۱-راز خاتمیت در شهر تجارت.mp3
36.74M
♨️ راز خاتمیت در شهر تجارت! (۱)
سؤال اصلی: چرا خداوند ده قرن قبل از کاپیتالیسم، دین خاتم را در شهر تجارت پدید آورد؟! این دین، ناظر به سرمایهداری طرح و نقدی دارد؟!
سؤال فرعی: اصلاً مکه شهری با تجارت خارجی بوده است؟!
جلسه دوم
جلسه سوم
@nashrekhoubiha
🎙 حجتالاسلام محسن قنبریان
۲-راز خاتمیت در شهر تجارت.mp3
20.06M
♨️ راز خاتمیت در شهر تجارت! (۲)
سؤال اصلی: چرا خداوند ده قرن قبل از کاپیتالیسم، دین خاتم را در شهر تجارت پدید آورد؟! این دین، ناظر به سرمایهداری طرح و نقدی دارد؟!
سؤال فرعی: اصلاً مکه شهری با تجارت خارجی بوده است؟!
🎙 حجتالاسلام محسن قنبریان
@nashrekhoubiha
۳-راز خاتمیت در شهر تجارت.mp3
18.91M
♨️ راز خاتمیت در شهر تجارت! (۳)
سؤال اصلی: چرا خداوند ده قرن قبل از کاپیتالیسم، دین خاتم را در شهر تجارت پدید آورد؟! این دین، ناظر به سرمایهداری طرح و نقدی دارد؟!
سؤال فرعی: اصلاً مکه شهری با تجارت خارجی بوده است؟!
🎙 حجتالاسلام محسن قنبریان
@nashrekhoubiha
♨️ داستان کودتای ۲۸ مرداد
زمان مطالعه؛ سه دقیقه⏰
انگلیسیها پس از امضای قراردادِ نفتی با مظفرالدین شاه و سپس با رضاشاه، شریان اقتصادی ایران را زیر تیغ گرفته و بر منابع مالی ایران مسلط شدند؛ نفتی که میبردند و حق و حقوقی که به دولت ایران نمیپرداختند.
پس از سقوط رضاشاه، نمایندگان مجلس زمزمهی ملی شدن نفت را به راه انداختند تا بالاخره در اسفندماه سال ۱۳۲۹، مجلس شورای ملی، قانون ملی شدن صنعت نفت را به تصویب رساند. سال بعد دکتر مصدق، منصب نخستوزیری را به دست گرفت تا قانون فوق را اجرا و دست انگلیسیها را از نفتِ کشور کوتاه کند. دولت انگلیس به مخالفت جدی برخاست و کار به درگیری سیاسی کشید. 🔥 اینجا بود که آمریکاییها به عنوان قدرت جدید جهانی وارد نزاع ایران و انگلیس شده تا به قول خودشان میان طرفین وساطت کنند.
دکتر مصدق، پیشنهاد آمریکا برای وساطت را پذیرفت و با آغوش باز به استقبال آنها رفت. مذاکرات سه جانبه میان دولتهای ایران، انگلیس و آمریکا آغاز شد. دولت ایران میگفت تمام سود نفت متعلق به خودمان است؛ انگلیسیها میگفتند نهایتا باید سود نفتی را نصف کنیم.
سال ۱۳۳۱، محمدرضاشاه پس از بروز اختلاف با دکتر مصدق، شخصی دیگر را به نخستوزیری گمارد. پس از آن آیتالله کاشانی بیانیهای صادر کرد؛ نخست وزیر جدید را «عامل انگلیسیها» دانست و مردم را دعوتِ به قیام کرد. سیام تیرماه ملت بهپا خاست و یکصدا بازگشت مصدق را از شاه خواستار شد. تهران مملو از جمعیت گشت و مردمِ کفنپوش از دیگر شهرها به سوی تهران روانه شدند. نهایتا شاه کوتاه آمد؛ مصدق به نخستوزیری بازگشت و ادامهی مذاکرات به جریان افتاد.
آمریکاییها صریحا میگفتند اگر ایران نفت خود را ملی کند؛ کشورهای دیگر نیز در پیِ ملیسازیِ نفتِ خود، دست به اعتراض میگذارند. مصدق اما استوار و محکم بر سر مواضع ملی ایستاده بود و حتی یک قدم عقبنشینی نمیکرد.
نهایتا دو دولت آمریکا و انگلیس به این جمعبندی رسیدند که مصدق سازشپذیر نیست و باید سرنگون شود. محمدرضاشاه با دستور آمریکاییها، مصدق را از نخستوزیری عزل و زاهدی را به نخست وزیری منصوب کرد. همزمان از تهران خارج شده تا از گزند حوادث احتمالی در امان باشد. نیروهای نظامیِ زاهدی، ۲۴ مرداد، شبهنگام برای بازداشت مصدق اقدام کردند ولی خودشان توسط محافظین مصدق بازداشت شدند و کودتا شکست خورد.
با شکست کودتا، محمدرضا به بغداد فرار کرد. مردم به خیابان ریخته و برکناریِ محمدرضا از پادشاهی را خواستار شدند. با این وجود دکتر مصدق هرگونه تظاهرات را ممنوع کرده و برای حفظ آرامش کشور، مردم را به ماندن در خانهها فراخواند. مردم نیز به خانه برگشتند.
از ۲۸ مرداد اما اوضاع تغییر کرد؛ به تدریج عدهای به خیابانها آمدند، به نفع شاه شعار داده و نزدیک ظهر ادارات دولتی را اشغال کردند. نظامیان نیز کمکم به نفع طرفداران شاه وارد عمل شده و نهایتا ظهر همان روز طرفداران شاه رادیو را به دست گرفته و سقوط مصدق را اعلام کردند. طرفداران شاه بعد از ظهر، خانهی مصدق را محاصره کرده و دست به تیراندازی زدند. مصدق نیز از پشت بام فرار کرده و مخفی شد. کودتاچیان خانهی مصدق را به آتش کشیده و غارت کردند و سرانجام فردای آن روز، مصدق خود را به نیروهای طرفدار شاه تسلیم ساخت.
بدین ترتیب دومین قیام مردم ایران برای بریدن پای خارجیها از کشور به شکست انجامید و برای ۲۵ سال بعد، آمریکاییها بر کلیهی امور ایران مسلط شدند.
منبع مطالعاتی؛ کتاب خواب آشفته نفت
اثر دکتر محمدعلی موحد
✍ عماد داوری دولتآبادی
@nashrekhoubiha
🔴 سخنان ٤٩ سال پیش رهبر انقلاب در خصوص کنگره جهانی اربعین
🔻 چهل و نه سال پیش، یعنی زمانی که هنوز مراسم اربعین، به شکوه امروز شکل نگرفته بود، حضرت آیتالله خامنهای در سال ۱۳۵۲ مصادف با روز جمعه ۲۰ صفر سال ۱۳۹۴ هجری قمری در جریان سلسله جلساتی در مسجد امام حسن علیهالسلام در مشهد مقدس که به شرح و تفسیر خطبههای نهجالبلاغه اختصاص داشت، به مناسبت تقارن با شب اربعین حسینی، تحلیلی تاریخی و جامع از چرایی اهمیت زیارت اربعین ارائه دادند.
♨️ این بیانات را به شرح زیر میخوانیم:
🔹 میدانید یکی از علائم ایمان، زیارت اربعین است؟ بنده نمیدانم این روایت چقدر صحیح است، اصراری هم ندارم که بگویم معنای این روایت همین است که من گمان کردهام، واقعش هم این است که احتمال میدهم معنایش یکی از شقوق و احتمالات دیگری باشد که در این زمینه بیان میشود؛ امّا اگر این احتمال هم که من میگویم باشد، مؤیّد فراوانی دارد؛ [تعبیر به] زیارة الاربعین.
🔸 شیعه یک جمع متفرقی بود. یک جامعهای بود که در یک جا، در یک مکان زندگی نمیکردند. در مدینه بودند، در کوفه بودند، در بصره بودند، در اهواز بودند، در قم بودند، در خراسان بودند، اطراف و اکناف بلاد. اما یک روح در این کالبد متفرق و در این اجزا متشتت در جریان بود.
🔹 مثل دانههای تسبیح یک رشته و یک نخ همه اینها را به هم وصل میکرد. چه بود آن رشته؟ رشته اطاعت و فرمانبری از مرکزیت تشیع، از رهبری عالی تشیع یعنی امام. همه این رشتهها به آنجا متصل میشد. قلبی بود که به همه اعضا فرمان میداد. و به این ترتیب تشیع یک سازمان و یک تشکیلاتی بود. ممکن بود دو نفر از حال هم خبر نداشته باشند اما بودند کسانی که از حال همه با خبر بودند. اطاعت و فرمانبری آنها به حساب بود، فریاد زدنشان از روی دستور بود، سکوتشان بر طبق نقشه بود.
🔸 همه چیزشان با حساب بود. فقط یک عیبی کار آنها داشت و آن اینکه همدیگر را کمتر میدیدند. اهل یک شهر، شیعیان یک منطقه البته یکدیگر را میدیدند. اما یک کنگره جهانی لازم بود برای شیعیان روزگار ائمه علیهمالسلام.
🔹 این کنگره جهانی را معین کردند وقتش را هم معین کردند گفتند در این موعد معین در آن کنگره هر کس بتواند شرکت کند آن موعد، روز اربعین است و جای شرکت، سرزمین کربلا است. چون روح شیعه روح کربلایی است، روح عاشورایی است. در کالبد شیعه تپش روز عاشورا مشهود است. شیعه هر جا که هست دنبالهروی عاشورای حسین علیهالسلام است. این هم که میبینی همه جا این تپشهایی که در شیعه مشهود شده، از آن مرقدِ پاک ناشی شده. این شعلههایی بوده که از آن روح مقدس و پاک و از آن تربت عالی مقدار سرکشیده. به جانها و روحها رسیده. انسانها را به گلولههای داغی تبدیل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده است.
🔸 بنابراین مسئله اربعین یک مسئله مهمی است، اربعین یعنی میعاد شیعیان در یک کنگره بینالمللی و جهانی برای سرزمینی که خودش خاطرهانگیز است آن سرزمین. سرزمین خاطرهها است، خاطرههای باشکوه، خاطرههای عزیز، سرزمین شهدا، مزار کشتهشدگان راه خدا، اینجا جمع بشوند تشیع، پیروان تشیع و دست برادری و پیمان وفاداری هر چه بیشتر بدهند.
🔹 اگر امروز هم بتوانند شیعیان آن سرزمین پاک و مقدس را یک چنین میعادی قرار بدهند. البته بسیار کار بجا و جالبی خواهد بود و همین دنبالهگیری از راهی است که از ائمه هدی علیهمالسلام به ما ارائه دادند.
🎙 سخنرانی امام خامنهای در مسجد امام حسن مجتبی علیهالسلام، مشهد ۲۴ اسفند ۱۳۵۲
🔹 @nashrekhoubiha
✍ با مسعود رضانژاد
🔴 سخنان ٤٩ سال پیش رهبر انقلاب در خصوص کنگره جهانی اربعین 🔻 چهل و نه سال پیش، یعنی زمانی که هنوز م
رفقای گل سلام
نوش جان هر کس که مطالعه کرد
لطفاً این مطلب بالا را یاری کنید پخش بشه
یا علیشو بگین و هر جا میتونید ارسال کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پیشنهاد_ویژه
♨️ این داستان همه جای دنیاست که سرمایهدارا، پاشون رو گذاشتن رو خرخره مردم
@nashrekhoubiha
چگونه تحول ایجاد کنیم ولی هنجارشکنی نکنیم؟.mp3
13.3M
♨️ چگونه تحول ایجاد کنیم ولی هنجارشکنی نکنیم؟!
🎙️ مسعود رضانژاد فهادان
🔻 این سخنرانی مخصوص شماست.
در فکر آقایان رئیسی، اژهای و قالیباف چه میگذرد؟
بیان راهبرد دولت و مجلس و قوه قضاییه در تغییر ساختارهایی که باید تغییر کنند.
به منظور تمرکز بر روی مبحث، شمرده شمرده، صحبت کردم.
@nashrekhoubiha
#زنگ_تاریخ
شهریورماه سال ۱۳۲۰، نظامیان روس و انگلیس به کشور حمله کردند، ارتش رضاخانی کمتر از هشت ساعت از هم پاشید و فرماندهان نظامی هر کدام به سویی فرار کردند.
باقر کاظمی، وزیر خارجه رضاشاه در این باره مینویسد:
از ارتشی که فقط برای نوکریِ شخصی و قلدری و ظلم به مردم ایجاد شده و اسمی از وطن و کشور و مذهب و نگهداری از مرزهای مملکت و کمک به بیچارگان در آن نیست چه انتظاری میتوان داشت؟
از افسران بیسواد و بیلیاقتی که جز خدمت به دیکتاتور و ضبط اموال و املاک مردم برای او و جمعآوری مال برای خودشان فکری نداشتند، چه انتظاری میتوان داشت؟
در تبریز فلان سرلشگرِ بیهمهچیز، لباس زنانه پوشیده؛ نیروهای خود و مردمِ بیپناه را گذاشته و فرار کرده است.
در مشهد سرلشکری متکبر و مغرور، تمام اسباب و لوازم شخصی خود را در کامیونهای ارتش ریخته و حتی کرسی و ذغال خودش را هم جلوی چشم مردم برداشته و به طرف کرمان فرار کرده است.
عاقبت هم خود رضاشاه که بنیانگذار ارتشی به این خوبی است؛ به جای اینکه مثل همه سرداران عادی شخصاً درس وطنپرستی و وظیفهشناسی به افراد ارتش و ملت بدهد و با آنها به استقبال دشمن برود؛ فرار را بر قرار ترجیح داده و به عجله هر چه تمامتر خود را به اصفهان رسانده است.
✍ عماد داوری دولتآبادی
♨️ بازخوانی سیاستهای کلان امام خامنهای در تبلیغ و بیان معارف اهل بیت علیهمالسلام
✍️ یکی از مهمترین ضرورتهای تبلیغ، فهم صحیح سیاستهای کلان و اساسی مقام معظم رهبری به عنوان فقیه ایستاده بر قله و دیدبان بیدار تشیع است. بر این اساس در سلسه پستهایی سعی در تبیین مبانی کلیدی و توصیههای اساسی ایشان داریم.
✍️ بيانات بسیار مهم و کلیدی امام خامنهای در ديدار اعضاي شوراي عالي مجمع جهاني اهلبيت علیهمالسلام در تاریخ ۴ مهر ۱۳۷۰ حاکی بخشی از مهمترین سیاستهای معظم له درباره تبلیغ و تبیین معارف اهل بیت علیهمالسلام و مقابله با دشمنان شیعه است که در محورهای زیر بیان میگردد:
1️⃣ سیاست اوّل: تأکید بر مظلوم بودن اهل بیت علیهمالسلام
«... درباره اهلبيت علیهمالسلام هم مطلبى نمىگويم؛ جز اينكه عرض بكنم اين بزرگواران همواره مظلوم بودند - «و لم نزل اهلالبيت مظلومين» - و همچنان مظلوم هستند؛ به خاطر اينكه براى بسيارى از مسلمين، معارفشان شناخته نيست و راهشان مشخص نمىباشد. اين مسؤوليت به عهده ماست كه هر چه مىتوانيم، در جهت معرفى اهلبيت و روشن كردن راه آنها و متشكل كردن پيروان آنها و هدايت بچههاى شيعى به سمت اهداف اهلبيت تلاش كنيم.
2️⃣ سیاست دوم: تأکید بر ترویج معارف اهل بیت علیهمالسلام متناسب با شرایط زمان
«... مطلب دوم، مسأله محتوايى است. ما براى اعلاى كلمه اهلبيت بايد كارهايى انجام بدهيم؛ اولاً بايد خود اهلبيت را معرفى بكنيم، ثانياً در جهت ترويج افكار آنها بكوشيم. آيا امروز در جهان اسلام كتابهايى درباره اهلبيت علیهمالسلام وجود دارد كه باب اين زمان باشد و با زبان مناسب نوشته شده باشد يا نه؟ البته بيشتر تصور من اين است كه ما به طور كامل نداريم. حالا شايد بعضى از گوشه و كنارها چيزهايى باشد. اگر هست، ما اينها را براى دانشجويان، براى جوانان به طور عام، براى روحانيون، براى عامه مردم، براى كسانى كه تحت تأثير تبليغات قرار گرفتند، پخش و منتشر كنيم و در اختيار بگذاريم. هم در باب معرفى شخصيت اهلبيت علیهمالسلام بايد كتابها و نوشتهها منتشر شود و كار فرهنگى وسيعى انجام بگيرد، و هم در باب آراء و افكار و معارفى كه در زمينه مسائل اسلامى - يعنى در اصول اسلامى و در عقليات اسلامى و ساير معارف - از آنها رسيده است...»
3️⃣ سیاست سوم: تبیین حجیت ولایت اهل بیت علیهمالسلام با الگوگیری از علمایی مثل علامه شرفالدین و تأکید بر رهنمود کلیدی «بالأخره سخن تشيع بايستى ارائه بشود»:
«... مسأله ديگر هم مسأله حجت اهلبيت و ولايتشان است؛ همين كارى كه مرحوم سيّد شرفالدين رضواناللَّه تعالى عليه با آن وسعت نظر و با آن قدرت انجام داده، و قبل از ايشان، مرحوم ميرحامد حسين و ديگران اين كارهاى مهم را انجام دادند. اين كار بايستى به زبان امروز و مناسب با امروز و بدون دعوا و بدون درگيرى انجام بگيرد. بالأخره سخن تشيع بايستى ارائه بشود؛ ديگران دارند اين كار را مىكنند...»
4️⃣ سیاست چهارم: لزوم مقابله علمی با نشر کتب تفرقهافکن ضد مذهب تشیع
«...من ديدم كه اخيراً كشورهاى عربى، اين كتاب «تحفه اثنى عشرية» را - كه خود كتاب، كتاب تفرقهافكنى و برانگيزاننده اختلافات است و در حقيقت بر ضد و ذم شيعه و در مدح اهلبيت است - خلاصه كردهاند و با زبان عصر و با بهترين چاپ و با فهرست و با تصحيح منتشر نمودهاند. اين كتاب شايد مثلاً در صد و پنجاه سال قبل - يعنى در زمان شاه ولىاللَّه دهلوى - نوشته شده است، كه مرحوم «ميرحامد حسين» همين كتاب «عبقات» را در جوابش نوشت. ما شيعيان هنوز چاپشده كتاب «عبقات» با اين عظمت را نداريم! حالا اگر چاپ هم بشود، آيا مىتواند در محافل علمى دنيا، با آن عظمت و ضخامت و فارسى، عربىِ مخلوط مطرح بشود؟ اين خودش جاى بحث دارد.
يكى از توطئههايى كه امروز وجود دارد، جدا كردن شيعه از اهلبيت است. اصلاً مىخواهند بگويند شيعيان به اهلبيت كارى ندارند؛ اينها خودشان را به اهلبيت چسباندهاند! محتواى «تحفه إثنى عشرية» همين است. مؤلف، اين كتاب را به نام ائمه اثنىعشر اسمگذارى كرده و مىگويد: «سمّيته تحفة اثنىعشريّة تمسّكاً بالأئمّة اثنىعشر». از همه بزرگواران از اميرالمؤمنين علیهالسلام تا حضرت مهدى عجل الله فرجه اسم مىآورد؛ ولى مىگويد ما با اينها سر و كار نداريم اينها كه ائمه ما هستند ما با اين شيعه سر و كار داريم كه خودشان را به اينها چسباندهاند! حرفهاى اهلبيت را به عنوان حرفهاى شيعه ذكر مىكنند و سپس رد مىكنند! همه اينها، كار متمركز را در محيط شيعى ايجاب مىكند...»
5️⃣ سیاست پنجم: لزوم الگوبرداری از علمای مخلصی مثل «قاضی نورالله» و تأکید بر برخورد سازمانیافته با تبلیغات ضد شیعی
«... در محيط شيعى، بر اساس همان اخلاص و احساس مسؤوليت، انصافاً خيلى كار شده است. در طول تاريخ، علمايى از قبيل «قاضى نوراللَّه»ها و ديگران و ديگران نشستند و با مظلوميت كتابهايى نوشتند؛ خداى متعال هم به خاطر همان مظلوميت، بركت داده و منتشر شده است؛ ليكن گنجينه ما خيلى قويتر از اينهاست...»
6️⃣ سیاست ششم: تبلیغ تهاجمی و حمله به مبانی فکر دشمنان اسلام
منبع »» اینجا
💢 @nashrekhoubiha
16.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ چه خبر شده؟!
کجای تمدن امروزی میشه چنین چیزایی دید
💠 درباره عملکرد دولت
✔️ بنده از همه دولتها در این سی و چند سال حمایت کردم لکن در مورد این دولت، علاوه بر کمک، بنده با نگاه به این دو ساله میخواهم تمجید هم بکنم.
👏 در بخشهایی، دولت خوب و قوی ظاهر شده است.
🎙 زبان دولت در بیان آنچه انجام گرفته متأسّفانه زبان رسایی نیست.
رهبر معظم انقلاب ۸ شهریور ۱۴۰۲
@nashrekhoubiha
💠 معیشت مردم در زمان پهلوی
🔹در زمان شاه، وضعیت معیشتی مردم به حدی تأسفآور بود که دکتر جان فوران، استاد جامعهشناسی دانشگاه کالیفرنیا در کتاب خود نوشته:
۶.۶ میلیون نفر از مردم ایران بین سالهای ۵۱ و ۵۶ دچار سوءتغذیه بودند این در حالی بود که جمعیت آن زمان ایران، حداکثر ۳۵ میلیون نفر بوده است یعنی حدود ۱۹ درصد از مردم دچار وضعیت رنجآور معیشتی بودهاند.
📚مقاومت شکننده تاریخ تحولات اجتماعی ایران، ص۴۴۷
@nashrekhoubiha
✍ ذکر برخی از نمادهای تحریفی «عَلَم» عزاداری:👇
1⃣ نماد «سر اژدها» که اشاره به ماجرای «جنیان» و «زعفر جنی» دارد که در روز عاشورا به کمک امام حسین علیهالسلام آمدند!
مسلماً این از تحریفات عاشورایی است.
2⃣ نماد «شیر» که اشاره به ماجرای «شیر و فضّه» در روز عاشورا دارد که این نیز از تحریفات عاشورایی است.
3⃣ نماد «شال» و «تَلَک یا پَر» که اشاره به شال دامادی و به ماجرای عروسی حضرت قاسم علیهالسلام دارد که این نیز از تحریفات عاشورایی است.
4⃣ نماد «کشکول» که از نماد فرقه ضاله تصوف میباشد که «دراویش صوفی مسلک» از آن استفاده میکنند.
5⃣ نماد «تَبر زین» که این هم از نمادهای فرقه ضاله تصوّف است.
6⃣ نماد «آهو» که اشاره به ماجرای ضمانت آهو توسط امام رضا علیهالسلام دارد که بعداً در مورد آن بحث خواهد شد.
7⃣ نقوش و تصاویر منتسب به ائمه اطهار علیهمالسلام بر روی توق (طوق) و تیغههای «عَلَم» که به اتفاق همه مراجع تقلید باید از آن اجتناب کرد و نسبت دادن این تصاویر به ائمه اهلالبیت علهیمالسلام جایز نیست.
@nashrekhoubiha
مَستان همه افتاده.mp3
4.23M
صَحرا همه گُلگون شده
نواییآشنا و سنتی برای آن عصرِ ملکوتی...
جاودان از استاد کریمخانی
@nashrekhoubiha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ خادمین معلول در خدمت زوار حسین علیهالسلام
♨️فیلمها و تصاویری که شکوه اربعین را به تصویر میکشد بسیار زیاد است.
در این فیلمها افرادی را میبینیم که اگر چه نقص عضو دارند اما به کمک زوار آمدهاند.
@nashrekhoubiha
🔰 اربعین و کندوی اهل دین!
زیارت ناحیه مقدسه، سیدالشهداء(ع) را "یعسوب المتقین" می خواند!
#یعسوب، ملکه کندوی زنبور عسل است. اوست که #عامل_اجتماع است و همه را دور خود "جمع" می کند؛ "تقسیم کار" شکل داده و کندوی اهل ایمان را تشکیل می دهد.
#مدنیت_ایمانی نه گرد نفت شکل می گیرد و نه حتی آب و آبادانی؛ بلکه "ولاء" آن را شکل می دهد، همه تدین ها و مدنیت و آبادانی ها از آن به بعد است.
امیرالمومنین(ع) کسی دیگر را هم "یعسوب دین" معرفی کرد که: روزی می آید و بالش را زمین می زند و همه مثل پاره های ابر پاییز دورش جمع می شوند.
فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ، ضَرَبَ يَعْسُوبُ الدِّينِ بِذَنَبِهِ، فَيَجْتَمِعُونَ إِلَيْهِ كَمَا يَجْتَمِعُ قَزَعُ الْخَرِيفِ.(حکمت ۲۶۰)
بی جا نیست می گویند: اربعین، تمرین ظهور است.
دیگر یعسوب متقین، کنار فرات، تشنه محاصره و کشته نمی شود!...
#فرهنگ_اربعین
✍ محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
#مخالف_خوانی
در حالی که اغلب قریب به اتفاق کانالهای انقلابی؛
با ادبیاتی عجیب به تغییر نرخ تسعیر پتروشیمیها بی هیچ تحلیلی بلکه صرفاً با بازنشر چند توئیت، با این تصمیم که نه بلکه به دولت میتازند شجاعانه اعلام میکنم:
تغییر نرخ تسعیر پتروشیمیها یعنی؛
سود تولید به جای آنکه به جیب مُشتی جماعت سفتهباز برود به کارخانه برسد.
این یعنی توان تولید بیشتر
و یادمان نرود مهار تورم با حمایت از تولید است.
برخی از آقایان به اصطلاح اقتصاددان به دنبال این هستند که محصولات پتروشیمی که معادل قیمت دلاری دارند با ۸۰ درصد زیر قیمت در بورس کالا توسط واحد تولیدی عرضه شود و سفتهباز و دلال با یه دلالی ساده، بخش اعظم سود تولید را مالک شود.
ضمن اینکه وقتی این محصولات را که در بورس کالا بزخری کردهاند صادر کنند دلار آن را یا وارد نمیکنند (خروج سرمایه) یا اگر دلار حاصل از صادرات را به کشور بیاورند چون تعهد بازدارندهای به دولت ندارند در بازار آزاد، روی قیمت دلار موجسواریها میکنند.
خلاصه عدهای میخواهند همه چی قاطی پاتی باشه به اسم #مهار_تورم
یادمان نرود که رهبر معظم انقلاب فرمودند این دولت فردا را فدای امروز نکرده
پای رئیسی خواهم ماند...
📝 مسعود رضانژاد فهادان
۱۵ شهریور ۱۴۰۲
ادامه بحث اینجا 👇
💡 @nashrekhoubiha
✍ با مسعود رضانژاد
#مخالف_خوانی در حالی که اغلب قریب به اتفاق کانالهای انقلابی؛ با ادبیاتی عجیب به تغییر نرخ تسعیر پ
♨️ عزیزی سؤال کردند در حوزه اقتصاد تخصص دارم؟!
پاسخ بنده:
📝 سلام.
سررشته که نه ولی مطالعات اقتصادی دارم.
چالش اینجاست که در عین زیستن در ساختارهای موجودی که نمیتوان آنها را نقض کرد باید تحول و انقلاب ایجاد نمود.
به عبارت دیگر
راهحل مقابله با الیگارشهای اقتصادی و سیاسی، اصلاح گام به گام قوانین است.
برخی انتظار دارند با شمشیر به نبرد اینها برویم
در حالی که یک شطرنجباز حرفهای میداند که صاحبان قدرت و منصب یعنی همان شاه و وزیر را گردن نمیزنند بلکه با چاره، کیش و مات میکنند.
کیش و مات یعنی بیخاصیت کردن
جریان فاسدِ صاحبمنصبِ گذشته را نباید محاکمه کرد بلکه آنان را باید بیخاصیت کرد.
حضرت امیرالمومنین علی علیهالسلام أمالفساد غائله جمل را گردن نزدند بلکه او را کیش و مات و بیخاصیت کردند.
📝 مسعود رضانژاد فهادان
💡 @nashrekhoubiha
♨️ جناب آقای سعید جنیده در واکنش به مطلب فوق، مطرح کردند که:
در این مصوبه، صرفاً صنایع پتروپالایشی نفع میکند نه مردم
پاسخ به این اشکال، خیلی ساده و در یک کلام:
بفرمایید قبلاً چه کسی سود میکرد؟
توضیح اینکه مگر قبلاً سوداگران، خوراک کارخانجات را با نرخ تسعیر ۲۷،۵۰۰ به دست تولیدکننده میرساندند؟!
بله با این نرخ میخریدند؛
ولی با قیمت بالا یعنی قیمتی نزدیک به همین قیمت اعلامشده فعلی در بازار، توزیع میکردند یا اینکه به خارج، صادر میکردند و دلارش را در بازار با نرخ آزاد میفروختند.
کارخانه با هزار زحمت، تولید میکرد ولی دلال سودش را میخورد.
چیزی هم به دولت نمیرسید الا حمایت از همان کارخانجاتی که چون سودشان را سوداگر لقمه چرب کرده بود اکنون محتاج کمک از بیتالمال شدهاند.
ولی الان نه تنها نیازی به حمایت ندارند بلکه مالیات هم میدهند تعرفه و یارانه هم کمتر میگیرند.
من حساب کردم فقط از بخش کاهش یارانه گاز به همین بخشها به ازاء هر ایرانی در سال رقمی نزدیک به ۳۴ هزار تومان میشود.
📝 مسعود رضانژاد فهادان
💡 @nashrekhoubiha
نوای حسین.mp3
1.96M
حبیبی حسین علیهالسلام
تمدن مترقی و بزرگ و جهانشمول اسلامی با همین نوا با سرعت زیادی در حال ساخته شدن است.
إن شاء الله
ـــــــــــــــــــــــ
🇮🇷 به مسعود رضانژاد بپیوندید ↙️
☫ @nashrekhoubiha
💫 🌟 🌟🌟🌟🌟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این صحنهها را فقط در زیارت اربعین میتوانید بینید و بس...
#اربعین🌷🌹
💡 @nashrekhoubiha
21.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌐 مشاهده و انتشار این کلیپ ۵ ستاره را به شما توصیه میکنم.
💡 @nashrekhoubiha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ حرف حقی که پازل دشمن را تکمیل میکند نباید بیان کرد.
#بصیرت
💡 @nashrekhoubiha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ قابل توجه برخی که فکر میکنند مردم، اعتقادات گذشته را کنار گذاشتهاند.
#امت_متدین
💡 @nashrekhoubiha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 رهبر انقلاب شخصاً ۲۰ دستاوردهای مهم دولت را تبیین کردند!
وقتی ما ضعیف باشیم و حواسشان نباشد یا در خواب غفلت باشیم خود ولی وارد میشود.
💡 @nashrekhoubiha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ پاسخ به مطلبی که آقای جبرائیلی در کانال خود منتشر نموده
شرح ماجرا:
سید یاسر جبرائیلی در کانال شخصی خود (اینجا)، مدعی شده در موضوع سیاست تثبیت نرخ ارز، واحد خبر صدا و سیما، یکبار در مورخ ۱۴ شهریور ۱۴۰۲، این سیاست را شکستخورده معرفی کرده و یکبار در ۱۶ شهریور دقیقاً دو روز بعد از آن، این سیاست را موفق بیان نموده است.
سپس در یادداشتی نوشته:
علمی که باید در جستجوی حقیقت باشد تنها در جستجوی قدرت است.(اینجا) و اما پاسخ: دوستان عزیز! خبر ۱۴ شهریور مربوط به سیاست تثبیت نرخ ارز در بخش تسعیر محصولات پتروشیمی و خبر ۱۶ شهریور مربوط به سیاستهای تثبیت نرخ (قیمت) دلار به تومان است. کلیپ را گذاشتم خودتون مشاهده کرده و قضاوت کنید. من ترجیح میدم فعلاً بیشتر صحبت نکنم و به یک جمله بسنده میکنم که جناب آقای جبرائیلی راه خوبی را پیش نگرفتید. آقای جبرائیلی تا امروز با تکرار چند ادعا، دولت را به بیعرضگی و وادادگی متهم میکرد امروز به عنوان یک چهره انقلابی پا را فراتر گذاشته و صدا و سیما را هم به «در خدمت قدرت بودن» متهم کرده است دقیقاً همانی که سالهاست امثال بیبیسی و غیره میخواهند آن را به مردم القا کنند. 📝 مسعود رضانژاد فهادان 👇 https://eitaa.com/joinchat/1250099219Cab57a579e6
22.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ۱۷ شهریور سالروز کشتار جمعی از مردم به دست ماموران ستم شاهی پهلوی
🔴 امام خمینی (ره) فرمودند: ۱۷ شهریور از ایام الله است
در مورد تعداد شهدای ۱۷ شهریور اختلاف نظر است ولی در اینکه در ۱۷ شهریور ده ها نفر توسط شاه کشته شدند همه اتفاق نظر دارند.
🔶 میشل فوکو فیلسوف معروف فرانسوی که در این باره میگوید: وقتی پس از کشتار ماه سپتامبر (۱۷ شهریور ۵۷) به ایران وارد شدم به خودم میگفتم که با شهری وحشتزده رو به رو خواهم شد چون در آنجا چهار هزار نفر کشته شده بودند.
📚 کتاب ایران، روح یک جهان بیروح /نوشته میشل فوکو، صفحه ۶۳
✅ مسعود رضانژاد فهادان