eitaa logo
محمدحسین نجف پور🇵🇸
186 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
799 ویدیو
27 فایل
یــا رَب از اَبـــــــــرِ هـدایـــت بـرسـان بـارانـے ☁☔ پیـش تـَـر زآنـکه چــو گـــَردی زِ میـان برخیـزم🍃 @najafpoormh ارتباط با مدیر؛ @najafpoormhn محمدحسین نجف پور
مشاهده در ایتا
دانلود
15-mostafa-esmaeil-haghe-nazeaat(www.rasekhoon.net).mp3
13.41M
سوره حاقه زیبای شاهکار ؛ از دقیقه ۱۱ و ۵۰ ثانیه از آیه ۱۹؛ فَأَمَّا مَنْ أُوتِيَ كِتَابَهُ بِيَمِينِهِ فَيَقُولُ هَاؤُمُ اقْرَءُوا كِتَابِيَهْ ﺍﻣﺎ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﺍﺵ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺭﺍﺳﺘﺶ ﺩﻫﻨﺪ ، ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ : [ ﺍﻱ ﻣﺮﺩم ! ] ﭘﺮﻭﻧﺪﻩ ﻣﺮﺍ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ ﻭ ﺑﺨﻮﺍﻧﻴﺪ .(١٩) الحاقة إِنِّي ظَنَنتُ أَنِّي مُلَاقٍ حِسَابِيَهْ ﻣﻦ ﻳﻘﻴﻦ ﺩﺍﺷﺘﻢ ﻛﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﺍﻋﻤﺎﻟﻢ ﺭﺍ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻢ [ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺳﺒﺐ ﻫﻤﻪ ﺍﻋﻤﺎﻟﻢ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻫﻨﮓ ﺑﺎ ﺍﺣﻜﺎم ﺧﺪﺍ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩم ﻭ ﻛﺮﺩﺍﺭ ﺑﺪم ﺭﺍ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﻛﺮﺩم . ](٢٠) @najafpoormh
مصطفی اسماعیل
✳️ آمدنت بهر چه بود ای انسان؟ تفکر کن، تفکر کن، تفکر 🔻‏‏بدان که اوّل شرطِ مجاهده با نفْس و حرکت به جانب حق تعالی، «تفکّر» است. ... ‏‏ و تفکر در این مقام عبارت است از آن که انسان لااقل در هر شب و روزی مقداری ولو کم هم باشد، فکر کند در این که آیا مولای او که او را در این دنیا آورده و تمام اسباب آسایش و راحتی را از برای او فراهم کرده، و بدن سالم و قوای صحیحه، که هر یک دارای منافعی است که عقل هر کس را حیران می‌کند، به او عنایت کرده، و این همه بَسْط (گسترش) بساط نعمت و رحمت کرده، و از طرفی هم این همه انبیا فرستاده، و کتاب‌ها نازل کرده و راهنمایی‌ها نموده و دعوت‌ها کرده، وظیفه ما با این مولای مالک الملوک چیست؟ 🔻آیا تمام این بساط فقط برای همین حیات حیوانی و اداره کردن شهوت است که با تمام حیوانات شریک هستیم، یا مقصود دیگری در کار است؟ آیا انبیای کرام و اولیای معظم و حکمای بزرگ و علمای هر ملت که مردم را دعوت به قانون عقل و شرع می‌کردند و آن‌ها را از شهوات حیوانی و از این دنیای فانی پرهیز می‌دادند با آن‌ها دشمنی داشتند و دارند، یا راه صلاح ما بیچاره‌های فرو رفته در شهوات را مثل ما نمی‌دانستند؟ 🔻اگر انسان عاقل لحظه‌ای فکر کند، می‌فهمد که مقصود از این بساط چیز دیگر است، و منظور از این خلقت، عالم بالا و بزرگ‌تری است، و این حیات حیوانی، مقصود بالذات (هدف اصلی) نیست. و انسان عاقل باید در فکر خودش باشد، و به حال بیچارگی خودش رحم کند و با خود خطاب کند: ای نفس شقی که سال‌های دراز در پی شهوات عمْر خود را صرف کردی و چیزی جز حسرت نصیبت نشد، خوب است قدری به حال خود رحم کنی، از مالک الملوک حیا کنی، و قدری در راه مقصود اصلی قدم زنی، که آن موجب حیات همیشگی و سعادت دائمی است، و سعادت همیشگی را مفروش به شهوات چند روزه فانی که آن هم به دست نمی‌آید حتی با زحمت‌های طاقت‌فرسا. قدری فکر کن در حال اهل دنیا از سابقین (گذشتگان) تا این زمان که می‌بینی.‏ 🔻‏‏ملاحظه کن زحمت‌های آن‌ها (اهل دنیا و شهوات) و رنج‌های آن‌ها در مقابل راحتی آن‌ها چقدر زیادتر و بالاتر است. آن انسانی که در صورت انسان و از جنود (دارو دسته) شیطان است و از طرف او مبعوث است و تو را دعوت به شهوات می‌کند و می‌گوید زندگانی مادی را باید تأمین کرد، قدری در حال خود او تأمل کن، و قدری او را استنطاق (پرسش) کن، ببین آیا خودش از وضعیت راضی است؟ یا آن که خودش مبتلا است می‌خواهد بیچاره دیگری را هم مبتلا کند؟‏ ‏‏و در هر حال از خدای خود با عجز و زاری تمنا کن که تو را آشنا کند به وظایف خودت و امید است این تفکر که به قصد مجاهده با شیطان و نفس امّاره است، راه دیگری برای تو بنمایاند و موفق شود به منزل دیگر از مجاهده. (قسمت ۱) 📚 کتاب چهل حدیث (مرحوم امام خمینی) حدیث اول، فصل تفکّر @najafpoormh ▫️💠▫️💠▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
29.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مهر مادر 🔺 تجربه گری که به واسطه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) فرصت زندگی مجدد پیدا کرد 🔸 این قسمت: منفی هفت (بخش دوم) تجربه‌گر: دانیال قاسمعلی هر روز ساعت ۱۷:۳۰ بازپخش: ساعت ۱ بامداد و ۱۲:۳۰ از شبکه چهار سیما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❇️ ‏‏منزل دیگر که بعد از تفکر از برای انسان مجاهد پیش می‌آید، منزل «عزم» است.‎‏.. و تفاوت درجات انسان به تفاوت درجات عزم او است.‏ ‏‏ و عزمی که مناسب با این مقام است عبارت است از بناگذاری و تصمیم بر ترک معاصی، و فعل واجبات، و جبران آنچه از او فوت شده در ایام حیات، و بالاخره عزم بر این که ظاهر و صورت خود را انسان عقلی و شرعی نماید که شرع و عقل به حسب ظاهر حکم کنند که این شخص، انسان است. و انسان شرعی عبارت از آن است که موافق مطلوبات شرع رفتار کند، و ظاهرش ظاهر رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله باشد، و تأسی به آن بزرگوار بکند در جمیع حرکات و سکنات و در تمام افعال (انجام‌دادنی‌ها) و تروک (تَرْک‌کردنی‌ها). و این امری است بس ممکن، زیرا که ظاهر را مثل آن سرور کردن امری است مقدور هر یک از بندگان خدا.‏ 🔻‏‏و بدان که هیچ راهی در معارف الهیه پیموده نمی‌شود مگر آن که ابتدا (شروع) کند انسان از ظاهر شریعت. و تا انسان، متأدّب (ادب‌آموخته) به آداب شریعت حَقّه نشود، هیچ‌یک از اخلاق حسنه از برای او به حقیقت پیدا نشود، و ممکن نیست که نور معرفت الهی در قلب او جلوه کند. ... 🔻ای عزیز، بکوش تا صاحب «عزم» و دارای اراده شوی که خدای نخواسته اگر بی‌عزم از این دنیا هجرت کنی، انسان صوریِ (ظاهری) بی‌مغزی هستی که در آن عالَم به‌صورت انسان محشور نشوی؛ زیرا که آن عالَم، محل کشف (آشکار شدن) باطن و ظهور سَریره (حقیقت انسانی) است. و جرأت بر معاصی کم‌کم انسان را بی‌عزم می‌کند. ... بیش‌تر از هر چه، گوش کردن به تغنّیات (موسیقی طرب‌انگیز) سَلب اراده و عزم از انسان می‌کند.‏ 🔻‏‏پس ای برادر، از معاصی احتراز (دوری) کن، و عزم هجرت به سوی حق تعالی نما، و ظاهر را ظاهر انسان کن، ... و از خداوند تبارک و تعالی در خلوات بخواه که تو را در این مقصد همراهی فرماید، و رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله و اهل بیت او را شفیع قرار ده که خداوند به تو توفیق عنایت فرماید و از تو دست‌گیری نماید ... زیرا که انسان در ایام حیات (زندگی) لغزش‌گاه‌های عمیقی دارد که ممکن است در آن واحد به پرتگاه هلاکت (نابودی) چنان افتد که دیگر نتواند از برای خود چاره بکند، بلکه در صدد چاره‌جویی هم بر نیاید، بلکه شاید شفاعت شافعین (شفاعت‌گران) هم شامل حال او نشود. (قسمت ۲) 📚کتاب چهل حدیث (مرحوم امام خمینی) حدیث دوم، فصل «عزم» @najafpoormh 〰〰〰〰〰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 اصل و اساس انقلاب که مدلی برای ساخت دولت های ملی در اوایل انقلاب صنعتی بود و هنوز هم هست؛ ژاکوبینسم / Jacobin و خشونت بود. به همین دلیل سرود ملی فرانسه همچنان از سیراب کردن کشتزارها از کشتن آلمانی ها صحبت میکنه. ژاکوبینسم معتقد است که باید یک سیستم قدرت مرکزی ایجاد شود و هرکس مخالفت کرد، باید نابود شود. قتل عام های سالهای اول انقلابیون فرانسه رو مرور کنید. مثلا هزاران نفر در شرق فرانسه بدلیل صحبت نکردن فرانسه با لهجه شیک پاریسی کشته شدند.۱/۳ @najafpoormh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ آیت الله مجتهدی تهرانی(ره): دراین ماه مقدار درس و بحث روکمتر کن دعای افتتاح و ابوحمزه نماز شب ودعای سحر رو فراموش نکن. دم افطار بشین وامام حسین و اطفالشان را یادکن. سعی کن برای حضرت مهدی یه ختم قرآن انجام دهی! 📚 مودب آداب ۱۳۹۱ ، ص ۱۶ 💠 @najafpoormh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هیچ موقع، زمان دعواهای زناشویی، حرف‌هایی نزنید که راه برگشت خود را ببندید. آدم‌ها را در این مواقع می‌توان شناخت. همیشه موقع بحث و جدل جانب احتیاط را رعایت کنید. به این فکر کنید که ممکن است حرف‌هایتان آن‌قدر آثار مخربی به بار آورد که تا سالیان سال از ذهن همسرتان پاک نشود. پس با درایت و خردمندانه رفتار کنید. 💠 @najafpoormh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 یک کانال شاداب و مفید برای همه سنین مذهبی 🔷کودک 🔶روانشناسی🔷 طنز 🔶جهاد تبیین 🔶تربیتی🔷اجتماعی 🔶 موسیقی 🔷 با ما همراه شوید. کانال ما ملت امام حسینیم👇 https://eitaa.com/joinchat/1205862634C877931bc68 کانال ما ملت امام حسینیم👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️👆 خانمی برهنه روی سجاده‌ی من نشست ...😳 ▫️▫️▫️ خاطره بسیار تکان دهنده دکتر پریوش امیری، از کازینویی در لاس وگاس آمریکا @najafpoormh ▫️▫️▫️▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه روحانی میگفت؛ تو ماشین نشسته بودم، یه خانم بدحجاب کنارم نشست... . حاج آقا قرائتی @najafpoormh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با قطعاتِ قطار، هواپیما ساختیم 👌✅ مگه میشه؟!😳 بله می شود و می توانیم😎✌️ جهت سفارش محصول ، به آیدیِ مدیر مراجعه کنید قیمت هر هواپیما ۵۰۰ اوشلوپ تخفیف برای سفارشات بیش از ۲۰ عدد😇😄 @najafpoormh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▪️حَکَم بن اَبی العاص پدر مروان در عین آن که مسلمان شده بود، و به مدینه هجرت نموده بود، شخصی هوسباز و منحرف بود. ▫️▫️▫️ ▪️ روزی پیامبر(ص) در حجره یکی از همسرانش بود، او از درز در به داخل آن حجره نگاه کرد. پیامبر(ص) از این چشم چرانی او به قدری ناراحت شد که عصای سرکجی که نوک تیز داشت برداشت، و او را تعقیب کرد، او پابه فرار گذاشت و از دست پیامبر(ص) گریخت. پیامبر(ص) به او نرسید و فرمود: «اگر او را می گرفتم، چشمش را بیرون می آوردم.» سپس دستور داد او و فرزندش مروان را از مدینه به طائف تبعید نمودند. ▫️▫️▫️ ▪️آنها در عصر پیامبر(ص) همچنان در تبعید به سر می بردند. بعد از رحلت پیامبر(ص) در عصر خلیفه اول و دوم نیز در تبعید بودند، تا این که آن ها در عصر خلافت عثمان به مدینه بازگشتند، و همین یکی از اعتراض های شدید مسلمانان به عثمان بود، که چرا اجازه بازگشت تبعید شدگان پیامبر(ص) به مدینه را داده است. ▫️الغدیر، ج 8، ص 243؛ اسدالغابه، ج2، ص 33. ▪️آری پیامبر(ص) این گونه در برابر خدشه دار شدن جامعه به هوسبازی و بی عفّتی، حساس بود و می فرمود: «کان ابراهیم ابی غیورٌ،و انا اغیرمنه، و ارغم اللّه انف من لایغار؛ پدرم ابراهیم (ع) بسیار غیرتمند بود، و من از او غیرتمندتر هستم، و خداوند بینی آن کسی را که بی غیرت است به خاک بمالد و ذلیل کند.» ▫️بحارالانوار، ج 103، ص248. ▪️رسول خدا(ص) فرمود: «بوی خوش بهشت تا مسیر پیمودن پانصد سال راه، می رسد، ولی به مشام چند نفر نمی رسد، یکی از آن ها بی غیرت است.» ▫️ من لایحضره الفقیه، ج3، ص 281. ▫️یعنی آدم بی غیرت تا این اندازه (میلیون ها فرسخ) از بهشت دور است. ▫️▫️▫️▫️ @najafpoormh