eitaa logo
نعلبکی
249 دنبال‌کننده
601 عکس
20 ویدیو
18 فایل
کلام بزرگان را در نعلبکی تحلیل باید ریخت، تا بتوان نوشید @pouria_sardarian
مشاهده در ایتا
دانلود
نعلبکی
🐟 اولین خرید #نذر_شادی ۱۳ عدد ماهی قزل آلا به مبلغ حدود ۴۲۰ هزار تومان ادامه دارد... 👤👤👤با تشکر از
🐟 دومین خرید #نذر_شادی ۹ عدد ماهی قزل آلا به مبلغ حدود ۲۳۰ هزار تومان ☕️ @nalbekiiiii
نعلبکی
#ارجاعات_بنی_اسرائیلی با توجه به شباهت پیشامدهای بر سر قوم پیامبر آخرالزمان و قوم بنی اسرائیل، همچن
پیام ۱ درد بزرگی که انسانها در طول تاریخ دچار آن بوده‌اند، درد از طرف قدرتمندان زور و زردار بوده است. یعنی کسانی پول و لذّت دنیا را برای خودشان جمع کرده‌اند؛ قدرت را در قبضه‌ی خودشان نگه داشته‌اند و علاوه بر همه‌ی اینها، برای این‌که بتوانند کارشان را در بین آحاد بشر پیش ببرند، ملتها را فریب داده‌اند. مثلاً شما ببینید کسی مثل آن مرد ظالم و زورگو و هتّاک درباره‌ی چهره‌ی نورانی موسی‌بن‌عمران، پیغمبر بزرگوار الهی و سفیر آسمان بر روی زمین، می‌گوید: «انّی اخاف ان یبدّل دینکم او ان یظهر فی الارض الفساد»؛ موسی فسادانگیز است و مردم را گمراه می‌کند! این، درد بزرگ بشر تا امروز بوده است ۱۳۷۲/۰۲/۱۸ ☕️ @nalbekiiiii
👨🎨 قاب آبرنگی انتهای یک کوچه ی بن بست، منزلی بود که به حسب جبر شهرداری احتمالا یک متری نسبت به حیاط مجاورش تو رفتگی داشت. محله، از محلات استخوان دار بجنورد بود؛ قدیمی و با صفا. حیاط مجاور منزل مورد نظر که از منظری دیگر، یک متری بیرون زدگی در کوچه داشت، درب چوبی نوستالژیکی هم از قضا داشت، از آن دربهایی که روی جلد کارت پستال های نقاشی آبرنگی می کشندش؛ برگ های ریز بوته ای از بالای درب، مثل فرفری مو روی پیشانی کشیده ای جا خوش کرده بود. حالا این قاب زیبا را در بستر یک هوای شدیدا بارانی بهاری تصور کنید که زیر تابش نور سفید لامپ ته کوچه ی بن بست، می شود تک تک قطرات بارانش را از زیر لامپ تا سقوط روی آسفالت کوچه پی گرفت. هر چه سعی کردم بوی کاه گل دیوار را هم استشمام کنم تا در متنم بیاورم، شامه یاری نکرد. به گمانم شامه نخواست متنم زیادی کلیشه شود و دل زننده؛ بالاخره مخلوقات، جملگی صاحب شعورند؛ فلذا بی معرفتی است که چنین گمانی را بی راه بپنداریم! به این قاب دلربا، این را بپیوندانید که منزل نشین آن منزل تو رفته ی ته بن بست، مادر زحمتکش پنج فرزند، به نام #نور_جمال خانم هست. جاذبه ای که ما را به این گوشه ی غریب کشاند، واسطه گری در رساندن #نذر_شادی خیری عزیز به ایشان بود. همه ی جمال منوری که از یک بن بست علی الظاهر عادی در کادر چشممان این چنین دلربا تصویر شد را برکت شادی حاصل از آن نذر میدانم‌. دنیا چقدر زیباتر می تواند شود... ☕️ @nalbekiiiii
نعلبکی
#ارجاعات_بنی_اسرائیلی پیام ۱ درد بزرگی که انسانها در طول تاریخ دچار آن بوده‌اند، درد #تحمیق از طرف
پیام ۲ عزیزان من! هر جا که شما نگاه کردید - چه در محیط خودتان، چه در کشور خودتان و چه در سرتاسر دنیا - و بدی و فسادی را از ناحیه‌ی کسی، مشخّصاً دیدید، اگر دقّت کنید مشاهده خواهید کرد که اساس و منشأ آن بدی و فساد 🔸انانیّت 🔸استکبار 🔸استعلا 🔸و غرور انسانی است. باید این را بشکند. قرآن گنجینه‌ی عظیمی از برای ماست. در این ماجرای عجیب، یکی از نقاط برجسته، خراب و فاسد شدنِ کسانی از همراهان موسی (علیه‌السّلام) است که از همراهیِ او برگشتند. در قرآن چند مورد از این مسائل داریم 🔹یکی مربوط به سامری است، 🔹یکی مربوط به قارون است 🔹یکی هم مربوط به کسانی است که از رفتن به داخل ارض مقدسّه استنکاف کردند. اینها مصادیق و است. مشکل قارون این‌جاست که وقتی حضرت موسی (علیه‌السّلام) به او می‌فرماید «اموالی را که تو به دست آوردی، زینت است» و به نصیحت وی می‌پردازد، در جواب آن حضرت می‌گوید: «انما اوتیتهُ علی علم»؛ من آگاه و عالم و توانا بودم.» به تعبیر امروزی: «هوش و ذکاوت داشتم، زرنگی داشتم، سیاست بلد بودم. ناز شستم که این اموال را از این راهها به دست آوردم. به کسی مربوط نیست!» او نمی‌فهمید که اموال را خدا داده بود. کمااین‌که جان را خدا به انسان می‌دهد، فرزند را خدا به انسان می‌دهد، دین را خدا به انسان می‌دهد و همه چیز مالِ خداست.   ادامه این متن، در پست شماره ۳ ☕️ @nalbekiiiii
نعلبکی
#ارجاعات_بنی_اسرائیلی پیام ۲ عزیزان من! هر جا که شما نگاه کردید - چه در محیط خودتان، چه در کشور خود
پیام ۳ فلان صهیونیستِ رئیسِ فلان کمپانیِ مثلاً چند ملیّتی، اگر بگوید «من» و خیال کند سیاست دنیا را می‌چرخاند یا فلان شخصِ ملبّس به لباس دین، اما در واقع دعوت کننده به نفس، یا من و شمایی که هیچ کدام از اینها هم نباشیم، اما در زندگی خود را بر هر چیز دیگر ترجیح دهیم و و بورزیم، اینها مایه‌ی خواهد شد. البته هر چه انسان بزرگتر بود و قدرت بیشتری داشت، انانیّت در او فساد بیشتری به وجود می‌آورد. اما اگر کوچک بود، انانیّت فقط به ضرر خود اوست و فساد کمتری برای دیگران دارد. خاصیت این است که نفسانیتها را می‌شکند. لذاست که گفته‌اند: «حتی چیزهای کوچکت را هم از خدا بخواه تا بفهمی که حقیری. بدانی که گاهی اوقات، یک پشه یا مگس، انسان را از کار می‌اندازد، و آسایشِ وی را می‌گیرد: «و ان یسلبهم الذّباب شیئاً لایستنقذوه منه ضعف الطالب و المطلوب.» خدای متعال، گاهی برای من و شما مشکلاتی به وجود می‌آورد، تا وادار به تضرّع و توجّه و خشوعمان کند. همان‌طور که در آیات کریمه‌ی قرآن می‌فرماید: «و لقد ارسلنا الی امم من قبلک فاخذناهم بالبأسا و الضّراء لعلهم یتضرّعون. فلولا اذ جائهم بأسنا تضرّعوا و لکن قست قلوبهم و زیّن لهم الشّیطان ما کانوا یعملون.»  تیشه زان بر هر رگ و بندم زنند تا که با مهر تو پیوندم زنند ۱۳۷۳/۱۱/۲۸ ☕️ @nalbekiiiii
آمادگی نقش آفرینی حضوری و ریالی برای کمک به سیل زدگان مانه و سملقان و راز و جرگلان در همین تعطیلات نوروزی، از جانب جوانان انقلابی خراسان شمالی هست. تا ببینیم چه پیش می آید... ☕️ @nalbekiiiii
دم آقا گرم. مطمئن هستم اگر آقا در انتخاب نام سال به نظرات مشاوران رسانه ای گوش می کردند هیچ وقت نام امسال را در حوزه اقتصاد نمی گذاشتند و از آن مهمتر مرتبط با تولید نمی گذاشتند. از نظر رسانه ای این کار یعنی خسته کردن مخاطب. اما کشورداری همه اش رسانه نیست. و کارکرد رسانه نباید تخدیر مخاطب باشد. قرار نیست مردم احساس غیرواقعی کنند. نامگذاری سال یک قطب نما برای جامعه است. اینکه رهبر انقلاب نامگذاری را در این چند سال در دایره اقتصاد نگه داشته است معنای روشنی دارد. اقتصاد هنوز عرصه و است. هنوز آنچه که لازم است و نیاز تمدن اسلامی است رخ نداده. هنوز دشمن ناامید نشده است. در‌پیش است... مبارک 📝مسعود براتی
نعلبکی
آمادگی نقش آفرینی حضوری و ریالی برای کمک به سیل زدگان مانه و سملقان و راز و جرگلان در همین تعطیلات ن
دوستان جهادگر! إن شاءالله ۵ام یا ۶ام به مدت سه الی چهار روز با کمک بسیج عشایری برای اردوی جهادی آتش به اختیار به منظور امداد به سیل زدگان منطقه عشایرنشین مراوه تپه خواهیم رفت. آماده پذیرفتن کمک هایتان، بالاخص ریالی هستیم ☕️ @nalbekiiiii
نعلبکی
#ارجاعات_بنی_اسرائیلی پیام ۳ فلان صهیونیستِ رئیسِ فلان کمپانیِ مثلاً چند ملیّتی، اگر بگوید «من» و
پیام ۴ وقتی در آن حکومت استبدادی ظالمانه‌ی فرعونی، مادر موسی، موسی را به دنیا آورد و مسلّم بود که این بچه پسر را خواهند کشت، این مادر ماند که چه کند. اگر دختر بود، خیالش راحت بود. دل مادر مالامال از محبّت بچه است، اما مانده است که چه کند. این‌جا به این مادر رسید: «و اوحینا الی ام موسی ان ارضعیه»؛ شیرش بده، نترس. «فاذا خفت علیه فالقیه فی الیم»؛ وقتی خطر زیاد شد و ترسیدی که بچه به‌دست دشمن بیفتد، نگذار او را از تو بگیرند؛ او را به دریا بینداز. در چند جای قرآن، این داستان را خدای متعال ذکر کرده است. در هر جایی با یک ظرافتها و لطافتهایی آن را بیان کرده است. این مادر در شرایطی قرار گرفت که فهمید خطر تهدید می‌کند. به خانه‌ی این خانواده‌ی محترم بنی‌اسرائیلی ریختند، تا بچه را بگیرند. مادر موسی فهمید که بالاخره بچه از دست خواهد رفت؛ این‌جا بود که بچه را به رود نیل انداخت. تعبیر قرآن «فی الیم» است؛ اما قرائن نشان می‌دهد که مراد همان رود نیل است. خیلی مهمّ است؛ مادر طاقت می‌آورد بچه‌ی خود را داخل صندوقی بگذارد و او را داخل رودخانه‌ای بیندازد که خروشان می‌رود؟! ۱۳۷۷/۱۰/۴ ادامه در پیام ۵ ☕️ @nalbekiiiii
طبق شنیده ها از دوستان حاضر در عرصه، مشکل اصلی اهالی راز و جرگلان و مانه و سملقان، مسدود بودن راهها به واسطه نزولات آسمانی است، اما روستانشینان آنجا، سیل زده نیستند و به دلیل بارش بسیار زیاد، بناها و آغل های کاه گلی فرو ریخته و تعداد محدودی دام نیز تلف شده است. اما مشکل اصلی، عشایر هم استانی ساکن مراوه تپه هستند که درگیر سیل هستند و دام هایشان نیز به دلیل شرایط جوی و ویرانی ها، از لحاظ نگهداری دچار چالش شده است و اصلی ترین سرمایه این قشر که دامست، در معرض تهدید قرار گرفته است. نکته مهم، عرصه شناسی دقیق و تعریف پروژه اولویت دار برای امداد رسانی و هماهنگی با دستگاههای حاضر در عرصه هست تا کمک های مردمی در آنجا که ضرورت دارد هدایت گردد. تا بعد... ☕️ @nalbekiiiii
مختصر تجربه حضور در مناطق زلزله زده محدوده پیش قلعه ی بجنورد و روستای شیخ صله ی کرمانشاه در یکی دو سال گذشته و اردوهای پراکنده روستایی و حاشیه شهری در قالب گروههای جهادی، چند نکته را برایم در امدادرسانی های مردمی برجسته نمود: 🔸 سیل کمک های مردمی، چه به صورت ریالی، چه اقلام و چه حضور فیزیکی، اگر با بستر شناسی دقیق و به دور از تعجیل و هیجان نباشد، بشدت موجب اتلاف سرمایه ها خواهد شد. 🔸 عمده آسیب های در بحران های طبیعی، ناشی از ساخت و سازهای غیر اصولی منازل و آغل هاست. چه بسا اگر بارها با روش متداول در روستاها، بناهای آسیب دیده بازسازی شود، مجددا در سوانح مشابه دچار همان ویرانی خواهد شد. 🔸 تاثیر روانی و اجتماعی حضور جهادگران در بدو بحران که فشار روحی بالایی بر آسیب دیدگان وارد شده است، گاهی حتی از میزان امدادرسانی شان نیز موثر تر است و می تواند انگیزه آسیب دیدگان برای بازیابی روحی و دست به کار شدنشان برای ترمیم را دوچندان کند. 🔸 جو رسانه ای و مطالبات آسیب دیدگان در بدو بحران از نیروهای امدادی عموما با نوعی بزرگنمایی همراه است. لذا این جو نباید روال معقول امدادرسانی را تحت تاثیر قرار دهد و موجب آشفتگی خدمت رسانی شود. نکته بسیار مهم، مواجهه تخصصی و دانشی برای حل نقاط آسیب زا در بحران هاست. یعنی اگر جهادگر بتواند یک الگوی عملیاتی و علمی و ارزان و بومی مثلا در ساخت بناهای روستایی، نگهداری از دام ها، تامین آب آشامیدنی و... در هر منطقه جهادی طراحی و اجرا کند، بسیار بسیار موثرتر از چندین و چند حضور گروه جهادی چند ده روزه با کارهای متداول در منطقه است. مکمل این نکته، ایجاد فضایی برای اهالی منطقه است تا خود آنان، مشارکت اصلی را در انجام امورات داشته باشند. چرا که اگر چنین نشود، پس از مدتی جهادگر مردمی به دید کارگر و موظف به انجام وظیفه در امدادرسانی و حقوق بگیر برای انجام خدمات! در بین اهالی دیده می شود و هم موجب ناراحتی جهادگر و هم متوقع شدن و بی تفاوتی اهالی در حل مشکل خواهد شد. ☕️ @nalbekiiiii
پرقدرت است، لااقل امروز در فضای مجازی در دروازه قرآن شیراز و چند جای دیگر قدرتش را به چشم دیدیم؛ ولی سیل کمک های مردمی خیلی قدرتمندتر است، بالاخص وقتی امروز یکی از کمک کنندگان مالی با شرمندگی از میزان کمکش یاد می کرد! قدرت شرمنده کنندگی شرمندگی او، حتی از میزان شرمندگی اندک مسئولانی که مصداق «اگر دنیا را آب ببرد، اینان را خواب می برد» هم بیشتر است. این بحران با همه ی آلامش فرو خواهد نشست و آنچه از دل آن گل خواهد کرد، در هم تنیدگی بیشتر پیوند مردم مهربان ایران با هم خواهد بود. ☕️ @nalbekiiiii