حسی که [مطالعه بیانیه #گام_دوم] به انسان منتقل میکند، شبیه به نامه ۳۱ نهجالبلاغه امیرالمومنین است. ترکیبی از توصیههای مهم و در عین حال محبت آمیز پدر به فرزندش است.
👤حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری
#نهج_البلاغه
#گام_دوم_انقلاب
☕️ @nalbekiiiii
نعلبکی
📝 یادداشت تحلیلی پیرامون بیانیه #گام_دوم_انقلاب 📍#شیطان_حرص سلامت کارگزار انقلابی یکی از شاخصه های
📝یادداشت تحلیلی پیرامون بیانیه #گام_دوم_انقلاب
📍#بوسه_بر_پنجه_گرگ
بخش عمده نابسامانی اقتصادی امروز، ماحصل معطل کردن ظرفیتهای اقتصادی کشور پشت درب مذاکراتی بود که منتهی به #برجام شد؛ برجامی که وعده های نسیه آمریکایی اش نقد نشد، بازار را نسبت به این وعده های بی پشتوانه شرطی کرد و بعد خروج یکطرفه آمریکا، امروز اروپا نیز همان فرمان آمریکایی را دست گرفته است و به پیش می رود.
ظرفیت ها معطل ماند و وعده ها بر زمین. تعهدات ایرانی نقد شد و ما وارد برزخی شدیم که ماندن در آن معطلی است و خروج از آن، سری بی کلاه.
امیرالمومنین (علیه السلام) در فرازی از نامه ۳۱ نهج البلاغه می فرمایند: «گاهی ناامیدی، خود رسیدن به هدف است، آنجا که طمع ورزی هلاکت باشد.»
تجارب پر هزینه مذکور، در کنار تمام آسیب ها و تهدیداتی که به بار آورد، فرصت بالقوه ای نیز به ما عرضه کرده است که آن، زدن گزاره ی غلط حل مشکل اقتصادی مردم با کرنش در برابر استکبار و یا به تعبیری دیگر ناامیدی از طمع خام به گره گشایی استکبار برای انقلاب اسلامی است.
رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانیه #گام_دوم_انقلاب میفرمایند: «اینکه کسی گمان کند که مشکلات اقتصادی صرفاً ناشی از تحریم است و علّت تحریم هم مقاومت ضدّ استکباری و تسلیم نشدن در برابر دشمن است؛ پس راهحل، زانو زدن در برابر دشمن و #بوسه_زدن_بر_پنجه_گرگ است، خطایی نابخشودنی است.»
لذا با ثبت دقیق #تجربه ملموس مذاکرات برجام در حافظه تاریخی مردم، می توان انقلاب را نسبت به گزاره هلاکت آفرین امید به استکبار برای پیشرفت اقتصادی واکسینه کرد.
☕️ @nalbekiiiii
خوانش و روایت تلخی ها به شکست، افسردگی می آورد؛ خوانش و روایت تلخی ها به تجربه، هوشیاری برای ابتلائات بعدی.
#گام_دوم_انقلاب
#امید_به_آینده
#طلوع_ولایت_عظمی
نعلبکی
حول حالنا الی احسن الحال 🐠 قصد داریم شب عیدی، برای سفره منزل خانواده های مستضعف ماهی بخریم تا طعم
🐟 اولین خرید #نذر_شادی
۱۳ عدد ماهی قزل آلا
به مبلغ حدود ۴۲۰ هزار تومان
ادامه دارد...
👤👤👤با تشکر از آقا رشید و آقا ابوالفضل و آقا محسن، بابت کمک در توزیع
☕️ @nalbekiiiii
🏻ملکه شریفان
امشب دختری را در خیابان شهرمان دیدم که روسری برداشته بود و گیسوان بیرون ریخته بود.
همراه همسر و خواهر بودیم، آنان برآشفتند که چرا اینطور شده است و آیا به دوران بی حجابی خواهیم رسید و ...
اینکه با دیدن این صحنه چه کردیم، بماند، که شرحش داستان دیگریست و این نگاره، داستانی دیگر.
چند پسر جوان از پشت ما می آمدند که در تیپولوژی، فشن می نامیدندشان. هر آن منتظر بودم متلکی بر آنان بیندازند؛ اما با هم گفتند امشب چهارشنبه است و احتمالا #چهارشنبه_سفید ی هستند.
با شنیدن این گفتگو، شکری بجای آوردم که جوان فشنمان هم فهمیده این بی حجابی، بازی در کمپین آن دخترک مواجیب اجنبی بگیر است که از قضا به اقرار خودش، جوانی بند به آب داده ای هم داشته!
هیچ وقت این حرکت های فرهنگی اجتماعی که ریشه فکری ندارد، موثر نمی افتد و ریشه نمی گیرد، ولی خب هستند عده ای که بازیچه ی اینان می شوند و بعد از مدتی، تامام!
از این سوژه که بگذریم، اصل داستان خوب بودن یا بد بودن قانونمندی حجاب، یک سوال اجتماعی اندرونی تری دارد:
گیریم حجاب، آزاد؛ حد آزادی اش تا کجا؟!
#حیا یک میل فطری است و غیرمذهبی ترین هم وطنمان هم نمی پسندد در عرصه جامعه اش، بی حیایی ببیند؛ پس هیچ وقت بی حجابی، یک خواست معقول جمعی نخواهد شد. حالا از بین هر ۱۰۰ هزار نفر، یک نفر هم هنجار شکن!
ناگفته پیداست تحلیل بالا، لزوم کار فرهنگی تمیز و امر به معروف و نهی از منکر لسانی را از دوش عموم، و برخورد قانونی مقتضی و تفکیک جماعت مغفول و متعمد را برای خصوص، کمرنگ نمی کند.
بنظرم عمیق ترین گفتمانی که باید اقامه اش کنیم تا مسیر صلاح اجتماعی پیرامون حجاب هموارتر شود، اینست که حیا ملکه شریفان است و بی حیایی رذیله دنیئان.
تزریق این گفتمان در قالبی هنرمندانه برای تقدیم به اجتماع، می شود همان کار فرهنگی تمیز.
📝 پ ن: اول داستان می خواستم بروم و عکسی بگیرم تا ضمیمه یادداشت کنم، باشد که موثرتر افتد، بعد اگر سوژه واکنش داد، بگویم مگر خودت به میل و خلاف جمع، گیسو بیرون نریختی تا جمع ببینند، خب پس تو هم آزادی من را هم سلب نکن و ... ؛ همه اینها مرور شد در خاطرم، ولی آخرالامر گفتم رویم نمی شود، پس هیچ.
شیرینی محتوای آیه ۱۷ سوره رعد هم که مرتبط با این پیشامد است، گوارایتان؛شرح ارتباطش در یادداشتی دیگر.
☕️ @nalbekiiiii
#ارجاعات_بنی_اسرائیلی
با توجه به شباهت پیشامدهای بر سر قوم پیامبر آخرالزمان و قوم بنی اسرائیل، همچنین به دلیل ارجاعات پرتکرار رهبر انقلاب به آیات قرآنی مرتبط به داستان حضرت موسی (ع) و قومش، بر آن شدیم تا طی چند روز آینده، بیانات رهبری پیرامون این مساله را با هشتگ #ارجاعات_بنی_اسرائیلی مرور کنیم.
☕️ @nalbekiiiii
نعلبکی
🐟 اولین خرید #نذر_شادی ۱۳ عدد ماهی قزل آلا به مبلغ حدود ۴۲۰ هزار تومان ادامه دارد... 👤👤👤با تشکر از
🐟 دومین خرید #نذر_شادی
۹ عدد ماهی قزل آلا
به مبلغ حدود ۲۳۰ هزار تومان
☕️ @nalbekiiiii
نعلبکی
#ارجاعات_بنی_اسرائیلی با توجه به شباهت پیشامدهای بر سر قوم پیامبر آخرالزمان و قوم بنی اسرائیل، همچن
#ارجاعات_بنی_اسرائیلی
پیام ۱
درد بزرگی که انسانها در طول تاریخ دچار آن بودهاند، درد #تحمیق از طرف قدرتمندان زور و زردار بوده است. یعنی کسانی پول و لذّت دنیا را برای خودشان جمع کردهاند؛ قدرت را در قبضهی خودشان نگه داشتهاند و علاوه بر همهی اینها، برای اینکه بتوانند کارشان را در بین آحاد بشر پیش ببرند، ملتها را فریب دادهاند. مثلاً شما ببینید کسی مثل #فرعون آن مرد ظالم و زورگو و هتّاک دربارهی چهرهی نورانی موسیبنعمران، پیغمبر بزرگوار الهی و سفیر آسمان بر روی زمین، میگوید: «انّی اخاف ان یبدّل دینکم او ان یظهر فی الارض الفساد»؛ موسی فسادانگیز است و مردم را گمراه میکند! این، درد بزرگ بشر تا امروز بوده است
۱۳۷۲/۰۲/۱۸
☕️ @nalbekiiiii
👨🎨 قاب آبرنگی
انتهای یک کوچه ی بن بست، منزلی بود که به حسب جبر شهرداری احتمالا یک متری نسبت به حیاط مجاورش تو رفتگی داشت. محله، از محلات استخوان دار بجنورد بود؛ قدیمی و با صفا. حیاط مجاور منزل مورد نظر که از منظری دیگر، یک متری بیرون زدگی در کوچه داشت، درب چوبی نوستالژیکی هم از قضا داشت، از آن دربهایی که روی جلد کارت پستال های نقاشی آبرنگی می کشندش؛ برگ های ریز بوته ای از بالای درب، مثل فرفری مو روی پیشانی کشیده ای جا خوش کرده بود. حالا این قاب زیبا را در بستر یک هوای شدیدا بارانی بهاری تصور کنید که زیر تابش نور سفید لامپ ته کوچه ی بن بست، می شود تک تک قطرات بارانش را از زیر لامپ تا سقوط روی آسفالت کوچه پی گرفت.
هر چه سعی کردم بوی کاه گل دیوار را هم استشمام کنم تا در متنم بیاورم، شامه یاری نکرد. به گمانم شامه نخواست متنم زیادی کلیشه شود و دل زننده؛ بالاخره مخلوقات، جملگی صاحب شعورند؛ فلذا بی معرفتی است که چنین گمانی را بی راه بپنداریم!
به این قاب دلربا، این را بپیوندانید که منزل نشین آن منزل تو رفته ی ته بن بست، مادر زحمتکش پنج فرزند، به نام #نور_جمال خانم هست. جاذبه ای که ما را به این گوشه ی غریب کشاند، واسطه گری در رساندن #نذر_شادی خیری عزیز به ایشان بود.
همه ی جمال منوری که از یک بن بست علی الظاهر عادی در کادر چشممان این چنین دلربا تصویر شد را برکت شادی حاصل از آن نذر میدانم.
دنیا چقدر زیباتر می تواند شود...
☕️ @nalbekiiiii
نعلبکی
#ارجاعات_بنی_اسرائیلی پیام ۱ درد بزرگی که انسانها در طول تاریخ دچار آن بودهاند، درد #تحمیق از طرف
#ارجاعات_بنی_اسرائیلی
پیام ۲
عزیزان من! هر جا که شما نگاه کردید - چه در محیط خودتان، چه در کشور خودتان و چه در سرتاسر دنیا - و بدی و فسادی را از ناحیهی کسی، مشخّصاً دیدید، اگر دقّت کنید مشاهده خواهید کرد که اساس و منشأ آن بدی و فساد
🔸انانیّت
🔸استکبار
🔸استعلا
🔸و غرور انسانی
است. #دعا باید این را بشکند. قرآن گنجینهی عظیمی از #تجربه_موسوی برای ماست. در این ماجرای عجیب، یکی از نقاط برجسته، خراب و فاسد شدنِ کسانی از همراهان موسی (علیهالسّلام) است که از همراهیِ او برگشتند.
در قرآن چند مورد از این مسائل داریم
🔹یکی مربوط به سامری است،
🔹یکی مربوط به قارون است
🔹یکی هم مربوط به کسانی است که از رفتن به داخل ارض مقدسّه استنکاف کردند.
اینها مصادیق #رجعت و #ارتداد است.
مشکل قارون اینجاست که وقتی حضرت موسی (علیهالسّلام) به او میفرماید «اموالی را که تو به دست آوردی، زینت است» و به نصیحت وی میپردازد، در جواب آن حضرت میگوید: «انما اوتیتهُ علی علم»؛ من آگاه و عالم و توانا بودم.» به تعبیر امروزی: «هوش و ذکاوت داشتم، زرنگی داشتم، سیاست بلد بودم. ناز شستم که این اموال را از این راهها به دست آوردم. به کسی مربوط نیست!» او نمیفهمید که اموال را خدا داده بود. کمااینکه جان را خدا به انسان میدهد، فرزند را خدا به انسان میدهد، دین را خدا به انسان میدهد و همه چیز مالِ خداست.
ادامه این متن، در پست شماره ۳
☕️ @nalbekiiiii