eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
970 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه مطلب قبل... 🔻 انسان بايد اين پوسته‌ها را کنار بزند. ما درگير باخودمان هستيم. شهوات، زياده‌خواهي، نفسانيات، کثرات موهومه، تشتتِ فکر، ما را بيچاره کرده است. 🔸 مديريت شب، کليدي است براي رفع اين مشکلات. اگر در مديريت شب و بهره‌وري از سحر، مشکل داريم بايد مديريت و مواظبت از اول شب را به آن اضافه کنيم و زود استراحت کنيم. 🔹 اگر بر آن هم مشکل داريم مراقبه و مواظبت در طول روز را بايد به آن اضافه کنيم. نتيجه‌ي اين مواظبت، مراقبه مي‌شود که حاصل يک عمر، زحمتِ اکابر و بزرگانِ ماست. 🔸 مراقبه يعني مواظبت بر خويشتن، اگرحرفي مي‌خواهم بزنم، حرکتي مي‌خواهم بکنم مواظب باشم. وقتي انسان مراقب و دقيق شد مي‌بيند که فکر را هم مي‌شود مديريت کرد، که هر مورد ناپسند و نامطلوبي وارد فکر انسان نشود. 🔹 اهل ايمان وبزرگان ما اين‌طور عمل مي‌کردند که به مراقبه مي‌رسيدند. گلي که تربيت از دست باغبان نگرفت/اگر ز چشمه‌ی خورشيد سر زند خودروست ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 طلبگی، سربازی امام زمان ارواحنا فداه 🔻 عزيزِ من تو از سربازان حضرت بقيةالله (روحي له الفداء) هستی، چه نگاهي به اين مسئله داري؟ 🔸 حضرت بقية الله قطب عالم، حقيقت عالم، روح عالم است؛ اگر سده‌هاي گذشته تاريخ حوزه را نگاه کنيد مي بينيد بهترين، ناب‌ترين، بزرگ‌ترين و پرافتخارترينِ شيعيان، علما و خادمانِ اين ملت، در حوزه‌هاي علميه بوده‌اند. 🔹 خالص، فهيم، مدير بوده‌اند، منتها با دو بال در اين آسمان پرواز مي‌کردند، اول: جديت در مباحث نظري و علمي، دوم: مراعات حدود الهي و طهارت و تقوا.‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عنوان: ابزار حرکت سلوکی 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ زمان: ۳ دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 گاهي اوقات براي خانم‌ها پيش مي‌آيد که بعضي عبادات را زياد نمي‌توانند انجام بدهند، خود را نگران نکنيد، عبادت زياد شد بهتر، ولي اگر نشد همه‌ي انسان، مساوي با عمل عبادي زياد نيست. 🔸 پيغمبر خدا فرمودند: «أَخْلِصْ‏ قَلْبَكَ يَكْفِكَ الْقَلِيلُ‏ مِنَ الْعَمَلِ. بحار الانوار، ج۷۰، ص۱۷۵» عمل را خالص کن، کم آن هم بس است، کم آن کفايت مي‌کند. 🔹 نگران نباشيد، ما مجبور هستيم اوقات خود را مديريت کنيم، مجبور هستيم زندگي خود را مديريت کنيم، اولويت‌بندي کنيم، گذشت کنيم براي خود، براي فرزندان خود، براي زندگي خود، براي جامعه‌ي خود؛ 🔸 يک امانتي به نام قرآن و اهل بيت که از نسل‌هاي قبل بر اثر گذشت‌ها، خون دل خوردن‌ها که حاصل زحمات همه‌ي رسولان و انبياء است اين‌ها الآن در اختيار ما قرار گرفته است، ما بايد منتقل‌کننده‌ي اين فرهنگ رشد به نسل‌هاي بعد باشيم. واین گذشت اخلاص وصبوری لازم دارد.‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 خودسازی در سایه ازدواج 🔻 وقتي در اسوه‌هاي قرآني مرور مي‌کنم [مي‌بينم] فرعون بود و زن او نیز بود، اين‌ها دو جنس متفاوت بودند؛ اين زن موحد است و فرعون ادعاي ربوبيت مي‌کند، نوح بود که خود او پيغمبر است و زن او مشکل دارد؛ لوط پيغمبر است و همسر او مشکل دارد ولي اين‌ها با هم زندگي مي‌کردند، هيچ کجاي از اين موارد نداريم که يک زني ولو زن فرعون بگويد زود باش طلاق من را بده بروم! 🔸 امر به خودسازي در سايه‌ي اين توازن بوده است، يعنی صبوری کن، به زندگي خود برس، شخصيت خود را بساز، نترس، چيزي ضايع نمي‌شود، فرصتي از دست نمي‌رود، اگر خدا داشته باشي فرصتي و لحظه‌اي از دست نمي‌رود، هر خيري يا نصيبي براي تو مي‌خواست باشد در سايه‌ي همین صبر مي‌تواند باشد. 🔹 اگر قائل هستيم که خدا وجود دارد، دست او هم وجود دارد. ما گاهي مجذوب فرهنگ غرب مي‌شويم، خدا مي‌داند اين‌ها هديه‌اي براي ما ندارند، اصالت، شخصيت، پاکي و پاکدامني در دين ما است و دختر ما بايد دختر قرآني بشود، بايد دختر اهل بيتي بشود، بايد تربيت او تربيت اسلامي بشود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 مقام شکر، صبر و سکوت 🔻 بعضی از خانواده‌ها اسم غرب يا اروپا که مي‌آيد گويا آنجا چه خبر است! خبر نزد خود تو است، دل خود را بايد با خدا صاف کني، پيوند خود را با خدا برقرار کني، صبوري پيشه کني. 🔸 بعضي‌ وقت‌ها، چه مرد و چه زن فرقي نمي‌کند، در مسير زندگي طاقتش طاق مي‌شود، صبر او کم مي‌شود، خود صبر را هم بايد از خدا گرفت. خداوند اسباب رشد را براي ما فراهم کرده است، ببينيد مي‌گويد: «لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزيدَنَّكُمْ. ابراهیم/ ۷» يعني اگر در مقام شکرگزاري برآمدي [باب خیرات به روی تو باز می شود...] 🔹 شکر اين نيست که تسبيح را بردارد و بگويد شکراً شکراً شکراً لله؛ شکرگذاري يعني توان تجزيه و تحليل داشتن، موقعيت نعمت‌ها و برکاتي که براي تو بوده است را شناختن؛ اگر قدردان بودي زیاد می شود. 🔸 يک نفر خدمت رسول خدا عرض کرد: يا رسول‌الله بهترين حس و حالي که من مي‌توانم داشته باشم يا يک انسان مي‌تواند داشته باشد چيست؟ حضرت فرمودند: « شاکر باشد» 🔹 گفتیم: شاکر بودن اين نيست که يک تسبيح بچرخاني و شکراًلله بگويي، شاکر بودن فرع درک صحيح است، يعني خدا چقدر به تو نعمت داده است، کجا است؟ کدام را شناختي؟ کدام را قدرداني کردي؟ حق کدام را ادا کردی؟ اين مقام شاکرين است. ادامه دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 عرض کرد: يا رسول‌الله در چه مقامي، در چه موقعيتي انسان قرار بگيرد بهتر است؟ فرمود: شاکر باشد، عرض کرد: يا رسول‌الله اگر نتواند شاکر باشد، يعني ظرفيت درک نعمت‌هايي که اطراف او است را نداشته باشد؟ حضرت فرمودند: اگر نتواند شاکر باشد صابر باشد. 🔸 چون مي‌دانيد گاهي از اوقات خود انسان کار دست خود مي‌دهد. اگر شاکر نبودي بر اثر نشناختن موقعيت نعمت‌ها يک سِري آفات، يک سِري مشکلاتِ خانوادگي و غيره دنبال تو مي‌آيد، کنار تو را مي‌گيرد. مجبور هستي صابر باشي، 🔹 گفت: يا رسول‌الله اگر انسان نتوانست شاکر باشد [چه]؟ فرمودند: صابر باشد، عرض کرد: يا رسول‌الله اگر نتوانست صابر باشد [چه]؟ 🔸 (صابر کسي است که مي‌داند شاکر نشده است، بلا و مشکلات و فتنه و گرفتاري هم دُور او آمده است و مي‌داند که بايد صبوري کند) 🔹 گفت: اگر نتوانست صابر باشد [چه]؟ فرمودند: ساکت باشد. 🔸 گاهي از اوقات انسان شاکر نيست، صابر هم نيست، حداقل ساکت باشد، مدام صحبت نکند کار دست خود بدهد. گاهي از اوقات ما بر اثر همين عدم سکوت، مدام تنش‌هاي زندگي را زياد مي‌کنيم، حداقل ساکت باشد، خدا مي‌داند اين سکوت چقدر برکت دارد. اگر نتوانست شاکر باشد، صابر هم نتوانست باشد، حداقل ساکت باشد. ادامه دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 حالا [اگر] ناراحت هستی همه را بيرون نريز. در زندگي مشترک، حالا چه مرد باشد و چه زن فرق نمي‌کند، همه را به زبان نياور، يک مقدار از آن را بگذار براي آن اخلاصي که داري، براي آن ارتباطي که با خدا داري، پاي صبوري بگذار، پاي شکوري نگذاشتي لااقل پاي صبوري بگذار. 🔸 عرض کرد: يا رسول‌الله اگر ساکت نتوانست باشد [چه]؟ (حضرت يک جمله‌اي فرمودند که ديگر آخر خط است) فرمودند: «الموت اُولي له» اين انسان بميرد بهتر است. 🔹 شاکر نيست، صابر هم نيست، ساکت هم نيست، ديگر به چه درد مي‌خورد؟ بين اين سه مرحله خيلي فاصله است، انسان مي‌تواند ساکت باشد و خود همان سکوت اصلاً صبوري را به او ياد مي‌دهد، مي‌تواند به مرحله‌ي بعد يعني صبوري راه پيدا کند، و بعد مي‌تواند با صبوري به شاکر بودن راه پيدا کند، شاکر نعمت‌هاي خدا باشد. 🔸 خلاصه يک دوره انسان‌شناسي عملي و تقرب به حق تعالي معلول يک سِري قواعد دقيق ايماني است و اين دقائق و قواعد ايماني همه در متن قرآن و در معارف اهل بيت عصمت و طهارت وجود دارد. 🔹 پايه و اساس سعادتمندي، اين ازدواج است، اين فرزنددار شدن است، اين صبوري کردن است، اين قدردان شدن است، اين سکوت کردن است، همه‌ي خيرات و برکات از خانه و خانواده شروع مي‌شود. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 همسر فرعون الگوی هویت یابی 🔻 قرآن هميشه تذکر مي‌دهد: هويت و شخصيت خود را پيدا کن، آن توجه خود به خويشتن و به خداي خويش را مدنظر قرار بده، تا مسیر رشد برای تو هموار شود. 🔸 موقعيتي بدتر از همسر فرعون که براي هيچ زني پيش نمي‌آيد، او شوهري دارد با شخصيتی پيچيده‌، در مقابل خداي احد و واحد ادعاي خدايي مي‌کند که قبيله قبيله از اقوام مصر مي‌آيند به ربوبيت او ايمان مي‌آورند؛ 🔹 اما در همين خانه يک خانمي است که نمي‌پذيرد، در خانه‌ي فرعون زندگي کرده است، اين همه محبت ديده است، زندگي او اينجا است ولي مي‌گويد: «لا إله إلّا الله» 🔸 شما اين را مقايسه کنيد با آن زني که حتي در امور جزئي عبادي مثل نماز اول وقت، مثل بيدار شدن براي نماز اول وقت، سَحَر، نماز شب، نگاهش اين است که فرض کنيد شوهر او آيا براي نماز بيدار مي‌شود و او را صدا مي‌زند يا اگر او اهل اين چيزها نيست اين هم اهل اين‌ها نباشد! 🔹 شوهرِ طرف، فرعون بوده است، همه مي‌آمدند به او ايمان مي‌آوردند ولي ايشان «لا إله إلّا الله» مي‌گويد، «وَ فِرْعَوْنُ ذُو الْأَوْتادِ. صاد/۱۲» 🔸 ذوالأوتاد يکي از طُرُق شکنجه‌ي فرعون را معرفی می کند: دست و پاهاي افراد را مي‌گذاشت و با ميخ روي اين‌ها مي‌کوبيد، اين زن را چنین شکنجه مي‌کردند که به فرعون ايمان بياور ولي مي‌گفت: «الله، الله» 🔹 اين یعنی داشتن هويت و شخصیت! اين را که بيخود اسوه‌ي انسان‌ها قرار نمي‌دهند.‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
💠 مسیر رو به رشد 🔻 خاقاني مي گويد: خدا را جمع نتوان با هوا کرد يکی از اين دو را بايد رها کرد ولي ترک خدا گفتن محال است که هر کس کرد خود را مبتلا کرد 🔸 عالم به سمتی مي رود که انسان ها رشد کنند «و لکنَّ اللهَ حَبَّبَ إِلَيکمُ الْإيمانَ وزَیَّنَه فی قلوبِکُم وَ کَرَّهَ اِلیکُم الکُفرَ وَالفُسُوقَ وَالعِصیانَ اُولئِکَ هُمُ الراشِدونَ؛ ولی خدا ایمان را محبوب شما قرار داد و آنرا در دلهایتان بیاراست و کفر و بد کاری و نافرمانی را ناخوشایند شما ساخت اینان [که دارای این ویژگی ها هستند] رشد یافته اند. حجرات/۷» 🔹 دريچه هاي رحمت باز است، ما گاهي با سعي و تلاش هاي خود، اسباب زحمت براي خودمان درست مي کنيم، حتي اگر مي توانستيم قيودي که به پاي خويش بسته ايم را باز می کردیم تا آزاد شویم و می توانستیم خود را در دامان رحمت الهي رها کنيم، همينطوري سيرمان به سمت رشد و آساني بود «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يسْراً * إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يسْرا. سوره انشراح/۵،۶» 🔸 وقتي اين آيات اينطور نازل شد، پيغمبر خدا فرمودند: «اَلحَمدُللهِ الَّذِي جَعَلَ مَعَ العُسرِ يُسرَين/ المیزان، ذیل آیه» «عسر» الف و لام دارد «يسر» نکره است. نظام عالم اينجور قرار گرفته که راه به سمت رشد باز باشد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
هدایت شده از الهادی
🔅ولادت الگوی صبر، فداکاری و بندگی، حضرت زینب کبری سلام الله علیها بر امام زمان علیه السلام و همه محبین مبارکباد. 🔻همه باهم با ذکر صلواتی ارادت و عشق خودمان را به آن حضرت اعلام می داریم... @nasery_ir
💠 جایگاه امام و کیفیت توسل 🔻 فاضل ارجمند مرحوم مستنبط، صاحب القطره مي‌گويد: در مسجد شيخ انصاري نجف، پاي منبر شيخ مهدي واعظ خراساني بودم که ایشان از قول شيخ جعفر شوشتري اين روايت را خواند که امام صادق (عليه السلام) با اصحاب کنار شط، نشسته بودند، يک نفر عرض کرد: 🔸 «يابن‌ رسول‌الله اُريد أن تعرفني نفسک؛ مي‌خواهم خود را و جايگاه امامت خود را به من بشناساني» حضرت تأملی کردند، سائل، سؤال خود را تکرار کرد: جايگاه امام کجا است؟ و ما چگونه ارتباط برقرار کنيم؟ 🔹 وقتي سؤال خود را تکرار کرد حضرت فرمودند: «أ تريد ذلک؟» واقعاً مي‌خواهي بداني؟ سائل عرض کرد: بله، يابن رسول‌الله. حضرت به دو نفر از اصحاب خود اشاره کردند که او را داخل آب بيندازيد، او را داخل آب انداختند، شروع کرد به دست و پا زدن و به زحمت خود را نجات داد، حالا يک سؤالي کرده است، در يک موقعيتي قرار گرفته است، 🔸 آمد نشست، تا نشست دوباره حضرت اشاره کردند که او را داخل آب بيندازيد، او را داخل آب انداختند، اين بيشتر به سعي و تلاش افتاد، نَفَس او بُريد... ادامه دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 ولي خود را نجات داد. تا نشست، دوباره حضرت اشاره کردند که او را داخل آب بيندازيد، بار سوم او را داخل آب انداختند [ولي] ديگر نتوانست دست و پا بزند! حضرت اشاره کردند او را بگيريد، او را گرفتند و آوردند. 🔸 در محضر حضرت نشست و از تمام وجود او اين سؤال برمي‌آمد که يابن رسول‌الله ما چه چيزي خواستيم و چه شد! 🔹 عرض کرد: آقا من مي‌خواستم جايگاه شما را [بفهمم] مگر سؤال من چه بود؟ حضرت فرمودند: بار اول که داخل آب افتادي بر توان خود تکيه داشتي، سعي کردي خود را نجات بدهي، بار دوم هم هنوز تتمه‌ي اين خوداتکايي بود و سعي خود را کردي [ولي] بار سوم چه شد؟ 🔸 گفت: آقا احساس کردم کار من فايده ندارد، بايد از حق تعالي استمداد کنم، دست و پا زدن من بيخود است، اگر بخواهم بهره‌ و نجاتي پيدا کنم بايد از خدا بخواهم، فرمودند: همين بار سوم به جايگاه توسل به ما رسيدي! ادامه دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 يعني اي انسان ببين چگونه به امام توسل پيدا مي‌کني، ببين اسباب و ادواتي را که در محضر حضرت مي‌بري کدام جواب مي‌دهد و کدام جواب نمي‌دهد و چرا جواب نمي‌دهد؟ 🔸 در سعي و تلاش، ترديدي نيست اما «اخلاص در توجه» را هر کسي نمي‌تواند مديريت کند. 🔹 حضرت ابراهيم ‏سعي خود را مي‌کند ولي توجه هم دارد، حتي پيغمبر است اما ضِحک و بکاء، گريه و خنده‌ي خود را به خدا نسبت مي‌دهد. «وَ انه هو اَضحَکَ وَ اَبکی. نجم/۴۳» يعني چه؟ يعني همين‌طور مي‌خندد و همين‌طور گريه مي‌کند؟ نه، او هم مثل ما اسباب ظاهري پيش ‌آمده براي خنده و گریه را دارد ولي پشت اين صحنه خدا را مي‌بيند؛ شفا را از او مي‌طلبد اما نزد پزشک نیز مي‌رود. 🔸 اين نوع ديد و نگاه، ما را به اهل بيت نزديک مي‌کند، پزشک خود را برويم اما بدانيم که پشت اين صحنه، اين نظام هستي، خدايي دارد و امامي هست که او قطب عالم است. 🔹 اگر ما اين‌گونه با امام رضا یا حضرت بقيةالله (روحي له الفداء) ارتباط برقرار مي‌کرديم دست خالي برنمي‌گشتیم. [اين روايت] از امام صادق (عليه السلام) براي شيعه این درس را دارد: «اخلاص در ارتباط بدون توجه به داشته‌ها». یعنی وقتي سراغ امام رفتي سراغ «امام» برو!‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
‌ ‌ 🔺صفحه رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در اینستاگرام: Instagram.com/nasery_ir ‌ ‌
💠 حضرت زینب و هوشیاری حاصل ایمان 🔻 به برکت اين چهار دهه‌اي که از انقلاب مي‌گذرد چه زن‌هاي دانشمندي، چه زن‌هاي قرآني، حافظين قرآن، چقدر ما داريم؟! 🔸 آثار و برکات اين‌ها براي نسل‌هاي بعد است، مخصوصاً زن، موجودي است که خداي متعال به گونه‌اي قرار داده است که ظرفيت‌هاي سعادتمندي او را در يک نسل، دو نسل، سه نسلِ بعد مي‌توان ديد؛ 🔹 ولي اگر به فساد کشيده بشود خيلي زود يک جامعه را از بين مي‌برد. عفت، پاکي، پاکدامني سرمايه‌ي دين خدا است، سرمايه‌ي اهل بيت است، هوشياري سرمايه‌‌اي از سرمايه‌هاي الهي است. 🔸 بعد از عاشورا عبيدالله در کوفه مجلس آراست که اُسرا را بياورند، فکر مي‌کنيد زينب کبري (سلام الله عليها) چگونه اين آمدن را مديريت مي‌کرد، چه در خودِ کربلا، چه در راه، چه در مجلس ابن زياد و چه در شام در مجلس يزيد؟ 🔹 اگر انسان تاريخ را نگاه کند مي‌بيند که ايمان مخلوطي است از هوشياري و مديريت، چه نوع لباسي بپوشد که چشم کسي متعرض او نشود، تعداد کنيزکاني که دُور حضرت را مي‌گرفتند، کيفيت ورود آن‌ها در مجالس، صحبت‌هايي که به اندازه‌ي ضرورت بايد مي‌شد، همه‌ي اين‌ها هوشياري‌هايي است که حاصل ايمان است، حاصل پاکدامني است، حاصل ارتباط با خدا است، به هر کسي که از همان اول نمي‌دهند، ما هستيم و طريق اهل بيت علیهم السلام. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 98.10.10 . آثار معصیت و پیچیدگی شخصیت.mp3
6.98M
🎧 موضوع: آثار معصیت و پیچیدگی شخصیت 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ⏱ زمان: ۲۸ دقیقه 📍 در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان علیه السلام اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
💠 محبت امیرالمؤمنین علیه السلام 🔻 در کتاب فضائل ابن شاذان روایتی جالب با عبارات و الفاظ زیبا چنین نقل شده است: 🔸 اصبغ بن نباته می گوید: امیرالمؤمنین علی علیه السلام مشغول رتق و فتق امور بودند، که گروهي، مردِ سياهِ کَت بسته ای را آوردند و گفتند: یا امیرالمؤمنین این مرد دزدی کرده است. 🔹 حضرت از او پرسیدند: دزدي کردي؟ گفت: بله ای مولای من! حضرت فرمود: وای بر تو! توجه داری چه مي‌گويي؟ حضرت فرمودند: اگر باز تکرار کنی (اقرار کنی) حد بر تو جاری می شود! آیا دزدی کردی؟ باز پاسخ داد: بله! 🔸 تا شرايط برای اجرای حد جمع شد، حضرت فرمودند: دستش را قطع کنید! وقتی قطع کردند، اين مرد انگشت‌هاي بريده خود را با دست چپ گرفت در حالی که خون از دست او می چکید رفت؛ 🔹 در راه با مردي به نام ابن الکوَّاء برخورد کرد، از او پرسید چه کسي دست تو را قطع کرد؟ در پاسخش گفت: دستم را سید المؤمنین قطع کرد و حضرت را چنین مدح کرد: ادامه دارد.‌.. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 «قَالَ لَهُ قَطَعَ يَمِينِي سَيِّدُ الْمُؤْمِنِينَ وَ قَائِدُ الْغُرِّ الْمُحَجَّلِينَ وَ أَوْلَى النَّاسِ بِالْيَقِينِ سَيِّدُ الْوَصِيِّينَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ع إِمَامُ الْهُدَى وَ زَوْجُ فَاطِمَةَ الزَّهْرَاءِ ابْنَةِ مُحَمَّدٍ الْمُصْطَفَى أَبُو الْحَسَنِ الْمُجْتَبَى وَ أَبُو الْحُسَيْنِ الْمُرْتَضَى السَّابِقُ إِلَى جَنَّاتِ النَّعِيمِ مُصَادِمُ الْأَبْطَالِ الْمُنْتَقِمُ مِنَ الْجُهَّالِ مُعْطِي الزَّكَاةِ مَنِيعُ الصِّيَانَةِ مِنْ هَاشِمٍ الْقَمْقَامُ ابْنُ عَمِّ رَسُولِ الْأَنَامِ الْهَادِي إِلَى الرَّشَادِ النَّاطِقُ بِالسَّدَادِ شُجَاعٌ كَمِيٌّ جَحْجَاحٌ وَفِيٌّ أَنْوَرُ بَطِينٌ أَنْزَعُ أَمِينٌ مِنْ حم وَ يس وَ طه وَ الْمَيَامِينِ مُحِلُّ الْحَرَمَيْنِ وَ مُصَلِّي الْقِبْلَتَيْنِ خَاتَمُ الْأَوْصِيَاءِ لِصَفْوَةِ الْأَنْبِيَاءِ الْقَسْوَرَةُ الْهُمَامُ وَ الْبَطَلُ الضِّرْغَامُ الْمُؤَيَّدُ بِجَبْرَئِيلَ وَ الْمَنْصُورُ بِمِيكَائِيلَ الْمُبَيِّنُ فَرْضَ رَبِّ الْعَالَمِينَ الْمُطْفِئُ نِيرَانَ الْمُوقِدِينَ وَ خَيْرُ مَنْ مَشَى مِنْ قُرَيْشٍ أَجْمَعِينَ الْمَحْفُوفُ بِجُنْدٍ مِنَ السَّمَاءِ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام عَلَى رَغْمِ أَنْفِ الرَّاغِمِينَ» 🔸 مدح حضرت را با این تعبیر تمام کرد: کساني که نمي‌خواهند اين نور را ببينند، بيني آن‌ها به خاک ماليده باد! (جالب است يک نفر در اين موقعيت هيچ تزلزلي نسبت به محبت اميرالمؤمنين عليه السلام پيدا نمي‌کند.) 🔹 ابن الکوَّاء به او گفت: وای بر تو! دست تو را بريده است و داري اين‌طور مدح او را مي‌کني؟ آن مرد گفت: چه کنم؟! چطور وصف او را نگویم در حالی که « قَدْ خَالَطَ حُبُّهُ لَحْمِي وَ دَمِي» ادامه دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 محبت ايشان با گوشت و خون من ممزوج شده است! به خدا قسم! کار او حق بود و خدا بر او واجب کرده بود. 🔸 ابن الْكَوَّاءِ مي‌گويد: خدمت امیر المؤمنین رسيدم و گفتم: امروز قضيه عجيبي ديدم! فرمود: چه دیدی؟ گفتم: مواجه شدم با آن مردي که شما دست او را قطع کرده بودید... از دستانش خون می چکید! سوال کردم چه کسی دستت را قطع کرده؟ گفت: سید المؤمنین! و در ادامه با مدح بلندی از شما تجليل ‌کرد! 🔹 ابن الکواء مي‌گويد: خدمت آقا اميرالمؤمنين عرض کردم: من به او گفتم: وای بر تو! دست تو را قطع کرده باز مدح او را می گویی؟ و ایشان گفت: چرا مدح او را نگويم؟ «وَ قَدْ خَالَطَ حُبُّهُ لَحْمِي وَ دَمِي وَ اللَّهِ مَا قَطَعَهَا إِلَّا بِحَقٍّ أَوْجَبَهُ اللَّهُ تَعَالَى» 🔸 مي‌گويد: وقتي اين‌ها را خدمت آقا اميرالمؤمنين گفتم، حضرت به فرزندش امام حسن فرمود: پسرم برو عموی خود را بياور (يعني همين سارق را) امام حسن به دنبالش رفت و او را در محلی به نام کنده یافت؛ وی را خدمت اميرالمؤمنين (علیه السلام) آوردند؛ 🔹 حضرت به او فرمودند: من دست تو را بريدم «وَ أَنْتَ تُثْنِي عَلَيَّ» شنيدم در بازار مدح مرا مي‌کردي! «فَقَالَ يَا مَوْلَايَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ وَ مَا لِي لَا أُثْنِي عَلَيْكَ وَ قَدْ خَالَطَ حُبُّكَ لَحْمِي وَ دَمِي...» ادامه دارد... ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 چطور مدح نکنم؟ من بايد پاک مي‌شدم و از عذاب آخرت نجات میافتم! در این هنگام حضرت فرمودند: «هَاتِ يَدَكَ‏» آن انگشت بريده خود را بياور «فَأَخَذَهَا وَ وَضَعَهَا فِي الْمَوْضِعِ الَّذِي قُطِعَتْ مِنْهُ» حضرت دست او را گرفتند و آن انگشت‌ها را همان‌طور که قطع شده بود کنار دست او چيدند عباي خود را روي دست و انگشتان بريده کشيدند و دو رکعت نماز خواندند و مناجات و دعایی کردند بعد عبا را برداشتند. 🔸 «وَ قَالَ اتَّصِلِي أَيَّتُهَا الْعُرُوقُ كَمَا كُنْتِ» فرمودند: به هم وصل بشويد، مثل قبل بشويد! آنگاه از جا برخاست در حالی که دست او سالم شده بود «وَ هُوَ يَقُولُ آمَنْتُ بِاللَّهِ وَ بِمُحَمَّدٍ رَسُولِهِ وَ بِعَلِيٍّ الَّذِي رَدَّ الْيَدَ بَعْدَ الْقَطْعِ» ايمان آوردم به خدا و رسولش و به علی، کسی که دستم را باز گرداند بعد از این که قطع شده بود! بعد افتاد روي پاي حضرت «وَ قَالَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي يَا وَارِثَ عِلْمِ النُّبُوَّةِ» 🔹 اين روايت حکايت مي‌کند که محبت اميرالمؤمنين (عليه السلام) سواي اين حرف‌ها است و اين لطفي است که خداي متعال به افرادي مي‌کند که اراده خيري در آن‌ها است. محبت آقا اميرالمؤمنين (عليه السلام) و اهل‌بيت عصمت و طهارت، که نور واحد هستند، تمام سرمايه ما است. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌
سخنرانی حجت الاسلام ناصری 98.10.10 موضوع علم و معنویت.mp3
8.96M
🎧 موضوع: علم و معنویت 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری 🗓 تاریخ جلسه: ۱۳۹۸/۱۰/۱۰ ⏱ زمان: ۳۷ دقیقه 📍 در جمع طلاب مرکز تخصصی اخلاق و مدرسه عالی فقه اصفهان 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
بسمه تعالی ▪️ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا. 🏴 شهادت دو سردار رشید اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس را خدمت حضرت ولی عصر ارواحنافداه و مقام معظم رهبری و عموم مؤمنین، بخصوص برادران ایمانیمان در عراق، تسلیت عرض می‌کنیم. ▪️به روح والای این دو شهید گرامی صلوات و فاتحه‌ای هدیه می‌نماییم. @nasery_ir ‌ ‌
💠 وصیت مسلم بن عوسجه به حمایت از امام 🔻 روز عاشورا وقتی «مسلم بن عوسجه» به زمین افتاد، آقا سيدالشهداء با حبيب بن مظاهر بالا سر او آمدند، مسلم بن عوسجه با حبيب بن مظاهر رفيق بودند، 🔸 حبيب بن مظاهر گفت: «رَحِمَكَ اللَّهُ يَا مُسْلِم‏» اگر وصيتي، سفارشي داري به من بگو... «فناد المسلم بصوتٍ ضعيف فأشار إلي الحسين (عليه السلام) و قال: اوصيک بهذا» مسلم با صدای ضعیف گفت: مي‌خواهي براي من کاري بکني، از آقا سيدالشهداء جدا نشو. 🔹 حبيب گفت: «و الله أفعل و رب الکعبه» حبیب قسم یاد کرد که چنین کند. انصار با نيتي خالص در مسير اهل‌بيت عصمت و طهارت چراغ‌هاي هدايت‌کننده‌اي به سمت آن هدف اصلي هستند. 🔸 اين‌ها بي‌دليل انتخاب نشده‌اند، خيلي از ديگران هم دعوت شد، موفق نشدند. ولي نصيب، نصيب اين‌ها بود، اين هم بستگي به خيلي امور داشت که اين ۷۲ نفر يا بيشتر اين‌ها بايد مي‌آمدند و فدايي مي‌شدند و تا قيامت اين چراغ را روشن نگاه دارند.‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺کانال رسمی نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 👉 @nasery_ir ‌ ‌