eitaa logo
نردبان صعود
222 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
1.1هزار ویدیو
48 فایل
😎🌦طلبه مشهدی و خادم القرآن با جمعی از رفقای دانشگاهی ایم که طلبه شدیم... ✔️خاطراتم از تبلیغ ✔️روایات ناب و خواندنی ✔️نکات زیبا و کاربردی از قرآن و ... ♨️در قالب های متنوع ⭕️ انتقاد، پیشنهاد، سوال در خدمتیم. 👇 @velayat_1
مشاهده در ایتا
دانلود
امام جواد علیه السلام و فضیلت امیرالمومنین علی علیه السلام✨ 🌹 على بن حَسّان به امام جواد عليه السلام گفت: سرور من! مردم، پايين بودنِ سنّ تو را بر تو اشكال مى ‏گيرند. 💐 فرمود: «سخن خداوند عز و جل را انكار مى ‏كنند؟ خداوند عز و جل به پيامبرش فرمود: « قُلْ هذِهِ سَبيلي‏ أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ عَلى‏ بَصيرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَني‏؛ یعنی بگو: اين است راه من كه من و هر كس پيروى‏ ام كرد، با بينايى به سوى خدا دعوت مى ‏كنم». سوگند به خدا جز على عليه السلام در حالى كه نُه سال داشت، كسى او را پيروى نكرد و من هم نُه سال دارم». 📚الکافی، ج1، ص384، ح8 ما را دنبال کنید در 👈👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1948975268C5a01eb164a
آیات مرتبط با واقعه ی غدیر✨ 🌹« سَأَلَ سائِلٌ بِعَذابٍ واقِعٍ» (آیه 1 سوره معارج) درخواست كننده ‏اى عذابى را كه واقع شدنى است درخواست كرد. 🌹« اللَّهُمَّ إِنْ كانَ هذا هُوَ الْحَقَّ مِنْ عِنْدِكَ فَأَمْطِرْ عَلَيْنا حِجارَةً مِنَ السَّماءِ أَوِ ائْتِنا بِعَذابٍ أَليمٍ » (آیه 32 سوره انفال) خدايا! اگر اين همان حقِّ از نزد توست، پس بر ما سنگ‏ هايى از آسمان ببار يا عذابى دردناك بر ما بياور. 💐روایات عامّه (اهل تسنّن) و خاصّه (تشیّع) دلالت می کنند بر این مطلب که دو آیه ی مذکور در مورد واقعه ی غدیر است. 🌸 شأن نزول این است که هنگامی که رسول خدا صلّی الله علیه و آله در روز غدیر خم امیرالمومنین علی علیه السلام را به عنوان امام جامعه منصوب فرمودند، خبر این انتصاب به نواحی مختلف بازتاب پیدا کرد. 🌺 شخصی به نام نعمان بن حارث فهری نزد رسول خدا صلّی الله علیه و آله آمد و این چنین گفت: « ما را به اعتقادات و احکام مختلف خواندی و اجابت کردیم حال به این ها راضی نیستی و علی بن أبی طالب را به عنوان خلیفه و وصی خود معرفی می نمایی... این امر از جانب توست یا پروردگار؟! ». 🌷 رسول اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند: «این امر خداست». 🌼 در سوره معراج به صورت سربسته خواسته ی نعمان بن حارث بیان شده که درخواست عذابی از سوی خدا کرد. در سوره انفال محتوای خواسته ی نعمان را هم بیان می فرماید، که او از خدا خواست که اگر فرمان به ولایت علیّ بن أبی طالب حق است خداوند سنگی را بر سر او فرود آورد که همان هم شد و به هلاکت رسید. ⏳۲۱ روز تا غدیر 🔹با واقعه ی غدیر همراه باشید، ادامه دارد... 📚المیزان فی تفسیر القرآن، ج9، ص67 ؛ ج6 ص55. ما را دنبال کنید در 👈👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1948975268C5a01eb164a
برتری أمیرالمومنین علی علیه السلام بر تمام ائمه علیهم السلام✨ الإمام الصادق عليه السلام لِيونُسَ بنِ أبي وَهبٍ: اعلَم أنَّ أميرَ المُؤمِنينَ عليه السلام أفضَلُ عِندَ اللّهِ مَن الأِئِمَّةِ كُلِّهِم، ولَهُ ثَوابُ أعمالِهِم، ، وعَلى قَدرِ أعمالِهِم فُضِّلوا 🌹 امام صادق عليه السلام به يونس بن ابى وهب فرمودند: بدان كه امير مؤمنان در نزد خداوند، از همه امامان برتر است و ثواب او به اندازه همه ی كارهاى ائمه است‏ و آنان(یعنی ائمه)، به مقدار كردارهايشان برترى داده شده‏ اند. 📌پی نوشت: احساس و عقلم می گوید ما نیز باید به اندازه ی تمام ائمه علیهم السلام، امیرالمؤمنین را دوست بداریم... 📚الکافی، ج4، ص580، ح3. ما را دنبال کنید در 👈👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1948975268C5a01eb164a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شواهد صدق این ادعا که «کلمه ی مولی به معنای سرپرستی و امامت جامعه است»✨ ✅ شاهد اول 🌹در روز غدیر خم نبی اکرم صلّی الله علیه و آله دست امیرالمومنین علی علیه السلام را بالا برد و فرمود: «من کنت مولاه فهذا علیّ مولاه» که عرض شد شیعیان این «مولی» را به عنوان سرپرست و امام جامعه می دانند ولی اهل تسنّن آن را دوست معنا می کنند. 💐 اهل تسنّن چون نتوانستند در اصل واقعه ی غدیر تشکیک کنند، رو به توجیه کلمه ی مولا در عبارت مذکور آوردند. 🌸حال شواهدی را می آوریم که در روشن شدن مطلب ما را یاری می کند. 🌷در روز غدیر خم حسّان بن ثابت، شاعر رسول خدا صلّی الله علیه و آله، از حضرت اجازه گرفت و واقعه ی غدیر را در قالب شعر ریخت و شاهد مثال ما این بیت اوست: فقال له(علی علیه السلام): قُم یا علیّ فإنَّنی رضیتُکَ مِن بَعدی إماماًو هادیاً 🌺 در این بیت حسّان بن ثابت به صورت کاملا روشن، کلمه ی «مولی» در عبارت «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» را تفسیر و تبیین کرده است. ⏳۲۰ روز تا غدیر 🔹با واقعه ی غدیر همراه باشید، ادامه دارد... 📚حدیث غدیر، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، ص۱۸ ما را دنبال کنید در 👈👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1948975268C5a01eb164a
دوستدار علی علیه السلام، دوستدار خداوند متعال است✨ 🌹سلمان فارسی رضوان الله تعالی علیه می گوید: همواره على را دوست مى ‏دارم؛ چون پيامبر خدا را ديدم كه روى زانوى على مى ‏زد و مى ‏فرمود: «دوستدار تو، دوستدار من است و دوستدار من، دوستدار خداست. دشمن تو دشمن من است و دشمن من، دشمن خداوند متعال است». 📚الأمالي للطوسي: ص ۱۳۳ ح ۲۱۳ و ص ۳۵۲ ح ۷۲۸ ما را دنبال کنید در 👈👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1948975268C5a01eb164a
شواهد صدق این ادعا که «کلمه ی مولی به معنای سرپرستی و امامت جامعه است»شاهد دوم: 💐پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله پیش از جمله ی من کنت مولاه فهذا علی مولاه این سوال را مطرح می فرماید که الست اولی بکم من انفسکم، آیا من از خود شما به شما سزاوارتر نیستم. 🌹حضرت بحث اولویت نسبت به تمام مردم را مطرح می کند و پشت سر آن بلافاصله عبارت من کنت مولاه فهذا علی مولاه را بیان می فرماید. 🌷هدف از تقارن این دو جمله چیست؟ آیا جز این است که اولویتی را که حضرت صلّی الله علیه و آله برای خود ثابت میداند، میخواهد آن را برای علی علیه السلام هم به اثبات برساند؟ ⏳۱۹ روز تا غدیر 🔹با واقعه ی غدیر همراه باشید، ادامه دارد... 📚حدیث غدیر، آیت الله العظمی مکارم شیرازی، ص ۲۰ ما را دنبال کنید در 👈👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1948975268C5a01eb164a
ارزش اعتماد به خدا✨ 🌹وَ قالَ الْجَوادُ عليه السلام: الثِّقَةُ بِاللّه ِ ثَمَنٌ لِكُلِّ غالٍ وَسـُلَّمٌ اِلى كُلِّ عـالٍ. ☘ امام محمد تقى عليه السلام فرمود: اطمينان و توكل بر خدا بهاى هر چيز گرانقيمت و نـردبان هر مقام بـالا و رفيعى است. 📚 منبع : بحارالأنوار، ج ۷۸، ص۳۷۸ 📌 پی نوشت: 🔹امروزه یکی از جدی ترین گمشده های ما، اطمینان و اعتماد به خداوند متعال است. 🔸 اگر انسان مومن باور کند که این نظام، نظام احسن است و خداوند متعال در تمامی امور به احسن وجه برای او مقدر میکند(با فرض اینکه بنده هم کم کاری نکند) ، احساس نارضایتی در او کاملا از بین میرود. 🏴شهادت امام مظلوم ، جواد الائمه علیه السلام را خدمت قطب عالم امکان حضرت بقیة الله الاعظم اروحنا فداه و همه محبین حضرتش تسلیت عرض می کنم. علیه السلام ما را دنبال کنید در 👈👇 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1948975268C5a01eb164a
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ امام جواد(ع) عالم و سیّاسی نوجوان اما زیرک 🔹یکی از سیاست هایی که دنبال میکرد، سیاست و بین شیعه و اهل سنت بود؛ همان سیاستی که امروز نیز توسط دشمنان اهل بیت(ع) دنبال میشود. جناب در کتاب احتجاج ج2ص446 در روایتی آورده اند: در مجلسی بین (ع) و (از علمای مشهور عصر) مناظره ای در گرفت که عده زیادی از علمای اهل سنت نیز در آن مجلس حاضر بودند. 🔸یحیی میگوید نظر شما درباره روایتی که میگوید: «جبرئیل به حضور پیامبر رسید و گفت: من از راضی هستم، از او بپرس که آیا او هم از من راضی است یا نه؟» چیست؟ روشن است که یحیی میخواهد امام را وارد یک بازی دو سر باخت کند، اگر بگوید درست است که تایید ابوبکر است و اگر بگوید چنین نیست که عاملی برای تفرقه میشود. همین نحوه سوالات در ادامه نیز تکرار میشود اما حضرت با پاسخ هایی بسیار زیرکانه این سیاست آنها را به زیبایی خنثی میکنند. 🔹امام در پاسخی زیرکانه میفرمایند: من منکر فضیلت ابوبکر نیستم و خدمات ایشان روشن است اما کسی که این خبر را نقل میکند باید به خبر دیگری که پیامبر در حجة الوداع بیان کردند نیز توجه داشته باشند که فرمودند: کسانی که بر من دروغ میبندند، بسیار شده اند و بعد از من نیز بسیار خواهند بود. هر کس بعمد بر من دروغ ببندد، جایگاهش در آتش خواهد بود. پس هرگاه حدیثی از من برای شما نقل شد، آن را به کتاب خدا و سنت من عرضه کنید، اگر موافق شان بود اخذ کنید وگرنه رها کنید. 🔸حضرت در ادامه میفرمایند: این روایتی که درباره گفتید با کتاب خدا سازگار نیست چون خداوند در قرآن میفرمایند ما از آنچه در دل دارید خبر داریم لذا محال است که رضایت ابوبکر بر خدا پوشیده بوده باشد. 🔹یحیی مجدد میپرسد روایت شده که: مَثَل و روی زمین، مَثَل و در آسمان است. حضرت میفرمایند: محتوای این روایت نیز درست نیست چون جبرئیل و میکاییل همواره بندگی خدا را نموده و لحظه‌ ای به او عصیان نکرده‌ اند، در حالی که ابوبكر و عمر پیش از آن که اسلام بیاورند، سال‌ های طولانی مشرک بوده‌ اند. 🔸یحیی مجددا میگوید: در روایت داریم: بکر و دو سرور پیران اهل بهشتند. حضرت فرمود: این روایت نیز محال است که درست باشد چون در بهشت همه جوانند و پیری وجود ندارد که آنها بخواهند سرور آنها باشند. 🔹یحیی دوباره میپرسد: در روایت آمده که بن خطاب چراغ اهل بهشت است. حضرت فرمود: این نیز محال است چون در بهشت، فرشتگان مقرّب خدا، آدم، محمد(ص) و همه انبیاء و فرستادگان خدا حضور دارند، چطور بهشت با نور آنها روشن نمیشود، ولی با نور عمر روشن می گردد؟! 🔸یحیی ادامه میدهد که در روایت آمده اهل بهشت به زبان سخن می گویدند. حضرت فرمود: من منکر فضیلت عمر نیستم؛ ولی ، با آن که از افضل بود، بالای منبر گفت: من شیطانی دارم که مرا منحرف میکند، هرگاه دیدید از راه راست منحرف شدم، مرا به راه درست باز آورید. 🔹یحیی گفت: روایت شده که پیامبر فرمود: اگر من به پیامبری مبعوث نمیشدم، حتما مبعوث می شد. امام فرمود: کتاب خدا از این حدیث صادق تر است: «وَإِذْ أَخَذْنَا مِنَ النَّبِیِّینَ مِیثَاقَهُمْ وَمِنکَ وَمِن نُّوحٍ...». خداوند از انبیا برای اجرای صحیح رسالتشان پیمان گرفته و آنها لحظه‌ ای به خدا شرک نورزیده‌ اند، حال چگونه ممکن است برخلاف پیمان خود، شخصی را که بخشی از عمرش را در حال شرک به خدا گذرانده به پیامبری برگزیند؟ 🔸باز یحیی گفت: روایت شده که پیامبر فرمود: هیچگاه وحی از من قطع نشد، مگر آن که گمان بردم که به خاندان (پدر عمر) نازل شده است، یعنی نبوّت از من به آنها منتقل شده است. حضرت فرمود: برای پیامبران جایز نیست حتّی لحظه‌ای در رسالت خود دچار تردید شوند. چگونه ممکن است که نبوّت از برگزیده خدا به کسی که مدّتها شرک ورزیده است منتقل شود؟ 🔹یحیی مجددا گفت: روایت شده که پیامبر(ص) فرمود: اگر عذاب نازل می شد، کسی جز از آن نجات نمی یافت. حضرت فرمود: این نیز محال است چون خداوند به پیامبر اسلام فرموده تا زمانی که تو در میان آنان هستی، خداوند آنان را عذاب نمی کند و نیز تا زمانی که استغفار میکنند، خدا عذابشان نمیکند. لذا برای نزول عذاب دو مانع ذکر شده: یکی وجود پیامبر و دیگری استغفار مردم. علیه السلام 🆔https://eitaa.com/TarikhDEF