هدایت شده از Tanha110
هوالحکیم
در این عزای عالم گیر با محتشم و مقبل همنوا شویم .
مقبل کاشانی شاعر فقیری بود که خیلی آرزوی زیارت امام حسین (ع) را داشت.
سرانجام یکی از دوستان خرج سفر زیارتش را تقبل کرد، اما در مسیر کاشان به کربلا، در حوالی گلپایگان، کاروان، گرفتار دزدان شد واز هم پاشید ، چون پول و اعتباری نداشت، مجبور شد در گلپایگان ماندگار بشود .
محرم از راه رسید .
مثل همه شیعیان در مجالس عزاداریها شرکت میکرد، درشب عاشورا اشعار خاصی را که خودش سروده بود خواند و در مجلس غوغا کرد ….
همان شب پس از اتمام مجلس و در عالم رویا خواب دید، به کربلا مشرف و وارد صحن شد،
خواست بطرف ضریح برود ، از ورودش جلوگیری کردند .
مقبل با خودش گفت؛ خدایا نباید از ورود به حرم مانع بشوند .
یکی گفت؛ درست میگویی مقبل.
اما الان خانم فاطمه زهرا (س) و خانم خدیجه کبری(س) و آسیه و هاجر و ساره با عده ای از حوریان در حرم مشغول زیارتند، چون تو نامحرمی اجازه ورود نداری.
سپس مقبل را به قسمتهای دیگر حرم هدایت کردند.
در سمت غربی صحن مطهر، مجلس با شکوهی بود ، که پیامبر خدا محمد مصطفی (ص) تا حضرت آدم(ع) در آنجا حضور داشتند.
مقبل میگوید : در این لحظه حضرت رسول (ص) را دیدم که فرمود :
بروید به محتشم بگوئید بیاید.
دیدم محتشم با همان قیافه ، قدی کوتاه و چهره ای نورانی و عمامه ای ژولیده وارد شد.
حضرت به منبری که در آنجا بود اشاره فرمودند؛
ای محتشم برو بالا و هر چه بالا میرفتد حضرت میفرمودند؛ برو بالاتر، تا پله نهم رسید، ایستاد و منتظر دستور پیامبر بود .
حضرت فرمودند؛
ای محتشم امشب شب عاشوراست ، از آن اشعار جانسوزت بخوان
محتشم شروع کرد به خواندن اشعارش:
کشتی شکست خوردهٔ طوفان کربلا
در خاک و خون طپیده میدان کربلا
گر چشم روزگار بر او زار میگریست
خون میگذشت از سر ایوان کربلا
نگرفت دست دهر گلابی به غیر اشک
زآن گل که شد شگفته به بستان کربلا
از آب هم مضایقه کردند کوفیان
خوش داشتند حرمت مهمان کربلا
بودند دیو و دد همه سیراب و میمکید
خاتم ز قحط آب سلیمان کربلا
زان تشنگان هنوز به عیوق میرسد
فریاد العطش ز بیابان کربلا
اینجا بود که صدای گریه و ناله از پیامبران بلند شد..
حضرت رسول (ص) گریه کنان فرمودند :
ای پدران من، ای عزیزان ببینید، با فرزندم حسین چه کرده اند ، آب فراتی که همه حیوانات از آن مینوشند بر فرزندم حرام کردند .
سپس اشاره کردند که محتشم باز هم بخوان؛
محتشم ادامه داد:
روزی که شد به نیزه سر آن بزرگوار
خورشید سر برهنه برآمد ز کوهسار
در این لحظه گریه آنقدر زیاد شد که گویی صدای گریه به عرش میرسید.
محتشم خواست تا پایین بیاید حضرت فرمودند؛
باز هم بخوان زیرا هنوز دلها از گریه خالی نشده .
محتشم اطاعت امر کرد و در حالیکه عمامه اش را از سر برداشت و فریاد کنان صدا زد:
یا رسول الله،
این کشتهٔ فتاده به هامون حسین توست
وین صید دست و پا زده در خون حسین توست.
این نخل تر کز آتش جان سوز تشنگی
دود از زمین رسانده به گردون حسین توست
این ماهی فتاده به دریای خون که هست
زخم، از ستاره بر تنش افزون، حسین توست.
با رسیدن محتشم به این قسمت از اشعارش رسول الله غش کردند و انبیا همه بر سر میزدند و گریه میکردند و ملکی این شعر محتشم را میخواند:
خاموش محتشم که دل سنگ آب شد
بنیاد صبر و خانهٔ طاقت خراب شد
خاموش محتشم که از این حرف سوزناک
مرغ هوا و ماهی دریا کباب شد.
محتشم لب فرو بست و از منبر پایین آمد پس از ساعتی که مجلس به حالت عادی بازگشت پیامبر (ص) عبای خود را بر دوش محتشم انداخت.
مقبل میگوید :
من هم شاعر اهل بیت بودم و دوست داشتم پیامبر به من هم بگوید تو هم اشعارت را بخوان . هر چه انتظار کشیدم نفرمود .
مأیوسانه از حرم خارج شدم که دیدم حوری مرا صدا میزند .
ای مقبل ، فاطمه زهرا سلام الله علیها به نزد پدر آمد و فرمودند :
به مقبل هم بگویید تا اشعارش را بخواند .
مقبل گوید؛ رفتم روی منبر پله اول ولی دیگر پیامبر(ص) به من نفرمودند برو بالاتر، فهمیدم . مقام محتشم از من خیلی بالاتر است .
شروع کردم به خواندن اشعارم:
نه ذوالجناح دگر تاب استقامت داشت
نه سید الشهداء بر جدال طاقت داشت.
هوا زور مخالف چو قیرگون گردید
عزیز فاطمه از اسب سر نگون گردید
بلند مرتبه شاهی ز صدر زین افتاد
اگر غلط نکنم، عرش بر زمین افتاد.
تا این اشعار را خواندم حوریه ای آمد و گفت ؛
مقبل دیگر نخوان که زهرا سلام الله علیها غش کرد .
مقبل گوید : از منبر فرود آمدم و پیامبر (ص) به عنوان صله چیزی به من عطا نفرمودند .
هدایت شده از Tanha110
ناگهان امام حسین (ع) را درهمان حالت رویا دیدم که ازآن حلقوم بریده صدا زد :
ای مقبل من خودم خلعت تو را خواهم داد .
مقبل گوید:
در این حال از خواب بیدار شدم . فردای آن روز قافله ای به قصد زیارت کربلا حرکت کرد و مرا همراه خود بردند.
التماس دعا
علیرضا تنهای کیسمی
۱۸ تیر ۱۴۰۳
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🎭 #ادبی_هنری
🔹 شبکههای مجازی درپی تغییر سبک زندگی اسلامی- ایرانی
🔸 رسانه سلطنتی بریتانیا (بی بیسی) طی گزارشی با اشاره به تاثیر شبکههای اجتماعی مجازی در تغییر سبک زندگی مردم ایران، نوشت که برخی از این شبکهها مانند اینستاگرام با نمایش تصاویر و فیلمهای مغایر با فرهنگ مردم، سعی در گسترش و القاء نوعی از زندگی دارند که با باورهای اعتقادی آنها، مغایر است.
«بی بیسی» از جمله نمونههای این نوع زندگی مغایر با باورها و ارزشهای مردم ایران را سگگردانی، رقصیدن جلوی دوربین، ترویج عکسهای بیحجاب زنان، مردان شلوارکپوش، اراجیف با محتوای جنسی، عکس از سفرهای خارجی و از موسیقی خیابانی و زیرزمینی و همچنین مهمانیهای مختلط ذکر کرد.
«بی بیسی» در انتهای گزارش خود مدعی شده که جمهوری اسلامی همه این القائات به اصطلاح فرهنگی را در یک مفهوم به نام «تهاجم فرهنگی» خلاصه کرده که از نظر آنها «دشمن» با تبلیغ این شیوه زندگی در ایران در پی سرنگونی ارزشهای نظام و جایگزینی ارزشهای غربی است.
این درحالی است که هفده سال پیش، بنیامین نتانیاهو (نخستوزیر رژیم صهیونیستی) در اولین سالگرد حادثه یازده سپتامبر در جمع اعضای یک مرکز استراتژیک آمریکایی به نام «کمیته صلح» اذعان کرد که برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی، نباید از تانک و توپ و موشک و هواپیما و سلاحهایی مانند آن استفاده کرد بلکه آمریکا باید با استفاده از کانالهای ماهوارهای و شبکههای اینترنتی به ایران حمله کرده و با تبلیغ سبک زندگی پر زرق و برق و رفاهطلبانه و بیبندوبارانه غربی، اذهان جوانان ایرانی را مسموم کرده و از این طریق با جایگزینی فرهنگ غربی به جای ارزشهای اسلامی و ملی، نظام جمهوری اسلامی را با مشکل مواجه سازند.
یادآوری میشود که به گواهی تاریخ، سبک زندگی اسلامی- ایرانی که بیش از 10 قرن بر این سرزمین حاکم بود حتی بنا به نوشته مورخین غربی مانند ویل دورانت، پرفسور جرج سارتن، آدام متز و همچنین سفرنامهنویسانی همچون ژان شاردن، تمدنی پیشرفته با هزاران هزار دانشمند و فرهیخته و هنرمند و فیلسوف و حکیم و سخندان را شکل داد که هنوز پس از قرنها، نام و یادشان فخر عالم بشریت بوده و مکتوبات و اختراعات و اکتشافات آنها، الگو و پایه و بنیان علم و هنر امروز قرار گرفت…
ادامه مطلب👇
http://kayhan.ir/fa/news/162010
🔻نشانی ما در پیامرسانهای سروش، آیگپ، ایتا، گپ و بله
@kayhannewspaper
هدایت شده از Tanha110
هوالحکیم
این از معجزات قانون اساسی ، ساختار دقیق و کامل حاکم بر نظام و پاسدار واقعی آن مقام معظم رهبری است.
فردی که یکماه پیش خودش هم فکر نمی کرد ، صلاحیت ورود به رقابت های انتخاباتی را دارد ،
امروز نفر دوم این مملکت است.
همین پدیده تو دهنی محکمی است؛
- به همه کسانیکه در گذشته انتخابات را تحریم کرده بودند.
- به همه افرادیکه معتقد بودند در کشور فساد سیستمی وجود دارد.
- به همه آنانی که معتقد بودند رای مردم بی اثر است.
علیرضا تنهای کیسمی
۱۸ تیر ۱۴۰۳
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هدایت شده از Tanha110
هوالحکیم
تحلیلی بر سه ضلع انتخابات،
در ایام پرشور انتخابات، علاوه بر یادداشت هایی که از وضعیت انتخابات داشتم،
چند یادداشت ویژه از جمله ؛
تحت همین عنوان، در دو بخش ، (بخش اول ، وضعیت پزشکیان و قالیباف و دربخش دوم وضعیت دکتر جلیلی) را منتشر کردم و اینک بخش سوم را تقدیم میکنم.
بخش سوم؛
سرمایه اجتماعی بکر (آن ۳۵ درصد باقیمانده)، فرصت یا تهدید.؟؟
کلید واژه های این بحث بسیار مهم است؛
۱- حدود ۷۵ درصد از مجموع واجدین شرایط برای رای دادن در کشور ما، جز جمعیت فعال سیاسی محسوب میشوند.
در کشورهای مختلف این آمار متفاوت است، در اروپا بطور متوسط ، این جمعیت فعال حدود ۱۵ درصدند.
منظور از جمعیت فعال؛
جمعیتی است که انگیزه لازم برای ورود به انتخاباتها و مشارکت در مسائل مختلف، سیاسی، اجتماعی و خدماتی، حتی له یا علیه نظام ، له یا علیه ارزشهای ملی و مذهبی و هر مستله دیگری را دارند .
در صف نانوایی ،تاکسی ها، قهوه خانه ها ، مراکز دانشگاهی ، علمی ، پشت میز ادراجات دولتی و هر جا که گوشی پیدا میکنند، نظراتشان را بی هوا ، در موضوعات مختلف بیان میکنند،
ولیکن حسب شرایط خاص وارد صحنه میشوند.
گاهی در انتخاباتها شرکت میکنند ، گاهی نمی کنند،
گاهی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و روز قدس حاضر هستند، گاهی نیستند.
گاهی در مجالس امام حسین (ع) و حتی به راهپیمایی اربعین حسینی می روند، گاهی حتی علیه خدا و حجاب هم حرف می زنند.
بهرحال این جمعیت گذشته از اینکه چه موضعی دارند در صحنه هستند.
۲- بدلائلی به ان ۲۵ درصد باقیمانده از ۷۵ درصد جمعیت کل کشور اشاره نمی کنم و در تعریف آنها میگویم ؛
تلفات طبیعی عالم خلقت.
۳- جهت جذب و سازماندهی این ۷۵ درصد، دو گروه وظیفه مستقیم دارند ؛
الف- حاکمیت.
ب- احزاب وگروهها.
تا همین چندی پیش ، هم حاکمیت و هم احزاب و گروههای سیاسی مجموعا ادعا داشتند که این ۷۵ درصد جمعیت فعال کشور را در اختیار دارند.
اما در دو انتخابات اخیر ( مجلس و ریاست جمهوری)، معلوم شد حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد از جمعیت فعال کشور نه توسط حاکمیت جذب شده اند و نه توسط احزاب و گروهها.
بی سازمان بودن این ۳۵ درصد، موضوع این یادداشت است.
۴- حالت مطلوب برای حاکمیت و حتی برای احزاب و گروههای سیاسی همسو و غیر همسو و برای همه کسانیکه به این سرزمین علاقه مندند و به ایرانی بودن خود افتخار میکنند، این است ؛
این جمعیت ۳۵ درصدی ، بمانند ان ۴۰ یا ۴۵ درصد که معمولا در همه فعالیت های سیاسی و ... فعال هستند و بلکه همه ۱۰۰ درصد جمعیت کشور ، این استکه؛ در قالب احزاب و گروههایی که در ذیل قانون اساسی کشور فعالیت میکنند، سازماندهی شده باشند.
عملا در وسط میدان و در سطح و کف و عمق جامعه ، جمعیت رها، ول ، بی هدف، با خواسته ها ، گرایشات و رهبران نامعلوم و....وجود نداشته باشند.
۵- بنظرم حل این مساله ، آن نقطه وفاق بین حاکمیت و احزاب و گروههای مختلف است،
بنظرم تا دیر نشده همه دلسوزان باید کنار هم بنشینند و ببینند چگونه میتوانند این ۳۵ درصد جمعیت فعال و کنش گر سرگردان را بسوی خود جذب کنند.
۶- اینکه سهم احزاب و گروههای همسو با این دولت و مخالف با آن دولت از این سبد. ۳۵ درصد چه میزان است ، فعلا مورد بحث نیست .
۷- خطرناکترین تدبیر برای حاکمیت این است که فضای لازم را برای فعالیت احزاب، جهت جذب این جمعیت فراهم نکند و تصمیم نابود کننده برای همه احزاب و گروههای سیاسی این است که بدلائلی نخواهند جهت جذب این جمعیت اقدام نمایند .
۸- شاید نابود کردن هویت ایرانی و اسلامی و تک تک نقاط همگرایی و مشترک بین حاکمیت و احزاب و گروهها با ان جمعیت ۳۵ درصدی هدف غایی دشمنان اصلی ملت ایران باشد.
خطری که همه را تهدید میکند.
۹- ایرانی خوب آن ایرانی است که در چارچوب منافع ملی تعریف بشود و راه آن جهت اعتلای این کشور مشخص باشد.
۱۰- ایرانی خوب آن ایرانی است که مرزهای آن با دوستان و دشمنان این ملت مشخص باشد.
والسلام
علیرضا تنهای کیسمی
۱۹ تیر ۱۴۰۳
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir