🔘 در ایران، زمانی پوشش و لباس برای مردان چند محور اصلی داشت؛
سرپوش، پاپوش، تنپوش (قبا و عبا) و کمرپیچ یا شال دور کمر...
سر پوش، عمامه بود و یا کلاه. عمامه مختص روحانیون نبود به طوری که در دوره ناصرالدین شاه، دستور داده شد غیرروحانیون عمامه زرد استفاده کنند! اما به مرور تمایزات با روحانیون بیشتر شد.
در حال حاضر در خراسان هم، برخی هنوز از عمامه استفاده میکنند و سرپوش کُردی هم نوعی عمامه است ...
ـ ۲)))...
@najafpoormh
🔘 درباره لباس زنان نیز با حفظ حجاب،
طرحها و رنگبندیهای قومی اهمیت داشت!
بحثی از حجاب اسلامی و غیر اسلامی،
در میان نبود و حتی زنان ارمنی حجاب کامل اما با سبک خود داشتند!
ـ ۳))) ادامه مطلب، پست بعد
عضویت در کانال @najafpoormh
کلاهبرداریباعنواننمایندهعلامهباخودوخداقهرنکنید.mp3
10.82M
🔺داستان کلاهبرداری با عنوان نماینده ی علامه❗️❗️❗️🔰🔰🔰
❌...علامه حسن زاده آملی؛
...خب هست،،،
اگر یک ناپاک را در این لباس دیدید چرا نسبت به منبر و محراب و نسبت به یک روحانی دیگر، جسارت و اسائه ادب می کنید؟...
⭕️ @najafpoormh ⭕️
➖🔘🔘🔘🔘🔘🔘➖
🔘 بهترین راه کنترل جوامع، یکدست کردن سبک زندگی افراد در یک جامعه و سطح جهان است. وقتی قانون و مقررات عام جهانی، حاکم شود، مدیریت افراد، راحتتر انجام میگیرد!
یکدست کردن فرهنگ، زمانی با زور و دستور از
بالا به پایین صورت میگرفت. دقت کنید که ما
اینجا درباره فرهنگ عام و جهانی صحبت میکنیم که زمانی در ایران به وسیله پهلوی اول
با قوه قهریه و خشونت همراه بود!
کشف حجاب و کلاه شاپو
ـ ۴)))
@najafpoormh
🔘 در پهلوی دوم، تغییر فرهنگ، به شکل نرم
و با ابزار سینما و هنر انجام شد.
آیا موفق بودند؟! بله ...
🔴 جمهوری اسلامی نیز صرفا نقش سرعتگیر را ایفا کرده و در برابر این هجوم، مقاومت کرده است. اما دولتهای غربگرای جمهوری اسلامی، نقش کاتالیزور داشتهاند و هر آن کس و هر گروه که در مقابل این دولتها میایستاد برچسب مخالفت با تکثر و ایدیولوژیک میخورد!
ـ۵))))
@najafpoormh
🔘 فرهنگ معیار جهانی، با سلطه بریتانیا و پس از جنگ دوم جهانی، ایالات متحده و رویای آمریکایی، فرهنگ غربی شد!
🔴 در هر منطقه و کشوری، غرب، برای حفظ سلطه خود و چپاول منابع، انسانهای تربیت شده خود را گماشت تا با تبعیت از نهادهای بینالمللی غربساخت، مثل بانک جهانی، یونسکو، سازمان ملل و ... فرایند مدرنیزاسیون را انجام دهند!
🔴 حتی معیار شناخت و معرفت هم، علم
اثباتگرایی یا همان پوزیتیویسم شد!
ـ ۶)))
@najafpoormh
➖➖➖➖➖➖
🔘 به مرور چه با زور و چه با ابزارهای نرم، لباسهای مرد و زن بندرعباسی و بلوچ در جنوب با آن آب و هوا و جغرافیا با زنان و مردان در شمال با آب و هوایی متفاوت، یکسان شده است و به سمت پوشش غربی می رود. به خصوص نسل جدید!
یک زن و مرد کرهای با یک زن و مرد در شیلی، یک مدل پوشش دارند حتی سعی میکنند یک مدل راه بروند، آن هم با مدل غربی!
🔴 ما با یک نوع یکدست سازی جهانی مواجهیم که با حضور شبکههای اجتماعی سرعت بخشیده شد و اقلیتها و فرهنگهای ملی و محلی به سرعت در حال زوالاند.
این دروغ بزرگی است که اقلیتهای فرهنگی و زبانی از خود عاملیت داشته و در حال مقاومت و بازتولید خود هستند!
ـ ۷)))
@najafpoormh
➖➖➖➖➖➖