eitaa logo
نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )
124 دنبال‌کننده
61 عکس
115 ویدیو
2 فایل
نقد و نظرهای حجت الاسلام علی حسن زاده ادمین کانال: @Hassanzadeh_ALI
مشاهده در ایتا
دانلود
25.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅🔅 🌷 قسمت اول 🍃🍃✼══♻️♻️ ✳️شبهات تو همون قرآنی که گفته امر به معروف کنین، قبلش توی سوره بقره، آیه 256 گفته: "لا اِکراهَ فِی الدّین" یعنی تو پذیرش دین، هیچ اجباری نیست؛ چراکه راه درست و غلط نشون داده شده. 🍃🌸🍃 🌷لینک کانال نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
38.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅🔅 🌷 قسمت دوم 🍃🍃✼══♻️♻️ ✳️شبهات گفت: چادرت را بپوش بلکه ایمان مردی نلرزد، گفتم: ایمان مردی که با گیسویی بلرزد، به چه ارزد!🍃🍃✼══♻️♻️ 🍃🌸🍃 🌷لینک کانال نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
هدایت شده از جهاد تبیین ✌️
9.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴اعلام خطر به بچه انقلابی‌ها ⬅️ خطر بزرگی که علامه مصباح یزدی(ره) در اواخر عمر خودشان به انقلابی‌ها هشدار دادند. ┏━━ °•🖌•°━━┓ @jahad_tabein ┗━━ °•🖌•°━━┛
هدایت شده از تخریب‌ چی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مگه امام خمینی (ره) نگفته بود آخوندها در امور مملکت دخالت نکنند؟!🤔 ⭕️ پاسخ این پرسش را از زبان خود امام (ره) بشنوید.👆 🌏 👇 🆔 @takhribchi110
7.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 اعتکاف ائمه جمعه سراسر کشور قبل از اعتکاف های سراسری مردم 🔸امکان برپایی این اعتکافها در تمامی ایام سال آن هم در غیر مساجد فراهم است. ✍️ فعالان فضای مجازی کمپین دعوت از مسئولین برای پیوستن به این اعتکاف ها را در فضای مجازی کلید بزنند. ♻️ مسئولین پرکار و مردمی و خدوم در طول سال با آن همه مشغله های کاری می توانند گهگاهی هم این گونه اعتکاف کنند. این اعتکافها هم مصداق خدمت به مردم است؛ غفلت نکنیم. 🌷لینک کانال نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ایشان محمدصالح انصاری مدیر مجتمع دینی شهرستان اِوَز از استان فارس و از بزرگان اهل سنت و شافعی مذهب هستند. لذا این که میفرمایند غذا خوردن در مجالس فاتحه تازه گذشتگان بدعت و حرام است، این را بر اساس مذهب شافعی می گویند وگرنه بر اساس فتاوای مراجع تقلید شیعه این کار مکروه است. 🔰 مهمانی کردنی بازماندگان متوفی برای صرف شام ونهار بر اساس منابع مذهب شافعی: ⬅️ براساس سنت مؤکدرسول خدا(ص)همسایگان بایدروزاول حادثه ی فوت،صاحبان میت رابرای صرف شام ونهاردعوت کنند(ام امام شافعی ج۱ ص۲۷۸). ⬅️ وبااصرارازآنهاتمناکنندکه به انداره کافی غذابخورند(تحفه ج۳ ص۲۰۷-مغنی المحتاج ج۱ ص۳۶۸- فقه السنه ج۱ ص۵۰۸-فقه مذاهب اربعه ج۱ ص۵۴۰) ⬅️ پس شام و نهاردادن به افرادخانواده ی متوفی سنت رسول اکرم (ص)است که بعد از شهادت جعفرابن ابی طالب فرمود (اطمعوالال جعفرطعاماً فانهم قد جائهم امریشغلهم )خانواده جعفر را طعام دهید،زیرا برای آنها گرفتاری بوجود آمده که آنان را به خودمشغول نموده است. ⬅️ درطول تاریخ درخشان اسلام هرزمان سرمایه داران حرامخواروبی خبردرصدد تغییر این سنت پربرکت رسول اکرم برآمده اند علماءودانشمندان مخلص و مؤحداسلام بشدت با آن مبارزه و به مردم هشدارداده اند این یک بدعت و انحراف خطرناک بوده و باید از آن بپرهیزند (امّ امام شافعی ج۱ ص۲۷۸) ⬅️ قبول کردن این دعوتها و مهمانیها به هیچ عنوان بامقررات اسلام مطابق نیست(تحفه ی ابن حجرج۳ ص۲۰۷-مغنی المحتاج ج۱ ص۳۶۸ –فقه مذاهب اربعه ج۱ ص۵۳۹-فقه السنه ج۱ ص۵۶۴)
دعای یا من ارجوه 🌷🌷 قال علی علیه السلام: علیکم بالدرایات لا بالروایات؛ همّتتان درايت و فهم حديث باشد و نه (فقط) روايت و نقل حدیث 🔍 در باره دعای معروف به "یا من ارجوه لکل خیر" که مخصوص ماه مبارک رجب است به چند نکته توجه کنیم: 🔰┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ✍️ نکته های مهم درایتی ✳️ 1- دست چپ گذاشتن بر ریش و تکان دادن انگشت سبابه دست راست جزو دستورالعمل و از سوی امام صادق – علیه السلام- نبوده؛ بلکه فقط متن دعا را امام املا و انشا و توصیه فرموده اند. ✳️ 2- امام صادق هنگام خواندن این دعا این آداب مربوط به دست را انجام داده اند و این نحوه لابه و التجا و تضرع مخصوص حالات خود امام است و آنقدر اشک ریخته اند که پشت دست چپ آن حضرت خیس شده بوده لذا اگر کسی فقط متن دعا را نیز بخواند بدون آداب مربوط به دست اشکالی ندارد گر چه بهتر است آن آداب را نیز مراعات کند. ✳️ 3- آن حضرت با دست چپ خود چانه مبارکشان را گرفتند و چون محاسن داشتند راوی می گوید آن حضرت محاسن خود را در دست گرفتند حال اگر آن حضرت در سنین نوجوانی بودند و هنوز محاسن ایشان نروییده بود قطعاً باز هم دست به چانه می گرفتند پس دست گرفتن به محاسن موضوعیت ندارد و همه حتی بانوان هم می توانند با گرفتن چانه ی خود، این دعا را بخوانند. ✳️ 4- عبارت "حَرِّم شَیبَتی عَلَی النّار؛ خداوندا محاسنم را بر آتش جهنم حرام کن و نسوزان" هم عبارتی کنایه ای است یعنی به من ترحم کن! و دلیل بر این نمی شود که حتماً باید محاسن داشته باشیم ما در زبان فارسی گاهی می گوییم فلانی برای حل این اختلافات ریش خود را گرو گذاشته اند در حالی که ممکن است او اصلاً ریش در نیاورده و یا از جنس زنان باشد. 🔅🔅 نتیجه گیری ⬅️ این دعا با همین عبارات، متناسب با همه - مردان و زنان و کودکان و نوجوانان و جوانان - هست و هیچ محذوری پیش نمی آیدو حتی لازم نیست به جای "شَیبَتی" بگوییم "شَبابَتی" و یا بگوییم "شَعری"
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت اول ❌ زیر سؤال بردن امدادرسانی به سیل زدگان با لباس روحانیت 🔰┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ پس از استماع ویدیوی کوتاه فوق و دقت در مطالب آن به این چند نکته توجه فرمایید: ♦️⬅️ 1- سیل زدگان، مصداق فقرا نیستند بلکه مصداقی از مصیبت دیدگان هستند و از اخلاق و آداب دینی این است که به حضور مصیبت زده برسیم به گونه ای که او ما را ببیند و ما را بشناسد و اگر با او سخن بگوییم و او را دلداری دهیم چه بهتر ♦️⬅️ 2- سیل زدگان وقتی می بینند یک روحانی به یاری آنان آمده و حتی حاضر شده چکمه بپوشد و بیل به دست بگیرد و همراه با دیگر اقشار او را یاری رساند بسیار خوشحال می شوند. ♦️⬅️ 3- گرچه هنگام کار می توان لباس ویژه روحانیت را در آورد ولی از آنجا که تبلیغات داخلی و خارجی داریم مبنی بر این که روحانیون دست به سیاه و سفید نمی زنند و این کارها را مخالف شئون خود می دانند با حفظ لباس روحانیت سیلی راه می اندازیم تا این تبلیغات خلاف واقع را با خود ببرد. ♦️⬅️ 4- دانستن غیر از دیدن و مشاهده است. سیل زدگان وقتی ساعاتی و بلکه روزهایی متوالی روحانیون را در صحنه می بینند، مسرور می شوند و برادری و صمیمیت را بیش تر احساس و لمس می کنند. ادامه دارد👈