eitaa logo
الهادی
21.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
970 ویدیو
46 فایل
🔻 درگاه‌های نشر آثار حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری در شبکه‌های اجتماعی و همچنین لینک دانلود نرم‌افزار الهادی در صفحه زیر موجود است: www.al-hady.ir 📩دریافت نظرات: http://al-hady.ir/page/a
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 بعضی‌ها هم چند کلمه که می‌خوانند، جَری می‌شوند. اگر دید که مطلبی با معادلاتِ ذهنیِ خودش سازگار نیست، کل آن را نفی می‌کند؛ چون‌که فکر می‌کند خودش عالِم کل است و چون از نظر ذهن و خیالِ او، معنای بعضی روایات خیلی مفهوم نیست، پس می‌گوید این روایت را راوی [از خودش] درآورده [و جعل کرده] است. 🔸 کجای قواعد روزگار نوشته است که یک نفر مانند علّامه طباطبایی و یا اساتید بزرگشان در همین حوزه‌ها، باید خانه‌نشین بشوند و گاهی مورد ملامت و سرزنش زیاد قرار بگیرند؛ ولی یک نفر که فلان کتاب را خوانده است و درس داده است باید همه امور [را بلد باشد؟] کد ۸۴۵ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آداب ذکر گفتن 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 یک وقتی راجع به کیفیت ورود طلحه و زبیر محضر امیرالمؤمنین علیه‌‌السلام صحبت شد و این‌که وقتی این‌ها رسیدند، حضرت چراغ‌ بیت‌المال را خاموش کردند. 🔸 عرض کردم شاید دیگری هم در طول تاریخ این‌کار را کرده باشد یا بکند یا بخواهد در این سبک این شیرین‌کاری را بکند ولی هر کسی باشد نود و نه گوشه این کیسه او سوراخ است و یک گوشه‌اش را می‌خواهد ببندد. 🔹 امیرالمؤمنین علیه‌السلام کیسه او سالم بود، اگر این را هم خاموش می‌کردند، این کیسه سوراخ نداشت. کیسه‌های بقیه سوراخ است، حتی اگر چراغ بیت‌المال را خاموش کنند. انواع مشکلات دیگر هست. 🔸 در این جایگاه باید بررسی‌های صحیح‌تری کرد. نه اینکه فقط یک چراغ خاموش کردن باشد؛ این چراغ خاموش کردن را ممکن است کسی بکند ولی امیر المومنین علیه السلام کسی است که چراغ را هم خاموش می‌کند و هیچ روزنه خروجی دیگر هم نگذاشته است. هیچ میلی به یمین و شمال از جهت دقیق مالی و حسابی و حسابرسی ندارد، آن هم با این موجودی. 🔹 یک وقتی یک نفری می‌خواهد زندگی‌اش را ساماندهی کند، ورودی زندگی‌اش امروزه مثلاً چهارصد هزار تومان یا پانصدهزار تومان است، خروجی‌اش هم چهارصد هزار تومان یا پانصدهزار تومان است. اما در آن زمان، ورودی گاهی به صورت کلان از کشورهای مختلف برای امیرالمؤمنین علیه السلام می‌آمد، خروجی‌اش هم باید گاهی به آخر قبائل فلان برسد که فقرایی نباشند که شب را گرسنه باشند. [با این همه گردش مالی، باز حساب و کتاب حضرت خیلی دقیق و موشکافانه بود] کد ۸۵۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 گاهی اتفاق‌هایی برای ما در طی روزگار افتاده، نه برای فرد، برای جوامع ما اتفاقاتی افتاده، که شبیه به آن است که می‌گویند: شخصی وارد شهری شد که اهل شهر به دلیلی از نسل‌های قبل تمام موهای سر و صورتشان ریخته بود. 🔸 یک نفر مو داشت و از بیرون وارد شهر شد، همه به او می‌خندیدند و او را به هم نشان می‌دادند که نگاه کنید این چه قیافه‌ای دارد. اصلاً قیافه او برای آن‌ها غیر قابل تصور بود. حالا قیافه این فرد استاندارد بود، ولی برای این‌ها غیر قابل تصور بود. چون از بیماری که در شهر و نفوسشان وارد شده بود، خبر نداشتند. 🔹 برای ما هم گاهی این‌طور می‌شود. بیماری‌های روحی گاهی بر ما در طی زمان عارض می‌شود و به کجی‌ها عادت که می‌کنیم هیچ، برای ما قواعد هم می‌شود. این است که باید منتظر بمانیم و آن کسی[امام زمان علیه السلام] که دین مستقیم را می‌آورد فکر کنیم که کأنّه دینی جدید آورده است. کد ۸۵۰ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 ما حق نداریم نسبت به اصحاب و خواص اهل‌بیت علیهم‌السلام، حتی اگر بعضی از آن‌ها روایاتی هم داشته باشد، وارد این قضایا (نقاط ضعف و خطاهایشان) شویم. حق نداریم قبل از این‌که بخش‌های مثبت این‌ها و فدارکاری‌های تمام ابعاد زندگیشان را مورد بررسی قرار دهیم، مستقیم روی قسمتی از قصور یا تقصیر آنها بیاییم. 🔸 ما هنوز برای شناختن اصحاب اصحابِ اصحاب امیرالمؤمنین علیه‌السلام فاصله داریم که با این‌ها آشنا شویم. آن‌وقت آیا مجازیم نسبت به این‌که [حضرت در مورد یکی از اصحاب خاصشان نقطه ضعفی را بیان کردند وارد شویم؟] 🔹 یک وقت یک فرمایشی را در یک جمعی که نمی‌دانیم چه کسانی بودند و چرا گفته شده؟ ما بخواهیم با استانداردها و میزان خودمان آن را بسنجیم. چه برداشتی می‌کنیم؟ چه بهره‌ای می‌بریم؟ چه استفاده‌ای می‌کنیم؟ کد ۸۵۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 چقدر در تنهایی انسان وقتی به یاد اهل‌بیت می‌افتد، قلبش عکس‌العمل نشان می‌دهد؟! چقدر مراقبه‌اش زیاد می‌شود؟! چقدر توجهش به آن سمت می‌رود؟! چقدر وقت‌هایی که شیطان بر پشت نفس سوار می‌شود، چه در غضبش، چه در شهوتش، چه در دنیاطلبی‌اش... 🔸 وقتی به حرم می‌رود یا وقتی به یاد اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌افتد، چقدر یک‌دفعه منصرف می‌شود؟ اصلاً جایگاهی می‌ماند. این‌ها عقب افتادگی‌های ماست که نتوانسته‌ایم خودمان را دقیقاً با استانداردهای خدایی وِفق بدهیم و درک محضر کنیم. کد ۸۵۰ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مادی‌گری و فراموشی خدا 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 نوع برداشت‌های ما در این زمان، خیالی است. فهم ما از پای این منبر و آن منبر و کمی از این کتاب و کمی از آن کتاب تشرفات، برای ما یک ساختار معرفتی نسبت به امام زمان درست می‌کند که احتیاج به اصلاحیه دارد، منتها گاهی موفق نمی‌شویم اصلاحیه‌هایش را بزنیم و نوع نگاه و نگرش ما معیوب است و کج می‌شود. 🔸 نوع ساختار ما و ساختارِ نگرشی ما به ولایت و به شخصیت امام، وقتی کج شد، گاهی کج می‌ماند. کتاب‌های دیگر را هم که می‌خوانیم حتی مطالب مستقیم آن‌ها به دل ما نمی‌نشیند و مطالب کج آن‌ها به دل ما می‌نشیند. 🔹 می‌گوییم من از این‌جایش خوشم آمد و از [اینجاش خوشم نیامد] این‌ها بر فرضی است که ساختاری مستقیم و صحیح و هندسی و مورد تأیید خدا و رسول در معارف اهل‌بیت و در معرفت امام ساخته باشیم. 🔸 زیاد پیش می‌آید که گاهی چون ساختارمان از ابتدا نسبت به امام‌شناسی کج می‌شود، بعد به مطالب کج جذب می‌شود و خروجی‌هایش هم کج‌ می‌شود. ساختار کج، ورودی کج، خروجی کج. منتها گاهی کجی آن و انحراف‌های آنِ آن‌قدر ضعیف است که جامعه متوجه نیست و نفوسی را هم به سمت ما سوق می‌دهد ولی ما جایی نداریم [که خودمان را برای تشخیص کجی‌هایمان] عرضه کنیم و از محضر امام علیه‌السلام دوریم. کد ۸۵۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 انسان می‌تواند یک ساعت هم در مورد امام زمان علیه السلام صحبت کند. ولی آن‌ چیزی که نسبت به ارتباط انسان با امام زمان علیه‌السلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام به انسان معدل می‌دهد این است که این اعتقاد، چقدر در تنهایی‌هایش و در عملکردهایش و در حضورش و در مراقبه‌اش و در توجهاتش سرایت کرده؟! 🔸 در این که وقتی نام حضرت را می‌شنود چقدر دلش به یاد حضرت می‌افتد و ادای احترام می‌کند؟! آن لقبی که از حضرت برده می‌شود و همه به پا می‌خیزند، فقط برای یک یاد بوده است. 🔹 در زمان امام رضا علیه‌السلام خود حضرت بلند شدند و دست به سرشان گذاشتند. به عظمتِ روحی امام زمان علیه‌السلام که هنوز به دنیا نیامده بودند ولی خب از نظر آن‌ها فرقی نمی‌کند، چون مقام نورانیت امام هست. فرزند حضرت است، بعد به دنیا می‌آید، اما امام رضا علیه‌السلام که عالمِ آل محمد صلی‌الله علیه و آله هستند، وقتی از آن بزرگوار یاد می‌کنند، بلند می‌شوند و احتراماً این‌طور می‌کنند. 🔸 آن‌وقت ببینید ما چقدر قضایا را تنزل می‌بینیم تا با خیالات خودمان سازگار شود و بتوانیم به زندگیمان و بازیِ زندگی ادامه بدهیم. کد ۸۵۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 ما راحتیم و از ما راحت‌تر هم شاید باشد. کسانی هم که مثلاً در بخش تشرفات یک خیال دارد. می‌گوید صبح به نانوایی می‌روم، در صف نانوایی حضرت را می‌بینم، حضرت می‌فرمایند: کجا می‌خواهی بروی؟ می‌گویم: می‌خواهم بروم کله‌پاچه بخرم. می‌فرمایند: با هم می‌رویم یک کله‌پاچه می‌خوریم. بعد هم می‌روم می‌گویم که من حضرت را دیدم. همه می‌گویند: به‌به، چه‌چه. تمام شد. 🔸 بعضی‌ها این‌قدر در باب ولایت و یا در باب تشرفات فکر محدودی دارند. حالا کمی پایین‌تر، یا کمی بالاتر، کمی مصداقش این‌ طرف‌تر یا آن طرف‌تر است. ولی هرچه وارد همین‌ قضیه وارد می‌شویم، می‌بینیم که ابواب دیگری در معارف و مخاطبت و مجالست باز می‌شود. 🔹 کافی است بعضی از تشرفات را بخواهید درست بررسی کنید، می‌بینید چه دقائقی در آن بوده است. چه صدماتی می‌خوردند. چه خون‌ دل‌ها به این‌خاطر به قلب رفته است. 🔸 ولی آن کسی که خیال‌بافی می‌کند، شاید هم هیچ‌وقت نرسد ولی تمام «ذلِكَ‏ مَبْلَغُهُمْ‏ مِنَ الْعِلْمِ‏» (این نهايت فهم آنهاست‏ (نجم ۳۰)). این تمام درکش از امام زمان علیه‌السلام این است که... ادامه دارد...‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
ادامه مطلب قبل... 🔻 همین‌ حالا هم بعضی از آقایان نقل می‌کند که: فلانی داشته می‌رفته، گفته است که اگر تو حضرتی رویت را برگردان. یک نفر رویش را برگرداند و دوباره گفت: اگر تو حضرتی رویت را آن‌طرف کن. دوباره این کار را کرده است! 🔸 مگر مسخره بازی است؟ یعنی چه که حضرت رویش را برگرداند یا برنگرداند. ولی این‌ها این‌ را زیبا نقل می‌کنند، نه کأنّه مقامی، معنویتی، حسابی، کتابی و نظمی نیاز دارد. یک چیزهایی جزئی است. 🔹 خب آن‌ها راحت با قضیه برخورد می‌کنند، چون که ذهنشان، برداشتشان و خیالاتشان، محدود و محصور است. یک تشرفی را شنیده و یک چیزی هم خیال کرده ولی همین فرد می‌خواهد رشد کند. ببینید چند سال باید برود تا زمینه‌های خاکستری برایش باز شود. تازه خاکستری است، تا برسد به نور. 🔸 ببینید چقدر باید در این نشیب و فرازها برود تا کمی شرح صدر پیدا کند، امام‌شناسی‌اش تقویت شود و امام را - نه از جهت لقلقه لسان، از جهت باور باطنی - حیّ بداند، عالم بداند، حاضر هم بداند. آن زمان چقدر فرق می‌کند. در عملکرد چقدر فرق می‌کند، در تنهایی‌اش چقدر تفاوت دارد. کد ۸۵۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 گاهی قرآن مرکز فتنه و اسباب ظهور و بروز فتنه را تذکر می‌دهد و آن بخش مهمی است. فرمود که: «لا تَجْعَلُوا دُعاءَ الرَّسُولِ بَيْنَكُمْ كَدُعاءِ بَعْضِكُمْ بَعْضاً». (صدا كردن پيامبر را ميان خود مانند صدا كردن [معمولى‏] يكديگر قرار ندهيد. (نور ۶۳)) 🔸 نوع آداب و ادب مخاطبت را با پیغمبر خدا (صلی الله علیه و آله) نشان می‌دهد. «فَلْيَحْذَرِ الَّذينَ يُخالِفُونَ عَنْ أَمْرِهِ أَنْ تُصيبَهُمْ فِتْنَةٌ أَوْ يُصيبَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ». (پس آنان که فرمان او را مخالفت می‌کنند، باید بترسند از اینکه فتنه‌ای دامنشان را بگیرد، یا عذابی دردناک به آنها برسد!(نور ۶۳)). 🔹 همیشه آن‌چه که در ذهن و خیالات ماست این است که یک کوتاهی فقط منجر به عذاب الیمی بشود. اما خود قرآن تذکر می‌دهد که گاهی عذاب به گونه‌ای است که خودتان متوجه نمی‌شوید یعنی یک کانال فتنه برای شما پیدا می‌شود که نهایتاً مساوی با عذاب الیم است یا منجر به عذاب الیم خواهد شد. 🔸 این‌ها وقتی از وجود مقدّس رسول خدا (صلی الله علیه و آله) قدرناشناس بودند، این قدرناشناسی‌ها در طول مدت و عمل نکردن به شرایط آداب و ادب منجر به فتنه خواهد شد. روی حساب و کتاب هم هست و دور نیست. کد ۸۵۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 لشکر معاویه گلوگاه آب را بگیرند و برلشکر کوفه آب را ببندند و مالک‌اشتر با اصحابی از جان‌گذشته بروند با زحمت گلوگاه آب را بگیرند و بالاتفاق لشکر بیایند و دور مالک را بگیرند که به آقا امیرالمؤمنین بگویید که: آقا شما با این‌ها می‌جنگید اجازه دهید ما گلوگاه را ببندیم، از تشنگی خودشان تسلیم می‌شوند. 🔸 فرمودند: نه، آن مسأله‌ای است و این مسأله‌ای است. دوباره عمرعاص گلوگاه را با نیرنگ گرفت و بر لشکر کوفه بست و دوباره مالک‌اشتر با اصحاب از جان‌گذشتگی کردند و گلوگاه آب را گرفتند و دوباره اصحاب گفتند: مالک! خدمت امیرالمؤمنین عرض کنید که بر اهل شام گلوگاه را ببندید. 🔹 فرمود: نه. سیاستی شفاف، روشن و انسانی جدا هست و مسألهٔ جنگ ما جداست. ما و آب‌بستن؟ این کار از مُروَّت و جوانمردی نیست 🔸 مگر تبیین این ابعاد عملکردی آسان بود؟ تدریجاً در طول سالیان متمادی به دست آقا امیرالمؤمنین علیه‌السلام اجرا شد. (نصر بن مزاحم، وقعة صفين - قم، چاپ: دوم، ۱۴۰۱ ق، ص۱۹۳) کد ۸۵۰ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اضلاع انسان 👤 حجت‌الاسلام والمسلمین ناصری ⏱ یک دقیقه 🔺 @nasery_ir ‌ ‌
🔻 جریان حضرت یوسف (علیه السلام) و زلیخا را ببینید که چقدر کلمه به کلمه‌ی قرآن حساب شده است. نسبت این «وَغَلَّقَتِ الْأَبْوَابَ» را به زلیخا می‌دهد [یعنی] درها را بست. 🔸 می‌خواست فضایی ایجاد کند، ولی حضرت یوسف (علیه السلام) از فضای گناه به بیرون فرار می‌کند. زلیخا لباس او را می‌گیرد و لباس پاره می‌شود، ولی فرار می‌کند و تن به گناه نمی‌دهد. 🔹 حالا می‌خواهم عرض کنم که قدم به قدم این‌ها برای ما درس است که ما دیگر خدایی ناکرده با اشتغال‌های بیخود به افکار و عکس بیخود به دنبال این قضایا نرویم. 🔸 راه ما، راه پاک و زلال بزرگانی است که در حوزه بوده‌اند و نمونه‌های جالبی داریم. اگر اینطور شد، مطمئن باشید که خداوند دنیا و آخرت شما را آباد خواهد کرد، شما را رشد می‌دهد و در جایگاه معارف انبیاء (علیهم السلام) قرار خواهد داد. کد ۴۳۶۹ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 ما مُدام امام را کوچک می‌کنیم. خود پیغمبر خدا هم ملاحظه[ی مردم را] می‌کردند و گاهی می‌فرمودند: «رَأَيْتُ‏ فِي‏ مَا يَرَى النَّائِمُ»؛ (یعنی دیدم در آنچه آدم خواب می‌بیند) [یعنی حضرت وانمود می‌کردند که در خواب چیزی را دیده‌اند] بخاطر این‌که این مخاطب، این قضیه را فقط در خواب می‌تواند تصور کند، در ضمن هم، هیچ منافاتی ندارد که یک نبی یا امامی، خوابی هم ببیند. 🔸 آن قسمت از دیدن‌ها جدا، این خواب‌ها هم جدا؛ ولی هم‌زمان باید به گونه‌ای تعریف بشوند که بزرگی آن‌ها محدود به امور خیالیِ ما نشود. 🔹 اگر بنا باشد که مطالب کتاب‌ها غربال بشود، چقدر باید از مطالب آن حذف شود که مثلاً نویسنده‌هایشان می‌خواستند اهل بیت را مانند محدوده‌های خودشان محدود کنند و کوچک تعریف کنند؛ حتی در بخش کرامات هم همینطور بوده و به این زاویه کمتر توجه می‌شده است؛ 🔸 چون عالم قدس، برای ما اصلاً شناخته‌شده نبوده و نیست، رابط هم شناخته‌شده نیست. یک زندگی مادی صرف را می‌شناسیم و امام را هم کمی بهتر از این محدوده‌های مادی‌ای که داریم، در این زندگی مادی تعریف می‌کنیم. 🔹 مثلاً کسی خواب دیده است که این کار را بکند و می‌کند. اصلاً‌ بزرگی را نه برای خودمان، نه برای عالم غیب و نه برای امام نمی‌شناسیم. اگر بنا باشد که [فقط در] لفظ، چیزی بگوییم و دهانمان را پر کنیم، مثلاً بگوییم که همه عوالم، [در تحت سلطه امام است،] حرفی نداریم و این را می‌گوییم؛ اما نمی‌توانیم این معنا را درک کنیم. کد ۸۴۵ ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 از آن ناحیه خیلی برکات [وجود دارد]؛ هر کسی هر برکتی برده، از این دو ناحیه‌ی قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) برده است. 🔸 گاهی یک عصمت و نگاهبانی و نگاهداری به فرد می‌دهند، یعنی اجازه نمی‌دهند که خیلی در گناه بیفتد و در جاهایی [او را] نگه می‌دارند. کد ۴۳۶۹ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
🔻 این ظلم، به معارف ما شده است. صغیر و کبیر می‌خواسته است که کتاب بنویسد، آمده و دیده که نمی‌تواند صبغه روحانی به خودش بدهد؛ یعنی انتقال به وسعت، برایش امکان‌پذیر نبوده است، آن عوالم بزرگ را کوچک و خیالی و مادی تعریف کرده است؛ 🔸 حتی فرمایشات اهل‌بیت را هم با دیدِ مادی، تجزیه و تحلیل کرده است و این ظلم را به روایات ما هم کرده است و الآن هم می‌گوید و مستمعین هم همین دید را پیدا می‌کنند. این مطابق ذوقشان است. چون همه نگاه‌ها مادی است و کوچک و محدود است و این تشبیه را هم، همه می‌پذیرند که آن [عالَم] را کوچک کنند. این‌طوری برایشان گواراتر است چون مردم فکر می‌کنند که انتقال به آن عالم، یعنی فنا و نیستی؛ چون نرفته و ندیده است؛ لذا مساوی با نیستی می‌داند. 🔸 اگر بخواهد نعمتی را از آن عالَم گزارش کند، باید یک رنگ و بوی دنیایی به آن بدهد، تشبیهاتش و حد و حدودش را دنیایی کند تا بتواند لمسش کند و حسش کند. و این کار را انجام میدهند، درحالیکه اهل‌بیت می‌خواستند ما را مهمان سفره‌های بزرگ کنند، نه این‌که خیالات ما را جوّال کنند و همهٔ آن فضاها را تشبیهات مادی و نگرش‌های خوبِ روزانه به آن‌ها بدهیم، به گونه‌ای که همین که هستیم باشیم، با همین محدودیت‌ها، با همین ذوق و سلیقه‌ها، فقط کنار اهل‌بیت باشیم، عملیاتی شدن این امر، کمی [غیر معمول است] کد ۸۴۵ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: 🔘 @nasery_ir ‌ ‌ ‌ ‌
مجله خُلُق شماره ۹۷ با مطالب متنوع اخلاقی، منتشر شد. 🏷 پرونده ویژه این شماره: سالک مجاهد (بررسی شخصیت اخلاقی و معنوی سید مقاومت) این پرونده شامل مطالب گوناگون و متنوعی است که برخی عناوین مهم آن عبارت است از: ▫️سیر خورشید/ مروری بر زندگی‌نامه سید حسن نصرالله ▪️عبد صالح خدا/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با آیت‌الله کعبی ▫️موحد وحدت‌بخش/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با آیت‌الله نجم‌الدین طبسی ▪️مصباح سید/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مصباح درباره ارتباط آیت‌الله مصباح با سید حسن نصرالله ▫️گنجینه فضائل/ مصاحبه اختصاصی نشریه خُلُق با حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسین زین‌الدین ☎️ برای تهیه با شماره زیر تماس بگیرید: ۰۹۱۲۳۵۱۳۸۷۲ انتشارات خُلُق ▪️https://eitaa.com/khologh_nashr ▫️@Kholoq_nasher
الهادی
مجله خُلُق شماره ۹۷ با مطالب متنوع اخلاقی، منتشر شد. 🏷 پرونده ویژه این شماره: سالک مجاهد (بررسی شخص
🔹با توجه به نکات ارزنده و بدیع و فراوانی که در این شماره از مجله خلق در مورد سید مقاومت طرح شده است لطفا جهت معرفی بهتر ایشان اطلاع رسانی بفرمایید. با تشکر ادمین