ده نکته از زیارت عاشورا
🔸 آیا به هنگام خواندن زیارت عاشورا به نکات زیر توجه می کنیم
۱.زیارت عاشورا به دو قسمت تولی(سلام بر افرادجبهه ی حق)و تبری (لعن برافرادجبهه ی باطل) تقسیم می شود.
۲.در زیارت عاشورا می آموزیم عبادتی که با اطاعت نباشد فریبی بیش نیست زیراانسان به وسیله عبادت توام بااطاعت است که میتواند به درجه عبد (بندگی)برسد.
۳.در زیارت عاشورایزید و شمرمتهمان ردیف اول نیستندبلکه لعن اول متوجه پایه گذاران ظلم می باشد. پس یادبگیریم که هرکاری که خواستیم انجام دهیم آینده آن را تصورکنیم و بدون بصیرت هیچ اقدامی نکنیم. زیراکه می تواند موجب لعن خدا بر خودو خاندانمان شود.
۴.در زیارت عاشورا آخرین نفرین بر«تابعین»است؛یعنی کسانی که به کشته شدن یاران خدارضایت دارند. پس مواظب اعمالمان ومواظب تایید کردن ها وردکردن های زبانی خود باشیم. بدانیم که هررای ونظرمادر نهایت یا به یاری ولی خدا می انجامد یابه کشته شدن ولی خدا.
۵.در زیارت عاشورا کسانی که برای جبهه ی باطل اسب آماده کردند لعنت شده اند. پس مواظب کمک های مادی خود به این و آن باشیم زیرا یاری ما نیز در نهایت یابه یاری ولی خدا می انجامد یابه کشته شدن ولی خدا.
۶.در زیارت عاشورا می آموزیم که گفتن یک مرگ بردشمنان ولایت اهل بيت و یایک درود برپیروان ولایت اهل بيت کافی نیست،بلکه بایدصد مرتبه بگوییم تاتمام دوستان خدا و دشمنان خدابفهمندکه خط ومرام ماچیست؟ پس باقدرت "موضع" خودرا مشخص کنیم.
۷.در زیارت عاشورا می آموزیم فدا شدن در راه خدا کافی نیست، بلکه باید فداشدن مابر محورولیّ معصوم خداباشد. (حَلَّت_بِفَنَائِک)
۸.در زیارت عاشورا می خوانیم که باید خانواده خودرا آل رسول الله کنیم که اگرنکردیم جزء آل امیه وآل مروان وآل زیاد خواهیم شد.
۹.در زیارت عاشورا هیچ سخنی از گروه سومی نیست (یا حق ؛ یا باطل) پس ماهرچه زودترخط خودرا مشخص کنیم (حسینی یا یزیدی) (مهدوی یا دجّالی)؟
۱۰.از زیارت عاشورا می آموزیم که باید سه توانایی خودرا ارزیابی کنیم:
• توانایی درتشخیص دوست ودشمن(جبهه ی حق و باطل)
• توانایی در یاری کردن دوستان خدا(تولی به جبهه ی حق)
• توانایی درمبارزه کردن با دشمنان خدا(تبری ازجبهه باطل)
⚫⚫
(بایدبدانیم زیارت عاشورا زیارت تنهانیست، بلکه درس بصیرت، آماده باش نظامی، بیعت باشهیدان، ومیدان رزم نرم باجبهه باطل است)
*بخونین قشنگه*
🌔 چند ویژگی منحصر به فرد امام حسین(ع)
🌗 تنها امامی که شش ماهه به دنیا آمدند
🌗 تنها امامی که از هیچ بانویی شیر نخوردند و تغذیه ی ایشان تنها توسط پیامبر اکرم(ص) صورت گرفته اسـت
🌗 تنها امامی که روز ولادتشان، پدر و مادر و جد و نزدیکانشان برای ایشان گریه کردند
🌗 تنها امامی که در معرکه جنگ به شهادت رسیدنـد
🌗 تنها امامی که در دعای توسل از ایشان به عنوان (ایّها الشهید) یاد شده با اینکه همه ائمه ما شهید شده اند
🌗 تنها امامی که در زمان حیات خود پدر دو شهید شدند علی اکبر(ع) و علی اصغر(ع)
🌗 تنها امامیکهاربعین وزیارتاربعیندارند.
🌗 تنها امامیکه قبر مطهرشان بیش از ده بار توسط ظالمان خراب شد تا اثری از آن باقی نماند! اما همچنان پابرجاسـت
🌗 تنها امامی که بدون غسل و کفن دفن شدند
🌗 تنها امامیکه سر مبارکش از بدن جدا شد
🌗 تنها امامی که تشنه لب با هزاران زخم تیر و نیزه و شمشیر و سنگ بر بدن به شهادت رسیدند
🌗 تنها امامی که بعد از شهادتش، خانواده اش اسیر شدند
🌗 تنها امامی که پدر و مادر و ۹ نسلش معصوم بودند
🌗 تنها امامی که تولدش در ماهی است ک هیچ شهادتی درآن نیست و شهادتش در ماهی است که هیچ تولدی در آن نیسـت
🌗 تنها امامی که خوردن خاک قبرش اشکال ندارد
🌗 تنها امامی که دعا تحت قبه ایشان به اجابت می رسـد
🌗 تنها امامیکه امام زمان شبانه روز حداقل دو مرتبه بر او گریه می کند!
🌗 تنها امامی که سرعت و وسعت کشتی نجاتش از سایر امامان بیشتر اسـت
🌗 تنها امامی که یک در بهشت به نام اوست: باب الحسین
خدایا به خون امام حسین(ع) قسمت میدهم هر کس این راکپی کردغم دلش رارفع کنو حاجت دلش را براورده کن. آمین
اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یااَباعَبْدِاللَّهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّىسَلامُاللَّهِ[اَبَداً]ما بَقیتُ وَبَقِىَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلاجَعَلَهُاللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّى لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَوْلادِالْحُسَیْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ (ع)
هر چقدر به امام حسین (ع) ارادت دارید کپی کنید....
ميخواهیم تا آخر شب هزاران نفر به امام حسين سلام بدهند
خودم شروع ميکنم :
اَلسلامُ عَلی الحُسین وَعَلی علی بن الحُسین
وَعَلی اُولاد الـحسین وعَلی اَصحاب الحُسین.
🔴 #گزارش_گروسی| مدیرکل آژانس در بازگشت چه گفت؟‼️
◾️#«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی پس از اتمام سفر به ایران در بدو ورود به وین:
🔹سفر من به تهران، مهم بود و با یک خروجی همراه بود که معتقدم از لحاظ عدم اشاعه، صلح و امنیت و همچنین کار آژانس در سطح جهانی، بسیار بسیار مهم بود. ما یک بیانیه مشترک در ۶ بند صادر کردیم که ارجاعاتی برای مسیر مطلوب همکاری و ادامه آن و ضرورت اعتماد وجود دارد.
🔹من با دو هدف به تهران رفتم: اول، به منظور ایجاد کانال مستقیم ارتباط و گفتگو با مقامات ایرانی و دوم، گرفتن دسترسی برای بازرسانمان.
🔹ما همچنین توافق کردیم که بازرسیهایی که ما میخواهیم آنجا داشته باشیم، در مورد مواد هستهای یا فعالیتهای احتمالی مرتبط هستهای باشد. در چارچوب کنونی هیچ مکان دیگری وجود ندارد که ما نیاز به دیدن آن داشته باشیم.
🔹تاریخ دقیق بازرسیها، چیزی است که ما معمولا علنی اعلام نمی کنیم، چرا که بخشی از اطلاعات پادمانی محرمانه است که ما داریم. ولی می توانم بگویم که بر سر تاریخها توافق شد و این تاریخها بسیار بسیار نزدیک هستند.
🔹کاملا معتقدم که موضوع بازرسیها در مسیر درست انجام خواهد شد. هیچ محدودیتی وجود ندارد. البته در چارچوب رویههای پذیرفته شده. شما میدانید که ما دستورالعملهایی در این خصوص داریم تا محرمانگی اطلاعات و منافع دولت بازرسی شونده را تضمین کنیم. ما به طور آزاد به هر جا که میخواهیم نمیرویم. ما توافقنامه جامع پادمان، پروتکل الحاقی، موافقتنامه تاسیسات و... را داریم.
https://eitaa.com/joinchat/2371682335C112c6bdf71
✅کشتی ایرانی ۱۴۰۰۰ تن آلومینا در ونزوئلا بارگیری کرد
🔴رویترز:
🔹یک کشتی با پرچم ایران پس از تحویل محمولهاش به یک سوپرمارکت ایرانی در ونزوئلا، محمولههایی از آلومینا (اکسید آلومینیوم) در این کشور بارگیری کرده است.
🔹این اقدام جدیدترین نشانه روابط نزدیک بین این دو کشور تحت تحریمهای آمریکاست.
#نشستهای بصیرتی
#شهید کمالی
#ثامن
🆔https://sapp.ir/meyar.pb
🆔eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
15.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 تصویری/
🔴 پیام عاشورایی حجت الاسلام و المسلمین تویسرکانی-مسئول محترم نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین-
✅موضوع: چالش عزاداری سیدالشهدا و کرونا
🔺در برخورد با این چالش اگر فهم عمیق نداشته باشیم قطعا در دام جریان ضد مذهب،ضد دین و شیعه انگلیسی قرار می گیریم.
🔻در مواجهه با این جریان باید فعال و ابتکار داشته باشیم.
🔵در عزاداری سیدالشهدا به شرع مقدس اهمیت دهیم و همدیگر را متهم نکنیم
🔻اقامه عزاداری سید الشهدا معروف بزرگ مسلمانان است/حفظ سلامت انسان خط قرمز ماست.
🔺ما مسلمانان با بهره گیری از عقل و تعقل و تبعیت از ولایت این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.
#نشستهای بصیرتی
#شهید کمالی
🆔https://sapp.ir/meyar.pb
🆔eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
*چه کسی عدد صفر را اختراع کرد ؟*
دانشجویی که در روسیه تحصیل میکند میگوید:
بالاترین امتیاز برای اکثر امتحانات در روسیه ۵ است. اگر دانشجویی به هیچ سؤالی پاسخ ندهد و برگه امتحان خود را خالی برگرداند، بدون اینکه پاسخی به آنها داده باشد، از ۵ نمره ۲ دریافت میکند. در روزهای نخست حضورم در دانشگاه مسکو من از این سیستم اطلاعی نداشتم و تعجب کردم و از دکتر تئودور مدراف پرسیدم: "آیا این منصفانه است که یک دانشجو که به هیچ سؤالی پاسخ نداده، شما از ۵ به او ۲ میدهید؟ چرا به او صفر نمیدهید؟ آیا این شیوهی درستی است
جواب داد: "چگونه میتوانیم به انسان صفر بدهیم؟ چگونه میتوانیم به کسیکه ساعت ۷ صبح از خواب برخاسته تا در همهی سخنرانیها شرکت کند، صفر بدهیم؟ چگونه میتوانیم به او صفر بدهیم درحالیکه او در این هوای سرد برخاسته و با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به موقع رسیده و امتحان داده و سعی کرده تا سؤالات را حل کند؟ چطور میتوانیم برای شبهایی که برای تحصیل گذرانده و پول خود را صرف خرید دفتر و قلم کرده و برای مطالعه کامپیوتر خریده، صفر بدهیم؟ چطور میتوانیم وقتی او تمام سبکهای زندگی دیگر را ترک کرد و سبک زندگی دانشجویی را انتخاب کرده تا تحصیلات خود را دنبال کند، به او صفر دهیم؟ در اینجا پسرم، ما فقط به این دلیلکه او جوابها را نداده به دانشجو صفر نمیدهیم. ما حداقل سعی میکنیم به این واقعیت احترام بگذاریم که این یک انسان است، و او دارای مغز و تفکر و شعور است، و او سعی و تلاش کرده، نمرهای که ما به او میدهیم، فقط برای سؤالات موجود در کنکور یا امتحان نیست، بلکه به معنای نشان دادن قدردانی و احترام به این واقعیت است که این انسان، انسانی است که سزاوار کسب نمره است.
راستش گریه کردم و نمیدانستم چگونه پاسخ دهم. من آنجا ارزش خودم را بهعنوان یک انسان دانستم. صفرها در واقع میتوانند انگیزه را برای دانشجویان کاهش دهند و میتوانند به سرعت آنها را نابود کرده و باعث شوند آنها بهطور کلی مطالعه خود را متوقف کنند. هنگامیکه نمرهی صفر در کارنامه داده شود، آنها دیگر انگیزهای برای تحصیل ندارند و ممکن است تصور کنند که، هیچکاری نمیتوانند انجام دهند.
این پیام عالی برای همه معلمان و هر کس که در ارتقاء آموزش و پرورش نقش دارد بفرستید، بیایید دوباره به بهترین روش ارزیابی دانشآموزان خود فکر کنیم!
🏴 «السلام علیک یا من وفی ببیعته»
عباس بن علی علیهالسلام نام بلندی که در خاطرِ پاکضمیران، نماد تمامعیار سلحشوری، ادب، وفا، بصیرت و عاطفه است.
درخشش این اُسوه عاشورایی چنان چشم تاریخ را خیره کرده که مکتب تشیع از اسطورهسازی و افسانهپردازی بینیاز شده است.
رزمندگیِ سپهسالار فداکار سیدالشهداء در کارزار قدسی کربلا و شهادت حماسی او در کرانه فرات، از شورآفرینترین صحنههای جهاد فی سبیل الله بود که دامنه اثربخشی آن، عصر حاضر و اعصار آتی را درمینوردد.
نسل انقلابی ما توفیق داشت که نَمی از یَم وفا و استقامت اباالفضل سلاماللهعلیه را در سیمای سرداری مخلص نظیر شهید سلیمانی نظاره کند و حجت وفا به عهد و پیمان را بر خود تمام ببیند.
اینک ماییم و تراز حاجقاسم که سنجهایست نیکو بر میزان ولایتمداری و پایداری بر عهدی که بستیم.
سید ابراهیم رئیسی
📸 ۱۳۹۳/۸/۱۴
@raisi_org
🚩🌴ماجرای حسین بن علی علیه السلام حقیقتا موتور حرکت قرون اسلامی در جهت تفکرات صحیح اسلامی بوده است. هر آزادی خواه و هر مجاهدِ فی سبیل اللّه و هرکس که می خواسته است در میدان خطر وارد شود از آن ماجرا مایه گرفته و آن را پشتوانه روحی و معنوی خود قرار داده است. در انقلاب ما این معنی به صورت بینّی واضح بود...
🚩🏴 مقام معظم رهبری(مدظله العالی) 70/4/20
#نشستهای بصیرتی
#شهید کمالی
#ثامن
🆔https://sapp.ir/meyar.pb
🆔eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🏴 «السلام علیک یا من وفی ببیعته»
عباس بن علی علیهالسلام نام بلندی که در خاطرِ پاکضمیران، نماد تمامعیار سلحشوری، ادب، وفا، بصیرت و عاطفه است.
درخشش این اُسوه عاشورایی چنان چشم تاریخ را خیره کرده که مکتب تشیع از اسطورهسازی و افسانهپردازی بینیاز شده است.
رزمندگیِ سپهسالار فداکار سیدالشهداء در کارزار قدسی کربلا و شهادت حماسی او در کرانه فرات، از شورآفرینترین صحنههای جهاد فی سبیل الله بود که دامنه اثربخشی آن، عصر حاضر و اعصار آتی را درمینوردد.
نسل انقلابی ما توفیق داشت که نَمی از یَم وفا و استقامت اباالفضل سلاماللهعلیه را در سیمای سرداری مخلص نظیر شهید سلیمانی نظاره کند و حجت وفا به عهد و پیمان را بر خود تمام ببیند.
اینک ماییم و تراز حاجقاسم که سنجهایست نیکو بر میزان ولایتمداری و پایداری بر عهدی که بستیم.
سید ابراهیم رئیسی
📸 ۱۳۹۳/۸/۱۴
@raisi_org
🔴یادداشت اختصاصی/
❇️مسئله فرزند آوری از نگاه توحیدی
🔻در منابع اسلامی، به فرزندآوری به منظور سنگین شدن زمین از گوینده «لاإله إلا الله»، توصیه شده است. اساساً نگاه دین به جمعیت، نگاهی راهبردی، بنیادین و تمدنی به منظور تحقق اهداف توحیدی است. راهبردی که با آیات و روایات فراوان دیگری تأیید شده و سنتهای تکوینی و تشریعی الهی نیز با آن همراهی و سازگاری دارد.
🔺امروزه هرچند کشف توحیدگریزی در عرصه فکری برخی از افراد نیازمند دقت و ژرفکاوی است، اما در عرصههای عملی همچون سبک فرزندآوری و فرزندپروری آنها مشهود است. اگر افراد جامعه به خاطر بی اعتنایی و عدم اهتمام به آموزههای اسلامی، نسبت به سرنوشت جمعیت خود حساس نباشند، انقراض نسل و ضعف جوامع توحیدی، دور از انتظار نیست. حقیقت تلخی که دلسوزان جامعه بارها نسبت به وقوع آن هشدار داده اند.
🔹امروزه سایه فرهنگ مدرن بر سبک فرزندآوری و فرزندپروری به شدت سنگینی میکند، به گونهای که حتی استدلال آوری برای اقناع جامعه دینی نسبت به افزایش جمعیت، تنها در این چارچوب قابل فهم و پذیرش شده است. هرچند که در حال حاضر حتی تأکید بر منافع دنیوی فرزندآوری نیز کارآیی زیادی نداشته و مخالفان افزایش جمعیت نیز منافعی برای عدم فرزندآوری ذکر میکنند.
🔻با توجه به نقش و اهمیت جمعیت فراوان توحیدباور در بسط و توسعه توحیدباوری در سطح جهان، نقش یک متکلم در این زمینه چه خواهد بود؟ آیا متکلم نمیتواند در اثبات نظریه جمعیتی اسلام و تبیین مسائل آن و دفاع از شبهات مطرح نقش آفرینی کند؟ مگر نه این است که یکی از وظایف متکلم، تقویت باورهای مؤمنان و حفظ آنها از انحرافات اعتقادی است؟
🔺آیا یک متکلم نباید جایگاه حقیقی و اسلامی بسیاری از مسائل مرتبط با فرزندآوری زیاد را از نگاه توحیدی تبیین کند؟ چرا بسیاری از مذهبیها در مسائل مرتبط با جمعیت از جمله مسأله رزق و روزی، کیفیت و کمیت تحصیلات، تعیین سطح کمی و کیفی زندگی، وظایف زن و مرد، جایگاه و ارزش فرزند، ارزش و جایگاه ازدواج و …دچار التقاط شده اند؟
✅ به نظر میرسد یک متکلم به هر یک از این ابعاد که بپردازد و با انجام پژوهشهای کلامی، جایگاه واقعی و اسلامی هر یک از این موضوعات را تبیین و معرفی کند، گام مهمی برای افزایش جمعیت توحیدی برداشته و سنگلاخهای التقاط و انحراف را از مسیر واقعی سبک فرزندپروری اسلامی برداشته است.
🔷با سرلوحه قرار دادن توحیدمحوری در طرح مباحث جمعیتی و اثبات کارکردهای مثبت آموزههای جمعیتی اسلام در حل مسائل و چالشهای جمعیتی، علاوه بر اینکه میتوان به شیوهای کاربردی از آموزههای توحیدی در مقابل هجوم اندیشههای الحادی و سکولاریسم دفاع کرد، میتوان فواید دنیوی و مادی فرزندآوری را نیز در چارچوب خداباوری و معادباوری تعریف کرد و افقهای ارزشمندتر، والاتر و پایدارتری را فراروی بینش و تصمیم گیری افراد نسبت به افزایش جمعیت گشود.
#نشستهای بصیرتی
#شهید کمالی
#ثامن
🆔https://sapp.ir/meyar.pb
🆔eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb