⭕️ «شهروند»: با عرض سلام خدمت شما. امیدوارم که این پیام من برسه به دست پلیس راهنمایی و رانندگی. با عرض تشکر از زحماتی که میکشند، یه پیشنهاد داشتم؛ امیدوارم که رسیدگی بشه.
یه خیابانیه تو بازار، قبل چهار را بازار (راسا چاقو سازان) این خیابان بسیار تنگه و همیشه ترافیک سنگینی داره. وقتی که ماشین ها دوبل پارک میکنند اصلا دیگه با هیچ وسیله نقلیه ای نمیشه حرکت کرد.
از پلیس راهنمایی و رانندگی تقاضا داریم که در این مکان حضور داشته باشند که چنین افرادی که باعث ترافیک میشند را جریمه کنند. با عرض تشکر.
🆔 @najafabadnews_ir
🆔 http://najafabadnews.ir
⭕️ اولین خط تلفن در نجف آباد
اوایل دهۀ۴۰، پایِ تلفن به نجفآبادِ سی هزار نفری باز شد و یکصد شماره تلفن را در اختیار ادارات و برخی افراد خاص قرار دادند. سیستم تلفنها طوری بود که با چرخاندن دستهای به «تلفنچی» وصل شده و او شما را به شمارۀ مورد نظر وصل میکرد.
هر شماره، یک فیش و سوراخ مخصوص به خود داشت که «سیدهاشمی» از اتاقش در مخابرات، آنها را بسته به درخواست تماسگیرنده جابهجا میکرد. یعنی وقتی من با آتشنشانی کار داشتم، این بندۀ خدا فیش من را به تلفن آتشنشانی وصل میکرد و تا وقتی من مشغول صحبت بودم، کس دیگری امکان تماس با این شماره را نداشت.
کار خستهکنندهای برای صاحبان خط به ویژه تلفنچی بینوا بود که تا نزدیکی انقلاب به همین شکل ادامه پیدا کرد. از اوایل دهۀ۵۰، پیشفروش خطهای جدید که به «تلفن خودکار» معروف بودند، شروع شد. هر شماره را با هزار تومان پیشخرید کرده و موقع تحویل، یک گوشی نیز هدیه میدادند.
البته کسانی که این خطها را خریدند، چند سال معطل راهاندازی مرکز جدید مخابرات بودند و چند وقت یکبار، به شکلی معترض این انتظار میشدند. این موضوع، چندینبار در جلسات هیات مشورتی روزنامۀ اطلاعات در نجفآباد مطرح شد و در نهایت چند ماه مانده به پیروزی انقلاب، حدود ۵هزار خط تلفن جدید در نجفآباد فعال شد.
📌«ناگفته ها»، خاطرات محمد رضا پزشکی خبرنگار دهه ۴۰ و ۵۰ موسسه اطلاعات در نجف آباد؛ کاری از انتشارات مهر زهرا (س)
🆔 @najafabadnews_ir
🆔 http://najafabadnews.ir
نجف آباد نیوز
⭕️ هر ماه، حدود 7میلیارد تومان از جیب من و شما صرف جمع آوری زباله های نجف آباد (در پنج منطقه) می شود
⭕️ «شهروند»: سلام علیکم. ضمن خداقوت به نیروهای زحمتکش و با حفظ احترام، دو نکته وجود دارد:
۱. ماشینهای جمعآوری زباله که معمولا خاور هستند، شبها خیلی سر و صدا و دود زیاد و بدی دارند که آلودگی هوا و صوتی فراوانی در شهر و محلهها و کوچهها ایجاد میکنند و مضاف بر آن برخی کارگران محترم نیز گاها خیلی داد و بیداد میکنند و در اواخر ساعت شب باعث مزاحمت همسایهها میشوند.
۲. شهرداری که این همه خرج میکنه و بنر میزنه (مثلا در مورد شیرآبههای زبالهها اخطار میده) خودشون در عمل کاملا برعکس کار میکنند؛ چرا که دیده شده معمولا از قبل کارگران تمامی زبالههای هر کوچه را یکجا جمع میکنند و سر کوچه میذارند و با گذشت چند دقیقه کوتاه شیرآبههای زیادی ازشون راه میفته!
البته اینکه برخی شهروندان نیز متاسفانه رعایت نمیکنند کاملا درست، اما تنها مردم مقصر نیستند و جا داره که هر دو طرف رعایت کنند و شهردای نیز نظارت بیشتری داشته باشد تا این هزینه هنگفت بازدهی مناسبتری داشته باشد.
🆔 @najafabadnews_ir
🆔 http://najafabadnews.ir
⭕️ لامپ های خود را با یک سوم قیمت کارخانه تعمیر کنید. «فروشگاه لوازم روشنایی مجید». همراه با پیک رایگان. تعمیرگاه تخصصی لامپ. سلمانی زاده 09961066365. اطلاعات بیشتر در کانال فروشگاه در ایتا و تلگرام به نشانی @tamirlamp_majid
⭕️ چرا باید چنین پرت و پلاهای مبتذلی را باور کنیم؟
مساله مهم امروز ما آمریکا و انگلیس و دروغگویی های رنگ و لعاب دار رسانه هایشان نیست، چرا که دیر یا زود حقیقت روشن می شود و اینها بیآبروتر از قبل خواهند شد، اما مساله اصلی فکر نکردن بخشی از جامعه است.
جامعه ای که فکر نمی کند عملاً به بدخواهانش اجازه میدهد تا به جای او فکر کنند و برایش تصمیم بگیرند و نهایتا تبدیل به ابزاری برای اهداف بدخواهانش می شود.
اسلام راه سعادت جامعه را تعقل و تفکر می داند. برای همین است که می گوید یک ساعت تفکر برتر از 70 سال عبادت است.
ای کاش قبل از پذیرفتن هر خبری لحظه ای فکر کنیم فرقی هم ندارد منشا خبر بی بی سی باشد یا خبرگزاری فارس.
📌 «فارس پلاس؛ https://eitaa.com/fars_plus»
🆔 @najafabadnews_ir
🆔 http://najafabadnews.ir
⭕️ «شهروند»: با سلام.حدود ۱ سال هست برای آسفالت کوی یاسین و بن بست نوا واقع در خ ۱۷ شهریور غربی نجف آباد فرم پر کرده، امضای همسایه ها رو جمع کردیم و علی رغم مراجعات متعدد به شهرداری، هیچ اقدامی نه برای فاضلاب و نه آسفالت انجام نشده و زمستان از گِل و لای و تابستان از گرد و خاک کلافه شدیم.
خط تلفن هم نداریم در صورتی که همسایه ما و کوچه پشتی تلفن دارند ولی به ما که ۱ سال هست ساکن شدیم خط تلفن نمیدن.
🆔 @najafabadnews_ir
🆔 http://najafabadnews.ir
⭕️ اختصاص ۵۶میلیارد به راه و شهرسازی نجف آباد
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان): رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد از افزایش اعتبارات حوزه راه و شهرسازی این شهرستان از ۴۵۰ میلیون تومان به ۵۶.۵ میلیارد تومان خبر داد.
مرتضی فولادی گفت: این اعتبارات شامل ۱۳ میلیارد تومان اعتبار محرومیت زدایی، یک میلیارد تومان برای مدرسه صالحآباد، چهار میلیارد تومان برای روشنایی معابر سکونتگاههای غیررسمی، ۳.۵ میلیارد تومان ارزش قیر تحویلی برای آسفالت معابر محدودههای بافت فرسوده و ۳۵ میلیارد تومان برای احداث محور سه راهی مهردشت است.
فولادی اذعان داشت: با توجه به پیگیریهای مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای باند دوم سه راهی مهر دشت به حسین اباد و انجام طراحی هشت کیلومتر از این پروژه به لطف خدا اجرای آن در سالجاری عملیاتی میشود.
وی گفت: از مبلغ اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه پنج میلیارد تومان جزء اعتبارات تملک دارائیهای شهرستان و ۳۰ میلیارد تومان دیگر مربوط به اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان است.
🆔 @najafabadnews_ir
🆔 http://najafabadnews.ir
⭕️ مشکلات معابر نجف آباد برای نابینایان
از درد سخن گفتن و از درد شنیدن؛ سخنی صادقانه و صمیمانه با شهردار عزیز و مسؤولان عمرانی شهر!
در یکی از روزها، به ضلع جنوبی خیابان شریعتی، حد فاصل چهار راه بازار و آتشنشانی رفتم. از سطح شیبدار کنار بانک ملت و عابر بانک عبور کردم و به گمان این که پیاده رو مطمئن است، عصای خویش را به آرامی حرکت دادم و موانع را یکی یکی رد می کردم. ناگهان دو قطعه آهن بسیار محکم به دو سوی دنده ها و قفسه سینه ام برخورد. تعجب کردم، در پایین و جایی که عصای من حرکت می کرد، چیزی نبود، پس این مانع هوایی چیست؟ کمی که دقت کردم، متوجه شدم که این هم یک نوع گارد ضد موتور است که پایه های آن شاید حدود یک متر با هم فاصله دارند و سطح بالایی آن به اندازه عبور یک آدم متوسط است. یعنی اگر حتی یک فرد بینا هم دقت نکند، دنده های مبارکش با آن اصابت خواهد کرد و چه بسا که آسیب هم ببیند.
مشابه این نوع گارد را در بازار و چند جای دیگر هم می توان مشاهده کرد.
راستی آن مهندس محترمی که چنین مانعی را در این مکان و سایر مکانهای شهر و محل عبور عابران پیاده تعبیه کرده است، خودش یک بار پیاده از این مسیر و از میان شاهکار خویش گذشته است و کمی دنده اش به این میله ها برخورد کرده است، تا بداند من نابینا و معلول هنگام عبور از جایی که حق مسلممان است، چه رنجی می کشیم؟!
آیا هرگز لحظه ای درد ناشی از اصابت دنده و قفسه سینه و یا ساق پا به این گونه میله ها را هیچ یک از مسؤولان شهر حس که نه فکرش را کرده اند!؟
آیا وقت آن نرسیده است که به جای تنبیه و جریمه من معلول، فکر دیگری کرد و آن موتورسوار محترم خاطی را به گونه ای دیگر متنبه نمود؟!
از سوی دیگر آیا تنها شکل گاردها همین است یا می توان گاردهایی با شکل دیگر تعبیه نمود که فقط مانع عبور موتوریها باشد؟!
جلوه نازیبای شهر را بنگریم: در پیاده روها میله هایی در هر چند متری جاسازی شده است تا موتورسوارها داخل پیاده روها نیایند!
روی اغلب پلهای عابر پیاده میله هایی قرار گرفته است که عابر بیچاره باید به طور مارپیچ و به سختی از آن بگذرد و چه بسا لباس خانمها نیز بدان گیر کند و موجب آلودگی، آسیبدیدگی و یا حتی سقوط آنان بشود.
افراد سالمند و ناتوان هم که اصولا لابد نباید در خیابان بیایند که با چنین مشکلی مواجه شوند!
آیا شهرداری محترم که هنگام پایان ساخت پروژه های اداری از مهندسان ناظر میخواهد که پس از تأیید رعایت قوانین مناسبسازی ویژه معلولان به آن مجوز بدهند، این پیاده روها و پلها و معابر سطح شهر را با آن قوانین مطابق می بیند!؟
اگر پیشنهاد شود که در خیابانها مکانهای خطکشی شده کمی برجسته شود تا نابینایان از جایگاه آن مطلع شوند، بیان می گردد که موجب سختی عبور عابران پیاده می شود
(ادامه در مطلب بعدی)
🆔 @najafabadnews_ir
🆔 http://najafabadnews.ir
نجف آباد نیوز
⭕️ مشکلات معابر نجف آباد برای نابینایان از درد سخن گفتن و از درد شنیدن؛ سخنی صادقانه و صمیمانه با ش
⭕️ اگر پیشنهاد داده شود که جداول کنار جویهای آب کمی بلندتر گرفته شود تا نابینایان بتوانند با عصا لبه جویها را کنترل کنند، گفته می شود که پای عابران پیاده به آن گیر می کند و دچار مشکل می شوند،…
ولی انگار معلولان نه شهروند هستند و نه حق عبور دارند و نه اصلا جایگاهی برای اینگونه توجهات!
از جناب آقای شهردار و رئیس محترم شورا و معاونت محترم عمرانی درخواست می کنم، یکبار پیاده از یکی از معابر و یا پلهای عابر بگذرند و در آن هنگام من نابینا را نیز با عصای سفید مد نظر بگیرند و آن برادر جانباز و معلول قطع نخاعی و ویلچری را نیز. آنگاه در چنین تصمیماتی تجدید نظر کنند و در معماری شهری ضمن رعایت قوانین مناسبسازی، یکی از معلولان و یا یکی از نابینایان را طرف مشورت خویش قرار دهند و مشکلات آنان را نیز در ساختار معابر لحاظ نمایند؟
گمان نمی کنم هیچ یک از مسؤولان محترم حاضر باشند همراه من نابینا ساعتی را در پیاده روها و معابر شهر قدم بزنند و کمی شرایط نامناسب گذرگاه ها را از نزدیک لمس کنند!
روز عصای سفید (حوالی ۲۴مهر) فرصتی خوبی است تا دست اندرکاران امر خود را محک بزنند و این تجربه هرچند کوتاه مدت را داشته باشند و لا اقل با معلولان و نابینایان همدلی کنند.
من آن چه شرط بلاغ است با تو می گویم،
تو خواه از سخنم پند گیر خواه ملال.
📌یدالله قربعلی نجف آبادی؛ مهرماه ۱۴۰۱
🆔 @najafabadnews_ir
🆔 http://najafabadnews.ir
⭕️فارس: مراسم صبحگاه عمومی فراجا امروز با حضور امام جمعه، فرماندهان نظامی، انتظامی و جمعی از مسوولان و اعضای شورای تأمین و خانواده شهدای فراجا در نجف آباد برگزار شد.
📌تصاویر از مهدی لطفی خبرنگار و عکاس فارس در نجف آباد. تصاویر بیشتر و بزرگ تر را در پایگاه خبری نجف آباد نیوز مشاهده کنید: http://najafabadnews.ir/?p=61514
نجف آباد نیوز
⭕️ اختصاص ۵۶میلیارد به راه و شهرسازی نجف آباد پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان): رییس اداره
⭕️ «شهروند»: با سلام. لطفا مسئولین محترم راه وشهرسازی نسبت به تابلوهای مسیر کمربندی مخصوصا جاده تیران به نجف آباد(پل ورودی نجف آباد) بررسی های لازم را در دستور کار خود قرار دهند , متاسفانه بعضا یا تابلو مشخص کننده مسیر کافی وجودندارد, تا راننده هایی که نسبت به مسیر نا آشناهستند قبل از رسیدن به تقاطع مسیر خود را مشخص کنند و باعث ترافیک یا تصادف نشوند یا بخاطر نبود تابلو مسیر , ماشینها همه به طرف عوارضی زرین شهر _مبارکه هدایت می شوند و چون قبل از عوارضی تقاطعی هم برای دور زدن وجود ندارد باید 7 کیلومتر بروند تا بتوانند دور بزنند.
همچنین در جاده کمربندی پل ورودی نجف آباد از تیران در مسیر( تیران ,نجف آباد) به (قم و تهران) هم همینطور است و چون تابلو های مناسب ندارد و تابلوهایی هم که وجود دارند در جای مناسب و قبل از دو بانده شدن نصب نشده اند , وسایل نقلیه به جای رفتن در مسیر قم و تهران به جاده نجف آباد و خمینی شهر هدایت می شوند. با تشکر.
🆔 @najafabadnews_ir
🆔 http://najafabadnews.ir