eitaa logo
نسیم
39 دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
2.8هزار ویدیو
665 فایل
قدم قدم در راه کسب معرفت ارتباط باادمین @nasimhedayatt
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا برجام برای ما منافع اقتصادی دارد؟ برای درک بهتر موضوع برجام و موضوعات اقتصادی مربوط به آن باید چند نکته را مد نظر قرار دهیم: الف ـ برجام قراردادی بین‌المللی است که مانند سایر قراردادها برخی امتیازات را می‌گیریم و برخی امتیازات را می‌دهیم. البته همچنان در باره وزن امتیازات داده‌ و ستانده‌ بر اساس آن اختلاف نظر وجود دارد. بنابراین نمی‌توان گفت به ضرر ماست یا امضا نمی‌شد بهتر بود. مشکل بر سر اصل برجام نیست، مشکل بر سر نحوه اجرای برجام است. ب ـ در گذشته ما هزینه و امتیازاتی را بر اساس برجام داده‌ایم؛ ولی از منافع آن بهره نبرده‌ایم تا اینکه ترامپ از برجام خارج شد. اگر گفته می‌شود برجام خسارت محض بود، به این دلیل بوده است، نه توافق‌نامه‌ای به نام برجام. برخی کارشناسان معتقدند، امضای برجام می‌تواند تا حدود ۳۰ درصد بر تولید داخل و رونق آن تأثیرگذار باشد که ۱۷ درصد آن مربوط به پایین آمدن هزینه تولید و حدود ۱۳ درصد هم روان شدن و تسهیل واردات و صادرات است؛ لذا بر اساس منافع ملی ما مذاکرات احیای برجام را آغاز کرده و مشروط به همین موضوع ادامه می‌دهیم. بنابراین اگر منافع ما در مذاکرات تضمین نشود، دلیلی برای ادامه مذاکرات نداریم. ج ـ سیاست ابلاغی رهبری در مورد خنثی‌سازی تحریم‌ها مغایرتی با تلاش برای رفع آنها ندارد. اتفاقاً دولت سیزدهم به این دلیل موفق به برداشتن گام‌های رو به جلو در مذاکرات احیای برجام شده است که با قدرت در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها گام برداشته است. بنابراین، معطوف به این نکات می‌توان گفت، حل مشکلات اقتصادی ما به برجام گره نخورده است و در مدیریت اقتصادی دولت برجام نقش محوری ندارد؛ ولی اگر نواقص برجام رفع شود و ایران بتواند از مزایای برجام استفاده کند، حتماً تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد ایران خواهد داشت. 🆔
🔷 قوانین پوشش در معتبرترین دانشگاه های جهان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
9.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برداشت آزاد: استاندارد دوگانه عمل به قانون در ایران و آمریکا؟ حجاب نه اما مهریه و نفقه آری؟! به چه معناست؟ Resisting arrest •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💢بازگشایی سفارت عربستان در ایران پس از عید قربان 🔸روزنامه الوطن نوشت سفارت عربستان سعودی در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد، پس از عید قربان فعالیت خود را آغاز می کنند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
💢رئیسی: مانعی برای توسعه روابط با کشورهای اسلامی نداریم 🗣رئیس‌جمهور در دیدار وزیر خارجه عربستان: 🔹منافع دو ملت در گفت‌وگو و تعاملِ تهران و ریاض است. تنها دشمنان مسلمانان و در راس آن‌ها رژیم صهیونیستی از توسعۀ همکاری ایران و عربستان ناراحتند. با همکاری و گفت‌وگوی بین کشورهای منطقه می‌توان بر مشکلات فائق آمد و نیازی به دخالت بیگانگان نیست. 🗣وزیر خارجۀ سعودی: 🔸ما در یک مرحلۀ طلایی قرار داریم که باید قدر آن‌ را بدانیم. همکاری با ایران زمینۀ بهره‌مندی از این شرایط را برای طرفین و منطقه فراهم می‌کند. 🔹ملک سلمان برای تشکیل کارگروه‌های مختلف برای توسعۀ روابط با ایران دستور داده و تلاش می‌کنیم روابط ما و ایران به سطح استراتژیک برسد. 🔸با گسترش تعامل کنونی ایران و عربستان در سطح همۀ کشورهای اسلامی دستاورهای بی‌پایانی پدید خواهد آمد و تضمینی است برای اینکه کشور خارجی در منطقه ما دخالت نکند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥قالیباف: سه‌گانهٔ مجلس برای حل معضل مسکن نهایی شد/ مجلس با تصویب قانون ساماندهی اجارهٔ مسکن صدای مستأجران شد رئیس مجلس، در نطق پیش از دستور: 🔸مجلس یازدهم سه گام اساسی برای حل معضل مسکن برداشت. برای تسهیل تولید مسکن طرح جهش تولید مسکن تصویب شد تا دست دولت برای ساخت مسکن باز شود و امروز نیز دولت به پشتوانهٔ همان قانون به دنبال ساخت مسکن است. 🔸برای واردکردن چند میلیون مسکن احتکار‌شده به بازار مسکن طرح مالیات بر خانه‌های خالی تصویب و ابلاغ شد و در گام آخر مجلس در هفتهٔ گذشته با تصویب قانونی مؤثر، زیرساخت قانونی برای مقابله با آشفته‌بازار اجاره مسکن را ایجاد کرد. 🔸جریان‌های ذی‌نفع سا‌ل‌های طولانی قوانین حوزهٔ اجاره مسکن را به ضرر مستأجر تدوین کرده بودند و مستأجر در رهاشدگی بازار اجاره زیر تیغ قیمت‌های غیرمنصفانه قرار گرفته بودند که مجلس یازدهم با تصویب قانون ساماندهی اجاره مسکن در کنار حفظ منافع مالکان منصف صدای مستأجران شد. این قانون در صورت تأیید شورای نگهبان و اجرای مناسب می‌تواند افزایش سالیانه اجاره‌بها را ضابطه‌مند کند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
11.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
همراهی ۸۴ درصد مردم با قوانین عفاف و حجاب وزیر فرهنگ: 🔹لایحه عفاف و حجاب، اساساً یک لایحه قضائی بود کما اینکه ما نیز در دولت مشارکت داشتیم. بنده و کمیسیون فرهنگی مجلس نظرمان این بود که بخش مستقلی برای حوزه فرهنگی در نظر بگیرند و این پیشنهاد را نیز به مجلس ارائه دادیم اما بنا این بود که پیش‌بینی موارد خاصی در این لایحه صورت بگیرد و در لایحه پیشنهادی اعمال نشد. 🔹اخیراً در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوبه بسیار خوبی مبنی بر تشکیل قرارگاه مشترکی بین دستگاه‌های فرهنگی کشور صورت گرفت و معتقدیم عفاف و حجاب مسئله اصلی کشور ما نیست چرا که مردم عمیقاً به این مهم اعتقاد دارند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ تفاوت اثرگذاری جنسی نگاه، در مردان و زنان خیلی از بانوان از اثرات مخرب چه چیزی بی اطلاع هستند؟! 🔰در مردان و زنان تفاوت‌های بنیادینی وجود دارد؛ از ویژگی‌های فیزیکی تا احساسات متفاوت نسبت به یک موضوع واحد. یکی از این تفاوت‌ها، رابطه نگاه با برانگیختگی جنسی در زنان و مردان است. شاید برای خانم‌ها فهم این موضوع که مردها می‌توانند با هر بخشی از بدن زنان، تحریک جنسی را تجربه کنند، عجیب باشد! چون هیچ‌گاه این اتفاق برای خودشان نیفتاده که با دیدن عکس مچ پای یک مرد تحریک شوند! در حالی که در بسیاری از تبلیغات تجاری از بدن زنانه استفاده می‌شود. از این رو خیلی از بانوان از اثرات مخرب پوشش نامناسب در جامعه بی‌اطلاع هستند و این موضوع برایشان باورپذیر نیست. در این ویدئو «دنیس پراگر» مجری و نویسنده معروف آمریکایی از حس متفاوت زنان و مردان در هنگام دیدن برهنگی می‌گوید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔰 حرف روز 🔻 چه کسی برنده این ماراتن خواهد بود؟ روز گذشته فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان در نخستین سفر خود پس از عادی‌سازی روابط با ایران وارد تهران شد، سفری که بعد از هشت سال تنش، عزم طرفین برای از سرگیری روابط دوستانه را نشان می‌دهد. علاوه بر این اخیرا خبرهایی از احتمال بهبودی روابط میان ایران و قاهره نیز منتشر شده است که نویدبخش نزدیکی میان دو کشور است. این رفت‌وآمدها نشان می‌دهد که مناسبات جدید در حوزه روابط خارجی در منطقه در حال شکل‌گیری است. مناسباتی که می‌تواند پایان‌بخش بازی باشد که نتیجه آن حاصل جمع صفر برای همه بوده است. اما صرف‌نظر از سود دسته‌جمعی ناشی از شکل‌گیری این نظم جدید، این رفت‌و‌آمدها برد بزرگی برای ایران در عرصه روابط خارجی محسوب می‌شود، چرا که کشتی سیاست خارجی ایران به شدت از سوی غرب تحت فشار قرار دارد تا در گل‌ولای سخت تحریم و انزوا باقی بماند. در همین رابطه هلیر محقق بنیاد کارنگی در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان می‌گوید: «عادی‌سازی رابطه با کشورهای عربی که به طور سنتی متحد ایالات متحده بوده‌اند برای تهران یک جایزه محسوب می‌شود.» ▫️البته علاوه بر غرب که در این مسابقه در زمین بازنده ایستاده است، این مناسبات جدید یک بازنده بزرگ در منطقه نیز دارد و آن هم رژیم صهیونیستی است، رژیمی که سال‌ها تلاش کرده تا از طریق ایران‌هراسی مانع ایجاد نزدیکی بین کشورهای عربی منطقه با ایران شود اما اکنون شاهد فروپاشی دیوار بی‌اعتمادی است که او و پشتیبانان غربی‌اش سال‌ها آن را در منطقه بنا کرده‌اند. بر همین اساس سی‌ان‌ان در بخشی از تحلیل خود با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی خواهان یک ایران منزوی و محدود است از زبان تریتا پارسی به این موضوع اشاره کرده و می‌نویسد: «تنش‌زدایی‌هایی که امروزه از سوی کشور‌های منطقه با ایران صورت می‌گیرد به طور خاص برای رژیم صهیونیستی مشکل‌ساز است، زیرا «بالن توافق‌نامه ابراهیم» را خواهد ترکاند.» 🔹️بنابر آنچه گفته شد اگر چه سفرهای دیپلماتیک تنها آغاز یک ماراتن طولانی برای فراگیر نمودن نظم جدید «همه سود» در منطقه است، اما در این مسابقه نفسگیر تا اینجا جایزه بزرگ از آن جمهوری اسلامی ایران بوده است، چرا که توانسته علی‌رغم همه محدودیت‌ها، دشمنی‌ها و جنگ روانی دشمن جهان زیست منطقه را قانع کند تا در مواجه با جمهوری اسلامی ایران از در دوستی وارد شوند. ✍️ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🔰 گزارش روز 💠 قدرت نظامی؛ عامل یا مانع پیشرفت اقتصادی!؟ در ادوار مختلف؛ جریان غربگرای داخلی، بین امنیت به عنوان نتیجه‌ قدرت نظامی و پیشرفت در عرصه‌ اقتصادی دوگانه‌سازی کرده و نفی اولی را مستلزم رسیدن به دومی دانسته و در ارائه مصداق نیز به پیشرفت ژاپن و آلمان با کنار گذاشتن قدرت نظامی اشاره می‌کنند. این در حالیست که طبق اعلام مؤسسه تحقیقات صلح استکهلم، آلمان و ژاپن در سال 2015 در رده بالای اختصاص بودجه نظامی در جهان بوده‌اند، به‌گونه‌ای که ژاپن با اختصاص 40/9 میلیارد دلار در سال 2015 در رتبه هشتم و آلمان با اختصاص 36/7 میلیارد دلار در رتبه نهم بیشترین بودجه نظامی در جهان قرار دارند. در لابه‌لای اخبار این روزها نیز اولاف شولتس صدر اعظم آلمان، در برابر خبرنگاران و در مرکز کنفرانس فدرال، از «استراتژی امنیت ملی آلمان»، به عنوان جهش به سوی قدرت نظامی بیشتر رونمایی کرد و در توضیح این اقدام گفت: «هیئت دولت پیش از جنگ اوکراین مشغول بررسی استراتژی امنیت ملی بوده، اما حمله روسیه به اوکراین نشان داد که موقعیت امنیتی آلمان چقدر تغییر کرده است.» وی در ادامه اذعان کرد: «با توجه به این تغییرات، وظیفه اصلی دولت حفظ امنیت شهروندان است، زیرا بدون امنیت از آزادی، ثبات و رفاه چیزی باقی نمی‌ماند.» 💭گزاره‌های تحلیلی: 1️⃣ با مطالعه وضعیت کشورهای پیشرفته‌ جهان، می‌بینیم بین هزینه در بعد نظامی و پیشرفت آنها رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد؛ چرا که قدرت نظامی از دو منظر می‌تواند، تولید قدرت اقتصادی کند؛ نخست اینکه مولد امنیتی است که بستر واجب و لازم برای پیشرفت در دیگر ابعاد در یک کشور است و بدون امنیت پیشرفت ممکن نیست، دوم اینکه؛ بسیاری از فناوری‌هایی که اهرم پیشرفت کشورهایی چون آمریکا شده‌اند، از پروژه‌های نظامی سر برآورده و بعد تجاری‌سازی شده و به عامل پیشران بخش اقتصادی تبدیل شدند. 2️⃣ در کشور ما که جریان موسوم به غرب‌گرا همه مقدرات کشور را به رفع تحریم‌ها گره زده بودند، اما در بخش نظامی و در کوران شدیدترین تحریم‌ها و بدون لحاظ هیچ معافیتی(در حالیکه در تحریم اقتصادی معافیت‌هایی مقرر شده بود)، پیشرفت‌های شگرف و معجزه‌آسایی رقم خورد که تحسین دشمنان را برانگیخت و مهر بطلانی زد بر القای گزاره دروغین «همه‌ چیز بند تحریم‌هاست.» چرا که اگر تحریم‌ها سد پیشرفت اقتصادی‌ است پس چرا مانع رسیدن‌ به فناوری‌های سطح بالای نظامی نشده است؟ 3️⃣ با توجه به نقش قدرت نظامی در پیشرفت کشورهای پیشرفته‌ جهان و توانایی بخش نظامی کشور در عبور از تحریم‌ها، باید گفت: آنچه مانع بهره‌گیری حوزه‌ اقتصادی از الگوی پیشرفت نظامی است، نبود اراده‌ جدی در به کارگیری استعدادها و ظرفیت‌های درونی بوده که با جهت‌گیری جهادی و انقلابی و نصب‌العین قراردادن اقتصاد مقاومتی در دولت سیزدهم این اراده با قوت و جدیت شکل گرفته ‌است. ◀️ نکته پایانی؛ ایمان به خدا و زایش نسیم امید از امواج توکل، در بخش دفاعی، علمی و فناوری که منجر به خودباوری و اعتماد به نفس ملی شده و کشور را در مسیر حرکت بر لبه‌ علم در جهان قرار داده، می‌تواند الگویی باشد در ایجاد همت‌های بلند در مسیر تسخیر اهداف و آمال انقلاب و مردم در سایر حوزه‌ها. ✍️ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
SedayeEnghela-Gozaresh1097.mp3
6.9M
📢 شماره۷۲۵ 💠گزارش سیاسی 💠جورچینی که بایدن قدرت چینش آن را ندارد! 💠تعبیر کابوس آمریکا در سه پرونده منطقه‌ای ✍حنیف غفاری 🎙در عرصه روابط بین‌الملل، معمولاً بین «ایده‌آل‌ها» و «واقعیات» مرزبندی‌های معینی وجود دارد. اگرچه مقامات آمریکایی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی مدعی از بین رفتن این مرزبندی در حوزه سیاست خارجی خود شده بودند؛ اما برخی استراتژیست‌های ارشد این حوزه، از جمله «هنری کیسینجر» و «زبگنیو برژینسکی» درباره تثبیت توهم خطرناک «قدرت مطلق خلق مؤلفه‌های ایده‌آل» به مقامات کاخ سفید هشدار دادند... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•