eitaa logo
نَجوایِ اقتصادی | مسعود داودی‌پور
463 دنبال‌کننده
148 عکس
84 ویدیو
13 فایل
نوشتجات و پسندهای اقتصاد مسعود داودی‌پور @khamenei2 https://masuoddavodi.andishvaran.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💠انسان اقتصادی عاقل از نگاه امام رضا ♦️ برخی محققان اقتصاد اسلامی، انسان عاقل در رفتارشناسی اقتصادی را فردی میدانند که بدنبال بیشینه کردن لذت دنیا و آخرت است. آیا چنین برداشتی را می توان از کلام معصومین علیهم السلام داشت؟ ♦️امام رضا علیه السلام فرمودند: ده علامت عاقل بودن انسان مسلمان به شرح زیر است: 1ـ از او اميد خير باشد 2ـ مردم از بدى او در امان باشند 3ـ خير اندك ديگرى را بسيار شمارد 4ـ خير بسيار خود را اندك شمارد 5ـ هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود 6ـ در عمر خود از دانش طلبى خسته نشود 7ـ فقر در راه خدايش از توانگرى محبوبتر باشد 8ـ خوارى در راه خدايش از عزّت با دشمنش محبوبتر باشد 9ـ گمنامى را از پرنامى خواهانتر باشد سپس فرمود: دهمین و چيست دهمین؟ به او گفته شد: چيست؟ فرمود: احدى را ننگرد جز اين كه بگويد او از من بهتر و پرهيزكارتر است. ♦️- انسان عاقل بر اساس ملاک‌های امام رضا ع بیشینه کننده خیر است, خیری که بیشتر به دیگری می رسد تا خود فرد، وی بیشنه کننده لذت یا نفع شخصی نیست ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
📌ثبت نام چهارمین مدرسه سیاست گذاری وزارت اقتصاد با عنوان مدرسه کسب و کار بیمه آغاز شد. لینک ثبت نام: www.insurance-businessschool.com 💠 @najvaeqtesad
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸فکر می‌کنید بانک‌ها با نصیحت درست می‌شوند؟!!🔸 شما فکر می کنید این بانک‌ها با نصیحت درست می شوند؟ با نصیحت؟! همین‌ها وقتی می خواهند وام بدهند با هجده درصد می‌دهند!! انگلستان با بیست و پنج «صدُم» درصد وام می دهد! اما بانک های ما به این بیچاره‌هایی که وام می‌خواهند، میگویند هجده درصد! خب این هجده درصد را چرا انسان بدهد؟ این برای چه چیز است؟ میگوید به خاطر تورم است! خب تورم به خاطر چه چیز است؟ به خاطر شما است. پول خود را وابسته کردی به شرایط اقتصادی. خودت که میگویی تورم یک رقمی است. این هجده درصد که میگیری، بقیه آن برای چه چیز است؟! از این بدبخت چرا این قدر می گیری؟! این بانک های شما و هستند. اصلاً گوششان بدهکار نیست! این جور هم نیست شما به التماس بکنید و درست بشوند. این ها این طوری نیستند! مغرور هستند. می گویند: بهره، فرمان ماشین اقتصاد است. ما با فرمان، ماشین را می رانیم و اقتصاد هم فرمانی جز این ندارد! ببینید؛ به علم خودشان مغرور هستند! @haerishirazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت آیت الله جعفر سبحانی در دیدار با وزیر اقتصاد: ✅ تلاش کنید ثبات قیمت‌ها حفظ شود، چراکه این ثبات نشانه تسلط بر امور است. ✅ایشان با اشاره به اینکه بانک‌ها باید امانت‌دار مردم باشند، مطرح کردند: اجازه تجارت به بانک‌ها داده نشود، بلکه تجارت در اختیار مردم باشد و بانک‌ها امانت دار مردم باشند. ❇️این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: بسیاری از استفتائات ارسال شده به دفتر مراجع درخصوص اخذ وام از بانک‌ها و عدم توان بازپرداخت دیون است که بانک منزل و مغازه این افراد را تصاحب می‌کند و مشکلاتی را ایجاد می‌کند؛ تلاش کنید اسناد املاک برای وثیقه قرار نگیرند. 💠 @najvaeqtesad
آیت‌الله العظمي نوری همدانی در دیدار با وزیر اقتصاد اظهار کرد: ✅پایین بودن ارزش پول ملي مشکل بزرگی است، باید سعی کنیم مردم در رفاه باشند و بانکها هم باید در خدمت رفاه مردم باشند و نباید به عناوین مختلف از مردم پول بگیرند.این مرجع عالیقدر متذکر شد: ما باید عملا به مردم نشان دهیم که عمل ما، امانت در برابر میلیونها انسان است. امید دارم در جلسه بعدی شاهد از بین رفتن فقر ولو در يك نقطه از كشور باشيم. 💠 @najvaeqtesad
🔰لزوم حاکمیت اسلام... 🔆«ماٰ اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّا لِیُطاعَ بِاِذنِ الله»(نساء:۶۴)‌؛ ✅ارسال رسل برای این است که مورد اطاعت قرار بگیرند؛ این اطاعت، مطلق است یعنی در همه‌ی امور زندگی؛ معنای مستفاد از آیه این است که زندگی مردم -چه زندگی شخصی خصوصی، چه زندگی عمومی- باید به وسیله‌ی دین اداره بشود. 🔸حالا البتّه بعضی این را ممکن است فقط منحصر کنند به مسائل شخصی، [مثل] نماز و روزه و مانند اینها؛ [اما] این‌ جور نیست؛ ❇️اوّلاً به دلیل خود اطلاق این آیه، ❇️ثانیاً‌ به دلیل آیات دیگر، [مثل] اینکه می‌فرماید: «وَ کَاَیِّن مِن نَبِیٍّ قٰاتَلَ مَعَه رِبِّیّونَ کَثیر»؛(آل‌عمران:۱۴۶) خب این قتال [همراه] با ربّیون کثیر که کار شخصی نیست؛ کار اجتماعی است، کار عمومی است، کار حکومتی است... (بیانات رهبری در دیدار خبرگان ۴ اسفند ۱۳۹۹.) 💠 @najvaeqtesad
وجود موانع تصادفى نيست! 🔰اين‌ها سنت الهى است؛ يعنى تلاش و حركت با مانع مواجه است، و الاّ جهاد معنا نمى‌داشت: 🔆«وَ كَذٰلِكَ جَعَلْنٰا لِكُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا شَيٰاطِينَ الْإِنْسِ وَ الْجِنِّ يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلىٰ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُوراً» ؛ در همه‌ى دعوتهاى انبيا، دشمنان - موانع - از جن و انس وجود داشتند. 🔆«وَ كَذٰلِكَ جَعَلْنٰا فِي كُلِّ قَرْيَةٍ أَكٰابِرَ مُجْرِمِيهٰا لِيَمْكُرُوا فِيهٰا وَ مٰا يَمْكُرُونَ إِلاّٰ بِأَنْفُسِهِمْ‌». در درون جوامع، طبقاتى كه وجود آن‌ها مايه‌ى فساد، مايه‌ى مكر بوده است؛ اين‌ها جزو سنت‌هاست. ✅يعنى هرگز انبياء نگفتند ما آن‌وقتى كه جاده صاف است وارد ميدان مى‌شويم؛ نه، در همين فضا و صحنه‌ى به‌شدت درگير و دشوار، آن‌ها وارد شدند؛ مثل جمهورى اسلامى و انقلاب اسلامى. 📍اما متقابلاً سنت الهى هم اين است كه اگر حركت نبوى، حركت الهى كه مصداقش انقلاب اسلامى است، به كار خود ادامه بدهد و دنبال‌گيرى كند، بر همه‌ى اين موانع فائق خواهد آمد؛ اين هم سنت الهى است. 🔆«وَ لَوْ قٰاتَلَكُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوَلَّوُا الْأَدْبٰارَ ثُمَّ لاٰ يَجِدُونَ وَلِيًّا وَ لاٰ نَصِيراً. سُنَّةَ اللّٰهِ الَّتِي قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلُ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللّٰهِ تَبْدِيلاً» ؛ اگر بايستيد، اگر استقامت كنيد، اگر هدف را گم نكنيد، اگر تلاش را متوقف نكنيد، بدون ترديد غلبه در اين عرصه با شماست. 📖 بيانات رهبری در ۱۳۸۷/۰۲/۱۴ 💠 @najvaeqtesad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 مجتهد مبارزین و مبارز مجتهدین! 🔹 ما اگر دستمان برسد تا آخرشان را قطع می‌کنیم! بر مردم ایران واجب است اسرائیل را از بین ببرند! 💠 @najvaeqtesad
هدایت شده از محسن قنبریان
🏦 بی توجهی به اصول قانون اساسی آری ، به قرائتی خاص از اقتصاد کلان نه! به نظر "مجله تجارت فردا" دکتر برای دفتر اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه مناسب نیست چون "مکانیسم بازار" را افسانه می داند و "رابطه نقدینگی و تورم" را رد می کند! آقایان طبیبیان و نیلی و... مناسبند چون این اصول اقتصاد کلان را خدشه ناپذیر قبول داشتند! (ولو فصل اقتصادِ قانون اساسی را مخدوش و متاثر از چپ ها دانسته و رد کنند!) فکر نکنید دعوای "دانش و ارزش" و "علم و ایدئولوژی" در بین است؛ دعوای "ارزش - ارزش" و "مکتب - شبه علم" است! "مکانیسم بازار" در ادبیات اقتصادی لیبرال هم قرائت واحد ندارد؛ حتی هم مطلقِ دخالت دولت را نفی نمی کند! از "بازار آلمان" تا "بازار انگلیس" و حتی آمریکا، بازارند، با مکانیسم های متفاوت و میزان مداخله متفاوت دولت؛ پس اصل گرفتن مکانیسم بازار در یک قرائت واحد، واقعا افسانه ای بیش نیست. هنگ کنگی دیدن/خواستن اقتصاد ایران از هر ایده ای ایدئولوژیک تر و هم نشدنی تر است. "رابطه نقدینگی و تورم" نیز غیر از متاثر بودن از یک نظریه پولی، مطالعات اقتصادی متعددی در اقتصاد ایران دارد که الزاما دلخواه تجارت فردا را نتیجه نمی دهد. به لحاظ اقتصاد سیاسی ایران هم ظاهراً به نظر برخی آقایان بین "نقدینگیِ مخلوق بانک خصوصی" با "نقدینگیِ حاصل از افزایش دستمزد کارگر" فرق است و فقط دومی موجب تورم میشود! تجارت فردا خود را آینه جامعه فرض و از نگرانی جامعه بخاطر انتصاب مثل دکتر مقصودی به جهت خدشه به این اصول مسلم انگاشته شان گفته؛ اما چیزی از نگرانی جامعه ایرانی نسبت به بیش از سه دهه تعطیلی فصل اقتصادی قانون اساسی اش بخاطر عدم اعتقاد مدیرانی -که برخی را شمرده- نگفته است! وجه مشترک ستوده شدگان (و دیگر مدیران اقتصادی دهه های پیشین که نام نبردند) همه این است که اعتقادی به فصل اقتصادی قانون اساسی نداشته آنرا با رد و تعطیل نگه داشته بودند! اینکه و نگرانی جامعه از آن؛ چقدر بخاطر مصاحبه های نادرمدیرانی است -که اعتقادی به برخی قرائتهای خاص اقتصادی ندارند- و چقدر بخاطر و است؟ را خوب است قضاوتش را به خود جامعه واگذارند! جالب اینکه قانون اساسی وقتی پس ازبررسی خبرگان، رای اکثریت قاطع ملت ایران را هم گرفت، گروه های کمونیستی وچپ گرا -که نوعا رفراندوم قانون اساسی را تحریم کرده بودند- اصول اقتصادی قانون اساسی را سرمایه داری خواندند! طرفداران لیبرالیسم اقتصادی هم که بیش از سه دهه در مصادر اصلی اقتصاد نشستند، آنرا کمونیستی و چپ خواندند و تعطیلش کردند! این است سرنوشت قانون اساسی بین ایدئولوژی زدگی چپ و راست اقتصادی؛ بین تحریم یا تعطیل! سؤالی که تجارت فردا خوب است از خودش بپرسد این است: جامعه نگران ادامه تعطیلی فصل اقتصادی قانون اساسی است یا خدشه و بازبینی برخی قرائتهای خاص در حوزه نظریه پولی؟! در بین قرائت های موجود و مفروض از مکانیسم بازار و میزان دخالت دولت، جانب نظریه ای -که نزدیک به اصول قانون اساسی است- را گرفتن ایدئولوژیک تر است؟ یا "قرائتی ایدئولوژیک" از بازار را بر بقیه قرائت ها و هم قانون اساسی فائق کردن؟ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۲/۷/۱۶ ☑️ @m_ghanbarian
📚معرفی کتاب کتاب «کینز و هایک، برخوردی که علم اقتصاد مدرن را رقم زد» اثر نیکلاس وپشات و ترجمه محمدرضا فرهادی پور به دنبال بیان مجموعه خرده روایت‌های تاریخی بستر شکل گیری دو مکتب کینزی و اتریشی با سردمداری جان مینارد کینز و فیریدریش فون هایک است که هر دو بر نحوه تفسیر بازار آزاد و میزان مداخله دولت در اقتصاد اختلاف جدی دارند. 📍این کتاب در 2011 و بعد از بحران اقتصادی 2008 نوشته شده است. این کتاب به تاریخ این مشاجره فکری در طول سده بیستم بحران اقتصادی اول و تا سال‌های آغازین سده بیست و یکم و بحران اقتصادی 2008 می‌پردازد. مطالب کتاب تاریخ اندیشه اقتصاد و تاریخجه اثرگذاری کینز در سیاستگذاری اقتصادی دولت‌ها از جنگ جهانی اول تا بعد از جنگ جهانی دوم و نفوذ هایک بر ریگان در اواخر سده بیستم و علل فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی را به دقت و با جزئیات مفصل تشریح می‌کند و بیشتر رویکرد این مسئله مهم را دارد که به چگونگی تاثیر اقتصاددان بر سیاستگذار اقتصادی اشاره کند. 📌مطالعه بیشتر در https://masuoddavodi.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=20782 💠 @najvaeqtesad
نویسندگان حوزوی ✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃 معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران 👇 ارسال یادداشت‌ @rahil1357 https://eitaa.com/howzavian
🔰از اوضاع شکایت نموده بودید. آنچه مسلّم است هر روز رو به وخامت است، و با وضع خودمان امیدی نیست مگر به توجه غیبی، ان شاء الله تعالی. 🔹 لکن ما نباید در ادای وظایف منتظر نتیجه قطعیه باشیم. اگر در محضر مقدس حق تعالی عامل به وظیفه معرفی شویم، همین «نتیجه» است. 🔹از خداوند تعالی توفیق عمل به وظیفه را برای کافّه مسلمین و خصوص اهل علم خواستار است. 🔺مرقوم شده بود: «می‌خواستم از مسجد اعراض کنم»؛ موجب تعجب است! انسان در پُستی که مشغول خدمت است، باید با هر ناملایمی پایدار باشد. در نظر دارم که به یکی از آقایان در زمان فشار برای تغییر لباس- گفتم: اگر شما را اجبار به تغییر لباس کنند، چه می‌کنید؟ گفتند: «در منزل می‌نشینم و بیرون نمی‌آیم». گفتم: اگر من را اجبار کنند و امام جماعت باشم، همان روز با لباس تازه مسجد می‌روم. باید پستها را نگه داشت و در وقت مقتضی با اعراض دسته جمعی طرف را کوبید. 🔺مع الاسف نه آن را داریم و نه این را. از خداوند تعالی توفیق و سعادت جنابعالی را خواستار است. امید دعای خیر برای حُسن عاقبت دارم. 🔶امام خمینی (ره)؛ 29 اسفند 1347 بيشتر بخوانيد: http://emam.com/posts/view/452/نامه-به-آقای-سید-محمد-رضا-سعیدی-(کفایت-عمل-به-وظیفه) 💠 @najvaeqtesad
❇️ لزوم استفاده از توانمندی های حوزه و روحانیت در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور / اعلام آمادگی کامل اقتصاددانان اسلامی برای حضور در تمام زمینه های اقتصادی 🔰 جلسه هم اندیشی امور اقتصادکلان سازمان برنامه و بودجه و ستاد همکاری حوزه علمیه که در اداره امور اقتصادی و دارایی استان قم برگزار گردید: 🔻دکتر مقصودی سرپرست امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه: ▫️ ایشان بر لزوم استفاده از توانمندی های حوزه و روحانیت در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور مخصوصا موضوعات اقتصادی تاکید نموده و ایجاد ستاد همکاری حوزه و وزارت امور اقتصادی و دارایی را حرکت مناسب و قابل توجه برای حضور هرچه بیشتر اندیشه های ناب اسلامی در حل مشکلات اقتصادی کشور دانستند. 🔻دکتر فراهانی رئیس ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت اقتصاد: ▫️ایشان اظهار امیدواری نمودند که سیر تعاملات مثبت حوزه و وزارت امور اقتصادی و دارایی هر چه بیشتر و بهتر گسترش یابد. ▫️ اقتصاددانان اسلامی آمادگی کامل دارند که در تمام زمینه های حکمرانی و علی الخصوص مباحث اقتصادی حضور فعال داشته باشند. ایشان ایجاد ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت اقتصاد نیز در همین راستا دانستند و رشد کمی و کیفی فعالیت ها ستاد را از اهداف مهم ستاد بیان داشتند. _ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ـ_ 🔳 با همراه باشید 🆔 @meftahandishe_com
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 * | آیا علم اقتصاد، اسلامی و غیر اسلامی دارد؟* 🔹گفت و گوی اختصاصی قدس با ابوالقاسم توحیدی نیا، عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران را ببینید. @QudsOnline 🆔 @DrSaeedi
📚کتاب اقتصاد صهیونیسم، درآمدی بر بنیان‌های مالی و اقتصادی صهیونیسم بین الملل اثر موسسه مطالعات و بررسی‌های راهبردی بعثت چاپ شده در انتشارات شهید کاظمی، به بررسی نحوه تعامل نگره‌ها مؤلفه‌ها و عناصر اقتصادی نظام سرمایه سالاری و رابطه آن با الگیراشی صهیونیسم جهانی می‌پردازد. بنابراین با بررسی تاریخچه‌ای از مکاتب اقتصادی و بررسی نفوذ الگیراشی یهود در مناسب اقتصادی جهان، به تبیین سامان شبکه‌ای و پیچیده اقتصاد صهیونیستی در جهان پرداخته است و به عنوان درآمدی است بر تاریخچه نفوذ عظیم در سیستم اقتصادی جهان که موجب کم رنگی نظام اقتصادی جبهه حق و ناتمام ماندن رسالت تکامل انسان در طول تاریخ گشته است. دغدغه کتاب نشان دادن تصویری از نفوذ و قدرت صهیونیسم به جهت مبارزه با آن است؛ به همین جهت تنها راهکار مبارزه با این نوع از نفوذ را تبیین و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌داند که لازم است درسطح اقتصاد داخلی و بین‌الملل مورد لحاظ قرار گیرد. مطالعه بیشتر در https://masuoddavodi.andishvaran.ir/fa/ShowNote.html?ItemId=20641 💠 @najvaeqtesad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إِنَّا لله وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ آجرک الله یا بقیة الله... 🖤 شهادت بیش از ۸۰۰ انسان بی‌گناه و مظلوم فلسطینی که در حمله غیرانسانی اخیر این رژیم به فیض رفیع شهادت نائل شدند را به پیشگاه مقدس قلب عالم قدس، حضرت بقیه الله الاعظم ارواحناه له الفداء، و تمامی جان‌های حق‌طلب و آزاده تسلیت عرض می‌کنیم. ---------- 📣 کانال شهید آرمان علی‌وردی @shahid_armanaliverdy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برخی اقتصاددانان غربی نیز شریک جرم صهیونیست ها در جنایت غزه هستند. آنهایی که‌ ربا را توجیه نمودند و آنهایی که مدلسازی کردند و آنهایی که آن‌را در قالب خلق پول ازهیچ نظام بانکی پیاده سازی کردند و آنهایی که مبتنی بر نظریه کینز، کسری خارجی آمریکا را محل تامین مالی این خون آشامان قراردادند. همه مسئول هستند. بخش‌هایی از دانش اقتصاد متعارف در جنایت بر علیه مردم فلسطین، آلوده است. @drbakhshi_eghtesadekalaan
🇮🇷 مراسم بزرگداشت طلبه بسیجی شهید "آرمان علی‌وردی" مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید مدافع امنیت، طلبه بسیجی شهید آرمان ‌علی‌وردی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه امروز پنجشنبه ۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۹:۳۰ در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار می‌گردد. @sotohaali
🔴🔻 پویش اعلام آمادگی و برای اعزام به در صورت اذن ✅ اساتید دانشگاه ✅ اساتید حوزه ✅ طلاب ✅ دانشجویان ✅ یاوران علمی (کارمندان) ✅فعالان پژوهش و فناوری 📄فرم ثبت نام 🔰 https://rihu.ac.ir/fa/form/34 پژوهشگاه حوزه و دانشگاه | عضو شوید👇 @rihu_ac_ir
✅ انجمن اقتصاد اسلامی برگزار می‌کند؛ سلسله نشست‌های ترسیم مرزهای دانش اقتصاد اسلامی Exploring the Frontiers of Islamic Economics موضوع: تعریف اقتصاد اسلامی با ارائه دکتر محمد جواد توکلی (رییس انجمن اقتصاد اسلامی حوزه و هیئت علمی موسسه امام) 🪑نشست هفتم 🗒دوشنبه 8 آبان 1402 ⏰ساعت 16 📌مکان: قم بلوار جمهوری کوچه2 سالن انجمن های علمی حوزه ✌️حضوری و مجازی ♻️مسیر ارتباطی: ۰۹۱۹۶۶۵۱۲۳۳ 🔗 پخش مجازی: https://live.onlineamoozan.ir/ch/skyroom/anjomaneghtesad انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم 🆔@anjomanEGHTESADISLAM