eitaa logo
نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )
124 دنبال‌کننده
61 عکس
116 ویدیو
2 فایل
نقد و نظرهای حجت الاسلام علی حسن زاده ادمین کانال: @Hassanzadeh_ALI
مشاهده در ایتا
دانلود
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 ایشان محمدصالح انصاری مدیر مجتمع دینی شهرستان اِوَز از استان فارس و از بزرگان اهل سنت و شافعی مذهب هستند. لذا این که میفرمایند غذا خوردن در مجالس فاتحه تازه گذشتگان بدعت و حرام است، این را بر اساس مذهب شافعی می گویند وگرنه بر اساس فتاوای مراجع تقلید شیعه این کار مکروه است. 🔰 مهمانی کردنی بازماندگان متوفی برای صرف شام ونهار بر اساس منابع مذهب شافعی: ⬅️ براساس سنت مؤکدرسول خدا(ص)همسایگان بایدروزاول حادثه ی فوت،صاحبان میت رابرای صرف شام ونهاردعوت کنند(ام امام شافعی ج۱ ص۲۷۸). ⬅️ وبااصرارازآنهاتمناکنندکه به انداره کافی غذابخورند(تحفه ج۳ ص۲۰۷-مغنی المحتاج ج۱ ص۳۶۸- فقه السنه ج۱ ص۵۰۸-فقه مذاهب اربعه ج۱ ص۵۴۰) ⬅️ پس شام و نهاردادن به افرادخانواده ی متوفی سنت رسول اکرم (ص)است که بعد از شهادت جعفرابن ابی طالب فرمود (اطمعوالال جعفرطعاماً فانهم قد جائهم امریشغلهم )خانواده جعفر را طعام دهید،زیرا برای آنها گرفتاری بوجود آمده که آنان را به خودمشغول نموده است. ⬅️ درطول تاریخ درخشان اسلام هرزمان سرمایه داران حرامخواروبی خبردرصدد تغییر این سنت پربرکت رسول اکرم برآمده اند علماءودانشمندان مخلص و مؤحداسلام بشدت با آن مبارزه و به مردم هشدارداده اند این یک بدعت و انحراف خطرناک بوده و باید از آن بپرهیزند (امّ امام شافعی ج۱ ص۲۷۸) ⬅️ قبول کردن این دعوتها و مهمانیها به هیچ عنوان بامقررات اسلام مطابق نیست(تحفه ی ابن حجرج۳ ص۲۰۷-مغنی المحتاج ج۱ ص۳۶۸ –فقه مذاهب اربعه ج۱ ص۵۳۹-فقه السنه ج۱ ص۵۶۴)
دعای یا من ارجوه 🌷🌷 قال علی علیه السلام: علیکم بالدرایات لا بالروایات؛ همّتتان درايت و فهم حديث باشد و نه (فقط) روايت و نقل حدیث 🔍 در باره دعای معروف به "یا من ارجوه لکل خیر" که مخصوص ماه مبارک رجب است به چند نکته توجه کنیم: 🔰┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ ✍️ نکته های مهم درایتی ✳️ 1- دست چپ گذاشتن بر ریش و تکان دادن انگشت سبابه دست راست جزو دستورالعمل و از سوی امام صادق – علیه السلام- نبوده؛ بلکه فقط متن دعا را امام املا و انشا و توصیه فرموده اند. ✳️ 2- امام صادق هنگام خواندن این دعا این آداب مربوط به دست را انجام داده اند و این نحوه لابه و التجا و تضرع مخصوص حالات خود امام است و آنقدر اشک ریخته اند که پشت دست چپ آن حضرت خیس شده بوده لذا اگر کسی فقط متن دعا را نیز بخواند بدون آداب مربوط به دست اشکالی ندارد گر چه بهتر است آن آداب را نیز مراعات کند. ✳️ 3- آن حضرت با دست چپ خود چانه مبارکشان را گرفتند و چون محاسن داشتند راوی می گوید آن حضرت محاسن خود را در دست گرفتند حال اگر آن حضرت در سنین نوجوانی بودند و هنوز محاسن ایشان نروییده بود قطعاً باز هم دست به چانه می گرفتند پس دست گرفتن به محاسن موضوعیت ندارد و همه حتی بانوان هم می توانند با گرفتن چانه ی خود، این دعا را بخوانند. ✳️ 4- عبارت "حَرِّم شَیبَتی عَلَی النّار؛ خداوندا محاسنم را بر آتش جهنم حرام کن و نسوزان" هم عبارتی کنایه ای است یعنی به من ترحم کن! و دلیل بر این نمی شود که حتماً باید محاسن داشته باشیم ما در زبان فارسی گاهی می گوییم فلانی برای حل این اختلافات ریش خود را گرو گذاشته اند در حالی که ممکن است او اصلاً ریش در نیاورده و یا از جنس زنان باشد. 🔅🔅 نتیجه گیری ⬅️ این دعا با همین عبارات، متناسب با همه - مردان و زنان و کودکان و نوجوانان و جوانان - هست و هیچ محذوری پیش نمی آیدو حتی لازم نیست به جای "شَیبَتی" بگوییم "شَبابَتی" و یا بگوییم "شَعری"
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت اول ❌ زیر سؤال بردن امدادرسانی به سیل زدگان با لباس روحانیت 🔰┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ پس از استماع ویدیوی کوتاه فوق و دقت در مطالب آن به این چند نکته توجه فرمایید: ♦️⬅️ 1- سیل زدگان، مصداق فقرا نیستند بلکه مصداقی از مصیبت دیدگان هستند و از اخلاق و آداب دینی این است که به حضور مصیبت زده برسیم به گونه ای که او ما را ببیند و ما را بشناسد و اگر با او سخن بگوییم و او را دلداری دهیم چه بهتر ♦️⬅️ 2- سیل زدگان وقتی می بینند یک روحانی به یاری آنان آمده و حتی حاضر شده چکمه بپوشد و بیل به دست بگیرد و همراه با دیگر اقشار او را یاری رساند بسیار خوشحال می شوند. ♦️⬅️ 3- گرچه هنگام کار می توان لباس ویژه روحانیت را در آورد ولی از آنجا که تبلیغات داخلی و خارجی داریم مبنی بر این که روحانیون دست به سیاه و سفید نمی زنند و این کارها را مخالف شئون خود می دانند با حفظ لباس روحانیت سیلی راه می اندازیم تا این تبلیغات خلاف واقع را با خود ببرد. ♦️⬅️ 4- دانستن غیر از دیدن و مشاهده است. سیل زدگان وقتی ساعاتی و بلکه روزهایی متوالی روحانیون را در صحنه می بینند، مسرور می شوند و برادری و صمیمیت را بیش تر احساس و لمس می کنند. ادامه دارد👈
♦️⬅️ 5- حتی آیات مربوط به انفاق که در (234 بقره، 22 رعد، 31 ابراهیم، 29 فاطر و 75 نحل) آمده است افزون بر انفاق سرّی و پنهانی، از انفاق جهری و علانیتی که آشکارا انجام می شود نیز به عظمت یاد کرده است. ♦️⬅️ 6- ما در عصر مدرنیته و رسانه ها زندگی می کنیم و لباس هر صنف برای او یک رسانه است و در این رخدادها لباس روحانیت هم رسانه ای برای تبلیغ و ترویج امر خداپسندانه امدادرسانی از تریبون روحانیت می باشد. ♦️⬅️ 7- اگر سیل زدگان ما را نشناسند چگونه می توانند به ما روحانیون افتخار کنند و به فرموده امام صادق علیه السلام، ما را مایه زینت و جعفری بنامند! 🌷🌷یک نکته کسی با عبا و عمامه به فعالیت امداد رسانی مشغول نمی شود بلکه با عمامه و گاهی هم با عمامه و قبا در حالی که قبا را مقداری جمع می کنند پس همه عبا را کنار می گذارند خوشا به سعادت این روحانیون جهادگر اللهم اجعلنا منهم ┅═✧❀💠❀✧═┅┄ نقدی بر مباحث حجت الاسلام اکبرنژاد 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و چه زیبا رفته اند داخل آب حتماً ببینیم و درس بگیریم همین روحیه های عالی است که راه برون رفت از بحران ها و مشکلات کشور و جهان اسلام را فراروی ما می گشاید اللهم اجعلنا منهم 🌷لینک کانال نقد و نظر ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
16.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات حجت الاسلام اکبرنژاد قسمت دوم ❌ اظهار نظر نامقبول در باره شهدای جنگ تحمیلی و سیاست های نظام در این مقطع 🔶┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ پس از استماع ویدیوی کوتاه فوق و دقت در مطالب آن به این چند نکته توجه فرمایید: 🔶 🔺 ⬅️ 1- در سخنان و نوشته ها و وصیت‌نامه‌های شهدا، عشق به رهبر نظام؛ خمینی کبیر و تبعیت از ولی فقیه موج می‌زند؛ چرا در کنار سایر خصلت های شهدا، عشق آنان به ولایت را برجسته سازی نمی‌کنید! 🔺⬅️ 2- شما ابتدا این گونه وانمود می‌کنید که گویا این شهدا قربانی سیاست‌های تنش زای غیر عمد رهبران نظام شده اند اما در پایان می‌گویید:" در این مقطع حتی اگر رهبران ما اشتباه هم کرده باشند بالاخره جنگی شروع شد" پرسش ما این است: کدام یک را قبول دارید؟ بالاخره رهبران نظام ما اشتباه کرده بودند یا اشتباه نکرده بودند؟ چرا ضد و نقیض سخن می‌گویید و اگر هنوز اظهار نظر قطعی ندارید، پس به مقتضای "حافِظاً لِلِسانه" که خود شما آن را از روایات برای ما نقل می کنید، بیش تر احتیاط کنید و نسنجیده سخن نگویید. 🔺⬅️ 3- وقتی از شهدا و خانواده‌های شهدا سخن می‌گویید، فراموش نکنید که آنان رهبر نظام اسلامی را یک فقیه، عارف و سیاستمدار بزرگ می‌دانستند و می‌دانند و در جمع آنان و ملت رشید ایران شخصیت‌های علمی و سیاسی بزرگی بوده و هست که سیاست‌های نظام اسلامی در آن مقطع را مثبت ارزیابی می‌کرده و می کنند.👇
🔺⬅️ 4- آرزوی همه ملت این بوده که جنگی به ما تحمیل نمی شد و حتی یک تن از عزیزانمان هم شهید نمی شد خود شما هم در مباحث فقه سیاسی قبول دارید با همه آنچه که شما آن را سیاست نفی تنش یا مدیریت تنش برمی شمارید باز هم مدعی قطع به عدم وقوع جنگ نیستید؛ چرا که دشمنی صدام خون آشام با ایران فقط ناشی از انقلاب و حکومت جمهوری اسلامی نبوده بلکه سابقه دار بوده است. 🔺⬅️ 5- توصیه می‌کنیم اگر به مدینه منوره و به زیارت قبور شهدای بدر و اُحد مشرف شدید در کنار آن شهدا هم نطقی این چنینی ایراد فرمایید و بگویید اگر پیامبر اسلام، نوپا بودن حکومت اسلامی را در نظر می‌گرفت و با قریش مکه وارد تنش نمی‌شد و جنگ بدر و در نتیجه جنگ احد را رقم نمی‌زد، شهدای مخلصی همچون حمزه می‌توانستند مدینه را بسازند و پایه‌های حکومت اسلامی را مستحکم سازند. البته آن جا خط قرمز عصمت جلو این نطق ها را می گیرد و نه شما و نه ما هیچ یک از این خط قرمزها عبور نمی کنیم. 🔺⬅️ 6- شما در مناظره‌ها می‌گویید:" یعنی من حق ندارم چند اشکال علمی به رهبران نظام بکنم؟!" سؤال ما این است که آیا در گلزار شهدا هم مشغول مباحثات و نقدهای علمی هستید؛ آن هم برای شهدایی که اگر توفیق حضور در محضرشان را می‌یافتید، سخنان شما را قبول و باور نداشتند. 🔺⬅️ 7- ضبط ویدیو در گلزار شهدا کاری سیاسی است نه علمی پس نفرمایید:" من صرفاً دنبال مباحثات علمی هستم و مطالب من را سیاسی نبینید" 🔺⬅️ 8- با این گونه موضع‌گیری‌ها نمی‌توان خانواده‌های شهدا را با خود همراه کرد. آنان رهبران نظام را بزرگانی دانا، هوشیار، سیاستمدار، زیرک، شجاع، پیشتاز و جان بر کف می‌دانند. 🔺⬅️ 9- اگر شما شهدا را ستاره می دانید، شهدا رهبر خود را خورشید می دانستند، در حیرتم که ستارگان را می بینید ولی خورشید را _ آن گونه که شایسته است_ نمی بینید! 🔺⬅️ 10- این که درباره شهدای قهرمان این مرز و بوم می‌فرمایید:"... آن ها را روانه جبهه‌ها کردیم و نهایتاً تقدیم سینه قبرستان" این ادبیات، ادبیاتی شایسته مقام رفیع شهدا نیست و یقین بدانید قلب خانواده‌های شهدا را جریحه‌دارتر می‌کند پس محتاطانه تر سخن بگویید. 🌷┅═✧❀💠❀✧═┅┄ نقدی بر مباحث حجت الاسلام اکبرنژاد 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar
پاسخ شهید چمران به حجت الاسلام اکبرنژاد 💢 جناب آقای اکبرنژاد شما از شهدایی چون چمران و باکری یاد می کنید که گویا قربانی سیاست های تنش زای جمهوری اسلامی شده اند. اگر بخواهید موضع خود شهید چمران را ببینید به سخنان ایشان مراجعه کنید و ببینید او را هم قبول ندارید چون او را شاید مخ تنش بیابید! ✍️ 🇮🇷 این است بخشی از سخنرانی این عارف وارسته و مجاهد جبهه بین ‏الملل اسلامى شهید دکتر مصطفى چمران در نماز جمعه تهران به مناسبت شهادت آیت ‏الله سیدمحمد باقر صدر و خواهرش بنت ‏الهدى صدر توسط رژیم صدام. ✅ جالب است بدانید تاریخ ایراد این سخنان، 5 اردیبهشت ماه 1359، یعنى چهار ماه و 26 روز قبل از آغاز جنگ تحمیلى مى‏باشد. 🔰┄┅═✧❀💠❀✧═┅┄ 📢 🔶 ⬅️ انقلاب اسلامى ایران به همه قومیت ‏ها به یک چشم مى ‏نگرد. به همه احترام مى ‏گذارد، همه را برادر خود مى ‏شمرد و به هیچ وجه با هیچ قومیتى سر جنگ ندارد. 🔶⬅️ جنگ انقلاب ایران، علیه آمریکا و اسراییل است، انقلاب ایران مى ‏جنگد تا سلطه امپریالیسم را از این منطقه بردارد، تا ترک و عرب و ایرانى را از زیر بار استعمار آزاد کند 🔶⬅️ ایران علیه عراق سر جنگ نداشت، این عراق بود که از روزگار نخست علیه نهضت اسلامى ما پرچم مخالفت برافراشته بود. 🔶⬅️ این صدام سفاک بود که از روز پیروزى انقلاب، پایگاههایى در کنار مرزهاى ایران تهیه کرد تا نوکران خود فروخته طاغوت در آنجا تعلیمات ببینند و به ایران حمله کنند. 🔶 صدام جاسوس که عراق را به روى بختیار و اشرف و زاهدى و اویسى و پالیزبان و جاف و طاغوتیان دیگر باز کرد تا آزادانه علیه ایران فعالیت کنند، 🔶⬅️ این صدام سفاک بود که بارها و بارها به مرزهاى ایران حمله کرد و با هواپیماهایش، قریه ‏هاى ایرانى را کوبید و ایرانیان را کشت. 🔶⬅️ این صدام نوکر بود که در اوج مبارزه ایران علیه آمریکا، پادوى امپریالیسم شد که به ایران حمله کند. صدام بود که سیل اسلحه و پول را به کردستان و خوزستان ما سرازیر کرد و بزرگ ترین توطئه ‏هاى ضدانقلابى را پشتیبانى نمود. 🔶⬅️ و انقلاب ایران به مدت یک سال سکوت کرد، مماشات کرد، تا مگر حربه ‏اى و بهانه ‏اى به دست نوکران امپریالیسم و صهیونیسم ندهد، اما دریافت که: اظهار عجز پیش ستمگر ز ابلهى است اشک کباب باعث طغیان آتش است 🔶⬅️ ما نه تنها از هجوم عراق به خاک میهن خود وحشتى نداریم، بلکه حتى آرزو مى ‏کنیم تا نبرد را به سرزمین مقدس کربلا برسانیم و حسین ‏وار به استقبال شهادت برویم و در روز آخر با اصحاب امام حسین(ع) محشور شویم. 🔶⬅️ صدام خونخوار به ضعف خود آگاهى دارد و از درگیرى مستقیم با ارتش ایران وحشت مى ‏کند و به این علت، با اعمال ناجوانمردانه و موذیانه دست مى ‏زند. 🔶⬅️ نبرد حق و باطل به اوج خود رسیده است، و راه بازگشت وجود ندارد، و ما اعلام مى ‏کنیم، کسانى که مى ‏خواهند بین ایران و عراق میانجیگرى کنند، بدانند که میان ما و عراق خط سرخ شهادت کشیده شده است، و تا سقوط قطعى صدام سفاک ادامه خواهد یافت، و ما هر نوع میانجیگرى را عملى علیه انقلاب ایران و علیه خط مکتبى اسلامى و علیه خون پاک شهدا به حساب مى ‏آوریم. 🌷┅═✧❀💠❀✧═┅┄ نقدی بر مباحث حجت الاسلام اکبرنژاد 🆔 @Hassanzadeh_ALI ( پاسخ به شبهات )⁉️ 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻https://eitaa.com/naqd_nazar