eitaa logo
کانال رسمی آیت الله ناصری
9.2هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
306 ویدیو
3 فایل
تنها کانال رسمی انتشار بیانات حضرت آیت الله ناصری اصفهانی (قدس سره) در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
توحید افعالی یعنی همه کارها دست خودش است. ممیت است خودش می‌میراند. محیی است خودش زنده می‌کند. خالق است، رازق است مدیر است مدبر است همه اش خودش است. و شریک و کمک حال هم نگرفته است. خودش همه این کارها را انجام می‌دهد. بر خلاف آن‌هایی که می‌گویند حضرت حق عالم را خلق کرد و کارها را به دیگران واگذار کرد و دنبال کارش رفت. نه بابا! این حساب ها نیست. حضرت حق خودش عالم وجود را خلق کرده است و خودش هم مدیر و مدبرش است. تمام کارها به دست خودش است. در اینجا حرف زیاد است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
(س) 🔶ام العلوم! ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
حضرت زهرا علیها السلام ام‌‌العلوم هستند و دوش به دوش پدرشان و امیرالمؤمنین علیه السلام قدم می‌گذارند. بزرگان -مخصوصاً مرحوم مجلسی در بحارالانوار- روایاتی نقل کرده‌اند که نخستین نوری که در عالم وجود تابید، نور حضرت زهرا علیها السلام بود و به همین سبب به ایشان زهرا علیها السلام می‌گویند(بحارالأنوار، ج 25، ص 17) و تابش حضرت همیشه باقی بود. از امام صادق علیه السلام پرسیدند: «چرا به مادرتان زهرا می‌گویند؟» فرمودند: لِأَنَّهَا کانَتْ إِذَا قَامَتْ فِی مِحْرَابِهَا زَهَرَ نُورُهَا لِأهْلِ السَّمَاءِ کمَا یزْهَرُ نُورُ الْکوَاکبِ لِأهْلِ الْأرْضِ؛(بحارالأنوار، ، ج 43، ص 12) به این سبب که هر گاه در محراب عبادتش می‌ایستاد، نور او برای اهل آسمان می‌تابید؛ همان‌طور که نور ستارگان برای اهل زمین می‌تابد. در روایات دارد که نور آسمان و زمین از نور حضرت زهرا علیها السلام می باشد.(بحارالأنوار، ج 25، ص 16) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻شهادت مظلومانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها را محضر مبارک امام زمان علیه‌السلام تسلیت عرض می‌نماییم و همه باهم به نیت تعجیل در ظهور منتقم آن حضرت صلواتی می‌فرستیم و دست به دعا بر می‌داریم. 🔺 @naseri_ir ‌ ‌
یکی از فضائل و مناقب حضرت زهرا علیها السلام این است که خداوند در حدیث قدسی فرمود: یا رَسُولَ‌الله لَولاکَ لَما خَلَقْتُ الاْفَلاکَ وَ لَولا عَلیّ لَما خَلَقْتَکَ وَ لَولا فاطِمةُ لَما خَلَقْتُکُما؛(عوالم العلوم، ج 11، ص 43، ح 1. )، ای رسول خدا! اگر تو نبودی، افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود، تو را نمی‌آفریدم و اگر فاطمه نبود، شما دو نفر را خلق نمی‌کردم. در توضیح این روایت به طور مختصر می‌توان گفت: نظام هستی و شیرازه عالم وجود، منوط بر دو امر و دو رکن است؛ نبوت و ولایت؛ لذا خدا اول نبّی (یعنی حضرت آدم) را خلق کرد و بعد امت را آفرید. بقاء عالم هستی، منوط بر دو رُکن نبوت و ولایت است؛ اما محور ولایت و نبوت، عصمت است. نبی باید معصوم باشد، همان‌طور که ولی باید معصوم باشد. مَظهر و مُظهر نبوت، نبی‌اکرم صلی الله علیه وآله وسلم است. مَظهر و مُظهر ولایت، امیرالمؤمنین علیه السلام است و مَظهر و مُظهر عصمت، حضرت زهرا علیها السلام می‌باشد؛ لذا پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم و امیرالمؤمنین علیه السلام محتاج به عصمت هستند؛ لکن عصمت هیچ احتیاجی به نبوت و ولایت ندارد. به همین سبب فرمود: «اگر فاطمه نبود، شما را خلق نمی‌کردم». حضرت زهرا علیها السلام عصمت کبرا هستند؛ همان‌طور که امیرالمؤمنین علیه السلام صاحب و مظهر ولایت کلیه هستند و نبی‌اکرم صلی الله علیه وآله وسلم مظهر و صاحب نبوت می‌باشند. هرچند حضرت نبی‌اکرم صلی الله علیه وآله وسلم علاوه بر نبوت، ولایت و عصمت را هم داشتند. (س) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
🔶تسبیحات حضرت زهرا س ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷ایتا:eitaa.com/naseri_ir 🔶تلگرام:t.me/Naseri_ir 🔷وآتساپ:bonyadhad.ir/whatsapp
‍ ⚜سخنراني آيت الله ناصري⚜ روایت از نبی اکرم صلی الله علیه وآله وسلم است که حضرت فرمودند: فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي وَ هِيَ رُوحِيَ الَّتِي بَيْنَ جَنْبَيَّ يَسُوؤُنِي مَا سَاءَهَا وَ يَسُرُّنِي مَا سَرَّهَا؛( بحارالأنوار، ج 27، ص 62.) فاطمه علیها السلام پاره ای از تن من است و روح من است که بین دو پهلویم قرار دارد. آنچه او را ناراحت کند، من را ناراحت می‌نماید و آنچه او را خوشحال کند، من را شاد می‌نماید. طبق شهادت قرآن که می‌فرماید: «وَ مَا يَنطِقُ عَنِ الهَوَى*إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْىٌ يُوحَی»،( و پيامبر هرگز از روي هواي نفس سخن نمي‌گويد* [آنچه مي‌گويد] چيزي جز وحي كه بر او نازل شده نيست (سوره نجم: 3و4).) آنچه که پیغمبر صلی الله علیه وآله وسلم بفرماید از خودش نیست؛ بلکه وحی الهی است؛ پس این جمله را که فرمود: «فاطمه پاره تن من و روح من است» وحی الهی است. پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم گزاف گویی و مبالغه نمی‌کنند و آنچه می‌گویند عین حقیقت است. بر اساس این روایت، حضرت زهرا علیها السلام به منزله روح پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم است و این، مقام و منزلت بسیار بزرگی است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷ایتا:eitaa.com/naseri_ir
🔶گریه برای امام حسین ع ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
غيبت حضرت، تقصير ما است. اگر از طرف ما تقاضا بود، عرضه هم خواهد بود. اگر تقاضا بود كه خدايا اين ذخيره خودت را عنايت كن، حتماً عنایتی می‌شد. حضرت حق، فياض علي الاطلاق است. فياض، صيغه مبالغه است؛ یعنی دائماً مشغول افاضه فيض است. چطور مي‌شود كسي تقاضا بكند و حضرت حق عنايت نكند؟ محال است؛ لكن وقتي تقاضا نشد، عرضه هم نيست. ١٩ (عج) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
توحید عبادی یعنی من در عبادتم موحد باشم. در همه افعال او را عبادت بکنم و بس. فقط عبادت برای او باشد. ریا و نفسانیت در کارهایم نباشد. توحید عبادی یعنی خلوص در عمل و خلوص هم مراتبی دارد. ببینید امیرالمؤمنین علیه الاف التحیه و الثنا چه می‌فرماید:"إِلَهِي مَا عَبَدْتُكَ خَوْفاً مِنْ عِقَابِكَ وَ لَا طَمَعاً فِي ثَوَابِكَ وَ لَكِنْ وَجَدْتُكَ أَهْلًا لِلْعِبَادَةِ فَعَبَدْتُكَ"من تو را عبادت نمی‌کنمس که من را بهشت ببری یا عبادت نمی‌کنم که من را جهنم نبری.اگر من این کار را بکنم، معامله گر می‌شوم، من معامله گر نیستم، من تو را سزاوار پرستش یافتم، شایسته اینکه در مقابلت خاضع و خاشع باشم و در مقابل عظمت تو به خاک بیفتم، این معنای توحید عبادی است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
زمانی مقداد بر سلمان وارد شد ديد ديگى سر بار گذاشته بدون آتش مى جوشد، بـه سلمان گفت : اى ابوعبداللّه ديگ بدون آتش مى جوشد؟! سلمان دو دانه سنگ برداشت و در زيـر ديـگ گـذاشـت سـنـگ‌هـا مانند هيزم شعله كشيدند و جوش ديگ زيادتر شد. سلمان فـرمـود: جـوش ديـگ را تـسكين كن . مقداد گفت : چيزى نيست كه در ديگ بزنم تا جوش او را فـرو نـشـانـم . سـلمـان دسـت مـبـارك خـود را مـانـنـد كـفـچـه داخـل ديـگ كـرد و ديـگ را بـر هـم زد تا جوشش ساكن شد و مقدارى از آن آش را با دست خود برداشت و بـا مـقـداد مـيـل فـرمـود. مـقـداد از ايـن واقـعه خيلى تعجّب كرد و قصّه را براى رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلّم نقل كرد.(مستدرك‏الوسائل ج :12ص:216، نفس الرحمان،محدّث نورى رحمه اللّه ص 352، باب نهم) ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
🔶بنده خدا محترم است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
در زیارت جامعه می‌فرماید: وَ حَفَظَةً لِسِرِّهِ یعنی اسرار الهی نزد چهارده نور مقدس است و ایشان حافظ اسرار الهی هستند. در زیارات اهل بيت عليهم السلام مخصوصاً در زیارت حضرت بقیه الله روحی له الفداء آمده که «المعتمد لسره» یعنی اهل بیت و امام زمان× محل اعتماد اسرار حق هستند. اهل بیت اسرار را حفظ می‌کنند و به کسی نمی‌گویند مگر برای خواص از شیعیان. یک مؤمنی طبقی روی سرش بود و داشت می‌رفت، و پارچه ای روی آن انداخته بود، یک نفر رسید گفت: عمو چه در طبق داری؟ گفت: اگر می‌خواستم بفهمی‌که روکش روی آن نمی‌انداختم، روکش را انداختم که تو نفهمی‌چه چیزی زیر اینجاست. اسرار الهی پهلوی اهل بيت عليهم السلام هست، حالا آن اسرار چیست؟ آن را من که خبر ندارم شاید شما خبر داشته باشید. مقدار کمی‌از آن را متناسب با ظرفیت اصحاب به شاگردهای شماره یک مکتبشان مثل حضرت سلمان گفته اند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
🔶زیارت امام حسین ع ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
هدایت شده از الهادی
🔻وفات مادر ادب، حضرت ام البنین علیها السلام را به همه محبین تسلیت عرض می نماییم و با اهداء صلواتی چشم امید به عنایت فرزند بی بدیلش، حضرت اباالفضل العباس علیه السلام می بندیم. 🔺 @nasery_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ظهور حضرت(عج) امر ظهور به دست حضرت حق است. هر موقعی که پروردگار مصلحت بداند، حضرت ظهور میکند. خداوند متعال که حکیم است و هر کاری بکند، طبق حکمت و مصلحت است. ظهور حضرت بقیةالله عجل الله تعالی فرجه الشریف یکی از احکام الهی است. حضرت حق، باید حکم بکند تا حضرت بقیة الله -روحی له الفداء- ظهور کند. چرا خداوند متعال اجازه ظهور نداده است؟ حکمتش چیست؟ما نمیدانیم. همانطور که حکمت احکام دیگر را نمیدانیم. مثلاً نماز ظهر و نماز عصر چهار رکعت است، نماز مغرب سه رکعت است. چرا؟ما علت احکام الهی را نمی فهمیم. زکات به نُه چیز تعلق میگیرد. یکی از آنها گوسفند است. کسانی که گوسفند دارند با شرایطش، اگر تعدادشان چهل تا شد باید یکی از آنها را زکات بدهند، بعد اگر تعدادشان به صد و بیست و یک رسید باید دو رأس گوسفند زکات بدهند. حالا چرا صد و بیست یک؟ حکمتش را خدا میداند. تأخیر ظهور حضرت بقیةالله -روحی له الفداء- که به اجازة حق است، طبق حکمت حق است. او این طور مصلحت میداند. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻تنها کانال رسمی آیت الله ناصری 👇جهت پیوستن به کانال به لینک زیر مراجعه کنید: 🔷https://eitaa.com/naseri_ir
یک جوانی آمد محضر حضرت اباعبدالله علیه السلام دامن حضرت را گرفت، عرض کرد یابن رسول الله! یک سری از اسرار الهی را به من بگو، حضرت فرمودند: شما طاقت نداری. جوان اصرار کرد حضرت باز هم فرمودند: مشکل است. آن جوان خیلی چابک و زیبا بود. عرض کرد: یابن رسول الله! من طاقت دارم. حضرت فرمودند: نمی‌توانی تحمل کنی عرض کرد چرا یابن رسول الله بفرمایید. حضرت را رها نکرد. حضرت سر مبارک را نزدیک گوش او بردند و یک مطالبی را گفتند. این جوان شروع به لرزیدن کرد و لرزید و لرزید تا اینکه آب شد و پوست و استخوان شد، و تمام موهای بدنش سفید شد. هر کسی طاقت شنیدن اسرار الهی را ندارد. اهل بيت عصمت و طهارت هستند که تحمل می‌کنند. حالا اسرار الهی چی هست؟ که اینها این اندازه کتمان می‌کنند. و الله من هم مثل شما نمی‌دانم چیست. اما این اندازه می‌دانم که حکمت و مصالح تمام آنچه که حضرت حق نسبت به مخلوقات در جمیع عوالم و کهکشان‌ها نهفته است، را اهل بیت می‌دانند. هم حکمت و مصلحتش را می‌دانند هم اخبار و اطلاعاتش را می‌دانند. اسرار همین‌ها است . از اول خلقت تا قیامت و از قیامت تا خدا خدایی می‌کند اینها از اسرار آل محمد علیهم السلام است. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
عمل باید خالص و لله باشد. انسان نباید در عبادتش خودنمایی و ریا باشد و حتی سعی کند برای لذت نفسش عبادت نکند، مثلاً نگوید امشب یک چهار رکعت نماز بخوانم تا لذتی ببرم و کیف کنم. یا بگوید: نماز بخوانم که خدا من را بهشت ببرد، نه برای این هم نماز نخوان. نگو نماز می‌خوانم تا من را جهنم نبرد، چه کار به این کارها داری؟ او خودش می‌داند چه کار بکند. تو ولایت داشته باش، همه کارها درست می‌شود. خدا شاهد است. او خودش نحوه بنده پروری را قشنگ می‌داند. تو این الا کلنگ را فقط برای او بخوان. چون سزاوار است که چنین موجود با عظمتی پرستش و اطاعت بشود. او خودش می‌داند که ما را بهشتمان ببرد یا جهنم. انشاءالله همه ما تا مادامی‌که ارکان توحید را اهل بيت عصمت و طهارت بدانیم، بهشتی هستیم. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
🔶گناهان زبان ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
*همان طوری که در محرمات مراتب هست و همه محرمات یکسان نیستند، مثلا نگاه کردن به زن نامحرم حرام است، قتل نفس هم حرام است، شراب خوردن هم حرام است، ربا خوردن هم حرام است. اما اینها فرق دارند و همه در یک درجه نیستند. هر کدامشان یک اثر و جزایی دارند. مکروهات هم آثار بدی دارند اما آثار بدشان یکسان نیست.مثلا با پای راست در دستشویی بروی مکروه است و اثر بد دارد اما اثرش کم است، اما برخی مکروهات هست که آثارشان زیاد است مثل خوردن غذا در حالت جنابت. ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷@naseri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶فضائل حضرت زهرا س 🔹بخش اول ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔻کانال رسمی آیت الله ناصری 🔷ایتا:eitaa.com/naseri_ir 🔶تلگرام:t.me/Naseri_ir