🌷جرعه ی نور
حضرت امام على عليه السلام
الْحَسَدُ لَا يَجْلِبُ إِلَّا مَضَرَّةً وَ غَيْظاً يُوهِنُ قَلْبَكَ وَ يُمْرِضُ جِسْمَك
حسادت نتيجه اى جز زيان و ناراحتى كه دلت را سست و تنت را بيمار مى گرداند به بار نمى آورد.
بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 70، ص256، ح29
🌷جرعه ی نور
🔹دو عملی که هیچکدام به تنهایی پذیرفته نمیشوندِ
امام رضا علیه السلام:
مبادا اعمال نيك را به اتكاى حب و دوستى آل محمد صلّى اللّه عليه و آله رها كنيد و مبادا دوستى آل محمد را به اتكاى اعمال صالح از دست بدهيد زيرا هيچ كدام از اين دو به تنهائى پذيرفته نميشود.
📚 بحارالأنوار (جلد ۷۵) / ترجمه خسروی، ج ۲، ص ۲۹۵
13.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 تصویری/
💢وضعیّت جبهه انقلاب اسلامی و جبهه استکبار با رویکرد امید آفرینی
#نشستهای بصیرتی
#شهید کمالی
#ثامن
🆔https://sapp.ir/meyar.pb
🆔eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
امیدآفرینی.pdf
حجم:
395.6K
🌀نسخه pdf
🛑 یادداشت اختصاصی
✍️ فرصت ها و چالش های جبهه انقلاب اسلامی با رویکرد امید آفرینی و ارائه راهکارها
❇️به قلم: عبدالهی فر-کارشناس مسایل سیاسی
#نشستهای بصیرتی
#طرح شهید کمالی
#ثامن
🆔https://sapp.ir/meyar.pb
🆔eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
99-05-29.pdf
حجم:
791.9K
🗓نشريه الکترونيکي پيشخوان خبر
◀️ شماره 289
#نشستهای_بصیرتی
#شهیدکمالی
#ثامن
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
6.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خاطره تکاندهنده شرکتکننده عصرجدید از شفا گرفتن در حرم امام رضا علیهالسلام
میرسلیم برای ادعای ۶۵ میلیاردی سندی ارائه نداد
غضنفرآبادی، سخنگوی هیات نظارت بر نمایندگان:
🔹آقای میرسلیم برای ارایه دلایل و مستندات خود درباره ادعای پرداخت ۶۵ میلیاردی توسط شهرداری برای رای نیاوردن طرح تحقیق و تفحص شهرداری در این نشست حاضر شد اما دلایل و اسناد قابل قبولی را ارائه نکرد بنابراین هیات نظارت دلایل ایشان را قانع کننده تشخیص نداد.
🔰 وظیفه مربی
🔷🔹 ما مسئوليم؛ چون داراييم.
مسئوليت بر اساس توانايى است
نه آگاهى؛
«لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً الّا وُسْعَها.»
🔹و نوع مسئوليت ما،
وابسته به اهميت كارها و ضرورت نيازها و استعداد و توان ماست.
🔹 در اين قرن وحشى، شديدترين نيازها،
نياز جهت دادن و شكل دادن و كشف كردن استعدادهاست.
نياز رهبرى كردن و تربيت نمودن و بارور ساختن است.
🔹 تربيتى كه مسخ انسان نباشد و نفى او نباشد،
داغ كردن، شاخ و برگ دادن و به آغوش كشيدن نباشد،
بلكه روشنى دادن باشد و ريشه دادن و زمينه فراهم آوردن.
🔷🔹 آن مربى و رهبرى كه فقط يك راه پيش پاى افرادش مى گذارد،
هر چند اين راه، راه خوبى ها باشد،
به آنها ستم كرده است،
كه بايد دو راه را نشان داد
و بايد زمينه انتخاب را فراهم نمود؛
«وَ هَدَيْناهُ النَّجْدَيْنِ».
🔹 آنگاه با آنهايى كه راه را انتخاب كرده اند
در برابر آنها كه سنگ راه شده اند، ايستاد.
🔹 براى شروع به هر كار،
به طرح ريزى نياز است تا از خرابكارى و كند كارى و دوباره كارى سالم بمانيم.
🔹طرح بر اساس هدف شروع مى شود
و با تحليل هدف، نيازها و مراحل مشخص مى شوند
و مسائل در هر مرحله، روشن مى شود
و وظايف در برابر هر مسأله به دست مى آيد.
📝 استاد علی صفایی حائری
📚 کتاب تربیت کودک، صفحه ۱۸