌دهد و به ویژگی خاصّی در متبوع نمی‌پردازد. به عبارت دیگر، توضیح یا تخصیص نعت به واسطه‌ی خصوصیاتی است که بر ذات متبوع عارض می‌شود، بر خلاف عطف بیان که همان متبوع است امّا به بیانی که در عرف مردم مشهورتر و واضحتر است. به همین علّت است که عطف بیان غالب جامد است. به عنوان نمونه، «الکریم» در «رأیتُ زیداً الکریمَ الفهیم» به ویژگی خاصّ «زید» که کرامت و فهم است، اشاره دارد، «کرامت» و «فهم» بر «زید» عارض شده است، بر خلاف «جاء أخوکَ علیٌّ»، در این جمله «علیّ» همان «أخوک» است که به بیانی دیگر آن را توضیح داده و اشاره‌ای به خصوصیّت و ویژگی خاص متبوع ندارد. ✅ ب. نعت بر احوال متبوع دلالت دارد ولی عطف بیان، بر ذات متبوع دلالت دارد. 🎁 خرید کتب نحو کاربردی با ۱۵ در صد تخفیف https://ketabresan.net/search?tag=4751 🙂 لذت یادگیری نحو را در کتب نحو کاربردی تجربه کنید. https://eitaa.com/joinchat/3737649200C929d332cc9
اعراب جمله «ولا تقربون» در «فَإِنْ لَمْ تَأْتُونِي بِهِ فَلَا كَيْلَ لَكُمْ عِنْدِي وَ لَا تَقْرَبُونِ» چیست؟ الف. محلا مرفوع ب. محلا مجزوم ج. محلا مجرور د. محلا منصوب 💥منتظر جواباتون هستم @ostad_shoo 🍃دوره های استادشو 👇 https://eitaa.com/joinchat/1284112542Cf4657e7296
تفاوت «لا تأتِ زیداً و بکراً» با «لا تأتِ زیداً أو بکراً» واو بر جمع معطوف و معطوف علیه دلالت دارد لذا در مثال اول چنانچه مخاطب یکی از آن دو را بیاورد، گنهکار محسوب نمی‌شود، اما در دومی چنانچه هر یک را بیاورد، گناهکار محسوب می‌شود، چرا که تقدیر چنین است: لا تأتِ زیداً و لا بکراً (نه زید را بیاور و نه بکر). @nahvekarbordi عضو شید 👈
تفاوت معنایی «إختصمَ الزیدونَ فالخالدونَ» با «إختصمَ الزیدون و الخالدونَ» چیست @nahvekarbordi عضو شید 👈
مصباح الراغب شرح كافية ابن الحاجب
نمونه صفحات کتاب نحو کاربردی عالی ۱ و ۲ و ۳ مناسب جهت طلاب پایه سه به بالا و دانشجویان ارشد و دکتری سپس ارسال به مشخصات به ای دی زیر @ostad_shoo ✅نظرات درباره نحو کاربردی 👇 https://eitaa.com/joinchat/3828875411C38e1818afc
📌صفحاتی از نحو کاربردی عالی (مبحث ظرف و حال) 😳مطالب کانال گوشه ای از نحو عالیست
خرید دوست خوبمون از شهر هرات و سر در دانشگاه هرات افغانستان
کتب نحو عالی رو رو از ترکیه و آمریکا هم سفارش داشتیم 😊
. ماها حاضریم ۲۰۰ ۳۰۰ هزار تومان پول غذا یا لباس بدیم و تمام بشه! . ولی حاضر نیستیم این مبلغ رو روی خودمون سرمایه گذاری کنیم 🤦🏻‍♂ . آخرشم وقتی می‌بینیم زندگیمون سر و سامان نمیگیره و اوضاعمون خوب نمیشه، به زمین و زمان بد و بیراه میگیم، زیباست واقعا 😅 برای یک بار با تهیه کتب نحو کاربردی، لذت ادبیات عرب را درک کنید و خیال خودتون راحت کنید.
📌 تفاوت «لولا»ی امتناعیه و «لولا»ی تحضیضیه 1⃣ «لولا»ی امتناعیه به اسم اختصاص دارد، لذا تنها بر اسم داخل می‌شود، اما «لولا»ی تحضیضیه بر فعل مضارع یا مؤوّل به مضارع داخل می‌شود. 2⃣ «لولا»ی امتناعیه معنای شرط می‌دهد و به آن حرف إمتناعٍ لوجود (حرف دلالت کننده بر امتناعِ جوابِ شرط به خاطر وجود شرط) گویند، ولی «لولا»ی تحضیض، معنای شرط ندارد. 3⃣ «لولا»ی امتناعیه دلالت بر تعلیق امتناع جواب به وجود شرط می‌کند، ولی «لولا»ی تحضیضی دلالت بر طلب با تندی و اصرار و شدّت دارد. لولا علیٌ لهلکَ عمرُ. (اگر علی نبود، عمر هلاک بود) لو لا تستغفرونَ اللّهَ. (چرا از خدا طلب آمرزش ندارید)‏ @nahvekarbordi عضو شید 👈
الوافي في الصرف
👌 نقش «أجمَع» و مشتقاتش ـ «أجمَعون، جَمعاء، جُمَع» در جمله از دو چیز خارج نیست: 1⃣نقش حال جاءَ القومُ أجمعینَ. (قوم همگی آمدند) یعنی با هم و در یک زمان آمدند رأیتُ القومَ أجمعینَ. همه قوم را یکدفعه دیدم 2⃣نقش تأکید جاءَ القومُ أجمعونَ. (قوم آمدند در یک زمان یا در زمانهای متعدد) رأیتُ القومَ أجمعینَ. (قوم را دیدم در یک زمان یا متعدد) همانطور که ملاحظه میکنید معنای حالی و تاکیدی متفاوت است. 😉از تخفیف سی درصدی کتب نحو عالی جا نمونید در کتب نحو کاربردی، لذت خواندن ادبیات را بچشید. @nahvekarbordi عضو شید 👈