⭕️ ریشهیابی تاریخی مواضع دوگانه اردوغان / روابط ایران و ترکیه به کدامسو میرود؟
🔹 دولت اردوغان وارث دو سنت است: سنت عثمانی و سنت ترکیه آتاتورکی. دو سنتی که هر یک وجهی از ارتباط با ایران را در خود دارد. این سنت دو گانه از یک طرف رابطه خوبی با ایران داشته و از طرف دیگر، همواره با ایران اختلاف داشته است. اردوغان نیز در رفتار و منش خود این رفتار دوگانه را دارد.
🔸 این رفتار دوگانه در ابتدای قدرت گیری او در ترکیه تا حدی به نفع ایران میچربید. اردوغان در ابتدای قدرت گیری حزب عدالت و توسعه به شدت تحت تاثیر سیاست خارجی "احمد داود اوغلو" و "عبدالله گل" بود. سیاست حزب عدالت و توسعه در آن زمان نزدیکی به غرب، باز شدن درب اقتصاد آزاد و لیبرالی به روی ترکیه، ارتباط مساعد با همسایگان و به خصوص عضویت در اتحادیه اروپا بود.
🔹 در این زمان رابطه ایران و ترکیه نسبتا بهبود یافته بود. چرا که همانطور که بیان شد سیاست احمد داود اوغلو "به صفر رساندن تنش با همسایگان" و "نزدیکی به اتحادیه اروپا" بود. با این حال، با تحول حزب عدالت و توسعه، کنار گذاشته شدن عبدالله گل و احمد داود اوغلو از بدنه حزب و به خصوص تغییر سیاست خارجی ترکیه این وضعیت تاحدی تغییر کرد. ترکیه اردوغان حالا به جای آتاتورک و سیاستهایش، "سلطان عبدالحمید" را الگوی خود قرار داده بود. سلطان عبدالحمید از جمله سلاطین اسلام گرای عثمانی بود که در زمینه اقتصادی به غرب نزدیک بود اما در زمینه سیاسی به دنبال بازگشت به دوران شکوه عثمانی و یکپارچه کردن سراسر دنیای اسلام بود.
🔸 اردوغان جدید به دنبال سیاست "عبدالحمید" است. بسیاری معتقدند او همچنان به دنبال اجرای سیاست "میهن آبی" است. میهن آبی سیاست نفوذ ترکیه در کشورهای حوزه دریای مدیترانه و بلکه سایر همسایگان است. سیاست میهن آبی که اولین بار توسط "جم گوردنیز" مطرح شد، در زمان وزارت احمد اوغلو زیاد پیگیری نشد اما برخی معتقدند که حالا به شدت توسط دولت ترکیه دنبال میشود.
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#موشن_گرافیک| نبرد در ارتفاعات
◽️قربانی اشغال، این بار #سوریه...
◽️گویا قطعنامههای تشریفاتی شورای امنیت، برای #اسرائیل بازدارندگی ندارد... راستی چرا سوریه مهم است؟
🌓 روشنا
🆔 https://eitaa.com/roshana_ir
🆔 https://rubika.ir/roshana_ir
سلام علیکم
✅✅✅فراخوان خاطره از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی✅✅✅
موضوعات خاطرات:
همرزمی ✍️
دیدار ✍️
حس شما از شنیدن خبر شهادت ایشان✍️
تاثیر شما از شخصیت ایشان در قبل یا بعد شهادت ✍️
نقش ایشان در زندگی شخصی شما✍️
✍️............
برای تهیه ویژه برنامه شهید سلیمانی فراخون خاطره از سردار شهید سلیمانی با موضوعات ذکر شده برگزار می گردد.
خاطرات متنی ارسال شده به آی دی زیر ارزیابی شده و درصورت فاخر بودن برای ضبط و پخش از صدا و سیمای مرکز یزد در ویژه برنامه شهید سلیمانی با افراد تماس گرفته می شود.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
خاطره و شماره تماس خود را تا 30 آذر به این آی دی ارسال فرمایید
🆔https://eitaa.com/soleymani
✍️اندازهگیری و محاسبه شاخصهای مختلف مانند تورم، حجم تجارت، رشد اقتصادی، حجم نیروی کار فعال و برآوردهای کوتاه و بلندمدت از شاخصهای اقتصادی از کاربردهای آمار در علوم اقتصادی است. آمار از طریق تجزیهوتحلیل دادهها کمک شایانی به تصمیمگیریهای بهتر اقتصادی میکند. از آنجا که در ایران دو نهاد بانک مرکزی یا مرکز آمار متولی انتشار نرخ رشد اقتصادی میباشند، همین موضوع باعث شده است تا نرخهای رشد اقتصادی اعلامی توسط این دو نهاد با یکدیگر تفاوتهای چشمگیری داشته باشد.
نکات تحلیلی: 1- آمارها شالوده برنامهریزی و سیاستگذاری و تصمیمگیری محسوب میشوند و هر اندازه دقیقتر باشند درنتیجه، نتیجه نهایی سیاستگذاری بهتر خواهد بود؛ اما تفاوتهای آماری سیاستگذاران و برنامهریزان را با سردرگمی مواجه خواهد کرد و میتواند به سیاستگذاریهای غلط منجر شود.2- نرخ رشد اقتصادی یکی از مهمترین شاخصهای اقتصادی محسوب میشود، بهطوریکه اقتصاددانان سرعت پیشرفت یک کشور را با آن مورد سنجش قرار میدهند. این نرخ، از میزان تغییرات ارزش محصولات و خدمات تولید شده در یک دوره زمانی نسبت به دوره زمانی مشابه سال قبل از آن به دست میآید.3- در دنیا عمدتاً سازمانهای ملی آمار، مرجع رسمی اعلام آمار نرخ رشد اقتصادی هستند و بر اساس ماده سه قانون مرکز آمار ایران، تولید آمار رشد اقتصادی و تورم جزو وظایف مرکز آمار است؛ ازاینرو عمدتاً آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار مبنای محاسبات نهادهای بینالمللی است.
نکته راهبردی: نقش روزافزون آمار و اطلاعات بهعنوان پیشنیاز کليۀ تصميمگيريها، سیاستگذاریها و برنامهريزيها، امروزه بر هيچ کسي پوشيده نيست. امروزه اين نقش بهقدری بديهي است که سياستگذاريها و برنامهريزيهاي توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي کشورها بدون در اختيار داشتن آمار کافي، صحيح، دقيق و بههنگام، ممکن نيست. حال در چنین وضعیتی آمارهاي منتشر شده توسط نهادهاي متولي آمار اگر با هم تناقض و یا فاصله معناداری داشته باشند، ضمن ایجاد بیاعتمادی باعث میشود، شهروندان، سياستمداران، مديران، فعالان اقتصادي، سرمایهگذاران، دولت، سازمانهاي اجتماعي و ... به نحوی فضا را ترسيم و تصوير کنند که با واقعيتهای جامعه همخوانی نداشته باشد. این نحوه انتشار آمار بهنوعی موجب سردرگمی تحليلگران، تصميمگيران و سیاستگذاران شده است و براي رفع این موضوع به نظر میرسد هرچه زودتر بایستي اصلاح نظام آماري كشور در دستور كار دولت و مجلس قرار گيرد.
✍️✍️بارها در مورد آسیبهای فجازی (فضای مجازی) نوشتهایم و خواندهایم. بیشتر اوقات دولت و مسئولین را مقصر دانستهایم و کمتر به وظایف خودمان در این عرصه پرداختهایم. هرروز شاهد فراگیری این فضای غیرواقعی، اما اثرگذار بر زندگی بشر و تبعات و تلفات ناشی از آن بر خانوادهها، جوانان و کودکان هستیم. وابستگی معتاد گونه همه ما به این فضای پرهیاهو هم قابلانکار نیست و مطمئناً یکی از عواملی که نمیگذارد فرزندانمان را در مورد این فضا آگاه کنیم و بتوانیم آنان در برابر آسیبهای فجازی قانع کنیم، استفاده بیرویه خودمان از آن است.
گزاره خبری: اخیراً فیلمی از یک نوجوان در فضای مجازی پخش شده که در یک گفتگوی زنده با یک زن فاسدالاخلاق از تمایلش به فیلمهای مستهجن و اتفاقات پیرامون آن سخن میگوید و آن زن پس از گفتگو، بهشدت از رفتار خود در فضای مجازی پشیمان میشود. او جمهوری اسلامی را در مفسد دانستن خودش دارای حق میداند و از اینکه باعث انحراف نوجوانان میشود، به خود میلرزد؛ اما این تنها اتفاق هفته اخیر نبود. بهتازگی در فجازی افرادی چالشهایی طراحی کردهاند که در آن جوانان را تحریک میکنند تا در مقابل پدر و مادر و اعضای خانواده الفاظ قبیح و رکیک به کار گیرند و فیلم واکنش والدین و خانواده را برای آنها بفرستند.
گزاره تحلیلی: کسانی که جوان و نوجوان و حتی کودکی در خانه دارند، مانند قدیم فقط فضای بیرون از خانه را ناامن نمیدانند، بلکه خانه را بهواسطه رسوخ و نفوذ فجازی هم خطرناک میبینند. دنیای مجازی نهتنها ما را خسته کرده، بلکه مستأصل نیز کرده است. اگر در سالهای گذشته فردی گناهی مرتکب میشد و آن را مخفی نگه میداشت تا روزی توبه کند، اکنون فضای مجازی بهگونهای مخاطبش را تربیت میکند که با توجیهات مختلفی گناه کرده و علناً به آن افتخار کند، سیستمی که به علنی شدن گناه و کنار رفتن پرده حیا بها میدهد. سؤال اساسی این است که چه باید کرد؟ مسدود کردن، محدود کردن، کنترل کردن یا رها کردن؟ احتمالاً کسی بهطورقطع نمیتواند به این سؤال پاسخ دهد؛ اما این را میتوان گفت که قطعاً تمامی وظایف تصمیمگیری و اجرا برای در امان ماندن از خطرات فجازی به عهده دولت نیست؛ باید سهم خودمان را در این فضا بدانیم و به آن عمل کنیم.
✍️✍️✍️سوال؟؟؟گاهی در انتخابات صریح یا غیرصریح، مبلغ فرد خاصی می¬شویم و وی بعد از پیروزی در انتخابات، عملکرد مطلوبی از خود نشان نمی¬دهد، آیا ما مدیون افرادی هستیم که به سوی ایشان سوق داده¬ایم؟ پاسخ: اگر تبیین واقعیت¬ها و معیارها ناخواسته منطبق بر فردی شود، ایرادی ندارد؛ ولی با انگیزه جانبداری از کاندیدای خاصی به تبیین ویژگی¬ها و انطباق بر او اقدام نمودن، جایز نیست ولو عملکرد مطلوبی داشته باشد.
🔺 #سخن_نگاشت| قاتل و آمر قتل شهید سلیمانی باید انتقامشان را پس بدهند
🔻 رهبر عزیز انقلاب:
🔹 اگرچه کفش پای سلیمانی هم بر سر قاتل او شرف دارد .
🔹سیلی سخت غیر از انتقام است زیرا آمران و قاتلان سردار سلیمانی باید انتقام پس دهند و این #انتقام در هر زمانیکه ممکن باشد قطعی است.
🔴 چهار ضلعی اقتدار
🔻 چهار توصیه مهم امروز رهبر انقلاب اسلامی:
1⃣ در همهی عرصهها قوی شوید.
2⃣ به دشمن اعتماد نکنید.
3⃣ اتحاد ملی را حفظ کنید.
4⃣ رفع تحریم به دست دشمن است، اما خنثی کردن تحریم، به دست خودمان است. خنثی کردن تحریم، مقدم بر رفع تحریم است. به دنبال خنثی کردن تحریم باشید. ۹۹/۰۹/۲۶
🔰نکاتی از کلام مرحوم رجبعلی خیاط ره:
🔸 نكته ۱:
اگر به قدر ترسيدن از يك عقرب، از عِقاب خدا بترسيم، عالَم اصلاح مي شود.
🔸 نكته ۲:
تو براي خدا باش، خدا و همه ملائكه اش براي تو خواهند بود. «مَن كانَ لله، كان الله لَه».
🔸نكته ۳:
سعي كنيد صفات خدايي در شما زنده شود؛ خداوند كريم است، شما هم كريم باشيد. رحيم است، رحيم باشيد. ستاّر است، ستار باشيد.
🔸 نكته ۴:
دل جاي خداست، صاحب اين خانه خداست. آن را اجاره ندهيد.
🔸 نكته ۵:
كار را فقط براي رضاي خدا انجام دهيد، نه براي ثواب يا ترس از جهنّم.
🔸 نكته ۶:
اگر انسان علاقه اي به غير خدا نداشته باشد، نفس و شيطان زورشان به او نمي رسد.
🔸 نكته ۷:
اگر كسي براي خدا كار كند، چشم دلش باز مي شود.
🔸 نكته ۸:
اگر مواظب دلتان باشيد و غير خدا را در آن راه ندهيد، آنچه را ديگران نمي بينند شما مي بينيد. و آنچه ديگران نمي شنوند، شما مي شنويد.
🔸 نكته ۹:
هركاري مي كنيد نگوييد: "من كردم"، بگوييد: «لطف خداست». همه را از خدا بدانيد.
🔸اللّٰھـُــم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجـْـ ...
#مکتب_سلیمانی ۴
🔴 #عکس_نوشت| وصیت نامه حاج قاسم
💐 من با این پاها در حرمت پا گذارده ام، دور خانه ات چرخیده ام و در حرم اولیائت در #بین_الحرمین حسین و عباست آنها را برهنه دوانده ام و این پاها را در سنگرهای طولانی خمیده را جمع کردم و در دفاع از دینت دویدم، جهیدم، خزیدیم ، خندیدم و خنداندم، گریستم و گریاندم.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠🍁
🍁
🎥 #کلیپ
💢موضوع: فرزندان جامعه ما از نگاه #شهیدقاسم_سلیمانی
🔸🌹🔹
👌#جامعه ما #خانواده ماست
💠من و آدمای خودم، من و رفقای خودم، من و مریدهای خودم، مداح هستم با مریدای خودم، این بی حجابه، اون باحجابه، این اینجوریه، اون اونجوریه، این چپه، اون راسته، این #اصلاحطلبها، اون #اصولگراست. خب چه چیز را میخواهید حفظ کنید؟ جامعه ما خانواده ماست، آنها مردم ما و بچه های ما هستند... ".
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
سیاسی:
سلام علیکم
✅✅✅فراخوان خاطره از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی✅✅✅
موضوعات خاطرات:
همرزمی ✍️
دیدار ✍️
حس شما از شنیدن خبر شهادت ایشان✍️
تاثیر شما از شخصیت ایشان در قبل یا بعد شهادت ✍️
نقش ایشان در زندگی شخصی شما✍️
✍️............
برای تهیه ویژه برنامه شهید سلیمانی فراخون خاطره از سردار شهید سلیمانی با موضوعات ذکر شده برگزار می گردد.
خاطرات متنی ارسال شده به آی دی زیر ارزیابی شده و درصورت فاخر بودن برای ضبط و پخش از صدا و سیمای مرکز یزد در ویژه برنامه شهید سلیمانی با افراد تماس گرفته می شود.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷 🇮🇷🇮🇷🇮🇷
خاطره و شماره تماس خود را تا 30 آذر به این آی دی ارسال فرمایید
🆔https://eitaa.com/soleymani1399
.
.
هدایت شده از مکتب شهید سلیمانی(ره)
🌴 #مکتب_سلیمانی ۵
🌱 #عکس_نوشت| وصیت نامه حاج قاسم
☘ حضرت آیت الله خامنه ای را مظلوم و تنها می بینم، او نیازمند همراهی شماست
➖➖➖➖➖➖
میلاد باسعادت عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری سلام الله علیها را بحضور حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه ونائب بر حقش امام خامنه ای و همه ی پرستاران ارجمند وشما بزرگواران تبریک میگویم.
شمه ای از شخصیت وفضائل آن بانو تقدیم میشود:
🔹معروفترین نام ایشان، زینب(سلام الله علیها) است وحضرت(س) تنها شخصیت غیر معصومی است که نام ایشان از طرف خدا، توسط جبرائیل بر پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) نازل گشته است.
🔹زینب(س) که در لغت، به معنای «درخت نیکو منظر» و معنای دیگر آن «زین اب» یعنی «زینت پدر» است.
🔹ایشان در ۵ جمادی الاول سال ۵ یا ۶ هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و به این ترتیب در صحنه کربلا، ایشان ۵۵ یا ۵۶ ساله بود.
🔹بعد از امام حسن(علیه السلام) و امام حسین(علیه السلام) سومین فرزند امام علی(علیه السلام) و حضرت فاطمه(سلام الله علیها) می باشد.
🔹از مهمترین القاب ایشان، عقیله بنی هاشم، عالمه غیرمعلَّمه، فهمة غیر مفهَّمة ،عارفه، موثّقه، فاضله، کامله، عابده آل علی(ع)، معصومه صغری، امینةالله، نائبةالزهراء(س)، نائبةالحسین(ع)، عقیلة النساء، شریکة الشهداء، بلیغه، فصیحه، شریکةالحسین، عقیلة الطالبیین، صدیقه صغری (اشاره به مادرش که صدیقه کبری است و پدرش که صدّیق اکبر است)، ولیة الله، الراضیة بالقدر و القضاء، صابرة البلوی من غیر جزعٍ و لا شکوی، محبوبةُ المصطفی(ص)، ثانیة الزهراء(س) الشریفة می باشد.
🔹ایشان به سبب سختیهای بسیاری که در زندگی متحمل شدند و مصیبت های سنگینی رو دیدند، از جمله رحلت جدّش حضرت رسول اکرم(ص)، شهادت و سختیهای مادرش فاطمه زهرا(س)، شهادت پدرش امیرالمؤمنین(ع)، شهادت برادرش امام مجتبی(ع)، فاجعه کربلا و شهادت برادرش امام حسین(ع) و دو فرزندش و دیگر بستگان و سایر شهداء، و به اسارت رفتن در کوفه و شام، به ایشان لقب《ام المصائب》دادند.
🔹زینب کبری(س) در سال ۱۷قمری با پسر عمویش عبدالله بن جعفر ازدواج کرد.
🔹در برخی منابع چهار پسر به نامهای علی، عون، عباس، محمد و یک دختر به نام ام کلثوم به عنوان فرزندان حضرت زینب(س) و عبدالله نام برده شده است.
🔹جناب عون و محمد، در کربلا شهید شدند که برخی از منابع تاریخی عون را فرزند حضرت زینب(س) و محمد را فرزند خوصا بنت حفصه بن ثقیف دانستهاند.
🔹حضرت(س) هنگام حضور امیرالمؤمنین (ع) در کوفه برای زنان کوفه تفسیر قرآن می گفت.
🔹در هنگام ولادت، هنگامی که پیامبر اسلام(ص) قنداقه ایشان را طلبید، او را بوسید و فرمود :
«به حاضران و غایبان امّتم وصیت میکنم که حرمت این دختر را پاس بدارند. همانا وی مانند خدیجه کبری(س) است.»
و همچنین فرمود :
《مَن بَكي عَلي مُصابِ هذِهِ البِنت ِ(زَينَبَ) كانَ كَمَن بَكي عَلي أخَوَيهَا الحَسَنِ و الحُسَينِ(علیهما السلام )》
هر كس بر مصيبتهای اين دختر بگريد، همانند كسی است كه بر برادرانش، حسن(ع) و حسين(ع)، گریسته است.
📜فضائل و ویژگی های حضرت زینب(س) :
1⃣علم و سخنوری :
امام سجّاد(علیه السلام ) بعد از واقعه کربلا خطاب به حضرت زینب(س) فرمود:
《أنتِ بِحَمدِ اللَّهِ عالِمَةٌ غَيرُ مُعَلَّمَةٍ، فَهِمَةٌ غَيرُ مُفهَّمَة》
ای زينب(س)! تو بحمدالله ، عالمي هستي كه نزد كسي تعليم نديدي و دانايي هستي كه نزد كسی نياموختی.
🔹بُشربن خُزیم اسدی درباره خطبه حضرت زینب (س) در کوفه میگوید:
«در این روز، من به زینب دختر علی (ع) نگریستم.
سوگند به خدا! کسی را مانند زینب، در سخنوری توانا ندیدم؛ چنانکه گویی از زبان امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب(ع) سخن میگوید.
و بر مردم نهیب می زد و می فرمود:
خاموش باشید!
با این نهیب، نه تنها آن جماعت انبوه ساکت شدند، بلکه زنگ شتران نیز از صدا افتاد!»
2⃣عبادت :
حضرت زینب کبری(س) شبها به عبادت میپرداخت و در دوران زندگی، هیچگاه تهجّد را ترک نکرد.
آنچنان به عبادت اشتغال ورزید که ملقّب به «عابده آل علی(ع)» شد.
شب زندهداری وی حتی در شب دهم و یازدهم محرم، ترک نشد.
فاطمه(س) دختر امام حسین(ع) میگوید:
«عمه ام زینب(س) در تمام شب عاشورا در محراب خویش ایستاده و به پروردگار خویش استغاثه می کرد و نماز شب خود را حتی در طول سفر که از مدینه به کربلا و از کوفه به شام و تا لحظه ای که به مدینه برگشتیم، ترک نکرد.»
🔹روز عاشورا هنگام وداع ،امام حسین(ع) خطاب به حضرت زینب(س) فرمود:
«يا اُختاه! لا تَنْسِينِي فِي نافِلَهِ اللَّيلِ» خواهرم! مرا در نمازهای شب، فراموش نکن.
🔹امام سجاد(ع) می فرماید:
«در شب عاشورا، عمّهام پیوسته در محراب عبادت ایستاده بود، نماز و نیایش داشت و پیوسته اشکهایش سرازیر میشد.»
3⃣صبر و پایداری :
🔹وی هنگام رسیدن بر بالین برادرش در کربلا با صبری قهرمانانه، چنین گفت :
《اللّهُمَّ تَقَبَّل مِنَّا هَذا القُربَانَ》
خدایا!این قربانی را از ما بپذیر!
حضرت در جواب طعنه ها و نعره های مستانه عبیدالله بن زیاد در کوفه فرمود :
《ما رَأَیْتُ إلاَّ جَمیلاً》
جز زیبایی ندیدم.
.
4⃣زهد :
امام سجّاد(ع) در این باره می فرماید:
《إنَّها مَا ادَّخَرَت شَيئاً مَن يَومِها لِغَدِها أبَداً》
او هيچ گاه چيزي از امروز برای فردای خود نياندوخت.
♦️حضرت زینب(س) در نهایت در ۱۵ رجب سال۶۲ در شام از دنیا رفت وهمچون برادرش امام حسین(ع) در سن۵۶ سالگی درگذشت.
📚منبع:
الخصائص الزینبیّه(س) نورالدین جزائری، صصص۱۵۵-۱۲۵-۳۲
🌸 #میلاد_حضرت_زینب_مبارک 🌸
🔴 #حسین_دوم‼️ | راز #زینب شدن
🔻مقام معظم رهبری:
🔹ارزش و عظمت زینب کبری(س)، به خاطر موضع و حرکت عظیم انسانی و اسلامی او بر اساس تکلیف الهی است. کار او، تصمیم او، نوع حرکت او، به او این طور عظمت بخشید. هر کس چنین کاری کند، ولو دختر امیرالمومنین(ع) هم نباشد، عظمت پیدا میکند.
🔹بخش عمده این عظمت از اینجاست که اولا موقعیت را شناخت، و ثانیا طبق هر موقعیت، یک انتخاب کرد. این انتخابها زینب را ساخت.
🔹قبل از حرکت به کربلا، بزرگانی مثل ابنعباس و ابنجعفر و چهرههای نامدار صدر اسلام، که ادعای فقاهت و شهامت و ریاست و آقازادگی و امثال اینها را داشتند، گیج شدند و نفهمیدند چکار باید بکنند. ولی زینب کبری گیج نشد و فهمید که باید این راه را برود و امام خود را تنها نگذارد، و رفت.
🔹در آن ساعتهای بحرانی که قویترین انسانها نمیتوانند بفهمند که چه باید بکنند، او فهمید و امام خود را پشتیبانی کرد.
🔹بعد از شهادت حسینبنعلی هم که دنیا ظلمانی شد و دلها و جانها و آفاق عالم تاریم گردید، این زنگ بزرگ یک نوری شد و درخشید... انسان احساس میکند زینب یک #حسین_دوم است در پوشش یک زن. حضرت زینب(س) به جایی رسید که فقط بالاترین انسانهای تاریخ بشریت یعنی پیامبران می توانند به آنجا برسند.
دو صد روز باقیمانده!
تقریباً دو فصل به موعد برگزاری انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری در 28 خرداد 1400 زمان باقی مانده است که با احتساب پایان کار دولت آقای روحانی در مرداد، میشود گفت تقریباً سه تا 100 روز دولت فرصت خدمت دارد. یکی از وعدههایی که دولتهای منتخب در دنیای امروز به مردمشان میدهند، وعده 100 روزه برای ساماندهی اولیه بههمریختگیهای دولت قبل از خودشان هست. پس اگر عزمی باشد و برنامهای، میشود در یک 100 روز هم کارهای تعیینکنندهای کرد. حال از عمر خدمتی دولت دوازدهم دو تا صد روز باقیمانده است. دولت در این فرصت باقیمانده برای حل نابسامانیها و رهاشدگیهای دوره خودش میخواهد چه کارهایی انجام دهد؟
نکات تحلیلی: 1- ابتداییترین مطالبه و درخواست از دولت در شرایط کنونی، این است که حاشیهسازی نکند. طراحی و تداوم برخی حاشیهها و استشمام پارهای لجبازیها با قوای دیگری که گاهی از زبان و قلم بعضی بهاصطلاح دلسوزان دولت در گوش دولتمردان نجوا میشود، حکم پوست خربزهای را میماند که زیر پای دولت انداخته میشود. تجربه مشترک دولت و مجلس در اعطای یارانه کمک معیشتی به 40 میلیون نفر، تصویری از همصدایی و همافزایی قوای کشور بود که بهرهاش را مردم بردند. تداوم این رویه حسنه، جلوی سوءاستفاده و خیالهای طمعورزانه دشمنان را هم میگیرد. 2- دولت بیش از هفت سال و نیم به انتظار سیب و گلابی آوردن درخت برجام نشست، اما حاصل چه شد؟! به تعبیر همین دولت؛ «تقریباً هیچ». ای کاش آقای روحانی این سه صدروزه را دریابد و برای امتحان هم که شده با ظرفیتهای موجود داخلی به رفع مشکلات بیندیشد؛ احتمال اینکه آوردهای باشد زیاد است؛ اما در گره زدن حل مشکلات به آمدن بایدن و اعتماد مجدد به آمریکا به غیر از نگرانی، هیچ نیست! 3- در این مدت باقیمانده میشود تصمیم بزرگی با توجه به تجربه برجام و اعتماد به آمریکا و اروپا گرفت که اگر آجری بر دیوار عزت و اقتدار این کشور گذاشته نمیشود، لااقل مؤلفههای قدرت کشور با کاهش و سایش هم مواجه نشود.
نکته راهبردی: زمان را به بهانه اعتمادآفرینی غرب تلف نکنیم. غرب در پرتو نگاه استثناگرایانه به انقلاب و جمهوری اسلامی، هیچگاه به ایران اسلامی اعتماد نمیکند، مگر آن روز که از بنیانهای ایدئولوژیک اسلامی و انقلابی جدا شود؛ اما اسلام، انقلاب، رهبری و مردم این را نمیخواهند و تنها میخواهند مشکلاتشان حل شود و آن، با قوی شدن میسر است.
هدایت شده از ثامن الائمه(ع)
الگوی عزت و ایستادگی
زینب کبری(س) دارای فضایل و مناقب فراوان بود. او را عالمه غیرمعلَّمه، عقیله بنیهاشم، معصومه صغری و ... لقب دادهاند. در مورد شخصیت حضرت زینب (س) اشاره به چند نکته مهم است؛ 1- هنگامی که پیامبر (صلیالله علیه وآله) قنداقه آن مولود مبارک را طلبید، ایشان را بوسید و فرمود: «به حاضران و غایبان امّتم وصیت میکنم که حرمت این دختر را پاس بدارند. همانا وی مانند خدیجه کبری(س)است». 2- عقیله بنیهاشم برخی حوادث آینده را از پدر بزرگوار خود فرا گرفته بود; همانگونه که بعضی از اصحاب خاص پیامبر(صلیالله علیه وآله) مانند سلمان، ابوذر و برخی از یاران حضرت علی(ع) مانند میثم تمّار و رشید هجری به اینگونه اسرار آگاه بودند. 3- حضرت زینب(س) هنگامی که بر پدر خود وارد میشد، امام(ع) از جای برمیخاست و ایشان را با احترام زیاد در جای خود مینشاند. ایشان امین پدر بود. 4- حضرت زینب(س) دانشی سرشار داشت. طبیعی است کسی که از محضر پیامبر(ص)، (شهر علم) و حضرت علی(ع)، (دروازه علم) کسب دانش نموده باشد، باید دریای علم باشد.
گزاره تحلیلی: در جهان امروز در مورد زنان، بسیار نوشته و گفته میشود و حتی برای تقویت دستگاههای جائرین و سلطنتهای استکباری، از ابعاد روحی و لطافت طبع آنها به نفع خود بهره میبرند. سبکزندگیهای امروزین غرب، زنان را موجودی زبون و وسیلهای برای عیاشی قرار داده است؛ اما زنان مسلمان و شیعیان الگویی همچون حضرت زینب دارند که میتوانند بهتنهایی و حتی در غربت و مصیبت، در کمال عزت و بزرگمنشی ماهیت دستگاه استکباری را افشاء نمایند. انقلاب اسلامی نیز برآمده از چنین زنان زینبی بود که جلوی زورگویی رژیم طاغوتی ایستادند و فرزندان خود را فدای آرمانهای والای اسلام راستین کردند. امروز هم پیروان حضرت زینب سلامالله علیها در ایران اسلامی بسیارند و با ادامه راه این الگوی تاریخساز در تمام مراحل انقلاب اسلامی شکستهای سنگینی بر هیمنه پوشالی دشمنان وارد کردهاند.
✳️✳️زینب الگوی انسان صبار شکور
سوره إبراهيم: آيه 5
إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ (5)
همانا در اين (يادآورى) براى كسانى كه صبر و مقاومت و سپاس فراوان داشته باشند نشانههايى از قدرت الهى است.
✅برخی مؤمنین «صابر»ند و برخی دیگر «صبور»؛ امّا خواص از مؤمنین اند که «صبّار»ند؛ یعنی در نهایت صبر. صبر در مصیبت ها و امتحانات الهی، صبر در عبودیت و اطاعت از دستورات الهی و صبر در ترک معصیت و گناه.
همچنین برخی از مؤمنین «شاکر»ند و برخی دیگر «شکور».
انسان مؤمنی که در تحمل مصیبت و انجام طاعت و ترک معصیت، صبّار باشد و صبرش نیز فقط برای کسب رضای خدا باشد و از همه بالاتر اینکه، نه تنها از دچار شدن به انواع سختی ها حتی اندکی هم در دلش احساس نارضایتی نمی کند، بلکه از خداوند بسیار هم شاکر باشد، آنگاه چشم دلش باز و فهمش از دین و منابع دینی، فهمش از زندگی، فهمش از موضوعات مختلف اجتماعی - سیاسی و فهمش از بسیاری مسائل دیگر، فهمی حکیمانه می شود. خداوند بندگان خاص خود را پس از طی کردن سختی هایی طاقت فرسا در زندگی، به فهمی حکیمانه نائل می سازد. و هرچه «صبر» و «شکر» انسان بیشتر باشد، فهمش نیز حکیمانه تر خواهد بود.
✅و این همان معنای این کریمه قرآن است که می فرماید تنها کسانی به فهم عمیق و حکیمانه از آیات الهی دست می یابند که هم «صبّار» باشند و هم «شکور»:
«إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ» (ابراهیم: 5، لقمان: 31، سبأ: 19، شوری: 33)
✳️✳️✳️زینب (سلام الله علیها) یکی از بارزترین مصادیق عینی این آیه شریفه است. زن مؤمنی که پس از تحمّل سختی ها و مصائب فوق العاده سنگین، همه آنان را زیبا می بیند، یعنی هم «صبّار» است و هم «شکور». و در نتیجه طبق فرمایش این آیه کریمه، علم و فهم او نیز علم و فهمی خدادای خواهد بود؛ همانگونه که امام سجاد(ع) خطاب به ایشان فرمودند:
«وَ أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَيْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَيْرُ مُفَهَّمَة» (احتجاج طبرسی، ج2، ص305)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کرامات امام رضا (ع) و داستان زیارت نادر شاه
حجه الاسلام عالی
اطلاعاتی مفید در خصوص #جنگ_نرم
جنگ نرم حداقل در شش سطح بررسی می شود:
1️⃣ - ویژگی های جنگ نرم:
۱- پیچیده بودن
۲- آرام و بی صدا
۳- غافلگیر کننده
۴- پیشرفته
۵- هنرمندانه
۶- سازماندهی شده
۷- سریع و پرشتاب
۸- دقیق نبودن مرز های خودی و غیر خودی.
2️⃣ - روش های اعمال جنگ:
۱- فریب مردم
۲- شایعه پراکنی
۳- شبهه افکنی در جامعه
۴- کارشکنی در برنامه ها
۵- نفوذ ( نفوذ در اشخاص - نفوذ در ارکان - نفوذ در برنامه ها و تصمیمات).
۶- برخی اغتشاشات صنفی
3️⃣ - ابزارهای جنگ نرم:
۱- رسانه ؛ به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم شامل : ماهواره، اینترنت، فضای مجازی
۲- سلبریتی ها از هر قشری( هنرمند، ورزشکار، شاعر، خواننده و ....)
4️⃣ - اهداف جنگ نرم:
۱- تغییر باورها و اعتقادات
۲- تغییر افکار و اندیشه ها
۳- تغییر رفتار
۴- تغییر ساختار ( هدف غایی)
5️⃣ - پیامدهای جنگ نرم:
۱- سست کردن مقاومت ملی
۲- از بین بردن وحدت و انسجام
۳- به هم ریختن آرامش روانی جامعه
۴- ایجاد دوقطبی های کاذب و عمیق کردن برخی شکاف های سطحی و جزئی موجود
۵- تقویت گرایشات به خارج از مرزها
۶- تغییر سبک زندگی از شیوه بومی ، سنتی و اسلامی به لوکس گرایی و مصرف زدگی ۷- تغییر نگاه طهارتی مردم به برداشت صرفا بهداشتی( سگ چون واکسن زده و با شامپوی لوکس شستشو می شود پس نگهداریش در منزل بلا اشکال است! ).
۸- ترویج بی تفاوتی نسبت به محیط اطراف و اطرافیان، چه این اطراف، همسایه یا شهر دیگری باشد یا کشوری دیگر.
و.......
6️⃣ - راههای مقابله با جنگ نرم:
۱- تکیه به خداوند و رعایت تقوا و تعبد
۲- بصیرت افزایی
۳- نیکوکاری
۴- تقویت همبستگی
۵- خدمت به مردم
۶- شایسته گزینی
۷- مبارزه با فساد
۸- صداقت با مردم
۹- حضور در مراسم
۱۰- تقویت روحیه ایثار
۱۱- تقویت امید در جامعه
۱۲- باور به نقش جوانان
۱۳- توجه جدی به پرورش کودکان و دانش آموزان
۱۴- تسهیل ازدواج
۱۵- توجه به معیشت مردم
۱۶- اعتقاد به اصل " ما می توانیم "
۱۷- ساده زیستی و پرهیز از اسراف
۱۸ - مصرف کالای داخلی
۱۹ - تلاش در جهت رفع محرومیت
۲۰- کاهش فاصله های غیر ضروری و غیر لازم میان مردم و مسئولین.
جنگ امروز امتداد جنگ هشت ساله دیروز است، اما به مراتب سخت تر و پیچیده تر.
قالَ التّقي علَیهِ السَلام:
ثَلاثُ خِصال تَجْتَلِبُ بِهِنَّ الْمَحَبَّةُ: الاْنْصافُ فِی الْمُعاشَرَةِ، وَ الْمُواساةُ فِی الشِّدِّةِ، وَ الاْنْطِواعُ وَ الرُّجُوعُ إلی قَلْب سَلیم
✅یکی از نکات مهم در امور تربیتی بدست آوردن محبت می باشد...
🔻 امام جواد علیه السلام میفرمایند:
سه خصلت جلب محبت می کند:
1⃣ همدردی در سختی ها:
✔ خداوند متعال انسانهایی را دوست دارد که در دنیا شریک مشکلات دیگران شوند و به نوعی با آنها مساوات و مواسات کنند.
مصداق بارز این اخلاق حسنه در سیره اهل بیت علیهم السلام نمود پیدا میکند. چرا که ایشان همواره خود را مسئول امور پیروان خویش میدانند.
2⃣ انصاف در معاشرت:
🔻 امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند:
کسی که با مردم به انصاف رفتار کند، خداوند عزّتش را میافزاید.
3⃣ انس گرفتن با معنویات:
💡خداوند متعال در قران کریم چنین فرموده است:
◾️ «إِنَّ الَّذینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا
📕 مریم/ ۹۶
◾️ مسلّماً کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام دادهاند، خداوند محبّتی برای آنان در دلها قرار میدهد»
❣ بنابراین آیه شریفه، خداوند محـبت اهل ایمان را در دل دیگر بندگان می اندازد❗️
👈 لذا هرگاه محبوبیتمان کم شد، به نفس خویش رجوع کرده و علت را در آن جستجو کنیم؛ چرا که خداوند صادق الوعد است!
معلم به بچه ها گفت:
بنویسید به نظرتون شجاع ترین آدما چه کسانی هستن؟
هر کسی یه چیزی نوشت اما
این نوشته دست و دل معلم رو لرزوند،
تو کاغذ نوشته شده بود:
"شجاع ترین آدما اونان که خجالت نمیکشن و دست پدرمادرشونو میبوسن... نه سنگ قبرشونو...!!!
معلم در حالی که قطره اشکی روی صورتش لغزید، زیر لب گفت:
افسوس که منهم شجاع نبودم...
به پدر و مادرمون تا هستن خدمت کنیم.... و الا اشک بعد از رفتن اونا، بجز کم کردن عذاب وجدانمون، به هیچ دردی نمیخوره
📿🍃
🍃
•[ #در_محضر_علما 🔆 ]•
🎙/ آیتالله بهجت(ره):
🔹• مهمتر از عملڪردن،
عملنڪردناست...
شاهڪلید اصلۍ رابطہباخدا،
#گنـاه نڪردن است.
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
⭐فرمول مبارزه در قرآن (۷۳)
🌟خداوند افراد نفوذ پذیر و نفوذ ناپذیر را از هم جدا میکند
التوبة
أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تُتْرَكُوا وَلَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جَاهَدُوا مِنكُمْ وَلَمْ يَتَّخِذُوا مِن دُونِ اللَّهِ وَلَا رَسُولِهِ وَلَا الْمُؤْمِنِينَ وَلِيجَةً وَاللَّهُ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ
ﺁﻳﺎ ﮔﻤﺎﻥ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻳﺪ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺧﻮﺩ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﻧﺪ [ ﻭ ﺑﻪ ﺑﻮﺗﻪ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻧﻴﺎﺯﻣﺎﻳﻨﺪ ] ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﻫﻨﻮﺯ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺟﻬﺎﺩ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﻏﻴﺮ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺭﺍ ﻣﺤﺮم ﺍﺳﺮﺍﺭ ﺧﻮﺩ ﻧﮕﺮﻓﺘﻨﺪ ، ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻣﻌﻠﻮم ﻭ ﻣﺸﺨﺺ ﻧﻜﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ [ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺑﺎﻳﺪ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﺷﻮﻳﺪ ﺗﺎ ﻣﺆﻣﻦ ﺍﺯ ﻏﻴﺮ ﻣﺆﻣﻦ ﻣﻌﻠﻮم ﻭ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﻮﺩ ] ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻰ ﺩﻫﻴﺪ ، ﺁﮔﺎﻩ ﺍﺳﺖ .(١٦)
آیه الله مصباح یزدی:
کلمه «ولیجه» ، به معنای «نفوذی» در اصطلاح خودمان بیشتر مناسبت دارد. میفرماید: أَمْ حَسِبْتُمْ أَن تُتْرَکُواْ وَلَمَّا یعْلَمِ اللهُ الَّذِینَ جَاهَدُواْ مِنکُمْ وَلَمْ یتَّخِذُواْ مِن دُونِ اللهِ وَلاَ رَسُولِهِ وَلاَ الْمُؤْمِنِینَ وَلِیجَةً . در مقام توبیخ، میگوید: چرا این طور فکر میکنید؛ مگر پنداشتید که خدا دست از سر شما میکشد و شما را رها میکند؟! وَلَمَّا یعْلَمِ اللهُ الَّذِینَ جَاهَدُواْ مِنکُمْ وَلَمْ یتَّخِذُواْ مِن دُونِ اللهِ وَلاَ رَسُولِهِ وَلاَ الْمُؤْمِنِینَ وَلِیجَةً؛ در حالی که معلوم نشده چه کسانی اهل جهادند و ولیجه اتخاذ نمیکنند؛ یعنی به دوستانی مخفی که سعی میکنند خودشان را وارد کنند و نفوذ کنند، اجازه ورود و نفوذ نمیدهند. «ولوج» یعنی ورود. تا خدا این کار را انجام ندهد و شرایطی پیش نیاورد که معلوم بشود چه کسانی پایدار و مقاوم هستند و زیر بار نفوذیها نمیروند و آنها را در داخل خودشان راه نمیدهند، خدا دست از سر جامعه شما نمیکشد.
آن قدر شرایط پیش میآورد تا معلوم شود که چه کسانی واقعا در راه خدا جهاد میکنند و با نفوذیها سر و کاری ندارند و به آنها اجازه نفوذ نمیدهند. آن قدر باید زیر و رو بشود تا اینها معلوم بشود؛ چون به یک معنا اصلا هدف آفرینش اینها هستند و دیگران طفیلیاند. باید شرایطی پیش بیاید که اینها رشد کنند و معلوم بشود که چه کسانی اهل اخلاصند و انگیزه دیگری ندارند، سر و سرّی با دشمنان خدا برقرار نمیکنند و مصالح اسلام را فدای منافع شخصیشان نمیکنند
روزمان را با #قرآن آغاز کنیم
فرمول مبارزه در قرآن(۷۴)
✳️👇قوی ترین عوامل بازدارنده صراط مسقیم و راه حق
سوره 63. منافقون آيه 9
يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ لَاتُلْهِكُمْ أَمْوَالُكُمْ وَلَا أَوْلاَدُكُمْ عِن ذِكْرِ اللَّهِ وَمَن يَفْعَلْ ذَ لِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْخَاسِرُونَ
اى كسانىكه ایمان آوردهاید! اموال و اولادتان شما را از یاد خدا غافل نسازد و كسانى كه چنین كنند، آنان همان زیانكارانند.
🔰❎عوامل بازدارنده از یاد خدا بسیار است :
1- مهمترین آنها، اموال و اولاد است كه این آیه به آنها اشاره نموده است. «لاتلهكم اموالكم و اولادكم عن ذكر اللّه»
2- شراب و قمار نیز مانع یاد خداست. «یصدّكم عن ذكر اللّه»
3- تجارت و داد و ستد نیز مىتواند از موانع باشد. لذا قرآن از كسانىكه داد و ستد، آنان را از یاد خدا باز نداشته ستایش كرده است. «رجال لاتلهیهم تجارة و لابیع عن ذكر اللّه»
4- تكاثر و فزونطلبى از عوامل بازدارنده است. «الهاكم التكاثر»
5- آرزوهاى طولانى نیز مانع یاد خداست. «یلههم الامل»
6- رفاهزدگى از عوامل دیگر غفلت است. «متّعتهم و آبائهم حتى نسوا الذّكر»
7- البتّه علاقه به دنیا آنگاه خطرناك است كه انسان، دنیا را مقدمه آخرت نبینید و هدفش در تمام كارها، دنیا باشد. «فاعرض عن من تولّى عن ذكرنا و لم یرد الاّ الحیاة الدنیا»
آنچه خطرناك است غفلت از یاد خداست، نام بردن از اموال و اولاد، به خاطر آن است كه این دو قوىترین عامل غفلت هستند.
🌠🍁
🍁
🌀#طرحهای_گرافیکی/« فقط برای خدا »
♻️موضوع: ابعاد شخصیتی و صفات فردی #سپهبدشهیدحاجقاسمسلیمانی
🔸🖤🔹
🌺 #جانباز بالای پنجاه درصد بود؛ هم حقوق جانبازی داشت، هم حق پرستاری.
کارت بانکی اش را داد؛ گفت این پول رو خرج درمان جانباز هایی کنید که توانش رو ندارن. این همه سال به موجودی کارت دست نزده بود.
#نشستهای_بصیرتی
#ثامن
#روشنگری
#شهادت