28.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 رهایی از اعتیاد
🔺️تجربه ای که باعث ترک اعتیاد شد
🔸️ این قسمت: منفی هفت (بخش اول)
این قسمت ادامه دارد..
تجربهگر: دانیال قاسمعلی
هر روز ساعت ۱۷:۳۰
بازپخش: ساعت ۱ بامداد و ۱۲:۳۰
از شبکه چهار سیما
#زندگی_پس_از_زندگی
@najafpoormh
مصاحبه و پرسش و پاسخ با آقای عباس موزون ، سازنده و مجری برنامه زندگی پس از زندگی (تجربیات نزدیک به مرگ)
〰🔻🔻🔻〰
❌شما از مشاهداتی سخن میگویید که حاصل تجربه زیسته افراد است. اگر زنی فرانسوی روبروی دوربین شما قرار بگیرد، دوست دارد با مسیح ملاقات کند و یک مسلمان شیعه متقاضی دیدار با پیامبر و ائمه است. گفته شده که به این دلیل تجربهها اعتبار دینی ندارد و قابل تعمیم نیست.
⭕️این موضوع تبیین نادرست از یک پدیده درست است. در مساله مرگ قطعی حدیث حضرت رسول را داریم که هر کسی هر چیزی را دوست دارد با آن محشور می شود. اگر اسطوره شما هیتلر و چنگیز باشد، با همان ها محشور می شوید. گزارشهای برنامه فرموده حضرت رسول (ص) را برای من سهل و قابل فهم کرد. تبیین غربی اش این است که هر چیزی که دوست داری میبینی.
عده ای می گویند همین ها ثابت می کند که این دیده ها مغزی است. مخالفان ان دی ای حق دارند این برداشت را کنند.
اصلا ما کاری نداریم که فرد از بدن خارج شده است یا نه.
شما افرادی را در زمان زنده بودن دوست دارید. ولی پیش آنها نمیروید چون وقت ندارید یا باید هزینه صرف کنید. فرض کنید من به شما بگویم تمام موانع شامل زمان و مکان برداشته شده است. هر جا دلتان بخواهد می توانید بروید. کجا می روید؟
فاطمه سرکارزاده تجربه گر فصل یک ما بود. وقتی دو تا ملک می آیند که او را ببرند، می گوید من تمام عمرم آرزو داشتم دیوار چین را ببینم. همان جا اجازه می دهند که او دیوار چین را تماشا کند. من بحث عرفانی و روحی ندارم. حضرت رسول (ص) توضیح واضحات دادهاند.
سعید خانی، تجربه گر فصل دو میگوید من هر جا دلم میخواست باشم، در لحظهای بودم.
شما از بدن خارج شدهای. یک عمر حضرت مسیح را صدا زدی که ببینی. خب میبینی. یک عمر هر محرم گفتهای حضرت ابوالفضل(ع). نه برای ایشان محدودیتی وجود دارد و نه برای شما.
ما تصور میکنیم انسان که از بدن خارج شد، یک موجود جدید و عجیب و غریب و متفاوت است. اصلا اتفاقی نمیافتد. مثل این است که کلاه من را از روی سرم بردارند و من متوجه نشوم. بسیاری از تجربه گران ما مدتها بعد میفهمند که از بدن خارج شدهاند.
💠🔹
یک نفر تیر خورده بود و در بیمارستان وقتی خودش را دید پرسید این کیست؟ تو همان آدمی با همان اخلاق و عقاید. اگر حضرت ابوالفضل (ع) را دوست داری، وقتی منعی نیست او را میبینی.
من تعجب می کنم که چرا برخی تعجب کرده اند. مگر در آن دنیا محدودیتی وجود دارد؟
طرف می گوید تا جد هشتاد و سوم پدری و سی و پنجم مادری ام را دیدم. هیچ کس تعجب نمی کند. یک امام که وسط میآید، می گویند مگر ممکن است؟
💠🌻
برنامه آقای عباسیان که تمام شد، تعدادی از عوامل من را نصیحت کردند و گفتند چرا سه تا امام را دیده است؟ گفتند این قسمت را پخش نکن. چون مردم تحملش را ندارند. من گفتم نمیتوانم روی حق و حقیقت بایستم. بگذار همه بدانند که حضرت حاضر است. هر جا هستی حضرت هست.
💠🌻
من گفتم اصلا شما بگو کل چهارده معصوم را دیده است. یک انسان عادی می تواند هزار جا متکثر شود. این بزرگان که تماما کرامت هستند. خواستم بگویم این قدر خودتان را از معصوم دور نبینید. این تجربه از فیلترهای تحقیقی رد شده بود.
#زندگی_پس_از_زندگی
@najafpoormh
▫️▫️▫️
محمدحسین نجف پور🇵🇸
فردا جمعه ۴ فروردین همگی افطاری مهمون من هستید. ناراحت میشم تشریف نیارید آدرس تو عکس هست
👆👆👆ـ
آقاااا ، بعضیا دارن تلاش میکنن این آدرسو رمزگشایی و کشف کنن!!!
ماشاله به این همت و سماجت😂
مثل ایشون👇😅🤣
15-mostafa-esmaeil-haghe-nazeaat(www.rasekhoon.net).mp3
13.41M
سوره حاقه
#تلاوت زیبای #مصطفی_اسماعیل
شاهکار ؛ از دقیقه ۱۱ و ۵۰ ثانیه
از آیه ۱۹؛
فَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ فَيَقُولُ هَاؤُمُ اقْرَءُوا كِتَابِيَهْ
ﺍﻣﺎ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺘﺶ ﺩﻫﻨﺪ ، ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ : [ ﺍﻱ ﻣﺮﺩم ! ] ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﻣﺮﺍ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ ﻭ ﺑﺨﻮﺍﻧﻴﺪ .(١٩)
الحاقة
إِنِّي ظَنَنتُ أَنِّي مُلَاقٍ حِسَابِيَهْ
ﻣﻦ ﻳﻘﻴﻦ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻛﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﻋﻤﺎﻟﻢ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻢ [ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﺒﺐ ﻫﻤﻪ ﺍﻋﻤﺎﻟﻢ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﺑﺎ ﺍﺣﻜﺎم ﺧﺪﺍ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩم ﻭ ﻛﺮﺩﺍﺭ ﺑﺪم ﺭﺍ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﻛﺮﺩم . ](٢٠)
@najafpoormh
✳️ آمدنت بهر چه بود ای انسان؟
تفکر کن، تفکر کن، تفکر
🔻بدان که اوّل شرطِ مجاهده با نفْس و حرکت به جانب حق تعالی، «تفکّر» است. ...
و تفکر در این مقام عبارت است از آن که انسان لااقل در هر شب و روزی مقداری ولو کم هم باشد، فکر کند در این که آیا مولای او که او را در این دنیا آورده و تمام اسباب آسایش و راحتی را از برای او فراهم کرده، و بدن سالم و قوای صحیحه، که هر یک دارای منافعی است که عقل هر کس را حیران میکند، به او عنایت کرده، و این همه بَسْط (گسترش) بساط نعمت و رحمت کرده، و از طرفی هم این همه انبیا فرستاده، و کتابها نازل کرده و راهنماییها نموده و دعوتها کرده، وظیفه ما با این مولای مالک الملوک چیست؟
🔻آیا تمام این بساط فقط برای همین حیات حیوانی و اداره کردن شهوت است که با تمام حیوانات شریک هستیم، یا مقصود دیگری در کار است؟
آیا انبیای کرام و اولیای معظم و حکمای بزرگ و علمای هر ملت که مردم را دعوت به قانون عقل و شرع میکردند و آنها را از شهوات حیوانی و از این دنیای فانی پرهیز میدادند با آنها دشمنی داشتند و دارند، یا راه صلاح ما بیچارههای فرو رفته در شهوات را مثل ما نمیدانستند؟
🔻اگر انسان عاقل لحظهای فکر کند، میفهمد که مقصود از این بساط چیز دیگر است، و منظور از این خلقت، عالم بالا و بزرگتری است، و این حیات حیوانی، مقصود بالذات (هدف اصلی) نیست. و انسان عاقل باید در فکر خودش باشد، و به حال بیچارگی خودش رحم کند
و با خود خطاب کند: ای نفس شقی که سالهای دراز در پی شهوات عمْر خود را صرف کردی و چیزی جز حسرت نصیبت نشد، خوب است قدری به حال خود رحم کنی، از مالک الملوک حیا کنی، و قدری در راه مقصود اصلی قدم زنی، که آن موجب حیات همیشگی و سعادت دائمی است، و سعادت همیشگی را مفروش به شهوات چند روزه فانی که آن هم به دست نمیآید حتی با زحمتهای طاقتفرسا.
قدری فکر کن در حال اهل دنیا از سابقین (گذشتگان) تا این زمان که میبینی.
🔻ملاحظه کن زحمتهای آنها (اهل دنیا و شهوات) و رنجهای آنها در مقابل راحتی آنها چقدر زیادتر و بالاتر است.
آن انسانی که در صورت انسان و از جنود (دارو دسته) شیطان است و از طرف او مبعوث است و تو را دعوت به شهوات میکند و میگوید زندگانی مادی را باید تأمین کرد، قدری در حال خود او تأمل کن، و قدری او را استنطاق (پرسش) کن، ببین آیا خودش از وضعیت راضی است؟
یا آن که خودش مبتلا است میخواهد بیچاره دیگری را هم مبتلا کند؟
و در هر حال از خدای خود با عجز و زاری تمنا کن که تو را آشنا کند به وظایف خودت و امید است این تفکر که به قصد مجاهده با شیطان و نفس امّاره است، راه دیگری برای تو بنمایاند و موفق شود به منزل دیگر از مجاهده.
#اخلاق (قسمت ۱)
📚 کتاب چهل حدیث (مرحوم امام خمینی)
حدیث اول، فصل تفکّر
@najafpoormh
▫️💠▫️💠▫️
29.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مهر مادر
🔺 تجربه گری که به واسطه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) فرصت زندگی مجدد پیدا کرد
🔸 این قسمت: منفی هفت (بخش دوم)
تجربهگر: دانیال قاسمعلی
هر روز ساعت ۱۷:۳۰
بازپخش: ساعت ۱ بامداد و ۱۲:۳۰
از شبکه چهار سیما
❇️ منزل دیگر که بعد از تفکر از برای انسان مجاهد پیش میآید، منزل «عزم» است...
و تفاوت درجات انسان به تفاوت درجات عزم او است.
و عزمی که مناسب با این مقام است عبارت است از بناگذاری و تصمیم بر ترک معاصی، و فعل واجبات، و جبران آنچه از او فوت شده در ایام حیات، و بالاخره عزم بر این که ظاهر و صورت خود را انسان عقلی و شرعی نماید که شرع و عقل به حسب ظاهر حکم کنند که این شخص، انسان است.
و انسان شرعی عبارت از آن است که موافق مطلوبات شرع رفتار کند، و ظاهرش ظاهر رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله باشد، و تأسی به آن بزرگوار بکند در جمیع حرکات و سکنات و در تمام افعال (انجامدادنیها) و تروک (تَرْککردنیها). و این امری است بس ممکن، زیرا که ظاهر را مثل آن سرور کردن امری است مقدور هر یک از بندگان خدا.
🔻و بدان که هیچ راهی در معارف الهیه پیموده نمیشود مگر آن که ابتدا (شروع) کند انسان از ظاهر شریعت. و تا انسان، متأدّب (ادبآموخته) به آداب شریعت حَقّه نشود، هیچیک از اخلاق حسنه از برای او به حقیقت پیدا نشود، و ممکن نیست که نور معرفت الهی در قلب او جلوه کند. ...
🔻ای عزیز، بکوش تا صاحب «عزم» و دارای اراده شوی که خدای نخواسته اگر بیعزم از این دنیا هجرت کنی، انسان صوریِ (ظاهری) بیمغزی هستی که در آن عالَم بهصورت انسان محشور نشوی؛ زیرا که آن عالَم، محل کشف (آشکار شدن) باطن و ظهور سَریره (حقیقت انسانی) است. و جرأت بر معاصی کمکم انسان را بیعزم میکند. ... بیشتر از هر چه، گوش کردن به تغنّیات (موسیقی طربانگیز) سَلب اراده و عزم از انسان میکند.
🔻پس ای برادر، از معاصی احتراز (دوری) کن، و عزم هجرت به سوی حق تعالی نما، و ظاهر را ظاهر انسان کن، ... و از خداوند تبارک و تعالی در خلوات بخواه که تو را در این مقصد همراهی فرماید، و رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله و اهل بیت او را شفیع قرار ده که خداوند به تو توفیق عنایت فرماید و از تو دستگیری نماید ... زیرا که انسان در ایام حیات (زندگی) لغزشگاههای عمیقی دارد که ممکن است در آن واحد به پرتگاه هلاکت (نابودی) چنان افتد که دیگر نتواند از برای خود چاره بکند، بلکه در صدد چارهجویی هم بر نیاید، بلکه شاید شفاعت شافعین (شفاعتگران) هم شامل حال او نشود.
#اخلاق (قسمت ۲)
📚کتاب چهل حدیث (مرحوم امام خمینی)
حدیث دوم، فصل «عزم»
@najafpoormh
〰〰〰〰〰