وجود چنین ویترینهایی در ایران، یا تزئین درخت کریسمس و لوازمات سال نو میلادی، یا تبریک میلاد حضرت عیسی علیهالسلام، ریشه در علاقه به پیامبر خدا حضرت مسیح ندارد.
ریشه در همان احساس پایینتر بودن،
هویت خود را دوست نداشتن
و شبیه غربیها شدن در مسیر کمی اعتماد به نفس پیدا کردن دارد.
که البته هیچ وقت هم به دست هم نمیآید.
چون دیگر خودت نیستی،
جزئی از آنها هم هرگز نمیشوی و بیهویتی و بی عزت نفسی عمیقی تا آخر عمر آزارت میدهد.
نشانش هم این است که شما هرگز نمیبینید غربیها ویترینی برای سال نو شمسی، یا میلاد پیامبر اسلام تزئین کنند و جشن بگیرند و تبریک بگویند و لوازمات مرتبط با آن را بفروش برسانند....
مگر موارد خاص سیاسی توسط اشخاص سیاسی...
✍ثبت مشاهدات، تجارب و یادداشتهای یک ایرانی 🇮🇷 در هلند، فرانسه و ایران
@ninfrance
✔️@najafpoormh
نفَس های انسان گام هایی است که به سوی مرگ برمی دارد. حضرت علی علیهالسلام سخنانی از این دست که مالامال از #مرگ_آگاهی باشد بسیار دارند.
مرگ آگاهی کیفیت حضور مردان خدا را در دنیا بیان می دارد. تا آنجا که هر که مقرب تر است مرگ آگاه تر است. و بر این قیاس باید چنین گفت که حضور علی علیه السلام در عالم ،عین مرگ آگاهی است.
مرگ آگاهی یعنی که انسان همواره نسبت به این معنا که مرگی محتوم را پیش رو دارد آگاه باشد و با این آگاهی زیست کند و هرگز از آن غفلت نیابد.
مردمان این روزگار سخت از مرگ می ترسند و بنابراین شنیدن این سخنان برایشان دشوار است.
اما #حقیقت آن است که زندگیِ انسان با مرگ در آمیخته است و بقایش با فنا.
پیش از ما میلیاردها نفر بر روی این کره ی خاکی زیسته اند و پس از ما نیز.
اگر مولا علی علیه السلام می فرماید: « والله ابنِ ابی طالب با مرگ اُنسی آن چنان دارد که طفلی به پستان مادرش.» این انس که مولای ما از آن سخن میگوید چیزی فراتر از مرگ آگاهی است؛ طلب مرگ است. طلب مرگ نه همچون پایانی بر زندگی. مرگ پایان زندگی نیست.
مرگ آغاز حیاتی دیگر است؛ حیاتی که دیگر با فنا و مرگ در آمیخته نیست. حیاتی بی مرگ و مطلق.
زندگی این عالم در میان دو عدم معنا می گیرد؛ عالم پس از مرگ همان عالم پیش از تولد است و انسان در بین این دو عدم فرصت زیستن دارد.
زندگی دنیا با مرگ در آمیخته است؛ روشنایی هایش با تاریکی،
شادی هایش با رنج،
خنده هایش با گریه،
پیروزی هایش با شکست،
زیبایی هایش با زشتی،
جوانی اش با پیری
و بالاخره وجودش با عدم.
حقیقت این عالم، فنا است و انسان را نه برای فنا، که برای بقا آفریده اند:
« خلقتم للبقا لا للفناء واسمعو دعوه الموت آذانکم قبل ان یدعی بکم»؛ دعوت مرگ را به گوش گیرید، پیش از آنکه مرگ شما را فرا خواند.
و همه ی این سخنان از سر مرگ آکاهی است و راستش، لذتِ زندگیِ مرگ اگاهانه را جز اولیای خدا کس نمی داند؛ این لذتی نیست که به هر کس عطا کنند.
تنگ نظری است اگر به مقتضای تفکر رایج به این سخن پشت کنیم و بگوییم :
« تا کجا از مرگ می گویید؟ کمی هم در وصف زندگی بسرایید! دل بستن در دنیا دل بستن در فناست و مرگ بر ما سایه افکنده است.»
این علی است که چنین می فرماید. همانکه راه های آسمان را بهتر از راه های زمین میشناسد. سخنانِ او سروده هایی شاد و مفرّح در وصف زندگی است.
آن زندگی که با زهر فنا و مرگ در نیامیخته است. منتهی غفلت زدگان بیشتر می پسندند که با غفلت از مرگ، به سراب شادی های آمیخته با غصه دل خوش کنند. بگذار چنین باشد.
اما اگر اولیای خدا در جستجوی فنای فی الله هستند، #بقای_حقیقی را طلب کرده اند. بودنی را که از دسترس مرگ و فنا و رنج و غصه و شکست دور باشد.
به سخن علی علیه السلام گوش بسپاریم:
«دلهاتان را از دنیا بیرون کنید، پیش از آنکه بدن های شما را از آن بیرون ببرند. »
#شهید_آوینی
🔴✔️@najafpoormh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کسانی درنگ میکنند و به بازی گرفتار می شوند که هدفی ندارند...
قطعه ای از #کتاب صوتی #رشد
#علی_صفایی_حائری ( #ع_ص )
با صدای #نجم_الدین_شریعتی
@najafpoormh
مراسم نماز جماعت ظهر و عصر وسخنرانی
#روستای_فخرآباد
از توابع اردکان، بخش عقدا
26.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شعر خوانی عطیه السادات موسوی در مورد نماز در مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام فخراباد در کنار حاج آقا نجف پور
❌وقتی اسرائیل
هم ترور فیزیکی میکنه هم ترور شخصیت
#سید_رضی_موسوی
@najafpoormh