eitaa logo
کانال رسمی آیت الله ناصری
9.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
306 ویدیو
3 فایل
تنها کانال رسمی انتشار بیانات حضرت آیت الله ناصری اصفهانی (قدس سره) در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹قیام نماز اشاره است به اینکه پروردگارا! برای انجام واجبات و ترک محرمات ایستاده ام و تا آخرین نفس برای اطاعت تو ایستادگی می‌کنم. معنای رکوع این است که پروردگارا! تسلیم امر تو هستم و به آنها گردن نهاده¬ام و لو گردنم را بزنی در مقابل اطاعت تو رو برگردان نیستم. سجود یعنی من فناء فی الله هستم. از همه چیز چشم پوشیده ام و سر تعظیم به عظمت تو فرود آورده ام. یعنی خداوندا من چشم از جمیع ماسوای تو پوشیدم و تو را می‌پرستم و عبادت می‌کنم و بس. چشم و نظر به احدی غیر از تو ندارم. سجده اشاره به این است. 🔸سجده اول که سرت را روی مهر می‌گذاری، اشاره به این است که خدایا من از خاکم، من پستم، ناچیزم. سرت را که از مُهر بر می‌داری یعنی من را از خاک ایجاد کردی. بار دوم سرت را روی مهر می‌گذاری یعنی دو مرتبه من به همین خاک بر می‌گردم. سرت را که از سجده دوم بلند می‌کنی یعنی دو مرتبه برای حساب و کتاب و معاد بلند می‌شوم. شهادتش ، اذان و اقامه اش و ... معرکه است. چه اشاراتی در اینها هست. دلم می‌خواست آقایان کتابهای مرحوم امام در مورد نماز را بخوانند تا با جذبات و حالاتی که برای بزرگان و اهل معرفت هست، آشنا شوند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
🔹موضوع: نماز ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
هدایت شده از الهادی
💠 بخشی از مصاحبه پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری با حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ جعفر ناصری در مورد مرحوم رضوان‌الله علیه: 🔻 سوال: از آنجا که محضر درس اخلاق آیت‌الله ناصری، صرفاً یک اخلاق نظریِ برگرفته شده از شرایط اجتماعی و سیاسی نبود، کمی درباره سبک و سیره اخلاقی ایشان توضیح دهید و اینکه چطور این اخلاق، هم‌زمان در کنار بصیرت و مسئولیت انقلابی و اجتماعی ایشان قرار داشت؟ 🔸 من یک مقدمه‌ای عرض بکنم؛ شاید با بیان این مقدمه، بخشی از سؤال‌های شما هم پاسخ داده بشود. در طول تاریخ، بعضی از افراد، بخش‌های آموزشی را انتخاب می‌کنند و با ورود به حوزه، تنها در این بخش‌ها مشغول می‌شوند. به نظر من این یک انتخاب است، اگر که درست وارد بشوند و درست درس بخوانند. 🔹 این بزرگوار هم با ورود به حوزه، در بخش آموزشی وارد شدند. بعد اینهایی که وارد حوزه می‌شوند، شاید تعداد کمی از آنها در گرایش علمی و تحقیق بمانند. ایشان با این گرایش و با آن اساتیدی که قبلاً عرض کردم، شروع کردند. 🔸 همچنین بخشی از آنهایی که وارد حوزه می‌شوند که یکی از اصول اولیه‌شان بخش‌های علمی است و باید مراعات کنند، این‌ها گرایش تهذیبی، اخلاقی، معرفتی و معنوی پیدا می‌کنند. ایشان این امتیاز را هم داشتند. از همان آغاز که وارد حوزه شدند، درس، تهذیب، اخلاق، معنویت و توجه به خدای متعال را با هم داشتند. 🔹 آنهایی که تا اینجا می‌آیند، بخشی از آنها به‌گونه‌ای راجع به حضرت بقیة‌الله عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف صحبت می‌کنند یا اعتقاد دارند و وقتی از زبانشان این نام شریف شنیده می‌شود، در قلوب اثر می‌گذارد. 🔸 یکی از امتیازاتی که ایشان داشت این بود که هر اتفاقی می‌افتاد، می‌گفت یا صاحب‌الزمان ادرکنی، یا صاحب‌الزمان ادرکنی و توجهش به حضرت بقیة‌الله بود و مردم را هم به آن حضرت توجه می‌داد. شاید این‌طور که ایشان مردم را به عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف دعوت می‌کرد، کمتر کسی دعوت می‌کرد. 🔹 این‌طور که ایشان می‌سوخت، این‌طور که ایشان گریه می‌کرد، این‌طور که ایشان یا صاحب‌الزمان می‌گفت و در دل‌ها اثر می‌گذاشت و فقط این بُعد هم نبود. کسانی که همه این امتیازات را با هم داشته باشند، بسیار اندک هستند. ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
ادامه مطلب قبل... 🔻 گاهی فقط تسبیح هست و سجاده و ذکر و این حرف‌ها و کمتر به خدمات اجتماعی ورود می‌شود؛ ولی ایشان با تمام توان وارد خدمات اجتماعی شده بود. 🔸 این را به شما عرض کنم که در سن نودسالگی و حتی کمتر از این که دیگر هرکسی بازنشست می‌شود، ایشان در این سن، آن‌قدر دغدغه داشت که سه ساعت قبل‌ازظهر و سه ساعت بعدازظهر در اختیار مردم بودند. 🔹 گاهی دوستان دلسوزانه درب منزل را می‌بستند و مردم را راه نمی‌دادند؛ اما ایشان می‌گفت: راه بدهید تا بیایند ببینم چه‌کار دارند. همان طور که عرض کردم مهم‌تر از اینها اینکه ایشان تأکید خاصی برای خدمت‌رسانی داشتند؛ یعنی کسی می‌آمد درددلی می‌کرد، یا نگرانی و ناراحتی داشت، وقتی که می‌رفت، گویا چراغی دستش داده شده بود و نوری برای او آماده شده بود. این از برکات توسلات و معنویت ایشان بود. 🔸 همیشه دستش برای این ملت به دعا بلند بود. اگر جایی خشک‌سالی می‌شد، اگر جایی مردم در فشار قرار می‌گرفتند، اگر جایی زلزله می‌شد، اشک از چشمان او سرازیر می‌شد و گریه می‌کرد و می‌گفت یا صاحب‌الزمان! یا صاحب‌الزمان! ایشان تمام همّش این بود که توجه مردم را به حضرت بقیة‌الله زیاد کند. 🔹 خیلی‌ها می‌آمدند، نامه می‌نوشتند، حوائجی داشتند، مشکلاتی داشتند. فقط یک چیز می‌گفت، می‌گفت توسل به آقا امام زمان را فراموش نکن، دو رکعت نماز عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بخوان و مشکلت را محضر آقا عرضه کن، آقا جواب می‌دهند. ادامه دارد.. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
ادامه مطلب قبل... 🔻 همراهی ایشان با نظام هم، یک مسئله دیگری است که باید به آن اشاره کنم. ایشان این ویژگی را به‌جد داشت. چه در زمان حضرت امام خمینی رحمه‌الله و چه در زمان رهبر معظّم انقلاب. 🔸 در تمام راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد و به مردم جهت می‌داد. در سخنرانی‌ها و در تمام عرصه‌ها، این اعتقاد را پذیرفته و باطناً و ظاهراً پایش ایستاده بود. گاهی که صحبتی می‌شد، اشک از چشمان ایشان روان می‌شد. 🔹 دائم با رهبر معظّم انقلاب همراه بود، هرچه از دستش برمی‌آمد، تأیید بود و هرکاری از دستش برمی‌آمد، انجام می‌داد. در صحبت برای دوستان نظامی، انتظامی و جهادی، جهت‌دهی می‌کرد، مردم را به بیانات رهبر انقلاب و نظرات آقا سوق می‌داد. 🔸 بعضی‌ها می‌خواستند انتقام دشمنی‌شان را با نظام و انقلاب، از ایشان بگیرند که چرا این مقدار همراهی دارد؛ ولی ایشان با تمام وجود ایستاده بود. این هم یکی از شاخصه‌های شخصیتی ایشان بود. التزام ایشان به نظام و به رهبرانقلاب، مثال‌زدنی بود. 🔹 این را هم باید عرض کنم که ما لطف حضرت آقا را هم به ایشان، در مجالس دیده بودیم، در جلساتی که خدمت رهبر معظم انقلاب می‌رسیدیم و گاهی دوستانی که خدمت آقا بودند و خبر می‌آوردند، پیغام‌های عجیبی از محبت و لطف حضرت آقا نسبت به ایشان وجود داشت که دیگر گفتنی نیست، حتماً دیده‌اید و شنیده‌اید. ادامه دارد... ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 یکی دیگر از شاخصه‌های شخصیتی ایشان، حرکت کردن گام‌به‌گام، به‌سمت رشد و کمال بود و این، خود امتیاز ویژه‌ای است. با این فضایی که الان در امور فرهنگی هست و الگوی کاملی برای جامعه دینی وجود ندارد، حق این است که به زندگی این بزرگوار و این مرحوم، توجه بشود 🔸 و برای طلبه‌ها‌ی جوان الگوسازی بشود که طلبه باید به فرهنگ دینی اهمیت بدهد، باید به جایگاه‌های علمی و تحقیقی و پژوهشی توجه بکند، باید به مردم خدمت‌رسانی بکند. 🔹 یک وقتی می‌خواستند برای ایشان یک بزرگداشتی بگیرند. اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جاهای دیگر اعلام آمادگی کرده بودند و به بنده اصرار می‌کردند که حاج‌آقا را آماده کنید که بزرگداشتی برای ایشان برگزار کنیم. 🔸 من با ایشان صحبت کردم، دیدم قبول نمی‌کند. به دوستان گفتم حاج‌آقا قبول نمی‌کنند. دوستان گفتند چرا؟ دوباره با حاج‌آقا صحبت کردیم و ایشان فرمودند نمی‌خواهند. علتش این بود که نمی‌خواستند خودشان را مطرح کنند، می‌خواستند کار پیش برود. ▪️لینک متن کامل مصاحبه https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=53997 ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶موضوع:خشک ابری که بود زآب تهی ... ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
هدایت شده از الهادی
💠 ولادت الگوی صبر، فداکاری و بندگی، حضرت زینب کبری سلام الله علیها بر امام زمان علیه السلام و همه محبین مبارک‌باد. 🔸 همه باهم با ذکر صلواتی ارادت و عشق خودمان را به آن حضرت اعلام می‌داریم... 🔺 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶مقام حضرت زینب سلام الله علیها ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
🔺حضرت حق یک عهد و میثاقی با انبیاء بسته و یک عهد و میثاقی هم با جمیع موجودات بسته است. در آیه هفتم سوره احزاب می‌فرماید: وَ إِذْ أَخَذْنا مِنَ النَّبِيِّينَ ميثاقَهُمْ وَ مِنْكَ وَ مِنْ نُوحٍ وَ إِبْراهيمَ وَ مُوسى‏ وَ عيسَى ابْنِ مَرْيَمَ وَ أَخَذْنا مِنْهُمْ ميثاقاً غَليظاً (احزاب:7) (به خاطر آور) هنگامى را كه از پيامبران پيمان گرفتيم، و (همچنين) از تو و از نوح و ابراهيم و موسى و عيسى بن مريم، و ما از همه آنان پيمان محكمى گرفتيم! 🔹خدا می‌فرماید: ما از پیغمبرها عهد و میثاق گرفتیم و از تو هم ای حبیب ما عهد و میثاق گرفتیم. این عهد و میثاق که خدا از پیغمبرها گرفت چه بود؟ خدا عهد و میثاق گرفت که به مراتب توحید معتقد باشند و ولایت چهارده نور مقدس و معاد را هم قبول داشته باشند.امام باقرعلیه السلام می‌فرماید: ثُمَّ أَخَذَ الْمِيثَاقَ عَلَى النَّبِيِّينَ فَقَالَ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُمْ وَ أَنَّ هَذَا مُحَمَّدٌ رَسُولِي وَ أَنَّ هَذَا عَلِيٌّ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ قَالُوا بَلَى فَثَبَتَتْ لَهُمُ النُّبُوَّةُ (الكافي ج : 2 ص : 8) سپس خداوند از انبیاء میثاق گرفت و به آنها گفت: آیا من پروردگار شما نیستم؟ و محمد رسول من نیست؟و علی امیر المومنین نیست؟ پس انبیاء گفتند: بله پس مقام نبوت برای آنها تثبیت شد. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
🔹حضرت اباعبدالله علیه السلام فرمود: وَ اللَّهِ مَا خَلَقَ اللَّهُ شَيْئاً إِلَّا وَ قَدْ أَمَرَهُ بِالطَّاعَةِ لَنَا(بحار الأنوار ج : 44 ص : 183) یعنی قسم به ذات احدیت، خدا هر آنچه را که آفرید به او دستور داد که از ما اطاعت بکند و ولایت ما را داشته باشند. اما بعضی از آنها ولایت را ندارند. زمین‌های شوره زار ولایت ندارند و لذا نماز خواندن در آن مکروه است. آب شور هم ولایت را نپذیرفته است. در روایتی دارد یک روزی امیرالمؤمنین به بلال پول دادند فرمودند: بلال برو یک خربزه بخر و بیاور. بلال هم تشریف بردند و یک خربزه گرفتند و آمدند و پاره کردند وقتی پاره کردند، دیدند خیلی تلخ است. حضرت امیر علیه السلام فرمودند: این خربزه ولایت من را قبول نکرده است و لذا تلخ شده است. (بشارةالمصطفى ص : 167، مستدرك ‏الوسائل ج : 16 ص : 413 )روایات متعدد در همین زمینه هست. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 👉@naseri_ir
🔹موضوع: رحمت الهی ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
🔺در روایت می فرماید: الصلوه معراج المؤمن. مؤمنین هم به معراج می‌روند. اما چه موقعی؟ موقعی که نماز می‌خوانند. نماز که می‌خوانند برای آنها کشف حجب می‌شود و حقایق را در نماز می‌بینند. خوشا به حال آنها، چه نمازی می‌خوانند! در نماز سیر ملکوتی می‌کنند. و حقایق برای آنها منکشف می‌شود. این نماز چنین اثری دارد. در روایت دیگری می¬فرمایند: الصَّلَاةُ عَمُودُ الدِّين‏ ستون وسط خیمه را عمود می‌گویند. نماز عمود خیمه دین است، استقامت دین به نماز است. این اندازه مورد اهمیت است. یا امام رضا علیه السلام فرمود: الصَّلَاةُ قُرْبَانُ كُلِّ تَقِيٍّ یعنی نماز موجب نزدیک شدن انسانهای با تقوا به خدا می‌شود. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔹کانال رسمی آیت الله ناصری 👉@naseri_ir
🔹لیست آهنگ‌های پیشواز باصدای گرم حضرت آیت الله ناصری رحمت الله علیه از اپراتورهای مختلفه ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
🔹حضرت زهرا علیها السلام در عالم وجود عظمتی استثنایی دارد. امام باقر علیه السلام فرمودند: اطاعت حضرت زهرا علیها السلام برای همة موجودات واجب بود و حتی تمام انبیا موظف بودند از حضرت زهرا علیها السلام اطاعت کنند.(عوالم العلوم و المعارف، ج1، ص172) حضرت امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: ما حجت خدا بر عالم وجود هستیم و مادر ما حجت خدا بر ما است.(اطيب البيان، ج 13، ص 225.) حضرت زهرا علیها السلام خیلی مقام دارد. بی‌سبب نبود که حضرت امیر علیه السلام در فراق حضرت می‌سوختند و می‌گریستند. ایشان حضرت زهرا علیها السلام می‌شناختند. این همه سفارش پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم در مورد حضرت زهرا علیها السلام به سبب عظمت و مقام آن حضرت بود. 🔻 کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶تسبیحات حضرت زهرا س ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
‍ ⚜سخنراني آيت الله ناصري⚜ روایت از نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم است که حضرت فرمودند: فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي وَ هِيَ رُوحِيَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيَّ يَسُوؤُنِي مَا سَاءَهَا وَ يَسُرُّنِي مَا سَرَّهَا؛( بحارالأنوار، ج 27، ص 62.) فاطمه علیها السلام پاره ای از تن من است و روح من است که بین دو پهلویم قرار دارد. آنچه او را ناراحت کند، من را ناراحت می‌نماید و آنچه او را خوشحال کند، من را شاد می‌نماید. طبق شهادت قرآن که می‌فرماید: «وَ مَا يَنطِقُ عَنِ الهَوَى*إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْىٌ يُوحَی»،( و پيامبر هرگز از روي هواي نفس سخن نمي‌گويد* [آنچه مي‌گويد] چيزي جز وحي كه بر او نازل شده نيست (سوره نجم: 3و4).) آنچه که پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم بفرماید از خودش نیست؛ بلکه وحی الهی است؛ پس این جمله را که فرمود: «فاطمه پاره تن من و روح من است» وحی الهی است. پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم گزاف گویی و مبالغه نمی‌کنند و آنچه می‌گویند عین حقیقت است. بر اساس این روایت، حضرت زهرا علیها السلام به منزله روح پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم است و این، مقام و منزلت بسیار بزرگی است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری @naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹بر اساس روایات، خیلی آثار و نتایج فوق العاده‌ای در این نماز هست. مثل معجونی است که اطبا درست می‌کنند. در طب مفصل نوشته‌‌اند که مفردات یعنی هر کدام از داروها به تنهایی چه آثاری دارد. یکی یکی آثار آنها را نوشته‌اند. یا آثار میوه ها و سبزیجات را نوشته‌اند. هر کدام از آنها جزء مفردات است. اگر چند تا از اینها را با هم ترکیب کردیم می‌شود مرکبات که اثر دیگری دارد. این را هم نوشته‌اند که اگر چند دارو را ترکیب کردید چه اثری دارد. آثار آن غیر از مفردات آنها است! مفردات هر کدام یک اثری دارند اما الان که معجون شد یک اثر فوق العاده‌ای دارد. 🔸حالا اگر چنانچه یک کسی یک معجونی درست بکند و بگوید که این معجون، برای رفع کسالت روحی و جسمی‌نافع است، امراض مزمن را برطرف می‌کند، اگر کسی از این دارو استفاده کند کلیه قوای از دست رفته او باز می‌گردد و کلیه دردهای او را دوا می‌کند، اگر یک چنین دارویی باشد، هر کسی به هر قیمتی باشد آن دارو را تهیه می‌کند. ▫️مَثَل نماز همین است. اسماء حسنی هر کدام به تنهایی یک اثری دارد، یا الله یک اثر دارد، یا رحمن یک اثر دارد، الله اکبر یک اثر دارد، سبحان الله یک اثر دیگری دارد؛ اما اگر اینها را در عملی مثل نماز طبق قواعد و ضوابط جمع کردند خیلی آثار فوق العاده‌ای پیدا می‌کند. نماز معجونی از اذکار و اوراد و دعاها و خضوع و خشوع است. همه چیزی در آن هست. تسبیح، تهلیل، تکبیر، تقدیس، قیام، رکوع، سجود در آن هست. لذا دوای هر دردی است. خدا می‌داند. نگاه کنید در روایات برای فقر و پریشانی برای رفع گرفتاری، برای رفع هم و غم و ... برای تمام اینها نماز دارد! نماز یک چنین معجونی است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی آیت الله ناصری 👉@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹قیام نماز اشاره است به اینکه پروردگارا! برای انجام واجبات و ترک محرمات ایستاده ام و تا آخرین نفس برای اطاعت تو ایستادگی می‌کنم. معنای رکوع این است که پروردگارا! تسلیم امر تو هستم و به آنها گردن نهاده¬ام و لو گردنم را بزنی در مقابل اطاعت تو رو برگردان نیستم. سجود یعنی من فناء فی الله هستم. از همه چیز چشم پوشیده ام و سر تعظیم به عظمت تو فرود آورده ام. یعنی خداوندا من چشم از جمیع ماسوای تو پوشیدم و تو را می‌پرستم و عبادت می‌کنم و بس. چشم و نظر به احدی غیر از تو ندارم. سجده اشاره به این است. 🔸سجده اول که سرت را روی مهر می‌گذاری، اشاره به این است که خدایا من از خاکم، من پستم، ناچیزم. سرت را که از مُهر بر می‌داری یعنی من را از خاک ایجاد کردی. بار دوم سرت را روی مهر می‌گذاری یعنی دو مرتبه من به همین خاک بر می‌گردم. سرت را که از سجده دوم بلند می‌کنی یعنی دو مرتبه برای حساب و کتاب و معاد بلند می‌شوم. شهادتش ، اذان و اقامه اش و ... معرکه است. چه اشاراتی در اینها هست. دلم می‌خواست آقایان این کتاب را بخوانند تا با جذبات و حالاتی که برای بزرگان و اهل معرفت هست، آشنا شوند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺کانال رسمی آیت الله ناصری 👉@naseri_ir