حرمله زمان خود را بشناس 👆
این لباس عادی سربازای اسرائیله که نوشته: با زدن یک زن باردار شما با یک تیر دو نشون میزنی!
🔘@najafpoormh
10.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸آشکارشدن اختلافات اسرائیل با اروپا
🔹«خالد الغرابلی» تحلیلگر شبکه فرانس ۲۴: نخستوزیران بلژیک و اسپانیا خواستار توقف کشتار و ویرانی در غزه هستند یعنی اعتمادی به اسرائیل ندارند؛ تردید در صحت روایت اسرائیل، همبستگی بینالمللی با آنها را تضعیف میکند.
🔘@najafpoormh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 حقیقت اسرائیل چیزی جز این نیست😅
🔘@najafpoormh
🔸تایمز عبری: خانواده های اسرای آزاد شده، درخواست نتانیاهو برای دیدار را نپذیرفتند.
🔘@najafpoormh
🟢رابطه قرآن و انسانیت
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«الرَّحْمنُ عَلَّمَ الْقُرْآنَ خَلَقَ الْإِنْسانَ عَلَّمَهُ الْبَيانَ» (الرحمان، ۱-۴)
آیات ابتدایی سوره الرحمن حاوی ظرایف بسیار عمیقی است که مورد توجه پارهای از مفسران و قرآنپژوهان نیز قرار گرفته است.
از جمله آنکه ابتدا مسأله «تعليم قرآن» سپس «آفرينش انسان» و بعد از آن «تعليم بيان» را ذکر میکند.
نکته جالب و ظرافت موجود در این آیات آن است که اينها را با «واو» به هم عطف نکرده است.
در حالی که حالت متعارف اين است که گفته شود: «خداوند انسان را آفريد و بيان را به او تعليم داد و قرآن را به او آموخت.»
زيرا آفرينش انسان از نگاه ما، مقدم بر آموزش بيان؛ و آموزش بيان مقدم بر آموزش قرآن است.
اما چون از نگاه قرآن انسان انسان نخواهد بود مگر آنکه معتقد به قرآن و دين باشد، به همين دليل، با آموزش قرآن شروع کرد و سپس آفرينش انسان را ذکر کرد برای اينکه به ما بفهماند که با تعليم قرآن است که انسان حقيقتاً انسان میشود. و بعد از تعليم قرآن فرمود که «او را بيان آموخت» برای اينکه به ما بفهماند که بيان مختص به انسان بعد از شناخت قرآن محقق میشود.
#انسان
#فصل_ممیز
🔘@najafpoormh