هدایت شده از جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سربازان اسرائیلی، چگونه در اینستاگرام و گوگل فعالیت میکنند؟
‼️ به نمایندگان مجلس در حوزههای انتخابیه خود، تأکید کنید مدیریت #فضای_مجازی_ولنگار باید در رأس نظر آنها برای دادن رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی ارتباطات باشد.
#⃣ #صیانت_از_ایران
جبههٔ #انقلاب اسلامی در فضای مجازی ✊🏻 @jebheh
هدایت شده از افروز
🏴 داغ من و داغ حسین(ع)
من ایرانم. سوگوار میلیونها فرزند نورستهای که دشمن، در جنگی نابرابر، عقل و قلبشان را تباه کرد و آنها را کُشت (فقدالعقل فقدالحیات). گرچه سیدالشهداء دراین ماتم همراهم است (عزیزٌ علیه ما عنتّم)، و خودش نیز داغ فرزند کشیده و میداند، ولی او درنگی پس از آن مصیبت، با روان فروزانِ کودک و نوجوان و جوانش در بهشت دیدار کرد، درحالیکه نوردیدههای من، برای همیشه از دست میروند و در دوزخ خاموش میشوند:
«در جنگ سخت، جسمها به خاک و خون کشیده میشوند،[ولی] روحها پرواز میکنند و میروند به بهشت؛ [امّا] در جنگ نرم، اگر خدای نکرده دشمن غلبه بکند، جسمها پروار میشوند و سالم میمانند، [ولی] روحها میروند به قعر جهنم!»رهبر۱۳۹۵/۹/۳
داغ دلِ حسین (ع) را همه فهمیدند و برایش گریستند، ولی داغ مرا چه؟ او زینبی داشت که حقیقت را فریاد بزند، ولی یاران و #خواص من کجایند؟ خوشابهحالش؛ حتی خوشابهحال برادرم فلسطین! که کشتار کودکانش، برای جهانیان مهم است؛ ولی در اندوه من، از مسئولین خودی هم چندان خبری نیست.
🏴 روضه قتلگاه
لَمَّا رَأَى الْحُسَيْنُ مَصَارِعَ فِتْيَانِهِ وَ أَحِبَّتِهِ…وَ نَادَى…هَلْ مِن مُغِيث يَرْجُو اللَّهَ بِإِغَاثَتِنَا هَلْ مِنْ مُعِينٍ يَرْجو مَا عِند اللَّهِ فی إِعَانَتِنَا.
«حسین (ع) كه ديد جوانان و دوستانش روی زمین افتادهاند…صدا زد…آيا فریادرسی هست كه برای خدا به ما كمك كند؟ آيا ياورى هست كه به اميد آنچه نزد خداست ما را يارى كند؟!»
اللهوف، سید بن طاووس ص۱۱۶
آیا مسئول غیوری داریم که جگرگوشههایم را از چنگال درندگان و نسلکُشان در #قتلگاه_مجازی برهاند؟!
✍ اَفروز @af_rooz
هدایت شده از نسرا
17.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥چرا اینستاگرام خطرناک است؟ مجلس سنای آمریکا جواب میدهد
🔻اثرات مخرب اینستاگرام بر نوجوانان، بویژه دختران:
🔸افزایش برهنگی، پیشنهادهای ناخواسته جنسی، خودآزاری، اضطراب، افسردگی،
🔹به گفته وی: تحقیق روی دختران ۱۳ تا ۱۵ ساله فقط طی ۷ روز گذشته نشان میدهد که اینستاگرام:
🔸از هر سه دختر نوجوان، زندگی یکی از آنها بدتر کرده است.
🔹۳۷ درصد دختران به طور ناخواسته با برهنگی مواجه شدهاند.
🔸۲۴ درصدشان پیشنهادهای جنسی را به طور ناخواسته تجربه کردهاند.
🔹۱۷ درصدشان به صورت ناخواسته با محتوای خودآزاری مواجه شدهاند
👈این سناتور آمریکایی، مالک اینستاگرام «مارک زاکربرگ» را به خاطر تأثیرات مخرب آن بر نوجوانان، بازخواست میکند.
#کلیپ
#آسیب_مجازی
#نوجوان
نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی(نسرا)
🆔 @nasraa_ir
هدایت شده از نسرا
⭕️ چرا قصه آدمهای شکستخورده، نمیتواند حرکتدهنده به سمت سواد رسانهای باشد؟
محسن احمدی؛ پژوهشگر و مدرس سواد رسانهای
🔻 مدرسان سواد رسانه ای اغلب برای ترغیب مخاطبان خود (به خصوص والدین و خانواده ها) به سوی سواد رسانه ای داستان ها و روایت هایی از انسان های آسیبدیده از بی سوادی رسانه ای بیان می کنند تا با نشان دادن الگویی باورپذیر، مخاطب خود را قانع کنند که باید سواد رسانه ای را جدی بگیرند؛ و گرنه به سرنوشت آدم های همان داستانهای فوق الذکر دچار خواهند شد!
🔻 این شیوه اقناع که بنای آن بر «ترس» است، نمونه های متعددی دارد که شاید معروفترین آنها قصه باردار شدن آن دختر 12 ساله با 12 گیگ اینترنت باشد. این داستان تا مدت ها در فضای مجازی عاملی برای تمسخر گوینده و اصل داستان تبدیل شده بود اما کلاس های سواد رسانه ای، پر از اینگونه قصه ها و داستان هاست که ممکن است واقعی هم باشند اما بازگویی آنها، اثر حرکتآفرینی در جامعه نخواهد داشت.
🔻 به نظر می رسد روایت ها و مثال هایی که خانواده ها یا افراد موفق را روایت می کنند، اثرگذاری بیشتری بر مخاطب دارند و بهتر می توانند مخاطب را برای کنشگری در حوزه سواد رسانه ای اقناع کنند. مثلا قصه آدم های بیکار و گرفتاری که با داشتن سواد دیجیتال و رسانه، ممر درآمدی یافته اند و درآمدهای خوبی از راه رسانه کسب می کنند. یا قصه خانواده ای که فرزندشان مشکل اعتیاد به بازیهای رایانه ای داشته و با سواد و تربیت رسانه ای توانسته اند او را از بحرانی روحی نجات دهند. یا قصه مالباخته ای در فضای مجازی که وقتی برای بار دوم مورد سوءقصد هکرها و کلاهبردارهای فضای مجازی واقع شده، زرنگی کرده و دست آنها را خوانده است. صدها و بلکه هزاران قصه با لحن روایی مثبت می توان در کلاس های سواد رسانه ای روایت کرد که در آن انسان ها به جای «قربانی» شدن، «قهرمان» می شوند.
🔻 داستان های با لحن منفی، گرچه در کوتاه مدت انسان ها را با ترساندن، به فکر فرو می برند اما در بلندمدت نمی توانند اثر ایجابی برای تربیت و رشد او داشته باشند؛ در حالیکه داستان های با لحن مثبت که در آن، شخصیت اول روایت یا داستان، پیروز از چالش بیرون می آید، قابلیت اثرگذاری بیشتری بر مخاطب دارند و بهتر می توانند او را به حرکت وادارد تا سواد رسانه ای بیاموزد و مهارت سواد رسانه ای را در زندگی به کار ببندد.
#روایت
#مدرسان
#اقناع
نهضت سواد رسانهای انقلاب اسلامی(نسرا)
🆔 @nasraa_ir
هدایت شده از Tanha110
هوالحکیم
مظلومیت زبان فارسی در عتبات مقدسه عراق
- نمی دانم، قبل از این ، در این مورد مطالبی بیان شده است یا نه؟
- نمی دانم، ابن مساله مربوط به مراجع معظم تقلید و حوزه های علمیه است یا مربوط به دولت مردان ایران و عراق ؟
- نمی دانم ، حسب فتوای مراجع معظم، وجود قرآن مجید ، مفاتیح و... به زبانهای مختلف در اماکن مقدسه حرام شرعی است یا خیر؟
- نمی دانم، حروفی که با ان تکلم می کنیم ، مثل عربی ، فارسی، لاتین و...) حرمت خاصی دارند یا خیر؟
- نمی دانم، این مطلب بنده به سمع و نطر مبارک مراجع ذی ربط می رسد یا خیر ؟
- اما میدانم ؛
قران مجید و مفاتیح با ترجمه فارسی یا در اماکن مقدسه ائمه اطهار(ع) نیست و یا اگر هست بندرت است .
- میدانم، زبانی که تکلم میکنیم مانند؛ فارسی، عربی، لاتین و... برای انتقال مطلب است و...
- می دانم ، این اماکن مقدسه متعلق به همه انسان های روی زمین است و حتی کاربرد عنوان آقا علی بن ابی طالب بعنوان امیرالمومنین (ع) ، عنوان جامعی نیست، زیرا حضرت امام همه خلائق شامل مسلمان ، غیر مسلمان و غیر موحد و از ابتدا تا انتهای افرینش است .
شاید بپرسید؛
چرا پیش تر این مساله را یاد آور نشدید؟
بنده تاکنون تا این حد با جنین صحنه های ناراحت کننده روبرو نبودم، تصور می کردم وضعیت رو به بهبود است، گرچه در سال های قبل مراتب به شهید رئیسی ( آستان قدس) و دکتر قالیباف (مجلس) گفته شده بود.
اما اخیرا احساس کردم یک نوع مخالفت و ... با زبان فارسی و همچنین دیگر زبان های غیر عربی در این اماکن مقدسه وجود دارد.
البته از وضعیت اماکن مقدسه در ایران ، اطلاع خاصی ندارم.
احساس میکنم ؛
در اماکن مقدسه عراق، تعمدا از عناصری بعنوان خدام و متولیان استفاده میشود که نباید با زبان فارسی اشنا باشند.
ظاهرا کاربرد زبان غیر عربی برای کارکنان این اماکن، دارای امتیاز منفی است.
وگرنه چطور ممکن است یک آدم که هر روز با این همه فارسی زبان ارتباط دارد پس از سال ها خدمت، هیچ فارسی نفهمد و میزان فهم زبان فارسی آنها از بازاریان و راننده های مسافر کش در حاشیه کمتر باشد؟
اینکه متولی نماز جماعت میخواهد به نماز گذاران در حرمین شریفین بگوید؛
صف هارا تنطیم کنید ، افرادیکه نمازشان شکسته است در صف اول ننشینند و...
انهم در جمعی که بیش از۸۰٪ از حاضرین با زبان عربی اشنایی ندارند ، به چه معناست؟
حتی سخنرانان در این چنین مجالسی با اینکه میدانند مستمعین در پای منبر عربی نمی دانند ، عربی سخنرانی می کند به چه معناست؟؟.
یا چگونه ممکن است با این همه رفت و آمد زائرین ایرانی به این عتبات مقدسه ، تاکنون قرآن مجید و مفاتیح با ترجمه فارسی به این اماکن وارد نشده باشد ؟
در حالیکه بر روی دیوارهای همین حرمین شریف، اشعار و مطالبی با زبان فارسی نوشته شده است .
این مطلب را در همین حد و با چند پیشنهاد تمام میکنم،
امیدوارم مورد توجه قرار گیرد؛
البته از همه عزیزان میخواهم در رساندن این مطلب ، به متولیات امر همت کنند .
پیشنهادها؛
(اگر وجود ترجمه قران مجید و ادعیه ها به زبان های مختلف دنیا در عتبات مقدسه، حرام شرعی نیست)
۱- در همه اماکن مقدسه، قرآن مجید و مفاتیح با ترجمه به زبانهای مختلف دنیا در دسترس عموم مردم قرار گیرد.
وجود تنوعی از ترجمه های مختلف ، در محل نشست و بر خاست وعبادت مردم با این محتوا هم بسیار ارزشمند است
۲- از کارکنان و افرادی در این اماکن مقدسه استفاده بشود که به چند زبان دنیا مسلط باشند.
۳- در همه جلسات سخنرانی در حرمین شریفین به تقلید از مقام معظم رهبری که در خطبه های نماز های جمعه و عید فطر بخشی از خطبه را به زبان عربی قرائت می فرمودند ، سخنرانی ها عموما چند زبانه ، ایراد بشود .
۴- نوشتجات و تابلو های راهنمای داخل اماکن متبرکه و در سطح کل شهرهایی که فلسفه پیدایش آنها، بدلیل وجود همین اماکن مقدسه است و با عنایت ایمه اطهار (ع) و رفت و آمد زائرین معزز از نقاط مختلف دنیا ، این نقطه از خاک کره زمین ، آباد و این شهرها بوجود آمده اند، حداقل به سه زبان فارسی ، عربی و لاتین باشد .
۵- پیدایش شهرهایی مانند مشهد ، قم، کربلا، سامرا، کاظمین، نجف، آستانه اشرفیه و ... بدلیل وجود این اماکن مقدسه ، بوده است.
بنابراین بر مسئولین ودمتولیان و ساکنین در این شهرها، تکلیف است، حرمت مهمانان این اماکن مقدسه ، زائرین عزیز و دلدادگان ائمه اطهار (ع) را بیشتر حفظ کنند .
۶- حتی وجود قرآن مجید و مفاتیح به زبان بریل و نیز تجهیزاتی که افراد خاص هم بتوانند از این کتاب آسمانی و ادعیه ها، بهره مند شوند ، در این اماکن الزامی است.
موفق و سلامت باشید
علیرضا تنهای کیسمی
۲ شهریور ۱۴۰۳
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هدایت شده از Tanha110
هوالحکیم
دوستان بدانند؛
افرادی مانند ذوالنور که تاکنون ژست ضد فتنه داشت ، در رای آوری ظفرقندی ها (از حامیان فتنه) بعنوان وزیر در این کشور نقش داشتند.
هم ، اینها از ابتدا با ما نبودند،
پس بهتر که ماهیتشان زودتر روشن شد.
هم، اولین کسانی هستند که برای باقی ماندن در عرصه سیاست ، توسط همین ها ذلیل می شوند و باید پای ظفرقندی ها را ببوسند و می بوسند.
علیرضا تنهای کیسمی
۲ شهریور ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد یاد داشت های بنده ، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هدایت شده از Tanha110
هوالحکیم
بی تقوایی راز اصلی پذیرش ذلت و دروغ.
ابتدا تمسک میکنم به این آیه شریفه قران مجید؛
بسم الله الرحمن الرحیم
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَتَّقُوا اللّهَ يَجْعَل لَكُمْ فُرْقَاناً وَيُكَفِّرْ عَنكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ»
علامه طباطبايي(ره) در تفسیر این آیه شریفه می فرماید؛
""(فرقان به قرينه سياق و تفريع بر تقوا، قوه جدا کنندهي بين حق و باطل است، چه در اعتقادات و چه در اعمال و چه در آرا و نظرها؛
چون همه اينها از آثار درخت پربار تقوايند.
به نظر ميرسد اگر فرقان به همان معناي عامش تفسير شود، شامل تمامي احتمالات ميشود؛
بدينسان که فرقان چيزي است که حق را از باطل جدا ميکند؛ در نتيجه شامل نشان دادن راههاي خروج از مشکلات و عزت و پيروزي مؤمنان و ذلت کافران ميشود؛ زيرا در همه اينها حق و باطل از يکديگر مشخص ميشوند،
چنانکه اعطاي بصيرت و روشنبيني در متقيان نيز از مصاديق همين فرقان است.)""
خلاصه بحث این است؛
تقوای الهی و پاکدامنی ، قدرت و بصیرتی به انسانها می دهد که می توانند؛ حق از باطل ، صدق را از کذب و کژی را از صراط مستقیم و.... حتی در وسط بحرانها وگردو غبارها تمیز و تشخیص بدهند.
این تقوای الهی هیج ربطی به بازوهای کلفت، مدارک تحصیلی آنچنانی ، موقعیت اجتماعی، سن و سال . مقام و اسم و عناوین ندارد.
لذا انسانهای با تقوا در هر حالتی و شرایطی و مکانی و زمانی که باشند، اگر حتی سواد نوشتن و خواندن هم نداشته باشند، از رسانه ها ، احزاب و جریانات سنگین تبادل اطلاعات و ... دور هم باشند، خیلی راحت، سبک و سریع میتوانند؛ سخن دروغ و رفتار های مریض را تشخیص بدهند و در فتنه ها و حوادث سخت روزگار، رفتار احسن و موضع درست را انتخاب کنند.
لذا اگر تقوا باشد، مرتبه انسان بخودی خود در جایگاهی قرار میگیرد که خودش بخودش اجازه نمی دهد در جایی بنشیند و دروغ یک نفر را بشنود.
اساسا کسانیکه در جایگاهی قرار می گیرند که فردی جرائت میکند به انها مطالبی بگوید که بعدا معلوم میشود؛ دروغ بوده است . باید پیش و بیش از اینکه به دروغگو بتازند، خودشان را لعن کنند.
هم بدلیل اینکه؛
انقدر الوده بوده اند که در همان لحظه قدرت تشخیص صدق و دروغ را نداشتند،
هم بدلیل اینکه؛ چقدر شخصیت رسوایی داشتند که دروغگو، بخودش جرائت داد در چشم انها نگاه کند و به انها دروغ بگوید.
و...
اینکه در جلسه کسب آرای وزرا در مجلس ، فردی جرائت کند، در حضور ۲۹۰ از نمایندگان مجلس، مهمانان و حتی خود وزرا ، دروغ بگوید ،
بیش و پیش از اینکه بخواهیم دروغ و دروغگو را نقد کنیم ، تبعات داخلی و خارجی این ادعای کذب را نسبت به ساحت نظام و انگیزه طرح چنین مطلبی را در آن جمع تحلیل کنیم ، باید فاتحه این جمع را بخوانیم.
لذا عرض میکنم؛
تمام کسانیکه نسبت به این دروغ واکنش رسمی نشان نداده اند ،
ماهیت بی تقوایی خودشان را اشکار کردند.
میتوان براحتی آنها را به بردگی گرفت و بر روی آنها سوار شد.
این جماعت اگر توبه ( انهم با صدای بلند) نکنند ، سرنوشت دردناکی در انتظار آنهاست.
اگر همه انسانهای روی زمین هم ، بی تقوایی کنند ، به خدای متعال آسیبی وارد نمی شود.
علیرضا تنهای کیسمی
۲ شهریور ۱۴۰۳
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هدایت شده از Tanha110
هوالحکیم
امام حسین (ع) وسه گروه
خاص در روز عاشورا
گروه اول ؛
کسانی بودند که از مدینه و مکه و جمعا چند ماه با امام بودند ، اما وقتی یقین پیدا کردند جنگ مغلوبه است و هر کس بماند شهید میشود و گویا وصیت نامه ننوشته بودند، در همان ۲۴ ساعت آخر با یا بدون خدا حافظی با امام، جدا شدند و رفتند.
گروه دوم؛
اینها هم کسانی بودند که مدتها با امام بودند ، حتی میل داشتند بمانند و شهید هم بشوند، اما حساب و کتاب های دنیوی اینها روشن نبود، زن و فرزند خود را در انتظار بازگشت گذاشته بودند ، بدهی و حق الناس مردم بر گردن انها بود.
خود امام اینها را از اردوگاه بیرون کرد ، از اینها خواست بروند.
ظاهرا حضرت نمی خواستند خون آنها با خون شهدای کربلا قاطی بشود.
گروه سوم ؛
کسانی بودند که تا صبح روز عاشورا در سپاه عمر سعد بودند، اما پس از شنیدن خطبه های امام، به امام ملحق شدند ، ظاهرا غیر از حر و یک یا دو فرزندش، حدود ۳۰ شهید ، از ۷۲ شهید کربلا، از این گروه هستند.
اینها می دانستند آمدن بسوی امام یعنی چه.
آمدند و فقط چند ساعت در اردوگاه امام بودند و با کسب فیض شهادت در کنار امام ، به مرتبه ای رسیدند که عالم و عالمیان ،حتی از تصور جایگاه آنها در نزد خدای مهربان عاجز است.
البته غیر از اصحاب خاص الخاص امام و آن جمع هزاران نفری سپاه عمر سعد ، گروههای دیگری هم در روز عاشورا در صحرای کربلا بودند که چون در زمره عناصر داخل در جبهه حق یا باطل نبودند ، به انها نمی پردازیم .
مثل گروه تماشاچیان؛
که از قبایل اطراف آمده بودند ، در بلندیهای مشرف بر میدان جنگ مستقر شده بودند، تا جنگ را تماشا کنند و لذت ببرند .
یا مثل گروه کاسبان ؛
که آمده بودند در آن نزدیکی دکان باز کرده بودند و به تعمیر و تامین سلاح و تجهیزات و نیازمندیهای سپاهیان دو طرف می پرداختند.
علیرضا تنهای کیسمی
شهریور ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir
هدایت شده از Tanha110
هوالحکیم
اینکه بین میلیون ها نفر ،فقط ۷۲ نفر با امام حسین (ع) همراه شدند،
یعنی؛ بقیه لیاقت نداشتند.
بعنی؛ بینی و بین الله ، یا جسم، یاجان ، یاخون و یا شکم انها پاک نبود .
حتی کسانیکه بعدها ، جهت خونخواهی از امام ، قیام کردند و بشهادت رسیدند، در روز عاشورا پاک نبودند .
لذا اگر همین ها پس از واقعه عاشورا ، در این راه ، هزاران روز جهاد کرده باشند و سرانجام تکه تکه هم شده باشند ،
هرگز ، هرگز به مقام شهدای کربلا نمی رسند.
علیرضا تنهای کیسمی
شهریور ۱۴۰۳
لطفا نظرات خودرا در مورد این یاد داشت ها، بصورت مستقیم برای بنده ارسال بفرمایید.
https://t.me/alirezatanha_110
https://eitaa.com/alirezatanha110
Instagram.com/tanhaie_ir