🔺 کلامی از علما
⭕️ حجت الاسلام قرائتی
⁉️ چرا نماز یک عمل تکراری نیست؟
#کلام_علما
#اعمال_هنگام_نماز
🍃🍂 فضیلت تسبیحات اربعه🍃🍂
✍ بعد از هر نماز سي بار خواندن
《 سبحان الله والحمدلله و
لا اله الا الله والله اکبر 》
فرود آمدن خانه و غرق شدن و سوختن
و در چاه افتادن و دريدن درندگان و به
مرگهای بد مردن و هر بلايی که
در آن روز از آسمان نزول کند
را از آدمی دفع میکند
📚 اذکار شگفت انگیز
نمازی خیلی قشنگه که وقتی میخوای نیت کنی،
قبلش دست بذاری روی سینه بگی:
صلی الله علیک یا اباعبدالله..
اونوقت چه بخوای چه نخوای حضور قلب داری!
نمازی که با حسین(سلام الله علیه) شروع بشه، عشق بازیه..
❣
https://eitaa.com/joinchat/4163895420Cb8300e1d48🇮🇷
🇮🇷 ﷽؛
🌹 قال رسول الله - صلی الله عليه وآله - :
🍃 تارك الصلاة ملعون في التوراة
ملعون في الانجيل ،
ملعون في الزبور ،
ملعون في القران ،
ملعون في لسان جبرئيل ،
ملعون في لسان ميكائيل ،
ملعون في لسان اسرافيل ،
ملعون في لسان محمد (صلی الله علیه وآله وسلم )
🍃 ترك كننده نماز در [چهار کتاب آسمانی] تورات و انجيل و زبور و قرآن لعنت شده است
و [سه فرشته مقرب خداوند] جبرئيل و ميكائيل و اسرافيل و [برترین پیامبر خداوند یعنی حضرت] محمد (صلی الله علیه وآله) نیز او را با زبان لعنت کرده اند .
🍃 سوال: آیا چنین کسی اگر توبه نکند مورد شفاعت پیامبر یا دیگر امامان قرار میگیرد ؟؟
🍃 ای خدایی که تغییر قلب ها به دست توست! به دل بی نمازان بینداز توبه کنند…
✨ تارک نماز کسی است که هرگز نماز نمی خواند، (کسانی که گاهی [مثل ماه رمضان] نماز می خواند و گاهی نمی خوانند، هر چند گناهکار هستند اما تارک الصلاة محسوب نمی شوند.
📚 (انوار الهداية ، ص 197 ، الحكم الزاهره ، ص 294)
🖊 کانال یاوران نماز
http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
🖊 نمازشب را با ما تجربه کنید.
🔸 نماز و اهمیت آن
⁉️ کسی که عمداً نماز را ترک کند یا سبک بشمارد، چه حکمی دارد؟
✅ نمازهای روزانه ای که در پنج نوبت خوانده می شود، از واجبات بسیار مهم شریعت اسلامی بوده و بلکه ستون دین است و ترک یا سبک شمردن آن شرعاً حرام و موجب استحقاق عقاب است.
#استفتائات
#امام_خامنهای روحی فداه❤️
https://eitaa.com/joinchat/4163895420Cb8300e1d48🇮🇷
💠آنگاه كه نماز را به پايان آوردى ، سر به سجده نهاده و بگو:
✨اللهم ارزقنى حلاوه ذكرك و لقائك و الحضور عندك✨
خدايا! شيرينى يادت را به من بچشان ، خدايا! ديدارت را روزى من بگردان .پروردگارا! توفيق حضورت را به من عنايت به فرما.
⬅️دستور_العمل خودسازی
#علامه_حسن_زاده_آملی
https://eitaa.com/joinchat/4163895420Cb8300e1d48🇮🇷
💠نماز خالی فایده ندارد!
اگر راننده اي موتور ماشین را تنظيم كرد، ولي چرخ ماشينش پنچر باشد، اين ماشين حركت نمي كند؛ قرآني كه مي فرمايد: «وَ اعبُدوا»، (نساء: 36) در کنارش مي فرمايد: «وَ اعلَمُوا»؛ (بقره: 194) يعني هم تحصيل و هم عبادت. اگر كسي عبادت كرد ولي تحصیل نداشت، مانند همين راننده مي شود. اسلام صدها دستور براي تحصيل، بهداشت، اقتصاد، معاشرت و سیاست بيان كرده كه نمازگزاران باید از آن پيروي كنند. بنابراين ضعف مسلمين به خاطر نماز آنان نيست؛ بلكه به خاطر بي اعتنايي به باقي دستورات است.
شیوه های دعوت به نماز؛ استاد قرائتی؛ ص 71
💠 کودکان نماز لازمند!
▫️در اسلام مي خوانيم كودك را از كودكي گام به گام با وضو و قبله و نماز و سجاده و... آشنا كنيد. تا هنگام بلوغ، #نماز براي او روان باشد. اما ما گاهي فرزند خود را رها ميكنيم و ميگوييم هنوز به تكليف نرسيده نتيجه اين رهايي آن است كه به هنگام بلوغ نماز براي او سنگين است.
▫️تعجب است ما براي دبستان مرحله پيش دبستاني مي گذاريم تا به رفتن به مدرسه عادت کنند ولي حاضر نيستيم براي نماز، فرزندان را قبل از تكليف با نماز آشنا كنيم.
▫️آري اگر كسي قبل از وقت وضو بگيرد هنگام نماز، نماز براي او روان است اما اگر هنگام اذان نياز به تطهير و وضو و تغيير لباس و شرايط ديگر داشت نماز براي او سخت است.
شیوه های دعوت به نماز؛ استاد قرائتی؛ ص 204
استاد پناهیان ؛ من نمی خواهم نماز بخوانم و اطاعت خدا کنم ؟ پاسخ مستند.mp3
1.81M
🔸 به کسی که می گوید : «من نمی خواهم نماز بخوانم و اطاعت خدا کنم» چه پاسخی بدهیم؟ 🔸
⁉️ دغدغه اکثر خانواده ها 👆👆
#آثار_نماز
💥 دوری از خشم خدا 💥
🥀 الإمام الصادق عليه السلام: إنَّ فِي التَّوراةِ مَكتوبا: يَا ابنَ آدَمَ، اذكُرني حينَ تَغضَبُ أذكُركَ عِندَ غَضَبي؛ فَلا أمحَقُكَ فيمَن أمحَقُ.
🥀 #امام_صادق عليه السلام: در #تورات نوشته است: «اى فرزند آدم! در زمانى كه به خشم مىآيى، به ياد من باش تا در هنگام خشمم به ياد تو باشم و تو را با آنان كه نابود مىكنم، نابود نكنم».
👌 در قرآن خداوند می فرماید : برای آنکه به یاد من باشی نماز بخوان «اَقِمِ الصّلاةَ لِذِکری» (طه: آیه ۱۴)
پس مناسب است هنگام خشم دو رکعت نماز بخوانیم
📚 الكافي ، ج 2 ، ص 304.